Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 19, 2024, 01:07:24 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 ... 146 147 [148] 149 150 ... 153   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Gustlik Efile dla Open General  (Przeczytany 718068 razy)
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #2205 : Wrzesień 27, 2020, 11:03:24 »

Rzeczpospolita Polska - PZL.46c Sum (t) - nie ma zablokowanej możliwości ataku na okręty podwodne. Inne samoloty torpedowe mają zablokowaną tą opcję.
Przeoczenie czy zamierzone?
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #2206 : Wrzesień 27, 2020, 12:50:57 »

Rzeczpospolita Polska - PZL.46c Sum (t) - nie ma zablokowanej możliwości ataku na okręty podwodne. Inne samoloty torpedowe mają zablokowaną tą opcję.
Przeoczenie czy zamierzone?
Zdecydowanie przeoczenie. Poprawiłem.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #2207 : Wrzesień 30, 2020, 05:49:45 »

Rzeczpospolita Polska - Komandosi mają transport lotniczy z ruchem fazowym. Bardzo przyjemnie się nimi gra mając możliwość dolotu i desantu.
Natomiast możliwość udzielenia wsparcia w powietrzu nawet kilku jednostkom to moim zdaniem trochę przegięcie.

Transport lotniczy dla komandosów z ruchem fazowym jest ok ale może trzeba by im zabrać cechę wsparcia...
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #2208 : Wrzesień 30, 2020, 06:41:08 »

Rzeczpospolita Polska - Komandosi mają transport lotniczy z ruchem fazowym. Bardzo przyjemnie się nimi gra mając możliwość dolotu i desantu.
Natomiast możliwość udzielenia wsparcia w powietrzu nawet kilku jednostkom to moim zdaniem trochę przegięcie.

Transport lotniczy dla komandosów z ruchem fazowym jest ok ale może trzeba by im zabrać cechę wsparcia...
Komandosi w każdej nacji mają 'Combat Support'. Tak było od zawsze.
To praktycznie ich podstawowa funkcjonalność. Bez niej tracą sens istnienia, zwłaszcza w przypadku walk naziemnych.

Od zawsze też mogli wspierać sojuszników w powietrzu. Szybowce z ruchem fazowym tylko rozszerzyły tą funkcjonalność.
Przed  ruchem fazowym również można było udzielić wsparcia kilku (lub kilkunastu) jednostkom, wymagało to tylko więcej planowania.

IMHO tylko od gracza zależy czy będzie tej funkcjonalności nadużywał.
« Ostatnia zmiana: Październik 02, 2020, 11:48:46 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #2209 : Grudzień 27, 2020, 06:05:33 »

Nie wiedziałem gdzie to dać więc tutaj zadam pytanie... tak sobie powoli tworzę już drugi miesiąc scenariusz, który dzieje się na początku hiszpańskiej wojny domowej i mam problem. Czy zastąpienie SM.81 (nie ma w efilu) samolotami SM.79 to dobry pomysł?
Zapisane

Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #2210 : Grudzień 27, 2020, 07:57:50 »

Nie wiedziałem gdzie to dać więc tutaj zadam pytanie... tak sobie powoli tworzę już drugi miesiąc scenariusz, który dzieje się na początku hiszpańskiej wojny domowej i mam problem. Czy zastąpienie SM.81 (nie ma w efilu) samolotami SM.79 to dobry pomysł?
Nie do końca rozumiem pytanie.

Z tego co mi wiadomo, zarówno SM.79 jak i SM.81 były wykorzystywane w trakcie hiszpańskiej wojny domowej.
Wykorzystanie każdego z nich w kampanii wydaje się OK.

Jeśli dobrze pamiętam, SM.79 był nowszym bombowcem, o lepszych osiągach.
SM.81 częściej wykorzystywano do zadań transportowych, niż bombowych,

Hiszpania w efilu, nie ma w tej chwili na wyposażeniu samolotów SM.79 i SM.81.
W efilu występuje tylko włoski SM.79. To bardzo stara jednostka (E:740), zapewne jeszcze z czasów PG2.
Jeśli w kampanii występuje SM.79, to jest to zapewne "pożyczona" włoska jednostka.

