Forum OpenGeneral

Panzer General 2 i inne gry z serii Generals SSI => Panzer General 2 - kampanie => Wątek zaczęty przez: Gustlik Styczeń 22, 2009, 12:14:28



Tytuł: Podstawy PG2 - instalacja, słowniczek.
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Styczeń 22, 2009, 12:14:28
W związku ze zwiększającą się liczbą chętnych do grania w PG2 (co bardzo cieszy) - oto mały słowniczek dla tych, co po raz pierwszy widzą tę grę, lub grali w nią w czasach, gdy była jedynie wersją podstawową.

PANZER GENERAL2 lub PG2  - ogólna nazwa gry, bez określenia szczegółów wersji lub instalacji

SCENARIUSZ, BITWA - najmniejszy, pojedynczy element gry pozwalający na samodzielną rozgrywkę.
 scenariusze mogą być
- a) typu: "Stand Alone" - stanowiące zamkniętą całość do zagrania (jedna bitwa)
- b) typu: "kampanjnego" - stanowią element kampanii i tylko tak funkcjonują - nie da się rozegrać ich jako osobnych bitew

KAMPANIA - jak sama nazwa wskazuje - cykl bitew stanowiący zamkniętą rozgrywkę.
Kampanie są tworzone przez różnych użytkowników - dlatego zawsze należy sprawdzić jaki plik sprzetowy (patrz "Efile")
należy zastosować do określonej kampanii. Twórca kampanii musi podać taką informację.

EFILE, EFIL - zbiór 5 plików zawierający informacje o sprzęcie bojowym jaki występować będzie w grze.
Określa nazwy jednostek, ich dane, przyporządkowanie do krajów, a także zbiór krajów dostępnych w danej wersji gry
Pliki te to: EQUIP97.eqp, EQUIP97.txt, GUI97.txt, MISC.txt, NAMES.txt.
Obecnie w grze występuje ok 20 różnych efili, które NIE SĄ za sobą kompatybilne. Na danym efilu można grać tylko
kampanie lub scenariusze które są na niego napisane.

PG2UK220.EXE - plik "wykonawczy" gry. Zawiera całą mechanikę i inteligencję PG2. Wersja "220", jest
obecnie najnowsza. Granie na jakiejkolwiek starszej, może spowodować pojawienie się błędów, lub niemożność
wykorzystania wszystkich możliwości gry.

FLAGSET - zestaw flag odpowiadający liście krajów w danym efilu. Zmieniając efila należy także zmienić
flagset na odpowiedni. Służy do tego narzędzie zwane "PG2GraphSwitcher"
 
MAPA - obraz graficzny terenu, na którym rozgrywa się scenariusz.
Ponieważ instalacja map często nastręcza problemów, poświęciłem im osobny temat na forum:
http://www.forum.gildiageneralow.pl/gustlik-center/instalowanie-map-do-kampanii-i-scenariuszy-!!!!/0/
Każda kampania potrzebuje określonych map - ich spis musi podać autor kampanii.

PANZER2.DAT lub  DATUP - plik w katalogu gry, odpowiadający za całość grafiki do gry (plansze, ekrany, ikony jednostek, flagi, postaci, odznaczenia). Należy pamiętać by był aktualny. Najnowszy - to plik z datą 10.2008 (stan na styczeń 2009).
Wszystkie efile odwołują się do tego samego pliku "Panzer2.dat", więc nie trzeba go zmieniać. Jednak należy pamiętać o
zmianie zestawu flag w tym pliku - patrz "Flagset"

Prawidłowo zainstalowana gra będzie wyglądać mniej więcej tak:

(http://i129.photobucket.com/albums/p235/amk64/Tutorial.jpg)

Powyższy widok pokazuje grę z zainstalowanymi urządzeniami dodatkowymi (podkreślone na niebiesko)
Są to: "PG2GraphSwitcher" i współpracujący z nim katalog: FlagsDosier - narzędzie do zmiany flag (zalecane do grania)
oraz edytor LGSuite i wpółpracujący z nim katalog: "SuiteLogs" (nie są niezbędne do grania)

Na czerwono - zaznaczono pliki EFILA
Na zielono - plik panzer2.dat

UWAGA - powyższy temat będzie kontynuowany - proszę na razie nie pisać pod spodem - a ewentualne pytania i sugestie, co do
słowniczka przesyłajcie mailem lub priv'em.


Tytuł: Odp: Podstawy PG2 - instalacja, słowniczek.
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Styczeń 29, 2009, 10:42:22
Znaczenie katalogów gry:

SFX - przechowuje dźwięki jednostek (strzał, jazda, wybuch). Niezbędny do gry - przy jego braku (lub gdy będzie pusty) - gra będzie niema
W tym katalogu, powinny znajdować się wyłącznie pliki z rozszerzeniem "mel"

MAP - przechowuje grafikę map powinien zawierać wyłącznie pliki z rozszerzeniem "shp" - absolutnie niezbędny do gry

SCENARIO - przechowuje scenariusze, kampanie i pliki opisowe map - absolutnie niezbędny do gry.
Powinien zawierać pliki z rozszerzeniami "scn", "cam", "map" i "txt"

SAVE - zawiera pliki zapisanych gier - niezbędny do gry

SOUND - (nie mylić z SFX), zawiera dodatkowe multimedia do kampanii. Przemówienia, muzykę i.t.p. Nie jest niezbędny do grania.
Powinien zawierać wyłącznie pliki typu "mus"

SMACK - zawiera dodatkowe multimedia (video) do gry - pliki typu "smk". Nie jest niezbędny do gry.

USERSCEN - Zawiera scenariusze typu "Stand Alone", oraz scenariusze zbudowane przez użytkownika (w trakcie budowy). Niezbędny do gry. Jeśli budowane scenariusze mają wchodzić w skład kampanii, po zakończeniu budowy, należy przenieść je do SCENARIO.