Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Listopad 29, 2020, 11:39:50 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3 ... 10
 1 
 : Dzisiaj o 04:31:25  
Zaczęty przez kowdar - Nowe: wysłane przez Waldzios
Dla mnie ten wątek był pouczający, bo nie zdawałem sobie sprawę, że mamy Tajlandię w efilu  Sad.

Zerknąłem pobieżnie na listy zakupów kampanii i zauważyłem parę problemów.
Brytyjskie transporty (dla pelotek) wyglądają na nieaktualne.
Lotnictwie wydaje się trochę zbyt silne. Nakajima Ki-27 były dostarczone dopiero w 1942, a Wildcat/Martlet to kompletnie nie ta bajka (no chyba że były to jakieś zdobyczne maszyny o których nie słyszałem).

Pewnie przydałoby się uzupełnić nacje w efilu, i zrezygnować z list zakupów.
Wygląda na to że mam kolejny punkt na liście "do zrobienia" Wink.

 2 
 : Dzisiaj o 12:37:01  
Zaczęty przez kowdar - Nowe: wysłane przez kowdar
Fakt agresywnego ustawienia wroga oraz rozkład naszych VH/SH od razu sugeruje, ze nasze VH będą w niebezpieczeństwie. Jednocześnie teren nieprzyjazny, lasy, góry, wzgórza.
Zakupuję więc Gards i  Engineers oraz 2 moździerze do pilnowania VH, a 2 kolejne moździerze, aby wsparły nasza atak.
Bitwa wydawała się trywialna, ale po pierwsze deszcz ... padał oprawie całą bitwę, w ostatniej turze pojawiło się słońce.
Po drugie teren ... bitwa jest dobrą nauką, w jakim terenie jaka jednostka, jak się porusza ... organoleptycznie można sprawdzić że dla ciężarówek które mam to lasy są zabójcze ... trzeba dla nich wybrać trasę tam gdzie są wzgórza.

Pomimo wrednego terenu, po wielu turach wydostaję się z górzystego terenu i atakuję wrogie VH, w pewnym momencie sądziłem, że jest już z górki, ale nadciągnęły oddziały wroga i zrobiło się ciekawiej, dwa VH przechodziły z rąk do rąk i trwały o nie całkiem ciekawe zapasy. Oczywiście nasz VH w górach także został zaatakowany, ale przygotowana obrona okazał się wystarczająca. A kiedy nadeszła pogoda, to przełamałem opór wroga i zdobyłem Wspaniałe Zwycięstwo.


OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_gus_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: W80 TAJSKA KAMPANIA v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   POIPET , #0 , Brilliant Victory , score:50
 2   SISOPHON , #1 , Victory , score:34
 3   CHUMPHON , #2 , Victory , score:31
 4   BETONG , #3 , Brilliant Victory , score:54
 5   MAE SOT , #4 , Brilliant Victory , score:55
 6   KENGTUNG , #5 , Brilliant Victory , score:50
--
Campaign score: 274  *  Average: 45

..
Current scenario: KENGTUNG,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 3156 , Current prestige is 292
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 15
AI stance is Aggressive   Using map: 434
BV: Win , turn prestige: 200
V : Win , turn prestige: 200
TV: Win , turn prestige: 200
Ls: Loss , turn prestige: 200

Piechota
 Guards , Bedford OYD ,  , 2 bars , 223 exp , Tajlandia , 4/10 , 8 kill , 180 pp - U:003  [+36 exp]
 Guards , Bedford OYD ,  , 2 bars , 200 exp , Tajlandia , 7/10 , 1 kill , 180 pp - U:006  [+36 exp]
 Engineers 1940 ,  , 0 bars , 67 exp , Tajlandia , 6/10 , 1 kill , 216 pp - U:042  [+67 exp]
 Guards ,  , 0 bars , 0 exp , Tajlandia , 10/10 , 0 kill , 132 pp - U:043

Czołg
 Type 95 Ha-Go ,  , 4 bars , 434 exp , Tajlandia , 9/10 , Combat Support  , 12 kill , 276 pp - U:001  [+85 exp]

Rozpoznanie
 Cavalry Scouts ,  , 2 bars , 203 exp , Tajlandia , 8/10 , 2 kill , 96 pp - U:004  [+60 exp]

Artyleria
 75mm Type 90 (mot.) , Isuzu Type 96 ,  , 2 bars , 269 exp , Tajlandia , 10/10 , 3 kill , 336 pp - U:002  [+123 exp]
 75mm Type 90 (mot.) , Isuzu Type 96 ,  , 1 bars , 153 exp , Tajlandia , 10/10 , 0 kill , 336 pp - U:009  [+103 exp]
 3 inch Mortar ,  , 1 bars , 135 exp , Tajlandia , 2/10 , 0 kill , 108 pp - U:010  [+62 exp]
 3 inch Mortar ,  , 1 bars , 157 exp , Tajlandia , 10/10 , 1 kill , 108 pp - U:011  [+97 exp]
 3 inch Mortar ,  , 0 bars , 60 exp , Tajlandia , 3/10 , 2 kill , 108 pp - U:040  [+60 exp]
 3 inch Mortar ,  , 0 bars , 66 exp , Tajlandia , 10/10 , 0 kill , 108 pp - U:041  [+66 exp]

Myśliwiec
 Martlet Mk.I ,  , 3 bars , 304 exp , Tajlandia , 10/10 , 12 kill , 456 pp - U:007  [+5 exp]

Bomb. taktyczny
 Fokker T.V ,  , 4 bars , 459 exp , Tajlandia , 10/10 ,   Support, 10 kill , 516 pp - U:008  [+20 exp]

Player 1 : Tajlandia
Killed: INF:18   TNK:1    RCN:13   AT:7    FLAK:1    FORT:5    ATY:5    AD:1    FTR:8    TB:4      Total: 63
Lost  : RCN:1    FLAK:1    FORT:2    ATY:1      Total: 5

BV  4
V   2
TV  0
L   0

Player 1  Tajlandia   has 15 units total (core+aux):
Piechota :  4
Czołg :  1
Rozpoznanie :  1
Transport :  1
Artyleria :  6
Myśliwiec :  1
Bomb. taktyczny :  1

Player 2  Wielka Brytania, Chiny   has 16 units total (core+aux):
Piechota :  7
Rozpoznanie :  2
Artyleria ppanc. :  1
Fortyfikacje :  1
Artyleria :  2
Myśliwiec :  1
Bomb. taktyczny :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


Uważam, że jest to bardzo fajna kampania i fajnie grywalna. Zupełnie nie zgadzam się z wnioskami z testów Ponurego. Oczywiście można nie lubić ukrytych VH, ale tutaj nie powodują one tego, że jest niegrywalnie ... może jak zrobimy kilka "złych" ruchów to te rozwiązania powodują, że BV jest nieosiągalne, ale ja nie miałem problemu z wygraną (a nie jak pisał Ponury, przegraną i punktami ujemnymi).
Oczywiście chyba najbardziej do dyskusji jest bitwa nr 2, gdzie jak wystawimy jednostki lądowe w SH będzie łatwiej (a wydaje się to nielogiczne), ale patrząc ogólnie na całość kampanii, to ówczesny zakup mocnego lotnictwa wyszła mi na dobre ... wydaj mi się, że właśnie dzięki temu, dalsze bitwy były dla mnie łatwiejsze.

To co jeszcze mi się podoba w tej kampanii to jej długość, ot taka szybka kampania na jeden wieczór.
Na uwagę zasługują jeszcze jak zwykle briefingi Steve'ego Brown'a - zakładam, że pokazujące nam bardzo mało znane  epizody wojny w Azji.
Sądzę, że naprawdę warto spróbować tej kampanii, tym bardziej że jest szybka, krótka i niewiele czasu zabiera jej rozegranie.

 3 
 : Dzisiaj o 12:17:47  
Zaczęty przez kowdar - Nowe: wysłane przez kowdar
Brak limitów ... kasy trochę jest więc trzeba kupić nową baterię artylerii.
Z tego co zostaje oraz z faktu iz widać na mapie że teren górski, zakupuję dwie jednostki moździerzy górskich.
(tutaj fakt, mogę się zgodzić, że przydałaby się jednostka piechoty górskiej, ale czasami trzeba sobie radzić z przeciwnościami losu).

Bitwa taka sobie, ponieważ nie wiadomo co się będzie działo, trochę chaosu w ruchach jednostek się zdarzyło, chociaż od razu było wiadomo, że jednostki z ruchem górskim  nie mają wyboru i muszą przejść się granią górską i zdobyć ten rządek wrogich VH w górach ... a jak się pojawiły wrogie jednostki, to lotnictwo posprzątało ...


OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_gus_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: W80 TAJSKA KAMPANIA v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   POIPET , #0 , Brilliant Victory , score:50
 2   SISOPHON , #1 , Victory , score:34
 3   CHUMPHON , #2 , Victory , score:31
 4   BETONG , #3 , Brilliant Victory , score:54
 5   MAE SOT , #4 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 224  *  Average: 44

..
Current scenario: MAE SOT,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 80
Army cost: 2688 , Current prestige is 443
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Aggressive   Using map: 433
if BV: +300, KENGTUNG , cap 3400, 14 turns prestige: 0
if V : +300, KENGTUNG , cap 3400, 19 turns prestige: 0
if TV: +300, KENGTUNG , cap 3400, 22 turns prestige: 0
if Ls: +150, KENGTUNG , cap 3400, 22 turns prestige: 0

Piechota
 Guards , Bedford OYD ,  , 1 bars , 187 exp , Tajlandia , 10/10 , 7 kill , 180 pp - U:003  [+17 exp]
 Guards , Bedford OYD ,  , 1 bars , 164 exp , Tajlandia , 3/10 , 1 kill , 180 pp - U:006  [+32 exp]

Czołg
 Type 95 Ha-Go ,  , 3 bars , 349 exp , Tajlandia , 10/10 , Combat Support  , 9 kill , 276 pp - U:001

Rozpoznanie
 Cavalry Scouts ,  , 1 bars , 143 exp , Tajlandia , 8/10 , 2 kill , 96 pp - U:004  [+19 exp]
 Cavalry Scouts ,  , 2 bars , 232 exp , Tajlandia , 10/10 ,      Fast Speed,    Recon, 5 kill , 96 pp - U:005  [+30 exp]

Artyleria
 75mm Type 90 (mot.) , Isuzu Type 96 ,  , 1 bars , 146 exp , Tajlandia , 8/10 , 2 kill , 336 pp - U:002  [+26 exp]
 75mm Type 90 (mot.) , Isuzu Type 96 ,  , 0 bars , 50 exp , Tajlandia , 10/10 , 0 kill , 336 pp - U:040
 3 inch Mortar ,  , 0 bars , 73 exp , Tajlandia , 6/10 , 0 kill , 108 pp - U:041  [+23 exp]
 3 inch Mortar ,  , 0 bars , 60 exp , Tajlandia , 10/10 , 0 kill , 108 pp - U:042  [+10 exp]

Myśliwiec
 Martlet Mk.I ,  , 2 bars , 299 exp , Tajlandia , 10/10 , 11 kill , 456 pp - U:007  [+74 exp]

Bomb. taktyczny
 Fokker T.V ,  , 4 bars , 439 exp , Tajlandia , 10/10 ,   Support, 10 kill , 516 pp - U:008  [+64 exp]

Player 1 : Tajlandia
Killed: INF:15   TNK:1    RCN:12   AT:5    FORT:3    ATY:4    AD:1    FTR:7    TB:4      Total: 52
Lost  : FLAK:1    FORT:2      Total: 3

BV  3
V   2
TV  0
L   0

Player 1  Tajlandia   has 11 units total (core+aux):
Piechota :  2
Czołg :  1
Rozpoznanie :  2
Artyleria :  4
Myśliwiec :  1
Bomb. taktyczny :  1

Player 2  Wielka Brytania, Chiny   has 24 units total (core+aux):
Piechota :  5
Rozpoznanie :  9
Artyleria ppanc. :  1
Fortyfikacje :  8
Myśliwiec :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

 4 
 : Listopad 28, 2020, 11:45:18  
Zaczęty przez kowdar - Nowe: wysłane przez kowdar
W ten sposób o limicie rozstawienia nie myślałem ... fakt, gdy jest on trwały, tzn. powtarza się przez wiele bitew, to nie ma po co mieć więcej jednostek.

