Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 16, 2024, 10:57:55 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Śmigłowce transportowe  (Przeczytany 20356 razy)
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« : Czerwiec 01, 2015, 04:39:30 »

Gram właśnie w Deltę i doszedłem do wniosku ze potencjalnie świetną kampanie psuje system transportów śmigłowcowych...

Obecny system prowadzi do całej masy nadużyć, nieważne ile mamy dostępnych transportów, jeśli po ruchu wysadzimy pasażerów, możemy używać pojedynczego transportu praktycznie w nieskończoność...
Dodatkowo po każdym użyciu odświeża się paliwo i amunicja w transporcie..., w efekcie możemy nie tylko latać w nieskończoność, ale również kazdorazowo wykorzystać transport śmigłowcowy do ataku powietrznego...

System który w miarę dobrze sprawdza się dla transportów lotniczych (wymóg skorzystania z lotniska skutecznie ogranicza nadużycia), w przypadku transportu śmigłowcowego jest mało praktyczny...

Myślę ze warto podyskutować nad rezygnacja z obecnego systemu...,

Najprostszym rozwiązaniem wydaje się przeniesienie śmigłowców transportowych do klasy transportu naziemnego (przy zachowaniu typu ruchu 'Helicopter')...
Testowałem w grze i takie rozwiązanie wydaje się być w pełni funkcjonalne...

Rozwiązanie ma kilka plusów: ograniczone paliwo i amunicja, powiązanie transportu z konkretną jednostką, konieczność zakupu transportu śmigłowcowego, w misjach desantowych możliwość wystawiania jednostek bezpośrednio w śmigłowcu itd...

Minusem jest brak możliwości posiadanie jednocześnie transportu naziemnego i śmigłowcowego, co przy dołączonym na stałe transporcie śmigłowcowym nie jest istotnym problemem...

Alternatywą jest ewentualna próbą przekonania Luisa do wprowadzenia zmian w obecnym systemie (lub w systemie kontenerowym), ale to już inna bajka...
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #1 : Czerwiec 01, 2015, 05:12:44 »

Ma to sens tym bardziej, że nawet jak obecnie działamy takim transportem w strefie opl przeciwnika to jest bezkarny. Może konieczność zakupu śmigłowców transportowych nie będzie taka zła. Po wysadzeniu desantu można będzie korzystać ze śmigłowców a raczej zadbać o ich ochronę. Ciekawe jak do tego podejdzie AI.
Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #2 : Czerwiec 01, 2015, 05:58:51 »

Cytuj
Rozwiązanie ma kilka plusów: ograniczone paliwo i amunicja, powiązanie transportu z konkretną jednostką, konieczność zakupu transportu śmigłowcowego, w misjach desantowych możliwość wystawiania jednostek bezpośrednio w śmigłowcu itd...

Obawiam się, że to rozwiązanie ma jedną zasadniczą WADĘ. Nikt nie kupi transportu helikopterowego w takim układzie, skoro będzie musiał płacić za niego jak za transporter lądowy, a jednocześnie transport lotniczy będzie nadal za darmo.

Lata całe nie było helikopterów i grało się tylko ciężarówkami albo samolotami - to ludzie po prostu wrócą do tego systemu.

Ile musiałby taki Chinook kosztować w porównaniu z ciężarówką - żeby było realnie?

Cytuj
Po wysadzeniu desantu można będzie korzystać ze śmigłowców

 Huh Po wysadzeniu desantu, zgodnie z zasadą transportu - śmigłowiec zniknie. Tak jak transporter czy ciężarówka.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #3 : Czerwiec 01, 2015, 06:17:51 »

Dla mnie najbardziej irytujące w obecnym systemie jest wymuszenie na mnie używania określonej ilości transportów śmigłowcowych.
W  scenariuszu mamy zwykle odgórnie przydzielone trzy transporty, więc docelowo staram się używać tylko trzech jednostek śmigłowcowych (używając większej liczby czuje się jakbym oszukiwał)..
Mimo to chętnie użyłbym kilku dodatkowych jednostek (choćby haubic z transportem śmigłowcowym)..., pod warunkiem ze transport dla nich nie byłby jawnym exploitem...

W tym momencie większość scenariuszy w delcie można zakończyć przed czasem używając jednostek komandosów i nieszczęsnego transportu śmigłowcowego...
Przy czym nie ma obecnie większego problemu by posiadać na przykład 6-8 oddziałów delty, plus 4-5 mobilnych haubic i dzięki nieograniczonym/darmowym transportom zakończyć wiekszość scenariuszy w tempie błyskawicznym...
Nie jestem zwolennikiem zakazów, taki wariant nadal powinien być oczywiście możliwy do zrealizowania, ale powinien tez odpowiednio dużo kosztować...

Moim zdaniem, wprowadzanie płatnych transportów śmigłowcowych dodałoby kampanii sporo głębi, a konieczność wydania dodatkowych 1200pp na blackhawka, dla dodatkowego oddziału komandosów (zwłaszcza we wczesnych scenariuszach) ukróciłoby sporo nadużyć...

Obawiam się, że to rozwiązanie ma jedną zasadniczą WADĘ. Nikt nie kupi transportu helikopterowego w takim układzie, skoro będzie musiał płacić za niego jak za transporter lądowy, a jednocześnie transport lotniczy będzie nadal za darmo.
 
Dlaczego, mobilność nadal będzie nie porównywalna i nadal będzie można startować/lądować w dowolnym miejscu...
Wszystkie obecne zalety, minus darmowa dostępność...
Lata całe nie było helikopterów i grało się tylko ciężarówkami albo samolotami - to ludzie po prostu wrócą do tego systemu.
 
Nie widzę problemu, jeden śmigłowiec można delcie przydzielić na początku kampanii, potem już od gracza będzie zależało na jaką taktykę się zdecyduje...
Ile musiałby taki Chinook kosztować w porównaniu z ciężarówką - żeby było realnie?
 
Obecna cena w efilu (996pp), brzmi w sam raz...
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #4 : Czerwiec 01, 2015, 06:28:28 »

Jeżeli działało by to tak samo jak teraz czyli po wysadzeniu pasażerów transport znika to ok. A że jest płatny cóż coś za coś mobilność dla mnie jest podstawą wartą każdych pieniędzy Evil. Dla artylerii Chinooki kosztowny zakup ale teraz za M777 płacę coś koło 500pp i mam darmowy śmigłowiec. Co jest trochę demoralizujące bo nie kupuję prawie wcale innych systemów artyleryjskich. Popieram taką zmianę mimo że walnie mnie po kieszeni w Delcie. Doda trochę kombinatoryki czy zachować rozsądny rozmiar armii czy tez mieć latających supermenów i ze 2 czołgi Evil Evil
Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #5 : Czerwiec 01, 2015, 07:39:26 »

Śmigłowce można jeszcze zrealizować jako kontenery (w klasie bombowce?). Wtedy transport nie zniknie.
A i Delta będzie się mogła przesiadać Smiley. Dodatkowo trzeba będzie o śmigłowce dbać, bo staną się łakomym celem.

Co z paliwem w takim razie? Skoro samoloty nie zużywają paliwa, to i śmigłowce pewnie też nie.

PS
A czy jak będą transportem lądowym to czasem nie  będą przechwytywane przez piechotę i czołgi  Evil
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #6 : Czerwiec 01, 2015, 07:45:44 »

Śmigłowce można jeszcze zrealizować jako kontenery (w klasie bombowce?). Wtedy transport nie zniknie.
Nie bardzo, wagi używane dla kontenerów, w klasie bombowców są wykorzystywane zgodnie z przeznaczeniem, czyli do lądowania na lotniskowcach...
Poza tym w rozwiązaniu kontenerowym trudno rozwiązać problem z załadowaniem jednostki lądowej do powietrznego kontenera...

Co z paliwem w takim razie? Skoro samoloty nie zużywają paliwa, to i śmigłowce pewnie też nie.
Samoloty nie zużywają paliwa bo tak mamy przyjęte w efilu (nie jest to odgórna zasada), natomiast śmigłowce w efilu  paliwo jak najbardziej zużywają...

A czy jak będą transportem lądowym to czasem nie  będą przechwytywane przez piechotę i czołgi  Evil
Nie, nadal będą jednostka powietrzną, celem powietrznym i będą miały tryb ruchu 'helicopter', zmieni się tylko przynależność klasowa...
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 01, 2015, 07:48:23 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #7 : Czerwiec 01, 2015, 07:47:23 »

Cytuj
Obecna cena w efilu (996pp), brzmi w sam raz...

No właśnie i mamy cenę za armatę z helikopterem 996 + 468 = 1464
Kto kupi taką armatę, jeśli za te samą cenę będzie mógł mieć dwie na ciężarówkach - i jeszcze jakieś 250 reszty?

A w razie potrzeby można zawsze przewieźć ją Herculesem i zrzucić na spadochronie - za darmo!!!

Owszem, zależałoby mi, ale na kompleksowym rozwiązaniu kwestii transportu lotniczego, bo tez mnie wkurza to, że
jednym klikiem przerzucamy spadochroniarzy Junkersem - tak jak czołgi Gigantem. I możemy sobie tych czołgów przerzucić
tyle ile nam się podoba - za darmo. Podobnie jak Abramsa w Galaxy.

Natomiast jestem zdecydowanym przeciwnikiem wszelkich sztucznych rozwiązań, jakichś pseudo lądowych transportów powietrznych - ta gra robi się ostatnio już zaprzeczeniem, tego czym była na początku - czyli prostoty.  
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #8 : Czerwiec 01, 2015, 08:00:14 »

No właśnie i mamy cenę za armatę z helikopterem 996 + 468 = 1464
Kto kupi taką armatę, jeśli za te samą cenę będzie mógł mieć dwie na ciężarówkach - i jeszcze jakieś 250 reszty?
Każdy, komu zależy na mobilności...
A w razie potrzeby można zawsze przewieźć ją Herculesem i zrzucić na spadochronie - za darmo!!!
W tym celu trzeba ja kazdorazowo dostarczyć na lotnisko, transport organiczny jest dostępny od reki, więc różnica jest elementarna...
I możemy sobie tych czołgów przerzucić tyle ile nam się podoba - za darmo. Podobnie jak Abramsa w Galaxy.
Nie prawda, w danej turze maksymalnie tyle ile mamy w scenariuszu transportów i tylko te które w danym momencie znajdują się na lotnisku..., a dodatkowo docelowe lotnisku musi znajdować się w interesującym nas rejonie...
Żadne z tych ograniczeń nie dotyczy transportu helikopterowego...
Natomiast jestem zdecydowanym przeciwnikiem wszelkich sztucznych rozwiązań, jakichś pseudo lądowych transportów powietrznych - ta gra robi się ostatnio już zaprzeczeniem, tego czym była na początku - czyli prostoty.  
Przetestuj mój pomysł, wariant z organicznym transportem śmigłowcowym jest prostszy i bardziej intuicyjny niż obecne rozwiązanie, nie trzeba klikać załaduj/wyładuj, nie włączasz/wyłączasz co chwila siatki wciskając 'H' w złym miejscu, 
po prostu klikasz gdzie chcesz lecieć i gotowe...
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #9 : Czerwiec 01, 2015, 08:01:18 »

Cena do przełknięcia jeżeli da się więcej niż 3 transporty na raz użyć. A kompleksowe rozwiązanie jak najbardziej by się przydało. Bo troszkę oddalają ostatnie rozwiązania nas od tego co znamy. Co do transportu ciężkiego sprzętu przez samoloty Galaxy to nie jest to takie słodkie niestety limity to raz dwa to zatory na lotniskach. Jedyne co warte by było przerzutu taką drogą dla mnie to zestawy Patriot ale one akurat nie latają Evil. A chyba wlezą na Galaxy, a jak nie to można od ukraińcow pożyczyć Rusłana Wink. To samo z koleją niby jest a użyteczność sporna. Dość szybkie jednostki dojadą dalej na własnych kołach. Zysk czasowy dotyczy spowalniaczy tylko. Zgoda użyteczność obu transportów pokazuje się spora na nowych mapach.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 01, 2015, 08:19:07 wysłane przez Rudel » Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #10 : Czerwiec 01, 2015, 08:11:18 »

Dla mnie takie rozwiązanie:

To przejaw maksymalnej prostoty (w klasycznym znaczeniu), w przeciwieństwie do obecnego rozwiązania...
Nie ma w tym nic udziwnionego, po prostu jednostka i jej transport....
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #11 : Czerwiec 01, 2015, 08:21:43 »

Proste rozwiązania są zawsze najlepsze.
Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #12 : Czerwiec 01, 2015, 08:36:21 »

Przykład działania z pierwszego scenariusza G35:

Możemy zaczynać w transporcie:

Dzięki 'dismount after move' można automatycznie wysiąść (nie trzeba nic klikać):

'Exloit succes' nie powoduje nadużycia z dodatkową rundą w transporcie:


W raporcie wygląda to tak:
Piechota
*  Delta Force 2000 , UH-60M Black Hawk ,  , 0 bars , 80 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:002
*  Rangers 2000 , CH-47 Chinook ,  , 0 bars , 80 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:003
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #13 : Czerwiec 01, 2015, 09:35:17 »

Tak transport śmigłowcowy jest zrobiony w efilu LGCW.

I mi się wydaje, że jest najbardziej naturalny ...
(tzn. dla przyzwyczajonych do zasad transportu w PG2).

Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #14 : Czerwiec 02, 2015, 12:42:10 »

Cytuj
Dzięki 'dismount after move' można automatycznie wysiąść (nie trzeba nic klikać):

A jak jest z ruchem fazowym helikopterów w tej sytuacji? Chodzi mi o to, czy żołnierze typu Disembark After Movement wysiadają automatycznie, po zakończeniu pierwszej fazy ruchu, czy można trochę polatać...
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Strony: [1] 2 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.109 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.015s, 1q)