Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 20, 2024, 12:28:28 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3 ... 17   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Marynarka Wojenna w Open General-propozycje, przemyślenia.  (Przeczytany 87096 razy)
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« : Marzec 16, 2014, 11:39:26 »

    Przy okazji testowania nowej kampanii Gustlika Smiley "Greater America" pojawiło się kilak ciekawych pomysłów dotyczących  min. możliwości  okrętów podwodnych, niszczycieli.
Myślę, że w tym wątku można by było przedstawić przemyślenia i propozycję kolegów związane z morską i morsko- lotniczą tematyką.
Link z dyskusji:
http://www.forum.gildiageneralow.pl/kampanie-nierankingowe-smieszne-cwiczebne-i-t-p/test-%27greater-america%27/105/
« Ostatnia zmiana: Marzec 17, 2014, 12:47:16 wysłane przez Mario » Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #1 : Marzec 17, 2014, 12:08:14 »

Bardzo potrzebny wątek i okaże się pewno przydatny
Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #2 : Marzec 17, 2014, 12:37:34 »

OK - przejrzałem Open Suite i to co można zrobić "na już" to:

1) Zwiększyć ruch niszczycieli o 1 hex i dodać im ruch fazowy (rozpoznawczy)
2) Odebrać bombowcom DOMYŚLNE atakowanie OP i wprowadzić SPECJALNE wersje przeciwpodwodne - bez możliwości ataku typu torpedowego (z kilku stron na raz). W ten sposób trzeba będzie przezbrajać się - tak jak teraz z bomb na torpedy - jeszcze na bomby głębinowe.

Niestety nadal pozostanie nierozwiązany problem wspólnego NA przeciwko jednostkom nawodnym i podwodnym

W ten sposób otrzymalibyśmy następujące kombinacje bombowców, które mogą atakować:
- bomby klasyczne - jednostki lądowe i okręty nawodne
- torpedowe - tylko okręty nawodne
- bomby głębinowe - okręty podwodne i (niestety) nawodne też - wynika to z tego, że istnieje możliwość zablokowania ataku na okręty podwodne, ale nie istnieje możliwość blokady ataku na okręty nawodne.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #3 : Marzec 17, 2014, 12:44:36 »

Myślałem też trochę o lotniskowcach eskortowych, a właściwie jak je uczynić atrakcyjnymi ( mała prędkość, mało miejsca w hangarach), Czy istniała by możliwość np powiązania ich z samolotem przeciw op. Na podobnej zasadzie jak samoloty rozpoznawcze z ciężkimi okrętami. Wszak to było ich główne zadanie przynajmniej na Atlantyku
Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #4 : Marzec 17, 2014, 12:48:33 »

OK - przejrzałem Open Suite i to co można zrobić "na już" to:

1) Zwiększyć ruch niszczycieli o 1 hex i dodać im ruch fazowy (rozpoznawczy)
2) Odebrać bombowcom DOMYŚLNE atakowanie OP i wprowadzić SPECJALNE wersje przeciwpodwodne - bez możliwości ataku typu torpedowego (z kilku stron na raz). W ten sposób trzeba będzie przezbrajać się - tak jak teraz z bomb na torpedy - jeszcze na bomby głębinowe.

Niestety nadal pozostanie nierozwiązany problem wspólnego NA przeciwko jednostkom nawodnym i podwodnym

W ten sposób otrzymalibyśmy następujące kombinacje bombowców, które mogą atakować:
- bomby klasyczne - jednostki lądowe i okręty nawodne
- torpedowe - tylko okręty nawodne
- bomby głębinowe - okręty podwodne i (niestety) nawodne też - wynika to z tego, że istnieje możliwość zablokowania ataku na okręty podwodne, ale nie istnieje możliwość blokady ataku na okręty nawodne.
1 i 2 to już coś (a nawet więcej niż się spodziewałem).
Co do niemożliwość blokady ataku na okręty nawodne- no cóż nic nie jest doskonałe (może w następnych wersjach od Luisa będzie coś takiego wprowadzone).
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #5 : Marzec 17, 2014, 12:48:46 »

Propozycje Twoje Gustliku sa dobrą wiadomością. Nowe możliwości samolotów rewelacja ileż więcej kombinacji w grze
Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #6 : Marzec 17, 2014, 01:01:25 »


2) Odebrać bombowcom DOMYŚLNE atakowanie OP i wprowadzić SPECJALNE wersje przeciwpodwodne - bez możliwości ataku typu torpedowego (z kilku stron na raz). W ten sposób trzeba będzie przezbrajać się - tak jak teraz z bomb na torpedy - jeszcze na bomby głębinowe.
- bomby głębinowe - okręty podwodne i (niestety) nawodne też - wynika to z tego, że istnieje możliwość zablokowania ataku na okręty podwodne, ale nie istnieje możliwość blokady ataku na okręty nawodne.
Z tego wynika, że jeśli nie ma takiej możliwość to będzie się kupować wersję przeciwpodwodną( która będzie miała możliwość zwykłego bombowca) i przezbrajać ją na torpedową.
Nie prościej było by zablokować większości bombowców możliwość ataku na OP (a  tylko kilka typów wyposażyć w możliwość ataku przeciwpodwodnego bez możliwości przezbrojenia na wersję torpedową- nie wiem czy czegoś nie pomieszałem Grin).
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #7 : Marzec 17, 2014, 01:15:34 »

Cytuj
Z tego wynika, że jeśli nie ma takiej możliwość to będzie się kupować wersję przeciwpodwodną( która będzie miała możliwość zwykłego bombowca) i przezbrajać ją na torpedową.

Jeszcze raz  - różnica polega na tym, że wersja przeciwpodwodna może atakować OP i okręty nawodne
a wersja klasycznego bombowca mogłaby atakować jedn. lądowe i okręty nawodne.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #8 : Marzec 17, 2014, 01:19:10 »

Problem polega na tym jak wersji przeciwpodwodnej uniemożliwić atak na okręty nawodne.

Myślę, że mogłoby to być realizowane tak, że Naval Attack byłby stosunkowo niski, na tyle, żeby poradził sobie z OP, ale raczej nie nadawał się do okładania pancerników.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Online Online

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #9 : Marzec 17, 2014, 07:37:46 »

1) Zwiększyć ruch niszczycieli o 1 hex i dodać im ruch fazowy (rozpoznawczy)
To już krok w dobra stronę.
Rozważył bym jeszcze dodanie niszczycielom opcji AD support (o ile działa dla nich?). Niszczyciel działający jako flak pochodzi z przed epoki samolotów torpedowych.
2) Odebrać bombowcom DOMYŚLNE atakowanie OP i wprowadzić SPECJALNE wersje przeciwpodwodne - bez możliwości ataku typu torpedowego (z kilku stron na raz). W ten sposób trzeba będzie przezbrajać się - tak jak teraz z bomb na torpedy - jeszcze na bomby głębinowe.
Moim zdaniem na początek wystarczyło by zablokować atakowanie OP samolotom torpedowym, to by już sporo zmieniło.
Zwykłe bombowce nie są przesadnie skuteczne przeciwko OP, więc tak naprawdę nie stanowią problemu.
Wprowadzenie oddzielnej "klasy" samolotów ASW mogłoby zbyt drastycznie obniżyć skuteczność AI przeciwko OP gracza (szczególnie w starszych kampaniach) .
« Ostatnia zmiana: Marzec 17, 2014, 07:39:54 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #10 : Marzec 17, 2014, 11:21:26 »

Myślałem też trochę o lotniskowcach eskortowych, a właściwie jak je uczynić atrakcyjnymi ( mała prędkość, mało miejsca w hangarach), Czy istniała by możliwość np powiązania ich z samolotem przeciw op. Na podobnej zasadzie jak samoloty rozpoznawcze z ciężkimi okrętami. Wszak to było ich główne zadanie przynajmniej na Atlantyku
Ceną można je łatwo "upowszechnić". Ew. dodać statek eskortowy z katapultą- czyli np. jeden myśliwiec. O ile jest taka potrzeba...
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #11 : Marzec 17, 2014, 03:01:21 »

Mamy lotniskowce eskortowe w efilu Grin. Jest tylko kwestia uczynienia ich, że tak powiem bardziej cool Evil
« Ostatnia zmiana: Marzec 17, 2014, 03:04:06 wysłane przez Rudel » Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #12 : Marzec 17, 2014, 05:23:56 »

Cytuj
Ceną można je łatwo "upowszechnić". Ew. dodać statek eskortowy z katapultą- czyli np. jeden myśliwiec. O ile jest taka potrzeba...

Od tego masz "seaplane tender"

Cytuj
Mamy lotniskowce eskortowe w efilu Grin. Jest tylko kwestia uczynienia ich, że tak powiem bardziej cool Evil

W temacie LE, to akurat nic poza ceną chyba nie będziemy w stanie wymyśleć - rakiety to to nie były Smiley

Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #13 : Marzec 17, 2014, 06:22:29 »

Mam kilka propozycji i zapytań.
Propozycje:
1.Dotyczące niszczycieli-wprowadzić 3/4 rodzaje/typy
-pierwszy zwykły (zmiany zaproponowane  przez Gustlika Smiley- zwiększyć ruch o 1 hex i dodać im ruch fazowy/rozpoznawczy)
-drugi przeciwpodwodny (zmiany jw. oraz Range/donośność zmniejszona o 1-lub 2 hexy, SA i HA zmniejszony o 25% a NA zwiększony o 25% przy stosunkowo niskich parametrach obronnych zastosowanie do zwalczania OP).
-trzeci -japoński/uzbrojony w tzw."Długie lance" (zmiany jak w pierwszym oraz Range/donośność zwiększona o 2-lub 3 hexy {ale nie więcej niż Range 7}  , SA i HA zmniejszony o 25% a NA zwiększony o 25% przy stosunkowo niskich parametrach obronnych, zastosowanie do tzw. ataków torpedowych Evil)
-ewentualne czwarty do minowania (zmiany jak w pierwszym oraz Range/donośność zmniejszona o 1-lub 2 hexy, SA i HA zmniejszony o 25% dodatkowo możliwość minowania).
W trzecim i czwartym można jeśli jest taka możliwość zablokować atak na OP.
2.OP: zwiększyć Range/donośność  o 2/3 hexy i dodać im ruch fazowy/rozpoznawczy.
I jeszcze szalony pomysł Grin- nie wie czy to możliwe ale dodać specjalny "rodzaj  oceanu" o charakterystyce zbliżonej do lasu na lądzie -utrudniający widoczność (co dawało by efekt tzw. Termokliny- warstwy wody o różnej temperaturze stanowią barierę dla sygnałów akustycznych co utrudnia wykrycie Evil)
Można dodać też OP minowce.
3.Japońskie krążowniki uzbrojony w tzw."Długie lance" (zmiany jak w pierwszym oraz Range/donośność zwiększona o 2-lub 3 hexy {ale nie więcej niż Range 7/8}  , SA i HA zmniejszony o 25% a NA zwiększony o 25% przy stosunkowo średnich parametrach obronnych, zastosowanie do tzw. ataków torpedowych i częściowo walki artyleryjskiej Evil).
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Online Online

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #14 : Marzec 17, 2014, 06:53:17 »

1.Dotyczące niszczycieli-wprowadzić 3/4 rodzaje/typy
Niszczyciel to nie samolot, warianty uzbrojenia będą wyglądać dziwacznie.
-trzeci -japoński/uzbrojony w tzw."Długie lance" (zmiany jak w pierwszym oraz Range/donośność zwiększona o 2-lub 3 hexy {ale nie więcej niż Range 7}  , SA i HA zmniejszony o 25% a NA zwiększony o 25% przy stosunkowo niskich parametrach obronnych, zastosowanie do tzw. ataków torpedowych Evil)
3.Japońskie krążowniki uzbrojony w tzw."Długie lance" (zmiany jak w pierwszym oraz Range/donośność zwiększona o 2-lub 3 hexy {ale nie więcej niż Range 7/8}  , SA i HA zmniejszony o 25% a NA zwiększony o 25% przy stosunkowo średnich parametrach obronnych, zastosowanie do tzw. ataków torpedowych i częściowo walki artyleryjskiej Evil).
Nie obraz się, ale twoje pomysły maja się niestety nijak do realiów gry  Tongue. Jak sobie wyobrażasz okręt strzelający torpedami na 7 hexów? Atak torpedowy to atak na wprost, tymczasem okręt z zasięgiem 7 będzie mógł zatapiać cele oddzielone lądem, np po drugiej stronie wyspy.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Strony: [1] 2 3 ... 17   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.091 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.008s, 1q)