Strona główna
|
Pomoc
|
Szukaj
|
Zaloguj się
|
Rejestracja
Kwiecień 26, 2024, 12:11:42
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
Czy dotarł do Ciebie
email aktywacyjny?
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
English
Polish
Forum OpenGeneral
>
Open General
>
Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
(Moderatorzy:
Gustlik
,
Waldzios
) >
Grafika w OPENGUI
Strony: [
1
]
Do dołu
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: Grafika w OPENGUI (Przeczytany 4002 razy)
Jaro
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1652
Grafika w OPENGUI
«
:
Luty 07, 2020, 03:57:28 »
Cytat: kowdar Styczeń 31, 2020, 06:25:39
Pomimo, że zapewne za 2-3 tygodnie będę produkował nową wersję (bo będzie nowy silnik, pewnie także openicons.dat), postanowiłem opublikować wersję przejściową, zawierająca wszystkie ostatnie nowości, w szczególności efile GusOpen 7.2.3 z nowymi krajami, które są potrzebne (jeden) dla kampanii D23, którą dzisiaj także publikuje jako nowość.
Jest to wersja instalacyjna 5.05 zawierająca:
OG 0.93.3.99RC z 29.01.2020
OG_DD 0.90.61.5 z 14.04.2019
OpenSuite 5.0.72.8 z 16.11.2019
OpenIcons z 29.10.2019
EquipIcons z 30.01.2020
EFILE GusOpen 7.2.3 z 30.01.2020
Są oczywiście także dostępne w wersjach 5.05 katalogi EFILE oraz sam GusOpen efile 7.2.3
Uwaga:
linki do efila GusOpen 7.2.3 podawane przez Waldziosa nie mają zaktualizowanych plików nowych krajów, więc jak ktoś będzie chciał zagrać w kampanię D23, musi posiadać wersje z mojej strony.
Kowdar, warto by zastanowić się nad zawartością folderów OPENGUI. Wg. mnie w głównym folderze OPENGUI są całkiem dobre kaferlki i inne np. maski (blends). Stąd można by się pozbyć ich likalnych wersji efile\OPENGUI.
Jedynie trzeba by sprawdzić, czy któryś z plików nie ma jakiś specyficznych dla nas obrazków (np. inny wzór mostu pontonowego).
Myślę tu o plikach:
hex_grids
hex_layers
hex_marks
hex_outlines
hex_tiles*
hex_types
BTW
hex_blend w Peg jest błędny albo stary bo nie wyświetlają się tła pod samolotami. Jego usunięcie powoduje, że gra korzysta z domyślnego pliku.
Zapisane
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox:
https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive:
https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Online
Wiadomości: 4749
"Let me see your war face."
Grafika w OPENGUI
«
Odpowiedz #1 :
Luty 07, 2020, 04:37:16 »
Cytat: Jaro Luty 07, 2020, 03:57:28
Kowdar, warto by zastanowić się nad zawartością folderów OPENGUI. Wg. mnie w głównym folderze OPENGUI są całkiem dobre kaferlki i inne np. maski (blends). Stąd można by się pozbyć ich likalnych wersji efile\OPENGUI.
Tylko teoretycznie.
Skasowanie zawartości OPENGUI w instalce, niestety nie spowoduje skasowania tych samym plików na dyskach graczy.
Wiele osób instaluje aktualizacje w starym folderze, by zachować save'y i logi.
Dublowanie plików w lokalnym OPENGUI gwarantuje, że przy aktualizacji ewentualne stare pliki zostaną zastąpione.
Jeśli skasujemy zawartość OPENGUI w instalce, nie będziemy mieli pojęcia co gracz ma na dysku.
IMHO lepiej dodać parę megabajtów więcej w instalce, niż później wielokrotnie tłumaczyć co i dlaczego trzeba skasować.
