Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Wrzesień 22, 2021, 08:11:53 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 ... 60 61 [62]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jak w Gimie mapy robić.  (Przeczytany 195599 razy)
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1613


« Odpowiedz #915 : Czerwiec 21, 2021, 11:21:36 »

Teraz przedstawię jak takie górki piaskowe zrobić
Przyznam się, że dopiero poznaje nowe możliwości jakie daje GIMP 2.10 ..

Jakieś górki miałem - już dawno utworzone do innej mapy (1284)
Otworzyłem więc sobie ten stary plik, oraz w drugim okienku obecnie robiony
Na nowej warstwie(nie patrz na moje nazwy warstw) - za pomocą narzędzia klonowanie - w wyznaczonym obszarze namalowałem góry



Za pomocą balansu koloru - zmieniłem kolor gór i wybrałem tryb mieszania jako wartość HSV ( tego nie było poprzednio)



Następnie wybrałem krycie warstwy na 75% oraz powtórnie wartość HSV dla warstwy
Oczywiście można eksperymentować z kryciem



Ostatecznie ustawiłem krycie na 50%
Trzeba pamiętać, że warstwa będąca poniżej(na której jakby te góry będą) miała pod górami jednakowe tło jak na zaznaczonym  na czerwono obszarze



Jeszcze zastosowałem cień dla gór ( tego też nie było wcześniej - filtra - rzucanie cienia)



Wartości jakie wybrałem - widać na rysunku, ale można poeksperymentować ..




Zapisane
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1613


« Odpowiedz #916 : Wrzesień 17, 2021, 02:09:49 »

Dostałem pytanie ...

Jak długo robi się mapę?
Dobre pytanie.
Mapa to mapx  +  obrazek
A więc najpierw przygotowanie
?
Aby zrobić obrazek należy mieć gotowy plan, mapę historyczną, pomysł, itp..
Może to być również wstępny mapx
Ile to czasu zajmuje ? dużo (ale inaczej w każdej mapie)

Teraz tworzenie obrazka
?
Im bardziej skomplikowana mapa pod względem terenu ( więcej użytych rodzai terenu, większa częstotliwość przechodzenia jednego terenu w inny ? pojedyncze heksy terenu zwłaszcza gór i wzgórz) tym mapa jest trudniejsza pod względem rysowania oraz późniejszego mapix
To przedłuża bardzo czas
Są tereny,  które trudniej rysować ? góry, pagórki, miasta
Rzeki wprowadzają szczególną uwagę na sąsiadowanie z drogami, koleją, miastami
W jednym heksie może być tylko jeden teren ? więc trzeba wybierać, a chciało by się i rzekę i drogę i kolej i jeszcze w górach ...
Mama większa - siłą rzeczy będzie proporcjonalnie robiona dłużej
Tu dochodzi też efekt ? mapa nie mieści się w całości na ekranie monitora i nie widać dobrze działania filtrów, zaznaczania i działanie narzędzi ..

Ostatnia rzecz robienie mapx
?
Dla mnie nadawanie nazw w języku, którego nie znam jest upierdliwe

Podsumowanie
Mapę małą robioną z szablonów z małą ilością różnych terenów można zrobić w jeden dzień(5- 10 godzin)
Mapy bardziej skomplikowane, większe mogą zając od 20 do 50, a nawet 100 godzin .. ale wszystko jest płynne
Zapisane
Alberich
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 432



« Odpowiedz #917 : Wrzesień 19, 2021, 02:12:39 »

Dziękuję za satysfakcjonującą odpowiedź. O kwestię ile czasu trzeba poświęcić na zrobienie mapy pytałem się czysto informacyjnie.

W swojej kampanii, na którą wciąż niestety pracuję, wykorzystuję następujące mapy (w tym dwie Twoje): 1328, 1497, 778, 1096, 805, 801, 802, 757. Z połowy z nich jestem niezadowolony, dokładnie z Brunete, Ebro, Malaga, Teruel. W suicie musiałem związku z tym wprowadzić małe poprawki na nich, albo zmiana terenu, albo wprowadzenie nazw. Również graficznie większość z nich nie jest dobra. Szczere mówiąc wolałbym w przyszłości zamiast nich mieć nowe mapy, bardziej pasujące tematycznie (grafika), nawiązujące do Algeciras lub Madrit Univercity.
Zapisane
Strony: 1 ... 60 61 [62]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC