Forum OpenGeneral

Panzer General 2 i inne gry z serii Generals SSI => Akademia Wojskowa => Wątek zaczęty przez: Exiter Kwiecień 15, 2008, 12:26:42



Tytuł: Prestiż a prototypy
Wiadomość wysłana przez: Exiter Kwiecień 15, 2008, 12:26:42
Wracając zaś do prototypów, to mimo uwag Gustlika sprzedaję te, które nic mi nie dają i teraz pytanie: czy prestiż uzyskany ze sprzedaży prototypu i wykorzystany do upgrade jednostek CORE, powiększa JC?

I całkiem nowy pomysł, chociaż pewnie już był przerabiany. Czy przy obecnym silniku gry, dałoby się zrobić możliwość wybierania (kupowania za prestiż) liderów? Często dostaję liderów, którzy tak naprawdę niewiele wnoszą np. pokonywanie rzeki dla czołgu. Poza tym doszłaby kolejna opcja do wyboru czy np kupić lidera, czy raczej nową jednostkę.


Tytuł: Odp: Projekt nowej kampanii
Wiadomość wysłana przez: Ervin von Rommel Kwiecień 15, 2008, 12:44:44
Czołem żołnierze  ;D tak sobie poczytałem trochę ten wątek i zapałałem chęcią pogrania tej kampanii. Pomysł jest przedni. Może Gustlik mi ją podeśle.
Wracając zaś do prototypów, to mimo uwag Gustlika sprzedaję te, które nic mi nie dają i teraz pytanie: czy prestiż uzyskany ze sprzedaży prototypu i wykorzystany do upgrade jednostek CORE, powiększa JC?

czołem

Tak powiększa. Tylko prototypy tego nie robią i jednostki otrzymane w 1 bitwie kampanii.

I całkiem nowy pomysł, chociaż pewnie już był przerabiany. Czy przy obecnym silniku gry, dałoby się zrobić możliwość wybierania (kupowania za prestiż) liderów? Często dostaję liderów, którzy tak naprawdę niewiele wnoszą np. pokonywanie rzeki dla czołgu. Poza tym doszłaby kolejna opcja do wyboru czy np kupić lidera, czy raczej nową jednostkę.

Przy aktualnym silniku gry jest to niemożliwe i z tego co wiem w nowym też nie będzie takiej opcji. A co do liderów to zawsze możesz wejść do SuitePG2 i tam sobie zmienić chociaż osobiście nigdy tego nie robię. A co do liderów to jednostka zawsze dostaje dwóch i o ile jeden może być średnio pożyteczny to ten drugi zazwyczaj już coś wnosi ;)
PS. No a co do tego przekraczania rzeki przez czołg to jest to całkiem przydatny lider no chyba że grasz kampanie nie pustyni :P

POZDRAWIAM!!!

Ervin von Rommel


Tytuł: Odp: Projekt nowej kampanii
Wiadomość wysłana przez: Exiter Kwiecień 15, 2008, 12:59:51
czołem
Tak powiększa. Tylko prototypy tego nie robią i jednostki otrzymane w 1 bitwie kampanii.
POZDRAWIAM!!!

Ervin von Rommel
Ale czy upgrade jednostki otrzymanej w pierwszej kolejce (tzw CORE) powiększa JC? jeśli nie to także upgrade za pomocą prestiżu uzyskanego ze sprzedaży prototypu nie powinien powiększać JC? przecież gra nie rozpoznaje skąd się wziął prestiż. A co jeśli sprzedam jednostkę kupioną w 10 turze i prestiż wydam na upgrade jednostki CORE - czy JC się zmniejszy?


Tytuł: Odp: Projekt nowej kampanii
Wiadomość wysłana przez: Ervin von Rommel Kwiecień 15, 2008, 01:52:31
hej

Kiedyś Gustlik to dobrze opisał. Mam nadzieję że się nie obrazi jak wkleję tu jego posta z PSFF

Cytat: Gustlik
Dawno nie było nowego odcinka - ale to dlatego, że zmagałem się z tematem
bardzo obszernym i wciąż dla wielu stanowiącym tajemnicę. Czyli z kasą, a
inaczej i poprawnie mówiąc: "prestiżem". Oczywiście poniższy tekst dotyczy
graczy kampanijnych, bo przy pojedynczych scenariuszach i grze on-line,
sprawa gospodarowania tymi punktami ma drugorzędne znaczenie. Przy
pojedynczym scenariuszu po prostu wydajemy to, co twórcy nam dali i już.

Natomiast grając kampanię - kasa urasta do rangi sprawy podstawowej.

