Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 26, 2024, 05:13:19 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 2 [3] 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kampanie  (Przeczytany 56130 razy)
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #30 : Grudzień 28, 2007, 09:17:22 »

Najodpowiedniejszym efilem do tego jest: "Baltic Efile", autorstwa Toily'ego. On własnie obejmuje pierwszą połowę XX wieku w Europie.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6916



« Odpowiedz #31 : Grudzień 29, 2007, 02:05:52 »

"Niewidoczny VH" - to był celowy chwyt - podpatrzyłem to rozwiązanie w kampanii "Band of Brothers" i strasznie mi się spodobało, więc postanowiłem spróbować Smiley. Gracz ma wtedy dwa wyjścia - albo wybić wszystkich wrogów, albo uparcie poszukiwać swojego ostatniego heksa....
Co do smigłowców, to tutaj potrzebna jest dyskusja ogólna - czy w ogóle powinny się pojawiać w tym efilu. W latach, które on obejmuje - czyli do 1955 roku, śmigłowce nie były wykorzystywane bojowo - tylko jako transport. Zastosowanie bojowe przyszło wraz z Wietnamem.
Śmigłowce bym zostawil, bo skoro mozna walczyć Mausem, to i śmigłowce niech pośmigają Wink Tylko klasę bym im zmienił, na bombowce. Odnośnie posiłków lotniczych, to oczywiście tak muszą być, wprowadzają niepewność, niemniej postulowałbym je rozsądnie dawkować. W tym scenariuszu- jak zresztą zawsze- patrolowałem własnie teren i stąd me wkurzenie, bo me oddziały były przy tej krawędzi mapy, skąd te rosyjskie Ła nadleciały, więc nie mogłem nic im przeciwdziałać.
Co do tego heksa, to czy nie powinna być o tym informacja w info?
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Greg
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 536



WWW
« Odpowiedz #32 : Grudzień 30, 2007, 10:23:58 »

Najodpowiedniejszym efilem do tego jest: "Baltic Efile", autorstwa Toily'ego. On własnie obejmuje pierwszą połowę XX wieku w Europie.
Gdzie można go ściągnąć nie mogłem nigdzie znaleźć i ewentualnie jakiś scenariusz czy kampanie pod niego.
Zapisane

Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #33 : Grudzień 30, 2007, 10:43:43 »

Zobacz tu:

http://www.wargamer.com/pg2campaigns/steve/campaigns/pg2-campaigns.htm

Ściągnij którąś z estońskich kampanii - w paczce jest też i efile.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6916



« Odpowiedz #34 : Styczeń 05, 2008, 05:38:18 »

Ukończyłem kampanię Paratroopers- myślę, że jedną z ciekawszych, jakie miałem przyjemność pogrywać.
Postaram się po krótce streścić pare mych uwag:
- zróżnicowane scenariusze, nie pozwalające na rezygnację ze sprzętu jednoznacznie desantowego 9vide reocny, czy czołgi z mozliwością desantu), a zarazem koneczność dysponowania "normalnym" uzbrojeniem- czołgi z możliwością strzału na 2 heksy itp,
- brakuje- jako klimatu, briefingu, no i czasami musiałem od nowa modyfikować swe ulepszenia, gdy okazywało sie, że w danym scenie istotniejsze sa oddziały ciężkie... takie wskazówki zawarłbym w briefingu,
- wyszło po drodze parę usterek, ale te Gustlik skorygował, zatem co do sprzętu nie mam zastrzeżeń, zresztą to chyba po to gra sie, by całość dopracować, nieprawdaż?
- oczywiście jest pewne podobieństwo miejscami do tej kamopanii, co zaczynamy na wyspie japońskiej, ale to tylko gdy tłumimy oddziały "pirackie"- nazywam je tak z racji flagi, jaka mi się ukazuje;)
- im bliżej końca, tym mocniej dominuje nasze lotnictwo- wzmocniłbym obrone plot przeciwnika, działkami rzędu 20- 57mm, dla uatrakcyjnienia rozgrywki,
- mimo pojawienia się lepszej piechoty, nie zrezygnowałem z commando, bowiem ich umiejetność poruszania się po górach deklasuje wszelkie dysproporcje wobec lepszych odpowiedników,
-reasumując, oby więcej takich udanych kampanii Cheesy

Kod:
Campaign: Paratroopers , Prestige modifier 100% , SSI standard formula
Current scenario: Medal Of Honor , VH prestige is 80 , All hex prestige is 80
Total army value: 13344 , Current prestige is 1604
[u]Infantry[/u]
Commando [MPTC][Bren [TW]] , 5 bars , 825 exp , 11 base , 11 curr , 17 kill , 0 pp
Commando [MPTC][Bren [TW]] , 5 bars , 741 exp , 10 base , 10 curr , Liberator - User gets more prestige , 13 kill , 0 pp
Commando [MPTC][Bren [TW]] , 5 bars , 1018 exp , 10 base , 10 curr , Reconnaissance Movement - Phased mo , 21 kill , 0 pp
SAS [EPTC][Jeep [TW]] , 3 bars , 328 exp , 10 base , 10 curr , 8 kill , 0 pp

[u]Tank[/u]
Tetrarch [P] , 5 bars , 1349 exp , 10 base , 15 curr , Street Fighter - Bypass city entren , 99 kill , 0 pp
LT MkVII CS [PS] , 5 bars , 640 exp , 10 base , 14 curr , Fire Discipline - Units use ammunit , 27 kill , 0 pp
M 46 Patton , 5 bars , 1002 exp , 10 base , 15 curr , Influence - Has prestige modifier f , 85 kill , 0 pp
M 46 Patton , 2 bars , 292 exp , 10 base , 12 curr , 29 kill , 516 pp
Comet , 3 bars , 364 exp , 10 base , 13 curr , 19 kill , 384 pp

[u]Recon[/u]
Marmon Herrington MkIV [P] , 5 bars , 831 exp , 10 base , 15 curr , Aggressive Attack - Attack values i , 28 kill , 0 pp
Marmon Herrington MkIV [P] , 5 bars , 990 exp , 10 base , 14 curr , Resilience - Harder to Destroy , 11 kill , 0 pp
Staghound I , 5 bars , 560 exp , 10 base , 15 curr , 14 kill , 228 pp
AEC III , 4 bars , 433 exp , 10 base , 12 curr , 13 kill , 0 pp
Staghound III , 3 bars , 308 exp , 10 base , 8 curr , 6 kill , 264 pp

[u]Anti-tank[/u]
Achilles IIC [S] , 5 bars , 880 exp , 10 base , 15 curr , Fire Discipline - Units use ammunit , 22 kill , 348 pp
Breda 90/53 [S] , 1 bars , 102 exp , 10 base , 10 curr , 1 kill , 324 pp
Charioteer [S] , 0 bars , 8 exp , 10 base , 9 curr , 0 kill , 0 pp
Achilles IIC [S] , 5 bars , 520 exp , 10 base , 14 curr , First Strike - Unit fires first if  , 10 kill , 0 pp

[u]FlaK[/u]
MG [FPST][Jeep [TW]] , 4 bars , 431 exp , 10 base , 14 curr , 8 kill , 204 pp

[u]Artillery[/u]
Alecto Mk I [P] , 5 bars , 572 exp , 10 base , 15 curr , Shock Tactics - Long-term suppressi , 5 kill , 0 pp
Alecto Mk I [P] , 4 bars , 427 exp , 10 base , 14 curr , 6 kill , 0 pp
Alecto Mk I [P] , 1 bars , 196 exp , 10 base , 11 curr , 2 kill , 300 pp
Alecto Mk I [P] , 2 bars , 207 exp , 10 base , 11 curr , 1 kill , 300 pp
M1 Long Tom[M5 HS Tractor] , 5 bars , 598 exp , 10 base , 15 curr , 14 kill , 588 pp
M40 GMC 155mm , 1 bars , 137 exp , 10 base , 11 curr , 1 kill , 516 pp

[u]Air Defense[/u]
M15A1 [G] , 3 bars , 346 exp , 10 base , 13 curr , 9 kill , 240 pp
M15A1 [G] , 3 bars , 370 exp , 10 base , 13 curr , 5 kill , 240 pp
M15A1 [G] , 2 bars , 220 exp , 10 base , 12 curr , 0 kill , 240 pp

[u]Fighter[/u]
Hornet Mk. I [Y] , 5 bars , 562 exp , 10 base , 15 curr , Aggressive Attack - Attack values i , 18 kill , 756 pp
F 84 Thunderjet , 5 bars , 1367 exp , 10 base , 15 curr , All Weather Combat - Not affected b , 28 kill , 888 pp
Hornet Mk. I [Y] , 2 bars , 219 exp , 10 base , 11 curr , 2 kill , 756 pp
F8F-1 Bearcat [Y] , 5 bars , 850 exp , 10 base , 14 curr , Combat Support - Gives bonus to adj , 16 kill , 624 pp
DH 100 Vampire , 3 bars , 382 exp , 10 base , 13 curr , 7 kill , 804 pp
F 84 Thunderjet , 5 bars , 885 exp , 10 base , 15 curr , Combat Support - Gives bonus to adj , 15 kill , 0 pp
Hornet Mk. I [Y] , 0 bars , 8 exp , 10 base , 9 curr , 0 kill , 756 pp
F 84 Thunderjet , 5 bars , 557 exp , 10 base , 12 curr , 10 kill , 888 pp

[u]Tactical Bomber[/u]
B-25H , 5 bars , 711 exp , 10 base , 15 curr , All Weather Combat - Not affected b , 16 kill , 708 pp
B-25H , 4 bars , 468 exp , 10 base , 14 curr , 8 kill , 708 pp
Piper Cub [RY] , 2 bars , 225 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 240 pp

[u]Level Bomber[/u]
B-24 Liberator [L] , 1 bars , 152 exp , 10 base , 11 curr , 1 kill , 1524 pp

Killed: AD 54 ,  AT 53 ,  ATY 102 ,  INF 297 ,  REC 53 ,  TK 62 ,  FTR 27 ,  TB 17 ,  Total: 665
Lost  : AD  0 ,  AT  1 ,  ATY  0 ,  INF 11 ,  REC  1 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:  13

BV 21
V   0
TV  0
L   0

Infantry *  4 Units * 2 Leaders
 Total :   2912 exp,     59 kill,      0 pp
Average:    728 exp,     15 kill,      0 pp

Tank *  5 Units * 3 Leaders
 Total :   3647 exp,    259 kill,    900 pp
Average:    729 exp,     52 kill,    180 pp

Recon *  5 Units * 2 Leaders
 Total :   3122 exp,     72 kill,    492 pp
Average:    624 exp,     14 kill,     98 pp

Anti-tank *  4 Units * 2 Leaders
 Total :   1510 exp,     33 kill,    672 pp
Average:    378 exp,      8 kill,    168 pp

FlaK *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    431 exp,      8 kill,    204 pp

Artillery *  6 Units * 1 Leaders
 Total :   2137 exp,     29 kill,   1704 pp
Average:    356 exp,      5 kill,    284 pp

Air Defense *  3 Units * 0 Leaders
 Total :    936 exp,     14 kill,    720 pp
Average:    312 exp,      5 kill,    240 pp

Fighter *  8 Units * 4 Leaders
 Total :   4830 exp,     96 kill,   5472 pp
Average:    604 exp,     12 kill,    684 pp

Tactical Bomber *  3 Units * 1 Leaders
 Total :   1404 exp,     24 kill,   1656 pp
Average:    468 exp,      8 kill,    552 pp

Level Bomber *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    152 exp,      1 kill,   1524 pp

Summary * 40 Units * 15 Leaders
 Total :  21081 exp,    595 kill,  13344 pp
Average:    527 exp,     15 kill,    334 pp


Player 1 has 46 units total:
Infantry :  4
Tank :  5
Recon :  5
Anti-tank :  4
FlaK :  1
Artillery :  6
Air Defense :  3
Fighter :  8
Tactical Bomber :  3
Level Bomber :  1
Destroyer :  3
Carrier :  2
Cruiser :  1

Player 2 has 1 units total:
Infantry :  1


*   <- original core or experienced prototype
pp  <- prestige points
« Ostatnia zmiana: Styczeń 25, 2008, 11:03:58 wysłane przez Depet » Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6916



« Odpowiedz #35 : Styczeń 25, 2008, 10:51:13 »

Mam tylko pytanie, czy rzeczywiście amerykańskie oddziały pancernenie miały nic, co można desantować? To samo się tyczy plotek... Muszę doczytać, czasami brakuje bowiem sprzętu, którym można lepiej powalczyć. Poza tym zasadnicze pytniae, czy mozna w zależności od kampanii, zróżnicować, jakie nagrody otrzymuje gracz? Taki Churchill to raczej srednio przydatny Wink
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #36 : Styczeń 25, 2008, 11:50:13 »

Nie, dlatego ich czołgów desantowych "Locust" używali w końcu Anglicy. Potem to się zmieniło, bo nawet działo ppanc 90mm, było na wyposażeniu wojsk desantowych, ale tu z kolei nie mam danych o transportowcach.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6916



« Odpowiedz #37 : Luty 03, 2008, 08:43:37 »

Kampania "Grom z ...", scenariusz "Podwójny Nelson, brak podziału na tury, me propozycje to BV-7-8, następnie do V dodać 4-6 tur. Na razie kampania bardzo "grywalna", jest naprawdę dużo frajdy.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Greg
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 536



WWW
« Odpowiedz #38 : Luty 06, 2008, 05:38:19 »

Zaczynam kampanie "Grom....." już po raz drugi i jest naprawdę ciekawa.
W późniejszych scenariuszach brakuje mi troche plików txt (lubię jak kampania wprowadza gracza w klimat rozgrywki czy to historyczny czy fikcyjny) ale mimo wszystko tak jak kolega zsamot zauważył kampania "grywalna".
Scenariusz "Podwójny Nelson" ma dla każdego rodzaju zwycięstwa wprowadzone 20 tur, myślę że to świadomy zamysł twórcy.
 
Zapisane

Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6916



« Odpowiedz #39 : Luty 07, 2008, 10:15:46 »

Zaczynam kampanie "Grom....." już po raz drugi i jest naprawdę ciekawa.
W późniejszych scenariuszach brakuje mi troche plików txt (lubię jak kampania wprowadza gracza w klimat rozgrywki czy to historyczny czy fikcyjny) ale mimo wszystko tak jak kolega zsamot zauważył kampania "grywalna".
Scenariusz "Podwójny Nelson" ma dla każdego rodzaju zwycięstwa wprowadzone 20 tur, myślę że to świadomy zamysł twórcy.
 
Jeżeli tak, to w następnym scenariusz- "Ułani z ..." również się to powtarza, tam bym proponował na BV minimum 8-9 tur. Gdy nie ma "przymusu" z powodu zróżnicowania tur wzgledem zwycięstwa, to gra się ogromnie zachowawczo...
« Ostatnia zmiana: Luty 07, 2008, 10:38:05 wysłane przez zsamot » Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #40 : Luty 08, 2008, 01:45:59 »

Jeżeli Szanowni Recenzenci uznają, że tę kampanię warto opublikować - to oczywiście uzupełnię wszystkie braki - tury i teksty breifingów - przynajmniej wprowadzających.

Tak naprawdę to te polskie kampanie pisałem szybko - dla celów testowych - bo najważniejsze było budowanie efila - żeby było na czym go próbować, wiec zrezygnowałem z upiększeń - ale to nie znaczy, że nie mozna do tego wrócić. Oczywiście trzeba być pewnym, że poprawki w efilu nie wypaczyły tej kampanii. Jeśli uznacie, że nie, to nadam jej ostateczny szlif.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Greg
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 536



WWW
« Odpowiedz #41 : Luty 08, 2008, 12:22:50 »

Jeżeli Szanowni Recenzenci uznają, że tę kampanię warto opublikować - to oczywiście uzupełnię wszystkie braki - tury i teksty breifingów - przynajmniej wprowadzających.

