Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Lipiec 08, 2020, 03:25:36 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3 ... 10
 1 
 : Dzisiaj o 03:03:25  
Zaczęty przez Hansen - Nowe: wysłane przez Hansen
Wygląda na to, że planujesz swoimi czołgami sforsować Kanał Sueski i dotrzeć na Kaukaz  Wink Szerokiej drogi !  Grin

Dokładnie....spróbuję dokonać tego czego nie udało się III Rzeszy  Wink

 2 
 : Dzisiaj o 01:18:00  
Zaczęty przez kowdar - Nowe: wysłane przez Waldzios

Tak na boku ... gra piechotą w nowoczesnych kampaniach pokazuje wyraźnie, że aby taka piechota core miała szansę na długotrwałe przetrwanie, to powinna startować z bazowym poziomem 15, wówczas może przetrwać 1-3 ostrzały artylerii, co przy jednostkach z bazową 10-tką nie często się zdarza ...

Może lepiej odwrotnie. Zamiast podnosić stany bazowe piechocie, można rozważyć obniżenie stanów artylerii przeciwnika, szczególnie tej najcięższej (zwłaszcza SCUDy i podobne).

BTW . Warto pamiętać że statystyki wszystkich efilowych jednostek artyleryjskich  są przeliczane, jakby posiadały identyczną liczbę "luf" (w domyśle 15 armat/wyrzutni). To oczywiście rzadko pokrywa się z rzeczywistością.
W efekcie, niektóre z cięższych systemów mogą być przesadnie potężne przy pełnych stanach.

Przykładowo, typowa rosyjska jednostka artyleryjska (haubice 122mm, haubice 152mm, wyrzutnie BM-21 Grad) składa się się trzech baterii po 6 systemów, czyli mamy zwykle 18 systemów w batalionie.
Cięższe systemy artylerii rakietowej (BM-27 Uragan, BM-30 Smerch) występują w bateriach po 4 systemy, czyli 12 systemów w batalionie.
Taktyczne pociski balistyczne występują w skromniejszych jednostkach. Toczka i Iskander to 4 systemy w batalionie (2 baterie po 2 wyrzutnie).
W batalionie SCUD'ów była tylko jedna bateria z 3 wyrzutniami.

Powyższe sprawia, że pełno-stanowa (10SP) jednostka artylerii rzadko jest reprezentatywna, szczególnie w przypadku najpotężniejszych systemów.
Oddział SCUD'ów posiadający stany 10SP strzela tak jakby miał 15 wyrzutni w jednostce. W efekcie jego skuteczność nie odpowiada pojedynczemu dywizjonowi, tylko trzem brygadom.

Chcąc być maksymalnie realistycznym, i zakładając że typowa rosyjska jednostka artylerii posiada 10SP, to oddział Uraganów powinien mieć 7SP,  Iskander/Toczka tylko 3SP, a SCUD zaledwie 2SP.
Dopiero wtedy skuteczność przeciwko celom miękkim byłaby w pełni reprezentatywna.

Oczywiście nie sugeruje w żadnym razie, by przeliczać to w ten sposób. Szczególnie, że poszczególne składy mogą być trudne dla ustalenia (dla pomniejszych nacji) i mocno różnic się w poszczególnych latach.

Ale moim zdaniem warto to wziąć pod uwagę, przy ustalaniu docelowych stanów jednostek.

 3 
 : Dzisiaj o 10:13:43  
Zaczęty przez Hansen - Nowe: wysłane przez besiu
Super. Dzięki. Mapki z bardzo krótkim opisem - bardzo esencjonalne i rzetelne.
I dzięki - dzisiaj dostanę "Stracone zwycięstwa", które polecałeś. No, zobaczymy. Ja jestem półamatorem, obadamy co wyniosę. Dzięki za polecenie Huh?

 4 
 : Dzisiaj o 09:07:41  
Zaczęty przez Estek - Nowe: wysłane przez Mario
Przyłączam się do gratulacji Clap
Twoje opisy to mistrzostwo świata  I win(czyta się z prawdziwą przyjemnością)
Powinieneś dostawać dodatkowe punkty Wink.

Kampania, którą chcesz grać jest bardzo ciekawa.
Polecam Smiley

 5 
 : Lipiec 07, 2020, 11:16:02  
Zaczęty przez kowdar - Nowe: wysłane przez kowdar
Kampania D20 "Miecz Dawida: Izraelski Kontratak"

http://www.opengeneral.pl/kampanie_vii.html

Wracamy na Bliski Wschód. Tym razem kampania łatwa, prosta i przyjemna. Chyba najłatwiejsza jaką grałem w tym roku.
Na starcie otrzymujemy potężny zestaw jednostek, ja w trakcie tych 6 bitew dokupiłem tylko jedną jednostkę (w ostatniej bitwie), z tym, że w trakcie kampanii straciłem lub sprzedałem ok. 1/3 początkowej ilości jednostek, wiec chyba trzeba się pogodzić ze stratami ...
Tak na boku ... gra piechotą w nowoczesnych kampaniach pokazuje wyraźnie, że aby taka piechota core miała szansę na długotrwałe przetrwanie, to powinna startować z bazowym poziomem 15, wówczas może przetrwać 1-3 ostrzały artylerii, co przy jednostkach z bazową 10-tką nie często się zdarza ...
I jeszcze dwie ciekawostki ... nie sądziłem że napotkam jeszcze mapy na których nie grałem, a tutaj proszę ... są takie rodzynki. A ponadto kampania potrafi pokazać użyteczność ppancy (sporo artylerii i plotek wroga padło ich łupem) ... a już Pereh to cud, miód do niszczenia wrogich czołgów.

Kampania wymaga efile w wersji co najmniej 7.2.4.
 
Przebieg kampanii:
Campaign: D20_isr * D20 DAVID SWORD: THE ISRAELI COUNTERATTACK v.4.0
   File                 Scenario                    Date           BV   V  TV    L  Map
 0 d20_isr01.xscn       Haifa's Reconquest          Jan  2, 2004    1   1   1   Ls  47.jpg
 1 d20_isr02.xscn       Golan Heights               Jan 24, 2004    2   2   2   Ls  210.jpg
 2 d20_isr03.xscn       Dark Sun                    Feb  3, 2004    3   3   3   Ls  211.jpg
 3 d20_isr04.xscn       Tel-Aviv: Back to the sea   Feb 12, 2004    4   4   4   Ls  285.jpg
 4 d20_isr05.xscn       Back Yard Cleaning          Mar  2, 2004    5   5   5   Ls  311.jpg
 5 d20_isr06.xscn       Damascus                    May  7, 2004  Win Win Win   Ls  260.jpg

 6 
 : Lipiec 07, 2020, 10:53:26  
Zaczęty przez Estek - Nowe: wysłane przez Estek
Gratulacje  Clap
Piękne opisy
A, zagrasz wersję 5?  Wink

Dzięki. Myślę, że zagram, ale dopiero za jakiś czas. Pewnie w tym roku już się nie wyrobię  Grin

Również gratuluję i czekam na następne kampanie. Jaką teraz będziesz opisywać?

Zgadzam się, opisy są piękne i są wzorem do naśladowania.

Również dziękuję. Chodzi mi po głowie kampania H03 "Zielone Diabły", ale nie wiem jeszcze czy jej podołam  Grin

 7 
 : Lipiec 07, 2020, 10:48:14  
Zaczęty przez Estek - Nowe: wysłane przez Estek
Podsumowanie:

To będzie chyba ostatnia ocena kampanii G36 sprzed modernizacji do wersji 5.0. Obserwując aktualne raporty Sympatyka oraz Primusa71, wygląda na to, że nowa odsłona G36 przeniesiona w dużej mierze na wielkie, nieznane mapy, jest świeżym produktem. Cechuje je jednak wspólny rodowód z poprzednimi wersjami, trochę starych map i cała paleta wykorzystywanego przez gracza sprzętu. Liczę więc na to, że moja recenzja G36 w wersji 4.1e w jakimś stopniu zainteresuje śmiałków, którzy pragną uczynić Amerykę wielką  Wink

Po 4 latach drugi raz przysiadłem do tej kampanii i drugi raz nie poczułem się zawiedziony. G36 to świetna morska kampania, o fajnie poprowadzonej historii i zróżnicowanym poziomie trudności. Znajdują się tu scenariusze czysto rekreacyjne, gdzie możemy poćwiczyć różne taktyczne rozwiązania jak i prawdziwe epickie pojedynki z przeciwnikiem, które pozostają nam w głowie na następne lata. Do tej drugiej kategorii zaliczyłbym wielokrotnie przytaczane przez innych graczy: Scenariusz 7: "Islandia", S-c 11: "Midway", S-c 15: "Tulon", S-c 22: "Piekielne Wyspy", S-c 24: "Serce Imperium" oraz prawdziwą perełkę kampanii, czyli S-c 25: "Tokio".

Z rozegranych przeze mnie kampanii najbliżej G36 do "Kwitnących Wiśni", czyli G37. "Wielka Ameryka" powiela wszystkie zalety widoczne w G37. Zmusza do tworzenia machiny wojennej, która poradzi sobie ze wszystkimi napotkanymi trudnościami na lądzie, w wodzie i powietrzu, stawianymi przez wroga jak i przez ukształtowanie terenu. Uczy nas operowania rozbudowanymi związkami taktycznymi o bardzo szerokich możliwościach (flota, spadochroniarze, piechota morska, jednostki górskie). Każdy kolejny scenariusz, stawia przed nami wyzwania, które na pierwszy rzut oka wydają się być trudne do wykonania. Dysponując jednak szerokim spektrum wysoko wyspecjalizowanych jednostek, które dodatkowo, możemy jeszcze modyfikować w trakcie scenariusza (fantastyczna możliwość przezbrajania eskadr w torpedy, bomby, rakiety), opracowujemy coraz skuteczniejsze schematy działania. Daje to na prawdę dużo satysfakcji. Uważam, że G36, jest nawet lepszy od G37. Po pierwsze szybciej zmusza nas do budowania bardziej różnorodnej armii. W G37 w około 6 scenariuszach, czyli blisko 1/3 całej kampanii, możemy obyć się bez okrętów. W G36 taka sytuacja, występuje chyba tylko w pierwszym scenariuszu. Po drugie G36 jest dłuższa, ciekawsza i bardziej wymagająca. A po trzecie wydaje się też, że lepiej jest tu dopracowana sztuczna inteligencja naszego przeciwnika. Oczywiście zdarzają się scenariusze, gdzie niszczyciele wroga wyprują do przodu narażając bardziej wrażliwe jednostki na nasze ciosy, ale nie przypominam sobie sytuacji całkowitej bierności po stronie floty naszego adwersarza. Takie przypadki zdarzały się może dwukrotnie tylko z samolotami  Wink

Zmierzając do brzegu, gorąco polecam G36 wszystkim wielbicielom kampanii morskich oraz także, tym graczom którzy dopiero chcą spróbować swoich sił w tego typu rozgrywkach. Myślę, że dla graczy początkujących bezpieczniej byłoby zacząć G36 na poziomie trudności jakiś 200%. Polecam także wątek w dziale kampanie w budowie pt. "Morskie Szkolenie", gdzie właśnie na przykładzie kampani G36, inni doświadczeni gracze udzielają wielu cennych z punktu widzenia morskich rozgrywek wskazówek (http://forum.opengeneral.pl/kampanie-w-budowie-gry-testowe-konsultacje/2638/0/). Ja w oparciu o ten wątek i porady kolegi Waldziosa w trakcie gry, skusiłem się np. na poeksperymentowanie z łodziami latającymi "Catalina", które faktycznie zrobiły kawał dobrej roboty w rozpoznaniu  Smiley Za pomoc bardzo dziękuję.

Pozdrawiam wszystkich graczy i życzę udanej zabawy !

 8 
 : Lipiec 07, 2020, 10:37:28  
Zaczęty przez Gustlik - Nowe: wysłane przez Alberich
Chyba źle się wyraziłem... Mam dokładnie ten plik, który zawiera owe 6 dodatkowych rzędów i pomimo tego nadal się nie wyświetla.

 9 
 : Lipiec 07, 2020, 10:33:41  
Zaczęty przez Gustlik - Nowe: wysłane przez Waldzios
Co do drugiego problemu. Mam plik hex_outlines.png w efilowym katalogu OPENGUI, ale pomimo tego nadal nie wyświetla się. Po kampanii G35 będę reinstalować całą grę i wtedy wrócę do tego problemu.
Nie wystarczy plik hex_outlines, potrzebny jest odpowiedni plik hex_outlines, zawierający 6 dodatkowych rzędów.

Oryginał:                    Zmodyfikowany plik:

 10 
 : Lipiec 07, 2020, 09:58:43  
Zaczęty przez Gustlik - Nowe: wysłane przez Alberich
Cytat: Kowdar
Jak rozumiem, chodzi Ci o możliwość ręcznego ustalania ścieżki ruchu jednostki.

Tak, dokładnie. Wyłączyłem zapis i wszystko teraz działa. Bardzo przydatna możliwość.

Cytat: Waldzios
Jeśli u Ciebie nie działa, upewnij się, czy w  EFILE_GUS_PeG masz aktualny plik hex_outlines.png.

Co do drugiego problemu. Mam plik hex_outlines.png w efilowym katalogu OPENGUI, ale pomimo tego nadal nie wyświetla się. Po kampanii G35 będę reinstalować całą grę i wtedy wrócę do tego problemu.

Strony: [1] 2 3 ... 10
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC