Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 25, 2024, 11:35:16 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 2 [3] 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Nowy front dla Niemców - "Luftwaffe"  (Przeczytany 42505 razy)
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6916



« Odpowiedz #30 : Grudzień 14, 2011, 04:23:48 »

Nie lubię takich siłowych rozwiązań, po to są różne rodzaje broni, by je umiejętnie stosować.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #31 : Grudzień 14, 2011, 05:54:20 »

Cytuj
a czy żeby "wyłączyć" lotnictwo nie wystarczyło by znacząco "popsuć" pogody? proste i w miarę skuteczne zniechęcenie do kupowania drogiego sprzętu mało nadającego się nawet do rozpoznania.

To jest wylewanie dziecka z kąpielą. Po pierwsze: pogoda jest wyznaczana losowo na podstawie PRAWDOPODOBIEŃSTWA opadów w danym regionie, w danym miesiącu - więc możliwość sterowania pogodą jest dość ograniczona, po drugie: pogorszenie pogody oznacza także pogorszenie skuteczności działania wojsk lądowych. Po trzecie wreszcie - nie chodzi o rozwiązanie, które ograniczy możliwości działania lotnictwa, a raczej możliwości jego kupowania.

Cytuj
A misje na wybicie przeciwnika?

U gracza mogłoby się to sprawdzić, ale nie wiadomo jak zrozumiałby taką misję komputer. Poza tym wyobraź sobie, co by sie działo gdyby przez ostatnie 3 kolejki padał deszcz? Scenariusz nie do wygrania, bo jak wybijesz samoloty?
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
spros
Młodszy chorąży (Warrant Officer 2)
*
Offline Offline

Wiadomości: 32


« Odpowiedz #32 : Grudzień 16, 2011, 10:50:27 »

Scenariusz nie do wygrania, bo jak wybijesz samoloty?
tak, racja. Ta gra ma wiele problemów, których nie da się rozwiązać, aż czasem korci mnie żeby poświęcić trochę czasu i zrobić silnik własnych koncepcji (tylko że mi się jeszcze aż tak bardzo nie chce).
Rezygnacja z paliwa w lotnictwie była dla mnie małym zaskoczeniem. Cóż zrobić... Im dłużej walisz głową w mur tym bardziej szkoda muru.
Kwestie punktów zaopatrzeniowych, składów paliw i amunicji też nie zostały sensownie rozwiązane. Oficerowie niektórych armii byli rozliczani z ilości i jakości użytych środków do realizacji celu, np. dowódcy polskich okrętów mieli zakaz atakowania torpedami okrętów mniejszych niż krążowniki, o czym Niemcy doskonale wiedzieli, i nie przysłali nic co by mogło podejść pod wyrzutnie. Ze względu na KOSZTY. 100tyś kosztowała torpeda, a 2zł zarabiał dziennie dobry robotnik. Lepiej było je wysadzić robiąc extra wyspę z półwyspu. W każdym razie uzupełnianie paliwa i amunicji w dowolnym miejscu i czasie i do tego za darmo jest takim samym albo i większym wypaczeniem jak możliwość kupowania samolotów przez siły lądowe. To samo tyczy się innych rodzajów broni, może z wyjątkiem piechoty i pochodnych. Któż to widział, żeby w gestii dowódcy brygady pancernej leżało np. dziesięć dywizjonów artylerii dalekosiężnej?
Drobna poprawka u Luisa podnosząca np. o 15% (kumulowane) koszt następnego oddziału tego samego typu zniechęca do posiadania takich nieproporcjonalnych armii, tzn. pierwszy FW-190 będzie kosztował x, drugi 1,15x, trzeci 1,32x itd. Kończące się w 3 tury paliwo (a nie ileśtam hexów) spowoduje, że z braku lądowisk samoloty same pospadają, albo zostaną wycofane z walki (EH - mogły być na każdym scenariuszu nie przewidującym walki w okrążeniu lub ich rolę mogły by pełnić SH). Abstrahując już od zmieniającej się ceny w ciągu kampanii - prototypy drogie - w czasie masowej produkcji tańsze. Wszak T34/85 był w '44 prawie dwa razy tańszy od T34/76 z roku '41, choć w '43 wcale tak nie było.
Ech trochę długa ta dygresja, a w zasadzie dopiero dotknąłem wierzchołka góry,
W temacie sądzę, że Dodanie frontu nie zaszkodzi, ale Wydzielenie już może trochę popsuć zabawę.
Zapisane
Pit
Młodszy chorąży (Warrant Officer 2)
*
Offline Offline

Wiadomości: 31



« Odpowiedz #33 : Grudzień 16, 2011, 11:38:44 »

Chciałbym tylko zauważyć, że to jest GRA, która z założenia ma stanowić rozrywkę, a nie jakiś super symulator pola walki. I jako taka zawiera pewne uproszczenia. Idąc w kierunku pełnego realizmu zrobi się z OG kolejny produkt dla purystów!

A jeśli o nowy front chodzi to według mnie można spróbować.
Zapisane

"Jeśli długo spoglądasz w otchłań,
Otchłań spogląda również na ciebie."

            Friedrich Nietzsche
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #34 : Grudzień 16, 2011, 12:01:07 »

Cytuj
Któż to widział, żeby w gestii dowódcy brygady pancernej leżało np. dziesięć dywizjonów artylerii dalekosiężnej?

Nie zawsze jesteś dowódcą brygady pancernej. Trudno przewidzieć jaką skalę kampanii przyjmie autor scenariuszów. Raz będzie to kampania pułku, a raz - grupy armii. Powinno się dać grać - i tak - i tak. Oczywiście kompromis zawsze jest kosztowny.

Cytuj
Drobna poprawka u Luisa podnosząca np. o 15% (kumulowane) koszt następnego oddziału tego samego typu zniechęca do posiadania takich nieproporcjonalnych armii, tzn. pierwszy FW-190 będzie kosztował x, drugi 1,15x, trzeci 1,32x itd.

To jako drugiego kupię sobie Me109, a jako trzeciego - Me 410......
Poza tym jak w takim razie rozwiązać problem posiadania dziewięciu jednostek piechoty (3 pułki po 3 bataliony)?

Cytuj
Kończące się w 3 tury paliwo (a nie ileśtam hexów) spowoduje, że z braku lądowisk samoloty same pospadają, albo zostaną wycofane z walki

Przypominam, że mapa do gry, to kwadrat o boku 80km (max) Dla samolotu mającego zasięg (nawet niewielki jak na swoją klasę) powiedzmy - 500km sześciokrotne przelecenie tego obszaru - to nie jest problem. Co innego z amunicją - dlatego amunicję trzeba uzupełniać a paliwa - nie.

Cytuj
Chciałbym tylko zauważyć, że to jest GRA, która z założenia ma stanowić rozrywkę, a nie jakiś super symulator pola walki. I jako taka zawiera pewne uproszczenia. Idąc w kierunku pełnego realizmu zrobi się z OG kolejny produkt dla purystów!

O to, to, to....

Dlatego myślę WYŁĄCZNIE o wydzieleniu rodzajów broni, lub korpusów (dlatego powstali np Marines), ale bez dalszego uszczegółowienia. Jak ktoś ma ochotę na hardkora, to polecam efile Adlera. Tam samoloty są po 1200pp, a wydzielenie sprzętu obejmuje nawet poziom dywizji - tzn co innego można kupić dla dywizji piechoty, a co innego dla dywizji np: pancernej.

« Ostatnia zmiana: Grudzień 16, 2011, 12:10:33 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6916



« Odpowiedz #35 : Grudzień 16, 2011, 03:59:16 »

Ja ujmę tak, jeżeli ktoś ma ambicję odzwierciedlić pole walki- co jest z góry niemożliwe..., to najlepiej niech to popróbuje na własnym efilu, ten Gustlika daje PRZYJEMNOŚĆ gry przy zachowaniu realności...PEWNEJ!
ps. te koszta zakupu jednostki - ich kumulacja to już jest?! Durna idea, czyli tani sprzęt x 3 nie będzie tani. Gratuluję logiki...
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Rozprza
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 776



« Odpowiedz #36 : Grudzień 16, 2011, 06:20:47 »

Pit, Gustlik, Zsamot.

Macie oczywiście rację! Ale ja będę zawsze popierał każdą zmianę w e-filu Gustlika, która uszczegóławia grę.

PS Jak będę miał kiedyś (za kilka lat  Grin) trochę czasu, to powalczę na e-filu Adlera.
Zapisane

W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6916



« Odpowiedz #37 : Grudzień 16, 2011, 07:15:37 »

Ale stawiasz grze wymagania, które nigdy nie były jej celem... Im bardziej uszczegóławiasz, tym więcej dziur się tworzy.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
spros
Młodszy chorąży (Warrant Officer 2)
*
Offline Offline

Wiadomości: 32


« Odpowiedz #38 : Grudzień 19, 2011, 10:03:57 »

ps. te koszta zakupu jednostki - ich kumulacja to już jest?! Durna idea, czyli tani sprzęt x 3 nie będzie tani. Gratuluję logiki...
chyba na szczęście nie. Tani sprzęt dalej będzie tani. Drogi za to zrobi się cholernie drogi :-)
Zapisane
Hansen
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3608


Bierz co się da,niech się dzieje co chce.


« Odpowiedz #39 : Grudzień 19, 2011, 10:50:35 »

Moim zdaniem gra osiągnęła swoje apogeum (ale można spróbować z tym lotnictwem,zobaczymy jaki będzie efekt),szczerze to ciągle wkurzają mnie jakieś zmiany i nowe wersje gry...ściągam a tu jakiś babol wyskakuje.
Na dzień dzisiejszy ''gra jest grywalna'' i powinno tak zostać...moim skromnym zdaniem powinno się zakończyć fazę testów i dać ludziom grę skończoną w 100%
Zapisane
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #40 : Grudzień 19, 2011, 11:12:29 »

Ja będę do końca postulował o wprowadzenie do OG pomysłów z PacGen.
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6916



« Odpowiedz #41 : Grudzień 19, 2011, 01:36:13 »

Ale te zmiany, korzystne pod dany pomysł, czy kampanię, nie są gwarantem pozytywnych zmian w innych sytuacjach.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #42 : Grudzień 19, 2011, 01:46:38 »

Cytuj
Na dzień dzisiejszy ''gra jest grywalna'' i powinno tak zostać...moim skromnym zdaniem powinno się zakończyć fazę testów i dać ludziom grę skończoną w 100%

Rozumiem, że nie chcesz już rozbudowy efila o dalsze kraje i nowe jednostki? Np: z I wojny światowej czy z wojny wietnamskiej?

Cytuj
Ja będę do końca postulował o wprowadzenie do OG pomysłów z PacGen.

OK - tylko to nie to forum. A już na pewno nie ten temat.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Hansen
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3608


Bierz co się da,niech się dzieje co chce.


« Odpowiedz #43 : Grudzień 19, 2011, 02:49:54 »

I WŚ i wojna w Wietnamie mnie po prostu nie interesują.
OG jest jedyną grą w jaką gram a to z powodu zainteresowań i powiedzmy że w miarę dobrze oddaje pole walki...i to na tyle.
Pozdrawiam.
Zapisane
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #44 : Grudzień 19, 2011, 03:00:53 »

Rozumiem, że nie chcesz już rozbudowy efila o dalsze kraje i nowe jednostki? Np: z I wojny światowej czy z wojny wietnamskiej?

Hansen pisał o zakończeniu pracy nad grą. Efil jest rozwijany niezależnie od niej.

OK - tylko to nie to forum.

Traktuję Cię jako swojego przedstawiciela na tamtym forum   Wink.
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.059 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.009s, 1q)