Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 04:25:11 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ruch jednostek i teren w GusEfile  (Przeczytany 8506 razy)
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« : Czerwiec 02, 2012, 03:42:29 »

Cytat z innego wątku:

Jutland:
Cytuj
No ale przy chorej mobilności Opli zostaje to wyjaśnione w 2 tury

Ponieważ dwukrotnie zostałem dość ostro wezwany do tablicy, przez kol. Jutlanda, który nie szczędzi
uszczypliwości i ironii na temat transportu typu Opel Blitz, chciałbym oszczędzić mu konieczności
wymyślania kolejnych epitetów i wyjaśnić co następuje:

Podstawowym punktem odniesienia dla ruchu jednostek - jaki przyjąłem w efilu - jest ruch piechoty.
Przyjmijmy, że piechur z obciążeniem w ciągu godziny pokonuje ok. 4 kilometrów.
Dalej - załóżmy, że ciężarówka z napędem na cztery koła jest w stanie, w dowolnym terenie, wycisnąć z
siebie marszową prędkość 20 kilometrów na godzinę.

Co to oznacza? Ano to, że w danym czasie (obojętnie - godzina, dwie czy doba), ciężarówka przejedzie
dystans pięciokrotnie większy niż maszerujący piechur.

Skoro zatem piechota porusza się przeciętnie 3 heksy na turę, to nawet niezbyt zaawansowana technicznie
ciężarówka powinna przejechać 15. Zakładąjąc, że tura dla piechoty i ciężarówki oznacza tyle samo czasu.

Najwolniejszy czołg powinien być dwukrotnie szybszy od piechoty (6-8 km/h) czyli pokonać dystans 6 heksów.
T-34 powinien zaś spokojnie - nawet po bezdrożach - przejechać 20!

Rozumiejąc jednak, że takie zmiany byłyby zbyt rewolucyjne, obniżyłem te wartości starając się jednak zachować
zasadę, że marsz na piechotę a jazda - to dwa różne światy.

Czy to co napisałem jest logiczne? Mam nadzieję, że tak - przynajmniej tak mnie na fizyce uczono.

Dodatkowo - prosze zwrócić uwagę, że mówiąc: "w danym czasie" - nie używam żadnej jednostki czasu - po prostu
porównuję dystans (również nie używam miary długości) i uznaję dystans ciężarówki za (minimum) trzykrotnie
większy niż piechoty.
. A skoro piechota chodzi na 3 heksy - to ile jest 3x3....??

To wszystko są i tak ostrożne i zaniżone szacunki. Bo gdyby przyjąć, że tura trwa przeciętnie 8-12 godzin, a heks
1-2 km, to strach pomyśleć ile heksów powinien taki Opel w 1 turę przejechać.

Zanim zatem ktoś powie "chore" - niech najpierw może wykaże luki w moim rozumowaniu, oraz odpowie sobie na
pytanie:

SKORO PIECHOTA PORUSZA SIĘ NA ODLEGŁOŚĆ TRZECH HEKSÓW - ILE RAZY WIĘKSZY DYSTANS, W TYM SAMYM CZASIE, PRZEJEDZIE CIĘŻARÓWKA?

To jest pytanie z fizyki, z siódmej klasy podstawówki.

Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Jutland
Kapitan (Captain)
*
Offline Offline

Wiadomości: 115


Mówię po duńsku jak on po francusku.


« Odpowiedz #1 : Czerwiec 02, 2012, 04:14:05 »

Przepraszam, jeśli poczułeś  się urażony moimi komentarzami. Mam dosyć irytujący styl wypowiedzi, wiem o tym. Postaram się powstrzymać w przyszłości, tak samo Kowdar mógł się pewnie czasem zirytować na moje uwagi co do scenariuszy...

Ale do rzeczy.
Widzisz, wszystko, co napisałeś jest prawdą. I z wyliczeniami się zgadzam. Mimo wszystko jakoś to mi wszystko zgrzyta, gdy piechota zmotoryzowana jest szybsza od niemal wszystkiego w mojej armii. W tym scenariuszu to pół biedy, ale najbardziej dobijało mnie to we Francji, gdzie Ople śmigały przez bocage jak na skrzydłach, a transportery grzęzły. Nie jest dla mnie problemem ilość heksów, jakie pokonuje Blitz, ale łatwość z jaką to robi, ten nieszczęsny all-terrain movement.
Po prostu jakoś ciężko mi przyjąć do wiadomości, że ciężarówka, nawet 4x4, radzi sobie w terenie tak samo jak 6-8 kołowy samochód rozpoznawczy, czy też coś na gąsienicach, przemykając przez las jakby to był suchy step na Ukrainie. I to miałem na myśli pisząc o 'chorej' mobilności. Mam po prostu wrażenie, że moi grenadierzy jeżdżą na Jeepach. Ale może za mało wiem o Blitzach.


P.S. Wiem, że PSW 222 miał słabą dzielność terenową. Ale czy słabszą od Blitza? Trochę to dobija we wczesnych scenariuszach, gdy zdarza się, że recon wlecze się gdzieś na tyłach armii przez swój wheeled movement.


« Ostatnia zmiana: Czerwiec 02, 2012, 04:26:40 wysłane przez Jutland » Zapisane

Jeśli siadam do gry, to w celu zrelaksowania się. Od wyzwań i frustracji mam realne życie.
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #2 : Czerwiec 02, 2012, 04:35:50 »

Cytuj
P.S. Wiem, że PSW 222 miał słabą dzielność terenową. Ale czy słabszą od Blitza? Trochę to dobija we wczesnych scenariuszach, gdy zdarza się, że recon wlecze się gdzieś na tyłach armii przez swój wheeled movement.

Aaaa..... Kwestia porównawcza jednostek jest jak najbardziej otwarta i do dyskusji.
Podobnie jak tabela terenu i kosztów ruchu.

Niestety - a rozmawiałem z Luisem ostatnio - możliwe do zastosowania są tyko całkowite podzielniki punktów ruchu dla
poszczególnych terenów. A praktycznie wchodzą w grę tylko dwa - 2 i 3. To trochę mało.... Myślałem o zastosowaniu jeszcze 1,5 - ale Luis rozwiał moje wątpliwości - nie da się.

Zwróć uwagę, że jeżeli ciężarówka będzie miała 6 punktów ruchu, a koszt ruchu (podzielnik) dla terenu "clear" bez dróg - wynosi 2, to taka ciężąrówka poza drogami będzie się poruszała tylo o trzy heksy - czyi piechota nawet do niej nie wsiądzie.

Żeby był jakiś zysk - to musiałby być to ruch co najmniej o 4 pola, no ale wtedy ruch podstawowy musi wynosić 8.

Że już nie wspomnę o podzielniku 3... Stąd te 9 u Opla

Ale nad tym możemy dyskutować. Dyskusja jest zawsze mile widziana.
W powyższym i poprzednim poście - chciałem opisać dwie rzeczy - logikę jaką się posługiwałem i ograniczenia jakie gra narzuca. W tych ramach trzeba się poruszać tworząc jednostki.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #3 : Czerwiec 02, 2012, 08:21:55 »

Trzeba zauważyć, że przy obecnie stosowanych podzielnikach ruchu, jedynym PRAKTYCZNIE zdatnym do stosowania jest podzielnik =2, bo stosowanie podzielnika =3 sprowadza wynik do 3 lub mniej, czyli to jest tyle ile piechota ma "w nogach". Zatem transport nie będzie użyty. Chyba że dla artylerii o ruchu własnym =0.

Pewnym wyjściem byłoby zastosowanie wyższej wyjściowej wartości ruchu czyli np: piechota=6, czołg=12, ciężarówka=16
ale oczywiście nic tyle by nie jeździło, bo podstawowy podzielnik byłby nie =1, tylko =2 i potem 3 i 4, no ale to spowodowałby niewygodę w opisach, bo wartość ruchu, w okienku danych, na dzień dobry trzeba by dzielić przez 2
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Jutland
Kapitan (Captain)
*
Offline Offline

Wiadomości: 115


Mówię po duńsku jak on po francusku.


« Odpowiedz #4 : Czerwiec 02, 2012, 08:55:08 »

Gdzie mogę znaleźć aktualną tabelę ruchu?
Zapisane

Jeśli siadam do gry, to w celu zrelaksowania się. Od wyzwań i frustracji mam realne życie.
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #5 : Czerwiec 02, 2012, 09:15:03 »

W pliku Terrain.txt
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.054 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.004s, 1q)