Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 07:07:27 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 [2] 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)  (Przeczytany 66888 razy)
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #15 : Lipiec 23, 2010, 12:34:32 »

http://w460.wrzuta.pl/obraz/6i1D0kz88sW/schowek01

W fazie ruchu przeciwnika najechałem kursorem na puste pole nad dużą flagą (pole 12,9). Na dole wyświetliły się wszelkie dane dotyczące wrogiej jednostki. Na innych pustych polach między lornetkami stoją następne jednostki komputera.

Pozdrawiam, Czata

PS. Poproszę fachowców o wstawienie zdjęcia na forum. Robię to tak rzadko, że zapomniałem.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 23, 2010, 12:36:31 wysłane przez czata » Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #16 : Lipiec 23, 2010, 09:12:37 »

Ok. prześlę Luisowi

EDIT - prześlij mi tego screena pocztą, bo z Wrzuty nie chce się kopiować.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 23, 2010, 09:47:35 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #17 : Lipiec 24, 2010, 11:32:23 »

Podczas ruchu przeciwnika nie widać już pól widzianych przez niego. Można też zrezygnować z lornetek przy flagach; niczego one nie dają.
Ale demaskowanie jednostek podczas ruchu przeciwnika występuje nadal. Na zdjęciu widać wszystkie informacje o wrogiej jednostce.
http://w951.wrzuta.pl/obraz/8SR8m86dXDS/schowek02

Pozdrawiam, Czata
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #18 : Lipiec 24, 2010, 11:39:06 »

Ja miałem dziwne zdarzenie- pokazywał wyniki starcia jakby dla wparcia- to znaczy IS atakował piechtę, wspierał AT- mignęły flagi z wynikiem a potem był dopiero wynik walki zasadniczej...
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #19 : Lipiec 25, 2010, 01:14:48 »

Cytuj
ustalić, jakie ustawienia nas "obowiązują.

Na to nie ma reguły. Jeśli pojawią się kampanie na Open PG, wówczas ustawienia będą zadane przez twórcę scenariusza. Wtedy wystarczy włączyć opcję: "Use scenario settings", aby wszystko było zgodne z zamierzeniami autora. Natomiast grając na Open kampanię napisaną na PG2, trudno powiedzieć, które opcje ułatwią, a które utrudnią grę.

Nie da się tego jakoś komisyjnie zatwierdzić i na sztywno ustalić, bo nie wiadomo, czy scenariusze nie staną się przez to zbyt łatwe - lub odwrotnie. Każdy musi sobie sprawdzić to sam.

Tak się trochę pobawiłem ustawianiem nowych opcji i mam jeden wniosek.
Ogólnie, zgadzam się, że omawiane ustawienia powinny być brane z ustawień scenariusza,
ale biorąc pod uwagę, że bez sprawdzenia w Suite jakie one są, kampanie grałoby się w ciemno,
sugeruję, aby ustalić standard,  jak kampanie dla efila Gustlika powinny być ustawiane (albo przynajmniej
autor kampanii informuje jaki ustawienia stosuje). Inną opcją jest np. w briefingu umieścić np. uzgodnioną listę
oznaczeń opcji, aby było wiadomo, które są aktywowane.

W każdym razie, dla moich konwersji i kompanii zamierzam stosować ustawienia (chyba że ustalony zostanie inny standard, do którego się dostosuję - uważam iż najważniejsze aby gracz wiedział czy samoloty są ostrzeliwane w trakcie lotu czy nie - dużo to zmienia w grze):

NIE - True range 0
NIE - True spotting 0
TAK - Mountain Cities & Forest blocked direct LOF (line of fire) even if range >2
TAK - Units blocks LOF
NIE - Extended LOS (line of spotting) rules
NIE - Air units extended ZOC
TAK - Air unit can be fired when entering AD range
TAK - BB CV BC can fire as flaks
TAK - Roads extended
TAK - Allow barrage fire
TAK - Reinforces arrive when player is active
NIE - Allow bridges over impoassable rivers

