Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 18, 2024, 05:15:37 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Całkowite stłumienia a rugged defense  (Przeczytany 1741 razy)
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« : Styczeń 18, 2020, 04:14:57 »

Kilka razy miałem sytuację, że postrzelana i całkowicie stłumiona piechota w mieście broniła się rugged defence. Nie poniosłem strat chyba dzięki całkowitemu stłumieniu. Czy to właśnie tak działa, że rugged defence może wystąpić mimo całkowitego stłumienia piechoty i cała korzyść jest w tym, że nie poniosę strat?
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #1 : Styczeń 18, 2020, 04:47:08 »

Kilka razy miałem sytuację, że postrzelana i całkowicie stłumiona piechota w mieście broniła się rugged defence. Nie poniosłem strat chyba dzięki całkowitemu stłumieniu. Czy to właśnie tak działa, że rugged defence może wystąpić mimo całkowitego stłumienia piechoty i cała korzyść jest w tym, że nie poniosę strat?
Wątpię by ta sytuacja była jakoś specjalnie uwzględniona w kodzie.
Zapewne oba mechanizmy działają zupełnie niezależnie od siebie.

Jedyny sposób na zabezpieczanie się przed 'Rugged defense' to posiadanie cechy 'Ignore entrench', albo leadera 'Infiltration Tactics' (ewentualnie 'Street Fighter' w terenie miejskim).

Stłumienie (pełne lub częściowe) nie wpływa na szanse wystąpienia 'Rugged defense'.
Wystąpienie 'Rugged defense' zmienia sekwencje ataku na DEFENDER-FIRST.
Zakładam, że w przypadku pełnego stłumienia sekwencja ataku nie ma znaczenia, bo stłumiona strona nie strzela.

Cytat: L.GUZMAN - OG.Combat
Rugged defense procedure

If Attacker is not surprised and both Attacker and Defender are Infantry units, a "rugged" defense can be triggered.

But if Defender has not "Ferocious Defender" leader and:

    Attacker has "Ignore entrench" special attribute ... or
    Attacker has "Infiltration Tactics" leader ... or
    Attacker has "Street Fighter" leader and defender terrain is City or Port

... then Attacker avoids "rugged" defense.

Otherwise, this formula applies:

    Attacker weight is 4 if Attacker has "Tenacious Defense" leader, else is 2
    Defender weight is 4 if Defender has "Tenacious Defense" leader, else is 2
    Weight factor is = 50 * (Defender weight) / (Attacker weight)
    TrenchRate = Infantry's Entrench rate + 1 .. [Entrench rate for Infantry is 3 unless redefined in TerrainEx.txt]
    Chance = ( 5 * Weight factor * TrenchRate * Defender's entrench) / (50 * TrenchRate)
    if Dice(1, 100) <= Chance then "rugged" defense is raised
« Ostatnia zmiana: Styczeń 18, 2020, 04:49:10 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.043 sekund z 24 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.005s, 2q)