Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 21, 2021, 12:40:51 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3 ... 10
 1 
 : Kwiecień 19, 2021, 09:32:57  
Zaczęty przez Waldzios - Nowe: wysłane przez Waldzios
10. Paszli won!

Sprzedane:
- 1x 90mm wz.42;
- 1x Sverige;
- 1x Hilfskreuzer CL;
- 3x PZL.8a Rybitwa;

Po sprzedaży nadwyżek zebrała się potężna ilość prestiżu: 17546pp.

Upgrade:
- 2x 20TP Gryf => 23TP Gryf II;
- 3x PF 621L/100mm => C5P-H/100mm;
- 6x PZL P.24e => PZL.53a Jastrząb II;
- 1x PZL.50b Jastrząb => PZL.53a Jastrząb II;
- 2x Hurricane I => PZL.53a Jastrząb II;

Zakupy:
- 3x Kawaleria Motorowa;

Reszta prestiżu w dodatki.

Zakupy (w trakcie):
- 2x 75mm wz.36 (w teorii do obrony hexów VH);


OpenGen 0.93.4.0 * 25 Dec 2020  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.1
Campaign: G45 NAPRAWDĘ WIELKA POLSKA,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Mokra , #0 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: 310mm mozdzierz wz.39
 2   Operacja "Raba killer" , #1 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: PF 621L/40mm
 3   Brygada "Śmierć" , #2 , Brilliant Victory , score:54
 4   Krzyk się poniósł nad lasami.... , #3 , Brilliant Victory , score:55
 5   Biało-czerwony przypływ , #4 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: 75mm wz.38 ST
 6   Kurzawa na mierzei , #5 , Brilliant Victory , score:53
 7   Gotowanie Gotlandii , #6 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: SDPlot wz.40 Murówka
 8   Pomorskie smoki , #7 , Brilliant Victory , score:53
 9   Wielki łomot , #8 , Brilliant Victory , score:52
10   Paszli won! , #9 , Brilliant Victory , score:52
--
Campaign score: 535  *  Average: 53

..
Current scenario: Paszli won!,  VH prestige is 360 ,  All map prestige is: 3880
Army cost: 30287 , Current prestige is 4535
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 19
AI stance is Aggressive   Using map: 1323
if BV: +3000, Śląski poker , cap disabled, 19 turns prestige: 760
if V : +1500, Śląski poker , cap disabled, 22 turns prestige: 880
if TV: +750, Śląski poker , cap disabled, 25 turns prestige: 1000
Ls: Loss , turn prestige: 1000

Infantry
*  Spadochroniarze ,  , 5 bars , 589 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , Overwhelming Attack  ,    Special Munition, 17 kill , 0 pp - U:005  [+38 exp]
*  Spadochroniarze ,  , 5 bars , 514 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Battlefield Intelligence  ,    Special Munition, 6 kill , 0 pp - U:006
*  Spadochroniarze ,  , 4 bars , 465 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Aggressive Attack  ,    Special Munition, 13 kill , 0 pp - U:012  [+4 exp]
*  Saperzy Szturmowi , TP1 Borsuk [W] ,  , 1 bars , 160 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Special Munition, 9 kill , 0 pp - U:021
*  Saperzy Szturmowi , TP1 Borsuk [W] ,  , 3 bars , 350 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 ,    Special Munition, 7 kill , 0 pp - U:034  [+61 exp]
*  Saperzy Szturmowi , TP1 Borsuk [W] ,  , 0 bars , 95 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Special Munition, 6 kill , 0 pp - U:049
 Kawaleria Motorowa , SC wz.40 ,  , 0 bars , 0 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Special Munition, 0 kill , 300 pp - U:070
 Kawaleria Motorowa , SC wz.40 ,  , 0 bars , 0 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Special Munition, 0 kill , 300 pp - U:071
 Kawaleria Motorowa , SC wz.40 ,  , 0 bars , 0 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Special Munition, 0 kill , 300 pp - U:072