A w kampanii także mamy limit rozstawienia.
Sprzedaję dodatek ruchowy ze zwiadu konnego,  bo mi trochę kasy brakuje na upgrade piechoty. Z tego co zostaje, dodatek zwiadowczy dla zwiadu konnego.

Świetna bitwa. Bardzo mi się podobała. Są ukryte VH, ale pojawiają się w "naturalnym" kierunku ataku.
Jest też na starcie myk, że tajlandzkie wieże obserwacyjne są na VH WB ... ale to chyba nie jest błąd, tylko metoda, aby pokazać jednostki wroga. Nie wiem ... ale tak jak jest to nie przeszkadza ...
Innych podpowiedzi nie będzie ...
Wreszcie lider ... CS na czołgu, sporo pomógł w tej bitwie.


OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_gus_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: W80 TAJSKA KAMPANIA v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   POIPET , #0 , Brilliant Victory , score:50
 2   SISOPHON , #1 , Victory , score:34
 3   CHUMPHON , #2 , Victory , score:31
 4   BETONG , #3 , Brilliant Victory , score:54
--
Campaign score: 169  *  Average: 42

..
Current scenario: BETONG,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 80
Army cost: 2136 , Current prestige is 320
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 16
AI stance is Aggressive   Using map: 230
if BV: +275, MAE SOT , cap 3100, 16 turns prestige: 160
if V : +275, MAE SOT , cap 3100, 23 turns prestige: 160
if TV: +275, MAE SOT , cap 3100, 26 turns prestige: 160
if Ls: +225, MAE SOT , cap 3100, 26 turns prestige: 160

Piechota
 Guards , Bedford OYD ,  , 1 bars , 170 exp , Tajlandia , 1/10 , 5 kill , 180 pp - U:003  [+56 exp]
 Guards , Bedford OYD ,  , 1 bars , 132 exp , Tajlandia , 5/10 , 1 kill , 180 pp - U:006  [+78 exp]

Czołg
 Type 95 Ha-Go ,  , 3 bars , 349 exp , Tajlandia , 5/10 , Combat Support  , 9 kill , 276 pp - U:001  [+206 exp]

Rozpoznanie
 Cavalry Scouts ,  , 1 bars , 124 exp , Tajlandia , 7/10 , 2 kill , 96 pp - U:004  [+65 exp]
 Cavalry Scouts ,  , 2 bars , 202 exp , Tajlandia , 7/10 ,      Fast Speed,    Recon, 5 kill , 96 pp - U:005  [+51 exp]

Artyleria
 75mm Type 90 (mot.) , Isuzu Type 96 ,  , 1 bars , 120 exp , Tajlandia , 9/10 , 1 kill , 336 pp - U:002  [+64 exp]

Myśliwiec
 Martlet Mk.I ,  , 2 bars , 225 exp , Tajlandia , 8/10 , 9 kill , 456 pp - U:007  [+105 exp]

Bomb. taktyczny
 Fokker T.V ,  , 3 bars , 375 exp , Tajlandia , 9/10 ,   Support, 8 kill , 516 pp - U:008  [+144 exp]

Player 1 : Tajlandia
Killed: INF:11   TNK:1    RCN:12   AT:4    FORT:3    ATY:3    AD:1    FTR:6    TB:4      Total: 45
Lost  : FLAK:1    FORT:2      Total: 3

BV  2
V   2
TV  0
L   0

Player 1  Tajlandia   has 13 units total (core+aux):
Piechota :  3
Czołg :  1
Rozpoznanie :  2
Artyleria ppanc. :  1
Fortyfikacje :  2
Artyleria :  1
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  1

Player 2  Wielka Brytania, Australia, Japonia   has 1 units total (core+aux):
Artyleria ppanc. :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

 5 
 : Listopad 28, 2020, 11:05:26  
Zaczęty przez kowdar - Nowe: wysłane przez Waldzios
Bardzo często, wielu graczy (i to nie tylko u nas, ale także na forum międzynarodowym) podnosi sprawę, że gracz powinien być poinformowany o tym, że jest limit rozstawienia. Ja od pewnego (ale dawno temu) czasu nie brałem tego pod uwagę i nie robiłem takich wpisów w konwersjach. Dlaczego ? Otóż jakby ktoś nie wiedział, to w HQ przed rozstawianiem jednostek (a więc także przed zakupem) mamy możliwość podglądu na mapę, czyli możemy zrobić przegląd terenu oraz zobaczyć także miejsca rozstawienia jednostek oznaczone strzałkami. Trzeba tylko pamiętać, aby wyjść z podglądu poprzez ESC (jest zresztą aki komunikat na ekranie). Jak zamkniemy mapę inaczej, to możemy wyjść z HQ bez rozstawienia (wówczas znikają Deploy Hexy).
Chyba niekoniecznie o taką informacje o limicie rozstawienia chodzi.

Sprawdzenie limitu rozstawienia w bieżącym scenariuszu nie jest żadnym problemem. Jeśli ktoś ma z tym kłopot to wystarczy przyjrzeć się mapie.

Problemem jest (i sam regularnie na to narzekam) przewidzenie limitu rozstawienia kilka lub kilkanaście scenariuszy naprzód. Zwłaszcza gdy ten limit nie zmienia się w sposób spójny.
Szczególnie dotkliwe jest to gdy staram się grać kampanie w ciemno (bez podglądania w Suite).

