Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 16, 2024, 04:52:47 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Patch 2.20 - a "defensywny" scenariusz  (Przeczytany 12011 razy)
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« : Sierpień 12, 2007, 11:59:49 »

Otwieram nowy wątek jako odpowiedź na niedokończony podobno patch 2.11, którego jedną z atrakcji ma być możliwość tworzenia "defensywnych" scenariuszy.

Co to znaczy "defensywny" scenariusz?

Otóż krytyka obecnego systemu gry polega na tym, że do wygrania scenariusza, ZAWSZE trzeba zająć heks(y) przeciwnika - czyli tak, czy inaczej, "iść do przodu". Oczywiście można blokować jego ruchy, aż do końca kolejek, nie zajmując jego heksów i jednocześnie nie dając sobie wyrwać swoich, ale wtedy scenariusz zakończy się wynikiem "Loss"

Czy da się wygrać cofając?

Popatrzcie na to:



Polacy trzymają miasto - heks biało czerwony, a ich inia obrony jest niebieska

Niemcy atakują - z linii czerwonej a ich heks.....no właśnie - leży na tyłach polskich linii !!!

Heks jest pusty - Polacy mogą na niego wejść (linia biała) w każdej chwili, ale teraz wystarczy ODWRÓCIĆ w wynikach warunki zwycięstwa. Liczymy tak:

Jeśli Polacy zajmą niemiecki heks jako Brillant Victory - powiedzmy, w czasie pierwszych 10 kolejek - uznajemy to za "ucieczkę" i PRZEGRANĄ !!!

Zatem nie mogą tego zrobić (mimo, że heks jest pusty) - natomiast nie mogą też pozwolić Niemcom na zajęcie miasta - bo dla Niemców liczymy zwycięstwa normalnie - a to jest jedyny heks jaki Niemcy muszą zająć.

Jeżeli Polacy przetrwają 10 kolejek i wycofają się pomiędzy 10 a powiedzmy - 15-tą, czyli w warunkach "zwykłego Victory" - liczymy im zwykłe zwycięstwo.

Natomiast jeśli przetrwają i te 15 kolejek, wejdą w fazę "Tactical Victory" i dopiero wtedy się wycofają - liczymy im "Brillant Victory" - proste?

Po prostu ODWROTNIE przyznajemy zwycięstwa - ale tylko broniącym się.

Dla pewności, że ktoś nie wlezie na ten niemiecki heks przez przypadek, na przykład jakaś wycofująca się "automatycznie" jednostka, możemy postawić na nim jakieś słabe niemieckie zasieki.

Gracz ofensywny ma dwa wyjścia:

1) - uderzyć prosto na miasto (po liniach czarnych), i zająć je w czasie kiedy Polacy nie mogą się wycofać na niemiecki heks, lub:

2) - próbować przełamać skrzydła (po liniach żółtych), wyjść na tyły Polaków i wzmocnić obronę swojego heksa. Wziąć miasto w okrążenie i wtedy spokojnie je zdobywać.

W ten sposób możemy zbudować scenariusz, który jest czysto defensywny - gracz broniący nie musi iść do przodu - a jednocześnie może wygrać, w określonych przedziałach czasu.

....nawet bez patcha....

« Ostatnia zmiana: Wrzesień 23, 2007, 05:50:49 wysłane przez Depet » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Depet
Gość
« Odpowiedz #1 : Sierpień 13, 2007, 01:37:06 »

Dzięki Gustlik !!! Faktycznie to zadziała...i to NAWET w kampanii - wystarczy krótkie info w briefingu że warunki zwycięstwa są liczone odwrotnie. Pozostaje tylko kwestia medalu za jakość zwycięstwa w profilu ale w przypadku PBEM to nie ma żadnego znaczenia..
« Ostatnia zmiana: Grudzień 19, 2007, 10:09:20 wysłane przez Depet » Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.059 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.012s, 1q)