Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 18, 2024, 11:09:16 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 2 3 [4]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)  (Przeczytany 67566 razy)
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #45 : Sierpień 17, 2015, 01:08:08 »

I Korpus Pancerny SS po ciężkich walkach pod Caen właśnie ustabilizował linię frontu. Czas spuścić łomot wrogowi. Rozkazy są jednoznaczne: wykonać rozpoznanie celem przeprowadzenia kontrataku. Verflucht. Czy nawet pogoda musi im sprzyjać? Po kilku dniach deszczu teren rozmiękł i zamienił się w błoto. Na szczęście są drogi, więc da się atakować. Ale co to do ? nędzy? Nie mogę przejechać przez most?!

Jeżeli warunki terenowe są ustawione na błoto (mud) to wg. pliku terrain.txt koszt przekroczenia rzeki wynosi 255. Jak wiadomo 255 oznacza teren nie do przejścia nawet jeśli znajduje się tam droga. Oznacza to, że jeśli mamy błotnisty teren, to nie jesteśmy w stanie przekroczyć rzeki nawet po drodze (moście). Jest jednak wyjście. Mamy w scenariuszu dostępną opcję ?Allow roads on any terrain??. Dzięki niej koszt przekroczenia rzeki po drodze równy jest kosztowi poruszania się po drodze. Ta opcja chyba powinna być standardem w scenariuszach, chyba że mamy do czynienia z terenem, gdzie mosty są zmywane przez błoto i wodę.

A tak przy okazji to tak wygląda tabela dla rzeki podczas, gdy jest błotniście:
* RIVER
255      *Tracked
255      *Half Tracked
255      *Wheeled
255      *Leg
254    *towed
254      *All Terrain
254      *Mountain (Leg)
255    *Rail
255      *Ski

Skoro toczone działo (pchane przez ludzi) może poruszać się, to i ludzie (leg) też powinni.
Czy powinna być różnica pomiędzy All Terrain i Tracked? Warto by to zweryfikować (w domyślnym pliku u Luisa mają 255)

Ps
Może by warto zmienić plik definicji terenu na nowy format?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 17, 2015, 01:28:26 wysłane przez Jaro » Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #46 : Sierpień 17, 2015, 01:10:51 »

Przeniosłem wpis do wątku dotyczącego ustawień.
Bardziej pasuje ...

Kampanie konwertowane przez Kowdara bodajże wszystkie mają wyłączoną opcję "Allow roads on any terrain". Trzeba ją włączyć samemu lub napisać o tym do Kowdara, bo inaczej gra ma poważnego buga, który bardzo utrudnia rozgrywkę.
(ps. oczywiście można kupić jednostkę mostową i dzięki niej przejechać, ale po co wchodzić przez okno skoro drzwi są otwarte? (jest most) )

Poprawię to we wszystkich kampaniach Wx, czyli ustawię włączone "Allow roads on any terrain".
Publikacja będzie wraz z nowym silnikiem, o ile taki się w najbliższym czasie pojawi.

Jako standardowe dla każdej kampanii będę ustawiał tak jak na załączonym obrazku.
Jeżeli uważacie inaczej - proszę o opinie.

EDIT: mała poprawka na obrazku.

Warto odznaczyć opcję "Friend units also block LOF"
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Strony: 1 2 3 [4]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.064 sekund z 22 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.006s, 1q)