Strona główna
|
Pomoc
|
Szukaj
|
Zaloguj się
|
Rejestracja
Czerwiec 04, 2023, 11:57:46
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
Czy dotarł do Ciebie
email aktywacyjny?
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
English
Polish
Forum OpenGeneral
>
Open General
>
Edytor Open Suite
(Moderatorzy:
Gustlik
,
Zsamot
,
kowdar
,
Waldzios
) >
Pytania, problemy i pomysły na opis
Strony:
1
...
6
7
[
8
]
9
Do dołu
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: Pytania, problemy i pomysły na opis (Przeczytany 146611 razy)
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6844
Odp: Pytania, problemy i pomysły na opis
«
Odpowiedz #105 :
Październik 09, 2018, 01:12:09 »
Dzięki!
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
sympatyk
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 2027
Odp: Pytania, problemy i pomysły na opis
«
Odpowiedz #106 :
Maj 20, 2019, 04:44:04 »
Halo
Zastanawiam się i zastanawiam .. a pewnie wystarczy zapytać ..
Po pierwsze czy Suite działa po za instalacją OG jako samodzielny program? ( nie potrzebuje do działania pliku OpenGen.exe, innych plików ...)
Po drugie jak to jest z literkami?
Jeśli w pliku mapx chciałbym zapisać nazwy w języku np. polskim, angielskim, rosyjskim (wszystkimi na raz) - co potrzebuję zrobić, aby móc pisać w tych językach? ( i, aby to zostało zapisane w mapx)
A, co potrzebuje zrobić odbiorca (gracz) aby te wszystkie nazwy poprawnie zobaczyć?
@Waldzios,
@Jaro,
@Pozostali,
co Wy na to ha?
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Online
Wiadomości: 4489
"Let me see your war face."
Odp: Pytania, problemy i pomysły na opis
«
Odpowiedz #107 :
Maj 20, 2019, 05:52:25 »
Cytat: sympatyk Maj 20, 2019, 04:44:04
@Waldzios,
Nie napiszę nic konkretnego.
Nie testowałem Suite na komputerze bez zainstalowanego OG. Nie miałem tez okazji testować Suite na obcojęzycznym systemie operacyjnym. Wszystko co mógłbym napisać to domysły.
Jednoznaczne odpowiedzi w tej kwestii otrzymasz tylko do Luisa.
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6844
Odp: Pytania, problemy i pomysły na opis
«
Odpowiedz #108 :
Maj 23, 2019, 11:43:45 »
Cytat: sympatyk Maj 20, 2019, 04:44:04
Halo
Zastanawiam się i zastanawiam .. a pewnie wystarczy zapytać ..
Po pierwsze czy Suite działa po za instalacją OG jako samodzielny program? ( nie potrzebuje do działania pliku OpenGen.exe, innych plików ...)
Po drugie jak to jest z literkami?
Jeśli w pliku mapx chciałbym zapisać nazwy w języku np. polskim, angielskim, rosyjskim (wszystkimi na raz) - co potrzebuję zrobić, aby móc pisać w tych językach? ( i, aby to zostało zapisane w mapx)
A, co potrzebuje zrobić odbiorca (gracz) aby te wszystkie nazwy poprawnie zobaczyć?
@Waldzios,
@Jaro,
@Pozostali,
co Wy na to ha?
Ja bym tylko unikał polskich znaków... Z tego zawsze są jakieś przygody.
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
jacko
Starszy chorąży (Warrant Officer 4)
Offline
Wiadomości: 63
Odp: Pytania, problemy i pomysły na opis
«
Odpowiedz #109 :
Lipiec 28, 2019, 10:03:26 »
Witam w kampanii W17 ZA HONOR I JAPONIĘ v.4.6 w scenariuszuAMERICAN SUPRBOMB DEFENDING po rozegraniu jednej tury mojej przeciwnika odnoszę od razu brylantowe zwycięstwo czy tak to powinno być??
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Online
Wiadomości: 4489
"Let me see your war face."
Odp: Pytania, problemy i pomysły na opis
«
Odpowiedz #110 :
Lipiec 28, 2019, 10:23:58 »
Cytat: jacko Lipiec 28, 2019, 10:03:26
Witam w kampanii W17 ZA HONOR I JAPONIĘ v.4.6 w scenariuszuAMERICAN SUPRBOMB DEFENDING po rozegraniu jednej tury mojej przeciwnika odnoszę od razu brylantowe zwycięstwo czy tak to powinno być??
I tak i nie.
Trzeba zmienić warunki zwycięstwa na utrzymanie heksów.
To efekt zmian w warunkach zwycięstwa. Zmiana miała sporo sensu, ale namieszała w niektórych starych scenariuszach.
Pisałem o już o tym w kontekście 20 scenariusza.
Cytat: Waldzios Maj 24, 2019, 04:59:03
Cytat: Zsamot Maj 24, 2019, 12:39:05
A co było źle?
Jakiś czas temu Luis uporządkował warunki zwycięstwa, co sprawiło że w niektóre "stare" scenariusze są automatycznie wygrywane.
Chodzi o misje (zwykle defensywne) w których gracz zaczyna z kompletem VH niezbędnych do zwycięstwa.
Skoro celem misji jest zajęcie wszystkich VH, a gracz posiada komplet VH, to scenariusz jest automatycznie wygrywany.
Takie misje zawsze stwarzały problemy. Pozornie wymagały wybicia wszystkich jednostek przeciwnika, ale przy okazji pojawiały się różne dziwne efekty uboczne i exploit'y (np. wygrana przez oddanie i ponowne zajęcie heksa).
Warunki zwycięstwa w wspominanych misjach trzeba przestawić z zajęcia heksów, na utrzymanie heksów. Co w scenariuszach defensywnych wydaje się dość sensowne.
EDIT.
Zmodyfikowany scenariusz:
Cytat: Waldzios Lipiec 28, 2019, 10:40:21
Scenariusz
W17_jap34.xscn
z zmienionymi warunkami zwycięstwa (utrzymanie heksów).
«
Ostatnia zmiana: Lipiec 28, 2019, 10:44:30 wysłane przez Waldzios
»
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Alberich
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1008
Odp: Pytania, problemy i pomysły na opis
«
Odpowiedz #111 :
Lipiec 27, 2021, 09:31:32 »
Dlaczego w plikach swojej kampanii mam nagle pliki o rozszerzeniu
.conex
i od czego one są?
Zapisane
Alberich
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1008
Odp: Pytania, problemy i pomysły na opis
«
Odpowiedz #112 :
Październik 14, 2022, 04:50:24 »
Potrzebuję w scenariuszu np. jako frakcję Luftwaffe Feld na froncie Europe, ale bez francuskich zdobycznych czołgów czy sowieckiej artylerii.
Czy w Suicie da się wyeksportować do pliku tekstowego zestaw jednostek w danej frakcji/froncie aby wyciąć potem niepotrzebne jednostki?
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Online
Wiadomości: 4489
"Let me see your war face."
Odp: Pytania, problemy i pomysły na opis
«
Odpowiedz #113 :
Październik 14, 2022, 05:01:59 »
Cytat: Alberich Październik 14, 2022, 04:50:24
Potrzebuję w scenariuszu np. jako frakcję Luftwaffe Feld na froncie Europe, ale bez francuskich zdobycznych czołgów czy sowieckiej artylerii.
Użyj prawej strony ekranu frontów.
Jeśli użyjesz frontu
#Europe (base units)
to będziesz miał dostępne tylko bazowe jednostki (bez jednostek zdobycznych).
Cytat: Waldzios Marzec 14, 2016, 09:28:18
Fronty "fikcyjne":
Mechanizm tworzenia frontów "fikcyjnych" jest nieco bardziej skomplikowany.
Podstawą systemu są "fronty bazowe", zawierające najbardziej podstawowe jednostki dla danej nacji (base units)...
"Fronty bazowe" nie zawierają jednostek zdobycznych, specjalnych czy prototypowych.
Użycie samego "frontu bazowego" jest możliwe, ale daje dostęp tylko do podstawowych jednostek.
W przypadku nacji 'Germany', mamy obecnie trzy "fronty bazowe":
#Europe (base units)
- zawiera wszystkie jednostki bazowe dostępne w Europie;
#Outside (base units)
- zawiera jednostki dostępne pozą Europą (czyli brakuje na przykład transportu konnego i większości jednostek paramilitarnych);
#45+ (base units)
- zawiera fikcyjne jednostki dostępne po 45 roku, działa analogicznie do frontu
#45+
"Fronty bazowe" można rozszerzyć o dodatkowe pakiety/zestawy jednostek:
#+Special Forces
- pozwala decydować czy w danym scenariuszy chcemy wykorzystywać jednostki specjalne (np. komandosów)...
#+Elite units
- pozwala decydować czy w danym scenariuszy chcemy wykorzystywać jednostki elitarne (np. piechotę Gepanzert)...
#+Prototypes
- pozwala decydować czy w danym scenariuszu chcemy wykorzystywać jednostki prototypowe lub bardzo rzadkie (np. czołg Maus)...
#+Captured - (
nazwa kraju
)
- pozwala decydować czy w danym scenariuszu chcemy wykorzystywać jednostki zdobyczne z danego kraju (np. T-34, gdy w fikcyjnej kampanii w danym momencie nie toczymy wojny z USSR)...
«
Ostatnia zmiana: Październik 14, 2022, 05:04:52 wysłane przez Waldzios
»
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Alberich
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1008
Odp: Pytania, problemy i pomysły na opis
«
Odpowiedz #114 :
Październik 15, 2022, 07:47:32 »
Tak, dokładnie o to mi chodziło. Dzięki.
Taka luźna myśl, w Suicie przypadałoby się żeby program pokazywał po najechaniu opis frontu/frakcji, jest to do zrobienia choć w kwestii Luisa.
Ale np. w innej sytuacji kiedy gracz kieruje niemiecką dywizją pancerną, ale nie ma dostępu do Panther (przez brak dostaw) i może tylko korzystać z Panzerów IV i Stugów III to trudno będzie do zrobienia za pomocą "addytywną". Albo też potrzeba dodać jednostki z innych krajów. Więc poszukałem metodą prób oraz błędów czy jest to możliwe by wybrać podzbiór zbioru i potem od niego dodawać lub odejmować jednostki pojedynczo. I jak się okazało jest taka opcja.
W
Custom purchase list
wybieramy
'Reser to default items'
koniecznie z włączonym
'Check F/F when reseting'
- i tworzy się wtedy lista danego sprzętu z danego frontu/frakcji.
Tylko trzeba pamiętać, że ta metoda nie uwzględnia transportów morskich, lotniczych i kolejowych. Itemów jest 73, a być powinno 80. Trzeba je dodać ręcznie.
«
Ostatnia zmiana: Październik 15, 2022, 07:50:17 wysłane przez Alberich
»
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Online
Wiadomości: 4489
"Let me see your war face."
Odp: Pytania, problemy i pomysły na opis
«
Odpowiedz #115 :
Październik 15, 2022, 01:30:59 »
Cytat: Alberich Październik 15, 2022, 07:47:32
Ale np. w innej sytuacji kiedy gracz kieruje niemiecką dywizją pancerną, ale nie ma dostępu do Panther (przez brak dostaw) i może tylko korzystać z Panzerów IV i Stugów III to trudno będzie do zrobienia za pomocą "addytywną".
Takie kwestie domyślnie załatwiasz za pomocą frakcji, nie frontów. Właśnie do tego celu służą frakcje.
Frakcja również działają addytywnie. Na przykład
@Pz.Div.
nie zawiera domyślnie ciężkich czołgów. Ciężkie czołgi dodajesz za pomocą @Schwere PzAbt.
Addytywnie działają również inne frakcje, na przykład
@Schwere Art
i
@Schwere Flak.
.
Obecne frakcje nie rozwiążą twojego konkretnego problemu (Pantery znajdują się we frakcji
@Pz.Div
), ale gdyby takie rozwiązanie istniało, to należałoby go szukać we frakcjach.
Teoretycznie można rozważyć dodanie alternatywnej wersji frakcji
@Pz.Div.
(modyfikacja istniejącej nie wchodzi w grę ze względu na wsteczną kompatybilność), nie zawierającą Panter i krewniaków (coś w rodzaju
@Pz.Div. (no Panthers)
).
Nie widzę przeciwwskazań technicznych, ani historycznych.
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
besiu
Generał broni (General Lieutenant)
Offline
Wiadomości: 488
Odp: Pytania, problemy i pomysły na opis
«
Odpowiedz #116 :
Październik 17, 2022, 07:08:46 »
Alberich, Waldzios - Uoooo, Super!
Bardzo, kiedyś myślałem, żeby zrobić kampanię. Jednakże przebijanie się - od zera praktycznie - przez Suite. ... no.. jest dla mnie...
Fajnie by było, gdyby ktoś "kumaty", mieszkał gdzieś obok mnie, na Górnym Śląsku. I żebym mógł podjechać do niego, i żeby mi na bieżąco, tłumaczył, Tzn. się pytania, które mi się nasuwają.... Aby nie było takiego pisania...
takie sobie mam marzenie!
Cytat: Alberich Październik 15, 2022, 07:47:32
Tak, dokładnie o to mi chodziło. Dzięki.
Więc poszukałem metodą prób oraz błędów czy jest to możliwe by wybrać podzbiór zbioru i potem od niego dodawać lub odejmować jednostki pojedynczo. I jak się okazało jest taka opcja.
W
Custom purchase list
wybieramy
'Reser to default items'
koniecznie z włączonym
'Check F/F when reseting'
- i tworzy się wtedy lista danego sprzętu z danego frontu/frakcji.
Uoo, zarąbiste! Super, że na to wpadłeś. I Ci się chciało, to zrobić.
«
Ostatnia zmiana: Październik 17, 2022, 07:12:27 wysłane przez besiu
»
Zapisane
Alberich
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1008
Odp: Pytania, problemy i pomysły na opis
«
Odpowiedz #117 :
Październik 17, 2022, 08:16:45 »
Źle mnie zrozumiałeś lub za bardzo niejasno wytłumaczyłem. Pisząc "addytywnie" miałem na myśli dodawanie pojedyncze jednostek do listy zakupowej w okienku
custom purchase list
.
Cytat: Waldzios
Teoretycznie można rozważyć dodanie alternatywnej wersji frakcji @Pz.Div. (modyfikacja istniejącej nie wchodzi w grę ze względu na wsteczną kompatybilność), nie zawierającą Panter i krewniaków (coś w rodzaju @Pz.Div. (no Panthers)).
Nie widzę przeciwwskazań technicznych, ani historycznych.
Nie, raczej nie. Wolę już bardziej listy zakupowe/sprzętowe niż tworzenie nowej frakcji. To rozwiązanie ma też inną zaletę bo np. w przypadku gdy kampania dzieje się w okreśie kilku miesięcy przynajmniej można w ten sposób wprowadzić różnorodność "nowego" sprzętu dla gracza.
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6844
Odp: Pytania, problemy i pomysły na opis
«
Odpowiedz #118 :
Październik 18, 2022, 09:09:03 »
Cytat: besiu Październik 17, 2022, 07:08:46
Alberich, Waldzios - Uoooo, Super!
Bardzo, kiedyś myślałem, żeby zrobić kampanię. Jednakże przebijanie się - od zera praktycznie - przez Suite. ... no.. jest dla mnie...
Fajnie by było, gdyby ktoś "kumaty", mieszkał gdzieś obok mnie, na Górnym Śląsku. I żebym mógł podjechać do niego, i żeby mi na bieżąco, tłumaczył, Tzn. się pytania, które mi się nasuwają.... Aby nie było takiego pisania...
takie sobie mam marzenie!
Jak się dobrze zgramy, to może zrobimy mini zlot. Zazwyczaj wtedy idealnie była ku temu okazja. W Krakowie z naszym niestety już Ś.P. Gustlikiem, ale i ostatnio w trójkę w Poznaniu się spotkaliśmy i parę rzeczy się poukładało. Zatem jest możliwość. Ja bym jednego Jegomościa z Warszawy tylko ściągnął. ;-) I się ogarnie temat.
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Alberich
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1008
Odp: Pytania, problemy i pomysły na opis
«
Odpowiedz #119 :
Październik 21, 2022, 07:59:22 »
Utworzyłem plik kampanii i 6 scenariuszy do niej, które mają uzupełnione tylko atrybuty takie jak data, strony, ustawienia etc.
Problem w tym, że z poziomu
Wybierz scenariusz
pierwsza misja ładuje się normalnie, a w przypadku
Wybierz kampanię
pierwszą misję wyrzuca po pokazaniu okienka
Bieżący stan gry
w czasie startu scenariusza. Problem występuje w normalnym exe i na wersji DD.
Pliki do sprawdzenia w załączniku.
«
Ostatnia zmiana: Październik 21, 2022, 08:17:18 wysłane przez Alberich
»
Zapisane
Strony:
1
...
6
7
[
8
]
9
Do góry
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Panzer General 2 i inne gry z serii Generals SSI
-----------------------------
=> Panzer General 2
=> Panzer General 2 - kampanie
=> Akademia Wojskowa
-----------------------------
Open General
-----------------------------
=> Edytor Open Suite
=> Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
=> Akademia Wojskowa
=> Kampanie - w budowie, gry testowe, konsultacje
=> Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p.
=> Kampanie gotowe - prezentacje i opisy autorów, uwagi i postulaty zmian
=> Ranking Generałów 2023
=> Ranking Generałów 2022
=> Ranking Generałów 2021
=> Ranking Generałów 2020
=> Ranking Generałów 2019
=> Ranking Generałów 2018
=> Ranking Generałów 2017
=> Ranking Generałów 2016
=> Ranking Generałów 2015
=> Archiwum Rankingu Generałów 2011-2014
=> Gry dla frajdy
=> Różne inne zagadnienia
Ładowanie...