Jeśli chodzi o dodanie SM.79/SM.81 dla Hiszpanii, to nie powinno być problemu (są dostępne ikony obu, nawet w hiszpańskim malowaniu).
« Ostatnia zmiana: Grudzień 27, 2020, 08:05:11 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #2211 : Grudzień 28, 2020, 02:25:54 »

Cytuj
Nie do końca rozumiem pytanie.

Na wstępie wybacz za taką długą odpowiedź. Chodzi mi o to, czy właściwości SM.79 nie będą za bardzo odbiegać możliwym właściwościom nieobecnego SM.81. Chociaż wydają się podobne to jednak się różnią. A mój scenariusz dzieje się na przełomie lipca i sierpnia roku 1936.

Cytuj
Jeśli dobrze pamiętam, SM.79 był nowszym bombowcem, o lepszych osiągach.
SM.81 częściej wykorzystywano do zadań transportowych, niż bombowych,

Tak zgadza się, SM.79 był trochę młodszy i nowszy od SM.81, którego produkcja trwała od 1935 do marca 1938. W przypadku Sparviero produkcja rozpoczęła się w drugiej połowie roku 1936 i szybko zaczęły wypierać Pipistrello w roli bombowca.

Czytałem też, ale w odniesieniu do JU-52, że dostosowanie jego do możliwości transportowych albo do roli bombowca trwało kilka godzin więc zapewne inne, podobne samoloty mniej więcej tyle samo zajmowały w procesie konwersji.

Cytuj
Z tego co mi wiadomo, zarówno SM.79 jak i SM.81 były wykorzystywane w trakcie hiszpańskiej wojny domowej.
Wykorzystanie każdego z nich w kampanii wydaje się OK.

Należy też pamiętać, że oddzielnie samoloty wykorzystywali Hiszpanie w swoim lotnictwie (przekazane) i jak Włosi w swoim Aviación Legionaria, którzy mieli około 100 sztuk SM.79 i 60 sztuk SM.81.

Tutaj krótka lista wykorzystania obu samolotów w hiszpańskiej wojnie domowej jakie sporządziłem, jest też niekompletna, ale widać tendencję użytkowania do końca 1937 głównie użytkuje się Pipistrello, potem nacisk idzie na Sparviero:

1936, sierpień - dostarczone do Maroka SM.81 biorą udział w akcji Convoy de la Victoria gdzie atakują niszczyciele Lepanto i Churuuca. Potem jedna z bomb powoduje poważne uszkodzenia na niszczycielu Almirante Valdes
1936, sierpień - SM.81 bierze udział w walkach o Majorkę na której potem Włosi stworzą swoją autonomiczna bazę wojskową, bombarują także Ibizę
1936, sierpień - SM.81 bombardują w dniach 22, 30, 31 port w Maladze i okoliczne lotnisko w dniach 27, 30 i 31
1936, październik - SM.81 bombardują Kartagenę wraz z JU-52
1937, styczeń, luty - Aviacion Legionaria wspiera CTV podczas walk o Malagę
1937, 31 marzec - 13 SM.81 bombardują Duranfo, 8 SM.81 atakują Elorrio
1937, 26 kwietnia - 3 SM.79 biorą udział w bombardowaniu Guernici
1937, maj do grudnia - SM.81 bombardują Walencję
1937, 21 maja - atak na pancernik Jaime I w porcie Almeria dokonane przez 5 SM.79
1937, 19 lipca - 3 SM.81 atakują Tarragonię, ponowny atak 18 sierpnia, następne w niach 23 i 25 września
1937, 2 listopada - bombardowania Lleidy, 9 SM.79
1938, styczeń - naloty na Barcelonę prze eskadrę SM.81, samotny SM.81 w oznaczeniach włoskich bombarduje port w nocy aby sprawdzić możliwości nocnego ataku
1938, 3 marca - atak na Alcaniz dokonany przez 15 SM.79
1938, marzec - naloty na Barcelonę przez 16 SM.79 i 9 SM.81
1938, 19 marca - atak na Tarragona dokonany przez 3 SM.79
1938, 15 kwietnia - nalot na Totosę w celu zniszczeniu mostu na rzecze Ebro, 11 SM.79
1938, 25 maja - 7 SM.79 dokonuje nalotu na Alicante
1938, 31 maja - 5 SM.79 dokonuje nalotu na  Granollers
1938, listopad - zestrzelenie SM.81 nad Barceloną

Co do lotnictwa państwa Hiszpańskiego to mam składy z lat 1940 i 1944.

1940
Cytuj
    1? Región Aérea del Centro
        Grupo n.? 21 de Caza (Getafe (Madrid))
            21? Escuadrilla: 24 Fiat C.R.32 (Designación Ejército del Aire: C.1) (1)
            22? Escuadrilla: 24 Fiat C.R.32
        Grupo n.? 31 de Caza (Getafe (Madrid))
            31? Escuadrilla: 24 Heinkel He 51A/B-1/C-1 (Designación Ejército del Aire: A.1)
            32? Escuadrilla: 24 Heinkel He 51A/B-1/C-1
        11? Escuadrilla de Bombardeo: 24 Fiat BR.20 (Barajas (Madrid))
        44? Escuadrilla de Bombardeo: 24 Dornier Do 17E-1 (Designación Ejército del Aire: R.3) (Alcalá de Henares (Madrid))
    2? Región Aérea del Estrecho
        Grupo n.? 11 de Bombardeo (Tablada, Sevilla)
            12? Escuadrilla: 24 Savoia-Marchetti S.M.79-I (Designación Ejército del Aire: B.1)
            13? Escuadrilla: 24 Savoia-Marchetti S.M.79-I
        Grupo n.? 12 de Bombardeo (Armilla (Granada))
            14? Escuadrilla: 24 Savoia-Marchetti S.M.79-I
            15? Escuadrilla: 24 Savoia-Marchetti S.M.79-I
        23? Escuadrilla de caza: 24 Polikarpov I-16 (Designación Ejército del Aire: C.8 )
        26? Escuadrilla de caza: 24 Polikarpov I-16
        61? Escuadrilla de Apoyo: 12 Henschel Hs 123A
    3? Región Aérea de Levante
        Grupo n.? 13 de Bombardeo (Los Llanos, Albacete)
            16? Escuadrilla: 24 Tupolev SB 2M-100A (Designación Ejército del Aire: B.5)
            17? Escuadrilla: 24 Tupolev SB 2M-100A
        Grupo n.? 32 de Caza (Manises (Valencia))
            31? Escuadrilla: 24 Polikarpov I-15 (Designación Ejército del Aire: C.9)
            32? Escuadrilla: 24 Polikarpov I-15
        24? Escuadrilla de Caza: 24 Polikarpov I-15 (Manises (Valencia))
    4? Región Aérea del Pirineo
        Grupo n.? 14 de Bombardeo (Zaragoza)
            18? Escuadrilla: 24 Heinkel He 111B/E (Designación Ejército del Aire: B.7)
            19? Escuadrilla: 24 Heinkel He 111B/E
        Grupo n.? 15 de Bombardeo (Logro?o)
            110? Escuadrilla: 24 Heinkel He 111B/E
            111? Escuadrilla: 24 Heinkel He 111B/E
        25? Escuadrilla de caza: 24 Messerschmitt Bf 109B (Designación Ejército del Aire: C.5)
        41? Escuadrilla de Apoyo: 12 Heinkel He 45C
    5? Región Aérea del Cantábrico
        Grupo n.? 33 de caza (Villanubla (Valladolid))
            35? Escuadrilla: 24 Polikarpov I-15
            36? Escuadrilla: 24 Polikarpov I-15
        42? Escuadrilla de Bombardeo: 24 Caproni Ca.310 (Villafría de Burgos (Burgos))
        114? Escuadrilla de Transporte: 24 Junkers Ju 52 (Designación Ejército del Aire: T.2) (Matacán (Salamanca))
    Fuerza Aérea de las Baleares
        28? Escuadrilla de Caza: 24 Fiat C.R.32 (Son San Juan (Baleares))
        51? Escuadrilla mixta de hidroaviones: 3 Heinkel He 60E y 6 Romeo Ro.43 (Pollensa (Baleares))
    Fuerza Aérea del Protectorado Espa?ol de Marruecos
        27? Escuadrilla de Caza: 24 Heinkel He 112B y Fiat G.50 (Melilla)
        43? Escuadrilla de Apoyo: 24 Polikarpov R-Z (Tetuán (Protectorado Espa?ol de Marruecos) (Designación Ejército del Aire: R.5)
        51? destacamento de hidroaviones: 6 Dornier Do 15 (El Atalayón (Protectorado Espa?ol de Marruecos))
        41? sección de reconocimiento: 4 Henschel Hs 126A
    Fuerza Aérea de las Canarias y África Occidental Espa?ola
        11? destacamento de hidroaviones: 5 Junkers Ju 52 y 1 Messerschmitt Bf 108 (Villa Bens (África Occidental Espa?ola))
        Sección de reconocimiento (África Occidental Espa?ola)

