Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 26, 2024, 10:28:07 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: I Wojna Światowa w efilu  (Przeczytany 33725 razy)
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« : Wrzesień 27, 2010, 08:52:47 »

Nie pisałem dawno na ten temat, ale pracuję nad nim ciągle.

Myślę, że niedługo już będzie można się tym pobawić. Pewnie jeszcze nie jako pełną kampanię ale jakiś scenariusz chyba uda się upichcić.

W związku z tym informuję, co wymyśliłem - otóż:

Jak wiadomo, I WŚw była wojną mocno pozycyjną (okopową) - zatem jednostki piechoty nie będą poruszały się tak szybko jak późniejsze.

Koncepcja ruchu piechoty jest następująca:

Piechota walczy:  
Piechota maszeruje:
Piechota walczy:
i.t.d.

Klasyczna ikona piechoty (na stojąco) rozumiana jest jako "transport".

Piechota w okopie nie ma ruchu. Żeby ruszyć się nawet o 1 hex, musi "wstać" i przejść do formy: "transport" czyli marsz. Oczywiście w pozycji marszowej może atakować, ale jej wartość obronna będzie zmniejszona. Jeśli w trakcie przemarszu zostanie zaatakowana, nie przyjmuje pozycji okopowej, bo na to trzeba czasu. Zatem przyjmuje atak "na stojąco".

Oczywiście dotyczy to tylko ciężkiej piechoty - "liniowej". Wszelkie oddziały lekkiej piechoty (szturmowej) będą działały jak dotąd z transportem konnym, lub rowerowym, czy nawet samochodowym (rzadko).

Kawaleria - ta formacja - z grubsza - będzie miała trzy rodzaje

1) Ciężka/elitarna kawaleria w klasie TANK - może rozjeżdżać overrunem - walczy konno i NIE MA ruchu "recon"

2) Kawaleria "zwykła" w klasie INF walczy "spieszona", a konie ma do transportu choć w pozyvcji "transport" może atakować.
Wygląda to podobnie jak przy piechocie:

Kawaleria walczy:
Kawaleria jedzie:
Kawaleria walczy:

Podobnie jak piechota w marszu, kawaleria w trybie jazdy (transportu), też może atakować - choć trochę słabiej. Może też - nie wsiadając na konie - ruszyć się o 2 heksy. 

3) Trzeci rodzaj kawalerii, to oddziały rozpoznawcze. Są w klasie "Recon" i tylko one mają ruch dzielony.

No i to na razie wszystko, co wymysliłem.
 
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 27, 2010, 08:54:23 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #1 : Wrzesień 30, 2010, 03:14:34 »

Jakby ktoś chciał się pobawić, to mam taki pojedynczy scenariusz - niemiecko-rosyjski z 1915 roku. Oczywiście w efilu jeszcze mnóstwa jednostek nie ma, ale jest ich na tyle, że można już coś zdziałać.... Powiem tylko - śmiesznie się gra. Zwłaszcza dla przyzwyczajonych do wojny high-tech.

Tak, że jak ktoś chce, to niech pisze do mnie na maila, bo nie będę się wygłupiał z uploadowaniem tego gdziekolwiek.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6916



« Odpowiedz #2 : Wrzesień 30, 2010, 03:47:05 »

Czyli ciężka kawaleria jako czołgi? Chodzi mi o klasy. Ja poproszę.
Tutaj Gustlik muszą ( Wink ) być pociągi pancerne. No i dałbym działa kolejowe.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6916



« Odpowiedz #3 : Wrzesień 30, 2010, 04:31:43 »

Zepellin- ale super. Wink Ale ten AA to tylko pasywny, prawda? Wg mnie to ckm odkąd nie może strzelać przez oddział mocno stracił na wartości. Może tu, poprzez kontrolę przedpola, odzyska swą wartość? Piechota "okopana" po ruszeniu traci te okopanie, jak będzie stać, to znów zmieni się ikonka?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 30, 2010, 04:35:04 wysłane przez zsamot » Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Greg
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 536



WWW
« Odpowiedz #4 : Wrzesień 30, 2010, 06:38:16 »

Wyślij mi też Gustlik.
Chociaż ja bardziej czekam żeby znowu dokonać "Kontruderzenie znad Wieprza" Smiley
Zapisane

Rozprza
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 776



« Odpowiedz #5 : Wrzesień 30, 2010, 07:34:58 »

Wyślij mi też Gustlik.
Chociaż ja bardziej czekam żeby znowu dokonać "Kontruderzenie znad Wieprza" Smiley
Ja również poproszę, bo warto się rozerwać T-34 Tiger czasem.

Ps Te ikonki czołgów tu nie pasują  Nyet
 Laughing
Zapisane

W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...
Greg
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 536



WWW
« Odpowiedz #6 : Wrzesień 30, 2010, 08:36:31 »

Gra się ciekawie -  trzeba mieć całkiem inne podejście do rozgrywki.
Tylko te flagi Sad - ale chyba nic się z tym nie da zrobić Huh?
Zapisane

Rozprza
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 776



« Odpowiedz #7 : Wrzesień 30, 2010, 09:00:08 »

Gra się ciekawie -  trzeba mieć całkiem inne podejście do rozgrywki.
Tylko te flagi Sad - ale chyba nic się z tym nie da zrobić Huh?
A co jest z nimi nie tak? Nic nie zauważyłem...
Zapisane

W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #8 : Wrzesień 30, 2010, 09:01:56 »

Co jest nie tak z flagami?
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Rozprza
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 776



« Odpowiedz #9 : Wrzesień 30, 2010, 09:06:16 »

Wyślij mi też Gustlik.
Chociaż ja bardziej czekam żeby znowu dokonać "Kontruderzenie znad Wieprza" Smiley
Nic nie stoi na przeszkodzie  Evil mapa jest, Gustlik robi e-file, materiałów źródłowych jest bez liku (a tak "by the way": skąd to powiedzenie się wzięło?), tylko ktoś musi się zmobilizować i zrobić scen...
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 30, 2010, 09:12:23 wysłane przez Rozprza » Zapisane

W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...
Greg
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 536



WWW
« Odpowiedz #10 : Wrzesień 30, 2010, 09:14:06 »

Co jest nie tak z flagami?
W zasadzie są dobre, ale dla ZSRR i III Rzeszy a nie dla Carskiej Rosji i Kajzerowskich Niemiec   Undecided
Zapisane

Rozprza
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 776



« Odpowiedz #11 : Wrzesień 30, 2010, 09:17:49 »

Co jest nie tak z flagami?
W zasadzie są dobre, ale dla ZSRR i III Rzeszy a nie dla Carskiej Rosji i Kajzerowskich Niemiec   Undecided
Masz rację  Laughing
Tylko co na to e-file?
 Nyet
Zapisane

W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #12 : Wrzesień 30, 2010, 09:22:29 »

Spoko - jak się dowiem wreszcie jak się rozbudowuje plik graficzny flag, żeby rozszerzyć efile do 255 krajów, to i to się zrobi. Ale na razie jestem z tym w lesie.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6916



« Odpowiedz #13 : Wrzesień 30, 2010, 09:39:17 »

Bardzo fajna ikonka "zasieki"
ps. Kowdar:
No MEL file found for MelNum=2327
No MEL file found for MelNum=1259
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Rozprza
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 776



« Odpowiedz #14 : Październik 01, 2010, 08:22:47 »

Bardzo fajna ikonka "zasieki"
Też mi się podoba Yes
Sam scen jest fajniusi Groovin, trochę się gubiłem z konikami, który jest który, ale to kwestia przyzwyczajenia.
Zapisane

W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.053 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.008s, 1q)