Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 23, 2024, 05:29:00 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 11   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Mapy  (Przeczytany 36367 razy)
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #75 : Maj 19, 2021, 11:04:01 »

Witam na forum!

Jeśli chcesz, aby były dostępne dla wszystkich --> zarejestruj je na
 http://forum.open-general.com/viewtopic.php?f=7&t=5
ale najpierw trzeba pobrać numer
http://forum.open-general.com/viewtopic.php?f=7&t=6
oraz trzeba nadać nazwę w/g przyjętych zasad .. , wysłać lokalizację ..

Teraz o samych obrazkach - To jest składanka(mod) konkretnych map, czy Twój mix?
MapX - we wszystkich mapach brak nazw ...

Ale generalnie gratulacje.
A coś, więcej możesz napisać?
Grasz, robisz coś dla siebie ...
Zapisane
Krzychu72
Kapitan (Captain)
*
Offline Offline

Wiadomości: 112


« Odpowiedz #76 : Maj 20, 2021, 12:14:37 »

Co do rejestracji map pozwolę sobie zostawić to tak jak jest bo nie zależy mi na tym.
Jeżeli chodzi o mapy, są to składaki istniejących już map z drobnymi wariacjami mojej wyobraźni. Grin.
A co do robienia czegoś dla siebie to TAK. Staram się zrobić swojego EFILE-a ale jest to ciężka praca.
Obecnie pracuję nad mapami północnej Afryki w pasie Trypolis - Aleksandria.
https://drive.google.com/file/d/1hAxgUKIXzeoPAO-nlk070RygGIVBJxA5/view?usp=sharing
Zapisane
Krzychu72
Kapitan (Captain)
*
Offline Offline

Wiadomości: 112


« Odpowiedz #77 : Maj 20, 2021, 01:11:40 »

Uzupełniając powyższe - nad tym pracowałem:
https://drive.google.com/drive/folders/14C924__4HGTE2I9P6bbMJuewi1JtvJeI?usp=sharing
https://drive.google.com/drive/folders/1ETTjQ0GCaESU99lsORmGNaoup3IFygCL?usp=sharing
https://drive.google.com/drive/folders/1zPXrB-KZMwxzb3n394Dtt2RvEyhThNj-?usp=sharing
Do tego jeszcze kilka ikon jednostek zrobiłem oraz trochę przerobiłem już istniejące.

Brak nazw w Mapx jest spowodowany tym, że zlepek terenu ujęty na mapie nie odzwierciedla w pełni realnego terenu.
 A co do grania, to od kiedy wpadłem na pomysł zrobienia czegoś swojego to niewiele czasu mam na to.
Zapisane
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #78 : Maj 20, 2021, 10:14:19 »

No , ładnie, ładnie, ale dlaczego tak po cichu?

Jeśli chodzi o publikację - wiesz, że aby skorzystać z mapy powinna być opublikowana, bo inaczej nie będzie się automatycznie ściągać (korzystanie jest problematyczne - tylko po dołączeniu do scenariusza)

Rodzi się jeszcze jedno pytanie - zamierzasz się swoją pracą w przyszłości podzielić, czy tylko dla siebie?

I z ciekawości - W jakim programie graficznym pracujesz?

A po za tym - pisz na forum - bo to teraz rzadkość ...  Evil
Zapisane
Krzychu72
Kapitan (Captain)
*
Offline Offline

Wiadomości: 112


« Odpowiedz #79 : Maj 20, 2021, 10:46:44 »

Materiałami jak najbardziej mogę się podzielić dlatego umieściłem to tutaj.
Jeżeli chodzi o szerszą publikacje to tak jak napisałem wcześniej nie jest moim celem dodatkowo jeszcze gdzieś dalej to puszczać, gracze tego Forum są dla mnie najważniejsi.
BDW. Gustlik kiedyś toczył z nimi spory i chyba przez kwas jaki tam powstał ograniczył działanie bo stracił wiarę i się wypalił, a ja tego nie potrzebuję. Ale jeżeli ktoś z Was będzie chciał ten materiał do przeróbek lub publikacji szerokiej to nie mówię NIE.
Robię w GIMP-ie.
A przy okazji Mapę Afryki podzieliłem na:
https://drive.google.com/drive/folders/1vMp0W70J6gzy2sPbIwOORzbN3t1dgPhS?usp=sharing
teraz przyjdzie czas na Mapx-y. Tutaj już nazwy miasteczek a nawet niektórych terenów będą.
A co do większej aktywności to myślę, że jest to możliwe chociaż mam trochę odmienne widzenie możliwości wykorzystania sprzętu w pliku Equip. Kiedyś grywałem w starego Panzera ale jak zobaczyłem jakie możliwości są w SUITE to oniemiałem z wrażenia.
Dlatego też nie chcę zaburzać kanonu Gustlika i innych bo mam duży szacunek do Waszej pracy. A ja ze swoimi pomysłami to robię "Legendy" mówiąc po starwars-owemu. Evil. Ale jak będą ciekawe tematy to chętnie zabiorę głos w dyskusji. BTW. Kręci mnie tylko okres 2 wojny światowej, a to jak widzę chyba już jest temat umierający na rzecz okresów powojennych.
Zapisane
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #80 : Maj 20, 2021, 09:36:43 »

No to życzę powodzenia - efil + kampanie --> trzeba się trochę namęczyć
A, 2 wojna - bardzo dużo kompanii jest i dużo różnych odmian tych samych kampanii ...
A z jakich technik korzystasz do rysunków - masz swoje komponenty?
Zapisane
Krzychu72
Kapitan (Captain)
*
Offline Offline

Wiadomości: 112


« Odpowiedz #81 : Maj 20, 2021, 11:55:11 »

Do map wykorzystałem głównie elementy graficzne z Panzer Corps. 
Zapisane
Krzychu72
Kapitan (Captain)
*
Offline Offline

Wiadomości: 112


« Odpowiedz #82 : Maj 21, 2021, 11:49:57 »

Gotowa map Trypolitanii to sprawdzenia:
https://drive.google.com/file/d/1hEtcslxlvCQixsZ_QPmXXtcN7xhVWrbS/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1s19AHOHhvUTzU-Z3W3_HsWDcZQzyWXR-/view?usp=sharing
Zapisane
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #83 : Maj 22, 2021, 01:56:42 »

Bardzo ładna mapa

Jedyna uwaga do wszystkich mapek - na styku morza i lądu poszczególne heksy - patrząc na wypełnienie na rysunku ląd/woda mają jakby niewłaściwe przyporządkowanie w mapX. Dotyczy to również dróg i torów -->  tak to nieraz wychodzi - rysunek gotowy i teraz przesunąć coś o kilkanaście px , aby zgodne było ... W moich pracach też znajdziesz na pewno takie nieścisłości, choć na rysunku wstępnym staram się wszystko przewidzieć.
Generalnie, bardzo fajne mapki

Szkoda, że dopiero teraz wyszedłeś z cienia  ...
Ile czasu już to wszystko robisz?
Pracujesz na warstwach?
Zapisane
Krzychu72
Kapitan (Captain)
*
Offline Offline

Wiadomości: 112


« Odpowiedz #84 : Maj 22, 2021, 02:01:56 »

Gotowa po poprawkach i uzupełnieniach (opis terenu) mapa Malty:
https://drive.google.com/file/d/1Y4CfaEYnKeZmoKB8tYB7ANrojS29sy93/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1Wa1aVdsEyo4X3I5If-ggvmjJhwMiestG/view?usp=sharing
Zapisane
Krzychu72
Kapitan (Captain)
*
Offline Offline

Wiadomości: 112


« Odpowiedz #85 : Maj 22, 2021, 02:26:50 »

To, że niekiedy drogi i inne tereny nie będą się idealnie zgrywać z hexem jest spowodowane tym, że opracowując mapę w Gimpie nie miałem siatki Hex, tylko zrobiłem bardzo duży wymiarowo obszar. Stąd też, przy podziale na mniejsze części tak aby mógł powstać plik Mapix będą już takie trudności (też żałuję).  Ale miło, że się podoba.
Gimpa używam jako amator i nie stosuję żadnych warstw i innych opcji. Aż tak sprytny nie jestem.
A mapy zacząłem robić kilka miesięcy temu, natomiast z ikonami jednostek to bawię się już od kilku lat.
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4747


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #86 : Maj 22, 2021, 03:53:56 »

Ciekawe podejście do Malty. Mapa niespecjalnie realistyczna, ale wygląda bardzo interesująco z punktu widzenia grywalności.

BTW. Kręci mnie tylko okres 2 wojny światowej, a to jak widzę chyba już jest temat umierający na rzecz okresów powojennych.
To nie do końca tak.
Okres powojenny jest ostatnio częściej dyskutowany, bo wymaga jeszcze mnóstwa pracy.
Natomiast jednostki dla okresu WW2 są już na tyle rozbudowane, że dyskusje zwykle sprowadzają się do niewielkich modyfikacji i/lub poprawek, dotyczących pojedynczych jednostek.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #87 : Maj 22, 2021, 05:10:04 »

Nie lubię długich przemów ..

