Strona główna
|
Pomoc
|
Szukaj
|
Zaloguj się
|
Rejestracja
Kwiecień 23, 2024, 11:37:51
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
Czy dotarł do Ciebie
email aktywacyjny?
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
English
Polish
Forum OpenGeneral
>
Open General
>
Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
(Moderatorzy:
Gustlik
,
Waldzios
) >
RDM - Range Defense Modifier
Strony: [
1
]
Do dołu
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: RDM - Range Defense Modifier (Przeczytany 5233 razy)
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4747
"Let me see your war face."
RDM - Range Defense Modifier
«
:
Styczeń 04, 2021, 07:23:17 »
Grzebie ostatnio w pancerzach współczesnych czołgów. Staram się wygenerować jednolity algorytm dla pancerzy/penetracji.
Największy problem sprawia mi ustalenie właściwych parametrów współczynnika RDM.
W pewnym momencie zdałem sobie sprawę, że nie do końca wiem co ten parametr oznacza dla okresu WW2 (obecne wartości są dość chaotyczne).
Problem jest złożony, bo z jednej strony mamy mechanikę OG, a z drugiej "tradycyjne" ustawienia efila.
Zdecydowania wolałbym uniknąć istotnej ingerencji w parametry jednostek z okresu WW2.
Mechanika RDM jest względne prosta.
Poniżej uproszczony przykład:
Jeśli mamy dwie jednostki naziemne o zasięgu 2 heksów. To efektywna obrona jednostek na dystansie 1 heksa wynosi GD+RDM/2, a na dystansie 2 heksów GD+RDM.
W tym przypadku różnica między walką na 2 heksy i w zwarciu, to RDM/2.
Czysta obrona GD jest wykorzystywana wyłacznie przy ostrzale artylerii.
Czyli parametr GD to w praktyce obrona przeciwko artylerii, a obrona przeciwko jednostkom strzelającym ogniem bezpośrednim to GD+RDM lub GD+RDM/2.
W idealnym przypadku efilowy parametr GD reprezentowałby "odporność" jednostki na ostrzał artylerii, a parametr RDM odpowiadał by za dodatkową odporność na ostrzał bezpośredni.
Niestety nie tworzymy efila od początku, a ja
nie zamierzam
wprowadzać drastycznych zmian w jednostkach okresu WW2.
Na tą chwile w efilu parametr GD jednostek pancernych (dla okresu WW2) przekłada się bezpośrednio na opancerzenie.
Natomiast parametr RDM jest zwykle dość "umowną" wartością.
Wartości RDM są niskie (maksymalnie 6 punktów) więc ich wpływ nie rzuca się zbytnio w oczy.
Jak już pisałem, wolałbym uniknąć drastycznych zmian w przedziale wartości RDM (przynajmniej dla okresu WW2), ale jednocześnie uważam, że przydałoby się te wartości w jakiś sposób uporządkować.
Zakładając, że nie zmieniamy interpretacji parametru GD (pancerz czołgu), trzeba się zastanowić jaki parametr/cechę pojazdu pancernego powinien reprezentować parametr RDM.
Na zdrowy rozsądek, RDM powinien reprezentować czynnik (lub czynniki) które zapewniają różnice w obronie jednostki (z pominięciem pancerza), w przypadku walki ogniem bezpośrednim na dystansie jednego i dwóch heksów (lub więcej).
Czyli w praktyce różnice w obronie na 500m / 1000m (i sporadycznie na 3000m).
Na początek eksperymentowałem z wymiarami sylwetki czołgów (dla uproszczenia/przyśpieszenia uwzględniałem wyłącznie szerokość i wysokość pojazdu). Rezultat okazał się dość ciekawy. Czołgi średnie (T-34, Sherman, Pz-IV) pozostały bez zmian (RDM=4), zyskały czołg lekkie, straciły czołgi ciężkie.
Jest to chyba najprostsze rozwiązanie, i w miarę kompatybilne z okresem WW2.
Width
Height
WxH
RDM
PzKpfw I
2,06
1,72
3,54
6
7TP
2,43
2,3
5,59
5
T-34
3
2,45
7,35
4
KW-1
3,25
2,64
8,58
3
PzKpfw III
2,95
2,5
7,38
4
PzKpfw IV
2,88
2,68
7,72
4
Panther
3,43
3,1
10,63
2
Tiger I
3,56
3
10,68
2
M4 Sherman
2,62
2,94
7,70
4
T-72
3,46
2,19
7,58
4
M1 Abrams
3,66
2,44
8,93
3
Merkava
3,7
2,75
10,18
2
Maus
3,67
3,66
13,43
0
3.7cm PaK36
1,65
1,17
1,93
7
7,5 cm PaK 40
2
1,37
2,74
7
Marder I
1,88
2
3,76
6
Marder III
2,06
2,5
5,15
5
StuG IV
2,95
2,2
6,49
4
Jagdpanther
3,27
2,72
8,89
3
JagdTiger
3,625
2,945
10,68
2
BTW. W oryginalnym PG2 założenie chyba było podobne (Pz-I/Pz-II RDM=5, Pz-III/Pz-IV RDM=4, Tiger/Panther RDM=3, King Tiger RDM=2, Maus RDM=1).
Oczywiście jestem otwarty na inne pomysły/sugestie.
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4747
"Let me see your war face."
Odp: RDM - Range Defense Modifier
«
Odpowiedz #1 :
Styczeń 06, 2021, 09:38:10 »
Przyjmując założenie, że RDM dla okresu WW2 nie jest zależny od pancerza, opracowałem nowe zestawienie.
Dla okresu WW2 (<250mm) parametr RDM jest stały (zależny od innych czynników).
Dla okresu współczesnego (>=250mm) cześć GD (połowa przyrostu) przechodzi dodatkowo jako bonus do RDM (parametr opisany w tabeli jako "+x").
W rezultacie suma GD+RDM nie ulega zmianie. Zmniejsza się nieznacznie suma GD+RDM/2.
Dla czasów współczesnych powinno to zauważalnie zwiększyć znaczenie dystansu w walce, i nieco osłabić "niezniszczalne" czołgi z najwyższej półki (kilka punktów bonusu za walkę na krótki dystans).
Poniżej zestawienie dla bazowego RDM=4.
Jeśli oprzemy się na rozmiarze sylwetki (tabela z poprzedniego postu), to w tej kategorii zmieszczą się przykładowo czołgi PzKpfw IV, T-34, M4 Sherman, a dla czasów współczesnych T-72.
RHA
HA
GD
RDM
GD+RDM
GD+RDM/2
10 mm
1
5
4
9
7
20 mm
2
6
4
10
8
30 mm
3
7
4
11
9
40 mm
4
8
4
12
10
50 mm
5
9
4
13
11
60 mm
6
10
4
14
12
70 mm
7
11
4
15
13
80 mm
8
12
4
16
14
90 mm
9
13
4
17
15
100 mm
10
14
4
18
16
110 mm
11
15
4
19
17
120 mm
12
16
4
20
18
130 mm
13
17
4
21
19
140 mm
14
18
4
22
20
150 mm
15
19
4
23
21
160 mm
16
20
4
24
22
170 mm
17
21
4
25
23
180 mm
18
22
4
26
24
190 mm
19
23
4
27
25
200 mm
20
24
4
28
26
210 mm
21
25
4
29
27
220 mm
22
26
4
30
28
230 mm
23
27
4
31
29
240 mm
24
28
4
32
30
250 mm
25
29
+0
4
33
31
260 mm
26
29
+1
5
34
32
270 mm
26
29
+1
5
34
32
280 mm
27
30
+1
5
35
33
290 mm
27
30
+1
5
35
33
300 mm
28
30
+2
6
36
33
310 mm
28
30
+2
6
36
33
320 mm
29
31
+2
6
37
34
330 mm
29
31
+2
6
37
34
340 mm
29
31
+2
6
37
34
350 mm
30
31
+3
7
38
35
360 mm
30
31
+3
7
38
35
370 mm
31
32
+3
7
39
36
380 mm
31
32
+3
7
39
36
390 mm
31
32
+3
7
39
36
400 mm
32
32
+4
8
40
36
410 mm
32
32
+4
8
40
36
420 mm
32
32
+4
8
40
36
430 mm
33
33
+4
8
41
37
440 mm
33
33
+4
8
41
37
450 mm
33
33
+4
8
41
37
460 mm
34
33
+5
9
42
38
470 mm
34
33
+5
9
42
38
480 mm
34
33
+5
9
42
38
490 mm
34
33
+5
9
42
38
500 mm
35
34
+5
9
43
39
510 mm
35
34
+5
9
43
39
520 mm
35
34
+5
9
43
39
530 mm
36
34
+6
10
44
39
540 mm
36
34
+6
10
44
39
550 mm
36
34
+6
10
44
39
560 mm
36
34
+6
10
44
39
570 mm
37
35
+6
10
45
40
580 mm
37
35
+6
10
45
40
590 mm
37
35
+6
10
45
40
600 mm
37
35
+6
10
45
40
610 mm
38
35
+7
11
46
41
620 mm
38
35
+7
11
46
41
630 mm
38
35
+7
11
46
41
640 mm
38
35
+7
11
46
41
650 mm
39
36
+7
11
47
42
660 mm
39
36
+7
11
47
42
670 mm
39
36
+7
11
47
42
680 mm
39
36
+7
11
47
42
690 mm
39
36
+7
11
47
42
700 mm
40
36
+8
12
48
42
710 mm
40
36
+8
12
48
42
720 mm
40
36
+8
12
48
42
730 mm
40
36
+8
12
48
42
740 mm
40
36
+8
12
48
42
750 mm
41
37
+8
12
49
43
760 mm
41
37
+8
12
49
43
770 mm
41
37
+8
12
49
43
780 mm
41
37
+8
12
49
43
790 mm
41
37
+8
12
49
43
800 mm
42
37
+9
13
50
44
810 mm
42
37
+9
13
50
44
820 mm
42
37
+9
13
50
44
830 mm
42
37
+9
13
50
44
840 mm
42
37
+9
13
50
44
850 mm
43
38
+9
13
51
45
860 mm
43
38
+9
13
51
45
870 mm
43
38
+9
13
51
45
880 mm
43
38
+9
13
51
45
890 mm
43
38
+9
13
51
45
900 mm
43
38
+9
13
51
45
910 mm
44
38
+10
14
52
45
920 mm
44
38
+10
14
52
45
930 mm
44
38
+10
14
52
45
940 mm
44
38
+10
14
52
45
950 mm
44
38
+10
14
52
45
960 mm
44
38
+10
14
52
45
970 mm
45
39
+10
14
53
46
980 mm
45
39
+10
14
53
46
990 mm
45
39
+10
14
53
46
1000 mm
45
39
+10
14
53
46
«
Ostatnia zmiana: Styczeń 07, 2021, 06:32:10 wysłane przez Waldzios
»
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1652
Odp: RDM - Range Defense Modifier
«
Odpowiedz #2 :
Styczeń 06, 2021, 10:31:00 »
Cytat: Waldzios Styczeń 06, 2021, 09:38:10
Dla czasów współczesnych powinno to zauważalnie zwiększyć znaczenie dystansu w walce, i nieco osłabić "niezniszczalne" czołgi z najwyższej półki (kilka punktów bonusu za walkę na krótki dystans).
Podoba mi się.
Zapisane
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox:
https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive:
https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Jaro
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1652
Odp: RDM - Range Defense Modifier
«
Odpowiedz #3 :
Styczeń 09, 2021, 02:29:08 »
Czy mogę prosić jeszcze o doprecyzowanie RDM...
Jednostka lądowa (każda - niezależnie od zasięgu jej strzału) broni się przed:
- artylerią - używając GD
- jednostką lądową inna niż artyleria atakującą z 1 hex GD+RDM/2 (każda niezależnie czy ma zasięg strzały 1 czy więcej)
- jednostką lądową inna niż artyleria atakującą z ponad 1 hex GD+RDM.
Czy tak?
Zapisane
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox:
https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive:
https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4747
"Let me see your war face."
Odp: RDM - Range Defense Modifier
«
Odpowiedz #4 :
Styczeń 09, 2021, 06:08:53 »
To trochę bardziej skomplikowane.
Stosowanie RDM zależy przede wszystkim od klasy jednostki atakującej.
Musi to być tylko jednostka z przedziału klas od INF do TPT. Czyli nie obejmuje to ARTY, AD.
Dodatkowo obrońcą musi być jednostka naziemna.
Dalej wszystko zależy od zasięgów jednostek.
Dla każdej jednostki uwzględnianie są dwie statystyki, bazowy zasięg jednostki i aktualny zasięg walki.
Jeśli bazowy zasięg atakującego różni się od zasięgu walki, lub zasięg walki jest mniejszy lub równy 1, to obrońca dostaje bonus RDM/2, w przeciwnym wypadku obrońca otrzymuje pełen bonus RDM.
Jeśli bazowy zasięg obrońcy różni się od zasięgu walki, to atakujący dostaje bonus RDM/2, w przeciwnym wypadku atakujący otrzymuje pełen bonus RDM.
Dodatkowo jeśli atakujący należy do klasy AT, to otrzymuje zerowy bonus RDM po ruchu.
Próbowałem to sobie rozpisać.
Rezultat wygląd tak:
a) zasięg walki=1
A.range=1
A.range=2
D.range=1
A.def=GD+RDM
A.def=GD+RDM
D.range=2
A.def=GD+RDM/2
A.def=GD+RDM/2
A.range=1
A.range=2
D.range=1
D.def=GD+RDM/2
D.def=GD+RDM/2
D.range=2
D.def=GD+RDM/2
D.def=GD+RDM/2
b) zasięg walki=2
A.range=1
A.range=2
D.range=1
A.def=GD+RDM/2
A.def=GD+RDM/2
D.range=2
A.def=GD+RDM
A.def=GD+RDM
A.range=1
A.range=2
D.range=1
D.def=GD+RDM/2
D.def=GD+RDM
D.range=2
D.def=GD+RDM/2
D.def=GD+RDM
^wyszarzone są niemożliwe przypadki (atakujący lub obrońca ma zbyt krótki zasięg);
Podsumowanie:
a) dla obrońcy sprawa jest względnie prosta:
jeśli walka toczy się na dwa heksy, to obrońca otrzymuje pełen bonus RDM;
jeśli walka toczy się na jeden heks, to obrońca otrzymuje bonus RDM/2;
b) dla atakującego jest trochę trudniej:
jeśli walka toczy się na dwa heksy, to atakujący otrzymuje pełen bonus RDM;
jeśli walka toczy się na jeden heks, a obrońca ma jeden heks zasięgu, to atakujący otrzymuje pełen bonus RDM;
jeśli walka toczy się na jeden heks, a obrońca ma dwa heksy zasięgu, to atakujący otrzymuje bonus RDM/2;
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4747
"Let me see your war face."
Odp: RDM - Range Defense Modifier
«
Odpowiedz #5 :
Styczeń 16, 2021, 10:07:19 »
BTW. Dla zainteresowanych, analogiczne zestawienie uwzględniające 3-heksowe jednostki.
nrange=1
A.range=1
A.range=2
A.range=3
D.range=1
A.def=GD+RDM
A.def=GD+RDM
A.def=GD+RDM
D.range=2
A.def=GD+RDM/2
A.def=GD+RDM/2
A.def=GD+RDM/2
D.range=3
A.def=GD+RDM/2
A.def=GD+RDM/2
A.def=GD+RDM/2
A.range=1
A.range=2
A.range=3
D.range=1
D.def=GD+RDM/2
D.def=GD+RDM/2
D.def=GD+RDM/2
D.range=2
D.def=GD+RDM/2
D.def=GD+RDM/2
D.def=GD+RDM/2
D.range=3
D.def=GD+RDM/2
D.def=GD+RDM/2
D.def=GD+RDM/2
nrange=2
A.range=1
A.range=2
A.range=3
D.range=1
A.def=GD+RDM/2
A.def=GD+RDM/2
A.def=GD+RDM/2
D.range=2
A.def=GD+RDM
A.def=GD+RDM
A.def=GD+RDM
D.range=3
A.def=GD+RDM/2
A.def=GD+RDM/2
A.def=GD+RDM/2
A.range=1
A.range=2
A.range=3
D.range=1
D.def=GD+RDM/2
D.def=GD+RDM
D.def=GD+RDM/2
D.range=2
D.def=GD+RDM/2
D.def=GD+RDM
D.def=GD+RDM/2
D.range=3
D.def=GD+RDM/2
D.def=GD+RDM
D.def=GD+RDM/2
nrange=3
A.range=1
A.range=2
A.range=3
D.range=1
A.def=GD+RDM/2
A.def=GD+RDM/2
A.def=GD+RDM/2
D.range=2
A.def=GD+RDM/2
A.def=GD+RDM/2
A.def=GD+RDM/2
D.range=3
A.def=GD+RDM
A.def=GD+RDM
A.def=GD+RDM
A.range=1
A.range=2
A.range=3
D.range=1
D.def=GD+RDM/2
D.def=GD+RDM/2
D.def=GD+RDM
D.range=2
D.def=GD+RDM/2
D.def=GD+RDM/2
D.def=GD+RDM
D.range=3
D.def=GD+RDM/2
D.def=GD+RDM/2
D.def=GD+RDM
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1652
Odp: RDM - Range Defense Modifier
«
Odpowiedz #6 :
Styczeń 17, 2021, 11:52:32 »
Dzięki. Przyda się.
Zapisane
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox:
https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive:
https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Mario
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1353
Odp: RDM - Range Defense Modifier
«
Odpowiedz #7 :
Grudzień 29, 2023, 07:12:34 »
Mam pytanie odnośnie holowanych pepanców.
Jeden ma inicjatywę 9;
Obronę lądową 10; Bliską obronę 0; modyfikator obrony 10.
Drugi ma inicjatywę 10;
Obronę lądową 6; Bliską obronę 6; modyfikator obrony 8.
Który będzie skuteczniejszy w obronie- i które parametry będą miały na to wpływ?
Z tego co zrozumiałem w opisach będzie to też zależało od terenu.
Zastanawiam się nad udoskonaleniem pierwszego w wersję drugą.
Kolejne pytanie jak dużo dodatek FE zwiększy możliwości obronne i czy ma jakiś wpływ na możliwości ofensywne?
«
Ostatnia zmiana: Grudzień 29, 2023, 07:19:48 wysłane przez Mario
»
Zapisane
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4747
"Let me see your war face."
Odp: RDM - Range Defense Modifier
«
Odpowiedz #8 :
Grudzień 29, 2023, 10:00:38 »
Holowane ppance to złożona kwestia.
Wiele zależy od tego w jaki sposób zamierzasz je wykorzystywać.
Bezpieczna, defensywna metoda (wykorzystanie w drugiej linii), sprawia ze parametry obrony stają trzeciorzędną wartością (po ofensywie i mobilności).
Wykorzystanie w pierwszej linii jest trudniejsze. Często większe znaczenie potrafi mieć defensywa transportu, niż bazowej jednostki. Wrażliwość podczas transportu jest główną słabością tych jednostek.
Co do inicjatywy, to kwestia bardzo względna. Nie istnieje bezpośrednia korzyść z posiadania wysokiej inicjatywy. Potrzebujesz inicjatywy wyższej od jednostek przeciwnika.
Przykładowo, jeśli czołgi przeciwnika mają INI=5, to generalnie wygrasz test inicjatywy, niezależnie czy twoja inicjatywa wynosi 9 czy 10 punktów.
Analogicznie jeśli czołgi przeciwnika mają INI=15, to test przegrasz, i różnica jednego punktu inicjatywy niewiele zmieni.
Co do bliskiej obrony, to odnosi się wyłacznie do jednostki (w tym przypadku ppanca) atakowanej przez piechotę w trudnym terenie (las, miasto, góry). Walka w zwarciu sprawia, że jednostka broni się współczynnikiem CD (zamiast GD).
CD jest zwykle znacząco niższy. Dlatego generalnie niewskazane jest umieszczanie wrażliwych jednostek w takim terenie.
W konkretnym przypadku, pierwszy ppanc będzie defensywnie lepszy, dopóki będziesz trzymał się otwartego terenu.
Drugi to idealna jednostka do wykorzystania w trudnym terenie. Optymalna do zastawiania pułapek w lasach i miastach.
Bliska obrona 6, to bardzo wysoka wartość, bardzo rzadko spotykana w naszym efilu.
Hipotetyczny ppanc z GD=6/CD=6 byłby skrajnie odporny na ataki piechoty (teren nie robiłby mu różnicy).
Dodatek 'Fast Entrench' zwiększa bazowe okopanie jednostki o dwa punkty. Czyli efektywnie jednostka zyskuje dwa dodatkowe punkty okopania. Możliwości defensywne oczywiście wzrosną, ale trzeba pamiętać że okopanie zmniejsza się po każdym ataku. Więc bonus nie przetrwa wielokrotnego ataku.
Na możliwości ofensywne dodatek nie ma wpływu.
«
Ostatnia zmiana: Grudzień 29, 2023, 10:02:35 wysłane przez Waldzios
»
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Mario
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1353
Odp: RDM - Range Defense Modifier
«
Odpowiedz #9 :
Grudzień 30, 2023, 11:27:01 »
Wielkie dzięki
To akurat lekkie pepance z efile Basekorp (37mm Pak35/36 drugi to 80mm PAW)
Dla porównania z naszym Blitzkriegiem gram w kampanię 01. Axis at War.
W tym efilu lekkie pepance mając cechę U (opuszczają transport po ruchu).
Zapisane
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6915
Odp: RDM - Range Defense Modifier
«
Odpowiedz #10 :
Styczeń 09, 2024, 12:19:31 »
Ta cecha- U, jest bardzo fajna, bo taki Bofors, czy Pak 36 to naprawdę lekki sprzęt.
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Strony: [
1
]
Do góry
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Panzer General 2 i inne gry z serii Generals SSI
-----------------------------
=> Panzer General 2
=> Panzer General 2 - kampanie
=> Akademia Wojskowa
-----------------------------
Open General
-----------------------------
=> Edytor Open Suite
=> Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
=> Akademia Wojskowa
=> Kampanie - w budowie, gry testowe, konsultacje
=> Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p.
=> Kampanie gotowe - prezentacje i opisy autorów, uwagi i postulaty zmian
=> Ranking Generałów 2024
=> Ranking Generałów 2023
=> Ranking Generałów 2022
=> Ranking Generałów 2021
=> Ranking Generałów 2020
=> Ranking Generałów 2019
=> Ranking Generałów 2018
=> Ranking Generałów 2017
=> Ranking Generałów 2016
=> Ranking Generałów 2015
=> Archiwum Rankingu Generałów 2011-2014
=> Gry dla frajdy
=> Różne inne zagadnienia
Ładowanie...