Tak naprawdę to te polskie kampanie pisałem szybko - dla celów testowych - bo najważniejsze było budowanie efila - żeby było na czym go próbować, wiec zrezygnowałem z upiększeń - ale to nie znaczy, że nie mozna do tego wrócić. Oczywiście trzeba być pewnym, że poprawki w efilu nie wypaczyły tej kampanii. Jeśli uznacie, że nie, to nadam jej ostateczny szlif.
Witam

Jestem za dokończeniem tych kampanii, tylko wszystko w miarę Twoich możliwości.
Ostatnio wszystkie rozpoczęte tematy  tj. rozszerzenie efila o I WŚ,  nowa kampania ?Polska? w jakiś sposób są uzależnione od Ciebie. Ale na pewno obydwie kampanie "Grom ?."  i  "Jeszcze ??. "  są warte ukończenia.
Zapisane

Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6916



« Odpowiedz #42 : Luty 08, 2008, 11:49:57 »

Przyłączam się do opinii Grega odnośnie kontynuacji obu polskich kampanii, wprowadzenia "briefingów", jak również dodania nieco przeciwnikowi jednostek, by uatrakcyjnić rozgrywkę, oczywiście bez przesady. Są zbyt dobre, by je tak pozostawić.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6916



« Odpowiedz #43 : Luty 09, 2008, 03:42:17 »

Po raz kolejny mam problem z rozpoznaniem na mapie, co jest stanem faktycznym, bowiem na mapie jest most, droga, a gdy tam rozkładam oddziały, to mostu oczywiście nie ma, a teren to chyba wzgórze, bo oddziały piechoty przemieszczają się o jeden heks... I tu zasadnicze pytanie... Można to jakoś rozpoznać, bez psucia sobie zabawy, gdy muszę posprawdzać oddziałem wręcz całą mapę...? No i kiedy nie można przekroczyć rzeki, oczywiście nawet po poświęceniu jednej tury, na wejście doń- czasami jest informacja na rzece bodajże immposable river, czy to jest to? Właśnie scenariusz "Białystok" ma tak feralną mapę... Może by zmiany oryginalnej mapy zawierać w briefingu, już o tym pisałem, ale na poprzedniej lokalizacji - na Jagdtigerze. Pozdrawiam i dzięki z góry za pomoc.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #44 : Luty 09, 2008, 10:12:00 »

Na mapie "Białystok" prawie cały teren jest "rough" czyli trudny choć płaski, w odróżnieniu od "clear", oddziały poruszają się po nim tak jak po górach czyli o jeden heks. Jedyna możliwość sprawdzenia terenu to najechanie kursorem na heks i obejrzenie napisu u góry okna gry, na ramce. Tam zobaczysz, czy jest: "rough",  "clear", czy jeszcze coś innego. Niestety mostów w ten sposób sprawdzić się nie da. Tylko pod LG Suite, albo w narzędziu PG2 MapTool.

Cytuj
Może by zmiany oryginalnej mapy zawierać w briefingu

Tam nie ma żadnych zmian mapy - jest taka jak stworzył ją autor.

Cytuj
immposable river, czy to jest to

"Impassable River" to jest rzeka, na którą w ogóle nie da się wejść, ani tym bardziej przejść przez nią.

Cytuj
jest most, droga, a gdy tam rozkładam oddziały, to mostu oczywiście nie ma,

Grafika mapy, to tylko OBRAZEK !!! Gra czyta właściwości heksów z pliku "nazwa.map" i nic jej nie obchodzi co jest na ekranie widoczne. Dlatego najważniejsze jest aby twórca mapy dokładnie odtworzył to co widać na heksach mapie, w danych w  pliku: "nazwa .map" - inaczej będziesz widział na ekranie jedno, a gra będzie "widzieć" drugie.

Jednym zdaniem - widok na mapie, który widzi gracz, musi pokrywać się z charakterystyką heksa, którą widzi gra.

Ale to jest sprawa autora mapy.

Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Strony: 1 2 [3] 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.073 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.008s, 1q)