Tank
*  23TP Gryf II ,  , 5 bars , 778 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , Aggressive Attack  ,    Special Munition, 72 kill , 0 pp - U:002  [+99 exp]
 14TP Wywern ,  , 3 bars , 325 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Special Munition, 33 kill , 240 pp - U:013  [+50 exp]
 14TP Wywern ,  , 2 bars , 213 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Overwatch  ,    Special Munition, 18 kill , 240 pp - U:027  [+15 exp]
 14TP Wywern ,  , 2 bars , 212 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 ,    Special Munition, 10 kill , 240 pp - U:039  [+37 exp]
 14TP Wywern ,  , 3 bars , 347 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 ,    Special Munition, 17 kill , 240 pp - U:040  [+4 exp]
 23TP Gryf II ,  , 3 bars , 346 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Battlefield Intelligence  ,    Special Munition, 27 kill , 348 pp - U:041  [+3 exp]
 10TP Żmij ,  , 0 bars , 81 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Special Munition, 8 kill , 204 pp - U:064
 10TP Żmij ,  , 1 bars , 171 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 ,    Special Munition, 13 kill , 204 pp - U:065  [+109 exp]
 10TP Żmij ,  , 1 bars , 104 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Special Munition, 5 kill , 204 pp - U:066  [+5 exp]

Recon
 TKS wz.40 ,  , 1 bars , 181 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 ,    Recon,     Forward Observer, 9 kill , 204 pp - U:018  [+2 exp]
 TKS wz.40 ,  , 0 bars , 97 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon,     Forward Observer, 2 kill , 204 pp - U:025
 TKS wz.40 ,  , 1 bars , 145 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon,     Forward Observer, 5 kill , 204 pp - U:026
 PF 508/518 ,  , 1 bars , 107 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 ,    Recon,     Forward Observer, 6 kill , 96 pp - U:028  [+17 exp]
 PF 508/518 ,  , 2 bars , 222 exp , Rzeczpospolita Polska , 6/10 ,    Recon,     Forward Observer, 4 kill , 96 pp - U:031  [+38 exp]
 PF 508/518 ,  , 0 bars , 82 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon,     Forward Observer, 0 kill , 96 pp - U:046
 Patrol motocyklowy ,  , 0 bars , 0 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon,     Forward Observer, 0 kill , 120 pp - U:060
 Patrol motocyklowy ,  , 0 bars , 18 exp , Rzeczpospolita Polska , 4/10 ,    Recon,     Forward Observer, 0 kill , 120 pp - U:061  [+12 exp]
 Patrol motocyklowy ,  , 0 bars , 31 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon,     Forward Observer, 0 kill , 120 pp - U:062

Dual-purpose
*  SDPlot wz.40 Zwinka ,  , 2 bars , 257 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 ,    Special Munition, 8 kill , 0 pp - U:007  [+6 exp]
 SDPlot wz.40 Zwinka ,  , 2 bars , 254 exp , Rzeczpospolita Polska , 12/10 ,    Special Munition, 4 kill , 288 pp - U:014  [+24 exp]
+  SDPlot wz.40 Zwinka ,  , 2 bars , 229 exp , Rzeczpospolita Polska , 12/10 ,    Special Munition, 3 kill , 0 pp - U:022

Artillery
*  155mm wz.40 , C9P ,  , 2 bars , 289 exp , Rzeczpospolita Polska , 12/10 , Resilience  ,    Special Munition, 7 kill , 0 pp - U:003  [+6 exp]
*  155mm wz.40 , C9P ,  , 3 bars , 317 exp , Rzeczpospolita Polska , 12/10 , Fire Discipline  ,    Special Munition, 9 kill , 0 pp - U:004  [+89 exp]
+  155mm wz.40 , C9P ,  , 1 bars , 139 exp , Rzeczpospolita Polska , 11/10 , Infiltration Tactics  ,    Special Munition, 7 kill , 0 pp - U:011  [+3 exp]
 155mm wz.17 Schneider  , C5P ,  , 2 bars , 228 exp , Rzeczpospolita Polska , 11/10 ,    Special Munition, 9 kill , 475 pp - U:015  [+29 exp]
 155mm wz.17 Schneider  , C5P ,  , 1 bars , 170 exp , Rzeczpospolita Polska , 11/10 ,    Special Munition, 8 kill , 475 pp - U:016  [+7 exp]
 155mm wz.17 Schneider  , C5P ,  , 1 bars , 199 exp , Rzeczpospolita Polska , 11/10 ,    Special Munition, 9 kill , 475 pp - U:017  [+6 exp]
 105mm wz.29 , C5P ,  , 3 bars , 352 exp , Rzeczpospolita Polska , 12/10 ,    Special Munition, 6 kill , 489 pp - U:035  [+92 exp]
 105mm wz.29 , C5P ,  , 2 bars , 218 exp , Rzeczpospolita Polska , 12/10 ,    Special Munition, 4 kill , 489 pp - U:036  [+9 exp]
 105mm wz.29 , C5P ,  , 2 bars , 226 exp , Rzeczpospolita Polska , 12/10 ,    Special Munition, 3 kill , 489 pp - U:037  [+15 exp]
 C5P-H/100mm ,  , 0 bars , 42 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Special Munition, 1 kill , 408 pp - U:057  [+4 exp]
 C5P-H/100mm ,  , 1 bars , 112 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Special Munition, 3 kill , 408 pp - U:059  [+55 exp]
 C5P-H/100mm ,  , 1 bars , 107 exp , Rzeczpospolita Polska , 11/10 ,    Special Munition, 3 kill , 448 pp - U:063  [+6 exp]

Air Defense
+  SDPlot wz.40 Eskulap ,  , 0 bars , 74 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Special Munition, 0 kill , 0 pp - U:032  [+18 exp]
 SDPlot wz.40 Eskulap ,  , 1 bars , 133 exp , Rzeczpospolita Polska , 11/10 ,    Special Munition, 2 kill , 475 pp - U:033
 SDPlot wz.40 Eskulap ,  , 0 bars , 41 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Special Munition, 0 kill , 432 pp - U:051
75mm wz.36 ,  , 0 bars , 0 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 264 pp - U:076
75mm wz.36 ,  , 0 bars , 0 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 264 pp - U:078

Fighter
*  PZL.53a Jastrząb II ,  , 5 bars , 925 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Aggressive Attack  ,    Special Munition, 21 kill , 0 pp - U:009  [+83 exp]
*  PZL.53a Jastrząb II ,  , 5 bars , 657 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , Battlefield Intelligence  ,    Special Munition, 19 kill , 0 pp - U:010  [+24 exp]
 PZL.53a Jastrząb II ,  , 5 bars , 851 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , All Weather Combat  ,    Special Munition, 24 kill , 516 pp - U:020  [+100 exp]
 PZL.53a Jastrząb II ,  , 5 bars , 613 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Shock Tactics  ,    Special Munition, 15 kill , 516 pp - U:023  [+98 exp]
 PZL.53a Jastrząb II ,  , 5 bars , 586 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , First Strike  ,    Special Munition, 20 kill , 516 pp - U:024  [+29 exp]
 PZL.53a Jastrząb II ,  , 5 bars , 545 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Determined Defense  ,    Special Munition, 14 kill , 516 pp - U:038  [+37 exp]
+  PZL.53a Jastrząb II ,  , 5 bars , 711 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Special Munition, 15 kill , 0 pp - U:042  [+79 exp]
 PZL.53a Jastrząb II ,  , 4 bars , 477 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 ,    Special Munition, 14 kill , 516 pp - U:044  [+77 exp]
 PZL.53a Jastrząb II ,  , 5 bars , 502 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 ,    Special Munition, 21 kill , 516 pp - U:045  [+67 exp]
*  PZL.75a Kruk ,  , 1 bars , 197 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 ,    Special Munition, 11 kill , 0 pp - U:058  [+37 exp]

Tactical Bomber
*  PZL.37b Łoś ,  , 5 bars , 650 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,   Support,    Special Munition, 32 kill , 0 pp - U:008  [+72 exp]
 PZL.37c Łoś ,  , 5 bars , 558 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,   Support,    Special Munition, 12 kill , 624 pp - U:019  [+86 exp]
 PZL.37c Łoś ,  , 4 bars , 493 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,   Support,    Special Munition, 25 kill , 624 pp - U:029  [+69 exp]
 PZL.37c Łoś ,  , 5 bars , 556 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,   Support,    Special Munition, 8 kill , 624 pp - U:030  [+101 exp]
 PZL.37c Łoś ,  , 3 bars , 312 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,   Support,    Special Munition, 6 kill , 624 pp - U:043  [+137 exp]
 PZL.37c Łoś ,  , 3 bars , 315 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,   Support,    Special Munition, 9 kill , 624 pp - U:048  [+86 exp]
 LWS-3 Mewa ,  , 1 bars , 139 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon,   Support, 0 kill , 288 pp - U:050  [+79 exp]
 LWS-3 Mewa ,  , 1 bars , 161 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon,   Support, 0 kill , 288 pp - U:052  [+59 exp]
 LWS-3 Mewa ,  , 1 bars , 129 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon,   Support, 0 kill , 288 pp - U:056  [+60 exp]
 Cant Z-506B ,  , 3 bars , 397 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,   Support,    Special Munition, 6 kill , 576 pp - U:067  [+47 exp]
 Cant Z-506B ,  , 3 bars , 381 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 ,   Support,    Special Munition, 8 kill , 576 pp - U:068  [+105 exp]

Destroyer
 Grom DD ,  , 1 bars , 135 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 6 kill , 1224 pp - U:053
 Grom DD ,  , 1 bars , 155 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 7 kill , 1224 pp - U:054
 Grom DD ,  , 0 bars , 18 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 1224 pp - U:055

Battleship
 Pomorze BC (Planes:0/1),  , 1 bars , 142 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 6 kill , 2808 pp - U:001
 Pomorze BC (Planes:0/1),  , 2 bars , 260 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 12 kill , 2808 pp - U:047
 Pomorze BC (Planes:0/1),  , 0 bars , 48 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 3 kill , 2808 pp - U:069

Player 1 : Rzeczpospolita Polska
Killed: INF:466  TNK:41   RCN:46   AT:47   FLAK:39   FORT:62   ATY:129  AD:6    FTR:44   TB:58   LB:2    SUB:2    DD:21   BS:3    CRs:15     Total: 981
Lost  : INF:8    TNK:2    RCN:1    AT:2    FORT:3    ATY:2    AD:1      Total: 19

BV 10
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   9 Units *  3 Leaders      Total :   2173 exp,     58 kill,    900 pp    Average:    241 exp,      6 kill,    100 pp
Tank           *   9 Units *  3 Leaders      Total :   2577 exp,    203 kill,   1920 pp    Average:    286 exp,     23 kill,    213 pp
Recon          *   9 Units *  0 Leaders      Total :    883 exp,     26 kill,   1260 pp    Average:     98 exp,      3 kill,    140 pp
Dual-purpose   *   3 Units *  0 Leaders      Total :    740 exp,     15 kill,    288 pp    Average:    247 exp,      5 kill,     96 pp
Artillery      *  12 Units *  3 Leaders      Total :   2399 exp,     69 kill,   4156 pp    Average:    200 exp,      6 kill,    346 pp
Air Defense    *   5 Units *  0 Leaders      Total :    248 exp,      2 kill,   1435 pp    Average:     50 exp,      0 kill,    287 pp
Fighter        *  10 Units *  6 Leaders      Total :   6064 exp,    174 kill,   3096 pp    Average:    606 exp,     17 kill,    310 pp
Tactical Bomber *  11 Units *  0 Leaders      Total :   4091 exp,    106 kill,   5136 pp    Average:    372 exp,     10 kill,    467 pp
Destroyer      *   3 Units *  0 Leaders      Total :    308 exp,     13 kill,   3672 pp    Average:    103 exp,      4 kill,   1224 pp
Battleship     *   3 Units *  0 Leaders      Total :    450 exp,     21 kill,   8424 pp    Average:    150 exp,      7 kill,   2808 pp
* Summary:     *  74 Units * 15 Leaders      Total :  19933 exp,    687 kill,  30287 pp    Average:    269 exp,      9 kill,    409 pp


Player 1  Rzeczpospolita Polska   has 90 units total (core+aux):
Infantry : 18
Tank : 10
Recon : 14
Dual-purpose :  3
Artillery : 13
Air Defense :  5
Fighter : 10
Tactical Bomber : 11
Destroyer :  3
Battleship :  3

Player 2  Ukraina, Terroryści, ZSRR   has 1 units total (core+aux):
Dual-purpose :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


Najłatwiejszy do tej pory scenariusz w kampanii.