(1) También se utilizó una copia del C.R.32 construida por la Hispano Aviación denominado Hispano Aviación HA 132L

1944
Cytuj
    1? Región Aérea del Centro
        Grupo n.? 21 de Caza (Getafe (Madrid))
            21? Escuadrilla: 24 Fiat C.R.32
            22? Escuadrilla: 24 Fiat C.R.32
        Grupo n.? 31 de Caza (Getafe (Madrid))
            31? Escuadrilla: 24 Heinkel He 51A/B-1/C-1
            32? Escuadrilla: 24 Heinkel He 51A/B-1/C-1
        11? Escuadrilla de Bombardeo: 24 Fiat B.R.20 (Barajas (Madrid))
        44? Escuadrilla de Bombardeo: 24 Dornier Do 17E-1 (Alcalá de Henares (Madrid))
        Escuadrilla de Sondeos Meteorológicos: 11 He 111H/J (Barajas (Madrid))
    2? Región Aérea del Estrecho
        Grupo n.? 11 de Bombardeo (Tablada, Sevilla)
            12? Escuadrilla: 24 Savoia-Marchetti S.M.79-I
            13? Escuadrilla: 24 Savoia-Marchetti S.M.79-I
        Grupo n.? 12 de Bombardeo (Armilla (Granada))
            14? Escuadrilla: 24 Savoia-Marchetti S.M.79-I
            15? Escuadrilla: 24 Savoia-Marchetti S.M.79-I
        23? Escuadrilla de caza: 24 Polikarpov I-16
        26? Escuadrilla de caza: 24 Polikarpov I-16
        61? Escuadrilla de Apoyo: 12 Henschel Hs 123A
    3? Región Aérea de Levante
        Grupo n.? 13 de Bombardeo (Los Llanos, Albacete)
            16? Escuadrilla: 24 Junkers Ju 88A-4 (Designación Ejército del Aire: B.6)
            17? Escuadrilla: 24 Junkers Ju 88A-4
        Grupo n.? 32 de Caza (Manises (Valencia))
            31? Escuadrilla: 24 Polikarpov I-15
            32? Escuadrilla: 24 Polikarpov I-15
    4? Región Aérea del Pirineo
        Grupo n.? 14 de Bombardeo (Zaragoza)
            18? Escuadrilla: 24 Heinkel He 111H-16 (1)
            19? Escuadrilla: 24 Heinkel He 111H-16
        Grupo n.? 15 de Bombardeo (Agoncillo (Logro?o))
            110? Escuadrilla: 24 Heinkel He 111H-16
            111? Escuadrilla: 24 Heinkel He 111H-16
        Grupo n.? 23 de Caza (Reus (Tarragona))
            24? Escuadrilla: 24 Polikarpov I-152
            25? Escuadrilla: 24 Messerschmitt Bf 109E/D/F
        41? Escuadrilla de Apoyo: 12 Heinkel He 45C (Vitoria (Álava))
    5? Región Aérea del Cantábrico
        Grupo n.? 33 de caza (Villanubla (Valladolid))
            35? Escuadrilla: 24 Polikarpov I-15
            36? Escuadrilla: 24 Polikarpov I-15
        42? Escuadrilla de Bombardeo: 24 Caproni Ca.310 (Villafría de Burgos (Burgos))
        114? Escuadrilla de Transporte: 24 Junker Ju 52 (Matacán (Salamanca) (2)
    Zona Aérea de las Baleares
        28? Escuadrilla de Caza: 24 Fiat C.R.32 (Son San Juan (Baleares))
        51? Escuadrilla mixta de hidroaviones: 3 Heinkel He 60E y 6 Romeo Ro.43 (Pollensa (Baleares))
        113? Escuadrilla de Bombardeo: 24 Savoia-Marchetti SM.81A
    Zona Aérea de Marruecos
        27? Escuadrilla de Caza:24 Heinkel He 112B y Fiat G.50bis (Melilla)
        43? Escuadrilla de Apoyo: 24 Polikarpov R-Z (Tetuán (Protectorado Espa?ol de Marruecos))
        51? destacamento de hidroaviones: 6 Dornier Do 15 (El Atalayón (Protectorado Espa?ol de Marruecos))
        41? sección de reconocimiento: 4 Henschel Hs 126A
    Zona Aérea de las Canarias y África Occidental Espa?ola
        29? Escuadrilla de Caza: 24 C.R.32
        112? Escuadrilla de Bombardeo: 24 Savoia-Marchetti SM.81A
        11? destacamento de hidroaviones (Villa Bens (África Occidental Espa?ola))
        Sección de reconocimiento

(1) Algunos de los He 111H utilizados podrían ser una copia del modelo H-16 construidos en Espa?a y nombrados CASA 2111 en su versión A de bombardeo.

(2) Es posible que se comenzara a utilizar una copia espa?ola llamado CASA C-352L.



Cytuj
Jeśli chodzi o dodanie SM.79/SM.81 dla Hiszpanii, to nie powinno być problemu (są dostępne ikony obu, nawet w hiszpańskim malowaniu).

Jeśli to nie byłby problem to bym poprosił. SM.81 dla Włoch (walczył także w Abisynii, a podczas drugiej wojny zostały zdegradowane do roli bombowca nocnego, w roku 1940 dostępnych było nadal około 300 sztuk tych samolotów), SM.79 i SM.81 dla Hiszpanii. Prosiłbym również o zmianie dostępności transportu powietrznego dla [25] Hiszpanii na początek lipca '36 roku. W moim scenariuszu jest on w tym okresie wymagany, aby ukończyć misję.

Co do lotnictwa włoskiego i działań Aviación Legionaria brakuje w efilu jednostki Breda Ba.65, był to lekki samolot szturmowy. W Hiszpanii głównie brał w akcjach podczas operacji w Santaderze, podczas walk o Teruel i walk o rzekę Ebro. W Afryce podczas roku 1940 walczyły do Operacji Compass kiedy wszystkie maszyny zostały zniszczone, ostatnia w lutym 1941.
Zapisane

Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #2212 : Grudzień 28, 2020, 05:09:06 »

Chodzi mi o to, czy właściwości SM.79 nie będą za bardzo odbiegać możliwym właściwościom nieobecnego SM.81. Chociaż wydają się podobne to jednak się różnią. A mój scenariusz dzieje się na przełomie lipca i sierpnia roku 1936.
Różnice nie powinny być drastyczne.
SM.81 teoretycznie przenosił większy maksymalny ładunek bomb (2000kg), co przełoży się na nieco lepsze statystyki ataku HA=10 SA=13 (SM.79 HA=8 SA=12). Bedzie też miał trochę wyższy atak AA (więcej km'ów).
SM.79 będzie miał przewagę pod względem prędkości Mov=20 (w porównaniu do SM.81 z Mov=17), i lepsze parametry obrony.

Jeśli to nie byłby problem to bym poprosił. SM.81 dla Włoch (walczył także w Abisynii, a podczas drugiej wojny zostały zdegradowane do roli bombowca nocnego, w roku 1940 dostępnych było nadal około 300 sztuk tych samolotów), SM.79 i SM.81 dla Hiszpanii. Prosiłbym również o zmianie dostępności transportu powietrznego dla [25] Hiszpanii na początek lipca '36 roku. W moim scenariuszu jest on w tym okresie wymagany, aby ukończyć misję.
Zrobi się.

Co do lotnictwa włoskiego i działań Aviación Legionaria brakuje w efilu jednostki Breda Ba.65, był to lekki samolot szturmowy. W Hiszpanii głównie brał w akcjach podczas operacji w Santaderze, podczas walk o Teruel i walk o rzekę Ebro. W Afryce podczas roku 1940 walczyły do Operacji Compass kiedy wszystkie maszyny zostały zniszczone, ostatnia w lutym 1941.
Nie ma problemu, ikona jest dostępna.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #2213 : Styczeń 09, 2021, 12:54:33 »

Czy prędkość czołgów FT-17 (Polska) wynosząca 2 jest w porządku? Ich prędkość na drodze to 7,7 km/h a w terenie 6 km/h czyli mniej więcej tyle co marsz człowieka. Piechota zwykła porusza się o 3 hexy.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #2214 : Styczeń 09, 2021, 04:41:42 »

Czy prędkość czołgów FT-17 (Polska) wynosząca 2 jest w porządku? Ich prędkość na drodze to 7,7 km/h a w terenie 6 km/h czyli mniej więcej tyle co marsz człowieka. Piechota zwykła porusza się o 3 hexy.

Wedle obowiązującej tabeli ruchu mamy:
Kod:
hex min max
1 1 km/h 3 km/h
2 3 km/h 8 km/h
3 8 km/h 15 km/h
Dla pojazdów za podstawę wyliczeń przyjmujemy zwykle prędkość maksymalną na drodze.
Za prędkość w terenie teoretycznie odpowiadają dzielniki (efektywność tego mechanizmu to inna bajka).

W przypadku FT-17 mamy do czynienia z prędkością 7,7 km/h (po drodze), więc mieszcząca się w górnym przedziale ruchu 2-heksów. Więc w zasadzie jest prawidłowo.

Gdyby się bardzo upierać, teoretycznie można zaokrąglić prędkość do 8km/h i podnieść ruch do 3 heksów. Ale nie specjalnie widzę ku temu powód.

Co do piechoty to są dwie kwestie.
Po pierwsze, to wykorzystywanie prędkości piechoty (1-4 heksy) wynikają przede wszystkim ze zwykłej potrzeby stopniowania ruchu. Nie bardzo da się to rozwiązać inaczej. Uzgodniliśmy z Gustlikiem, że nie będziemy za bardzo w to wnikać (skoro działa), nawet jeśli wartości niekoniecznie będą konsekwentne.

Po drugie, nie do końca można tu powoływać się na prędkości marszu piechoty.
W większości innych jednostek korzystamy z prędkości maksymalnych (mimo że dla większości pojazdów, w tym samolotów, były osiągalne przez bardzo krótki czas).
Dlatego w przypadku piechoty należałoby stosować raczej prędkość biegu, niż marszu.
Współczesne normy sprawności dla wojska, to marszobieg 3km w czasie poniżej 20min (zależy od wieku i płci), czyli minimum 9km/h. Więc 3 heksy ruchu dla lekkiej piechoty wydają się osiągalne.
Dla wojsk specjalnych normą jest arszobieg 3km w czasie poniżej 12min (15km/h).  Więc nawet 4 heksy da się obronić.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #2215 : Styczeń 09, 2021, 04:56:16 »

Jasna sprawa. Dzięki
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Rozprza
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 776



« Odpowiedz #2216 : Marzec 04, 2021, 07:04:47 »

Cześć,
DAK Aufklarer ten na motocyklach nie ma limitu paliwa, czy to zamierzone?
Pozdrawiam
Zapisane

W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #2217 : Marzec 04, 2021, 07:33:21 »

DAK Aufklarer ten na motocyklach nie ma limitu paliwa, czy to zamierzone?
Do poprawy.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #2218 : Marzec 11, 2021, 04:52:53 »

Po co MiG-owi 25R cecha 'Torpedowy/rakietowy' skoro nie ma możliwości atakowania celów lądowych i lotniczych? Czy jako samolot rozpoznawczy nie powinien mieć cechy 'ruch rozpoznawczy'?

BTR-70 ma pole widzenia 5 hexów, czy to zamierzone?
Zapisane

Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #2219 : Marzec 11, 2021, 08:25:53 »

Po co MiG-owi 25R cecha 'Torpedowy/rakietowy' skoro nie ma możliwości atakowania celów lądowych i lotniczych? Czy jako samolot rozpoznawczy nie powinien mieć cechy 'ruch rozpoznawczy'?
Cecha 'RocketBomber' to zapewne pozostałość z bazowej jednostki. W przypadku nieuzbrojonej jednostki nie ma żadnej funkcjonalności. Do poprawy.

Co do ruchu fazowego ('Recon Skill') dla samolotów rozpoznawczych to na razie kwestia otwarta.
Nowa funkcjonalność została puki co wprowadzona tylko dla samolotów WW2 i w zasadzie ma charakter testowy.
Jeśli zmiana się utrzyma (jak na razie nikt się nie skarży), to zostanie rozszerzona na pozostałe samoloty.

BTR-70 ma pole widzenia 5 hexów, czy to zamierzone?
Raczej błąd.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Strony: 1 ... 146 147 [148] 149 150 ... 153   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.118 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.013s, 1q)