Kilka razy miałem sytuację, że postrzelana i całkowicie stłumiona piechota w mieście broniła się rugged defence. Nie poniosłem strat chyba dzięki całkowitemu stłumieniu. Czy to właśnie tak działa, że rugged defence może wystąpić mimo całkowitego stłumienia piechoty i cała korzyść jest w tym, że nie poniosę strat?
Wątpię by ta sytuacja była jakoś specjalnie uwzględniona w kodzie.
Zapewne oba mechanizmy działają zupełnie niezależnie od siebie.
Jedyny sposób na zabezpieczanie się przed 'Rugged defense' to posiadanie cechy 'Ignore entrench', albo leadera 'Infiltration Tactics' (ewentualnie 'Street Fighter' w terenie miejskim).
Stłumienie (pełne lub częściowe) nie wpływa na szanse wystąpienia 'Rugged defense'.
Wystąpienie 'Rugged defense' zmienia sekwencje ataku na DEFENDER-FIRST.
Zakładam, że w przypadku pełnego stłumienia sekwencja ataku nie ma znaczenia, bo stłumiona strona nie strzela.
Rugged defense procedure
If Attacker is not surprised and both Attacker and Defender are Infantry units, a "rugged" defense can be triggered.
But if Defender has not "Ferocious Defender" leader and:
Attacker has "Ignore entrench" special attribute ... or
Attacker has "Infiltration Tactics" leader ... or
Attacker has "Street Fighter" leader and defender terrain is City or Port
... then Attacker avoids "rugged" defense.
Otherwise, this formula applies:
Attacker weight is 4 if Attacker has "Tenacious Defense" leader, else is 2
Defender weight is 4 if Defender has "Tenacious Defense" leader, else is 2
Weight factor is = 50 * (Defender weight) / (Attacker weight)
TrenchRate = Infantry's Entrench rate + 1 .. [Entrench rate for Infantry is 3 unless redefined in TerrainEx.txt]
Chance = ( 5 * Weight factor * TrenchRate * Defender's entrench) / (50 * TrenchRate)
if Dice(1, 100) <= Chance then "rugged" defense is raised