Ja już kompletnie się pogubiłem ..
.. która wersja suite z którym exe powinna być używana
Wedle mojej logiki. Jeśli coś testujesz, to możesz używać jakiejkolwiek wersji.
Ale jeśli przygotowujesz coś co będzie oficjalnie opublikowane, to IMHO powinieneś używać oficjalnej (w danym momencie) wersji.
Na przykład, ja używam kilka rożnych wersji Suite (do różnych celów), ale pliki efila edytuje wyłącznie w Suite 5.0.69.0 (25 Nov 2018). Ponieważ tą wersje uważam za najbardziej kompatybilną z oficjalnym silnikiem.
No i te nieszczęsne SDL2 - wielkość tekstury do obsłużenia od czego zależy?
Od karty graficznej i jej możliwości?, od pamięci (ram)?
Zbyt mało wiem o SDL2 i o sposobie w jaki Luis rozwiązał te kwestie w kodzie, by wypowiedzieć się precyzyjnie.
Rozmiar obsługiwanej tekstury teoretycznie zależy od pamięci ram karty graficznej (192MB dla tekstury 8192*8192 24bit).
Problem w tym, że niektóre zintegrowane karty mimo wystarczającej ilości pamięci (współdzielą pamięć ram komputera) mają sprzętowe ograniczenie maksymalnego rozmiaru tekstury (4096*4096).
Z tego co czytałem o SDL2 (analizowałem temat dość pobieżnie) to przy sprzętowym renderingu, niezależnie od podejścia (nawet przy dzieleniu tekstury na kawałki), biblioteka próbuje całą teksturę wrzucić do pamięci karty graficznej. Dlatego wątpię by Luis był w stanie łatwo to naprawić.
AI 2.0 ma tą brzydką cechę...
Nie bronię AI 2.0, tylko wstecznej kompatybilności.
Nie chce odbierać ludziom możliwości gry (nawet przy gorszym AI).
IMHO downgreadowanie AI ma mały sens bo AI będzie się zachowywać beznadziejnie. Kampania będzie grywalna jako i teraz jest grywalna.
Pisałem o downgrade'owaniu tylko w przypadku OpenGenDD.
Silnik OpenGenDD wczytałby scenariusz, stwierdził że ustawione jest AI 3.0, i automatycznie zamienił jest na AI 2.0, tak by możliwa była rozgrywka.
Skoro OpenGenDD czyta nową strukturę plików, w tym nowe dodatki (mimo że ich nie używa), to nie widzę przeciwwskazań by czytał informacje o nowym AI (ale ją ignorował, i zastępował wcześniejszą wersją).
W najnowszej wersji testowej OG można to sprawdzić za pomocą ALT+F7
Niezbyt wiele informacji: