Forum OpenGeneral

Panzer General 2 i inne gry z serii Generals SSI => Panzer General 2 - kampanie => Wątek zaczęty przez: Zsamot Wrzesień 28, 2009, 02:41:47



Tytuł: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Wrzesień 28, 2009, 02:41:47
Przepraszam, jeżeli zaczęciem tematu namieszam, ale nie wiem, gdzie- po tym uaktywnieniu nowych "krajów" Waffen SS, Marines- przekazywać informacje. Ew. Gustliku, proszę o przeniesienie. A zatem pierwsza bitwa: spoglądam do panelu zakupów, oj ciężko będzie stwierdzam i ruszam na południu, by osłonić Nebelwerfera, a miasto obstawiam, by skonsolidować obronę, na południowym zachodzie ruszam ostro do przodu.  Scenariusz zakonczyłem w ostatnim mozliwym momencie- taktyk, ale oddzialy ładnie sie doświadczyły, Trójeczka otrzyma ła lidera ignorujacego strefy kontroli, więc bedzie idealny do masakry artylerii. W trakcie walk dokupiłem T-34, no i PSW 231, dokupiłem też 15cm dzialol, ale noie zdążyło dojechać, może to bł błąd, ale wszystko rzuciłem potem na VH, więc w efekcie obawiałem sie, ze me miasto może potrzebować wsprcia. A przede mną "Lotnisko", czyli Airport...
Sugestie...
1. moim oddziałom sztab, podobnie Rosjanom, do tego brak z 1, 2 oddziałów z ckm-ami,  poza tym jakiś plotkę, zwłaszcza koło VH.  może dałbym swoim już na starcie jakiś ckm, ew. plotkę klasy 20mm Oerlikon?
2. skoro nazwa jest polskojęzyczna, podobnie jak i wstępy (uwielbiam je- budują super klimat), to nazwy scenariuszy bądź na niemiecki, albo na polski, bo to stylistycznie nie pasuje...


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Wrzesień 29, 2009, 09:37:44
"Airport", czyli Lotnisko;)  Pozornie łatwo, ale teren nie sprzyja, no i Rosjanie maja lotnictwo, a ja nie :-\ Fakt, przydzielono eskadrę Fok, ale... Dokupiłem Flak, bo mam AA 12, poza tym doświadczę go na niedobitkach piechoty. mocniej pre w kierunku lotniska, nawet prędko- 3 tury już tam jestem- ale byłoby głupota nie doświadczyć mych chłopców. Mój upór odnosi sukces- kolejni liderzy: kawaleria i ppanc ( StuG).  Zajęłam parę heksów, niestety na SH nie dałem rady- te okopane działa były już poza moimi możliwościami. Posiłkami lotniczymi zdjąłem lotnictwo, by mi nie latało nie szkodząc- mocno oberwała ma artyleria i czołg... Cudem przeżyły, te lotnictwo nareszcie "kąsa", czuję, że mocniej jeszcze zainwestuje we Flak i plotki... Przeraża mnie front zachodni, ale przede mną na razie urlop, pewnie będzie przerwany. Tymczasem otrzymałem posiłki z dowództwa :grenadierów, więc super, akurat przed tym scenariuszem "Banditen" każdy będzie potrzebny.


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Wrzesień 30, 2009, 08:30:09
"Banditen"- niestety przerwałem w 1/3-niestety musiałem wstać rano :'( Ale jak na razie jest ostro- brak własnego myśliwca cholernie utrudnia, te piekielne U2 wiszą nad głową, będę musiał mocno postawić na obronę plot... Już drżę przed frontem zachodnim, bo Flak, choć skuteczniejszy,to niestety zasięg 1, a przecież nie przydzielę do każdego oddziału po 2 takie oddziały, inaczej każde podwyższenie stanów a artyleriach będzie musiało być ciągle uzupełniane- upodobał sobie komputer me 15-stki i ciągle w nie wali... Na razie tylko odpieram ataki, jedynie na północnym zachodzie rzuciłem 2 oddziały pancerne i Stug-ów, wspartych piechotą i artyleria i już jestem przy VH-ie. Liczę na prestiz, bo bez dodatkowych oddziałów: minimum 1 pancerny, dwie artylerie, rekona i plotki południa nie zdobędę...


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Wrzesień 30, 2009, 02:04:47
Banditen za mną... Po tym scenie- gdzie kupiłem 3 recony, by je desantować na zapleczu, celem zajęcia heksów. I tu taka mała sugestia- dodałbym ze dwa, trzy posterunki, czy wieże, by nie popaść w odruchowe zajmowanie tych punktów. Przydałoby się przydzielić jakieś małe posiłki, no i oczywiście sztab, a koło VH może ze dwie zasieki, pola minowe.


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Październik 01, 2009, 08:20:56
Slaughtery powiem szczerze- dodałbym Rosjanom sztab, VH i SH koło lotniska- na wschodzie- mocniej bym obronił. Dodam, że trochę trwa, aż opanuję sytuacje , bowiem brak lotnictwa implikuje całkowicie inną taktykę, nie ukrywam,ze super zmienia się cała gra, bo nie można ufać, że Stukasami załatwię wszelkie dziury na froncie i newralgiczne punkty.
Sugestie:
- więcej obrony plot Rosjanom, może bunkier na lotnisku, z dwa U2;)
- te niemieckie posiłki lotnicze mocno decydują o przewadze- 3 tury i zmiotłem wszelkie zagrażające mi oddziały- recon i czołg na południu. a szkoda, bo to mocno odciąga uwagę i zmusza do przesłania sił na pomoc VH. a to zawsze uatrakcyjnia grę.
Przede mną Rostow i... szansa na własne- choć kiepskie- lotnictwo, niemniej to zawsze wsparcie.


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Październik 01, 2009, 08:22:44
Doświadczenie:
 mam zapytanie Gustlik- jak kupiłem w drugim scenie Flak, to miał od razu dwie belki, nie za szybko te doświadczenie przydzielane, bo w efekcie zastawiałem się, czy nie sprzedać części sił i zakupić nowych, ale z doświadczeniem po 2 belki.


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Październik 01, 2009, 02:30:51
Rostow- dokupiłem zdobyczne działo, ulepszyłem, co mogłem i przystąpiłem do rozstawiania wojsk. Najpierw czujne podejście, brak mi samobieżnej artylerii... Zatem powoli acz sukcesywnie, oto dewiza przyświecająca mym oddziałom.   ;) O ile podejście pod miasto całkiem bezboleśnie przebiegło, to zdobywanie miasta... Te KW2 mocno utrudniają... Piechota drogo opłaciła, recon o mało co nie odszedł do krainy wiecznych łowów ito z mostem, wiec tym bardziej teraz cenny...Ale jak już zdjąłem artylerię, to potem plotki mogłem z bliższego dystansu, w międzyczasie lotnictwem (co by nie było bez zajęcia) gromiłem na podejściu do miasta czołówki zmechanizowane. Przydzieliłbym Rosjanom saperów z mostem na podejściach, do tego jakiś flak i samobieżną artylerię.
Udowódczyłem drugą plotkę, ale skoro nie mam lotnictwa, to jakoś muszę zdejmować te latadła z czerwonymi gwiazdami, mam w efekcie już 2 liderów, z czego jeden z dewastujących ogniem.
Na razie zająłem jedna stronę, teraz zacznę się przeprawiać przez rzekę...  czasu mam sporo, to i dam, szanse zdobyć trochę prestiżu, może świeżo zakupiony Pz. Kpf. W. IVF2 zdobędzie dodatkowe punkty...
Niemniej te 2 belki to chyba naprawdę za dużo...


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: majerek Październik 01, 2009, 03:15:07
Niemniej te 2 belki to chyba naprawdę za dużo...
Przyłączam się do tej opinii. Jak dla mnie to w pierwszych scenach nowe jednostki powinny mieć 0 belek później jedną i dopiero pod koniec kampanii 2 góra 3. Pamiętajmy że to gra  ;D
Zresztą ni tylko w tej kampanii tak się zdecydowanie lepiej gra - moim zdaniem oczywiście


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Październik 01, 2009, 03:55:37
Pamiętajmy że to gra  ;D
Dzieki za głos, bo myślałem, ze nikt juz nie gra...To znaczy? To chyba oczywiste;) ale mi nawet chodzi o to, że zachwiany jest sens doświadczania jednostek- od razu wchodzi 200 punktów... Czy ktoś jeszcze to testuje, oprócz nas?


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Październik 01, 2009, 08:27:34
Rostow za mną, przede mną Stalingrad- dobrze, ze nie muszę tam wygrać;) Mnóstwo dostępnego uzbrojenia, wreszcie Wespe... Ale... można nabyć też sprzęt Wehrmachtu... to zamierzone? Chyba nie...


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Październik 02, 2009, 01:52:14
Cytuj
1. moim oddziałom sztab, podobnie Rosjanom, do tego brak z 1, 2 oddziałów z ckm-ami,  poza tym jakiś plotkę, zwłaszcza koło VH.  może dałbym swoim już na starcie jakiś ckm, ew. plotkę klasy 20mm Oerlikon?

Gotowe.

Dodałem Sztab i 20mm Flak'a do zestawu core.

Cytuj
Banditen za mną... Po tym scenie- gdzie kupiłem 3 recony, by je desantować na zapleczu, celem zajęcia heksów. I tu taka mała sugestia- dodałbym ze dwa, trzy posterunki, czy wieże, by nie popaść w odruchowe zajmowanie tych punktów. Przydałoby się przydzielić jakieś małe posiłki, no i oczywiście sztab, a koło VH może ze dwie zasieki, pola minowe.

Posterunki, zasieki i inne przeszkadzajki - dodane. Co do sztabu dla partyzantów, to bym już nie przesadzał. To jest jednak sztab na poziomie regularnej dywizji.

Cytuj
Niemniej te 2 belki to chyba naprawdę za dużo...

Poprawiłem nieco - teraz dwubelkowe posiłki można dostac pod Stalingradem, a potem też tylko jedno lub dwubelkowe do końca kampanii. Ale w różnym porządku. W związku ze spadającą jakością rekruta w SS (począwszy od 1943), nigdy nie wiesz kogo ci przyślą... :)

Cytuj
Przydzieliłbym Rosjanom saperów z mostem na podejściach, do tego jakiś flak i samobieżną artylerię.
Udowódczyłem drugą plotkę,

Przydzieliłem saperów, a flaków i dział, to oni tam mają raczej dosc.

Tyle na razie poprawek


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: mikeyello Październik 08, 2009, 09:43:59
Po przejściu "gott mit uns" występuje u mnie dziwna rzecz. Otóż nie ładuje się mapa Normandi albo raczej ładuje się ale wygląda tak jak ta z wcześniejszego scenariusza. Statki pływają sobie po ziemi, a jednostki mogę rozstawić jedynie na 4 hexach.


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: mikeyello Październik 08, 2009, 10:29:13
Problem rozwiązany. Po prostu brakowało mi tej mapy (przeoczenie przy instalce ;D)


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Październik 08, 2009, 10:37:08
Gustlik, mógłbyś to podłączyć pod wątek Żelazny krzyż? Ew. usunąć?


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Październik 09, 2009, 11:02:16
Poza tym witam nowego na forum: mr. mikeyello  :D i pozwolę sobie zapytać, jak wrażenia z kampanii, może dodałbyś Swe opinie w wątku "Żelazny wątek", co by uatrakcyjnić me dywagacje. ;)


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: mikeyello Październik 09, 2009, 07:54:16
Kampania ekstra. Jestem na Pennemunde(szkoda że to już koniec) Porozjeżdżałbym jeszcze trochę Ruskich swoimi  Tiger SS Elite. Jak na razie 11 Briliant Victory i 3 porażki (te wliczone w kampanię). Z braku lotnictwa warto trochę zainwestować w p-lot. Szczególnie w późniejszych epizodach pozwalają na swobodne operowanie. Najpierw dajemy porozbijać się przeciwnikowi o dobrze ustawioną linie obrony a później go tylko dobijamy. Jestem pod wrażeniem ile pracy Gustlik włożył pracy w stworzenie tych wszystkich kampanii. Oby tak dalej. Pozdrawiam


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Październik 09, 2009, 09:37:02
Ta kampania zwłaszcza zyskuje na oryginalności zwłaszcza przez scenariusze np. z partyzantami, obawiałem się jak będzie bez lotnictwa i jestem pod Kurskiem i jest super, choć jestem o wiele mnie swobodny w podejmowaniu swobodnych rajdów...


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Październik 10, 2009, 02:11:19
Kursk- stanowczo rosyjskie VH są za słabo bronione- obowiązkowo dodałbym plotki, więcej ppancy, no i tradycyjnie ująłbym sił przydzielonych....
Gott mit Uns- Rosjanie- wzmocniłbym siły- plotki, ująłbym sił przydzielonych, bo jest ich za wiele..


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Październik 10, 2009, 02:12:11
Gustlik- kupiłem Panterę i ma aż 3 belki, podobnie Hummela- tak chyba nie będzie później???


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Październik 10, 2009, 02:17:56
No przecie pisałem parę dnie temu - cytuję:

Cytuj
Poprawiłem nieco - teraz dwubelkowe posiłki można dostac pod Stalingradem, a potem też tylko jedno lub dwubelkowe do końca kampanii. Ale w różnym porządku. W związku ze spadającą jakością rekruta w SS (począwszy od 1943), nigdy nie wiesz kogo ci przyślą...

Ta sprawa jest już załatwiona. Skończ grac tak jak jest, to wprowadzę wszystkie poprawki i pójdzie wersja oficjalna.


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Październik 10, 2009, 05:24:35
Pomyliłem się, aktualizując efila, ze i kampania ma poprawione elementy: mea culpa :dunno


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Październik 11, 2009, 02:42:31
D Day i Arnhem poszły... W DDay dodałbym oddział budujący lotnisko, by po 6 turach alianckie samoloty nie latały bez sensu. Arnhem- alianckim oddziałom dodałbym troszeczkę plotek, sztab, parę samolotów rozpoznawczych.


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Październik 11, 2009, 12:43:43
W Kustrin pojawia się SU-100 nie do zaj...nia: liczebność niby ...22, ale naprawdę 88/88... Ja rozumiem, że ta liczba ma znaczenie dla nazistów, ale u Rosjan??? Połowę sił ściągnąłem, by go zabić, bo bałem się reaktywacji...


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Październik 11, 2009, 07:27:22
No, faktycznie.... Niezły musiał byc..... ;D


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Październik 11, 2009, 08:28:52
W innej kampanii miałem piechotę niemiecką z 352 belkami, więc teraz to juz wiedziałem, ze po prostu nie lekko ;)


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: STR Październik 11, 2009, 09:32:09
A kiedy przewidywane jest "pójście" wersji oficjalnej ??


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Październik 11, 2009, 10:15:34
Najpierw skończmy testy, podsumujmy, by wyłapać kwiatki jak te SU-85;)


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Październik 12, 2009, 09:25:41
Kustrin- stanowczo bym w tej pierwszej fali atakującej dał, oprócz fali piechoty, więcej pojazdów pancernych, wspartych artylerią, plotkami i reconami, bo ten pierwszy szturm łatwo się rozbija o mą obronę.  Poza tym- jak na siły rosyjskie- stanowczo za mało artylerii plot- żaden VH nie jest nią broniony. A dla urozmaicenia- parę ckmów i sztab.


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Październik 13, 2009, 01:08:41
Mam taka sugestię, bo borykam się z tym już od D Day- limit jednostkę. Czy nie może być wspomniane w briefingu, iż jest limit jednostek powyżej którego nie będzie możliwy upgrade jednostek. Mogłoby to wyglądać jak komunikat, brzmiący np. iż  z uwagi na problemy aprowizacyjne podwyższenie liczebności powyżej ( podać liczbę) będzie skutkować ograniczeniem możliwości modernizacji oddziałów. Dlaczego tak? Bo nie każdy musi znać suitę i podobne niuanse. A cholernie mnie wkurza, jak muszę potem wybrać coś do sprzedania, a nie chcę odsprzedawać nic z "darów", które tym razem miałem wyjątkowo nieciekawe- 2 piechoty... więc bez żalu oddałbym je...


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: majerek Październik 13, 2009, 02:24:51
O co chodzi  ???
Nigdy o czymś takim nie słyszałem żeby nie można było upgradować jednostek


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Październik 13, 2009, 02:45:51
Jak przekroczysz ilość- określoną- to np. w DDay i dalej nie możesz nic ulepszyć.


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: majerek Październik 13, 2009, 02:54:34
Kurcze nigdy się z czymś takim nie spotkałem  :o
I to jest określone pod LGsuite ?


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Październik 13, 2009, 02:58:31
Pewnie tak, Gustlik już to tłumaczył kiedyś, ale ja jestem lakiem i mi po prostu chodzi, by takie informacje, ile może być.


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Październik 13, 2009, 06:13:09
Po prostu jest limit 100 jednostek na stronę w scenariuszu (każdym). Jeśli masz dużo aux danych na mapie i wchodzisz do scenariusza z dużą armią własną, to może się zdarzyc, że przekroczysz ten limit. Wtedy objawia się to tym, że nic nie można kupic, ani upgrade'owac. Sposobem na to jest z kolei, sprzedanie byle czego (jednej, dowolnej jednostki), wtedy gra już pozwala kupowac i upgrade'owac, nawet jeśli po sprzedaniu ten limit dalej jest przekroczony.


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Październik 13, 2009, 06:52:33
I tu jest taki problem/ sugestia/ prośba, by temu zaradzić, bo jak nie ma się własnego lotnictwa, to wtedy rekompensuje się plotkami, bynajmniej nie w stosunku 1:1...


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Październik 13, 2009, 11:25:56
No tak - jest 77 jednostek "aux" - co oznacza, że własnych można miec 23.
Spróbuję coś zdjąc.


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Październik 14, 2009, 07:32:51
To super, bo po prostu wtedy nie ma sensu bawić się w rożne zakupy, poza standardową "ekipą" : Tygrys, Hummel, 88mka, nie kupuję wtedy nic innego. A to zabija dla mnie spontaniczność, bo po prostu za każdym razem mam te same możliwość przeprowadzenia bitew.


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Październik 16, 2009, 12:41:26
Berlin i Peneemunde już za mną... Berlińskie mankamenty- posiłki rosyjskie to tylko piechota... a cała reszta? Recony, czołgi..Podobnie te działa rosyjskie w Peneemunde- bez sensu tak pośrodku... łatwe do rozjechania, praktycznie bezbronne, desant powietrzny- wzmocniłbym- plus lotnicze wsparcie.
Sugerowałbym dodanie nieco artylerii rosyjskim oddziałów, w ostatnim scenie, z uwagi na dynamikę scenu- samobieżną. Tam zresztą dokupiłem 2 działa dalekiego zasięgu bez supportu, szkoda, że nie ma briefingu po zakończeniu... Kampania super- okazało się, że tylko jeden Stukas i starczy;) Jestem ciekaw, jak pójdzie gra po modyfikacjach, zwłaszcza przydzielanego doświadczenia i cen sprzętu.
Kurcze, tak mnie ten wschodni wciągnął, ze chyba- wbrew deklaracjom, powalczę teraz Rosjanami. Gustlik- testowałeś?
ps. Gustlik, nie masz nic przeciwko, by każdej kampanii zakładać osobny temat, ale tak łatwiej się potem odnaleźć z wypowiedziami i problemami...


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Październik 18, 2009, 08:40:21
A to swoiste podsumowanie te kampanii.
Gwoli wytłumaczenia- 2 17-stki (te z wyłączonym wsparciem i 128mm plot dokupiłem w tym scenie. Zatem gdybym grał dalej, to bym nie wydał całości kasy na te w sumie zbędne oddziały, po prostu potestowałem coś, co rzadko kupuję.
Campaign: Not found , Prestige modifier 100% , SSI standard formula
Current scenario: Pennemunde , VH prestige is 80 , All hex prestige is 80
Infantry
*SS Grenadier [A][251/16 [W]] , 5 bars , 670 exp , 10 base , 10 curr , 6 kill , 0 pp
*SS Jagdverbande [EMPC][251/1 [W]] , 5 bars , 717 exp , 10 base , 10 curr , Shock Tactics - Long-term suppressi , 11 kill , 0 pp
*SS Krad [R] , 5 bars , 1070 exp , 10 base , 4 curr , Superior Maneuver - Bypass zones of , 11 kill , 0 pp
*SS Grenadier [A][251/16 [W]] , 5 bars , 621 exp , 10 base , 7 curr , 10 kill , 0 pp
*SS Elite [C][251/16 [W]] , 5 bars , 548 exp , 10 base , 7 curr , Resilience - Harder to Destroy , 6 kill , 0 pp

Tank
*King Tiger , 5 bars , 1860 exp , 10 base , 7 curr , Superior Maneuver - Bypass zones of , 161 kill , 0 pp
SS Elite C , 5 bars , 1784 exp , 10 base , 15 curr , First Strike - Unit fires first if  , 157 kill , 636 pp
Tiger III Ausf L , 5 bars , 917 exp , 10 base , 15 curr , 80 kill , 720 pp
Tiger III Ausf L , 5 bars , 1052 exp , 10 base , 15 curr , 50 kill , 720 pp

Recon
251/22 , 5 bars , 816 exp , 10 base , 13 curr , Infiltration Tactics - Ignores entr , 6 kill , 0 pp
251/22 , 4 bars , 474 exp , 10 base , 10 curr , 6 kill , 384 pp
251/22 , 5 bars , 666 exp , 10 base , 15 curr , 11 kill , 384 pp
251/22 , 5 bars , 990 exp , 10 base , 14 curr , 15 kill , 384 pp
251/22 , 5 bars , 996 exp , 10 base , 10 curr , Shock Tactics - Long-term suppressi , 18 kill , 384 pp
251/22 , 5 bars , 765 exp , 10 base , 15 curr , 11 kill , 384 pp

