Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 30, 2020, 07:33:11 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Świat Królestw (www.wofk.pl) - gra strategiczna online w realiach średniowiecza  (Przeczytany 7238 razy)
msienkie
Gość
« : Styczeń 19, 2015, 03:52:33 »

Świat Królestw (World of Kingdoms) to turowa gra strategiczna online osadzona w świecie średniowiecza. Wcielasz się w niej w rolę władcy Królestwa, które - rozwijając się gospodarczo i militarnie - ma za zadanie zdominować świat i pokonać innych władców. Gra działa w całości w przeglądarce internetowej, wystarczy wpisać w pasku adresu http://www.wofk.pl, zarejestrować się i dołączyć do jednego ze Świata Odkrywców.
Gra jest następcą gry "Laventhar", która nie jest obecnie rozwijana.

Świat Królestw nie jest kolejną typową grą online, których można znaleźć wiele w internecie. To co odróżnia Świat Królestw od innych gier, to nacisk jaki kładzie na takie aspekty jak polityka, dyplomacja, długofalowe planowanie. Nie jest to gra, w której ilość spędzonego czasu przy przeglądarce daje przewagę nad innymi graczami. Ponieważ jest to gra turowa, a przeliczenia wykonywane są dwa razy dziennie (rano o 9.00 i wieczorem o 19.00), więc w praktyce wystarczy logować się nawet jedynie raz dziennie (a nawet rzadziej) bez ryzyka utraty kontroli nad własnym Królestwem.

W grze Świat Królestw możesz zagrać w jednym z dwóch rodzajów światów: w Świecie Odkrywców lub Świecie Rycerzy. Świat Odkrywców to miejsce, gdzie w praktyce można nauczyć się zasad gry, jednak dyplomacja i polityka nie są na zbyt wysokim poziomie z uwagi na mniejsze zaangażowanie graczy, a także możliwość rotacji władców na tronach poszczególnych Królestw. Świat Odkrywców przez większość graczy traktowany jest jako świat testowy.

Prawdziwa gra rozpoczyna się dopiero w Światach Rycerzy, to tutaj możesz wykazać się swoimi umiejętnościami dyplomatycznymi, to tutaj grasz przeciwko w pełni zaangażowanym graczom, przez co poziom trudności jest o rząd wielkości wyższy niż w Świecie Odkrywców. W każdym Świecie Rycerzy rozgrywkę rozpoczyna kilkanaście królestw (zazwyczaj 16), każde rządzone przez innego gracza. Rozgrywka trwa zazwyczaj kilkanaście miesięcy, a finałem jest wyłonienie Hegemona, władcy który zdominował świat, czy to poprzez podbicie większej części świata, czy to poprzez uzyskanie poparcia większości władców. Nowy Świat Rycerzy startuje raz na kilka miesięcy, w zależności od tego czy zebrany zostanie komplet chętnych.

Każdy władca rozpoczyna swoje rządy w Królestwie z dwoma miastami, jednym oddziałem wojskowym oraz podstawowymi budynkami. Wraz z upływem czasu władcy rozbudowują miasta, odkrywają i zasiedlają nowe ziemie, nawiązują kontakty z sąsiadami, zawierają sojusze, toczą wojny, zmuszają pokonanych do złożenia hołdu.
W każdym mieście możliwe jest budowanie budynków, zwiększających produkcję lub przerób towarów, umożiwiających produkcję uzbrojenia, zwiększających morale mieszkanców, możliwości obronne, itd. Władcy mogą powoływać oddziały wojskowe, przy czym mają tutaj swobodę w wyborze uzbrojenia, a także taktyki walki. Każdemu oddziałowi można wydać rozkaz ruchu w określone miejsce, rozkaz ataku na wrogi oddział, rozpoczęcia oblężenia czy szturmu na miasto.

Więcej szczegółów na temat zasad obowiązujących w grze Świat Królestw można przeczytać w dziale Zasady.

Zapraszam do rejestracji na http://www.wofk.pl. Gra zawiera własne forum, gdzie możesz zadawać pytania, na pewno uzyskasz odpowiedź od doświadczonych graczy.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC