Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Styczeń 19, 2021, 01:26:51 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Podstawy PG2 - instalacja, słowniczek.  (Przeczytany 17951 razy)
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6937


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« : Styczeń 22, 2009, 12:14:28 »

W związku ze zwiększającą się liczbą chętnych do grania w PG2 (co bardzo cieszy) - oto mały słowniczek dla tych, co po raz pierwszy widzą tę grę, lub grali w nią w czasach, gdy była jedynie wersją podstawową.

PANZER GENERAL2 lub PG2  - ogólna nazwa gry, bez określenia szczegółów wersji lub instalacji

SCENARIUSZ, BITWA - najmniejszy, pojedynczy element gry pozwalający na samodzielną rozgrywkę.
 scenariusze mogą być
- a) typu: "Stand Alone" - stanowiące zamkniętą całość do zagrania (jedna bitwa)
- b) typu: "kampanjnego" - stanowią element kampanii i tylko tak funkcjonują - nie da się rozegrać ich jako osobnych bitew

KAMPANIA - jak sama nazwa wskazuje - cykl bitew stanowiący zamkniętą rozgrywkę.
Kampanie są tworzone przez różnych użytkowników - dlatego zawsze należy sprawdzić jaki plik sprzetowy (patrz "Efile")
należy zastosować do określonej kampanii. Twórca kampanii musi podać taką informację.

EFILE, EFIL - zbiór 5 plików zawierający informacje o sprzęcie bojowym jaki występować będzie w grze.
Określa nazwy jednostek, ich dane, przyporządkowanie do krajów, a także zbiór krajów dostępnych w danej wersji gry
Pliki te to: EQUIP97.eqp, EQUIP97.txt, GUI97.txt, MISC.txt, NAMES.txt.
Obecnie w grze występuje ok 20 różnych efili, które NIE SĄ za sobą kompatybilne. Na danym efilu można grać tylko
kampanie lub scenariusze które są na niego napisane.

PG2UK220.EXE - plik "wykonawczy" gry. Zawiera całą mechanikę i inteligencję PG2. Wersja "220", jest
obecnie najnowsza. Granie na jakiejkolwiek starszej, może spowodować pojawienie się błędów, lub niemożność
wykorzystania wszystkich możliwości gry.

FLAGSET - zestaw flag odpowiadający liście krajów w danym efilu. Zmieniając efila należy także zmienić
flagset na odpowiedni. Służy do tego narzędzie zwane "PG2GraphSwitcher"
 
MAPA - obraz graficzny terenu, na którym rozgrywa się scenariusz.
Ponieważ instalacja map często nastręcza problemów, poświęciłem im osobny temat na forum:
http://www.forum.gildiageneralow.pl/gustlik-center/instalowanie-map-do-kampanii-i-scenariuszy-!!!!/0/
Każda kampania potrzebuje określonych map - ich spis musi podać autor kampanii.

PANZER2.DAT lub  DATUP - plik w katalogu gry, odpowiadający za całość grafiki do gry (plansze, ekrany, ikony jednostek, flagi, postaci, odznaczenia). Należy pamiętać by był aktualny. Najnowszy - to plik z datą 10.2008 (stan na styczeń 2009).
Wszystkie efile odwołują się do tego samego pliku "Panzer2.dat", więc nie trzeba go zmieniać. Jednak należy pamiętać o
zmianie zestawu flag w tym pliku - patrz "Flagset"

Prawidłowo zainstalowana gra będzie wyglądać mniej więcej tak:



Powyższy widok pokazuje grę z zainstalowanymi urządzeniami dodatkowymi (podkreślone na niebiesko)
Są to: "PG2GraphSwitcher" i współpracujący z nim katalog: FlagsDosier - narzędzie do zmiany flag (zalecane do grania)
oraz edytor LGSuite i wpółpracujący z nim katalog: "SuiteLogs" (nie są niezbędne do grania)

Na czerwono - zaznaczono pliki EFILA
Na zielono - plik panzer2.dat

UWAGA - powyższy temat będzie kontynuowany - proszę na razie nie pisać pod spodem - a ewentualne pytania i sugestie, co do
słowniczka przesyłajcie mailem lub priv'em.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 22, 2009, 11:39:18 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6937


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #1 : Styczeń 29, 2009, 10:42:22 »

Znaczenie katalogów gry:

SFX - przechowuje dźwięki jednostek (strzał, jazda, wybuch). Niezbędny do gry - przy jego braku (lub gdy będzie pusty) - gra będzie niema
W tym katalogu, powinny znajdować się wyłącznie pliki z rozszerzeniem "mel"

MAP - przechowuje grafikę map powinien zawierać wyłącznie pliki z rozszerzeniem "shp" - absolutnie niezbędny do gry

SCENARIO - przechowuje scenariusze, kampanie i pliki opisowe map - absolutnie niezbędny do gry.
Powinien zawierać pliki z rozszerzeniami "scn", "cam", "map" i "txt"

SAVE - zawiera pliki zapisanych gier - niezbędny do gry

SOUND - (nie mylić z SFX), zawiera dodatkowe multimedia do kampanii. Przemówienia, muzykę i.t.p. Nie jest niezbędny do grania.
Powinien zawierać wyłącznie pliki typu "mus"

SMACK - zawiera dodatkowe multimedia (video) do gry - pliki typu "smk". Nie jest niezbędny do gry.

USERSCEN - Zawiera scenariusze typu "Stand Alone", oraz scenariusze zbudowane przez użytkownika (w trakcie budowy). Niezbędny do gry. Jeśli budowane scenariusze mają wchodzić w skład kampanii, po zakończeniu budowy, należy przenieść je do SCENARIO.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC