Widziałem kiedyś, że
Gustlik wstawił opis liderów na jakimś innym forum. Ostatnio szukałem tego i nie mogłem znaleźć, nawet tutaj - a jeśli jest proszę o wyrozumiałość
też na szczęście zapisałem to co właśnie widziałem i pomyślałem teraz czemu by nie wrzucić tutaj, chciałbym żeby tu było
Z Suity i elifa wynika, że nie ma wszystkich liderów w opisie.
Pomyślałem też jeszcze, że w przyszłości można byłoby zrobić taką tabelkę, którzy liderzy mogą być, a którzy nie dla jakiejś klasy jednostek. Bo z obserwacji mojej wynika, że niektórzy liderzy nie mogą być dostępni dla danej klasy jednostki. Nie wiem czy mam rację. Podobną tabelkę również dla dodatków.
1) Aggressive Attack: Siła ataku podwyższona o 2 punkty (HA, SA i NA).
2) Aggressive Maneuver: Zasięg ruchu zwiększony o 1. Jeśli zostanie tym obdarowany czołg, który ma już Agg. Man, jako lidera klasy, to wtedy zasięg wzrasta o ich sumę - czyli 1+1=2 pola
3) All Weather Combat: (tylko samoloty) - mogą atakować niezależnie od pogody
4) Alpine Training: Poruszają się po górach i po lasach jak po terenie "clear".
5) Battlefield Intelligence: Nie można go zaskoczyć. (nie daje się złapać). Znosi działanie lidera "Overwatch" (?) Jak znajdę dokładne potwierdzenie pytajnik zniknie
6) Bridging: Umie przechodzić przez rzeki, jednak nie buduje mostów dla innych jednostek
7) Combat Support: Unit Jednostka "pozycza" około połowy swojego doświadczenia, jednostkom sąsiednim, ale tylko na własnej płaszczyźnie ruchu - jednostki lądowe - lądowym (i morskim), a powietrzne - powietrznym
8 ) Determined Defense: Wartości obrony (GD, AD) wzrastają o 2 punkty, CD - nie potwierdzone
9) Devastating Fire: Jednostka może strzelać dwa razy w czasie kolejki - nie licząc strzałów w akcji "overrun". Może też drugi strzał przeznaczyć na uzupełnienia albo tankowanie.
10) Ferocious Defense: Nikt nie może zignorować ich poziomu okopania - mogą postawić "Rugged Defence" nawet przeciwko inżynierom!
11) Fire Discipline: Zużywa o połowę mniej amunicji - starcza mu na dłużej
12) First Strike: Strzela pierwszy, jeśli porównanie inicjatywy wypada na jego korzyść. Inicjatywa liczona jest w tym przypadku jako podstawa inicjatywy, plus belki doświadczenia
13) Forest Camouflage: W lesie taką jednostkę można zobaczyć dopiero z odległości jednego heksa - tyle że tego lidera nikt z grających jeszcze nie widział!!!!
14) Infiltration Tactics: Jednostka ignoruje poziomy okopania obrońców - podobnie jak inżynierowie - nie dostaje się w "Rugged Defence" Chyba, że broniący mają lidera Ferocious Defense. Ponadto jednostka potrafi stawiać przeprawy rzeczne dla innych - nie mylić z Bridging
15) Influence: Unowocześnienia i wzmocnienia jednostki kosztują o połowę mniej (bezużyteczne przy pojedynczym scenariuszu)
16) Liberator: Zdobywa ekstra punkty prestiżu za zdobyte flagi - 2x przy graniu na 100%
17) Overwatch: Jednostka sama strzela pierwsza do wroga, który wjedzie w zasięg jej strzału tak, jakby wapdł w zasadzkę. Co więcej, jeśli przeciwnik naprawdę wpadnie na taką jednostkę z zaskoczenia - to ona strzela DWA razy!! 99% procent jednostek nie przeżyje takiego eksperymentu!!
18) Overwhelming Attack: Niektóre punkty tłumienia zamieniane są na fizyczne straty. Mówiąc po ludzku: powoduje większe straty u atakowanego
19) Reconnaissance Movement: Jednostka uzyskuje ruch fazowy (rozpoznawczy) Uwaga! Jeśli tego lidera otrzyma artyleria holowana - zostaje "przykuta do ziemi" do końca scenariusza!!! (Chyba, że ma ruch własny - na piechotę) Przy grze kampanijnej taką jednostkę należy upgrade'ować do artylerii samobieżnej - wtedy odda nam nieocenione usługi, bo może podjechać (byle nie na maksymalny zasięg ruchu) i strzelić w tej samej kolejce. Jesli tego lidera otrzyma piechota - przestaje używać transportu - pozostaje jej tyle ruchu, ile ma "własnego". Wyjście: upgrade do kawalerii - jesli możliwe.
20) Resilience: "Trudniej go zniszczyć" - dokładne tłumaczenie z angielskiego - bez znanych szczegółów.
21) Shock Tactics: Powoduje tłumienie pozostające przez cała turę - jak bombowce taktyczne
22) Skilled Ground Attack: (dla samolotów) Zwiększona siła ataku przeciwko jednostkom lądowym - znów bez szczegółów. Mam wrażenie, że morskie też wchodzą w grę.
23) Skilled Reconnaissance: Widzi o 1 hex dalej (w przypadku połączenia z liderem klasy recon - Elite Recon Veteran - zasięgi się sumują - 1+2 czyli wzrasta o 3
24) Street Fighter: Ignoruje poziomy okopania w mieście - do pewnego stopnia zabezpiecza przed wpadnięciem na "Rugged Defence", ale tylko w mieście i pod warunkiem, że obrońcy nie mają "Ferocious Defender".
25) Superior Maneuver: Oddział ignoruje strefy kontroli przeciwnika - może przejechać między dwoma jego jednostkami.