Zakładam, że większość graczy (łącznie ze mną) chciałaby wiedzieć z góry, że na mapie w kampanii docelowo da się wystawić maksymalnie xx jednostek naziemnych, i kupowanie/trenowanie większej ilości nie ma sensu.

Z drugiej strony, często prostszym i sprawiedliwszym rozwiązaniem byłoby po prostu dodanie SH i całkowita rezygnacja z limitów rozstawienia (oczywiście jeśli nie jest to sprzeczne z fabułą scenariusza).

 6 
 : Listopad 28, 2020, 11:01:02  
Zaczęty przez kowdar - Nowe: wysłane przez kowdar
Kolejna bitwa strasznie "zjechana" przez Ponurego ... a ja ponownie nie uważam ją za złą.
Fakt, faktem że jest tam info, że do czasu otrzymania rozkazów mamy bronić miasta, ale ten komunikat jest zrozumiały jak się przeczyta info po bitwie ... że przyszły rozkazy, mamy zaprzestać obrony i przepuścić Japończyków ... czyli jest to info historyczne, a nie o grze ... (trochę to faktycznie mylące).
Ale patrząc na mapę i jaka jest odległość do Japońskiego VH, od razu widać, że trzeba ruszyć tam od razu, albo godzimy się z porażką ... ja postąpiłem chyba tak jak większość by zrobiła ... zostawiłem piechotę do obrony VH, a reszta ruszyła do wrogiego VH. Reszty nie będę zdradzał, ale .... pojawi się ukryty VH ... ale da się go zdobyć (przynajmniej u mnie dzięki lotnictwu).
Jest limit rozstawienia, więc sprzedaję nadmiarową piechotę, a kasa na:
- zmotoryzowany transport dla artylerii
- dodatki ruchowe dla zwiadu konnego
- dodatek amunicyjny dla bombowca
Piechotę w trakcie bitwy uzupełniałem, bo oberwała od okrętów.
Można zagrać trochę lepiej niż ja ... moje Victory wisiało na włosku, a nie musiało ...


OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_gus_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: W80 TAJSKA KAMPANIA v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   POIPET , #0 , Brilliant Victory , score:50
 2   SISOPHON , #1 , Victory , score:34
 3   CHUMPHON , #2 , Victory , score:31
--
Campaign score: 115  *  Average: 38

..
Current scenario: CHUMPHON,  VH prestige is 120 ,  All map prestige is: 120
Army cost: 2052 , Current prestige is 122
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Aggressive   Using map: 204
if BV: +0, BETONG , cap 2500, 8 turns prestige: 0
if V : +0, BETONG , cap 2500, 12 turns prestige: 0
if TV: +0, BETONG , cap 2500, 14 turns prestige: 0
if Ls: +0, BETONG , cap 2500, 14 turns prestige: 0

Piechota
 Guards , Bedford OYD ,  , 1 bars , 114 exp , Tajlandia , 9/10 , 4 kill , 180 pp - U:003  [+13 exp]
 Marine Inf. 1935 ,  , 0 bars , 54 exp , Tajlandia , 3/10 , 0 kill , 96 pp - U:007  [+18 exp]

Czołg
 Type 95 Ha-Go ,  , 1 bars , 143 exp , Tajlandia , 8/10 , 2 kill , 276 pp - U:001  [+58 exp]

Rozpoznanie
 Cavalry Scouts ,  , 0 bars , 59 exp , Tajlandia , 1/10 ,      Fast Speed, 1 kill , 96 pp - U:004  [+18 exp]
 Cavalry Scouts ,  , 1 bars , 151 exp , Tajlandia , 9/10 ,      Fast Speed, 4 kill , 96 pp - U:005  [+34 exp]

Artyleria
 75mm Type 90 (mot.) , Isuzu Type 96 ,  , 0 bars , 56 exp , Tajlandia , 8/10 , 0 kill , 336 pp - U:002  [+4 exp]

Myśliwiec
 Martlet Mk.I ,  , 1 bars , 120 exp , Tajlandia , 9/10 , 4 kill , 456 pp - U:008  [+22 exp]

Bomb. taktyczny
 Fokker T.V ,  , 2 bars , 231 exp , Tajlandia , 9/10 ,   Support, 5 kill , 516 pp - U:009  [+86 exp]

Player 1 : Tajlandia
Killed: INF:8    RCN:3    AT:1    FORT:3    ATY:1    AD:1    FTR:3    TB:3      Total: 23
Lost  : FLAK:1      Total: 1

BV  1
V   2
TV  0
L   0

Player 1  Tajlandia   has 9 units total (core+aux):
Piechota :  2
Czołg :  1
Rozpoznanie :  2
Artyleria uniwersalna :  1
Artyleria :  1
Myśliwiec :  1
Bomb. taktyczny :  1

Player 2  Japonia   has 7 units total (core+aux):
Piechota :  1
Artyleria ppanc. :  2
Artyleria :  1
Bomb. taktyczny :  1
Niszczyciel :  1
Krążownik :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


 7 
 : Listopad 28, 2020, 10:24:34  
Zaczęty przez kowdar - Nowe: wysłane przez kowdar
Można by pomyśleć, ale patrząc ile osób w ogóle bawi się w ranking i publikuje raporty,  to czy ma to jakiekolwiek znaczenie ?
Sądzę, że nie ...

Jak już odchodzimy od tematu, to chciałbym jeszcze zwrócić uwagę na jedna sprawę.
Bardzo często, wielu graczy (i to nie tylko u nas, ale także na forum międzynarodowym) podnosi sprawę, że gracz powinien być poinformowany o tym, że jest limit rozstawienia. Ja od pewnego (ale dawno temu) czasu nie brałem tego pod uwagę i nie robiłem takich wpisów w konwersjach. Dlaczego ? Otóż jakby ktoś nie wiedział, to w HQ przed rozstawianiem jednostek (a więc także przed zakupem) mamy możliwość podglądu na mapę, czyli możemy zrobić przegląd terenu oraz zobaczyć także miejsca rozstawienia jednostek oznaczone strzałkami. Trzeba tylko pamiętać, aby wyjść z podglądu poprzez ESC (jest zresztą aki komunikat na ekranie). Jak zamkniemy mapę inaczej, to możemy wyjść z HQ bez rozstawienia (wówczas znikają Deploy Hexy).
Dlatego też uważam iż informacja o limitach rozstawienia jest informacją nadmiarową, fajnie jak jest, ale być nie musi bo gracz ma możliwość sprawdzenia czy jest ten limit czy nie ...
A oglądanie mapy już przed zakupami powinna wejść każdemu w nawyk.

Dlaczego ten temat poruszyłem przy tej bitwie (nie ma ona limitu rozstawienia) ?
Tak się zastanawiam ile napisać, bo ogólnie kampania jest o tyle fajna że jest kampanią "z kluczem", czyli autor chce nas czymś zaskoczyć i faktycznie tak jak Ponury pisał, zaskoczenie jest tylko za pierwszym razem ...
Jak ktoś zamierza zagrać i chce być zaskoczony,niech dalej nie czyta ... chociaż i tak wszystkiego nie napiszę, więc aż tak dużo wyjawione nie zostanie ...

Otóż dałem się zmanipulować autorowi i przez to (jak mi się wydaje) miałem małe szanse na BV ... (wg Ponurego to w ogóle nie było szans, ale wg mnie jest to błędna opinia).
Otóż otrzymujemy jak na tą kampanię bardzo dużo kasy. I gdybym nie zaglądnął na mapę, to bym standardowo zakupił jednostki lądowe ... ale ja zaglądnąłem i cóż tam widać, ano że mamy 5 DH w miarę blisko wrogiego VH i bardzo daleko od tego obszaru SH gdzie można rozstawić resztę jednostek (nie mają szans dojechać na teren zakładanych walk). Mamy też lotnisko.
5 jednostek lądowych już mam, no to sobie wymyśliłem, że nic nie rozstawię w SH, tylko cała kasa pójdzie w lotnictwo (najlepszy bombowiec + najlepszy myśliwiec). I właśnie w ten sposób zostałem wmanewrowany w "perfidną" zasadzkę autora kampanii Smiley
Inne opcje to były dodatki do tych 5 jednostek (chyba gorsze rozwiązanie), zostawienie kasy "na później" - chyba całkiem nieźle by się ten wariant sprawdził oraz zakup mieszany, lotnictwo + coś lądowego - być może najlepszy wariant, ale to trzeba by sprawdzić.

Jest też jedna informacja, która powinna dać trochę do myślenia ... że wrogie wojska szwendają się po okolicy.

Z drugiej strony, najprawdopodobniej to, że mam lotnictwo i to o zasięgu lotu do wrogiego VH, pozwoliło mi uzyskać pozytywny wynik. Bo mogłem zrobić rozpoznanie "co tam jest" i skierować tam taką jednostkę jak trzeba ... i nic więcej ..
Więcej może nie będę już wyjawiał ...

Ogólnie "niespodzianka" tej  bitwy to ukryte VH, które będzie trzeba odbić z rąk wroga.
I oczywiście, silne lotnictwo to ułatwia ... po drugie jak tylko pojawia się kasa ... trzeba robić zakupy i wprowadzać jednostki do walki ... po trzecie ... jak się pokaże ukryty VH, to mamy naprawdę szansę dojechać do niego, ale trzeba mieć recony ... tylko one potrafią w jednej turze dojechać i przekroczyć rzekę bez drogi ... ja miałem takie dwa, jeden zdążył dojechać, drugiemu zabrakło jednego hexa, gdyby startował o hex bliżej do tej wyprawy to także by zdążył zawalczyć w ostatniej turze na BV - wówczas miałbym szanse na takie zwycięstwo ... a tak tylko zwykłe zwycięstwo.

Jak ktoś zagra bez początkowego wystawiania jednostek w SH i będzie twierdził, że zwycięstwo nie jest wówczas możliwe, to opublikuję xloga z mojej gry, aby pokazać jak to jest możliwe i raczej pewne ...
Ja oceniam tą bitwę bardzo wysoko, uważam że jest bardzo fajna i umożliwia zabawę w próbowanie rożnych wariantów gry (co kupujemy/wystawiamy/jak gramy), chociaż fakt, faktem ... raz zobaczonych ukrytych VH nie da się zapomnieć (szybko).

Reasumując:
zakupy w HQ to lotnictwo, w trakcie gry zakup 2 x Marine Inf. (drugą można niestety kupić dopiero w turze po BV)


OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_gus_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: W80 TAJSKA KAMPANIA v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   POIPET , #0 , Brilliant Victory , score:50
 2   SISOPHON , #1 , Victory , score:34
--
Campaign score: 84  *  Average: 42

..
Current scenario: SISOPHON,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 120
Army cost: 2064 , Current prestige is 1
Prestige available on map yet is 40 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Aggressive   Using map: 341
if BV: +450, CHUMPHON , cap 2500, 7 turns prestige: 0
if V : +450, CHUMPHON , cap 2500, 11 turns prestige: 90
if TV: +450, CHUMPHON , cap 2500, 13 turns prestige: 90
if Ls: +300, CHUMPHON , cap 2500, 13 turns prestige: 90

Piechota
 Guards , Bedford OYD ,  , 1 bars , 101 exp , Tajlandia , 5/10 , 3 kill , 180 pp - U:003  [+63 exp]
 Marine Inf. 1935 ,  , 0 bars , 7 exp , Tajlandia , 9/10 , 1 kill , 96 pp - U:007  [+7 exp]
 Marine Inf. 1935 ,  , 0 bars , 36 exp , Tajlandia , 6/10 , 0 kill , 96 pp - U:017  [+36 exp]

Czołg
 Type 95 Ha-Go ,  , 0 bars , 85 exp , Tajlandia , 10/10 , 1 kill , 276 pp - U:001  [+73 exp]

Rozpoznanie
 Cavalry Scouts ,  , 0 bars , 41 exp , Tajlandia , 10/10 , 1 kill , 96 pp - U:004
 Cavalry Scouts ,  , 1 bars , 117 exp , Tajlandia , 9/10 , 2 kill , 96 pp - U:005  [+49 exp]

Artyleria
 75mm Type 90 (mot.) , Wagon ,  , 0 bars , 52 exp , Tajlandia , 10/10 , 0 kill , 252 pp - U:002  [+30 exp]

Myśliwiec
 Martlet Mk.I ,  , 0 bars , 98 exp , Tajlandia , 6/10 , 1 kill , 456 pp - U:030  [+98 exp]

Bomb. taktyczny
 Fokker T.V ,  , 1 bars , 145 exp , Tajlandia , 9/10 , 3 kill , 516 pp - U:031  [+145 exp]

Player 1 : Tajlandia
Killed: INF:5    RCN:2    AT:1    FORT:1    ATY:1    AD:1    FTR:2      Total: 13
Lost  : FLAK:1      Total: 1

BV  1
V   1
TV  0
L   0

Player 1  Tajlandia   has 11 units total (core+aux):
Piechota :  3
Czołg :  1
Rozpoznanie :  2
Fortyfikacje :  1
Artyleria :  1
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  1

Player 2  Francja   has 11 units total (core+aux):
Piechota :  1
Czołg :  2
Rozpoznanie :  4
Artyleria ppanc. :  2
Obrona plot. :  1
Bomb. taktyczny :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points




 8 
 : Listopad 28, 2020, 09:41:23  
Zaczęty przez kowdar - Nowe: wysłane przez Waldzios
Kampania, która także nie cieszyła się powodzeniem w rankingu

Może warto pomyśleć o jakiejś premii w rozgrywkach rankingowych, w postaci bonusu za grę w mniej popularne kampanie.

Jakby nie patrzeć, wielokrotne rozgrywanie kampanii, znacząco obniża poziom trudności (nawet jeśli korzystamy wyłącznie z raportów innych graczy).
Rozgrywka w mniej popularne kampanie, jest zwykle większym wyzwaniem.

Mam na myśli coś w rodzaju (przypadkowe wartości):
- 1-sze rozegranie kampanii - bonus 50% do punktacji;
- 2-3  rozegrania kampanii - bonus 33%;
- 4-9  rozegrania kampanii - bonus 20%;
- 10+ rozegrania kampanii - bonus 0%;

Można wprowadzić ograniczenie, że bonus należy się tylko przy rozgrywce na 100%.

 9 
 : Listopad 28, 2020, 08:23:29  
Zaczęty przez kowdar - Nowe: wysłane przez kowdar
Kampania, która także nie cieszyła się powodzeniem w rankingu, był jeden test Ponurego, który "zjechał" tą kampanię z góry na dół ...
Już praktycznie nie pamiętam co tam w tej kampanii się działo, więc spróbuję "tego dania".

Mamy dowolność zakupów, briefing sugeruje, że mogą się przydać czołgi i plotki, czołg kupuję, ale na plotkę nie starcza.
Zakupy jak w stanach końcowych, bo nic nie utraciłem całkowicie.

Bitwa dość prosta, ważne aby artyleria nas cały czas wspierała, a jak dla mnie to ważne aby bombowca, który przybędzie nam z pomocą wykorzystać w końcówce ... zużycie jego amunicji na walki z piechotą raczej nie ma sensu ... a ataki samolotu wroga można bez problemu przeżyć ... nie są "zabójcze" ... nie miałem żadnego problemu z BV, chociaż oczywiście był to wjazd "na ostatnich kroplach paliwa". I nie musiałem powtarzać bitwy ... było to pierwsze i jedyne podejście.


OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_gus_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: W80 TAJSKA KAMPANIA v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   POIPET , #0 , Brilliant Victory , score:50
--
Campaign score: 50  *  Average: 50

..
Current scenario: POIPET,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 120
Army cost: 900 , Current prestige is 95
Prestige available on map yet is 40 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Aggressive   Using map: 341
if BV: +900, SISOPHON , cap 2000, 10 turns prestige: 0
if V : +900, SISOPHON , cap 2000, 15 turns prestige: 0
if TV: +900, SISOPHON , cap 2000, 19 turns prestige: 0
if Ls: +300, POIPET , cap 0, 19 turns prestige: 0

Piechota
 Guards , Bedford OYD ,  , 0 bars , 38 exp , Tajlandia , 5/10 , 2 kill , 180 pp - U:025  [+38 exp]

Czołg
 Type 95 Ha-Go ,  , 0 bars , 12 exp , Tajlandia , 4/10 , 0 kill , 276 pp - U:023  [+12 exp]

Rozpoznanie
 Cavalry Scouts ,  , 0 bars , 41 exp , Tajlandia , 1/10 , 1 kill , 96 pp - U:026  [+41 exp]
 Cavalry Scouts ,  , 0 bars , 68 exp , Tajlandia , 6/10 , 0 kill , 96 pp - U:027  [+68 exp]

Artyleria
 75mm Type 90 (mot.) , Wagon ,  , 0 bars , 22 exp , Tajlandia , 9/10 , 0 kill , 252 pp - U:024  [+22 exp]

Player 1 : Tajlandia
Killed: INF:1    AT:1    AD:1      Total: 3
Lost  :   Total: 0

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Player 1  Tajlandia   has 7 units total (core+aux):
Piechota :  1
Czołg :  1
Rozpoznanie :  3
Artyleria :  1
Bomb. taktyczny :  1

Player 2  Francja   has 17 units total (core+aux):
Piechota :  5
Rozpoznanie :  1
Fortyfikacje :  9
Artyleria :  1
Bomb. taktyczny :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

 10 
 : Listopad 28, 2020, 04:27:59  
Zaczęty przez Hansen - Nowe: wysłane przez Hansen
RYAZAN

OpenGen 0.90.61.2 * (2 Mar 2018)  *  AI: Ver 0.91 (2013)
Efile folder: C:\Users\Lesio\Desktop\Lesio\Open General\efile_gus_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 7.1.0
Campaign: W27 CZERWONY KOCIOŁ v.4.6,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   OPERATION FREDERICUS , #0 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Tiger
 2   CASE RED , #1 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: Ju 88C-6
 3   KUPYANSK , #2 , Brilliant Victory , score:53
 4   DEMJANSK , #4 , Brilliant Victory , score:57
 5   VOLCHANSK , #3 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: 15cm sFH40
 6   MILLEROVO , #10 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Me 410A-1/U-2
 7   MIUS RIVER , #11 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: Pz IIF
 8   THE RED GOD OF WAR , #9 , Brilliant Victory , score:57  +++  Proto: Pz IIIH
 9   ROSSOSH , #6 , Brilliant Victory , score:60
10   VORONEZH , #7 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: Ju 88C-6
11   ZADONSK , #8 , Brilliant Victory , score:57
12   CAULDRON , #5 , Brilliant Victory , score:59  +++  Proto: Ju 88C-6
13   TAMBOV  , #13 , Brilliant Victory , score:60
14   APPROACH TO TULA , #12 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Sturmpioniere 43
15   WESTERN ASSAULT , #14 , Victory , score:33
16   ROSTOV , #18 , Brilliant Victory , score:60
17   TAMBOV DEFENSE , #15 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: Bf 110G-3
18   RYAZAN , #16 , Brilliant Victory , score:58
--
Campaign score: 995  *  Average: 55

..
Current scenario: RYAZAN,  VH prestige is 640 ,  All map prestige is: 800
Army cost: 12206 , Current prestige is 1242
Prestige available on map yet is 40 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Defensive
if BV: +600, TULA , cap 7600, 11 turns prestige: 0
if V : +500, TULA , cap 7600, 14 turns prestige: 0
if TV: +400, TULA , cap 7600, 17 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Panzergrenadiere (gep.) , 10 PzDiv/90 Schutzen Brigade , 5 bars , 992 exp , Niemcy , 15/10 , Liberator  , 24 kill , 0 pp - U:001  [+6 exp]
*  Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] , 10 PzDiv/90 Pionier Abt , 5 bars , 627 exp , Niemcy , 11/10 , 8 kill , 0 pp - U:005  [+8 exp]
*  Panzergrenadiere (gep.) , 7 PzDiv/7 Schutzen Brigade , 5 bars , 986 exp , Niemcy , 5/10 , 30 kill , 0 pp - U:006  [+92 exp]
 Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] , 7 PzDiv/58 Pionier Abt , 5 bars , 791 exp , Niemcy , 13/10 , 12 kill , 390 pp - U:025  [+73 exp]
 Fallschirm 38 , 1 Fallschirmjager Rgt , 1 bars , 106 exp , Niemcy , 11/10 , 1 kill , 198 pp - U:036

Czołg
 Pz IVG , 10 PzDiv/7 Panzer Rgt/I , 5 bars , 1256 exp , Niemcy , 14/10 , 66 kill , 554 pp - U:003  [+90 exp]
*  Pz IVG , 10 PzDiv/7 Panzer Rgt/II , 5 bars , 2521 exp , Niemcy , 11/10 , Overwatch  ,   AntiTank, 128 kill , 0 pp - U:008  [+106 exp]
+  Tiger , SS Kampfgruppe ''Peiper'' , 5 bars , 2028 exp , Niemcy , 15/10 , Skilled Reconnaissance  ,   AntiTank,    Bridging, 96 kill , 0 pp - U:013  [+52 exp]
 Pz IVG , 7 PzDiv/25 Panzer Rgt/I , 5 bars , 1467 exp , Niemcy , 9/10 , Infiltration Tactics  , 77 kill , 372 pp - U:016  [+87 exp]
 Pz IVG , 7 PzDiv/25 Panzer Rgt/II , 5 bars , 964 exp , Niemcy , 14/10 , 49 kill , 520 pp - U:023  [+141 exp]
+  Tiger , SS Kampfgruppe ''Malkomes'' , 5 bars , 1063 exp , Niemcy , 14/10 , Reconnaissance Movement  ,   AntiTank,    Bridging, 40 kill , 0 pp - U:031  [+51 exp]

Rozpoznanie
*  250/8 , 10 PzDiv/10 Aufkl Abt , 5 bars , 770 exp , Niemcy , 11/10 , Overwhelming Attack  ,    Recon, 23 kill , 0 pp - U:007  [+14 exp]
 251/9 , 7 PzDiv/7 Aufkl Abt , 3 bars , 378 exp , Niemcy , 10/10 ,    Recon, 5 kill , 288 pp - U:029  [+6 exp]

Artyleria ppanc.
 StuG IIIG , 10 PzDiv//90 PzJager Abt , 5 bars , 877 exp , Niemcy , 13/10 , 32 kill , 343 pp - U:017  [+105 exp]
 StuG IIIG , 7 PzDiv/42 PzJager Abt , 5 bars , 741 exp , Niemcy , 15/10 , Influence  , 20 kill , 396 pp - U:026  [+108 exp]

Artyleria uniwersalna
 SdKfz 7/1 , 10 PzDiv/90 Flak Abt , 5 bars , 566 exp , Niemcy , 14/10 , 15 kill , 285 pp - U:009  [+31 exp]
 SdKfz 7/1 , 7 PzDiv/296 Flak Abt , 5 bars , 948 exp , Niemcy , 15/10 , Devastating Fire  , 13 kill , 306 pp - U:014  [+42 exp]

