Strona główna
|
Pomoc
|
Szukaj
|
Zaloguj się
|
Rejestracja
Kwiecień 26, 2024, 04:04:12
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
Czy dotarł do Ciebie
email aktywacyjny?
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
English
Polish
Forum OpenGeneral
>
Open General
>
Akademia Wojskowa
(Moderatorzy:
Gustlik
,
Zsamot
,
kowdar
,
Waldzios
) >
Dodatkowe umiejętności jednostek i liderów w OpenPG
Strony:
1
[
2
]
3
4
Do dołu
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: Dodatkowe umiejętności jednostek i liderów w OpenPG (Przeczytany 74875 razy)
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Dodatkowe umiejętności jednostek i liderów w OpenPG
«
Odpowiedz #15 :
Marzec 30, 2012, 12:02:44 »
Nie jest istotny dla efektu tłumienia, natomiast jest istotny dla możliwości (prawdopodobieństwa) zrujnowania heksa, w który trafi.
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
sachiel24
Podporucznik (Second Lieutenant)
Offline
Wiadomości: 74
Odp: Dodatkowe umiejętności jednostek i liderów w OpenPG
«
Odpowiedz #16 :
Marzec 30, 2012, 01:21:45 »
W jakim sensie jest on rujnowany? Czy ma coś wspólnego z redukcją paliwa/amunicji trafionej jednostki, czy chodzi o zniszczenie np. heksu miasta??
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Dodatkowe umiejętności jednostek i liderów w OpenPG
«
Odpowiedz #17 :
Marzec 30, 2012, 01:44:31 »
Cytuj
czy chodzi o zniszczenie np. heksu miasta??
Dokładnie - miasto zamienia się w ruiny, co - niestety - utrudnia przejście i trochę ułatwia obronę. Można więc takim bombardowaniem oddać sobie niedźwiedzią przysługę.
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
derwiszx
Generał (General)
Offline
Wiadomości: 884
Odp: Dodatkowe umiejętności jednostek i liderów w OpenPG
«
Odpowiedz #18 :
Marzec 30, 2012, 03:58:11 »
Cytat: sachiel24 Marzec 29, 2012, 11:59:02
Cytuj
Znalazłem odpowiedź na JP`s
Bomb Size actually means several different things:
* Any unit (any class) with Bomb Size > 0 can inflict Lasting Suppression on the target. That is, any strength points suppressed during an attack will remain suppressed until the end of the turn. The actual Bomb Size value is not important. Note that currently, this effect is not displayed in the unit abilities. Also it does not depend on any scenario settings.
Czy dobrze rozumiem, że według tego bomb size jest niestotny, o ile przekracza 0 ? \czyli czy to jest 1 czy 100, przytłumia tak samo??
Zajrzyj do wątku poświęconego Poradnikowi.
Tam jest kilka postów poswięconych tej tematyce. Między innymii zebrałem tam w formie linków bardzo szczególowe informacje odnośnie mechanizmu burzenia w zalezności od klasy jednostki (bo troszeczkę inaczej jest w przypadku lotnictwa strategicznego niz artylerii) i rozmiaru bomby.
http://www.forum.gildiageneralow.pl/rozne-inne-zagadnienia/poradnik/msg19877/#msg19877
«
Ostatnia zmiana: Marzec 30, 2012, 04:45:22 wysłane przez derwiszx
»
Zapisane
Gratia gratiam parti
sachiel24
Podporucznik (Second Lieutenant)
Offline
Wiadomości: 74
Odp: Dodatkowe umiejętności jednostek i liderów w OpenPG
«
Odpowiedz #19 :
Marzec 30, 2012, 10:44:55 »
Dzięki za odpowiedzi. Gdzieś czytałem, że Bomb size odpowiada również za utratę paliwa/ amunicji u ostrzelanej jednostki. Wie ktoś na jakiej zasadzie to działa? Jak wielkie "spustoszenie" może uczynić?
Zapisane
derwiszx
Generał (General)
Offline
Wiadomości: 884
Odp: Dodatkowe umiejętności jednostek i liderów w OpenPG
«
Odpowiedz #20 :
Marzec 30, 2012, 11:23:30 »
W polecanym przeze mnie poście jest link do postu L.Guzmana.
Tam mozna między innymi wyczytać, że:
Barrage means two things:
the ability to fire into unspotted hexes. Usually this applies only to artillery and ships of the classes listed above. But in theory could apply to torpedo-ability tactical bomber using ranged attack. If an enemy unit is in the unspotted hex, it may lose some strength, get some lasting suppression and get fuel/ammo reduced (similar to Level Bomber effect but with half efficiency). When there is any unspotted unit, then unit's entrenchment is reduced by 1, hits counter is increased by 1 and chance to get unit damaged is: v = (unit strength * bomb size) / 50 + (unit strength * unit bars) / 5 . In addition Marksman leader adds 5, and if there is an OG minefield on the hex, then 10 is added to v. If bad weather result is halved. It is subjected to a maximum of 70. Then it is compared with random number between 1 and 100. If random number is <= v then unit suffers damage:
A random number between 1 and v/10 is thrown; 1/3 of that number is converted on SP losses although limited to be less than unit strength/2 (so unit is never killed by this). Rest is lasting suppression.
I
f hidden unit uses fuel, then fuel is also reduced using same formula than for LB but with half efficiency
If hidden unit uses ammo, then ammo is also reduced using same formula than for LB but with half efficiency
Czyli, że w przypadku kiedy na bombardowanym niewidocznym heksie znajduje się jednostka wówczas jeśli używa ona amunicji i paliwa to są one redukowane podobnie jak w przypadku bombardowania przez lotnictwo strategiczne ale z o połowę mniejsza skutecznością. Niestety nie udalo mi się doszukać wzoru według którego zadaje w tych elementach (amunicja, paliwo) straty lotnictwo.
Zapisane
Gratia gratiam parti
derwiszx
Generał (General)
Offline
Wiadomości: 884
Odp: Dodatkowe umiejętności jednostek i liderów w OpenPG
«
Odpowiedz #21 :
Marzec 30, 2012, 11:26:59 »
W kazdym bądź razie, grając ostanio kampanię Hitlerjugend mialem okazję bliżej przyjrzeć się skutkom nalotów alianckiego lotnictwa strategicznego, musze przyznać że moje pantery traciły dosyć sporo i paliwa i amunicji. (od 1 do 5 punktów w zalezności od losu i od tego czy dana jednostka była chroniona przez obronę plot.) to samo z moja artylerią było którą LB atakowały z upodobaniem.
Potestowałem również burzenie heksów (konkretnie mostów) przy pomocy artylerii posiadajacej bombardowanie.
Nie jest łatwo ale daje sie zburzyć, czasami za pierwszym razem czasami trzeba wykonac kilka strzałów. Im większy kaliber bomby tym większe prawdopodobieństwo, wszystko tak jak w podanych wzorach. Aha, żeby zburzyc heks (miasto, droga, most) czy to przy uzyciu lotnictwa czy artylerii nie moze na nim stacjonować zadna jednostka, w przeciwnym wypadku mamy do czynienia jedynie z długotrwałym tłumieniem jednostki, w przypadku LB skuteczność tłumienia bywa porażająca, po takim nalocie czesto wystarcza byle pyknięcie i atakowana jednostka opuszcza zajmowany heks bez względu na to jak jest okopana.
«
Ostatnia zmiana: Marzec 30, 2012, 11:35:12 wysłane przez derwiszx
»
Zapisane
Gratia gratiam parti
mara
Generał broni (General Lieutenant)
Offline
Wiadomości: 434
Odp: Dodatkowe umiejętności jednostek i liderów w OpenPG
«
Odpowiedz #22 :
Kwiecień 05, 2012, 05:59:12 »
Panowie chciałem tu podrzucić kilka tematów do dyskusji, a Administratorów proszę o ewentualne przeniesienie tematu.
1. Nie wiem jak Wam, ale mi bardzo dokucza potężny handycap, jaki daje lotnictwo. Otóż bez względu na warunki pogodowe samoloty latają - owszem bez lidera nie mogą wykonywać zadań bojowych, ale doskonale wywiązują się z roli lotniczego patrolu.
2. I tu niejako przy okazji poruszę temat powiązany - recony. Jest to jednostka rozpoznawcza i posiada cechy które ją do tego predestynują, ale przecież walka bardzo często opierała się o zasadzki w które najczęściej wpadały właśnie recony działające na szpicy. Zdaję sobie sprawę że to nie jest symulator warunków bojowych, ale (zdążając do puenty) wydaje mi się że bardzo przydatna była by możliwość "nakładania" kamuflażu na wybrane jednostki. Wydaje mi się że jest taka umiejętność dodawana na poziomie e-fila (nie jestem tego pewien), ale taką możliwość powinien mieć twórca kampanii. Czyli powinna być dostępna w Suicie.
2. Temat trzeci - zasłona dymna - umiejętność/możliwość której mi mocno brak, a wydaje mi się że z wprowadzeniem jej nie powinno być tak trudno od kiedy funkcjonuje "fog of war".
Być może uda nam się w wyniku dyskusji wymyślić coś na tyle konstruktywnego, że któryś z szanownych kolegów zechce ruszyć temat dalej...
pzdr
mara
Zapisane
Mario
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1353
Odp: Dodatkowe umiejętności jednostek i liderów w OpenPG
«
Odpowiedz #23 :
Lipiec 17, 2012, 11:34:49 »
Cytat: mara Kwiecień 05, 2012, 05:59:12
Panowie chciałem tu podrzucić kilka tematów do dyskusji, a Administratorów proszę o ewentualne przeniesienie tematu.
1. Nie wiem jak Wam, ale mi bardzo dokucza potężny handycap, jaki daje lotnictwo. Otóż bez względu na warunki pogodowe samoloty latają - owszem bez lidera nie mogą wykonywać zadań bojowych, ale doskonale wywiązują się z roli lotniczego patrolu.
2. I tu niejako przy okazji poruszę temat powiązany - recony. Jest to jednostka rozpoznawcza i posiada cechy które ją do tego predestynują, ale przecież walka bardzo często opierała się o zasadzki w które najczęściej wpadały właśnie recony działające na szpicy. Zdaję sobie sprawę że to nie jest symulator warunków bojowych, ale (zdążając do puenty) wydaje mi się że bardzo przydatna była by możliwość "nakładania" kamuflażu na wybrane jednostki. Wydaje mi się że jest taka umiejętność dodawana na poziomie e-fila (nie jestem tego pewien), ale taką możliwość powinien mieć twórca kampanii. Czyli powinna być dostępna w Suicie.
2. Temat trzeci - zasłona dymna - umiejętność/możliwość której mi mocno brak, a wydaje mi się że z wprowadzeniem jej nie powinno być tak trudno od kiedy funkcjonuje "fog of war".
Być może uda nam się w wyniku dyskusji wymyślić coś na tyle konstruktywnego, że któryś z szanownych kolegów zechce ruszyć temat dalej...
pzdr
mara
ad.1
Zgadzam się z tobą w zupełności- powinno być to znacznie utrudnione ( jeśli samoloty mogą latać-to też mogą ponosić straty oczywiście proporcjonalne do ograniczonej możliwości rozpoznawania, którą wtedy posiadają)
ad. 2
Uważam, że nie tylko w Suicie ale też na poziomie kampanii- coś takiego jak w People's General (nie pamiętam czy można było tam wybierać coś w rodzaju Camuflage Expert)- możliwość wybrania różnych dodatków do jednostki max. 3 (z tego co czytałem jest coś takiego rozważane).
Jestem gorącym zwolennikiem tej cechy-to dobra rzecz szczególnie w walkach słabszych z silniejszymi ( przydatne w kampaniach obronnych np w drugiej fazie świetnych " Zielonych Diabłów" -wielkie podziękowania dla twórcy.
ad.3
A jak to praktycznie chcesz zrobić- artyleria, czołgi inne rodzaje miał by przypisaną taką cechę?
(można by od razu rozważyć przy wprowadzeniu ewentualnego trybu nocnego możliwości wystrzeliwania flar oświetlających).
Zapisane
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6916
Odp: Dodatkowe umiejętności jednostek i liderów w OpenPG
«
Odpowiedz #24 :
Lipiec 17, 2012, 03:06:41 »
A ja myślę, że takie dodatki zepsują grywalność, dlaczego? Bo taki camouflage exp. to wręcz masakrator w kampanii górskiej. Będę musiał wtedy co chwila KAŻDY heks sprawdzać... Gdzie tu grywalność?
«
Ostatnia zmiana: Lipiec 17, 2012, 08:23:33 wysłane przez Zsamot
»
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Mario
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1353
Odp: Dodatkowe umiejętności jednostek i liderów w OpenPG
«
Odpowiedz #25 :
Lipiec 17, 2012, 05:23:46 »
Myślisz o wszystkich pomysłach podanych przeze mnie i Marę czy tylko o Camuflage Expert i dodatkach z People's General? (przecież nie chodzi żeby wszystkie jednostki to miały ale jakaś ograniczona liczba, a po drugie można teoretycznie przewidzieć gdzie takie jednostki się "zasadzą " i używać rozpoznania na kierunkach co i tak się robi, po trzecie chodziło mi o kampanie obronne).
A jaką masz opinię w sprawie pkt 1 i 3?
Zapisane
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
mara
Generał broni (General Lieutenant)
Offline
Wiadomości: 434
Odp: Dodatkowe umiejętności jednostek i liderów w OpenPG
«
Odpowiedz #26 :
Lipiec 17, 2012, 06:36:12 »
Cytat: Zsamot Lipiec 17, 2012, 03:06:41
A ja myślę, że takie dodatki zepsują grywalność, dlaczego? Bo taki camouflage exp. to wręcz masakrator w kampanii górskiej. Bee musiał wtedy co chwila KAŻDY heks sprawdzać... Gdzie tu grywalność?
No tak, tylko jeżeli kampanii górskich jest .... no nie wiem ile, ale raczej niewiele, a ta zmiana poprawia ogólną grywalność kampanii to korzyść jest chyba oczywista. Każda zmiana wprowadza konieczność mniejszej lub większej zmiany taktyki gry więc i z tym "górskim" problemem też byśmy sobie poradzili
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6916
Odp: Dodatkowe umiejętności jednostek i liderów w OpenPG
«
Odpowiedz #27 :
Lipiec 17, 2012, 08:22:25 »
Nie musi być kampania "górska" - wystarczy na mapie parę heksów z lasem i po sprawie... W lesie czają się wtedy nieśmiertelni.
Skoro napisałem o danym ;liderze, to logiczne, ze o nim pisałem.
Co do reszty- osobno.
Zasłony dymnej nie widzę inaczej niż jako efektu działania artylerii.
«
Ostatnia zmiana: Lipiec 17, 2012, 09:49:05 wysłane przez Zsamot
»
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Madlock
Starszy chorąży (Warrant Officer 4)
Offline
Wiadomości: 59
Odp: Dodatkowe umiejętności jednostek i liderów w OpenPG
«
Odpowiedz #28 :
Sierpień 18, 2012, 10:42:20 »
To w końcu jakie jednostki mają tłumienie na całą turę? W PG2 były to ponoć bombowce taktyczne, tu czytam, że w OG mają to bombowce strategiczne. Czyli taktyczne straciły tę cechę? Czy każda artyleria z = (barrage) ma długotrwałe tłumienie? Bo przecież w grze nie mam jak sprawdzić tego bomb size.
Zapisane
Mój blog o grach strategicznych
derwiszx
Generał (General)
Offline
Wiadomości: 884
Odp: Dodatkowe umiejętności jednostek i liderów w OpenPG
«
Odpowiedz #29 :
Sierpień 18, 2012, 11:53:20 »
Długotrwałe tłumienie (do końca tury) może powstać w wyniku bombardowania strategicznego.
Wszystkie
jednostki (bombowce strategiczne, artyleria okręty itp) które posiadają cechę
bombardowanie strategiczne
oznaczaną symbolem
"="
mogą powodować długotrwałe tłumienie u atakowanych celów.
Jednostki bez cechy
"="
również mogą powodować długotrwałe tłumienie ale tylko wtedy gdy maja lidera (Shock Tactics) posiadającego tę właściwość .
W teorii
bomb size powinien mieć wpływ na skuteczność tłumienia. Im większy rozmiar bomby tym większe prawdopodobieństwo stłumienia co powinno przekładać się na większą ilość stłumionych punktów siły w bombardowanej jednostce.
Czytałem gdzieś obszerna wypowiedź L. Guzmana na ten temat. Widzialem nawet jakies wzory uzalezniające tłumienie od rozmiaru bomb ale chyba tego nie zaimplementowano w silniku gry. I na chwile obecną długotrwałe tłumienie nie zalezy od rozmiaru bomb. Pisał o tym Gustlik kilka postów wyzej.
Po prostu w przypadku bombardowania strategicznego punkty tłumienia wyliczone według standardowego algorytmu automatycznie zamieniane są na punkty tłumienia długoterminowego ( trwającego do końca kolejki gracza)
Rozmiar bomb ma wpływ tylko na skuteczność burzenia heksow. Im większy tym większe prawdopodobieństwo zburzenia heksa. Zburzenie heksa jest możliwe tylko wtedy gdy nie stoi na nim żadna jednostka.
Cytuj
Bo przecież w grze nie mam jak sprawdzić tego bomb size.
Jak widać na załączonym obrazku:
rozmiar bomby jest widoczny w panelu jednostki na przykład w HQ gdy najedziesz myszką na ikonkę przedstawiająca symbol amunicji (lotnictwo, artyleria etc.) oczywiście o ile dana jednostka posiada amunicję bombardującą.
Dokładnie nie orientuje się, czy przypadkiem nie jest tak, ze gdy nie jest pokazywany rozmiar bomby to oznacza że defaultowo ustawiony jest rozmiar bomby na 1. Gustlik pewnie może rozwiać wątpliwości w tej kwestii.
Informację o aktualnym stanie stłumienia dowolnej jednostki możesz w każdej chwili odczytać w dolnym prawym rogu ekranu po wskazaniu wrogiej jednostki na mapie taktycznej . Liczba stojąca przy literce
S:
informuje nas o tym, ile pkt. siły danej jednostki podlega tłumieniu.
Np. jeśli wyświetl się komunikat
[ S:4 H:1]
to będzie oznaczało, że dana jednostka ma stłumione 4 pkty siły
[załącznik usunięty przez administratora]
«
Ostatnia zmiana: Sierpień 19, 2012, 12:44:01 wysłane przez derwiszx
»
Zapisane
Gratia gratiam parti
Strony:
1
[
2
]
3
4
Do góry
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Panzer General 2 i inne gry z serii Generals SSI
-----------------------------
=> Panzer General 2
=> Panzer General 2 - kampanie
=> Akademia Wojskowa
-----------------------------
Open General
-----------------------------
=> Edytor Open Suite
=> Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
=> Akademia Wojskowa
=> Kampanie - w budowie, gry testowe, konsultacje
=> Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p.
=> Kampanie gotowe - prezentacje i opisy autorów, uwagi i postulaty zmian
=> Ranking Generałów 2024
=> Ranking Generałów 2023
=> Ranking Generałów 2022
=> Ranking Generałów 2021
=> Ranking Generałów 2020
=> Ranking Generałów 2019
=> Ranking Generałów 2018
=> Ranking Generałów 2017
=> Ranking Generałów 2016
=> Ranking Generałów 2015
=> Archiwum Rankingu Generałów 2011-2014
=> Gry dla frajdy
=> Różne inne zagadnienia
Ładowanie...