Anti-tank
*JagdPanther , 5 bars , 1748 exp , 10 base , 14 curr , First Strike - Unit fires first if  , 22 kill , 0 pp
*JagdPanther , 5 bars , 786 exp , 10 base , 13 curr , Ferocious Defender - No unit can ig , 24 kill , 0 pp

FlaK
Flakpanzer IV Wirbelwind [F] , 5 bars , 929 exp , 10 base , 15 curr , 16 kill , 276 pp
Flakpanzer IV Wirbelwind [F] , 5 bars , 945 exp , 10 base , 15 curr , 16 kill , 276 pp
Flakpanzer IV Wirbelwind [F] , 5 bars , 631 exp , 10 base , 5 curr , 6 kill , 276 pp

Artillery
*12,2 K 390/2(r)[SdKfz 7] , 5 bars , 860 exp , 10 base , 15 curr , Combat Support - Gives bonus to adj , 8 kill , 0 pp
*15 sFH18[SdKfz 7] , 5 bars , 895 exp , 10 base , 15 curr , Overwhelming Attack - Some suppress , 11 kill , 0 pp
12,2 K 390/2(r)[SdKfz 7] , 5 bars , 771 exp , 10 base , 15 curr , 10 kill , 528 pp
Hummel , 5 bars , 791 exp , 10 base , 15 curr , Resilience - Harder to Destroy , 6 kill , 468 pp
15 sFH18[SdKfz 7] , 5 bars , 759 exp , 10 base , 8 curr , 6 kill , 480 pp
Hummel , 5 bars , 588 exp , 10 base , 15 curr , 5 kill , 468 pp
17 K18 s [SdKfz 9] , 3 bars , 352 exp , 10 base , 10 curr , 2 kill , 768 pp
17 K18 s [SdKfz 9] , 3 bars , 368 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 768 pp

Air Defense
*SdKfz 7/Flak 41 [A] , 5 bars , 1291 exp , 10 base , 11 curr , Devastating Fire - Unit can shoot t , 24 kill , 0 pp
88mm FlaK 41 [ATG][251/4 [T]] , 4 bars , 495 exp , 10 base , 14 curr , 13 kill , 480 pp
SdKfz 7/Flak 41 [A] , 5 bars , 546 exp , 10 base , 15 curr , 5 kill , 252 pp
88mm FlaK 41 [ATG][Opel Blitz] , 3 bars , 348 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 420 pp
128mm Flak , 3 bars , 328 exp , 10 base , 10 curr , 1 kill , 480 pp
88mm FlaK 41 [ATG][251/4 [T]] , 5 bars , 771 exp , 10 base , 15 curr , Fire Discipline - Units use ammunit , 16 kill , 480 pp
SdKfz 7/Flak 41 [A] , 5 bars , 586 exp , 10 base , 15 curr , Fire Discipline - Units use ammunit , 6 kill , 252 pp

Tactical Bomber
Ju-87B , 5 bars , 984 exp , 10 base , 12 curr , 4 kill , 576 pp

Killed: AD 47 ,  AT 79 ,  ATY 165 ,  INF 402 ,  REC 76 ,  TK 110 ,  FTR 58 ,  TB 48 ,  Total: 985
Lost  : AD  7 ,  AT 15 ,  ATY 20 ,  INF 28 ,  REC  5 ,  TK  3 ,  FTR  5 ,  TB  0 ,  Total:  83

BV 12
V   0
TV  2
L   0

Summary * 36 Units * 15 Leaders
 Total :  29718 exp,    760 kill,  11244 pp
Average:    826 exp,     21 kill,    312 pp


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Rozprza Październik 18, 2009, 08:12:33
Mogę poprosić o kampanię na e-mail? :bow


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Październik 18, 2009, 08:42:02
Wysłałem;)


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Rozprza Październik 18, 2009, 10:21:54
Dzięki, ale ponownie mam problem z Gilestiel's, czasem mogę wejść ale najczęściej nie! Mam na pewno ustawienia przeglądarki (firefox) zwalone. :help :imwaiting

Lub winda mnie blokuje, proszę o pomoc.


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Październik 18, 2009, 10:38:17
Spróbuj przez Operę, a jak coś konkretnego, napisz, podeślę Tobie;)


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: czata Październik 18, 2009, 10:45:59
Tu jeszcze można szukać map:

http://hosted.wargamer.com/pg2campaigns/steve/clearinghouse/pg2-mods_n_stuff-maps.htm

Pozdrawiam, Czata


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Rozprza Październik 19, 2009, 04:11:30
Tu jeszcze można szukać map:

http://hosted.wargamer.com/pg2campaigns/steve/clearinghouse/pg2-mods_n_stuff-maps.htm

Pozdrawiam, Czata

Wielkie dzięki  ;D
Ściągnąłem pliki shp (okazało się, że już miałem), ale nadal zawiesza mi się komputer po próbie uruchomienia kampanii (muszę robić reset "z palca" bo nic nie pomaga). Czegoś takiego jeszcze nie miałem.
 ???


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Październik 19, 2009, 04:30:39
Spróbuj skopiować całość do nowego folderu, wyciągnij na pulpit nowy skrót i zrestartuj kompa, też mi kiedyś się haczyło, zresztą do dziś tak jest. Pewnie masz GeForce'a|?


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: czata Październik 19, 2009, 04:46:25
[Ściągnąłem pliki shp (okazało się, że już miałem), ale nadal zawiesza mi się komputer po próbie uruchomienia kampanii (muszę robić reset "z palca" bo nic nie pomaga). Czegoś takiego jeszcze nie miałem.
 ???

O karcie napisał już zsamot.

Sciągając z Gilestiel trzeba uważać, żeby nie pobrać mapy do People. Mnie się raz zdarzyło  ;D.

Pozdrawiam, Czata


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Rozprza Październik 22, 2009, 10:44:01
Nadal jestem w... "ciemnym lesie".
PS oczywiście mam GF.


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Rozprza Październik 29, 2009, 11:43:43
Nadal jestem w... "ciemnym lesie".
PS oczywiście mam GF.

Nadal proszę o pomoc... :help


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Październik 30, 2009, 12:23:06
Ale czy to jest JEDYNA kampania, z którą masz problemy, czy w ogóle gra Ci nie chodzi?


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Rozprza Październik 30, 2009, 10:22:00
Ale czy to jest JEDYNA kampania, z którą masz problemy, czy w ogóle gra Ci nie chodzi?

Tylko ta jedna kampania.
Sprawdzałem LG Suite (pokazał, że brakuje  kilku map, ale jak ściągnąłem okazało się, że już miałem te mapy). Moje podejrzenie to złe pliki inne niż shp (ale ze mnie detektyw). Wywala mi grę i wiesza kompa, nigdy tego nie widziałem. Robiłem już cuda (a tak by the way, po robieniu cudów pojawił mi się morser jako przekreślona ikonka, o co biega?) łącznie z nową instalacją od samego początku (kurde, to jest bardzo męczące, przydało by się na stronie Grega umieścić coś do ściągnięcia co umożliwi granie od ręki). Nadal helpa pragnę!!!


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Październik 30, 2009, 11:31:53
No więc tak:

Przekreślona jednostka oznacza że gra nie odnalazła ikony dla tej jednostki (błąd pliku Panzer2.dat)

Gotową grę do ściągnięcia znajdziesz opisaną tu (także linki):

http://www.forum.gildiageneralow.pl/gustlik-center/pg2-gustlik-efile-download/0/

Gra jest prawie kompletna - osobno trzeba ściągąc tylko paczki z dźwiękami (bo się w jednym zipie nie zmieściły).

To jest gra z zainstalowaną kampanią "Znak Orła" - ma do niej wszystkie mapy, więc powinna odpalic od razu.

Jak już ściągniesz, sprawdź czy gra i daj znac. Nic na siłę, ani nie nerwowo. jeśli okaże się, że działa będziemy szukac błędu w tej niemieckiej kampanii. Nie ma co przeinstalowywac całości, jeśli inne kampanie chodzą, bo na 99% jest to
brak jakiegoś pliku w tej kampanii, a nie w grze jako takiej.

Poprzednią instalację wykasuj, żeby wyeliminowac przypadkowe błędy.


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: czata Listopad 05, 2009, 04:27:51
Russian Winter
Ciekawe, jak mi pójdzie bez organicznego lotnictwa.
Komputer naciera z północy i ze wschodu. Trzeba uważać, żeby nie dać się otoczyć. W tym celu warto zamknąć lukę o obronie środkami core.
Najszybciej, jak tylko się daje kupuje 88 mm Flak 36/40. Będzie moją podstawową bronią.
Nawet nie próbuję zdobyć BV. Za to zajmuję wszystkie flagi.

Airport.
Tu, dla odmiany, wygrać jest łatwo. Dylemat, czy nie zrezygnować z BV, zostaje szybko rozstrzygnięty. Scenariusz ma za mało tur, żeby grać dla kasy ponad BV. W nagrodę dostaję artylerię samobieżną.
Mam kilka podobnych do siebie jednostek i trochę się gubię, która do czego.

Banditen.
Tu gram niezgodnie z zaleceniem, moje siły aux idą do natarcia. Kilkakrotnie jestem bliski utraty VH, ale zawsze wychodzę obronną ręką.
Za to zdobywam prawie wszystkie flagi (jedna jest poza mapą)! Tylko trzeba uważać, żeby nie wybić wszystkich wrogich jednostek.

Slaughtery.
Siły aux do obrony lotniska i przedmościa, a jednostki core wykonają kontruderzenie. Plan był bardzo śmiały, a życie, jak zwykle swoje. Moje elitarne jednostki zostały zmuszone do wsparcia obrony. I tak, około szóstej tury, natarcie przeciwnika zakończyło się. Teraz już tylko szybki sprint w celu zajęcia wszystkich flag. Z powodzeniem.

Pozdrawiam, Czata


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Exiter Listopad 17, 2009, 03:01:39
Russian Winter - co się tutaj dzieje :) Ruski wychodzą nawet spod kamienia :) - nie śpieszyłem się zbytnio i przegrałem
Lotnisko - 4 tury, zdąrzyłem przed posiłakmi - proto Pz 3L
Banditen - 10 tur
Slaugtery 9 tur
Rostow - 8 tur (dodałbym jakiś ppanc koło heksu 21,18 do obrony bodajrze armaty)
Stalingrad - 8 tur tuż przed posiłkami
Hess.... -przegrałem przez złe rozstawienie, ale można pokusić się chyba nawet o V
Kursk - 6 tur za dużo tutaj sił aux
Gott...... - 5 tur
D-Day - masakra, co z aux zrobili barbarzyńscy Amerykanie, zanim dojechały moje jednostki, ale zdąrzyłem 1 turę przed BV
Arnhem - 8 tur
Kustrin - 7 tur (o niezniszczalnym SU-100 już chyba ktoś pisał :))
Oder - 9 tur
Berlin - 8 tur
i zostało do przejścia jeszcze Penemunde - wkrótce :) generalnie od Arnhem sił aux mogłoby być trochę mniej


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: czata Listopad 18, 2009, 11:35:46
Rostow.
Zacząłem szybko i to okazało się kluczem do zwycięstwa. Dzięki temu, do miasta doszedłem szybciej, niż czołgi sowieckie. Paradoksalnie, to ja korzystałem z tego, że rzeka jest trudna do przekroczenia. Moje lufy, strzelające na dwa pola, spokojnie punktowały forsującego rzekę przeciwnika.
Nie zdążyłem zdobyć wszystkich flag. Mało brakowało, a wygrałbym po samobójczym ataku jednostki przeciwnika. A po takim zwycięstwie nie ma możliwości upgrade sprzętu.

Pozdrawiam, Czata


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Exiter Listopad 18, 2009, 03:00:40
no i Penemunde zdobyte w 8 tur, aczkolwiek trochę mnie Ruscy nadgryźli,
zdąrzyłem przed desantem

a oto moja armia

Campaign: Zelazny krzyz , Prestige modifier 100% , V-2.0 formula
Current scenario: Pennemunde , VH prestige is 80 , All hex prestige is 360
Total army value: 7205 , Current prestige is 1548
BV: Win , turn prestige: 360
V : Win , turn prestige: 480
TV: Win , turn prestige: 660
Ls: Loss , turn prestige: 660

Piechota
* SS-1/atak , SS Elite [C][Opel Blitz] , 5 bars , 733 exp , 13 curr , Aggressive Attack - Sila ataku + 2 , 14 kill , 0 pp
* SS-2/atak , SS Elite [C][Opel Blitz] , 5 bars , 753 exp , 6 curr , Aggressive Attack - Sila ataku + 2 , 6 kill , 0 pp
* SS-3/long , SS Elite [C][Opel Blitz] , 5 bars , 793 exp , 14 curr , Shock Tactics - Long-term suppressi , 12 kill , 0 pp

Tank
* Tank-1/first , Tiger III Ausf L , 5 bars , 1784 exp , 13 curr , First Strike - Strzela pierwszy , 102 kill , 0 pp
Tank2 , Panther F , 5 bars , 1532 exp , 8 curr , 61 kill , 588 pp
* Tank-3/hex , Tiger III Ausf L , 5 bars , 1487 exp , 12 curr , Aggressive Maneuver - Move 1 extra  , 73 kill , 0 pp
Tank4 , Panther F , 5 bars , 1164 exp , 15 curr , 37 kill , 882 pp

Zwiad
* Szpieg-1 , PSW 234/2 Puma [A] , 5 bars , 612 exp , 8 curr , 14 kill , 0 pp
Szpieg2 , PSW 234/2 Puma [A] , 5 bars , 1022 exp , 9 curr , Skilled Reconnaissance - Spotting i , 20 kill , 312 pp

Anti-tank
* Antitank-1/strzal , JagdPanther [S , 5 bars , 1478 exp , 9 curr , Devastating Fire - Strzela dwa razy , 31 kill , 0 pp
* Antitank3 , JagdPanther II [S , 5 bars , 850 exp , 13 curr , 4 kill , 0 pp
* Antitank2 , JagdPanther [S , 5 bars , 691 exp , 14 curr , 16 kill , 0 pp

Artyleria
* Armata-1/supr , 17 K18 [s[SdKfz 9] , 5 bars , 1009 exp , 15 curr , Overwhelming Attack - Some suppress , 27 kill , 0 pp
* Armata-2 , Hummel , 5 bars , 674 exp , 15 curr , 10 kill , 0 pp
* Armata-3 , Hummel , 5 bars , 653 exp , 15 curr , 9 kill , 0 pp
Armata5 , 17 K18 [s [SdKfz 9] , 5 bars , 575 exp , 15 curr , 5 kill , 1152 pp
Armata4 , 17 K18 [s [SdKfz 9] , 5 bars , 520 exp , 14 curr , Combat Support - Gives bonus to adj , 14 kill , 1074 pp
Armata6 , 17 K18 [s [SdKfz 9] , 5 bars , 567 exp , 15 curr , 7 kill , 1152 pp

Air Defense
* Plotka-1 , 128mm Flak[SdKfz 9] , 4 bars , 451 exp , 13 curr , 7 kill , 0 pp
Flak1 , 88mm FlaK 41 [ATG][Opel Blitz] , 5 bars , 874 exp , 11 curr , 18 kill , 461 pp
Flak2 , 88mm FlaK 41 [ATG][Opel Blitz] , 5 bars , 762 exp , 15 curr , 21 kill , 630 pp
Plotka2 , 128mm Flak[SdKfz 9] , 5 bars , 539 exp , 15 curr , 14 kill , 954 pp

Killed: AD 39 ,  AT 53 ,  ATY 144 ,  INF 293 ,  REC 74 ,  TK 97 ,  FTR 53 ,  TB 43 ,  Total: 796
Lost  : AD  8 ,  AT 15 ,  ATY 21 ,  INF 56 ,  REC  7 ,  TK  8 ,  FTR  4 ,  TB  1 ,  Total: 120

BV 12
V   0
TV  0
L   2

Piechota *  3 Units * 3 Leaders
 Total :   2279 exp,     32 kill,      0 pp
Average:    760 exp,     11 kill,      0 pp

Tank *  4 Units * 2 Leaders
 Total :   5967 exp,    273 kill,   1470 pp
Average:   1492 exp,     68 kill,    368 pp

Zwiad *  2 Units * 1 Leaders
 Total :   1634 exp,     34 kill,    312 pp
Average:    817 exp,     17 kill,    156 pp

Anti-tank *  3 Units * 1 Leaders
 Total :   3019 exp,     51 kill,      0 pp
Average:   1006 exp,     17 kill,      0 pp

Artyleria *  6 Units * 2 Leaders
 Total :   3998 exp,     72 kill,   3378 pp
Average:    666 exp,     12 kill,    563 pp

Air Defense *  4 Units * 0 Leaders
 Total :   2626 exp,     60 kill,   2045 pp
Average:    657 exp,     15 kill,    511 pp

Summary * 22 Units * 9 Leaders
 Total :  19523 exp,    522 kill,   7205 pp
Average:    887 exp,     24 kill,    328 pp

powiedzcie mi teraz co mam zacząć  ???  ;D


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: czata Listopad 20, 2009, 09:31:07
Stalingrad.
Zawsze przerażały mnie taki miejskie krajobrazy. Ale bitwa nie jest specjalnie trudna, choć komputer ma kilka zrywów. Jedynie w sytuacji, gdy pojawiały się samoloty wroga brała mnie bezsilność, bo nie mam organicznego myśliwca.

Miałem dziwne zacinki komputera (jako urządzenia, a nie jako przeciwnika) podczas tego scenariusza. Nie mam pojęcia, dlaczego.

Występuje tu drobny błąd mapy. W rzece (a faktycznie teren typu ocean) jest przerwa! Można swobodnie ją przejść.

Pozdrawiam, Czata


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Listopad 20, 2009, 11:45:58
No, niestety - to (i to czym pisze Zsamot w sąsiednim temacie) jest problem starych map. Były robione przy pomocy bardzo prymitywnych narzędzi i pojawiają się błędy.


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Janus Listopad 21, 2009, 10:42:11
cytat>Przyłączam się do tej opinii. Jak dla mnie to w pierwszych scenach nowe jednostki powinny mieć 0 belek później jedną i dopiero pod koniec kampanii 2 góra 3. Pamiętajmy że to gra   
Zresztą ni tylko w tej kampanii tak się zdecydowanie lepiej gra - moim zdaniem oczywiście<

 ;D nie zgadzam się z kolegą by w kampaniach można było kupować jednostki z doświadczeniem
nie umiesz walczyć i poszanować jednostek to kupuj wojsko bez doświadczenia
będzie ci trudniej kampanie przejść
lub wcale jej nie przejdziesz co zmobilizuje do lepszej gry ;D


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Listopad 21, 2009, 11:25:24
Przecież Janus i tak nie grasz  z komputerem, bo wszak, jak to pisałeś niejednokrotnie jest głupi, itd... A Twej wypowiedzi nie rozumiem, bo akurat tu nie ma wyboru kupowania jednostki z/ bez doświadczenia, a tylko z WZRASTAJĄCYM doświadczeniem, co oddaje dostępność doświadczonych jednostek.


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Listopad 21, 2009, 06:39:47
Ludzie - przecież to normalna praktyka frontowa, że całe jednostki przerzucano z jednej dywizji do drugiej, żeby ją wzmocnić lub uzupełnić straty - i były to doświadczone jednostki (pułki, bataliony...). Oczywiście kwestią osobną jest jakość tych jednostek, dlatego w "Żelaznym Krzyżu" początkowo, doświadczenie uzupełnień wzrasta, a potem jest tym różnie, bo różnie w Waffen SS to wyglądało.


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Listopad 21, 2009, 07:25:47
Oczywiście fajnie byłoby móc mieć wybór, czy kupić tabula rasa czy 1-belkową jednostkę, ale to nie People General ;D


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: czata Listopad 23, 2009, 04:07:29
Hess Wie Schnie
Musiałem sprawdzić w Suite, czy scenariusz nie jest defensywny. Ale nie, jest ofensywny.

Już podczas rozstawiania dylemat, jak to grać. Decyduję się siły szybkie dać na południe, siły wolne na północ, a defensywne do wzmocnienia obrony miasta. Chciałem też przerzucić desant na tyły wroga, ale lotnisko nie daje takiej możliwości.

Rzeczywistość szybko weryfikuje plany. Przeciwnik naciera bardzo mocno i to ze wszystkich stron. Muszę się wycofywać, tracę VH w mieście. Znowu brakuje mi organicznych myśliwców. SS nie miała swoich samolotów?

Dostaję niezłego łupnia i porzucam marzenia o BV. Pod koniec wyczuwam słabość przeciwnika i przechodzę do kontrnatarcia. Za późno!
Przegrywam.

Pozdrawiam, Czata

PS. Już po porażce przyszedł mi do głowy pomysł, żeby wykorzystać błąd mapy. Mógłbym wyjść na tyły przeciwnika i trochę namieszać.


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Listopad 23, 2009, 04:37:26
Inwestuj szybko w plotki, zwłaszcza w atakiem naziemnym, do tego wykorzystuj przydzielone siły. Nie, Waffen SS nie miała myśliwców;)


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Janus Listopad 23, 2009, 08:22:41
hi hi  pewnie czegoś nie doczytałem panie Zsamot ,tak ja tobie to się przytrafia dość często. :D
a jesili twórca kampani uznał ,że musi ułatwić rozegranie kampani przez dodawanie prestiżu kupowanym jednostkom
to jego sprawa i pewnie tak być powinno więc nie wiem po co ta dysputa ;D.
a i jeszcze jedno może nie chcesz bym tu pisał?
bo odnoszę takie wrażenie .
a i czas na złośliwość  >:D przeczytaj uważnie nim coś mi odpiszesz.


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Listopad 23, 2009, 10:53:28
Z uwagi na Swój wiek uznaj Janus, że się ośmieszasz, wypisując podobne opinie. Pomijam Twą megalomanię, która karze wierzyć Tobie, że przyglądam się Twym postom, mając do nich szczególny- pejoratywny charakter... Tyle osobistego ustosunkowania, teraz meritum.
A odpisując- tak- dodawanie doświadczenia, ewoluującego/ wzrastającego wraz z upływem czasu,ma sens. Swe wnioski opieram nie tylko na pewnym "ograniu", ale i na zdroworozsądkowych argumentach, które były już tu podnoszone.


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Listopad 24, 2009, 12:09:09
Cytuj
nie wiem po co ta dysputa

Zwróć uwagę, że sam ją zacząłeś.

Cytuj
a i jeszcze jedno może nie chcesz bym tu pisał?

Póki co to, jest wspólne forum i żaden jego uczestnik nie ma prawa sam wyznaczać innym miejsca do pisania.
Mam wrażenie, że Zsamot tylko pytał o Twoje doświadczenie w graniu kampanii (ile, kiedy, jakie?). Tylko nie mów
wiecznie o kampaniach Bolesty, bo wyjęte z nich scenariusze dobitnie pokazały ich "jakość" przy turnieju "Polskie Drogi".

Cytuj
a jesili twórca kampani uznał ,że musi ułatwić rozegranie kampani przez dodawanie prestiżu kupowanym jednostkom

Widocznie cały świat PG2 nagle zgłupiał - bo wszyscy tak robią. Jesteś pierwszym, który widzi w tym problem.

PS - jak na tak doświadczonego gracza - chyba nie wypada mylić prestiżu z doświadczeniem.


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Listopad 24, 2009, 01:10:49
Aaaa... i jeszcze jedno - skoro uważasz, że kupowanie doświadczonych jednostek tak bardzo ułatwia grę, to co powiedzieć o scenariuszach, w których każde miasto oznaczone jest flagą i każda flaga jest płatna (daje kasę). Do tego jeszcze prestiż za kolejki...

Jak widzę scenariusz, w którym można zebrać 2-3 tys prestiżu to aż mnie skręca - co o tym powiesz?

Jeden klik i King Tiger uzupełniony do pełnej siły - tak?
To według Ciebie nie jest ułatwienie?

Wyobraź sobie, że masz wojska tyle co dostałeś na początku bitwy i "poszanuj je", bo nowych batalionów nie będzie. A już ciężkich czołgów na zamówienie - jak pizza - na pewno nie. Na początku masz King Tigera = 10 pkt, a potem spada 9,8,7... I nic na to nie poradzisz. Jak to na wojnie.


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: czata Listopad 24, 2009, 12:52:58
W uzupełnieniu do poprzedniego scenariusza. Większość piechoty radzieckiej ma 14/14. Żal, jak uzupełniają z jedynki do czternastu.

Kursk.
Można to wygrać w czwartej turze. Chyba nie o to tu chodziło?

Pozdrawiam, Czata



Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Listopad 24, 2009, 01:34:33
W uzupełnieniu do poprzedniego scenariusza. Większość piechoty radzieckiej ma 14/14. Żal, jak uzupełniają z jedynki do czternastu.
Dlaczego żal?


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Listopad 24, 2009, 01:36:40
Cierpią niestety te (ta i sowiecka) kampanie na tym, że były robione w zasadzie tylko po to, żeby przetestować efila przed upublicznieniem. Tzn w miarę dużo postrzelać z różnych rodzajów broni i nie bawić się w niuanse. Zostały upublicznione na wyraźne życzenie i teraz trzeba im te "niuanse" dorobić :)

Cytuj
Dlaczego żal?

No żal - nastrzelasz się, obrabiając przeciwnika do 1-2 pkt, a tu w nastepnej kolejce znów ma pełnię sil. To przecie żal roboty.


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Janus Listopad 24, 2009, 02:30:52
pominę milczeniem bo mi szkoda czasu na tego typu dyskusje Zsamot , ale twoja wypowiedż potwierdza tylko to co napisałem .

cytat<Aaaa... i jeszcze jedno - skoro uważasz, że kupowanie doświadczonych jednostek tak bardzo ułatwia grę, to co powiedzieć o scenariuszach, w których każde miasto oznaczone jest flagą i każda flaga jest płatna (daje kasę). Do tego jeszcze prestiż za kolejki...>

to nie ma nic do rzeczy jesili dostajesz belki to po co dbać o jednostki skoro i tak możesz kupić z doświadczeniem?
a jak dostaniesz bęcki w jakimś scenie i stracisz kilka to i tak przejdziesz dalej bo kupisz doświadczone jednostki.
a mając kasę możesz dokupić doświadczenie? nie nie kupisz dla tego mam takie a nie inne zdanie .
w kampani mym zdaniem nie powinno to mieć miejsca ale przecież ty możesz mieć inne :)
cytat<Widocznie cały świat PG2 nagle zgłupiał - bo wszyscy tak robią. Jesteś pierwszym, który widzi w tym problem.>
nie nie widzę jesili dodaje się prestiż kompowi ,a nie człowiekowi.
a zdaje się ze w orginalnym pancerku tego nie było ;D
po za tym przeczytaj to co napisałem <jesli twórca uzna ,że jest to konieczne to musi widocznie tak być>


cytat<Jak widzę scenariusz, w którym można zebrać 2-3 tys prestiżu to aż mnie skręca - co o tym powiesz?
Jeden klik i King Tiger uzupełniony do pełnej siły - tak?
To według Ciebie nie jest ułatwienie? >
to kwestja ustawień twórcy scena i wybór gracza może zagrać kampanię na 50 pkt prestiżu ;trudno to ocenić na 1-nym przykładzie
jak testowałem kampanie Bolesty (a zawsze robiłem to na 50 pkt) nie było nigdy lekko i zawsze brakowało kasy w 45 jeżdziłem jeszcze PZ-IV.

cytat<Póki co to, jest wspólne forum i żaden jego uczestnik nie ma prawa sam wyznaczać innym miejsca do pisania.
Mam wrażenie, że Zsamot tylko pytał o Twoje doświadczenie w graniu kampanii (ile, kiedy, jakie?). Tylko nie mów
wiecznie o kampaniach Bolesty, bo wyjęte z nich scenariusze dobitnie pokazały ich "jakość" przy turnieju "Polskie Drogi".>

wyjęte z nich scenariusze są robione pod kampanię i tam działają jak powinny możesz sam sprawdzić.
a że są dobrze ułożone i zbalansowane oraz wymagają urzycia szarych komurek mogą zaświadczyć inni zawodnicy którzy je zagrali
a że Bolesta trochę się nie przyłożył  by to działało tak jak powinno ,to fakt nie zaprzeczalny i zdaje się że dziękowaliśmy tobie już za ich poprawienie -jeszcze raz dzięki
pytał ?odniosłem inne wrażenie bo już mu kiedyś na ten temat pisałem .

a tak ogólnie jaki to ma związek z prestiżem jednostek w kampaniach?









Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Listopad 24, 2009, 02:53:47
Cieszę się, że tak krytycznie oceniasz Swe kampanie Gustlik, bowiem niezadowolenie z siebie to podstawa każdego talentu. Tymczasem gra się w nie świetnie, a poprawki- cóż, przynajmniej mamy gdzie ponarzekać;) Ponadto zostaje to wysłuchane i co więcej uwzględnione ;)
A ja lubię niedokanczać, bowiem mogę lepiej doświadczyć me oddziały, no chyba że jest zbyt ostro- wtedy owszem, skupiam się na wykańczaniu.


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Listopad 24, 2009, 02:58:48
Janus-nie do końca, bo jeżeli Autor odpowiednio zrobi przydział belek, to oddział przydzielony na początku powinien, jeżeli przeżył, mieć już dawno 3, a nie np. 1, z którą byś go kupił. niebezpieczeństwo jest zatem przydzielać zbyt duże doświadczenie na starcie, bądź w danym momencie kampanii. I- jakbyś czytał tu poruszane na ten temat rozmowy- m.in. w opisach kampanii, ja TEŻ o tym pisałem- podzielając Twe zdanie. Więc- co zabawne, atakujesz mnie-niezbyt wyszukanie, a ja podzielam Twe zdanie. O ironio...
ps. proszę Cię stosuj cytaty, bo jest chaos w Twoich postach...


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Listopad 24, 2009, 10:24:34
Janus - dwie sprawy.

Swego czasu bardzo krzyczałeś o porządek na forum, popatrz w takim razie na swój post i zastanów się kto z niego cokolwiek zrozumie. Wyróżnienie cytatu ramką są to raptem dwa kilknięcia więcej - za dużo wymagam?

Druga rzecz - zanim przystąpisz do dyskusji i argumentacji, postaraj się poznać prawa rządzące grą, i pojęcia które w niej występują, przynajmniej na tyle, żeby odróżniać prestiż (czyli przysłowiową "kasę"), od doświadczenia (czyli tego co liczy się na belki).

Bo na razie, to mieszasz dwa pojęcia, które nie mają ze sobą nic wspólnego.

Jak przedstawisz swoją argumentację w jakiejś uporządkowanej formie, to obiecuję, że się do niej starannie odniosę.


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Scheisskopf Listopad 25, 2009, 09:38:02
W ogóle to optymalna opcja, to zasady z PG1. O ile kojarzę, tam gracz mógł wybierać, czy uzupełnia wojskiem doświadczonym (drogo) czy świeżakami (tanio). Chyba też podobnie było przy zakupach nowych oddziałów. Szkoda że nie zachowano tego w PG2. Ciekawe też, czy jakieś urealinienie uzupełnień planują w OG??


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Janus Listopad 25, 2009, 10:29:12
panie Gustlik
jam nie informatyk .
ja tylko gram i z tego pktu oceniam czy coś jest właściwe ,przy czym jest to moja opinia i nic więcej .
możesz ją brać pod uwagę lub nie ,to jest twój wybór.
ale grę tworzy się dla grających .
wiem że macie ograniczone możliwości ingerencji w roster (brak kodów żródłowych) ale to o czym piszemy jest przecierz  do zrobienia.
 jak już pisałem belki doświadczenia to istotna sprawa w pancerku szczególnie w trakcie kampanii ,gdzie gracz
może nawet wybrać jakim jednostkom w czasie walki chce dodać doświadczenia bardziej je angażując do walki.
teraz pozostaje pytanie- jaki to ma sens jesli ja za parę tur mogę sobie kupić dowolną formację o niewiele niższym
lub takim samym doświadczeniu?
zaraz mi kolega napisze że przecież w realu  po jakimś czasie wszystkie jednostki miały go więcej?
ale nie te nowo tworzone np z nowego poboru.

jeszcze jedno-
- nadal jest tak w panceku, że gdy w czasie walk na danym scenie jednostki uzupełnia się to tracą one pkty doświadczenia?



Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Listopad 25, 2009, 02:03:30
W ogóle to optymalna opcja, to zasady z PG1. O ile kojarzę, tam gracz mógł wybierać, czy uzupełnia wojskiem doświadczonym (drogo) czy świeżakami (tanio). Chyba też podobnie było przy zakupach nowych oddziałów. Szkoda że nie zachowano tego w PG2. Ciekawe też, czy jakieś urealinienie uzupełnień planują w OG??

Otóż to, to było całkiem fajne rozwiązanie, ale skoro nie ma, to właśnie Gustlikowe rozwiązanie to próba - moim zdaniem udanego- kompromisu w tym względzie.


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Listopad 25, 2009, 02:12:07
Nie wierzę Janus w Twe pytanie- przecież grasz sporo, więc doskonale wiesz, że uzupełnianie w PG ma tylko skutek "płacenia" prestiżem. A jakbyś DOKŁADNIE czytał pewne komentarze kompani, to właśnie tam Gustlik tłumaczył, m.in. na przykładzie Waffen SS jak to się zmienia dostępność doświadczonych jednostek i poziomu tegoż doświadczenia. A z tym zaangażowaniem mniej doświadczonych- to bywa różnie- bo grając w kampanię, nie będę ryzykował rzucenia na pierwszą linie nowej jednostki, bo na pewno pójdzie do Krainy Wiecznych Łowów, zatem one pełnią długo funkcję pomocniczą... Zatem rozwiązanie optymalne jest niedostępne, a obecnie można tylko to w ten sposób rozwiązać. A co do uzupełniania w trakcie walk- wiesz doskonale,grając na niskim prestiżu, ze wtedy nie uzupełnisz, jeżeli nie jesteś zmuszony do "replacement", gdyż zabraknie środków na "upgrade".


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Listopad 25, 2009, 05:43:21
Cytuj
jam nie informatyk .

Jak chyba większość z nas, więc nie wiem co to ma do przejrzystego pisania.

Cytuj
ale grę tworzy się dla grających .

I dlatego wspomniałem o tym, że jesteś pierwszym w całym świecie PG2, któremu się to nie podoba.

Cytuj
jaki to ma sens jesli ja za parę tur mogę sobie kupić dowolną formację o niewiele niższym
lub takim samym doświadczeniu?

Nigdy nie dodaje się jednostek o takim samym doświadczeniu. Z reguły przewidując, że na danym etapie kampanii gracz będzie miał po trzy belki w jednostkach, nowo kupione mają - jedną. Jak gracz ma cztery - to nowe - dwie, jak gracz ma pięć - to nowe trzy. Poza tym nigdy nie wiesz czy za parę tur będziesz mógł. Za parę tur możesz nagle dostać zupełnie zielone jednostki. To nie jest reguła.

Mnie osobiście bardziej przeszkadza kasa na poziomie 3000 w jednym scenie (nawet jak grasz na 50% - to 1500 ), bo wtedy kupię sobie trzy Tygrysy - nawet bez belek - i jazda.

Jeśli zrezygnujemy z belek przy zakupach nowego sprzętu, to zniechęcimy gracza do kupowania w ogóle, bo jak wszyscy dookoła mają już po pięć - to kupowanie nowej, ale zielonej - nie ma sensu. Czyli pozbawimy grę jednego elementu decyzyjnego.

Wielokrotnie podkreślana była sprawa możliwości wyboru dla gracza - im więcej elementów decyzji - tym lepiej.
Tylko, że ja piszę o scenariuszach, w których - jak po zakończeniu masz 500 w kasie - to się cieszysz.   




Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Listopad 25, 2009, 05:52:16
Wielokrotnie podkreślana była sprawa możliwości wyboru dla gracza - im więcej elementów decyzji - tym lepiej.
Tylko, że ja piszę o scenariuszach, w których - jak po zakończeniu masz 500 w kasie - to się cieszysz.
Chociażby mając szansę pograć innym sprzętem, niż oklepanym/ sprawdzonym zestawem.


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: czata Listopad 26, 2009, 01:39:24
D Day.
Uff!!! Udało mi się to wygrać. I to V! A momentami miałem chwile zwątpienia, czy nie wycofać swoich elitarnych jednostek i pozwolić przeciwnikowi wygrać. Jednak grałem do końca.

Ileż tu emocji. Najpierw przeciwnik ma ogromną przewagę w powietrzu. Na szczęście, nie ma lotniska, a ja dostaję wsparcie lotnicze. Potem trzeba uważać na okręty. Są mocne i właściwie bezkarne. Do tego teren, bocage jest okropne.

Zastanawia mnie mapa. Wydaje mi się, że gdy atakowałem tą plażę, to było więcej skarp. Przez to ciężko było wyjść z piasku. Teraz komputer miał sporo łatwiej.

Arnhem.
Bardzo ciekawy scenariusz, wojska są mocno przemieszane.

Można to zagrać albo bardzo spokojnie, albo ambitnie. W pierwszym przypadku wystarczy zająć się punktami zwycięstwa. Nie powinno to być zbyt trudne.

Ja zdecydowałem się zająć jak najwięcej wrogich flag. Wysłałem silną grupę na tyły przeciwnika. Ale nie doszli zbyt daleko. Głównie masakrowało ich lotnictwo. Musiałem uciekać z podkulonym ogonem. Brak myśliwca był szczególnie dokuczliwy. A może powinienem dać im silniejszą pelotkę?

Zwracam uwagę, że większość rzek jest nie do przejścia.

Kustrin.

Bezczelnie poszedłem do przodu i rozwinąłem natarcie. Na początku szło świetnie, szczególnie na północy. Potem jednostki pancerne wroga uderzyły w centrum na moje rozciągnięte skrzydło i przełamały je. Moja artyleria znalazła się w opałach. Musiałem ściągać wojska z północy. Prawie bym wygrał, gdy nagle pojawił się SU-100. Niby nic takiego, ale miał Basic Strenght 88, a Current 80! Na razie przerwałem grę.

Zakochałem się Ba 349 A Natter. Mam jako prototyp. Jest boski.

Pozdrawiam, Czata


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Listopad 26, 2009, 01:51:15
Prawie bym wygrał, gdy nagle pojawił się SU-100. Niby nic takiego, ale miał Basic Strenght 88, a Current 80! Na razie przerwałem grę.
Dasz radę >:D Ja dałem, co prawda atakując cała elitą i siła dostępnego mi wojska... obłęd, ale to już poprawione. Ale przyznam, że lekko bylem wystraszony, gdy nie mogłem się z nim rozprawić...


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Janus Listopad 27, 2009, 09:09:58
cytat(Nie wierzę Janus w Twe pytanie- przecież grasz sporo, więc doskonale wiesz, że uzupełnianie w PG ma tylko skutek "płacenia" )
 :)nie przeczę ,że tak jest z tego co pamiętam zawsze mocno pokiereszowane jednostki odsyłałem na tyły by nie wydawać kasy na uzupełnianie a kupowałem nowe by zbierały doświadczenie i pewnie dla tego to mi przyszło do głowy .
jednak jest jeszcze jeden czynnik który mnie skłonił do takich dywagacji.
oturz wydaje się ze uzupełnione jednostki łatwiej jest zniszczyć. :)


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Listopad 27, 2009, 01:56:17
oturz wydaje się ze uzupełnione jednostki łatwiej jest zniszczyć. :)
Wręcz przeciwnie, takie "poturbowane" są bardziej doświadczone, zatem masz całkowicie mylny wniosek. korelacja wyników starcia może być myląca PG2 jest bowiem pod tym względem mocno losowy.


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: czata Grudzień 01, 2009, 04:22:38
Prawie bym wygrał, gdy nagle pojawił się SU-100. Niby nic takiego, ale miał Basic Strenght 88, a Current 80! Na razie przerwałem grę.
Dasz radę >:D Ja dałem, co prawda atakując cała elitą i siła dostępnego mi wojska... obłęd, ale to już poprawione. Ale przyznam, że lekko bylem wystraszony, gdy nie mogłem się z nim rozprawić...

Ja zrobiłem to w bardziej prostacki sposób. Zmieniłem ustawienia w save`sie na 14/8. Dzięki temu mogłem kontynuować natarcie. Ale nie dograłem do ostatniej tury BV. Za bardzo rozproszyłem swoje wojsko, a przeciwnika ciągle przybywało. Dalsza gra groziła stratami.

W kwaterze głównej nie mogę robić upgrade.

Oder.Śmiało ruszyłem do przodu. Na szczęście, intuicyjnie część sił aux dałem na południe. Inaczej mógłbym nie zdążyć zamknąć tam przejścia przez rzekę. Potem sam musiałem ją forsować. Nie jest ona może zbyt łatwa do przekroczenia, ale od około dziesiątej tury nie było już z kim walczyć.

Dobry scenariusz do celów szkoleniowych. Można się nauczyć, jak przeprowadzić długi marsz ubezpieczony, bo siły główne muszą trochę przejść, zanim wejdą do walki.

Berlin.
Interesujące punkty rozstawienia, cztery miejsca po kilka jednostek. W środkowe punktach stawiam ciężkie artylerie, w skrajne grupy taktyczno-bojowe. Będą robić za forpocztę dla pozostałych sił.

Tradycyjnie idę szybko do przodu, ale tym razem to nie jest to. Lepiej trzymać się bliżej miasta, nie dalej niż donośność artylerii rakietowej.

Przeciwnik naciera non stop, próbuje też obchodzić. Ale największym zagrożeniem są pojawiające się nieregularnie myśliwce. Tracę corowego bombowca, w dodatku z liderem i muszę kończyć grę wcześniej, żeby nie stracić następnego.

Pennemunde.
Kupuję Mausa, trochę bardziej dla szpanu, niż z potrzeby.

Te drogi są trochę oszukańcze. Wydają się proste, faktycznie są mocno kręte.

Tym razem wstrzymuję rozstawienie bombowców, muszę najpierw sprawdzić, kto rządzi w powietrzu.

Gra nie jest specjalnie trudna, opiera się głównie na zdobyciu przyczółków na rzece. Przeciwnik byłby groźniejszy, gdyby jego piechota nie chowała się tak po lasach.
Można wygrać w siódmej turze.

Moja armia.

Campaign: Zelazny krzyz , Prestige modifier 100% , V-2.0 formula

Played Scenarios:
01 Russian Winter  Tactical Victory
02 Airport  Brilliant Victory
03 Banditen  Brilliant Victory
04 Slaughtery  Brilliant Victory
05 Rostow  Brilliant Victory
06 Stalingrad  Brilliant Victory
07 Hess Wie Schnee  Loss
08 Kursk  Brilliant Victory
09 Gott Mit Uns  Brilliant Victory
10 D Day  Victory
11 Arnhem  Brilliant Victory
12 Kustrin  Brilliant Victory
13 Oder  Brilliant Victory
14 Berlin  Brilliant Victory

Current scenario: Pennemunde , VH prestige is 80 , All hex prestige is 120
Total army value: 14452 , Current prestige is 894
BV: Win , turn prestige: 360
V : Win , turn prestige: 480
TV: Win , turn prestige: 660
Ls: Loss , turn prestige: 660

Infantry
*  , SS Elite [C][251/16 [W]] , 5 bars , 883 exp , Waffen SS , 10 base , 13 curr , Devastating Fire - Unit can shoot t , 16 kill , 0 pp (U:001)
*  , SS Elite [C][Opel Blitz] , 5 bars , 806 exp , Waffen SS , 10 base , 11 curr , Determined Defense - Defense values , 19 kill , 0 pp (U:002)
*  , SS Krad [R] , 5 bars , 750 exp , Waffen SS , 10 base , 1 curr , 9 kill , 0 pp (U:010)
*  , SS Elite [C][251/16 [W]] , 5 bars , 609 exp , Waffen SS , 10 base , 9 curr , 13 kill , 0 pp (U:048)
*  , SS Jagdverbande [EMPC][251/1 [W]] , 5 bars , 748 exp , Waffen SS , 10 base , 5 curr , Battlefield Intelligence - Cannot b , 11 kill , 0 pp (U:060)
 , SS Pionere [AE][251/16 [W]] , 5 bars , 573 exp , Waffen SS , 10 base , 2 curr , 8 kill , 336 pp (U:063)

Tank
*  , Panther F , 5 bars , 1289 exp , Waffen SS , 10 base , 12 curr , Aggressive Attack - Attack values i , 100 kill , 0 pp (U:005)
 , SS Elite [C] , 5 bars , 706 exp , Waffen SS , 10 base , 15 curr , 43 kill , 1026 pp (U:011)
 , SS Elite [C] , 5 bars , 1055 exp , Waffen SS , 10 base , 15 curr , Overwhelming Attack - Some suppress , 68 kill , 1026 pp (U:049)
 , Tiger III Ausf L , 5 bars , 1033 exp , Waffen SS , 10 base , 15 curr , Influence - Has prestige modifier f , 65 kill , 1080 pp (U:061)
*  , Panther II , 3 bars , 396 exp , Waffen SS , 10 base , 10 curr , 4 kill , 0 pp (U:079)
 , Maus A , 3 bars , 317 exp , Waffen SS , 10 base , 10 curr , 0 kill , 3000 pp (U:080)

Recon
*  , 251/22 , 5 bars , 679 exp , Waffen SS , 10 base , 14 curr , Determined Defense - Defense values , 17 kill , 0 pp (U:009)
 , 251/22 , 5 bars , 879 exp , Waffen SS , 10 base , 1 curr , 11 kill , 384 pp (U:028)

Anti-tank
*  , JagdPanther , 5 bars , 897 exp , Waffen SS , 10 base , 12 curr , Aggressive Maneuver - Move 1 extra  , 22 kill , 0 pp (U:006)
*  , JagdPz IV/70, 5 bars , 950 exp , Waffen SS , 10 base , 12 curr , Aggressive Maneuver - Move 1 extra  , 27 kill , 0 pp (U:007)

FlaK
 , SdKfz 7/1 [AF] , 5 bars , 833 exp , Waffen SS , 10 base , 11 curr , 17 kill , 224 pp (U:027)
 , Flakpanzer IV Wirbelwind [F] , 5 bars , 642 exp , Waffen SS , 10 base , 15 curr , 6 kill , 414 pp (U:037)

Artillery
*  , 12,2 K 390/2(r)[SdKfz 7] , 5 bars , 895 exp , Waffen SS , 10 base , 15 curr , Influence - Has prestige modifier f , 9 kill , 0 pp (U:003)
*  , 12,2 K 390/2(r)[SdKfz 7] , 5 bars , 873 exp , Waffen SS , 10 base , 15 curr , Combat Support - Gives bonus to adj , 7 kill , 0 pp (U:004)
*  , Hummel , 5 bars , 827 exp , Waffen SS , 10 base , 15 curr , Determined Defense - Defense values , 13 kill , 0 pp (U:044)
 , 17 K18 [SdKfz 9] , 5 bars , 637 exp , Waffen SS , 10 base , 15 curr , 25 kill , 1152 pp (U:050)
 , PzWerfer43 , 5 bars , 596 exp , Waffen SS , 10 base , 15 curr , 6 kill , 720 pp (U:051)
 , Hummel , 5 bars , 730 exp , Waffen SS , 10 base , 15 curr , 10 kill , 702 pp (U:062)
 , 21 cm Morser18 [SdKfz 9] , 5 bars , 629 exp , Waffen SS , 10 base , 15 curr , 8 kill , 1062 pp (U:064)

Air Defense
*  , SdKfz 7/2 [A] , 3 bars , 371 exp , Waffen SS , 10 base , 13 curr , 1 kill , 0 pp (U:008)
 , 88mm FlaK 41 [ATG][251/4 [T]] , 5 bars , 887 exp , Waffen SS , 10 base , 10 curr , Ferocious Defender - No unit can ig , 38 kill , 480 pp (U:043)
*  , Ba 349 A Natter[251/16 [W]] , 5 bars , 563 exp , Waffen SS , 10 base , 15 curr , 11 kill , 0 pp (U:058)
 , 128mm Flak[SdKfz 9] , 4 bars , 489 exp , Waffen SS , 10 base , 14 curr , 2 kill , 890 pp (U:059)

Tactical Bomber
 , Ju-87B , 5 bars , 620 exp , Waffen SS , 10 base , 9 curr , 5 kill , 576 pp (U:012)
 , Ju-87B , 5 bars , 614 exp , Waffen SS , 10 base , 10 curr , 8 kill , 576 pp (U:014)
 , Fi 156 [R] , 5 bars , 704 exp , Waffen SS , 10 base , 10 curr , Skilled Reconnaissance - Spotting i , 9 kill , 228 pp (U:045)
 , Ju-87B , 5 bars , 982 exp , Waffen SS , 10 base , 4 curr , 9 kill , 576 pp (U:047)

Killed: AD 41 ,  AT 71 ,  ATY 159 ,  INF 379 ,  REC 76 ,  TK 104 ,  FTR 65 ,  TB 52 ,  Total: 947
Lost  : AD  8 ,  AT 14 ,  ATY 22 ,  INF 49 ,  REC 12 ,  TK  6 ,  FTR  8 ,  TB  2 ,  Total: 121

BV 11
V   1
TV  1
L   1

Infantry *  6 Units * 3 Leaders
 Total :   4369 exp,     76 kill,    336 pp
Average:    728 exp,     13 kill,     56 pp

Tank *  6 Units * 3 Leaders
 Total :   4796 exp,    280 kill,   6132 pp
Average:    799 exp,     47 kill,   1022 pp

Recon *  2 Units * 1 Leaders
 Total :   1558 exp,     28 kill,    384 pp
Average:    779 exp,     14 kill,    192 pp

Anti-tank *  2 Units * 2 Leaders
 Total :   1847 exp,     49 kill,      0 pp
Average:    924 exp,     25 kill,      0 pp

FlaK *  2 Units * 0 Leaders
 Total :   1475 exp,     23 kill,    638 pp
Average:    738 exp,     12 kill,    319 pp

Artillery *  7 Units * 3 Leaders
 Total :   5187 exp,     78 kill,   3636 pp
Average:    741 exp,     11 kill,    519 pp

Air Defense *  4 Units * 1 Leaders
 Total :   2310 exp,     52 kill,   1370 pp
Average:    578 exp,     13 kill,    343 pp

Tactical Bomber *  4 Units * 1 Leaders
 Total :   2920 exp,     31 kill,   1956 pp
Average:    730 exp,      8 kill,    489 pp

Summary * 33 Units * 14 Leaders
 Total :  24462 exp,    617 kill,  14452 pp
Average:    741 exp,     19 kill,    438 pp

Pozdrawiam, Czata


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Hansen Styczeń 06, 2014, 04:52:08
Właśnie kończę tę kampanię na OG,moim zdaniem to jedna z lepszych.....przydało by się ją utrudnić i dodać parę bitew,jakieś Ardeny,Aachen,Charków...trzeba by pomyśleć.
Moim zdaniem jest rozwojowa.....Gustlik co Ty na to?


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Styczeń 06, 2014, 06:35:10
Można pomyśleć - nigdy na to nie patrzyłem z tej strony, bo zawsze miała to być kampania szkoleniowo-testowa.


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Styczeń 06, 2014, 07:12:42
Właśnie kończę tę kampanię na OG,moim zdaniem to jedna z lepszych.....przydało by się ją utrudnić i dodać parę bitew,jakieś Ardeny,Aachen,Charków...trzeba by pomyśleć.
Moim zdaniem jest rozwojowa.....Gustlik co Ty na to?

UWIELBIAM tę kampanię, wnioskuję/ proszę o uszykowanie jej do standardu rankingowego. ;)


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Hansen Styczeń 06, 2014, 07:25:20
Ja też jestem za !!!


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: besiu Wrzesień 06, 2017, 12:30:37
Po prostu jest limit 100 jednostek na stronę w scenariuszu (każdym). Jeśli masz dużo aux danych na mapie i wchodzisz do scenariusza z dużą armią własną, to może się zdarzyc, że przekroczysz ten limit. Wtedy objawia się to tym, że nic nie można kupic, ani upgrade'owac. Sposobem na to jest z kolei, sprzedanie byle czego (jednej, dowolnej jednostki), wtedy gra już pozwala kupowac i upgrade'owac, nawet jeśli po sprzedaniu ten limit dalej jest przekroczony.
Czy taka opcja nadal jest aktualna? W obecnych scenariuszach? bo chyba już nie...


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: besiu Wrzesień 06, 2017, 12:34:22
Wiem, że 2009, ale... W życiu nie widziałem takie zestawienia armii, gdzie jest 10 przeciwlotniczych, a tylko 4 tanki :O
No, i 6 reconów! :O
A to swoiste podsumowanie te kampanii.
Gwoli wytłumaczenia- 2 17-stki (te z wyłączonym wsparciem i 128mm plot dokupiłem w tym scenie. Zatem gdybym grał dalej, to bym nie wydał całości kasy na te w sumie zbędne oddziały, po prostu potestowałem coś, co rzadko kupuję.

Current scenario: Pennemunde , VH prestige is 80 , All hex prestige is 80
Infantry
*SS Grenadier [A][251/16 [W]] , 5 bars , 670 exp , 10 base , 10 curr , 6 kill , 0 pp
*SS Jagdverbande [EMPC][251/1 [W]] , 5 bars , 717 exp , 10 base , 10 curr , Shock Tactics - Long-term suppressi , 11 kill , 0 pp
*SS Krad [R] , 5 bars , 1070 exp , 10 base , 4 curr , Superior Maneuver - Bypass zones of , 11 kill , 0 pp
*SS Grenadier [A][251/16 [W]] , 5 bars , 621 exp , 10 base , 7 curr , 10 kill , 0 pp
*SS Elite [C][251/16 [W]] , 5 bars , 548 exp , 10 base , 7 curr , Resilience - Harder to Destroy , 6 kill , 0 pp

Tank
*King Tiger , 5 bars , 1860 exp , 10 base , 7 curr , Superior Maneuver - Bypass zones of , 161 kill , 0 pp
SS Elite C , 5 bars , 1784 exp , 10 base , 15 curr , First Strike - Unit fires first if  , 157 kill , 636 pp
Tiger III Ausf L , 5 bars , 917 exp , 10 base , 15 curr , 80 kill , 720 pp
Tiger III Ausf L , 5 bars , 1052 exp , 10 base , 15 curr , 50 kill , 720 pp

Recon
251/22 , 5 bars , 816 exp , 10 base , 13 curr , Infiltration Tactics - Ignores entr , 6 kill , 0 pp
251/22 , 4 bars , 474 exp , 10 base , 10 curr , 6 kill , 384 pp
251/22 , 5 bars , 666 exp , 10 base , 15 curr , 11 kill , 384 pp
251/22 , 5 bars , 990 exp , 10 base , 14 curr , 15 kill , 384 pp
251/22 , 5 bars , 996 exp , 10 base , 10 curr , Shock Tactics - Long-term suppressi , 18 kill , 384 pp
251/22 , 5 bars , 765 exp , 10 base , 15 curr , 11 kill , 384 pp

Anti-tank
*JagdPanther , 5 bars , 1748 exp , 10 base , 14 curr , First Strike - Unit fires first if  , 22 kill , 0 pp
*JagdPanther , 5 bars , 786 exp , 10 base , 13 curr , Ferocious Defender - No unit can ig , 24 kill , 0 pp

FlaK
Flakpanzer IV Wirbelwind [F] , 5 bars , 929 exp , 10 base , 15 curr , 16 kill , 276 pp
Flakpanzer IV Wirbelwind [F] , 5 bars , 945 exp , 10 base , 15 curr , 16 kill , 276 pp
Flakpanzer IV Wirbelwind [F] , 5 bars , 631 exp , 10 base , 5 curr , 6 kill , 276 pp

Artillery
*12,2 K 390/2(r)[SdKfz 7] , 5 bars , 860 exp , 10 base , 15 curr , Combat Support - Gives bonus to adj , 8 kill , 0 pp
*15 sFH18[SdKfz 7] , 5 bars , 895 exp , 10 base , 15 curr , Overwhelming Attack - Some suppress , 11 kill , 0 pp
12,2 K 390/2(r)[SdKfz 7] , 5 bars , 771 exp , 10 base , 15 curr , 10 kill , 528 pp
Hummel , 5 bars , 791 exp , 10 base , 15 curr , Resilience - Harder to Destroy , 6 kill , 468 pp
15 sFH18[SdKfz 7] , 5 bars , 759 exp , 10 base , 8 curr , 6 kill , 480 pp
Hummel , 5 bars , 588 exp , 10 base , 15 curr , 5 kill , 468 pp
17 K18 s [SdKfz 9] , 3 bars , 352 exp , 10 base , 10 curr , 2 kill , 768 pp
17 K18 s [SdKfz 9] , 3 bars , 368 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 768 pp

Air Defense
*SdKfz 7/Flak 41 [A] , 5 bars , 1291 exp , 10 base , 11 curr , Devastating Fire - Unit can shoot t , 24 kill , 0 pp
88mm FlaK 41 [ATG][251/4 [T]] , 4 bars , 495 exp , 10 base , 14 curr , 13 kill , 480 pp
SdKfz 7/Flak 41 [A] , 5 bars , 546 exp , 10 base , 15 curr , 5 kill , 252 pp
88mm FlaK 41 [ATG][Opel Blitz] , 3 bars , 348 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 420 pp
128mm Flak , 3 bars , 328 exp , 10 base , 10 curr , 1 kill , 480 pp
88mm FlaK 41 [ATG][251/4 [T]] , 5 bars , 771 exp , 10 base , 15 curr , Fire Discipline - Units use ammunit , 16 kill , 480 pp
SdKfz 7/Flak 41 [A] , 5 bars , 586 exp , 10 base , 15 curr , Fire Discipline - Units use ammunit , 6 kill , 252 pp

Tactical Bomber
Ju-87B , 5 bars , 984 exp , 10 base , 12 curr , 4 kill , 576 pp

Killed: AD 47 ,  AT 79 ,  ATY 165 ,  INF 402 ,  REC 76 ,  TK 110 ,  FTR 58 ,  TB 48 ,  Total: 985
Lost  : AD  7 ,  AT 15 ,  ATY 20 ,  INF 28 ,  REC  5 ,  TK  3 ,  FTR  5 ,  TB  0 ,  Total:  83

BV 12
V   0
TV  2
L   0

Summary * 36 Units * 15 Leaders
 Total :  29718 exp,    760 kill,  11244 pp
Average:    826 exp,     21 kill,    312 pp


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Waldzios Wrzesień 06, 2017, 04:05:17
Czy taka opcja nadal jest aktualna? W obecnych scenariuszach? bo chyba już nie...
Zależy co rozumiesz przez "opcja".
Limit jednostek  był w międzyczasie zwiększany. Obecnie wynosi chyba 200 jednostek na stronę (400 przy dwóch graczach).
Nie sprawdzałem tego , ale zapewne po przekroczeniu limitu nadal nie można dokupić jednostek.

Cytuj
OpenGen Version 0.90.37.0  (9-Jan-2015)
  • Up to 800 total units (counting Deployed, Undeployed, Retreated and Reinforces) can be defined. So units / player can be up to 400, 266 or 200 if 2,3 or 4 players in game


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Wrzesień 12, 2017, 10:10:47
Wiem, że 2009, ale... W życiu nie widziałem takie zestawienia armii, gdzie jest 10 przeciwlotniczych, a tylko 4 tanki :O
No, i 6 reconów! :O
A to swoiste podsumowanie te kampanii.
Gwoli wytłumaczenia- 2 17-stki (te z wyłączonym wsparciem i 128mm plot dokupiłem w tym scenie. Zatem gdybym grał dalej, to bym nie wydał całości kasy na te w sumie zbędne oddziały, po prostu potestowałem coś, co rzadko kupuję.

Current scenario: Pennemunde , VH prestige is 80 , All hex prestige is 80
Infantry
*SS Grenadier [A][251/16 [W]] , 5 bars , 670 exp , 10 base , 10 curr , 6 kill , 0 pp
*SS Jagdverbande [EMPC][251/1 [W]] , 5 bars , 717 exp , 10 base , 10 curr , Shock Tactics - Long-term suppressi , 11 kill , 0 pp
*SS Krad [R] , 5 bars , 1070 exp , 10 base , 4 curr , Superior Maneuver - Bypass zones of , 11 kill , 0 pp
*SS Grenadier [A][251/16 [W]] , 5 bars , 621 exp , 10 base , 7 curr , 10 kill , 0 pp
*SS Elite [C][251/16 [W]] , 5 bars , 548 exp , 10 base , 7 curr , Resilience - Harder to Destroy , 6 kill , 0 pp

Tank
*King Tiger , 5 bars , 1860 exp , 10 base , 7 curr , Superior Maneuver - Bypass zones of , 161 kill , 0 pp
SS Elite C , 5 bars , 1784 exp , 10 base , 15 curr , First Strike - Unit fires first if  , 157 kill , 636 pp
Tiger III Ausf L , 5 bars , 917 exp , 10 base , 15 curr , 80 kill , 720 pp
Tiger III Ausf L , 5 bars , 1052 exp , 10 base , 15 curr , 50 kill , 720 pp

Recon
251/22 , 5 bars , 816 exp , 10 base , 13 curr , Infiltration Tactics - Ignores entr , 6 kill , 0 pp
251/22 , 4 bars , 474 exp , 10 base , 10 curr , 6 kill , 384 pp
251/22 , 5 bars , 666 exp , 10 base , 15 curr , 11 kill , 384 pp
251/22 , 5 bars , 990 exp , 10 base , 14 curr , 15 kill , 384 pp
251/22 , 5 bars , 996 exp , 10 base , 10 curr , Shock Tactics - Long-term suppressi , 18 kill , 384 pp
251/22 , 5 bars , 765 exp , 10 base , 15 curr , 11 kill , 384 pp

Anti-tank
*JagdPanther , 5 bars , 1748 exp , 10 base , 14 curr , First Strike - Unit fires first if  , 22 kill , 0 pp
*JagdPanther , 5 bars , 786 exp , 10 base , 13 curr , Ferocious Defender - No unit can ig , 24 kill , 0 pp

FlaK
Flakpanzer IV Wirbelwind [F] , 5 bars , 929 exp , 10 base , 15 curr , 16 kill , 276 pp
Flakpanzer IV Wirbelwind [F] , 5 bars , 945 exp , 10 base , 15 curr , 16 kill , 276 pp
Flakpanzer IV Wirbelwind [F] , 5 bars , 631 exp , 10 base , 5 curr , 6 kill , 276 pp

Artillery
*12,2 K 390/2(r)[SdKfz 7] , 5 bars , 860 exp , 10 base , 15 curr , Combat Support - Gives bonus to adj , 8 kill , 0 pp
*15 sFH18[SdKfz 7] , 5 bars , 895 exp , 10 base , 15 curr , Overwhelming Attack - Some suppress , 11 kill , 0 pp
12,2 K 390/2(r)[SdKfz 7] , 5 bars , 771 exp , 10 base , 15 curr , 10 kill , 528 pp
Hummel , 5 bars , 791 exp , 10 base , 15 curr , Resilience - Harder to Destroy , 6 kill , 468 pp
15 sFH18[SdKfz 7] , 5 bars , 759 exp , 10 base , 8 curr , 6 kill , 480 pp
Hummel , 5 bars , 588 exp , 10 base , 15 curr , 5 kill , 468 pp
17 K18 s [SdKfz 9] , 3 bars , 352 exp , 10 base , 10 curr , 2 kill , 768 pp
17 K18 s [SdKfz 9] , 3 bars , 368 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 768 pp

Air Defense
*SdKfz 7/Flak 41 [A] , 5 bars , 1291 exp , 10 base , 11 curr , Devastating Fire - Unit can shoot t , 24 kill , 0 pp
88mm FlaK 41 [ATG][251/4 [T]] , 4 bars , 495 exp , 10 base , 14 curr , 13 kill , 480 pp
SdKfz 7/Flak 41 [A] , 5 bars , 546 exp , 10 base , 15 curr , 5 kill , 252 pp
88mm FlaK 41 [ATG][Opel Blitz] , 3 bars , 348 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 420 pp
128mm Flak , 3 bars , 328 exp , 10 base , 10 curr , 1 kill , 480 pp
88mm FlaK 41 [ATG][251/4 [T]] , 5 bars , 771 exp , 10 base , 15 curr , Fire Discipline - Units use ammunit , 16 kill , 480 pp
SdKfz 7/Flak 41 [A] , 5 bars , 586 exp , 10 base , 15 curr , Fire Discipline - Units use ammunit , 6 kill , 252 pp

Tactical Bomber
Ju-87B , 5 bars , 984 exp , 10 base , 12 curr , 4 kill , 576 pp

Killed: AD 47 ,  AT 79 ,  ATY 165 ,  INF 402 ,  REC 76 ,  TK 110 ,  FTR 58 ,  TB 48 ,  Total: 985
Lost  : AD  7 ,  AT 15 ,  ATY 20 ,  INF 28 ,  REC  5 ,  TK  3 ,  FTR  5 ,  TB  0 ,  Total:  83

BV 12
V   0
TV  2
L   0

Summary * 36 Units * 15 Leaders
 Total :  29718 exp,    760 kill,  11244 pp
Average:    826 exp,     21 kill,    312 pp
Wiesz, chciałem mieć spokój przed lotnictwem ;)


Tytuł: Odp: Żelazny Krzyż
Wiadomość wysłana przez: Nika Sierpień 23, 2018, 03:43:34
Obrona przeciwlotnicza jest wazna, nie ma co jej lekcewazyc :D