Artyleria
*  15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , 10 PzDiv/90 Art Rgt/III , 5 bars , 674 exp , Niemcy , 15/10 , 20 kill , 0 pp - U:002  [+22 exp]
*  15cm sFH18 , SdKfz 7 , 10 PzDiv/90 Art Rgt/I , 5 bars , 631 exp , Niemcy , 15/10 , Infiltration Tactics  , 26 kill , 0 pp - U:004  [+53 exp]
 21cm K38/39 , SdKfz 9 , I Panzer Korps/sArt Abt/I , 5 bars , 871 exp , Niemcy , 15/10 ,   Support, 30 kill , 1296 pp - U:012  [+38 exp]
 10.5cm leFH18M , 251/4 , 10 PzDiv/90 Art Abt/II , 5 bars , 1166 exp , Niemcy , 15/10 , Overwhelming Attack  , 23 kill , 522 pp - U:018  [+127 exp]
 15cm sFH18 , SdKfz 7 , 7 PzDiv/78 Art Rgt/I , 4 bars , 428 exp , Niemcy , 14/10 , 6 kill , 688 pp - U:021  [+16 exp]
+  15cm sFH40 , SdKfz 7 , 7 PzDiv/78 Art Rgt/III , 5 bars , 510 exp , Niemcy , 14/10 , 11 kill , 0 pp - U:022  [+44 exp]
 10.5cm leFH18M , 251/4 , 7 PzDiv/78 Art Rgt/II , 3 bars , 364 exp , Niemcy , 13/10 , 5 kill , 452 pp - U:028  [+26 exp]
 21cm K38/39 , SdKfz 9 , I Panzer Korps/sArt Abt/II , 2 bars , 267 exp , Niemcy , 12/10 , Skilled Reconnaissance  ,   Support, 9 kill , 1036 pp - U:035  [+58 exp]

Obrona plot.
 12.8cm Flak 40 , SdKfz 9 , I Panzer Korps/sFlak Abt , 1 bars , 147 exp , Niemcy , 11/10 , 0 kill , 792 pp - U:032

Myśliwiec
*  Fw 190A-3 , JG/50 , 5 bars , 1254 exp , Niemcy , 14/10 , Shock Tactics  ,    Special Munition, 32 kill , 0 pp - U:010  [+47 exp]
 Bf 109E-4 , JG/51 , 5 bars , 868 exp , Niemcy , 15/10 ,    Special Munition, 21 kill , 702 pp - U:020  [+2 exp]
 Bf 109G-1 , JG/52 , 5 bars , 1742 exp , Niemcy , 14/10 , Devastating Fire  ,    Special Munition,   Support, 32 kill , 705 pp - U:024  [+126 exp]
 Fw 190A-4 , JG/53 , 5 bars , 728 exp , Niemcy , 14/10 , 17 kill , 856 pp - U:027  [+66 exp]
 Fw 190A-4 , JG/54 , 5 bars , 506 exp , Niemcy , 14/10 , 11 kill , 856 pp - U:030  [+13 exp]

Bomb. taktyczny
*  Ju 87G , StG/I , 5 bars , 1427 exp , Niemcy , 15/10 , Skilled Ground Attack  ,   Support, 56 kill , 0 pp - U:011  [+40 exp]
+  Ju 87G , StG/II , 5 bars , 1900 exp , Niemcy , 15/10 , All Weather Combat  ,   Support, 23 kill , 0 pp - U:015  [+170 exp]
 Fw 189A-2 , NJG/100 , 1 bars , 178 exp , Niemcy , 11/10 ,    Recon, 1 kill , 409 pp - U:019  [+30 exp]
 Fi 156 , NJG/5 , 1 bars , 131 exp , Niemcy , 9/10 ,    Recon, 0 kill , 240 pp - U:033  [+4 exp]
+  HS 129B-2 , StG/III , 5 bars , 839 exp , Niemcy , 15/10 ,   Support, 7 kill , 0 pp - U:034  [+114 exp]

Player 1 : Niemcy, Rumunia
Killed: INF:352  TNK:156  RCN:67   AT:61   FLAK:33   FORT:171  ATY:256  AD:63   FTR:75   TB:38     Total: 1272
Lost  : INF:43   TNK:8    RCN:27   AT:5    ATY:5    AD:2    FTR:9    TB:3      Total: 102

BV 17
V   1
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   5 Units *  1 Leaders      Total :   3502 exp,     75 kill,    588 pp    Average:    700 exp,     15 kill,    118 pp
Czołg          *   6 Units *  4 Leaders      Total :   9299 exp,    456 kill,   1446 pp    Average:   1550 exp,     76 kill,    241 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  1 Leaders      Total :   1148 exp,     28 kill,    288 pp    Average:    574 exp,     14 kill,    144 pp
Artyleria ppanc. *   2 Units *  1 Leaders      Total :   1618 exp,     52 kill,    739 pp    Average:    809 exp,     26 kill,    370 pp
Artyleria uniwersalna *   2 Units *  1 Leaders      Total :   1514 exp,     28 kill,    591 pp    Average:    757 exp,     14 kill,    296 pp
Artyleria      *   8 Units *  3 Leaders      Total :   4911 exp,    130 kill,   3994 pp    Average:    614 exp,     16 kill,    499 pp
Obrona plot.   *   1 Units *  0 Leaders      Total :    147 exp,      0 kill,    792 pp    Average:    147 exp,      0 kill,    792 pp
Myśliwiec      *   5 Units *  2 Leaders      Total :   5098 exp,    113 kill,   3119 pp    Average:   1020 exp,     23 kill,    624 pp
Bomb. taktyczny *   5 Units *  2 Leaders      Total :   4475 exp,     87 kill,    649 pp    Average:    895 exp,     17 kill,    130 pp
* Summary:     *  36 Units * 15 Leaders      Total :  31712 exp,    969 kill,  12206 pp    Average:    881 exp,     27 kill,    339 pp


Player 1  Niemcy, Rumunia   has 81 units total (core+aux):
Piechota : 20
Czołg :  9
Rozpoznanie :  7
Artyleria ppanc. :  8
Artyleria uniwersalna :  2
Fortyfikacje :  3
Artyleria : 14
Obrona plot. :  5
Myśliwiec :  7
Bomb. taktyczny :  6

Player 2  ZSRR   has 15 units total (core+aux):
Piechota :  3
Czołg :  1
Rozpoznanie :  2
Artyleria ppanc. :  2
Fortyfikacje :  3
Artyleria :  2
Myśliwiec :  1
Bomb. taktyczny :  1

Strony: [1] 2 3 ... 10
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC