Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 12:18:55 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Samoloty odrzutowe i cecha 'Jet'  (Przeczytany 3701 razy)
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« : Listopad 10, 2020, 10:13:19 »

Grając w nową wersje G36 (wydłużoną w 1951 roku) zauważyłem trochę niekonsekwencji w przydzielaniu cechy 'Jet' wczesnym samolotom odrzutowym.
Chciałbym tą kwestię uporządkować, ale mam problem z decyzją jakie zasady przydziału tej cechy powinienem przyjąć.

Dla przypomnienia:
'Jet' = 'Planes w this special can only be intercepted by ground unit having also this special.'
W tłumaczeniu, samoloty z tą cechą mogą być przechwycone tylko przez jednostkę naziemna posiadającą tą cechę.

Cecha jest umiarkowanie użyteczna,.
Powstrzymuje tylko przechwytywanie (samolot wlatuje w nieodkryty heks zawierający pelotkę), nie blokuje obrony plot i ataku plot.
W większości przypadków (współczesne kampanie) funkcjonalność sprowadzą się do tego, że odrzutowiec może przelecieć przez mapę nie przejmując się zestawami artyleryjskimi i ckm'ami.

Większość współczesnych odrzutowców tą cechę posiada (choć tu też jest kilka jednostek do uporządkowania).
Problematyczne są głównie maszyny odrzutowe (i rakietowe) z końca WW2 i wczesnych lat 50-tych.

Najprostszym rozwiązaniem byłoby przydzielenie tej cechy wszystkim samolotom odrzutowym / rakietowym.

Alternatywa to wybór jakiejś prędkości granicznej. Tu istnieje co najmniej kilka możliwości.
Można przyjąć sztywna wartość, na przykład 1000km/h, albo 965km/h (dolny zakres prędkości transsonicznej).
Można też przyjąć wartość efilową: 27 (843 km/h - 908 km/h), 28 (908 km/h - 975 km/h), albo 29 (975 km/h - 1044 km/h).
Potencjalnych możliwości jest sporo.

Co o tym myślicie? Jakieś sugestie albo pomysły?
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #1 : Listopad 10, 2020, 10:43:28 »

Prędkość była by niezłym kryterium gdyby nie dodatki. Jeżeli prędkość to wyrażona w hexach - tak bliżej mechaniki gry. Ile hexów? Ano tyle, żeby wszystkie odrzutowce miały cechę Jet. Jeżeli 29 hexów spełnia te wymagania, to może być.
Ale ja bym chyba wolał przydzielać tą cechę odrzutowcom. Nawet nazwa Jet będzie samo objaśniająca dla laika.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #2 : Listopad 11, 2020, 12:09:30 »

Wydaje mi się, że najlepiej było by ją przydzielić wszystkim odrzutowcom.
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #3 : Wrzesień 14, 2021, 08:09:54 »

Hmm, ale etap lat 60-tych to odrzutowce wrażliwe na ogień jednostek artyleryjskich... Chyba, żeby dać pelotkom kalibru 37mm i wyżej cechę przechwytywania samolotów odrzutowych?
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #4 : Wrzesień 14, 2021, 12:04:21 »

Hmm, ale etap lat 60-tych to odrzutowce wrażliwe na ogień jednostek artyleryjskich... Chyba, żeby dać pelotkom kalibru 37mm i wyżej cechę przechwytywania samolotów odrzutowych?
To kwestia dyskusyjna.

Owszem odrzutowce były i są (w różnym stopniu) wrażliwe na ogień artylerii lufowej.
Problem polega na tym jak interpretujemy cechę 'Jet'.
Cecha blokuje wyłącznie "przechwytywanie", czyli sytuacje gdy samolot przelatuje nad nierozpoznanym heksem w którym znajduje się pelotka.
Cecha nie blokuje "obrony plot", czyli strzelania w obronie do samolotu atakującego sojuszniczą jednostkę.

Rezultat jest taki, że wspomniana pelotka kalibru 37mm nadal potrafi strzelać (w obronie i ataku) do atakujących odrzutowców (o ile odrzutowiec znajdzie się zasięgu).
Jedyne ograniczenie to brak możliwości "przechwycenia", czyli strzału z zaskoczenia do  "przelatującego" odrzutowca.

Można sobie tłumaczyć, że "atakujący" odrzutowiec zmniejsza pułap i prędkość, by przeprowadzić skuteczny atak, i w efekcie staje się bardziej wrażliwy na ostrzał artylerii lufowej.
Natomiast "przelatujący" odrzutowiec przemieszcza się na tyle szybko i wysoko, że pelotka jest kompletnie nieskuteczna.

Nawet gdyby chcieć interpretować to inaczej, to istnieją istotne ograniczenia.

Przede wszystkim wrażliwość samolotów na ogień artylerii plot wynika głównie ze statystyk.
Lufowe pelotki (~37mm) mają AA rzędu 10 punktów, a wczesne odrzutowce GD rzędu 20, więc skuteczność ogranicza się do krytyków.
Te wartości wynikają jeszcze z mechaniki PG2 (stworzonej dla okresu WW2), wiec nie są idealne.
Podstawowym czynnikiem określającym skuteczność ataku plot, są kaliber i donośność (założenie że ciężkie pelotki są skuteczniejsze niż lekkie).
W rezultacie wspomniane algorytmy nie najlepiej przekładają się na czasy powojenne i współczesne.

Kolejnym problemem jest określenie granicy przydzielania cechy 'Jet'.
Cecha 'Jet' musi być przydzielona samolotowi i pelotce.
Jeśli przyjmujemy. że wszystkie odrzutowce cechę posiadają, a wszelka artyleria 'lufowa" jej nie posiada, to kwestia staje się prosta i czytelna.

Jeśli zaczniemy przesuwać granicę (na przykład do pelotek 37mm i odrzutowców z lat 60-tych) to sprawy się skomplikują.
Pelotka 37mm z cechą 'Jet', będzie przechwytywać wszystkie samoloty z cechą 'Jet'. Niezależnie czy to będzie odrzutowiec z lat 60-tych, czy współczesna maszyna.
Trzeba będzie tworzyć zdublowane podwersje pelotek i/lub samolotów, oraz kombinować z umownymi datami wyłączenia cechy (granica gdy pelotka 37mm przestaje przechwytywać), Ogólnie masa niepotrzebnej roboty, i sporo bałaganu.

Dlatego jedyne sensowne rozwiązanie (w mojej opinii), to określenie sztywnych reguł określających przydział cechy 'jet' (samolotom i pelotkom).
Oparcie rozdziału na konkretnych kategoriach jednostek (pociski SAM, odrzutowce) to wariant najprostszy, ale najbardziej czytelny (zwłaszcza dla laika).

Jeśli ktoś ma inny/lepszy pomysł to jestem otwarty na propozycje (taki był oryginalny zamysł tego wątku).

Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.249 sekund z 24 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.007s, 2q)