TAK - Allow to BLOW
TAK - Allow to REPAIR
TAK - Allow to BUILD

(oczywiście w/w trzy funkcje wymagać będą jednostki saperów z tymi funkcjami w efilu, ale posprawdzałem sobie,
jak one działają - wg mnie "bosko" - ale mogą zmienić bardzo efekt gry - pytanie czy AI będzie je sensownie wykorzystywać ?). Jest tylko jedno niebezpieczeństwo - można sobie wyobrazić, że nie mając saperów, dany scenariusz może stać się niewygrywalny - np. wysadzenie jedynych mostów na "nieprzekraczalnej" rzece.
Masz saperów - naprawisz. Nie masz - nic z tego. Tak sobie myślę, że funkcje saperów najbardziej wpłyną na ew. grę pomiędzy ludźmi - coś nie za bardzo wierzę, aby w AI można było sensownie zaimplementować granie tymi funkcjami (stawianie min w celu ochrony odwrotu, niszczenie mostów przy odwrocie, itp) - ale wg mnie, bardzo urozmaicają one grę.
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #20 : Lipiec 25, 2010, 01:43:12 »

Cytuj
Inną opcją jest np. w briefingu umieścić np. uzgodnioną listę oznaczeń opcji, aby było wiadomo, które są aktywowane.

Przecież wystarczy w czasie grania kliknąć na "Settings" i widać, które opcje są włączone....
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #21 : Lipiec 25, 2010, 01:54:09 »

Faktycznie masz rację, a ja nie sprawdziłem  Angry
Myślałem, że są widoczne tylko wtedy, gdy ustawienia są z rejestru.
Ale są także czytane ze scenariusza.
Tak więc faktycznie, jakieś informowanie i/lub oznaczenie nie ma sensu.
Ale sądzę, że warto byłoby stosować i tak jednolite ustawienia dla nowych kampanii.
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
PitekWaleczny
Major (Major)
*
Offline Offline

Wiadomości: 142


Jak mi sie nudzi, równiez czytam czyjes opisy...


« Odpowiedz #22 : Sierpień 10, 2010, 12:14:50 »

Skusiłem się na tego Opena. :-)  Małe taki pytanko odnośnie ustawień. Jest możliwość .... spowolnienia gry? Chodzi dokładnie o ruch jednostek. O ile animacja związana ze strzałem, ogniem, dymkiem, itd chodzi dobrze to ruch jednostki z pkt A do pkt B odbywa się błyskawicznie. Momentami wygląda to jak ... teleportacja. Znika z jednego punktu by pojawić się w drugim. Można ruch jednostek spowolnić ?   OpenPG pobrałem ze strony Luisa, więc mam aktualną wersję ( chyba ? ) .
« Ostatnia zmiana: Sierpień 10, 2010, 12:19:08 wysłane przez PitekWaleczny » Zapisane

W tej chwili w Polsce 1.5 mln ludzi spi, 1.1 mln ludzi uprawia seks, 2.8 mln ludzi je... A Ty siedzisz i czytasz moj opis. GRATULACJE!!!!!
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #23 : Sierpień 10, 2010, 08:13:25 »

Wejdź do ''settings'', a tam do ''screen settings'' i pokombinuj z tymi pięcioma suwakami. Niestety nie ma na te ustawienia jakiejś uniwersalnej recepty, trzeba sobie dobrać samemu, w zależności od rozdzielczości i mocy grafiki.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Rozprza
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 776



« Odpowiedz #24 : Wrzesień 20, 2010, 06:30:27 »

Gustlik, zrobiłem małe zmiany w kampanii Blitz i po pierwszym scenie dostałem prototyp 10.leFH18M Waffen SS. Chyba znaczenie opcji "Use OpenGen Fronts" to spowodowało? Ale moje pytanie: jakie to niesie za sobą konsekwencje i czy używać tej opcji?
Zapisane

W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #25 : Wrzesień 20, 2010, 07:33:38 »

Ja bym wyłączył, bo bez sensu mieć sprzęt Waffen SS, który przez długi czas będzie gorszy, a potem tylko droższy...
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #26 : Wrzesień 20, 2010, 08:04:46 »

Cytuj
Gustlik, zrobiłem małe zmiany w kampanii Blitz i po pierwszym scenie dostałem prototyp 10.leFH18M Waffen SS. Chyba znaczenie opcji "Use OpenGen Fronts" to spowodowało? Ale moje pytanie: jakie to niesie za sobą konsekwencje i czy używać tej opcji?

Jeszcze raz powiem - Waffen SS, to OSOBNY "KRAJ", natomiast fronty występują W OBRĘBIE TEGO SAMEGO KRAJU.

Pojawienie się prototypu z "kraju" Waffen SS jest związane z tym, że w następnym scenariuszu "Ciechanów" biorą udział "kraje" Niemcy i Waffen SS. Samo pojawienie się tego prototypu nie niesie żadnych konsekwencji dla gry, ale jeśli chcesz, żeby takie rzeczy się nie zdarzały, w panelu głównym scenariusza, po prostu wyłącz Waffen SS jako kraj wspomagający - czego ja zapomniałem zrobić. Jesli chcesz wprowadzić do scenariusza jednostki z kraju wspomagającego, to ustaw ten kraj jako aktywny na czas budowy scenariusza, a jak już rozstawisz jego jednostki, to wyłącz go w panelu główych ustawień scenariusza przed zapisaniem. W ten sposób jednostki zostaną na mapie ale gracz nie będzie mógł ich kupić, również nie będą pojawiały się jako prototypy.

Fronty natomiast, staną się istotne w scenariuszach afrykańskich, ale do tego jeszcze masz kawałek roboty.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #27 : Wrzesień 21, 2010, 02:06:26 »

Będzie trochę off-topic, ale tylko trochę.

Jak zapewne wiecie (albo i nie) w OpenGen można sobie ustawić dowolny obrazek *.png jako ekran startowy.
Wystarczy taki obrazek zapisać w katalogu OPENDAT pod nazwą zaczynającą się start_   czyli np. start_OG_GUS.png
Wg moich testów, jeżeli jest kilka obrazków w katalogu zaczynających się od start, to wczytywany jest pierwszy alfabetycznie.

A teraz to off-topic.

Znacie tą stronę ? http://www.brooksart.com/
Kopalnia wspaniałych grafik, jak np. ta http://www.brooksart.com/Coldfront.html
Nic tylko, zapisać obrazek, przekonwertować w dowolnym edytorze z jpg na png
i mamy dodatkowe wrażenia artystyczne przy grze.

Oczywiście tych grafik raczej nie wolno rozpowszechniać, ale na swój domowy użytek, to chyba zawsze wolno,
skoro są dostępne na tej stronie.
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #28 : Październik 19, 2010, 02:00:20 »

Jak przyspieszyć działanie OpenPG - dotyczy słabszych komputerów (by Luis Guzman & JP' Panzers)

1. Wyłącz widok siatki heksów na mapie  (hexsgrid OFF)
2. Wyłacz zapis logów w grze (Disable logs) - zwłaszcza gdy Twój HD nie jest dość szybki (poniżej 7000 obr/min)
3. Używaj rozdzielczości 800x600 lub 1024x768, zwłaszcza na starszych kartach
4. Granie w trybie "full video mode" jest szybsze niż w trybie "Win video mode" (okienkowym).
5. Ustaw timer odświeżania (Settings/Screen Settings/Refresh ratio-timer) na 40ms. Ruch będzie mniej płynny, ale oszczędzisz procesor
6. W tym samym panelu Screen Settings ustaw "Delay for rotation" na 0. Jednostki nie będą się odwracać płynnie tylko skokami
7. Wyłącz pamięciożerne programy w tle.
8. Wyłącz animacje pogody.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Hansen
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3539


Bierz co się da,niech się dzieje co chce.


« Odpowiedz #29 : Październik 31, 2010, 09:03:19 »

Zacząłem pierwszą moją kampanię OG-Case Red....budowanie lotnisk itp. fajna rzecz...zaskoczyła mnie ''znikająca artyleria'' po oddaniu strzału...ale mam pytanie o co chodzi z AI? Bo rozumiem że prestiż jest jak kiedyś max. do 300% A AI?...25%...czy wtedy komputer jest głupszy a jak więcej procent to mądrzejszy?
Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.056 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.008s, 1q)