Czy można szybko zrobić mapę?
Oczywiście, że tak!
Jak zaczynałem pracę z obrazkami map - to wszystko było nowe
Uczyłem się Gimpa, uczyłem się co to jest mapa do gry i jakie kryteria musi spełniać.
Moje pierwsze obrazki map nie przypadły do gustu ..
... a ja ciągle szukałem możliwości i nowych rozwiązań.
Był etap map budowanych z puzzli - na modę map kafelkowych
Był też etap map(obrazków) budowanych w oparciu o szablony
A więc czy można szybko zrobić mapę? A, całą serię?
W oparciu o szablony zrobiłem od września do listopada 60 map (rysunków)
Były to prace dla PEG. To była wymiana starych rysunków na nowe (zgodnie z plikami *.map)
To były mapki o maksymalnej wielkości do 1920x1920 px
-----------------------------------
Pokażę jak to robiłem
Od Michaela dostawałem obrazek do przeróbki i plik *.map.
Np. dostałem ten obrazek.
Na podstawie pliku .map wygenerowałem obrazek.
Teraz zabieramy się do pracy -> te dwa zdjęcia dla Gimpa (oczywiście powiększamy drugie do rozmiaru mapy)
Najpierw tworzę siatkę heksów. ( na nowej warstwie)
Następnie tworze nową warstwę -> poszczególnymi kolorami oznaczam odrębne tereny - nadajemy nazwę - roboczy.
Ustawiam krycie warstwy na około 60% - aby widzieć tereny do oznaczenia.
Wstawiam pierwszą warstwę - szablon - trawa. (przezroczystość 100.0%)
Wstawiam następną warstwę - drugi szablon- ziemia (krycie74,1%)
Następna warstwa - trzeci szablon - filtr zielony (krycie 55,7%) Tryb - barwa HSV
Teraz wyznaczymy teren - pola
duplikat warstwy ziemia- krycie 100% - nazwa pola
przesuwamy warstwę nieznacznie wg pierwotnego położenia
na warstwie robocza - tam gdzie mają być pola (kolor brązowy)- robimy zaznaczenie wg koloru - powiększamy zaznaczenie 3px
odwracamy zaznaczenie
przechodzimy na warstwę pola
naciskamy delete
ponownie powiększamy zaznaczenie o 3px
korzystamy z filtra - rozmycie Gaussa (wartość 7 ? 9)
korzystamy z filtra- szum-- rozrzuć (wartość max 7)
odznaczamy zaznaczenie - warstwa pól jest gotowa
Aby pola były ładniejsze potrzeba zasadzić rośliny
Tworzymy nową przeźroczystą warstwę - pola zielone
Dobieramy odpowiedni pędzel, ustawiamy jego parametry i rysujemy
Tak to wygląda
Aby obraz nabrał trójwymiaru - stosujemy na zasadzoną roślinność filtr - światło i cień - Efekt Xach (kolor podświetlenia e8ebc2, kolor cienia 000000, )
Jeszcze odpowiednie przesunięcie i poziom rozmycia
Ustawiamy po zastosowaniu filtra odpowiednie krycie warstw - 32,9% oraz 42,4%
Tworzymy następną warstwę -kolor 90bf3e krycie warstwy 19,6%, tryb - połączenie ziarna - jest to czwarty szablon (ja kopiuję tę warstwę)
Następna warstwa - nakłada nierówności - szablon piąty - ziemia tekstura (też kopiuję)
Następny warstwa - zmieniająca podłoże pod miasta - kolor d9c773, krycie 43,5%
Oczywiście na obrzeżach używam filtru -rozrzucenia i rozmycia Gaussa .. ( wyznaczam z warstwy roboczej - kolor żółty - miasta)
Skoro mamy przygotowaną całą powierzchnię
- można robić zagłębienia - wyznaczam rzekę
Następnie stosuję filtr - światło i cień- Efekt Xach (kolor podświetlenia 25460d, kolor cienia czarny)
Podobnie postępuję z drogami - wyznaczam na nowej warstwie i zastosuje filtr Efekt Xach
Teraz na nowej warstwie wklejam lotniska (pasy startowe, które mam przygotowane)
Następna warstwa to miasta ( z przygotowanych wcześniej plików) + Efekt Xach
Następne warstwy to las, oraz jungla ( oczywiście Efekt Xach na obie warstwy i jeszcze kolorowanie jungla)
Na koniec lekka korekta całego obrazu - rozjaśnienie i poprawa kontrastu
To wszystko. Obraz gotowy ..
Teraz już dokładnie nie pamiętam( to był rok 2017)wszystkich parametrów, ale dla ciekawych można to odtworzyć i poćwiczyć ..
Przeglądając katalog z rysunkami map --> można zobaczyć (po datach), że mapki były nieraz robione codziennie po jednej ( po pracy --> wieczorem robiłem całą mapę ..)
https://drive.google.com/drive/folders/0B3haxaK-W8MGaTFPV0IzQnBtalE?resourcekey=0-oqrOzXdJqEWVSn57hHMjFw&usp=sharing