Strona główna
|
Pomoc
|
Szukaj
|
Zaloguj się
|
Rejestracja
Kwiecień 20, 2024, 12:28:28
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
Czy dotarł do Ciebie
email aktywacyjny?
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
English
Polish
Forum OpenGeneral
>
Open General
>
Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
(Moderatorzy:
Gustlik
,
Waldzios
) >
Marynarka Wojenna w Open General-propozycje, przemyślenia.
Strony: [
1
]
2
3
...
17
Do dołu
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: Marynarka Wojenna w Open General-propozycje, przemyślenia. (Przeczytany 87096 razy)
Mario
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1353
Marynarka Wojenna w Open General-propozycje, przemyślenia.
«
:
Marzec 16, 2014, 11:39:26 »
Przy okazji testowania nowej kampanii Gustlika
"Greater America" pojawiło się kilak ciekawych pomysłów dotyczących min. możliwości okrętów podwodnych, niszczycieli.
Myślę, że w tym wątku można by było przedstawić przemyślenia i propozycję kolegów związane z morską i morsko- lotniczą tematyką.
Link z dyskusji:
http://www.forum.gildiageneralow.pl/kampanie-nierankingowe-smieszne-cwiczebne-i-t-p/test-%27greater-america%27/105/
«
Ostatnia zmiana: Marzec 17, 2014, 12:47:16 wysłane przez Mario
»
Zapisane
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Rudel
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1193
Odp: Marynarka Wojenna w Open General-propozycje, przemyślenia.
«
Odpowiedz #1 :
Marzec 17, 2014, 12:08:14 »
Bardzo potrzebny wątek i okaże się pewno przydatny
Zapisane
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Marynarka Wojenna w Open General-propozycje, przemyślenia.
«
Odpowiedz #2 :
Marzec 17, 2014, 12:37:34 »
OK - przejrzałem Open Suite i to co można zrobić "na już" to:
1) Zwiększyć ruch niszczycieli o 1 hex i dodać im ruch fazowy (rozpoznawczy)
2) Odebrać bombowcom DOMYŚLNE atakowanie OP i wprowadzić SPECJALNE wersje przeciwpodwodne - bez możliwości ataku typu torpedowego (z kilku stron na raz). W ten sposób trzeba będzie przezbrajać się - tak jak teraz z bomb na torpedy - jeszcze na bomby głębinowe.
Niestety nadal pozostanie nierozwiązany problem wspólnego NA przeciwko jednostkom nawodnym i podwodnym
W ten sposób otrzymalibyśmy następujące kombinacje bombowców, które mogą atakować:
- bomby klasyczne - jednostki lądowe i okręty nawodne
- torpedowe - tylko okręty nawodne
- bomby głębinowe - okręty podwodne i (niestety) nawodne też - wynika to z tego, że
istnieje możliwość
zablokowania ataku na okręty podwodne,
ale nie istnieje możliwość
blokady ataku na okręty nawodne.
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Rudel
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1193
Odp: Marynarka Wojenna w Open General-propozycje, przemyślenia.
«
Odpowiedz #3 :
Marzec 17, 2014, 12:44:36 »
Myślałem też trochę o lotniskowcach eskortowych, a właściwie jak je uczynić atrakcyjnymi ( mała prędkość, mało miejsca w hangarach), Czy istniała by możliwość np powiązania ich z samolotem przeciw op. Na podobnej zasadzie jak samoloty rozpoznawcze z ciężkimi okrętami. Wszak to było ich główne zadanie przynajmniej na Atlantyku
Zapisane
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Mario
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1353
Odp: Marynarka Wojenna w Open General-propozycje, przemyślenia.
«
Odpowiedz #4 :
Marzec 17, 2014, 12:48:33 »
Cytat: Gustlik Marzec 17, 2014, 12:37:34
OK - przejrzałem Open Suite i to co można zrobić "na już" to:
1) Zwiększyć ruch niszczycieli o 1 hex i dodać im ruch fazowy (rozpoznawczy)
2) Odebrać bombowcom DOMYŚLNE atakowanie OP i wprowadzić SPECJALNE wersje przeciwpodwodne - bez możliwości ataku typu torpedowego (z kilku stron na raz). W ten sposób trzeba będzie przezbrajać się - tak jak teraz z bomb na torpedy - jeszcze na bomby głębinowe.
Niestety nadal pozostanie nierozwiązany problem wspólnego NA przeciwko jednostkom nawodnym i podwodnym
W ten sposób otrzymalibyśmy następujące kombinacje bombowców, które mogą atakować:
- bomby klasyczne - jednostki lądowe i okręty nawodne
- torpedowe - tylko okręty nawodne
- bomby głębinowe - okręty podwodne i (niestety) nawodne też - wynika to z tego, że
istnieje możliwość
zablokowania ataku na okręty podwodne,
ale nie istnieje możliwość
blokady ataku na okręty nawodne.
1 i 2 to już coś (a nawet więcej niż się spodziewałem).
Co do niemożliwość blokady ataku na okręty nawodne- no cóż nic nie jest doskonałe (może w następnych wersjach od Luisa będzie coś takiego wprowadzone).
Zapisane
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Rudel
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1193
Odp: Marynarka Wojenna w Open General-propozycje, przemyślenia.
«
Odpowiedz #5 :
Marzec 17, 2014, 12:48:46 »
Propozycje Twoje Gustliku sa dobrą wiadomością. Nowe możliwości samolotów rewelacja ileż więcej kombinacji w grze
Zapisane
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Mario
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1353
Odp: Marynarka Wojenna w Open General-propozycje, przemyślenia.
«
Odpowiedz #6 :
Marzec 17, 2014, 01:01:25 »
Cytat: Gustlik Marzec 17, 2014, 12:37:34
2) Odebrać bombowcom DOMYŚLNE atakowanie OP i wprowadzić SPECJALNE wersje przeciwpodwodne - bez możliwości ataku typu torpedowego (z kilku stron na raz). W ten sposób trzeba będzie przezbrajać się - tak jak teraz z bomb na torpedy - jeszcze na bomby głębinowe.
- bomby głębinowe - okręty podwodne i (niestety) nawodne też - wynika to z tego, że
istnieje możliwość
zablokowania ataku na okręty podwodne,
ale nie istnieje możliwość
blokady ataku na okręty nawodne.
Z tego wynika, że jeśli nie ma takiej możliwość to będzie się kupować wersję przeciwpodwodną( która będzie miała możliwość zwykłego bombowca) i przezbrajać ją na torpedową.
Nie prościej było by zablokować większości bombowców możliwość ataku na OP (a tylko kilka typów wyposażyć w możliwość ataku przeciwpodwodnego bez możliwości przezbrojenia na wersję torpedową- nie wiem czy czegoś nie pomieszałem
).
Zapisane
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Marynarka Wojenna w Open General-propozycje, przemyślenia.
«
Odpowiedz #7 :
Marzec 17, 2014, 01:15:34 »
Cytuj
Z tego wynika, że jeśli nie ma takiej możliwość to będzie się kupować wersję przeciwpodwodną( która będzie miała możliwość zwykłego bombowca) i przezbrajać ją na torpedową.
Jeszcze raz - różnica polega na tym, że wersja przeciwpodwodna może atakować OP i okręty nawodne
a wersja klasycznego bombowca mogłaby atakować jedn. lądowe i okręty nawodne.
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Marynarka Wojenna w Open General-propozycje, przemyślenia.
«
Odpowiedz #8 :
Marzec 17, 2014, 01:19:10 »
Problem polega na tym
jak wersji przeciwpodwodnej uniemożliwić atak na okręty nawodne
.
Myślę, że mogłoby to być realizowane tak, że Naval Attack byłby stosunkowo niski, na tyle, żeby poradził sobie z OP, ale raczej nie nadawał się do okładania pancerników.
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Online
Wiadomości: 4746
"Let me see your war face."
Odp: Marynarka Wojenna w Open General-propozycje, przemyślenia.
«
Odpowiedz #9 :
Marzec 17, 2014, 07:37:46 »
Cytat: Gustlik Marzec 17, 2014, 12:37:34
1) Zwiększyć ruch niszczycieli o 1 hex i dodać im ruch fazowy (rozpoznawczy)
To już krok w dobra stronę.
Rozważył bym jeszcze dodanie niszczycielom opcji AD support (o ile działa dla nich?). Niszczyciel działający jako flak pochodzi z przed epoki samolotów torpedowych.
Cytat: Gustlik Marzec 17, 2014, 12:37:34
2) Odebrać bombowcom DOMYŚLNE atakowanie OP i wprowadzić SPECJALNE wersje przeciwpodwodne - bez możliwości ataku typu torpedowego (z kilku stron na raz). W ten sposób trzeba będzie przezbrajać się - tak jak teraz z bomb na torpedy - jeszcze na bomby głębinowe.
Moim zdaniem na początek wystarczyło by zablokować atakowanie OP samolotom torpedowym, to by już sporo zmieniło.
Zwykłe bombowce nie są przesadnie skuteczne przeciwko OP, więc tak naprawdę nie stanowią problemu.
Wprowadzenie oddzielnej "klasy" samolotów ASW mogłoby zbyt drastycznie obniżyć skuteczność AI przeciwko OP gracza (szczególnie w starszych kampaniach) .
«
Ostatnia zmiana: Marzec 17, 2014, 07:39:54 wysłane przez Waldzios
»
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6915
Odp: Marynarka Wojenna w Open General-propozycje, przemyślenia.
«
Odpowiedz #10 :
Marzec 17, 2014, 11:21:26 »
Cytat: Rudel Marzec 17, 2014, 12:44:36
Myślałem też trochę o lotniskowcach eskortowych, a właściwie jak je uczynić atrakcyjnymi ( mała prędkość, mało miejsca w hangarach), Czy istniała by możliwość np powiązania ich z samolotem przeciw op. Na podobnej zasadzie jak samoloty rozpoznawcze z ciężkimi okrętami. Wszak to było ich główne zadanie przynajmniej na Atlantyku
Ceną można je łatwo "upowszechnić". Ew. dodać statek eskortowy z katapultą- czyli np. jeden myśliwiec. O ile jest taka potrzeba...
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Rudel
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1193
Odp: Marynarka Wojenna w Open General-propozycje, przemyślenia.
«
Odpowiedz #11 :
Marzec 17, 2014, 03:01:21 »
Mamy lotniskowce eskortowe w efilu
. Jest tylko kwestia uczynienia ich, że tak powiem bardziej cool
«
Ostatnia zmiana: Marzec 17, 2014, 03:04:06 wysłane przez Rudel
»
Zapisane
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Marynarka Wojenna w Open General-propozycje, przemyślenia.
«
Odpowiedz #12 :
Marzec 17, 2014, 05:23:56 »
Cytuj
Ceną można je łatwo "upowszechnić". Ew. dodać statek eskortowy z katapultą- czyli np. jeden myśliwiec. O ile jest taka potrzeba...
Od tego masz "seaplane tender"
Cytuj
Mamy lotniskowce eskortowe w efilu Grin. Jest tylko kwestia uczynienia ich, że tak powiem bardziej cool Evil
W temacie LE, to akurat nic poza ceną chyba nie będziemy w stanie wymyśleć - rakiety to to nie były
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Mario
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1353
Odp: Marynarka Wojenna w Open General-propozycje, przemyślenia.
«
Odpowiedz #13 :
Marzec 17, 2014, 06:22:29 »
Mam kilka propozycji i zapytań.
Propozycje:
1.Dotyczące niszczycieli-wprowadzić 3/4 rodzaje/typy
-pierwszy zwykły (zmiany zaproponowane przez Gustlika
- zwiększyć ruch o 1 hex i dodać im ruch fazowy/rozpoznawczy)
-drugi przeciwpodwodny (zmiany jw. oraz Range/donośność zmniejszona o 1-lub 2 hexy, SA i HA zmniejszony o 25% a NA zwiększony o 25% przy stosunkowo niskich parametrach obronnych zastosowanie do zwalczania OP).
-trzeci -japoński/uzbrojony w tzw."Długie lance" (zmiany jak w pierwszym oraz Range/donośność zwiększona o 2-lub 3 hexy {ale nie więcej niż Range 7} , SA i HA zmniejszony o 25% a NA zwiększony o 25% przy stosunkowo niskich parametrach obronnych, zastosowanie do tzw. ataków torpedowych
)
-ewentualne czwarty do minowania (zmiany jak w pierwszym oraz Range/donośność zmniejszona o 1-lub 2 hexy, SA i HA zmniejszony o 25% dodatkowo możliwość minowania).
W trzecim i czwartym można jeśli jest taka możliwość zablokować atak na OP.
2.OP: zwiększyć Range/donośność o 2/3 hexy i dodać im ruch fazowy/rozpoznawczy.
I jeszcze szalony pomysł
- nie wie czy to możliwe ale dodać specjalny "rodzaj oceanu" o charakterystyce zbliżonej do lasu na lądzie -utrudniający widoczność (co dawało by efekt tzw. Termokliny- warstwy wody o różnej temperaturze stanowią barierę dla sygnałów akustycznych co utrudnia wykrycie
)
Można dodać też OP minowce.
3.Japońskie krążowniki uzbrojony w tzw."Długie lance" (zmiany jak w pierwszym oraz Range/donośność zwiększona o 2-lub 3 hexy {ale nie więcej niż Range 7/8} , SA i HA zmniejszony o 25% a NA zwiększony o 25% przy stosunkowo średnich parametrach obronnych, zastosowanie do tzw. ataków torpedowych i częściowo walki artyleryjskiej
).
Zapisane
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Online
Wiadomości: 4746
"Let me see your war face."
Odp: Marynarka Wojenna w Open General-propozycje, przemyślenia.
«
Odpowiedz #14 :
Marzec 17, 2014, 06:53:17 »
Cytat: Mario Marzec 17, 2014, 06:22:29
1.Dotyczące niszczycieli-wprowadzić 3/4 rodzaje/typy
Niszczyciel to nie samolot, warianty uzbrojenia będą wyglądać dziwacznie.
Cytat: Mario Marzec 17, 2014, 06:22:29
-trzeci -japoński/uzbrojony w tzw."Długie lance" (zmiany jak w pierwszym oraz Range/donośność zwiększona o 2-lub 3 hexy {ale nie więcej niż Range 7} , SA i HA zmniejszony o 25% a NA zwiększony o 25% przy stosunkowo niskich parametrach obronnych, zastosowanie do tzw. ataków torpedowych
)
Cytat: Mario Marzec 17, 2014, 06:22:29
3.Japońskie krążowniki uzbrojony w tzw."Długie lance" (zmiany jak w pierwszym oraz Range/donośność zwiększona o 2-lub 3 hexy {ale nie więcej niż Range 7/8} , SA i HA zmniejszony o 25% a NA zwiększony o 25% przy stosunkowo średnich parametrach obronnych, zastosowanie do tzw. ataków torpedowych i częściowo walki artyleryjskiej
).
Nie obraz się, ale twoje pomysły maja się niestety nijak do realiów gry
. Jak sobie wyobrażasz okręt strzelający torpedami na 7 hexów? Atak torpedowy to atak na wprost, tymczasem okręt z zasięgiem 7 będzie mógł zatapiać cele oddzielone lądem, np po drugiej stronie wyspy.
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Strony: [
1
]
2
3
...
17
Do góry
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Panzer General 2 i inne gry z serii Generals SSI
-----------------------------
=> Panzer General 2
=> Panzer General 2 - kampanie
=> Akademia Wojskowa
-----------------------------
Open General
-----------------------------
=> Edytor Open Suite
=> Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
=> Akademia Wojskowa
=> Kampanie - w budowie, gry testowe, konsultacje
=> Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p.
=> Kampanie gotowe - prezentacje i opisy autorów, uwagi i postulaty zmian
=> Ranking Generałów 2024
=> Ranking Generałów 2023
=> Ranking Generałów 2022
=> Ranking Generałów 2021
=> Ranking Generałów 2020
=> Ranking Generałów 2019
=> Ranking Generałów 2018
=> Ranking Generałów 2017
=> Ranking Generałów 2016
=> Ranking Generałów 2015
=> Archiwum Rankingu Generałów 2011-2014
=> Gry dla frajdy
=> Różne inne zagadnienia
Ładowanie...