Wyartykułuj proszę Krzychu czym się różnił Twój efil, od Gustlikowego
I zdecydowanie zapraszam do pracy razem z nami - to nie znaczy, że masz zdradzić swoją koncepcję
Tak, jak napisałeś - stworzenie wszystkiego od nowa - jest wielkim wyzwaniem - zwłaszcza w pojedynkę

Jak zauważyłeś pewnie społeczność PG2/OG - to mała grupa ludzi --> jeszcze mniej aktywnych

Poruszę kilka kwestii --> być może to wszystko wiesz, ale  chcę mieć jasność ..
 - OG jak i Suite  - autorem jest Luis  --> na rozwój gry ma wpływ(może nie całkowity) to co się pisze i omawia na forum
   http://forum.open-general.com/
   Korzystamy z materiałów zamieszczonych na ich serwerach
   Również swoje prace tam publikujemy, a to dlatego, że tak jest łatwiej - choćby automatyczne pobieranie, oraz łatwiejsze przeglądanie
 -  E-fil Gustlika zawiera dużo kampanii z 2 wojny - część niedokończonych/nieuaktualnionych (np. miały być przenoszone na większe mapy)
 - Nie korzystamy z wszystkich plików ikon, lecz mamy swój zbiór - tym zajmuje się Waldzios

Teraz jeśli chodzi o ikony - to jestem raczej marnym ich twórcą - a, teraz już więcej chyba nie zrobię( tak mówi mój pesel)
Mapy natomiast - nie jestem mistrzem - ale chętnie pomogę --> namawiam do pracy na warstwach --> to się naprawdę opłaca (choćby siatka hex)

Potrzeba też ludzi do robienia nowych kampanii/przeróbki starych (suite daje tyle możliwości - jak napisałeś)



   

Zapisane
Krzychu72
Kapitan (Captain)
*
Offline Offline

Wiadomości: 112


« Odpowiedz #88 : Maj 22, 2021, 06:33:29 »

Ukrywać niczego nie zamierzam, po prostu chyba dorosłem do tego aby pokazać co mam.
Co do koncepcji Efila, to stawiam na większą mobilność jednostek z wykorzystanie cechy Recon dla wszystkich rodzajów wojsk, zasięgi ruchu samej piechoty preferuję zwiększone, dokonałem zmiany typu ruchu Terenowy na - typ Marszowy przewidziany dla piechoty, która nigdy nie posiadała organicznych jednostek transportowych. Typ ruch CUSTOM zamieniłem na Konny, a HOVERCRAFT na Brak ruchu.
Ogólnie jak sprawdzisz mój plik TERRAINEX to zrozumiesz. Przy okazji robienia map dostrzegłem małą (ale znaczącą) zmianę w zdefiniowaniu typów terenu w naszych plikach TERRAINEX.
Ponad to rodzaj wojsk AD i FlaK postrzegam jako podział artylerii przeciwlotniczej ze względu na kaliber armat.
A ponad wszystko atrybutu przydzielane jednostkom ze Suita - tu jestem bardziej na TAK.
No i pewnie jeszcze kilka rzeczy by się znalazło. To też zmusiło mnie do robienia czegoś swojego.
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4747


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #89 : Maj 22, 2021, 09:15:13 »

Co do koncepcji Efila, to stawiam na większą mobilność jednostek z wykorzystanie cechy Recon dla wszystkich rodzajów wojsk
Z tym pomysłem bym uważał. Powinieneś to dobrze przetestować.

Przydzielenie cechy Recon jednostce, z punktu widzenia AI efektywnie czyni ją jednostką rozpoznawczą (poza kilkoma wyjątkami). To może istotnie mieszać w efektywności jednostek AI.

Przede wszystkim, jednostki AI już na starcie stracą przynajmniej punkt ruchu względem jednostek gracza.
Gracz będzie wstanie wykorzystać cały ruch, a jednostki AI podzielą ten ruch przynajmniej na dwie fazy.
Poza tym AI prawdopodobnie poniesie dotkliwe straty stosując piechotę i zwykłe czołgi (1 heks wzroku w twoim efilu) do rozpoznania (dla AI będą tożsame z reconami).
Ogólna efektywność tych jednostek też raczej spadnie, bo jako recony będą walczyć/kończyć ruch ostatnie. A skoro poruszą się ostatnie, to wzrośnie szansa, że wylądują za plecami innych jednostek (choćby z braku miejsca), zamiast w pierwszej linii.

Gdybyś tworzył efil do rozgrywek gracz vs gracz, to byłby świetny pomysł. Ale w rozgrywce gracz vs AI dajesz niepotrzebne fory graczowi. Moim zdaniem zbyt duże.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 11   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.096 sekund z 24 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.016s, 1q)