Tytuł: Pliki konfiguracyjne CFG Wiadomość wysłana przez: Waldzios Kwiecień 08, 2018, 12:57:03 W związku z powtarzającymi się pytaniami, mała instrukcja korzystania z plików konfiguracyjnych kampanii.
W folderze Efila znajduje się "gloalny" plik konfiguracyjny EQUIP.cfg. Plik zawiera parametry konfiguracyjne Efila. Nie należy go modyfikować. Ewentualne zmiany mogą powodować nieprawidłowe działanie Efila. W tym momencie (kwiecień 2018) jego zawartość wygląda tak: Cytat: EQUIP.cfg * --- CFG setting file created by OpenSuite. * --- only $Variables included. sabotage_min = 40 sabotage_max = 85 ground_carrier = 2 evade_special = 11 flak_range = 2 flak_ex2 = 1 upgrade_ldr = 1 avoid_cbf = 1 wild_weasel_ex = 1 blow_any_terrain = 1 attach_on=1 attach_1=Recon, 0, 2, -1, 30, 25, * Spot,Mov attach_2=Air Defense, 0, 2, -1, 30, 25, * AA/AD, Ini attach_3=Bridging, 0, 0, -1, 120, 10, * Bridge, Mov attach_4=AntiTank, 0, 2, -1, 30, 25, * HA, Mov attach_5=Support, 0, 2, -1, 30, 25, * MaxAmmo, Mov attach_6=Forward Observer, 0, 2, -1, 30, 25, * SA/HA to adjacent targets, Ini attach_7=Special Munition, 0, 2, -1, 30, 25, * Add fire dice, Mov attach_8=FastEntrench, 0, 2, -1, 30, 25, * Add terrain-entrench, Ini Lista parametrów jest stosunkowo krótka, ponieważ wpisy w EQUIP.cfg są opcjonalne. Wystarczy zdefiniować tylko te parametry które wykorzystujemy. Pozostałe ustawienia przyjmują wartości domyślne. Pełną listę konfigurowalnych parametrów wraz z domyślnymi wartościami, można znaleźć w referencyjnym pliku EQUIP.cfg (folder OPENTXT_SAMPLE). W razie kłopotów ze znalezieniem, aktualny plik referencyjny: EQUIP.cfg (http://www.opengeneral.pl/upload/EQUIP.cfg) (2018-01-27). Tyle podstaw. Teraz bardziej zaawansowana część. Pliki cfg można wykorzystać nie tylko na poziomie Efila. Dla każdej kampanii można stworzyć indywidualny lokalny plik cfg. Nazwa lokalnego pliku cfg ([nazwa].cfg) musi być identyczna z nazwą pliku głównego kampanii ([nazwa].xcam). Plik lokalny może modyfikować dowolne parametry dostępne dla podstawowego EQUIP.cfg. Oczywiście należy zachować pewien umiar, by nie zmodyfikować zbyt drastycznie funkcjonowania podstawowych mechanizmów bazowego Efila. Wskazane są też intensywne testy przed opublikowaniem tak zmodyfikowanej kampanii. Przykładowe wykorzystanie: Kampania G05 BLITZKRIEG: Cytat: G05_gb.cfg exp_bar_factor=10 Wariant "minimalny".Efektem modyfikacji jest zmniejszone tempo zdobywania doświadczenia. Kampania W51 8th USAAF v.4.0: Cytat: W51_8th.cfg green=1 Modyfikacja dodaje i konfiguruje "zielone" uzupełnienia.green_cost=65 green_exp=65 green_autorefit=1 Kampania H04 1940-44 WE SEARCH FOR WAYS: Cytat: H04.CFG green=1 Wariant bardziej rozbudowany.green_cost=65 green_exp=65 green_autorefit=1 attach_on=1 attach_1=Recon, 0, 2, 0, 30, 25, * Spot,Mov attach_2=Air Defense, 0, 2, 0, 30, 25, * AA/AD, Ini attach_3=Bridging, 0, 0, 0, 120, 10, * Bridge, Mov attach_4=AntiTank, 0, 2, 0, 30, 25, * HA, Mov attach_5=Support, 0, 2, 0, 30, 25, * MaxAmmo, Mov attach_6=Forward Observer, 0, 2, 0, 30, 25, * SA/HA to adjacent targets, Ini attach_7=Special Munition, 0, 2, 0, 30, 25, * Add fire dice, Mov attach_8=FastEntrench, 0, 2, 0, 30, 25, * Add terrain-entrench, Ini allow_pontoon_ex=1 critical_hit=2 Modyfikacja dodaje i konfiguruje "zielone" uzupełnienia, modyfikuje parametry "dodatków" (likwiduje kary), pozwala na mosty pontonowe w dowolnym terenie, oraz włącza trafienia krytyczne. Tytuł: Odp: Pliki konfiguracyjne CFG Wiadomość wysłana przez: Alberich Listopad 04, 2020, 04:24:42 Kod: player_sp_row=1,0,0,0 Jak konkretnie działa ten parametr? Skąd bierze barwę dla: - jednostki core przed ruchem, po ruchu - jednostki aux przed ruchem, po ruchu Tytuł: Odp: Pliki konfiguracyjne CFG Wiadomość wysłana przez: Waldzios Listopad 04, 2020, 04:35:43 Z tego co kojarzę parametr określa rząd symboli w pliku unitinfo.png którego używają kolejni gracze (stąd 4 wartości).
(http://www.opengeneral.pl/waldzios/unitinfo.png) Tytuł: Odp: Pliki konfiguracyjne CFG Wiadomość wysłana przez: Alberich Listopad 04, 2020, 04:56:27 Na początku myślałem, że =0,0,0,0 określa każdego z graczy 1,2,3 i 4, a liczba rząd w tym pliku unitinfo.png.
Ale po kilku próbach (które zamieszczam poniżej) kompletnie nie rozumiem logiki tego parametru... Kod: player_sp_row=0,0,0,0 (http://www.opengeneral.pl/upload/cfx000.png) Kod: player_sp_row=1,0,0,0 (http://www.opengeneral.pl/upload/cfx001.png) Kod: player_sp_row=2,0,0,0 (http://www.opengeneral.pl/upload/cfx002.png) Kod: player_sp_row=3,0,0,0 (http://www.opengeneral.pl/upload/cfx003.png) Kod: player_sp_row=4,0,0,0 (http://www.opengeneral.pl/upload/cfx004.png) Kod: player_sp_row=5,0,0,0 (http://www.opengeneral.pl/upload/cfx005.png) Tytuł: Odp: Pliki konfiguracyjne CFG Wiadomość wysłana przez: Waldzios Listopad 04, 2020, 05:40:36 Z tego co widzę na obrazkach, parametr oznacza zapewne bazowy rząd, reprezentujący symbole jednostek CORE, symbole jednostek AUX są przesunięte o 2 rzędy, a symbole jednostek które wykonały ruch są przesunięte o 4 rzędy.
Wartości 0 są prawdopodobnie nieprawidłowe. Przyglądając się plikowi unitinfo.png, zakładam że dopuszczalne wartości to tylko 1,2,7,8. Domyślna wartość parametrów to zapewne: player_sp_row=1,2,7,8 . Jedyne co możesz uzyskać (bez edycji pliku) to zamiana kolorów poszczególnych graczy. |