Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 26, 2024, 12:52:58 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Nowy scenariusz  (Przeczytany 106522 razy)
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4749


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #75 : Luty 23, 2017, 06:06:51 »

A czy jest takie coś możliwe, że np. mam na mapie dwa różne VH, powiedzmy po dwóch końcach mapy, i w zależności od tego, który zajmę, przejdę do innego scenariusza? Czy to tylko działa tak, że można ustawić inny scenariusz dla BV a inny dla V?
Nie ma takiej opcji. Do tego celu służą scenariusze wyboru.

Możesz poeksperymentować z 'Typed VH' (opcja 'Control #VH' musi być wyłączona), teoretycznie powinna pozwolić ustalić VH dla różnych typów zwycięstwa.
Czyli jeden VH prowadzący do BV, a drugi do V.
Prawdopodobnie da się ustawić, że w zależności który VH zajmiesz, osiągniesz inny rezultat i przeniesie cię od innego scenariusza.
Przy czym, to tylko teoria. Nie testowałem, ani nie miałem okazji używać tej opcji w grze...;

Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #76 : Luty 23, 2017, 06:09:15 »

Cytuj
A czy jest takie coś możliwe, że np. mam na mapie dwa różne VH, powiedzmy po dwóch końcach mapy, i w zależności od tego, który zajmę, przejdę do innego scenariusza? Czy to tylko działa tak, że można ustawić inny scenariusz dla BV a inny dla V?

Tak - można zrobić coś takiego, żeby jeden heks oznaczał BV a inny V i następnie ustawiasz tak, że BV prowadzi gdzie indziej
a V gdzie indziej.

Ale żeby zrealizować część pierwszą, czyli warunki zwycięstwa uzależnić od konkretnych heksów, to do tego trzeba użyć opcji "victory typed VHex" - tu gorsza wiadomość - nigdy nawet nie próbowałem jej używać, więc tylko teoretycznie wiem że istnieje.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #77 : Luty 23, 2017, 10:29:54 »

No to dzięki i będę coś eksperymentował Smiley
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #78 : Luty 28, 2017, 07:50:43 »

Mam kolejne pytanie - czy można ustawić, żeby danej jednostce z czasem NIE przyrastało okopanie? Chciałem uzyskać w scenariuszu "efekt zaskoczenia" przeciwnika, ale po kilku turach okopanie robi się wysokie, co całkiem niweczy taki plan. A znamy z historii nagłe rajdy na tyły przeciwnika, który był całkowicie zaskoczony i nieprzygotowany. Na razie próbuję kombinować z turą, w której przeciwnik ma się pojawić na mapie, ale takie rozwiązanie nie bardzo mi się podoba.
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4749


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #79 : Luty 28, 2017, 08:16:18 »

Mam kolejne pytanie - czy można ustawić, żeby danej jednostce z czasem NIE przyrastało okopanie? Chciałem uzyskać w scenariuszu "efekt zaskoczenia" przeciwnika, ale po kilku turach okopanie robi się wysokie, co całkiem niweczy taki plan.
Nie do końca rozumiem problem...; W jaki sposób okopanie niweczy "efekt zaskoczenia"?

Możesz jednostkę wystawić na mapie i ustawić opcje 'Hold position until turn' (zakładka AI).
Jeśli jednostka będzie miała 'unit stance' ustawiony na agresywny (lub ustawienie scenariusza będzie agresywne) to po upływie zadanej liczby tur jednostka powinna się ruszyć (o ile będzie miała cele do zdobycia/obrony na mapie) niezależnie od okopania.
Jeśli chcesz mieć pewność, że jednostka zaatakuje właściwy cel (lub cel którego normalnie by nie zaatakowała) możesz go ustawić jako 'Obj.Hex' (OH).
« Ostatnia zmiana: Luty 28, 2017, 08:27:14 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #80 : Luty 28, 2017, 01:33:31 »

W taki sposób, że okopanie 0 oznacza jednostkę zupełnie nieprzygotowaną do walki, a już okopanie 8 to tak naprawdę forteca nie do zajęcia z marszu. A chciałbym zrobić symulację nagłego wjazdu jak w masło za linie wroga i zaatakowania jednostek z okopaniem 0 (bo w ogóle nie spodziewały się ataku). Tymczasem z każdą turą okopanie takiej jednostki rośnie, co utrudnia jej pokonanie, bo wbrew logice wygląda na to, że jednostka jednak szykowała się do walki. Żołnierze się nie okopują, jeżeli są daleko za linią frontu i nie spodziewają się walki. Czyli powiedzmy przejeżdżam cichaczem przez pół mapy, żeby zająć miasto z zaskoczenia, a tymczasem jednostka w nim stacjonująca ma okopanie 8, mimo że tamtejsi żołnierze śpią sobie w namiotach czy kwaterach prywatnych, siedzą w knajpach, itp. Więc takie odgórnie ustalone okopanie to bzdura i chciałem je dla pewnych jednostek i sytuacji zlikwidować.
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4749


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #81 : Luty 28, 2017, 05:37:29 »

Nie ma takiej możliwości.
Armie AI możesz ustawić tylko w dwie postawy: 'Aggressive' i 'Defensive'. Czyli AI albo atakuje, albo się broni, nie ma stanu neutralnego.

Zresztą, gdybyś w jakiś sposób sprawił, że jednostki przeciwnika się nie okopują, to ten stan dotyczyłby całego scenariusza.
Nawet przyjmując, że broniący się oddział to zaskoczony garnizon z daleka od linii frontu, to wspomniany oddział powinien mieć możliwość przejścia do obrony i okopania już po przeprowadzeniu ataku, gdy zaskoczenie minie.


Jedyny pomysł jaki mi przychodzi do głowy, to zmuszenie jednostek do ruchu po kilku turach ('Hold position' + 'Obj.Hex').
Można poruszać jedną jednostkę na  turę by nie wyglądało to nienaturalnie.

Dodatkowo, duży wpływ na tempo okopania ma teren, więc żeby zmniejszyć tempo okopywania można ustawić jednostkę w otwartym terenie (lepiej unikać miast). Jednostka się okopie ale w wolniejszym tempie.
Jeśli musisz bronić miasta, możesz ustawić jednostkę sztabową (albo jakiś budynek) w mieście, a pozostałe jednostki na otwartym terenie wokół (sprawdzi się też piasek i bagna).
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #82 : Luty 28, 2017, 09:57:40 »

Dzięki za odpowiedź. Okazuje się, że wielu rzeczy, na które ja wpadam, nie da się ustawić w grze, bo ona tego nie przewiduje Smiley
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #83 : Marzec 29, 2017, 03:10:37 »

Mam problem z czymś. Robię scenariusz, odpalam, robię swoją turę i gra przestaje działać. Uruchamiam jeszcze raz - tym razem po skończeniu tury gra się nie wyłącza, ale wojska AI (prawie wszystkie) stoją w miejscu. Rusza się tylko artyleria. O co chodzi? Podjeżdżam reconem, żeby się zorientować, co i jak. I wygląda to tak jak na obrazku. Co to za dziwny motyw? Wszystkie jednostki mają ustawione stance aggressive i OH. Może tego nie widać na obrazku, ale one wjeżdżają poza mapę i nawet można do nich strzelić.
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #84 : Marzec 29, 2017, 07:31:19 »

Błąd z ucieczką poza mapę - pamiętam sprzed kilku miesięcy, ale od tamtej pory miał być już zlikwidowany.
Więcej już mi się nie zdarzył...

Podaj proszę wersję gry, którą masz i wersję Suite na której ten scenariusz robisz.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #85 : Marzec 29, 2017, 08:12:06 »

Jeżeli dobrze widzę to OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)

Suite 5.0.54.0

Sądząc po datach plików, to 28 czerwca 2016.
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4749


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #86 : Marzec 29, 2017, 08:24:14 »

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)

Suite 5.0.54.0
Tak jak pisał Gustlik, błąd był zgłaszany kilka miesięcy temu i o ile pamiętam był naprawiony.

Aktualne wersje to:
OpenGen 0.90.57.3  (21-Feb-2017): OpenGenAdv.rar
Open Suite 5.0.57.0 (16-Feb-2017): OpenSuite.rar
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #87 : Marzec 29, 2017, 08:58:10 »

Dzięki. Gra wciąż się wyłącza. Mam podejrzenia, że coś się popsuło, kiedy próbowałem wprowadzać jakieś globalne zmiany i coś mi się zawiesiło wtedy. Spróbuję skasować wszystkie jednostki wroga i wstawić je jeszcze raz.
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #88 : Marzec 30, 2017, 04:32:00 »

Teraz wszystko w porządku. Sowieci poszli aż się kurzyło Smiley

Mam jeszcze jedno pytanie na przyszłość. Zacząłem robić kampanię i program mnie zapytał, ile ma być scenariuszy. Napisałem, że 20 i teraz się zastanawiam, czy będzie można dodać więcej, jeżeli będzie potrzeba.
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #89 : Marzec 30, 2017, 07:01:04 »

I jeszcze jedno pytanie. Co dokładnie oznacza "aggressive" w ustawieniach scenariusza? Bo mamy jakby 2 poziomy. Ogólnie "aggressive" dla gracza i jeszcze dodatkowo można przypisać "aggressive" konkretnej jednostce. Czy jest to konieczne, jeżeli gracz ma ogólnie "aggressive"? Czy może oba te "aggressive" się od siebie różnią? Różnie działają? Czy można dać graczowi "defensive" a niektórym poszczególnym jednostkom "aggressive", żeby... no właśnie - co to by spowodowało?

Sam mam to nieprzetestowane, bo do tej pory stosowałem OH dla jednostek i super jadą jak trzeba. Ale teraz chciałbym, żeby nie jechały nigdzie - ale żeby ruszyły się, jeżeli zobaczą moje wojska, albo jeżeli ktoś inny je zauważy, i żeby poszły się z nimi bić. Czy wystarczy samo ustawienie "aggressive" bez wyznaczania OH? Czy jeżeli chcę, żeby dana jednostka nie ruszała się z miejsca, nawet gdy zobaczy wroga, to muszę zrobić "defensive" plus "anchored", czy wystarczy samo "defensive"? Informacja dodatkowa - ustawiłem niektóre moje wojska na "MSU" - czy to też niesie jakieś skutki?
Zapisane
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.074 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.015s, 1q)