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1652
Grafika w OPENGUI
«
Odpowiedz #2 :
Luty 07, 2020, 05:52:19 »
Cytat: Waldzios Luty 07, 2020, 04:37:16
Cytat: Jaro Luty 07, 2020, 03:57:28
Kowdar, warto by zastanowić się nad zawartością folderów OPENGUI. Wg. mnie w głównym folderze OPENGUI są całkiem dobre kaferlki i inne np. maski (blends). Stąd można by się pozbyć ich likalnych wersji efile\OPENGUI.
Tylko teoretycznie.
Skasowanie zawartości OPENGUI w instalce, niestety nie spowoduje skasowania tych samym plików na dyskach graczy.
Wiele osób instaluje aktualizacje w starym folderze, by zachować save'y i logi.
Dublowanie plików w lokalnym OPENGUI gwarantuje, że przy aktualizacji ewentualne stare pliki zostaną zastąpione.
Jeśli skasujemy zawartość OPENGUI w instalce, nie będziemy mieli pojęcia co gracz ma na dysku.
IMHO lepiej dodać parę megabajtów więcej w instalce, niż później wielokrotnie tłumaczyć co i dlaczego trzeba skasować.
OK. To trzeba w takim razie skopiować odpowiednie pliki z globalnego OPENGUI na nasze lokalne bo tam są braki co powoduje problemy.
Zapisane
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox:
https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive:
https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
sympatyk
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 2207
Grafika w OPENGUI
«
Odpowiedz #3 :
Luty 07, 2020, 07:06:45 »
A to zależy jakiego silnika używasz ...
A tak - co w tej grafice jest do czego? - kompletnie teraz nie wiem --> jakie pliki i co po kolei w pliku powinno być ... chodzi o poszczególne pola
A plik hex_blend różni się ilością kolumn i pól w kolumnie - zależnie od daty --> więc co oznaczają poszczególne kolumny, a co pola w nich zawarte?
A te inne pliki ?- tylko po obrazkach można się domyślać ...
Jest to gdzieś omówione dokładnie?
Zapisane
Jaro
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1652
Grafika w OPENGUI
«
Odpowiedz #4 :
Luty 07, 2020, 07:28:07 »
Cytat: sympatyk Luty 07, 2020, 07:06:45
A to zależy jakiego silnika używasz ...
Tak, to ważne. Tyle że domyślny zestaw plików w głównym katalogu OPENGUI jest kompletny - dla wszystkich silników.
Nasze zestawy grafik są niekompletne, dlatego niektóre funkcje nie działają.
Zapisane
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox:
https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive:
https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
sympatyk
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 2207
Grafika w OPENGUI
«
Odpowiedz #5 :
Luty 08, 2020, 07:29:05 »
Zrobiłem, to trochę za duże słowo, ale
pliki z rodziny hex_cośtam są w zipie ... do wypróbowania
Jak będą spełniać Wasze oczekiwania ...
https://drive.google.com/file/d/1p9__XIfP-IAYgsR_Hmrf422uHQgC8Agy/view?usp=sharing
Do czego służy hex_blend-colorblind.png, a do czego hex_blend.png?
Zapisane
Jaro
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1652
Grafika w OPENGUI
«
Odpowiedz #6 :
Luty 08, 2020, 08:22:11 »
Wyglądają mi dobrze
Będę testował.
PS
Nie wiem czemu są dwie wersje hex_blend.
Edit - może czerowone "outline" dał bym grubiej. Niebieskie są bardziej widoczne a czerowne trochę zbyt słabo.
«
Ostatnia zmiana: Luty 08, 2020, 08:36:37 wysłane przez Jaro
»
Zapisane
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox:
https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive:
https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
sympatyk
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 2207
Grafika w OPENGUI
«
Odpowiedz #7 :
Luty 09, 2020, 09:54:09 »
Dalej drążę ..
Dlaczego w efilu Csaby plik blend ma inny wymiar?
Jest 4 kolumny po 5 wierszy, a u nas 3 kolumny?
Data powstania plików różni się o miesiąc - są z 2018 roku
Porównanie w załączniku
Zapisane
Jaro
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1652
Grafika w OPENGUI
«
Odpowiedz #8 :
Luty 09, 2020, 11:04:08 »
W plikach zip, które przesyła Luis w wersjach testowych i RC jest ten z 3 kolumnami.
Zapytaj Luisa. Ja nawet nie będę próbował pytać bo ostatnio nie opowiada na moje maile. Chyba się obraził...
Zapisane
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox:
https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive:
https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Online
Wiadomości: 4749
"Let me see your war face."
Grafika w OPENGUI
«
Odpowiedz #9 :
Luty 09, 2020, 02:31:59 »
Cytat: sympatyk Luty 08, 2020, 07:29:05
Do czego służy hex_blend-colorblind.png, a do czego hex_blend.png?
Zgaduje, że to wersja dla osób z zaburzeniem rozpoznawania barw (colour-blind). Pewnie jest kilka takich osób (chyba Mythos o tym wspominał).
Cytat: sympatyk Luty 09, 2020, 09:54:09
Dlaczego w efilu Csaby plik blend ma inny wymiar?
Raczej nie warto w to wnikać. W lokalnych efilach mogą być rożne testowe/eksperymentalne pozostałości.
IMHO za punkt odniesienia powinno brać się oficjalne pliki (ja w ten sposób traktuje paczkę
OpenGenCore.zip
).
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
sympatyk
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 2207
Grafika w OPENGUI
«
Odpowiedz #10 :
Luty 09, 2020, 06:29:45 »
OK
Trzymajmy się oficjalnej wersji
Tu oba pliki hex_blend.png są 8-bitowe ... a wcześniej były 24 bit
Myślę, że to z oszczędności ...
Zapisane
Jaro
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1652
Grafika w OPENGUI
«
Odpowiedz #11 :
Luty 10, 2020, 07:53:00 »
Skoro o obrazkach mowa proponuję małą korektę w wizualizacji belek jednostek. Trochę rozsunąłem dwie belki i dwie krokiewki aby lepiej je było widać. Co o tym sądzicie?
Zapisane
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox:
https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive:
https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
sympatyk
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 2207
Grafika w OPENGUI
«
Odpowiedz #12 :
Luty 10, 2020, 08:20:17 »
Widzę, że ja mam nie aktualne niektóre pola - między rokiem 2015, a dziś pewnie jest więcej zmian
A odnośnie przeróbki - nie mam zdania --> za mało gram
Jeśli chodzi o pliki - hex_grids hex_marks hex_outlines --> to starałem się, aby zarówno pod wersją gry DD, jak i sdl były takie same/podobne obrazki
Nowy jest natomiast fort w obu wersjach - załącznik
Te zielone symbole budowy/ukończonej budowy, które były w pliku z OG, zastąpiłem rysunkami z naszego pliku ..
Zapisane
Strony: [
1
]
Do góry
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Panzer General 2 i inne gry z serii Generals SSI
-----------------------------
=> Panzer General 2
=> Panzer General 2 - kampanie
=> Akademia Wojskowa
-----------------------------
Open General
-----------------------------
=> Edytor Open Suite
=> Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
=> Akademia Wojskowa
=> Kampanie - w budowie, gry testowe, konsultacje
=> Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p.
=> Kampanie gotowe - prezentacje i opisy autorów, uwagi i postulaty zmian
=> Ranking Generałów 2024
=> Ranking Generałów 2023
=> Ranking Generałów 2022
=> Ranking Generałów 2021
=> Ranking Generałów 2020
=> Ranking Generałów 2019
=> Ranking Generałów 2018
=> Ranking Generałów 2017
=> Ranking Generałów 2016
=> Ranking Generałów 2015
=> Archiwum Rankingu Generałów 2011-2014
=> Gry dla frajdy
=> Różne inne zagadnienia
Ładowanie...