Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 25, 2024, 03:55:46 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 ... 18 19 [20] 21   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Open General - plany rozwojowe (wątek historyczny)  (Przeczytany 174557 razy)
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6916



« Odpowiedz #285 : Marzec 02, 2011, 04:08:08 »

Nie, ale jestem pełen oczekiwań względem klasy pociągi- wtedy bym przydzielił przeciwlotniczy. I po prostu nie trzeba by tej fikcji wodnej utrzymywać. Wink
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
CrissRS
Gość
« Odpowiedz #286 : Marzec 02, 2011, 07:16:00 »

Nie, ale jestem pełen oczekiwań względem klasy pociągi- wtedy bym przydzielił przeciwlotniczy. I po prostu nie trzeba by tej fikcji wodnej utrzymywać. Wink

Ruskie już mają.
Zapisane
narsilion
Sierżant (Sergeant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 18



« Odpowiedz #287 : Październik 23, 2011, 11:34:43 »

Panowie - mam jedną sugestię: czy dałoby się przekonać twórców, żeby dodali (może tylko jako wyłączaną opcję) rozstawienie jednostek lotniczych na heksach rozstawienia - tych samych co wojska lądowe? Albo żeby choćby w fazie deployment można było samoloty rozstawiać nie tylko na heksach lotniska, ale też na sąsiednich do lotnisk.

Rozstawianie samolotów w PG1 i było to bardzo szybkie i wygodne: klik-klik-klik, szybkie wskazywanie które jednostki gdzie wystawiam - i już. Lotnictwo mogło się znaleźć - o ile pamiętam - na tych samych polach, co rozstawiane jednostki lądowe.

Tymczasem w OpenPG samoloty startują z lotniska (może to scheda po PG2, którego zgoła nie znam). Zwłaszcza kiedy scenariusz daje nam tylko jedno pole lotniska, a samolotów jest sporo, rozstawienie zamienia się w upierdliwe powtarzanie ruchów:
- otworzyć menu deployment
- wybrać samolot (są cholery zawsze na końcu!)
- posadzić go na lotnisku
- zamknąć menu deployment
- odlecieć samolotem, żeby nie blokował lotniska
...i apiać od nowa, a pod koniec kampanii masz na przykład kilkanaście samolotów. Perspektywa przepychania ich wszystkich przez wąskie gardło pojedynczego heksu z lotniskiem nieraz mnie zniechęciła do dalszej gry. Bo ani to wygodne, ani grywalne, ani nawet realistyczne, kiedy ci się cała flota powietrzna jakby znikąd nagle wyraja.
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6916



« Odpowiedz #288 : Październik 24, 2011, 12:55:52 »

Ale jak masz SH, to i lądowe też tak wystawiasz... Dodam, że zważywszy na np. mały zakres ruchu Elefanta jestem gotów wystawiać i 29 jednostek z zewnętrznego heksu, byleby zyskać 1 heks w zasięgu.
Nie pojawia się znikąd, właśnie masz z lotniska.
A lotnictwo i SH chyba czasem masz takie heksy np. w scenach desantowych.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
narsilion
Sierżant (Sergeant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 18



« Odpowiedz #289 : Październik 24, 2011, 04:13:26 »

Jak mam SH, wystawiam jednostki lądowe również na sąsiednich polach, a nie tylko na samym SH, więc w sumie jest pól dla deploymentu 7 a nie jedno. I upierdliwej procedury nie trzeba powtarzać kilkanaście razy...

Gdyby to dało się zrobić przy okazji rozstawiania samolotów na lotniskach, już by rozwiązało problem.

A jedno pole ruchu więcej nie czyni dla samolotów aż takiej różnicy jak dla powolnych elefantów czy innych jagdtigerów...

Cytuj
Nie pojawia się znikąd, właśnie masz z lotniska.
No popatrz pan. "Skąd się biorą samoloty? Ano z lotniska"
Przecież jednostki lotnicze są gdzieś produkowane, skądś przebazowywane. Dlatego uważam za zasadne ich rozstawianie nad jednostkami wojska. Za to nagłe wyrojenie się całej armii powietrznej z jednego lotniska to właśnie pojawienie się lotnictwa z nikąd.

Przykład: weźmy scenariusz z kampanii Wielka Rzeczpospolita, chyba piąty czy szósty, kiedy startujesz bez lotniska i nie masz sił powietrznych. Przy najbliższym lotnisku, na południowym zachodzie mapy, stoją same japońskie aux, na krótkich nóżkach nawet do lotniska nie dojdą, nie mówiąc o zdobyciu. Ale gdzieś pośród nich stoi jeden polski willys jeep. Wiec zamiast atakować wroga, kierujesz całą artylerię w jednostkę stojącą na lotnisku - która ginie. Potem wjeżdżasz dżipem na lotnisko - jest twoje. Wypuszczasz z niego swoje jednostki powietrzne, a na koniec (dżipa też trochę ci szkoda, choć to aux) ładujesz willysa na samolot i w nogi. Przecież pola by nie utrzymał, tylko by niepotrzebnie zginął.
No i teraz powiedz - skąd się na tym pustym lotnisku z jednym dżipem wzięła obsługa i samoloty, żeby cały twój złom wypuścić w powietrze? Nie było to pojawienie się samolotów z nikąd?
« Ostatnia zmiana: Październik 24, 2011, 04:35:37 wysłane przez narsilion » Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #290 : Październik 24, 2011, 04:56:49 »

Cytuj
...i apiać od nowa, a pod koniec kampanii masz na przykład kilkanaście samolotów. Perspektywa przepychania ich wszystkich przez wąskie gardło pojedynczego heksu z lotniskiem nieraz mnie zniechęciła do dalszej gry.

No żebyś wiedział, że też od tego dostaję szału.....

Choć z drugiej strony, z heksami lądowymi, często postępuje jak Zsamot, czyli mając 6 heksów dookoła SHexa i tak wystawiam tylko z jednego - tego najbardziej wysuniętego, żeby zarobić te 2 pola ruchu....

Zapytam Luisa o te otniska.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6916



« Odpowiedz #291 : Październik 25, 2011, 11:19:02 »

Produkowane nie oznacza chyba gotowe do walki... Idąc tym torem, to SH, który jest koło lasu... Tam też masz fabrykę czołgów? Szkołę wojskową, że nagle wystawiasz piechotę...

1 heks w przypadku samolotów i 1 heks często decyduje, zwłaszcza w przypadku powolnych Stukasów. Często miałem sytuacje, że Ju-88 doleciałem, a Stukas został... dosłownie heks przed czołgiem... Zatem ten heks może zaważyć.

 Ale jeżeli byłby punkt wystawiania większej ilości- czemu nie... Ale nadal uważam, to naprawdę kwestia 2 minut...
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
narsilion
Sierżant (Sergeant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 18



« Odpowiedz #292 : Październik 25, 2011, 04:18:24 »

Idąc tym torem, to jasne, że wojsko które rozstawiasz, znajduje się na jakichś pozycjach wyjściowych. Samoloty też mogły się już podnieść z lotnisk i w czasie kiedy ma się "zrobić gorąco" są już nad rejonem walk - przebazowane z innych baz lotniczych. Dlatego uważam za zasadne, żeby rozstawiać je nad wojskiem - to wszystko i tak uproszczenia, więc po co promować system zmuszający do dokuczliwego powtarzania czynności?

Oczywiście, możliwe jest rozstawianie jednostek po jednej, żeby zyskać na zasięgu - sam tak robię niekiedy - ale to już jest kwestia osobistego wyboru a nie wkurzające ograniczenie w grze. I inaczej się je odbiera.
Zapisane
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #293 : Listopad 05, 2011, 12:20:21 »

Ponowię postulat i proszę Cię, Gustliku o przekazanie tego Luisowi, o wykorzystaniu w OG pomysłów z Pacific General:
- możliwość wygrywania "na punkty";
- możliwość uczestnictwa w scenariuszu więcej, niż dwóch stron;
Te dwie nowinki dawałyby niesamowite możliwości!
Inne rozwiązania rodem z PacGen:
- możliwość rozpoczynania pierwszego scenariusza w kampanii przez komputer;
- przewożenie samolotów przez lotniskowce;
- rozpoznawanie trasy przelotu przez samolot (tak było też w PG1);
- możliwość grania w nocy;
- okręty podwodne jako oddzielny Target.

Z pomysłów, nie związanych z PacGen, zgłaszam jeszcze możliwość "wchodzenia" do jednostek typu fortyfikacje.
Zapisane
mara
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 434


« Odpowiedz #294 : Listopad 05, 2011, 02:24:29 »

to ja jeszcze prosiłbym o możliwość niszczenia mostów przez lotnictwo - może dać samolotom coś w stylu ostrzał hexa przez artylerię?
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #295 : Listopad 05, 2011, 07:08:21 »

Panowie! Przed zgłaszaniem jakichkolwiek postulatów trzeba koniecznie przejrzeć TEN wątek.

http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=132&t=36530

Tam ludzie już niejedno zgłaszali (o ile wiem tury nocne są zgłoszone) i trzeba sprawdzić aby się nie powtarzać. Przy okazji zorientujecie się ile już Luisowi na głowę zrzucono.... Ja już się boję.... Grin Grin Grin
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Greg
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 536



WWW
« Odpowiedz #296 : Listopad 13, 2011, 06:35:55 »

Ostatnio grałem trochę w grę Fall Weiss (stara gra z roku 1998 wydana przez Polską firmę MarkSoft) i jest tam opcja, której brakuje mi w OG, sprawa dotyczy wchodzenia na jeden heks kilku oddziałów i łączenie ich (lub dzielenia) w większe zgrupowania np. na heks wchodzi pułk kawalerii (jedna ikona), plut.karabinów  maszynowych, oraz ppanc i  poprzez dodatkową opcję łączymy ich i od tego momentu poruszają się razem. Oczywiście jest możliwa opcja odwrotna, czyli rozdzielamy je i każdy rusza się w innym kierunku.
Urealniło by to grę i zarazem pozwoliło często uniknąć tłoku na mapie.
Co o tym myślicie, na dzień dzisiejszy w trakcie gry dwie jednostki nie mogą zająć tego samego pola (przynajmniej nic mi o takiej opcji nie wiadomo). Istnieje  możliwość tylko przy tworzeniu scenariusza, postawić kilka jednostek na jednym polu ale ruszają się później oddzielnie.


Zapisane

Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6916



« Odpowiedz #297 : Listopad 13, 2011, 08:28:18 »

Ja jestem na nie, stanowczo.
Wyobraź sobie dream team: piechota z C.S., na heksie z doświadczonym czołgiem, lider overwatch, działo z liderem- oszczędzającym amunicje i na deser lider z pelotką- np. camouflage... Czym byś to ruszył???
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Greg
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 536



WWW
« Odpowiedz #298 : Listopad 13, 2011, 08:39:17 »


Ja jestem na nie, stanowczo.
Wyobraź sobie dream team: piechota z C.S., na heksie z doświadczonym czołgiem, lider overwatch, działo z liderem- oszczędzającym amunicje i na deser lider z pelotką- np. camouflage... Czym byś to ruszył???
Zawsze można zrobić jakieś ograniczenie np. maksymalnie 3 jednostki itp.

Ale obecnie nieraz ma to miejsce w scenariuszach gdzie autor  umiejscowił kilka jednostek "na sobie razem".
Teraz tylko chodzi o to żeby można było tak robić w trakcie scenariusza.
NP.  pułk kawalerii składający się z:  kawalerii, ckm i ppanc na jednym heksie - byłby bardziej realny.

Zapisane

czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #299 : Listopad 13, 2011, 09:13:48 »

Tyle, że ikona kawalerii, to właśnie pułk kawalerii z organicznymi ckm`ami, pepancami, itp.

Ikona pułku kawalerii, wraz z ikoną batalionu ckm oraz dywizjonu ppanc, to już prawie brygada. A Brygada niekoniecznie zmieściłaby się na jednym heksie.

Zapisane
Strony: 1 ... 18 19 [20] 21   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.091 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.008s, 1q)