Na początek kilka użytecznych pojęć, którymi bedę później operował:

Maximum Prestige Cap - zwany także (od nazwiska odkrywcy) Jensen Cap
Oznacza górny pułap kasy jaką możemy posiadać - licząc punkty "w gotówce"
i w jednostkach łącznie. Przekroczenie JC ma swoje konsekwencje - o czym
później

Free Units - "Darmowe jednostki" - nie należy rozumieć tego dosłownie - taka
jednostka ma swoją cenę, W tym przypadku - przez "free" rozumiemy fakt,
że nie podnosi wartości naszej armii, a przez to nie działa przeciwko JC.
W tym sensie "free" są: UWAGA! wszystkie jednostki, które dostaliśmy w
pierwszym scenariuszu i prototypy otrzymane później. Wartość armii, zaczyna
pojawiać się więc w momencie, gdy zaczynamy sami kupować jednostki.

Gdybyśmy poprzestali tylko na tym, co dostaniemy na początku i prototypach,
to wartość naszej armii wyniesie 0 (słownie: zero), a przeciwko limitowi będzie
działał jedynie prestiż zebrany na heksach.

Gdy jednak zaczniemy kupować jednostki, wartość armii zacznie gwałtownie
rosnąć, co w konsekwencji może doprowadzić do przekroczenia przyznanego
nam limitu (JC). Co wtedy? Ano, grozi man utrata nagród za zwycięstwo i
pozostanie tylko to, co uciułamy sobie na heksach (a w niektórych kampaniach
może to byc bardzo mało).

Przykład:
JC = 2000, Nagroda za zwycięstwo = 800. Aby otrzymać ją w całości nasze
"aktywa" na koniec scenariusza nie mogą przekraczać 1200 pkt. aby w ramach
JC było jeszcze miejsce na 800pkt. nagrody. Jesli scenariusz zakończymy z,
powiedzmy, 1500 pkt (w gotówce i jednostkach), no to liczymy:
2000 - 1500 = 500, a zatem, mimo iż nagroda wynosi 800, możemy dostać tylko
500 i tyle dostaniemy

Co z tego wynika?

Przede wszystkim to, że trzeba dobrze pilnować jednostek,
które dostaliśmy na początku gry. Najlepiej jakoś je sobie nazwać.
One zawsze będą miały zerową wartość wzgledem JC.
Nawet jeśli nasz Pz I po 20 scenariuszach będzie już
King Tigerem, to i tak jego wartość dla JC będzie zerowa.
Tak więc te jednostki nalezy upgrade'ować w pierwszej kolejnosci,
bo one same i ich kolejne upgradywciąż liczone są jako zero.

Po drugie kiedy wartość naszej armii zaczyna rosnąć w miarę upływu kampanii
nie nalezy bać się wydawania punktów, ponieważ ich nadmiar może pozbawiać
nas regularnie części lub całości nagród za zwycięstwa - skąpstwo nie popłaca.
Często wydawanie kasy jest jedynym wyjściem, bo inaczej sporo punktów i tak
może nam się zmarnować.

Jak komputer "widzi" upgrad'y?

Jesli chodzi o nasze "darmowe" jednostki - to, jak napisałem
powyżej - ciagle stanowią one wartość zerową.
Natomiast jednostki zakupione przez gracza w momencie
upgrade'u zwiekszają wartość swoją, a co za tym idzie
i wartość armii.

Jest tu jednak pewien "haczyk".

Powiedzmy, że mamy do wydania 450 punktów prestiżu.
Możemy za nie kupić jednostke wartą 450 punktów, ale
to nic nie zmieni. Prestiż w "gotówce" czy w sprzęcie i tak
zwiększy wartość armii o 450 pkt.

Jeśli jednak spróbujemy dokonać upgrade'u jednostki wartej
300 pkt, do jednostki wartej 600. okaże się, że taki upgrade
kosztuje własnie 450 pkt. (koszt upgrade'u nigdy nie jest zwykłą
różnicą ceny jednostek). W ten sposób wydajemy 450 pkt, a
faktyczna wartość naszej armii - tak jak ją widzi komputer -
wzrosła jedynie o 300 i o tyle zbliżyliśmy się do granicy JC.
Jest to najlepszy sposób wydawania punktów.

Zdecydowanie najgorszy, to kupowanie bez opamiętania - nawet jesli wydaje
nam się, że nas stać. Wkrótce może przestać, a nowej kasy nie będzie, bo JC
zostanie przekroczony. Na kasę z flag mozna liczyć, ale być może trzeba będzie
ją wydać w czasie bitwy i co wtedy?

Copyright by by Philip "Reepicheep" Nelson, Pzmaniac & JP's Panzers

PS. Jakby coś jeszcze było niejasne to tu masz jeszcze linka do tamtej dyskusji:
http://psff.eufi.org/viewtopic.php?f=28&t=209&st=0&sk=t&sd=a&hilit=jensen&start=15 (http://psff.eufi.org/viewtopic.php?f=28&t=209&st=0&sk=t&sd=a&hilit=jensen&start=15)

POZDRAWIAM!!!

Ervin von Rommel


Tytuł: Odp: Projekt nowej kampanii
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Kwiecień 15, 2008, 02:10:32
Upraszczając - żeby wszystko było jasne:

Zestaw "core" gracza składa się z trzech komponentów:

1) - Jednostki otrzymane w 1 scenariuszu
2) - Jednostki kupione przez gracza
3) - Jednostki otrzymane w charakterze prototypów

Tylko jednostki 1) i 3) są "darmowe" - tzn. cokolwiek z nimi się nie robi, nie liczą się do "wartości armii" (army value), która działa przeciwko JC (Jensen's Cap).

Jeżeli więc sprzedasz prototyp i kasę włożysz w upgrade lub wzmocnienie jednostki z puli 1), to oczywiście nie podniesie to wartości armii, ale jeśli w jednostkę z puli 2), albo kupisz nową - to już tak. Dlatego warto sobie zaznaczyć (nazwać) te, które przyszły w 1 scenariuszu i potem jako prototypy.


Tytuł: Odp: Prestiż a prototypy
Wiadomość wysłana przez: Exiter Kwiecień 15, 2008, 03:08:29
no i wszystko jasne, zamieszanie powstało bo myślałem, że CORE to tylko te z I scena. zatem jest sens sprzedawać lichy prototyp tylko trzeba to odpowiednio wydać ;D


Tytuł: Odp: Prestiż a prototypy
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Kwiecień 15, 2008, 04:11:56
Owszem, ale weź jednak pod uwagę jeszcze jeden pożyteczny aspekt targania ze sobą, nawet z pozoru niepotrzebnego prototypu. W każdej klasie, z czasem pojawi się coś wartościowego, co będziesz miał ochotę kupić. Mając już w tej klasie prototyp, będziesz mógł go upgrade'ować do tej jednostki, co ma następujące zalety:

a) - nie płacisz pełnej ceny za zakup, tylko upgrade
b) - jednostka, mimo tego, że jest droga nie liczy Ci się do wartości, bo powstała z upgrade'u prototypu.
c) - ten prototyp, przy sprzyjających okolicznościach, może jednak trochę powalczyć i zdobyć belkę, a może i lidera. Po upgradzie będziesz miał jak znalazł - nową a już doświadczoną jednostkę.


Tytuł: Odp: Prestiż a prototypy
Wiadomość wysłana przez: Exiter Wrzesień 03, 2008, 02:57:45
tak sobie prześledziłem ten stary wątek i jeszcze jedna rzecz mnie nurtuje: czy jeśli sprzedam jednostkę z puli 2) i wydam na upgrade jednostki z puli 1) lub 3) to JC się zmniejszy?????


Tytuł: Odp: Prestiż a prototypy
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Wrzesień 03, 2008, 04:20:10
Nie - to jest właśnie sposób na "wypranie" kasy, lub nadmiaru wartości armii. Po prostu jednostki z grup 1 i 3 dla licznika nie istnieją. Kasa w nie włożona "znika", w podsumowaniu.


Tytuł: Odp: Prestiż a prototypy
Wiadomość wysłana przez: Exiter Styczeń 19, 2009, 03:34:30
przeczytałem teraz jeszcze raz to co napisałeś o płaceniu za upgrade i warto byłoby jeszcze jedną rzecz dopisać - jeśli faktycznie masz ciągnąć tylko prototyp, to masz do rozważenia następujący dylemat  ;D:
- albo sprzedasz ten prototyp i potem kupisz ten lepszy wartościowszy model i wtedy zapłacisz mniej bo upgrade ma większą wartość niż prosta różnica w cenach, ale wtedy rośnie wartość armii bo prototyp zamieniłeś na kupioną jednostkę
- albo faktycznie poczekasz na coś lepszego i upgrade


Tytuł: Odp: Prestiż a prototypy
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Styczeń 19, 2009, 05:00:13
Cytuj
upgrade ma większą wartość niż prosta różnica w cenach

Owszem, ale MNIEJSZĄ niż zakup nowej jednostki, więc pierwsze wyjście jest opłacalne, ale tylko wtedy, jesli założymy, że kasę z prototypu, będziesz miał cały czas w kieszeni, a potem tylko dołożysz. Niestety w praktyce, będzie to wyglądało tak, że prototyp sprzedasz, kasę wydasz, a jak się pojawi lepszy sprzęt, to będziesz kupował za pełną cenę - a wtedy akurat może Cię nie będzie stać.

Tak, czy inaczej - jestem za wożeniem prototypów ze sobą. Gotówką nie powalczysz, a prototyp, może czasem załatać jakąś dziurę w linii


Tytuł: Odp: Prestiż a prototypy
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Styczeń 19, 2009, 10:37:24
Dokładnie tę samą taktyke ja stosuje, niestety przy limicie jednostek mocno trzeba się nagimnastykować, by ten -często-nędzny prototyp doświadczyć... ale rzeczywiście opłaca się.


Tytuł: Odp: Prestiż a prototypy
Wiadomość wysłana przez: pantera Maj 21, 2009, 06:26:01
Jak wyliczyć limit pp w kampanii przy pomocy LG Suite?

Przykład: 19 scenariusz kampanii "Znak Orła". Wg programu maksymalny pp, czyli Total Army cost count for CAP na chwilę przed zestrzeleniem ostatniej jednostki na mapie (scenariusz szkocki) -  bombowca przeciwnika bez strat własnych to 1536 oraz 1603 według formuły v2.0 pp. Limit pp w tym scenariuszu wynosi 3000 pp. Czyli wartość moich jednostek nie może przekraczać 3000-1603= 1397, aby otrzymać nagrodę pp w wyniku BV. Tymczasem otrzymuję całą nagrodę pomimo przekroczenie limitu o 1603 -1397= 206. Gra nie wliczyła jakiejś jednostki do limitu, czy wyliczenia LG Suite nie są dokładne??


Tytuł: Odp: Prestiż a prototypy
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Maj 21, 2009, 06:42:32
Cytuj
Limit pp w tym scenariuszu wynosi 3000 pp

Rozumiem że w scenariuszu "Szkocja"?

Ok, ale stan posiadania musisz porównywac do wartości JC w NASTĘPNYM scenariuszu (Ćwiczenia "Snaffle"), a tam jest chyba trochę większy.

Stan posiadania na koniec scenariusza "01", jest porównywany z JC scenariusza "02", i.t.d. Tak to działa.


Tytuł: Odp: Prestiż a prototypy
Wiadomość wysłana przez: pantera Maj 21, 2009, 08:41:12
Jasne. powinienem sam się tego domyślić.

Które wyliczenia wartości Total Army Cost count for CAP dla mojej armii są dokładniejsze: domyślne czy v 2.0?? W scenariuszu Falaise różnica wartości pomiędzy tymi współczynnikami dla mojej armii  to już 450pp . 


Tytuł: Odp: Prestiż a prototypy
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Maj 21, 2009, 10:12:49
V 2.0 uwzględnia w cenie jednostki także jej overstrength (o ile jest zrobiony). Ponieważ od wersji 2.0, silnik gry tak właśnie liczy wartośc armii, więc stosowanie opcji "v 2.0" pozwala uniknąc pomyłek.

Wyłączenie tej opcji dotyczy praktycznie tylko używających jeszcze oryginalnego silnika SSI - a więc dziś już chyba bardzo niewielu graczy.


Tytuł: Odp: Prestiż a prototypy
Wiadomość wysłana przez: pantera Maj 21, 2009, 10:36:13
Ok. Dzięki.
W związku z overstrength nasuwa mi się kolejne pytanie.

1.Stosuje overstrength na czołgu A o liczebności 10 do wartości 15, potem robię upgrade do lepszego czołgu B
2. Ten sam czołg A upgrade do B i dopiero overstregth do 15.

czy cena tych działań jest identyczna?


Tytuł: Odp: Prestiż a prototypy
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Maj 21, 2009, 10:59:07
Nie będę tu przytaczał szczegółowych wyliczeń, ale zostało to już udowodnione, że:

NAPIERW upgrade - POTEM overstrength.

EDIT - oczywiście ta konkluzja dotyczy wyłącznie aspektu finansowego tego działania.

Może się okazac, że różnica walorów bojowych pomiędzy dwoma jednostkami jest tak
niewielka, że w istocie więcej się zyska robiąc overstrength starej, niż upgrade do
nowej - gdyby po takim działaniu zabrakło kasy i nowa miała pozostac z 10 pktami sily.