Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 04:57:44 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3 ... 13   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.  (Przeczytany 141681 razy)
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« : Styczeń 10, 2011, 09:57:41 »

Ponieważ zostałem poproszony o taki temat, niniejszym realizuję zamówienie.

Temat pojawia się w tym dziale choć to, o czym piszę dotyczy zarówno map dla PG2 jak i OG.

Oczywiście z czasem (jak zapowiada Luis) mapy do OG będą się jednak znacznie różnić - natomiast
mapy do PG2 już raczej się nie zmienią - dlatego temat pojawia się tutaj aby można go uzupełniać o
nowe opcje i rozwiązania.

W tym miejscu uwaga prywatna - liczę na pomoc Kowdara w zakresie nowych rozwiązań graficznych
i narzędziowych, które dotyczą OG, bo ja, ostatnią mapę zrobiłem jeszcze w czasach PG2. Oczywiście
system jaki opiszę zadziała pod OG, ale kiedy pojawią się te nowe opcje sam też będę p;otrzebował
pomocy.


Tyle tytułem wstępu....

Rozdział I - Research i źródła

Otóż po zrobieniu prawie 30 map dla PG2 wiem, że przynajmniej 50% pracy należy wykonać przed postawieniem
pierwszej kreski na rysunku.
. Większość źle zrobionych map, to błędy powstałe na etapie planowania i pracy z
materiałami źródłowymi.

Po pierwsze należy sobie zadać pytanie CZEMU MAPA MA SŁUŻYĆ?

To ważne pytanie, bo przecież mapa ma być podstawą/planszą bitwy, a nie po prostu np: "Mapą okolic Poznania"
Dlatego lepiej niż "mapa" mówić "plansza do gry", bo przecież tym w istocie jest. Oczywiście można zrobić mapę
okolic Miechowa, ale czy tam rozegrała się jakaś bitwa? Cała para pójdzie w gwizdek....

Jeżeli nawet mówimy: "mapa Kocka", to w rozumieniu gry nie jest to coś, co kupimy w kiosku na wycieczce.
Tradycyjna mapa miasta i okolic, to arkusz, z miastem w środku i terenem dookoła. Ale my, przez: "mapę Kocka",
rozumiemy Mapę bitwy pod Kockiem, przez co tytułowe miasto nie zawsze (a nawet rzadko) będzie leżeć
pośrodku. Ba, czasem go tam w ogóle może nie być.

Dlatego określanie obszaru, który chcemy pokazać należy zacząć od poszukiwania planu/mapy samej bitwy, która
tam się rozegrała i dopiero potem obejrzeć również mapę fizyczną terenu, aby umieścić bitwę w odpowiedniej
relacji do obiektów terenowych.

Prosty przykład - istnieją chyba ze cztery mapy Mt. Cassino, ale kiedy robiłem scenariusz dla Wojska Polskiego, okazało
się, że tak naprawdę, to żadna z nich nie pokazuje (w całości) tego obszaru, na którym działali żołnierze Andersa. Po
prostu były to mapy robione pod kątem sektora angielskiego albo amerykańskiego - ale nie polskiego.

Dlatego jeszcze raz - pytanie podstawowe: dla jakiej bitwy ta mapa ma być?

Oczywiście, można spróbować zrobić mapę na tyle uniwersalną, aby obejmowała kilka możliwych obszarów działań, ale
czasem przypomina to łapanie kilku srok za ogon i w efekcie mapa jest - tak naprawdę - do niczego.

Dlatego istnieją mapy nazwane np: "Leningrad", "Leningrad East", "Leningrad West" i.t.p.

Skąd wziąć plan obszaru?

1) Trzeba koniecznie mieć jakiś plan bitwy - choćby w formie szkicu, żeby wiedzieć jak rozstawione były wojska. Czyli
jak duży obszar musimy objąć naszą mapą.
2) Następnie porównujemy to z terenem rzeczywistym - np: Google Maps

UWAGA! - W Google Maps zobaczymy teren WSPÓŁCZESNY, na którym, przez 70 lat, mogły zajść duże zmiany! My mamy
pokazać teren z lat 40-tych - i tu się zaczynają schody. Niektórych dróg, linii kolejowych z pewnością wtedy nie było.
Niektóre miasta były znacznie mniejsze. Czasem nawet rzeki miały inne koryto. Podobnie sztuczne jeziora.


Czasem szkice sztabowe są na tyle dokładne, że możemy wyłącznie na nich się oprzeć, ale nie zawsze.

Przypominam raz jeszcze: robimy mapę bitwy - a nie turystyczną!

Dlatego trzeba wiedzieć, które miejsca były istotne dla przebiegu walk. Czasem jakaś wioska miała kluczowe znaczenie. Czasem było to wzgórze, jakiś lasek i.t.d. Ze względów skali topograficznej można by to pominąć, ale ze względów scenariuszowych - nie.

Co do konkretnych źródeł, to na początek polecam:
http://www.mapywig.org/

Mapy są historyczne (przedwojenne), polskie i nie tylko, zatem nie ma niebezpieczeństwa, że pojawi się tam jakaś
autostrada, którą wybudowano 10 lat temu Smiley
« Ostatnia zmiana: Styczeń 10, 2011, 10:01:21 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #1 : Styczeń 11, 2011, 02:46:09 »

Rozdział II - Wielkość mapy

Największa mapa, jaką PG2 jest w stanie unieść, to 1920 x 1920 pixeli. OG, póki co też, ale to się może zmienić.

Ten rozmiar oznacza mniej więcej 41x41 heksów. W PG2 to będzie raczej 40x40, gdyż PG2 nie umie obsługiwać
skrajnych rzędów heksów - trzeba o tym pamiętać.

40x40 przy rozmiarach heksa 1-2 km oznacza, że największy obszar jaki możemy sensownie odwzorować, to
kwadrat o boku 80km
. A najmniejszy....?

No cóż, nikt nie każe robić zawsze największej mapy, ale z drugiej strony, jak już brać się za robotę to czemu się
ograniczać. Nawet jeśli obszar bitwy był mniejszy, to jeśli tylko są dane geograficzne co do dalszych okolic, moim
zdaniem, można poświęcić trochę więcej czasu i pokazać także obszar dookoła.

Mimo dużej liczby map w puli, wciąż wielu brakuje, zatem czemu nie zrobić większej, a nuż sie komuś przyda do
"udawania" innego rejonu, do którego właściwej mapy jeszcze nie ma... Tak więc jeśli tylko jest czas, to polecam
robienie na maxa, zwłaszcza, że samo rysowanie, jeśli są wszystkie dane, to juz nie jest wielki problem.

Co innego, jeśli mamy dane tylko z obszaru samej bitwy, a pozostałe tereny są niewiadomą. Niestety, nawet Google
Maps mają poważne dziury jeśli chodzi np: o obszary Białorusi, czy Ukrainy. Wtedy rysujemy tyle ile znamy.

Niestety, nie każda bitwa nadaje się do pokazania w PG2/OG. Przykładem zmarnowanego wysiłku jest mapa:
"Westerplatte" nr 225. Bardzo ładna mapa, cóż z tego, skoro do rozegrania na niej scenariusza trzeba by stworzyć
osobny efil. Przy tych rozmiarach/skali mapy, aby strzelić z Westerplatte do Gdańska trzeba mieć działo strzelające na
10 heksów (a i tego nie jestem pewien). Zwykła 75-ka, na tej mapie, ze środka strażnicy, nie ostrzela nawet bramy wjazdowej...

Odwrotnym przykładem jest Poland Central nr 226. Dobrym działem, z liderem, można tu walić z Krakowa do Katowic....

Dlatego szczerze polecam trzymanie się skali 1hex = 1,5 km (przeciętnie). Jeśli obszar okaże się za duży, zawsze można zrobić dwie mapy, dzieląc przestrzeń tak, aby autor scenariusza, mógł potem zrobić dwie fazy bitwy, na osobnych planszach.

A jeśli obszar bitwy okaże się za mały? Można trochę naciągnąć rzeczywistość (np: 1 hex = 500m)... Ale nie zawsze.
Wracając do Westerplatte - cały teren strażnicy, z kawałkiem Gdańska, to - optymistycznie licząc -  1,5 x 1,5km, czyli
nawet naciągając, mapa miałaby 3 x 3 hexy Cheesy

W takim przypadku - po prostu dajemy sobie spokój, albo włączamy ten teren do większej całości, oczywiście nie licząc
na to, że ktoś będzie na tym budował osobny scenariusz "Westerplatte", tylko włączy ten epizod walk jako jedną z części
scenariusza obrony wybrzeża, rozgrywanego na większej mapie.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #2 : Styczeń 11, 2011, 09:29:09 »

Rozdział III - Wygląd mapy

Na początek ważna informacja:

NIKT NIE RYSUJE MAP OD PODSTAW  - no, w każdym razie - niewielu.

Najczęstszą metodą robienia mapy, jest wycinanie z innych map, pasujących nam fragmentów i sklejanie
tych mapowych puzzli w jedną całość.


W tym celu, przed przystąpieniem do pracy, należy wyobrazić sobie ogólny kształt przyszłej mapy i jej wygląd
oraz tonację kolorystyczną. W tym celu najlepiej przejrzeć sobie bazę map u Gilestiela i wybrać styl, w jakim
będziemy kontynuować nasze dzieło.

1) Tonacja kolorystyczna brązowo-zielona - mapy np: Ciechanów, Gomel, Dubno...



2) Tonacja zielona - mapy np: Berlin, Kustrin, Seelow...



3) Mapy typu "francuskiego" z żywopłotami np: OmahaBeach, Cherbourg, Caen...



4) Mapy typu "włoskiego" np: Salerno, Anzio, Cassino, Ancona....



5) Mapy typu "rosyjskiego" (stepowe) np: Kursk, Oboyan, Don (letni)



Do tego oczywiście dochodzą mapy górskie, pustynne, zimowe i.t.d.

Niektóre style można ze sobą mieszać, w innych przypadkach wygląda to fatalnie.
Na przykład, tak jak na mapie Remagen



Widać tu od razu efekty mieszania kilku tonacji: Drzewa mają trzy kolory: zielony, ciemno-zielony i brązowy...
Zwróćcie uwagę na różnice lewego dolnego i lewego górnego rogu mapy, do tego pustynne placki powklejane
tu i ówdzie. Zero efektów płynnego przejścia między poszczególnymi tonacjami.

A to jeszcze nie jest taka najgorsza mapa. Smiley

 
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #3 : Styczeń 12, 2011, 08:39:56 »

Rozdział IV - Narzędzia

Do zrobienia mapy potrzebne będą:

1) Program graficzny - polecam Paint Shop Pro, także i z tego wzgędu, że posiada już zdefiniowaną
paletę barw dla PG2 (inaczej mapa w klasycznym PG2 nie będzie działać!). Istnieje również zdefiniowana
paleta dla Photo Shopa. Jak z innymi programami - nie wiem. Ale tak naprawdę, obrazek można
narysować w każdym programie graficznym, a potem tylko skonwertować do odpowiedniej palety.

2) Edytor LG Suite

3) Program: PG2-Map-Tool Version 1.2.0: by  Carl Johan Ankerstjerne (opcjonalnie)
Wszystko, co robi ten program, robi także LG Suite, ale na początkowym etapie budowy mapy
wolę używać tego starego, bo proces ładowania obrazu i podgląd jest szybszy niż w Suite.
Mozna go znaleźć na stronie z narzędziami u Steve'a Browna.

4) Baza obrazów z innych map jako magazyn "klocków-puzzli", z których składać będziemy mapę.
Obrazki muszą być w formacie .bmp i taki też będzie podstawowy obraz robionej mapy.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #4 : Styczeń 12, 2011, 09:32:53 »

Rozdział V - Przygotowanie tła

Kiedy już wiemy jaki obszar i w jakim ustawieniu będziemy przedstawiać na mapie, wchodzimy na
jakąś stronę z mapami świata (map24, Zumi, GoogleMaps), ustawiamy wybrany obszar w odpowiedniej
skali i robimy mu "zdjęcie" czyli zrzut ekranu, który zapiszemy jako tło naszej mapy.

Załóżmy, że robimy mapę przedstawiającą obszar bitwy pod Tomaszowem Mazowieckim (wrzesień 1939)

Z dostępnych planów bitwy, wiemy, że pole działań zamykało się w poniższym obszarze:



Zatem takie ustawienie mapy - z Tomaszowem mniej więcej pośrodku - będzie OK.
Podziałka w lewym dolnym rogu pokazuje, że całość boku mapy ma mniej więcej 70km, czyli tyle ile
mieści się w granicach proporcji gry.

Następnie wczytujemy zrobiony zrzut pod Paint Shop'a, wycinamy tak aby pozostał tylko obszar samej mapy
(bez pasków narzędziowych i innych śmieci z ekranu, które załapały się na zrzut), konwertujemy poprzez paletę
dla PG2 i zapisujemy jako plik typu .bmp - to ważne!!!

Oczywiście zrzut jaki wykonamy z ekranu, to obrazek stanowczo za mały, aby robić na nim mapę.
Używając funkcji "resize" powiększamy nasz obraz do rozmiarów przyszłej mapy. Ponieważ jest to mapa
o boku ok 70km, możemy powiększać do rozmiaru prawie maksymalnego. Powiedzmy 1900x1900 pikseli.

Czynność powiększania najczęściej robimy "na wyczucie" i nie zawsze od razu otrzymamy taki rozmiar jaki
potrzeba. Czasem trzeba kilku prób, dlatego obrazek wyjściowy dobrze jest mieć zachowany jako kopię.

Po pierwszym powiększeniu wczytujemy nasz obraz .bmp pod LG Suite, włączamy podziałkę heksów i
patrzymy jak ma się skala mapy do ilości heksów.



Jak widać na 20 km mapy przypada 11 heksów, zatem mieścimy się w granicach przyzwoitości i mozna to tak
zostawić, aczkolwiek gdyby potrzebna była bardziej szczegółowa mapa, mozemy z obrazka wyjściowego wyciąć
nieco mniejszy obrazek, powiększyć go do tych samych rozmiarów jeszcze raz i obejrzeć. Idealnie by było, gdyby
na odcinek 20 km przypadało 15 heksów. Wtedy mamy upragnione 1,5 km na heks.

Możemy zacząć bawić sie w Matejkę.

Oczywiście w takiej skali zrzutu, jak widać na pierwszym rysunku, nie ma wielu miast i obiektów. Dlatego pracując
trzeba nieustannie podglądać teren w większym zbliżeniu lub na mapie sztabowej (patrz link do map WiG'u).

Idealnym wyjściem jest wykorzystanie jako tła od razu mapy sztabowej, ale wtedy ustawienie skali powiększenia
i wycinanego obszaru jest dużo żmudniejszym zadaniem. Choć robi się to tak samo - na podstawie porównania
podziałki oryginalnego arkusza mapy z widokiem heksów pod LG Suite.
 
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #5 : Styczeń 13, 2011, 01:22:32 »

Jeszcze drobna podpowiedź a propos skalowania mapy

Jeżeli wiemy: z własnej znajomości terenu, z atlasu samochodowego, z innego źródła... jaki obszar wyznacza kwadrat o
boku 60km, to możemy taki obszar w ciemno wyciąć z mapy i powiększyć do 1920 x 1920 pikseli. Wówczas na pewno otrzymamy podstawę mapy, gdzie 1 heks będzie się równał 1,5km.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Rozprza
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 776



« Odpowiedz #6 : Styczeń 13, 2011, 06:04:35 »

Tak rzadko ostatnio zaglądam, a tu taki rarytas!  Clap Ten Tomaszów to dla mnie  Wink Jak córcia pozwoli to wznowię moją pracę nad kampanią GO Piotrków. A tak "by the way" miałem problem, o jakim piszesz przy okazji robienia Bitwy warszawskiej 1920. Zbyt mały obszar i ważnych wiosek brakuje (to akurat można przełknąć).
PS Dobry przykład zmian na mapie 1939 i 2011 (pojawia się krajowa 8 z lat '70). Nie zaznaczona linia kolejowa "Warszawsko-wiedeńska" to nie włączona opcja w Google Wink
« Ostatnia zmiana: Styczeń 13, 2011, 06:11:51 wysłane przez Rozprza » Zapisane

W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #7 : Styczeń 18, 2011, 05:30:27 »

Rozdział VI - Rysujemy

Choć właściwszym byłby określenie "sklejamy". Bo w istocie, będziemy sklejać mapę z kawałków innych map, a samego rysowania będzie niewiele.

W tym celu otwieramy bazę uprzednio przygotowanych obrazów bmp z innych map, czyli nasz "magazyn" i przy pomocy
narzędzia do zaznaczania obszaru, zaznaczamy to co chcemy wyciąć.

UWAGA! Zaznaczony i wycięty obszar powinien mieć brzegi nieregularne, aby potem nie powstało wrażenie, że mapa jest posklejana z kwadratów czy prostokątów.

Oczywiście nieregularne brzegi trudno jest łączyć ze sobą, ale trzeba to robić, albo przy pomocy narzędzie do "rozmazywania" koloru - "Smudge", albo poprzez wklejanie w powstałe dziury jeszcze mniejszych fragmentów podobnego podłoża. A najczęściej poprzez jedno i drugie.

Zatem zaznaczamy - np: miasto



Robimy "Ctrl+C", otwieramy naszą mapę, która jest wciąż na razie tylko podkładem i wklejamy w odpowiednie miejsce:



Hurra - tak powstały "Koluszki!

Zapisujemy zmianę i wczytujemy obrazek pod LG Suite, aby sprawdzić, czy "Koluszki" wypadają nam na heksie, czy akurat pomiędzy heksami, co nie jest najlepsze dla gry. Być może będzie potrzebna mała korekta...

Porada - jak już mamy wczytany obrazek bazowy pod LG Suite i widzimy jak leżą heksy, możemy zapamiętać jak kłaść niektóre obiekty, aby nie wyłaziły z heksów. Patrz cztery rysunki wcześniej - obrazek z heksami. Widać wyraźnie, że aby miasto: "Piotrków" wypadło nam centralnie na heksie, jego wklejany obrazek musimy położyć na literach: "ów", albo "bu".

W czasie rysowania linii podziału heksów oczywiście nie widać, stąd musimy zapamiętać inne szczegóły mapy, aby po każdym wklejonym elemencie nie wczytywać pod Suite celem sprawdzenia.

I tak, mozolnie wklejając kolejne kawałki, łącząc je ze sobą, robimy całość.

POWODZENIA!
« Ostatnia zmiana: Styczeń 18, 2011, 05:32:52 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
CrissRS
Gość
« Odpowiedz #8 : Styczeń 24, 2011, 10:07:22 »

Dzięki Gustlik za temat.

A teraz do rzeczy:
Zrobiłem tak jak opisywałeś ale doszedłem do etapu gdzie trzeba skonwertować mapę i poległem. Nie wiem gdzie co i jak mam to zrobić.

Pomocy
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #9 : Styczeń 24, 2011, 10:42:15 »

Poczekaj, bo ja jeszcze nie skończyłem. Cheesy
A którym programem konwertowałeś??
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
CrissRS
Gość
« Odpowiedz #10 : Styczeń 24, 2011, 10:50:20 »

Poczekaj, bo ja jeszcze nie skończyłem. Cheesy

Zmyliło mnie to powodzenia  Grin
A którym programem konwertowałeś??

 Paint Shop Pro 8
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #11 : Styczeń 24, 2011, 11:28:55 »

Ściągnij sobie, z wymienionych przeze mnie wyżej programów do map - program numer trzy. Nie po to aby z niego korzystać, ale po to, żeby mieć plik palety kolorów do do Panzera w wersji do PSP. To będzie plik, który będzie miał w nazwie jakoś tak "PSP.pal". Nawet bym Ci wysłał, ale jestem poza swoją pocztą.

Ten plik skopiuj sobie gdzieś do katalogu PSP, a następnie musisz wykonać funkcję "Load Palette" z Menu: "Colors" (pisze to na podstawie starszej wersji PSP, ale to se chyba nie zmienia) pokazując Paint Shopowi, którego pliku palety ma użyć. Kolory nieco się zmienią, i tak powstały obraz jest skonwertowany według wymagań PG2.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
CrissRS
Gość
« Odpowiedz #12 : Styczeń 24, 2011, 11:55:50 »

Wielkie Dzięki. Opcje Palet odkryłem w PSP brakowało mi tylko palety. Jutro spróbuję. Jeszcze raz Wielkie Dzięki.
Zapisane
CrissRS
Gość
« Odpowiedz #13 : Luty 19, 2011, 10:23:30 »

Czy można poprawiać czyjąś mapę?
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #14 : Luty 19, 2011, 11:00:07 »

Można - moja Warsaw East jest częścią mapy Warsaw z dobudowaną częścią wschodnią. Podobnie robilem przy jednej z map Berlina, którą zrobiłem łącząc po prostu mapy Berlin i Seelow
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Strony: [1] 2 3 ... 13   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.083 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.011s, 1q)