Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 03:17:42 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 ... 43 44 [45] 46 47 ... 50   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problemy z Open General - pytania i odpowiedzi.  (Przeczytany 307743 razy)
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #660 : Maj 04, 2020, 08:57:13 »

Jako nowy użytkownik oraz dwie lewe ręce informatyczne mam pytanie - czy w najnowszej wersji gry są kampanie z zakładki Kampanie V czy trzeba je ściągnąć i oddzielnie rozpakować?
Wersja instalacyjna zawiera wszystkie kampanie dostępne na stronie.

Niewielkie rozbieżności mogą powstawać w przypadku aktualizacji kampanii.  Wersje instalacyjne powstają co jakiś czas (obecna była aktualna na dzień 31.01.2020). Może się więc zdarzać że kampanie w poszczególnych zakładkach mogą być nowsze niż te w instalatorze.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
aw26
Szeregowy (Private E-2)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1


« Odpowiedz #661 : Maj 27, 2020, 08:28:34 »

Witam.
Potrzebuje pomocy  z wgraniem 9 mapy w kampanii G45.  Mapka się nie wgrywa i  wyskakuje mi komunikat "Cannot create surface 5370x5500 for tiled map. Max texture size is 4096x4096"

Wersja instalacyjna
wersja 5.05

Instalator kompletu map do OG
wersja 5.06

Śmigam  jeszcze na systemie XP  Wink i zastanawiam się czy to nie jest przyczyną.



Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #662 : Maj 27, 2020, 08:55:29 »

Potrzebuje pomocy  z wgraniem 9 mapy w kampanii G45.  Mapka się nie wgrywa i  wyskakuje mi komunikat "Cannot create surface 5370x5500 for tiled map. Max texture size is 4096x4096"
To niestety efekt niekompatybilności twojej karty graficznej i bibliotek graficznych aktualnego silnika gry (SDL2) .
W skrócie, karta graficzna odmawia wczytania do pamięci tekstur (map) większych od  4096x4096.

Mam ten sam problem.
Jedyne doraźne rozwiązanie (poza wymianą karty graficznej/komputera) to rozegranie scenariusza za pomocą starczej wersji silnika.
W katalogu gry powinien znajdować się plik OpenGenDD.exe, wykorzystujący starsze biblioteki graficzne (DDraw).

Niestety OpenGenDD nie posiada części nowych funkcjonalności OG (m.in. nowe dodatki) więc nie jest to idealne rozwiązanie.
 
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #663 : Lipiec 07, 2020, 07:56:27 »

Mam dwa szybkie pytania:

1) mam "Way-points" zablokowane, w jaki sposób można odblokować?
2) w jaki sposób w naszym efilu można mieć niebieski zasięg, taki jak na obrazku poniżej?

Zapisane

kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #664 : Lipiec 07, 2020, 12:05:44 »

AD.1
Jak rozumiem, chodzi Ci o możliwość ręcznego ustalania ścieżki ruchu jednostki.
Aby to działało, to trzeba wyłączyć możliwość odtwarzania gry z xlogów.
(powinieneś dostać komunikat jak nie można z tego skorzystać ...)

Ustawienia Interfejsu i zaznaczyć: Wyłącz zapis logów ...
 

AD. 2
informacje są tutaj:
http://forum.opengeneral.pl/instalacja-zasoby-narzedzia-zagadnienia-techniczne/3000/0/
wystarczy skopiować odpowiedni plik tam gdzie trzeba ...
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #665 : Lipiec 07, 2020, 09:58:43 »

Cytat: Kowdar
Jak rozumiem, chodzi Ci o możliwość ręcznego ustalania ścieżki ruchu jednostki.

Tak, dokładnie. Wyłączyłem zapis i wszystko teraz działa. Bardzo przydatna możliwość.

Cytat: Waldzios
Jeśli u Ciebie nie działa, upewnij się, czy w  EFILE_GUS_PeG masz aktualny plik hex_outlines.png.

Co do drugiego problemu. Mam plik hex_outlines.png w efilowym katalogu OPENGUI, ale pomimo tego nadal nie wyświetla się. Po kampanii G35 będę reinstalować całą grę i wtedy wrócę do tego problemu.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 07, 2020, 10:02:01 wysłane przez Alberich » Zapisane

Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #666 : Lipiec 07, 2020, 10:33:41 »

Co do drugiego problemu. Mam plik hex_outlines.png w efilowym katalogu OPENGUI, ale pomimo tego nadal nie wyświetla się. Po kampanii G35 będę reinstalować całą grę i wtedy wrócę do tego problemu.
Nie wystarczy plik hex_outlines, potrzebny jest odpowiedni plik hex_outlines, zawierający 6 dodatkowych rzędów.

Oryginał:                    Zmodyfikowany plik:
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #667 : Lipiec 07, 2020, 10:37:28 »

Chyba źle się wyraziłem... Mam dokładnie ten plik, który zawiera owe 6 dodatkowych rzędów i pomimo tego nadal się nie wyświetla.
Zapisane

Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #668 : Sierpień 02, 2020, 05:25:27 »

Przeinstalowałem na nowo grę najnowszą instalką i znalazłem nieoczekiwane rozwiązanie tego problemu przez przypadek. Powodem niewyświetlania się ataku przeciwlotniczego (niebieskiego) był brak pliku hex_marks w folderze OPENGUI efila.

Zgłaszam też następny błąd. Mając oddział Delty z liderem Devastating Fire nie mogę wykorzystać podwójnego ataku w przypadku kiedy najpierw atakuję jednostkę wroga podczas transportu śmigłowcowego, a potem desantuję go.



Odkryłem też exploit pozwalający "wykrywać" obronę przeciwlotniczą. Działa na jednostki z ruchem fazowym. Wykorzystując Way-points wyznaczam sobie trasę jak na screenie, zaznaczona na czarno, która ma na oko kilkanaście hexów. To jest ciągle jeden ruch, a nie ruch w kilku fazach, zaznaczam. Poruszam się na drodze natrafiając na wyrzutnie SAM. Obrywam i wracam. Okazuje się, że gra traktuje jakbym ruszył się zaledwie o dwa hexy. Tak można powtarzać taki ruch kilka razy albo do utraty jednostki.




Zapisane

Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #669 : Sierpień 03, 2020, 11:44:13 »

Zgłaszam też następny błąd. Mając oddział Delty z liderem Devastating Fire nie mogę wykorzystać podwójnego ataku w przypadku kiedy najpierw atakuję jednostkę wroga podczas transportu śmigłowcowego, a potem desantuję go.
To w zasadzie nie jest błąd. W założeniu większość cech specjalnych (i cech dowódców) nie działa (i przynajmniej w teorii nie powinno działać) dla transportów (szczególnie nieorganicznych).
W konkretnym przypadku leader 'Devastating Fire' nie działa dla HTP (transport strzela tylko raz), więc HTP strzelając zużywa możliwość strzału.

Odkryłem też exploit pozwalający "wykrywać" obronę przeciwlotniczą. Działa na jednostki z ruchem fazowym. Wykorzystując Way-points wyznaczam sobie trasę jak na screenie, zaznaczona na czarno, która ma na oko kilkanaście hexów. To jest ciągle jeden ruch, a nie ruch w kilku fazach, zaznaczam. Poruszam się na drodze natrafiając na wyrzutnie SAM. Obrywam i wracam. Okazuje się, że gra traktuje jakbym ruszył się zaledwie o dwa hexy. Tak można powtarzać taki ruch kilka razy albo do utraty jednostki.
Ciekawe.
Najwidoczniej przy wykorzystaniu Way-points w połączeniu z ruchem fazowym, pokonany dystans jest obliczany na podstawie odległości miedzy punktem startowym i końcowym, przebyta odległość nie jest uwzględniana.

Wykorzystanie tego mechanizmu do wykrywania pułapek to ciekawa koncepcja Wink, i oczywiście exploit.

Zgłoszę ten problem.

Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Timajos
Kapral (Corporal)
*
Offline Offline

Wiadomości: 9


« Odpowiedz #670 : Październik 23, 2020, 03:31:02 »

Ściągnąłem sobie dzisiaj od kowdara najnowszą wersję instalacyjną, odpaliłem pierwszą z brzegu kampanię, aby sobie przypomnieć, co i jak, bo ze sto lat nie grałem, i być może coś pomyliłem lub po prostu źle pamiętam, ale czy po zbliżeniu się do niewidocznej wcześniej jednostki i jej zauważeniu nie powinna ona zniknąć w następnej turze/turach, jeśli moja jednostka oddaliła się na odległość, z której nie ma prawa jej widzieć? 
Zapisane

Formować regimenty!
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #671 : Październik 23, 2020, 04:19:19 »

czy po zbliżeniu się do niewidocznej wcześniej jednostki i jej zauważeniu nie powinna ona zniknąć w następnej turze/turach, jeśli moja jednostka oddaliła się na odległość, z której nie ma prawa jej widzieć? 
Powinna.

Trudno mi napisać coś więcej, nie znając szczegółów opisywanej sytuacji.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Timajos
Kapral (Corporal)
*
Offline Offline

Wiadomości: 9


« Odpowiedz #672 : Październik 23, 2020, 05:18:57 »

Podjeżdżam np. reconem (lub czymkolwiek innym) pod jednostkę, której wcześniej nie widziałem. OK, teraz ją widzę. W następnej turze odsuwam się na odległość np. 8 hexów i następnie do końca scenariusza widzę wrogą jednostkę na przyciemnionym polu - nie mogę do niej strzelać np. artylerią, która obejmuje ją swoim zasięgiem, po prostu ją widzę.

Ściągnąłem powtórnie instalkę - to samo. Zainstalowałem w innym folderze i pod inna nazwą - bez zmian.
Win 7, kampania WALKA I TAKTYKA v. 4.2e
Zapisane

Formować regimenty!
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #673 : Październik 23, 2020, 05:35:05 »

Jednostki, które nie mają możliwości ruchu raz wykryte pozostają widoczne na zawsze. Widoczność jest częściowa - nie można sprawdzić jej właściwości, zasięgu ani do niej strzelać.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Timajos
Kapral (Corporal)
*
Offline Offline

Wiadomości: 9


« Odpowiedz #674 : Październik 23, 2020, 05:38:59 »

O, wielkie dzięki, wydawało mi się, że było inaczej, ale, jak pisałem wcześniej, dawno nie grałem. Dzięki.
Zapisane

Formować regimenty!
Strony: 1 ... 43 44 [45] 46 47 ... 50   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.092 sekund z 24 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.013s, 1q)