Masa komunistów kryjących się po lasach.
Lotnictwo praktycznie masakruje przeciwnika. Dla wojsk lądowych pozostaje niewiele do roboty.
Siły lotnicze przeciwnika minimalne. Do końca byłem gotowy na pojawienie się posiłków lotniczych, które ostatecznie się nie zjawiły.
Cztery tury przed BV opanowałem wszystkie punktowane heksy. Odklikałem ostatnie tury, by zebrać maksimum prestiżu.

BTW. Z południową częścią mapy coś chyba poszło nie tak.
Na pierwszy rzut oka teren wygląda na górzysty i trudny. Po dokładniejszym przyjrzeniu okazuje się, że niby są tam góry, ale otoczone masą terenu CLEAR. Pozornie górski teren w praktyce nie stanowi realnego wyzwania.


Obrona Łucka (3 tura):

 2 
 : Kwiecień 19, 2021, 08:21:42  
Zaczęty przez Gustlik - Nowe: wysłane przez Waldzios
By go nie tracić z drzewka, przesunąć go w czasie na później.
Przesuwanie 'Pomorze BC' raczej mija się z celem.

Po pierwsze, cała koncepcja okrętu polega na tym, że to okręt kupiony w okresie przedwojennym, w zagranicznej stoczni.
Założenie jest takie, że rodzimy przemysł stoczniowy dopiero stopniowo się rozwija.
W 1941 RoP buduje pierwszy lekki krążownik, w 1942 pierwszy ciężki krążownik, w 1943 pierwszy 8-heksowy pancernik, itd.

Po drugie, podstawowym powodem wprowadzenia okrętu 'Pomorze BC' było uniknięcie "frustracji grania predrednotami".
Okręt miał być we wczesnym okresie wojny, alternatywą dla grania powolnymi predrednotami i/lub pancernikami przybrzeżnymi. Przesunięty w czasie, traci sens istnienia.

Natomiast w którymś scenariuszu niech nasi z RoP zdobędą KMS Adm. Sheer. Np z taką legendą do tego:
"Polskie oddziały szturmujące Szczecin, zdobyły w porcie uszkodzony po ostatnich bombardowaniach KMS Adm. Sheer. Dzięki przeszkolonym marynarzom z ORP Waza oraz ofiarności przybyłych z Gdyni stoczniowców szybko udało się doprowadzić ten okręt do służby."
Admiral Scheer umiarkowanie pasuje do założeń.
'Pomorze BC' powstał specjalnie pod tą kampanię. Jego statystyki nie są przypadkowe.

Przede wszystkim, okręt miał by równorzędnym przeciwnikiem dla Schleswig-Holstein. Pancernik kieszonkowy typu Deutschland ma 8-heksów zasięgu, więc Schleswig-Holstein (7 heksów) byłby rozstrzeliwany z bezpiecznego dystansu.
Dodatkowym założeniem była szybkość. Gracze domagali się czegoś szybszego od predrednotów (realia wielkich map).
Admiral Scheer osiąga tylko 28 węzłów (speed=5), więc trochę mu brakuje do idealnej prędkości.

Natomiast 'Pomorze BC' jest słabiej uzbrojony (działa Boforsa 254mm/45 o zasięgu 7 heksów), ale szybszy (kadłub włoskiego krążownika typu Zara o mobilności 6 heksów).

 3 
 : Kwiecień 19, 2021, 07:23:35  
Zaczęty przez Gustlik - Nowe: wysłane przez connor71
A może zamiast kombinować co zrobić z Pomorze BC, to zrobić coś takiego:
By go nie tracić z drzewka, przesunąć go w czasie na później. Natomiast w którymś scenariuszu niech nasi z RoP zdobędą KMS Adm. Sheer. Np z taką legendą do tego:
"Polskie oddziały szturmujące Szczecin, zdobyły w porcie uszkodzony po ostatnich bombardowaniach KMS Adm. Sheer. Dzięki przeszkolonym marynarzom z ORP Waza oraz ofiarności przybyłych z Gdyni stoczniowców szybko udało się doprowadzić ten okręt do służby."

 4 
 : Kwiecień 19, 2021, 06:02:44  
Zaczęty przez Gustlik - Nowe: wysłane przez Mario
Dostanie BC Pomorze jako prezentu-jest moim zdanie najlepszym rozwiązaniem (ewentualnie drugiego jako nagrody w jakimś hexsie Grin) z wyłączeniem możliwości zakupu . Smiley

 5 
 : Kwiecień 19, 2021, 01:55:06  
Zaczęty przez Gustlik - Nowe: wysłane przez Alberich
Cytuj
Podstawowe pytanie brzmi: czy ktoś poza mną, uważa to za istotny problem?

Tak, ja się z Tobą zgodzę, że jest to istotny problem. Myślę, choć nie testowałem tej kampanii, że najlepszą opcją byłoby opcja numer jeden. I tak dla mnie okręt 'Pomorze BC' wydaje się zbyt bardzo przesadzony, żeby występował w większej ilości niż jeden w tym okresie czasowym.

Cytuj
2) przeklasyfikować 'Pomorze BC' na  'Pomorze CB', i przenieść do klasy krążowników;
byłaby to kopia rozwiązania amerykańskiego klasyfikującego typ Alaska jako "wielki krążownik" (CB);

Oprócz Alaski to chyba jeszcze był Stalingrad jako wielki krążownik.

 6 
 : Kwiecień 19, 2021, 11:58:29  
Zaczęty przez Gustlik - Nowe: wysłane przez Waldzios
Ta dyskusja poszła w złym kierunku. Więc spróbuje uprościć kwestię.

Na początku scenariusza #9 "Wielki łomot" otrzymujemy szwedzki  pancernik obrony wybrzeża 'Sverige'.
"Robimy swoje, a póki co finalizujemy zakup od Szwedów ich czwartego pancernika klasy "Sverige". To taki mały dowód wdzięczności. Za trzy miesiące nasza załoga zakończy próby morskie.  "
We wczesnej wersji kampanii były to bardzo przydatny prezent, użyteczny nawet przez kilkanaście kolejnych scenariuszy.

Po zamianach w okrętach, i wprowadzeniu możliwości zakupu pancerników kieszonkowych 'Pomorze BC', użyteczność  'Sverige' gwałtownie spadła. Szwedzki pancernik wypada gorzej pod względem wszystkich statystyk.
Na tą chwile, gracz z dużym prawdopodobieństwem okręt sprzeda zaraz po zakończeniu scenariusza.
W efekcie użyteczny prezent zmienił się w kolejną nagrodę finansową.

Podstawowe pytanie brzmi: czy ktoś poza mną, uważa to za istotny problem?


 7 
 : Kwiecień 19, 2021, 07:18:56  
Zaczęty przez Estek - Nowe: wysłane przez Estek
Hej,
masz fajnego Smiley lidera na Rangersach-może ich w przyszłości podmienisz na SEALS ( mają ciekawe możliwości) Grin

Mam takie plany wobec tej jednostki. Albo oddział SEALS, albo kolejna DELTA. Problemem jest póki co dostępność środków  Grin

 8 
 : Kwiecień 18, 2021, 05:14:25  
Zaczęty przez Gustlik - Nowe: wysłane przez Waldzios
Sverige, Connecticut czy też Pomorze jako pancernik mają jedną podstawową zaletę. W 1943 rok można je zmodernizować na Małopolskę.
W tej kampanii armię buduje się w perspektywie wielu scenariuszy do przodu. Pomorze jako krążownik po 1943 w konfrontacji z wrogimi pancernikami jest mało przydatny.
Więc przynajmniej z mojego puntu widzenia kupił bym go zamiast innych krążowników a czekając na pancerniki kolekcjonował bym samoloty torpedowe.
Powolutku, bo trochę mieszasz tematy.

Owszem, wielki krążownik/pancernik kieszonkowy słabo sprawdzi się przeciwko pełnoprawnym pancernikom (w 1943).
Nie neguje tego. Co nie zmienia faktu, że nadal będzie bardzo użyteczny w innych rolach (szczególnie doświadczony).
Jeśli dobrze pamiętam to w swojej rozgrywce korzystałeś z kilku klasycznych krążowników.

Poza tym, nadal będziesz miał kilku-belkowego Sverige, którego będziesz mógł ulepszyć do 'Małopolska BB'. Więc w dziedzinie doświadczonych pancerników nie będziesz kompletnie bezbronny.
Jeśli w 1943 ulepszysz Sverige i dokupisz 2-3 "zielone" pancerniki 'Małopolska BB', to wcale nie będziesz na złej pozycji.

Jeśli sobie zaplanuje, że w 1943 będę miał trzy pancerniki 'Małopolska BB' i trzy krążowniki 'Pomorze CB', to nie będzie planowanie do przodu ?

Co do samolotów, to bombowce torpedowe nadal pozostaną optymalną bronią przeciw-okrętową. To się nie zmieni. Wątpię by ktokolwiek z graczy kompletnie z nich zrezygnował. Okręty zawsze będą pełnić rolę drugorzędną. Szczególnie na dużych mapach.

Co do kolekcjonowanie jednostek. To już kwestia samoograniczeń. Kampanie Gustlika mają to do siebie, że dostępny prestiż osiąga horrendalne wartości.
Przykładowo na początku scenariusza #10 "Paszli won!", po sprzedaży nadwyżek (w tym Sverige) miałem dostępne 17546 pp !.

 9 
 : Kwiecień 18, 2021, 03:46:46  
Zaczęty przez Hansen - Nowe: wysłane przez Hansen
OKINAWA

Ani Yamato ani Oki,nie zrobiły wrażenia....szybko spadły a Cesarska Flota znalazła się na dnie.
Bitwa.....pokazałem żółtkom co to ogień i stal  Wink
Do BV zabrakło tury.

Kampania całkiem ok,ale mogło by być kilka bitewek więcej.

OpenGen 0.90.61.6 dd * (2 Feb 2020)  *  AI: Ver 0.91 (2013)
Efile folder: C:\Users\Lesio\Panzer II\OpenGeneral\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: G24 1-SZA DYWIZJA MARINES v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   PROLOG , #0 , Brilliant Victory , score:59  +++  Proto: SBD-5 Dauntless
 2   BATTLE OF ILU , #1 , Brilliant Victory , score:49
 3   BLOODY RIDGE , #2 , Brilliant Victory , score:50
 4   MATANIKAU , #3 , Brilliant Victory , score:64
 5   BANZAI , #4 , Brilliant Victory , score:54
 6   KOKUMBONA , #5 , Brilliant Victory , score:57  +++  Proto: SB2C Helldiver (r)
 7   CAPE GLOUCESTER , #6 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: SB2C Helldiver (r)
 8   TALASEA , #7 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: F7F-3 Tigercat
 9   PELELIU , #8 , Brilliant Victory , score:53
10   OKINAWA , #9 , Victory , score:31
--
Campaign score: 531  *  Average: 53

..
Current scenario: OKINAWA,  VH prestige is 640 ,  All map prestige is: 720
Army cost: 3303 , Current prestige is 544
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 17
AI stance is Aggressive
BV: Win , turn prestige: 130
V : Win , turn prestige: 130
TV: Win , turn prestige: 130
Ls: Loss , turn prestige: 130

Piechota
*  Marine Inf. 1943 , LVT2 , 1 USMC Division/1 Regiment , 4 bars , 453 exp , US Marines , 5/10 , Camouflage Expert , 8 kill , 0 pp - U:001  [+79 exp]
*  Marine Inf. 1943 , 1 USMC Division/5 Regiment , 5 bars , 555 exp , US Marines , 6/10 , Aggressive Attack  , 27 kill , 0 pp - U:002  [+80 exp]
*  Marine Inf. 1943 , 1 USMC Division/7 Regiment , 5 bars , 576 exp , US Marines , 8/10 , Mountain Training  , 18 kill , 0 pp - U:003  [+97 exp]
*  Marine Inf. 1943 , 1 USMC Division/11 Regiment , 5 bars , 670 exp , US Marines , 6/10 , Resilience  , 16 kill , 0 pp - U:006  [+100 exp]
*  Marine Eng. 1941 , LVT2 , 1 USMC Division/7 Engineer Battalion , 3 bars , 357 exp , US Marines , 8/10 , Ferocious Defense  , 12 kill , 0 pp - U:008  [+83 exp]
*  HQ Unit , 1.5t Truck , 1 USMC Division/HQ , 3 bars , 370 exp , US Marines , 4/2 , 0 kill , 0 pp - U:010  [+12 exp]

Czołg
 M4A3 Flame , 1 USMC Division/1 Tank Battalion/II , 4 bars , 432 exp , US Marines , 5/10 , Street Fighter  , 14 kill , 312 pp - U:005  [+117 exp]
*  M4A3 Flame , 1 USMC Division/1 Tank Battalion , 5 bars , 514 exp , US Marines , 8/10 , 11 kill , 0 pp - U:009  [+176 exp]

Artyleria
*  155mm M1 Long Tom , M4 HS Tractor , 1 USMC Division/1 Art Rgt/I , 5 bars , 626 exp , US Marines , 14/10 , Devastating Fire  , 32 kill , 0 pp - U:007  [+158 exp]
*  105mm M2A1 , M5 HS Tractor , 1 USMC Division/1 Art Rgt/II , 5 bars , 656 exp , US Marines , 14/10 , 19 kill , 0 pp - U:011  [+141 exp]
 105mm M2A1 , M5 HS Tractor , 1 USMC Division/ 1 Art Rgt/III , 5 bars , 737 exp , US Marines , 15/10 , Shock Tactics  , 15 kill , 594 pp - U:012  [+174 exp]
 155mm M1 Long Tom , M4 HS Tractor , 1 USMC Corps/ Art Rgt/I , 5 bars , 554 exp , US Marines , 14/10 , Combat Support  , 18 kill , 856 pp - U:013  [+78 exp]
 105mm M2A1 , M5 HS Tractor , 1 USMC Division/1 Art Rgt/IV , 3 bars , 342 exp , US Marines , 12/10 , 3 kill , 475 pp - U:014  [+84 exp]

Myśliwiec
 F6F-5 Hellcat (CV), VF-42 , 5 bars , 612 exp , US Marines , 2/10 , Devastating Fire  , 13 kill , 552 pp - U:004  [+125 exp]
 F6F-3 Hellcat , VF-6 , 3 bars , 303 exp , US Marines , 11/10 , 4 kill , 514 pp - U:015  [+29 exp]

Player 1 : US Marines, USA
Killed: INF:119  TNK:5    RCN:1    AT:20   FLAK:9    FORT:42   ATY:49   AD:6    FTR:4    TB:10   DD:7    BS:3    CV:1    CRs:4      Total: 280
Lost  : INF:1    ATY:1    FTR:2    TB:2    DD:5    CRs:2      Total: 13

BV  9
V   1
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   6 Units *  5 Leaders      Total :   2981 exp,     81 kill,      0 pp    Average:    497 exp,     14 kill,      0 pp
Czołg          *   2 Units *  1 Leaders      Total :    946 exp,     25 kill,    312 pp    Average:    473 exp,     13 kill,    156 pp
Artyleria      *   5 Units *  3 Leaders      Total :   2915 exp,     87 kill,   1925 pp    Average:    583 exp,     17 kill,    385 pp
Myśliwiec      *   2 Units *  1 Leaders      Total :    915 exp,     17 kill,   1066 pp    Average:    458 exp,      9 kill,    533 pp
* Summary:     *  15 Units * 10 Leaders      Total :   7757 exp,    210 kill,   3303 pp    Average:    517 exp,     14 kill,    220 pp


Player 1  US Marines, USA   has 38 units total (core+aux):
Piechota : 11
Czołg :  2
Artyleria uniwersalna :  1
Artyleria :  5
Myśliwiec :  5
Bomb. taktyczny :  3
Niszczyciel :  3
Pancernik :  2
Lotniskowiec :  2
Krążownik :  4

Player 2  Japonia   has 4 units total (core+aux):
Piechota :  3
Fortyfikacje :  1

 10 
 : Kwiecień 18, 2021, 03:37:27  
Zaczęty przez Gustlik - Nowe: wysłane przez Primus71
Sverige, Connecticut czy też Pomorze jako pancernik mają jedną podstawową zaletę. W 1943 rok można je zmodernizować na Małopolskę.
W tej kampanii armię buduje się w perspektywie wielu scenariuszy do przodu. Pomorze jako krążownik po 1943 w konfrontacji z wrogimi pancernikami jest mało przydatny.
Więc przynajmniej z mojego puntu widzenia kupił bym go zamiast innych krążowników a czekając na pancerniki kolekcjonował bym samoloty torpedowe.
W pierwotnej wersji można chociaż kupić było Connecticut co było i tak frustrujące. A teraz według nowej propozycji nawet tego nie będzie. Cry

Strony: [1] 2 3 ... 10
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC