Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 29, 2024, 03:05:02 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kampania D09 "Azjatycka Strefa Pokoju i Dobrobytu"  (Przeczytany 12651 razy)
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #15 : Styczeń 17, 2020, 12:28:04 »

Tak sobie myślę, czy jednak podwojenie amunicji w najbardziej dalekosiężnych plot'kach to jednak nie zbyt znaczące utrudnienie i czy nie wrócić do poprzednich ustawień. Nie mam teraz czasu aby zagrać D09 przy nowych ustawieniach, ale nie ukrywam, że główną taktyką walki z Patriotami dla mnie było/jest wyczerpanie amunicji co najmniej jednej baterii jak się wspierały. Na to często poświęcałem dwie/trzy jednostki lotnicze. Jak teraz jest tej amunicji dwa razy tyle, to już aż tylu jednostek nie ma jak poświęcić.
Z plotkami o mniejszym zasięgu nie ma aż takiego problemu, często da się jakoś je wymanewrować, bo chronią się na granicach zasięgu, ale Patrioty to naprawdę problem jak się wspierają, a dopóki ich się nie wyeliminuje to i z drobnicą nic przeważnie nie można zrobić.

Można by wrócić z Patiotami i podobnymi (np. S300/400) do tego co było, a twórca w kampanii, tak jak właściwie każdy gracz to robi, może dodać im dodatek amunicyjny i wówczas mają nominalną wartość amunicji.
Takie rozwiązanie aby wilk był syty i owca cała.
Bo trochę tych kampanii gdzie Patrioty występują już jest i brak trochę czasu aby każdą poprawiać i testować.


Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #16 : Styczeń 17, 2020, 05:36:35 »

Tak sobie myślę, czy jednak podwojenie amunicji w najbardziej dalekosiężnych plot'kach to jednak nie zbyt znaczące utrudnienie i czy nie wrócić do poprzednich ustawień. Nie mam teraz czasu aby zagrać D09 przy nowych ustawieniach, ale nie ukrywam, że główną taktyką walki z Patriotami dla mnie było/jest wyczerpanie amunicji co najmniej jednej baterii jak się wspierały. Na to często poświęcałem dwie/trzy jednostki lotnicze. Jak teraz jest tej amunicji dwa razy tyle, to już aż tylu jednostek nie ma jak poświęcić.
Z plotkami o mniejszym zasięgu nie ma aż takiego problemu, często da się jakoś je wymanewrować, bo chronią się na granicach zasięgu, ale Patrioty to naprawdę problem jak się wspierają, a dopóki ich się nie wyeliminuje to i z drobnicą nic przeważnie nie można zrobić.
Dla mnie "wyczerpanie amunicji" wyrzutni SAM zawsze było rodzajem exploitu psującego rozgrywkę. Co to za wyzwanie, jeśli obronę plot na dowolnej mapie (i dowolnej liczbie wyrzutni) mogłeś rozbroić za pomocą dwóch wysoko-poziomowych myśliwców. Przy właściwym wykorzystaniu leader'ów (szczególnie 'combat support') można było tego dokonać praktycznie bez strat własnych. IMHO równie dobrze tych wyrzutni mogłoby tam nie być.
To dlatego wyprosiłem u Luisa samoloty 'Wild weasel'.

Poza tym, nadal uważam, że zwiększenie skuteczności obrony plot po stronie AI, w dłuższej perspektywie wyrówna jej zwiększenie po stronie gracza.

Można by wrócić z Patiotami i podobnymi (np. S300/400) do tego co było, a twórca w kampanii, tak jak właściwie każdy gracz to robi, może dodać im dodatek amunicyjny i wówczas mają nominalną wartość amunicji.
Takie rozwiązanie aby wilk był syty i owca cała.
Bo trochę tych kampanii gdzie Patrioty występują już jest i brak trochę czasu aby każdą poprawiać i testować.
Twoje kampanie tak czy inaczej trzeba testować i potencjalnie poprawiać.
Staram się uzupełniać jednostki dla głównych nacji. Robię to pewnie zbyt wolno, ale jakiś postęp jest.
Weźmy Japonię jako przykład. Testowałeś bez samolotów SEAD, bez rozpoznania AWACS, bez fazowych helikopterów dla komandosów itd. W nowej wersji efilu będą dodatkowo 17-heksowe MLRS'y i myśliwce z rakietami przeciw-okrętowymi, a samoloty SEAD będą ignorować okopanie.
To już w zasadzie inna kampania.

Piszesz, że twórca kampanii może dodać dodatek amunicyjny. Równie dobrze twórca kampanii może usunąć/wymienić zbyt duża liczbę wyrzutni SAM. IMHO ta kampania sporo by zyskała gdyby przynajmniej część wyrzutni SAM wymienić na lotnictwo (teraz stosunek wynosi co najmniej 2:1 dla SAM, a lotnictwo przybywa fazami). Trochę dziwnie to wygląda, gdy amerykanie wyciągają z magazynów Hawki i Chaparrale, a nie potrafią zorganizować kilku dodatkowych myśliwców.

Nie znam oryginału kampanii. Ale mam wrażenie, że autor miał na myśli trudną przeprawę z obroną plot. Taka liczba pelotek raczej nie jest przypadkowa. Mizerne lotnictwo AI zdaje się to potwierdzać.
Wątpię by oryginalną koncepcją kampanii było rozbrojenie obrony plot za pomocą dwóch myśliwców i bezkarne rozstrzelanie reszty.

Mam podejrzenie, że w oryginale okręty odgrywały większą rolę (zapewne miały możliwość ataku na cele naziemnie). Być może warto rozważyć dodanie artyleryjskiej wersji niszczyciela, w wariancie NGFS (Naval gunfire support).

Poza tym, problem jest na razie trochę hipotetyczny. Nikt nie skarży się że kampania przestała być grywalna. Nie ma problemu ze zwycięstwem, czy nawet z osiągnięciem BV. Jedyna niedogodność to wysokość strat w frontalnym ataku.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 17, 2020, 07:41:20 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #17 : Styczeń 17, 2020, 08:33:27 »

Częściowo rozegrałem tą kampanię jeszcze bez jednostek, które dodał kolega Waldzios.
Nie uważam, żeby była ekstremalnie trudna (gram przeważnie na prestiżu 100) Smiley.
Jak już pisałem wcześniej-nikt nie lubi ponosić strat szczególnie w jednostkach core Grin- niekiedy trzeba przyjąć to na klatę(prestiżu jest całkiem sporo)
Uważam również, że nie zawsze trzeba osiągać BV (można rozważyć czy lepiej mieć większe straty i BV czy mniejsze i np V Evil).
Co do ilości osłaniających się wyrzutni np. Hawk i Chaparrale -można zamienić je na AN/TWQ-1 Avenger i FIM-92 Stinger(lub dać sprzęt sojuszników z NATO czyli np.  Roland 3. Cheesy ( choć 2 się nie przyjęła Cry)

Testowałeś bez samolotów SEAD, bez rozpoznania AWACS, bez fazowych helikopterów dla komandosów itd. W nowej wersji efilu będą dodatkowo 17-heksowe MLRS'y i myśliwce z rakietami przeciw-okrętowymi, a samoloty SEAD będą ignorować okopanie.
To już w zasadzie inna kampania.

Mam podejrzenie, że w oryginale okręty odgrywały większą rolę (zapewne miały możliwość ataku na cele naziemnie). Być może warto rozważyć dodanie artyleryjskiej wersji niszczyciela, w wariancie NGFS (Naval gunfire support).


Te zmiany szczególnie 17-heksowe MLRS'y oraz  nowa wersja niszczyciela- na pewno ułatwią rozgrywkę Smiley.
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #18 : Styczeń 17, 2020, 09:31:44 »

ok, to zostawmy na razie jak jest, jak wrócę z wyjazdu w drugiej połowie lutego to zagram ją jeszcze raz i wówczas zobaczę czy ją zmienić czy może się upierać z moją propozycją.
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #19 : Styczeń 17, 2020, 11:08:18 »

Naprawdę nie rozumiem problemu.

Jeśli komuś zależy na łatwej/bezkrwawej rozgrywce i minimalnych stratach, zawsze może wykorzystać jednostki 'combat support'.
W przypadku pecha do leaderów, można użyć 1 lub 2 odziały komandosów w transporcie lotniczym/śmigłowcowym.
Przy wsparciu doświadczeniem rozbroisz dowolną obronę plot, przy minimalnych stratach własnych (straty od krytyków).

Tak wygląda atak 5-belkowego F-2 (wspartego dwoma oddziałami komandosów) na przypadkową jednostkę w scenariuszu N.Mariana.
Samolot ostrzelany przez dwie wyrzutnie Patriot, jedną wyrzutnie NASAMS i jedna I-HAWK stracił 1sp (od krytyka).
Kod:
**
Japonia turn 1 * Sierpień 23, 2010
Weather is: Pogodnie  *  Ground condition: Sucho  *  Distance:2
Attacker: U:69  (no name)  (Eqp:Mitsubishi F-2) [FTR - Japonia]  Hex(6,26) OCEAN
Defender: U:63  (no name)  (Eqp:Checkpoint) [FRT - USA]  Hex(7,24) PIASEK

U:69  <Str=15 Rng:3  Ini:24 Bar:5  Trench:0   SA:10  HA:8   AA:38  NA:3   GD:30 AD:35 CD:0  RDM:0
U:63  <Str=10 Rng:1  Ini:5  Bar:0  Trench:0   SA:11  HA:2   AA:2   NA:2   GD:8  AD:8  CD:3  RDM:6
Forecast:  Attacker:3  Defender:7  Seed:142314314
=========
Air Defense ... U:1  (no name) MIM-104C Patriot [ AD]  Dist:24 <Str=11  AA:31>
.. Odds attacking U:1 to U:69:
.. EvalOdds: U:1  EffAtk=35  EffDef=9 (0 rdm) .. U:69 EffAtk=0  EffDef=45 (0 rdm)
.. Loses on  U:69  EffDef:45  by  U:1  EffStr:11  EffAtk:35
   DiceToKill >= 15  DiceToSuppress >= 11  Diff:-10  11 Dices(1,20)
   Dice   , +14, +3, +18, +19, +14, +11, +10, +20, +4, +11, +13
   Result , +4, -7, +8, +9, +4, +1, +0, +20, -6, +1, +3  | Destroy:1  Supress:0
   * Total: Destroy:1  Supress:0

   Experience:  | U:1=+15  U:69=+2

Air Defense ... U:2  (no name) MIM-104C Patriot [ AD]  Dist:23 <Str=11  AA:31>
.. Odds attacking U:2 to U:69:
.. EvalOdds: U:2  EffAtk=35  EffDef=9 (0 rdm) .. U:69 EffAtk=0  EffDef=45 (0 rdm)
.. Loses on  U:69  EffDef:45  by  U:2  EffStr:11  EffAtk:35
   DiceToKill >= 15  DiceToSuppress >= 11  Diff:-10  11 Dices(1,20)
   Dice   , +7, +14, +9, +7, +3, +13, +14, +11, +17, +1, +11
   Result , -3, +4, -1, -3, -7, +3, +4, +1, +7, +1, +1  | Destroy:0  Supress:0
   * Total: Destroy:1  Supress:0

Air Defense ... U:21  (no name) NASAMS [ AD]  Dist:5 <Str=10  AA:28>
.. Odds attacking U:21 to U:69:
.. EvalOdds: U:21  EffAtk=30  EffDef=8 (0 rdm) .. U:69 EffAtk=0  EffDef=45 (0 rdm)
.. Loses on  U:69  EffDef:45  by  U:21  EffStr:10  EffAtk:30
   DiceToKill >= 15  DiceToSuppress >= 11  Diff:-15  10 Dices(1,20)
   Dice   , +10, +1, +18, +17, +18, +5, +5, +12, +8, +2
   Result , -5, +1, +3, +2, +3, -10, -10, -3, -7, -13  | Destroy:0  Supress:0
   * Total: Destroy:1  Supress:0

Air Defense ... U:23  (no name) MIM-23B I-Hawk [ AD]  Dist:6 <Str=10  AA:25>
.. Odds attacking U:23 to U:69:
.. EvalOdds: U:23  EffAtk=27  EffDef=7 (0 rdm) .. U:69 EffAtk=0  EffDef=45 (0 rdm)
.. Loses on  U:69  EffDef:45  by  U:23  EffStr:10  EffAtk:27
   DiceToKill >= 15  DiceToSuppress >= 11  Diff:-18  10 Dices(1,20)
   Dice   , +14, +1, +5, +9, +14, +1, +8, +2, +4, +2
   Result , -4, +1, -13, -9, -4, +1, -10, -16, -14, -16  | Destroy:0  Supress:0
   * Total: Destroy:1  Supress:0

.. Odds attacking U:69 to U:63:
.. EvalOdds: U:69  EffAtk=25  EffDef=45 (0 rdm) .. U:63 EffAtk=0  EffDef=8 (0 rdm)
.. EvalIni: U:69 Ini: 24 +3 +3(dice) =30 .. U:63 Ini: 5 +0 +3(dice) =8 . Diff: (30-8)= +11
.. FinalOdds: U:69 EffAtk=(25+0)=25  EffDef=(45+0)=45  .. U:63 EffAtk=(0+0)=0  EffDef=(8+0)=8
.. ExpectFire U:69 to U:63 : Diff=+9 . KillFrac: (+9+21-15) = 15 . Kills: Min(10, (5*15*14 + 50)/100) = 10
.. Combat is:  Range Attack   * Sequence:0 (Simultaneous)


.. U:63 : cannot fire .. no losses U:69
.. Loses on  U:63  EffDef:8  by  U:69  EffStr:14  EffAtk:25
   DiceToKill >= 15  DiceToSuppress >= 11  Diff:+9  14 Dices(1,20)
   Dice   , +4, +6, +6, +7, +15, +1, +5, +4, +20, +13, +8, +6, +20, +10
   Result , +13, +15, +15, +16, +24, +1, +14, +13, +20, +22, +17, +15, +20, +19  | Destroy:10  Supress:8
   * Total: Destroy:10  Supress:0

   Experience:  | U:69=+10  U:63=+20

Result Attacker: U:69   *  Destroyed 1   Suppressed 0   
Result Defender: U:63   *  Destroyed 10  Suppressed 0   * KILLED *
----------------------------------------------------

Jak pokazuje powyższy przykład, jeśli komuś zależy na minimalnych stratach to wcale nie musi poświęcać jednostek.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Jaro
Moderator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #20 : Styczeń 17, 2020, 11:31:39 »

Czy Combat Support działą tak, że połowa belek doświadczenia jednostki wspierającej dodawana jest do belek jednostki wspieranej?
Jeśli tak, to czy w wypadku pięciobelkowej jednostki wspieranej wsparcie coś daje?
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #21 : Styczeń 17, 2020, 11:52:08 »

Czy Combat Support działą tak, że połowa belek doświadczenia jednostki wspierającej dodawana jest do belek jednostki wspieranej?
Jeśli tak, to czy w wypadku pięciobelkowej jednostki wspieranej wsparcie coś daje?
Coś pomyliłeś. Połowa belek dodaje się do inicjatywy. Do ataku/obrony dodają się pełne belki.
Bonus jest dodawany niezależnie od doświadczenia jednostki. Nie jest w żadnym razie limitowany 5-belkami.

Ładnie to widać w logu który zamieściłem:
Cytuj
Attacker: U:69  (no name)  (Eqp:Mitsubishi F-2) [FTR - Japonia]  Hex(6,26) OCEAN
U:69  <Str=15 Rng:3  Ini:24 Bar:5  Trench:0   SA:10  HA:8   AA:38  NA:3   GD:30 AD:35 CD:0  RDM:0
Z powyższego wynika że EffDef. powinien wynosić 35 (GD + Bars).
Tymczasem w trakcie walki mamy:
Cytuj
Air Defense ... U:2  (no name) MIM-104C Patriot [ AD]  Dist:23 <Str=11  AA:31>
.. Odds attacking U:2 to U:69:
.. EvalOdds: U:2  EffAtk=35  EffDef=9 (0 rdm) .. U:69 EffAtk=0  EffDef=45 (0 rdm)
EffDef=45 dość ładnie pokazuje że jednostka otrzymała bonus +10  (2x 5 belek) do obrony.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Jaro
Moderator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #22 : Styczeń 17, 2020, 11:56:35 »

Dzięki. Wiedziałem, że dzwoni....
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Primus71
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 970



« Odpowiedz #23 : Styczeń 18, 2020, 09:23:03 »

EF-4EJ (SEAD) z doświadczeniem 1559 pkt. stan 15/10 z liderem Resilience z dodatkiem Special Munition wsparty przez  Mitsubishi F-2 z liderem Combat Support ostrzelany przez dwa Patrioty, NASAMS i Hawka stracił 15 pkt.
Zapisane

Jon Snow i Daenerys Targaryen zamordowani przez DD w 8 sezonie Gry o Tron. Pamiętamy!
Jaro
Moderator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #24 : Styczeń 18, 2020, 09:39:24 »

Jakie doświadczenie miał ten Mitsubishi?
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Primus71
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 970



« Odpowiedz #25 : Styczeń 18, 2020, 10:35:38 »

A rzeczywiście nie dopisałem:
Mitsubishi F-2 ,  , 5 bars , 1022 exp , 15/10 , Combat Support  ,    Special Munition,   Support,
Zapisane

Jon Snow i Daenerys Targaryen zamordowani przez DD w 8 sezonie Gry o Tron. Pamiętamy!
Jaro
Moderator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #26 : Styczeń 18, 2020, 10:38:25 »

A swoją drogą to ciekawe jak Amerykanie eliminują obronę plot npla. Odosobnione stanowiska pewnie za pomocą lotnictwa ale te dobrze umocnione i wzajemnie się wspierające zapewne rakietami dalekiego zasięgu. Huh?
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #27 : Styczeń 18, 2020, 12:36:07 »

EF-4EJ (SEAD) z doświadczeniem 1559 pkt. stan 15/10 z liderem Resilience z dodatkiem Special Munition wsparty przez  Mitsubishi F-2 z liderem Combat Support ostrzelany przez dwa Patrioty, NASAMS i Hawka stracił 15 pkt.
Naturalnie. To kwestia statystyk EF-4EJ. To przestarzały samolot z GD=22, nawet z 5 belkami bonusu daleko mu do F-2 (GD=30).
W żadnym razie nie nadaje się do frontalnego ataku. Funkcjonalność 'Wild Weasel' nie ma znaczenia, gdy samolot jest ostrzeliwany przez wspierające wyrzutnie.

Wyrzutnia Patriot ma AA=31, przyjmując że posiada 5 belek doświadczenia, otrzymujemy EffAtk=36;
Żeby zapewnić sobie odporność na atak takiej wyrzutni, samolot musi mieć EffDef= 41 (pięć punktów różnicy na korzyść samolotu gwarantuje, że każda 19 na kości będzie zamieniona w 14).

Czyli EF-4EJ (EffDef = GD + Bars = 22 + 5 = 27) potrzebowałby 14 punktów bonusu by się całkowicie uodpornić, gdy F-2 (EffDef =  30 + 5 = 35) wystarczy 6 punktów.

Poniżej przykład F-2 (5 belek), wspartego 5-belkowym AWACS'em. W scenariuszu N.Mariana Patrioty mają po 4 belki, więc bonus +5 wystarczył do zapewnienia "odporności".
Kod:
**
Japonia turn 1 * Sierpień 23, 2010
Weather is: Pogodnie  *  Ground condition: Sucho  *  Distance:3
Attacker: U:69  (no name)  (Eqp:Mitsubishi F-2) [FTR - Japonia]  Hex(5,26) OCEAN
Defender: U:63  (no name)  (Eqp:Checkpoint) [FRT - USA]  Hex(7,24) PIASEK

U:69  <Str=15 Rng:3  Ini:24 Bar:5  Trench:0   SA:10  HA:8   AA:38  NA:3   GD:30 AD:35 CD:0  RDM:0
U:63  <Str=10 Rng:1  Ini:5  Bar:0  Trench:0   SA:11  HA:2   AA:2   NA:2   GD:8  AD:8  CD:3  RDM:6
Forecast:  Attacker:3  Defender:3  Seed:189965740
=========
Air Defense ... U:1  (no name) MIM-104C Patriot [ AD]  Dist:25 <Str=11  AA:31>
.. Odds attacking U:1 to U:69:
.. EvalOdds: U:1  EffAtk=35  EffDef=9 (0 rdm) .. U:69 EffAtk=0  EffDef=40 (0 rdm)
.. Loses on  U:69  EffDef:40  by  U:1  EffStr:11  EffAtk:35
   DiceToKill >= 15  DiceToSuppress >= 11  Diff:-5  11 Dices(1,20)
   Dice   , +11, +9, +6, +19, +18, +3, +16, +19, +16, +17, +12
   Result , +6, +4, +1, +14, +13, -2, +11, +14, +11, +12, +7  | Destroy:0  Supress:6
   * Total: Destroy:0  Supress:6

Air Defense ... U:2  (no name) MIM-104C Patriot [ AD]  Dist:24 <Str=11  AA:31>
.. Odds attacking U:2 to U:69:
.. EvalOdds: U:2  EffAtk=35  EffDef=9 (0 rdm) .. U:69 EffAtk=0  EffDef=40 (0 rdm)
.. Loses on  U:69  EffDef:40  by  U:2  EffStr:11  EffAtk:35
   DiceToKill >= 15  DiceToSuppress >= 11  Diff:-5  11 Dices(1,20)
   Dice   , +5, +3, +20, +13, +18, +5, +16, +16, +2, +7, +2
   Result , +0, -2, +20, +8, +13, +0, +11, +11, -3, +2, -3  | Destroy:1  Supress:3
   * Total: Destroy:1  Supress:9

   Experience:  | U:2=+11  U:69=+2

Air Defense ... U:21  (no name) NASAMS [ AD]  Dist:6 <Str=10  AA:28>
.. Odds attacking U:21 to U:69:
.. EvalOdds: U:21  EffAtk=30  EffDef=8 (0 rdm) .. U:69 EffAtk=0  EffDef=40 (0 rdm)
.. Loses on  U:69  EffDef:40  by  U:21  EffStr:10  EffAtk:30
   DiceToKill >= 15  DiceToSuppress >= 11  Diff:-10  10 Dices(1,20)
   Dice   , +15, +3, +3, +13, +12, +4, +11, +5, +10, +14
   Result , +5, -7, -7, +3, +2, -6, +1, -5, +0, +4  | Destroy:0  Supress:0
   * Total: Destroy:1  Supress:9

Air Defense ... U:23  (no name) MIM-23B I-Hawk [ AD]  Dist:7 <Str=10  AA:25>
.. Odds attacking U:23 to U:69:
.. EvalOdds: U:23  EffAtk=27  EffDef=7 (0 rdm) .. U:69 EffAtk=0  EffDef=40 (0 rdm)
.. Loses on  U:69  EffDef:40  by  U:23  EffStr:10  EffAtk:27
   DiceToKill >= 15  DiceToSuppress >= 11  Diff:-13  10 Dices(1,20)
   Dice   , +7, +18, +11, +1, +7, +20, +13, +18, +19, +9
   Result , -6, +5, -2, +1, -6, +20, +0, +5, +6, -4  | Destroy:1  Supress:0
   * Total: Destroy:2  Supress:9

   Experience:  | U:23=+15  U:69=+2

.. Odds attacking U:69 to U:63:
.. EvalOdds: U:69  EffAtk=20  EffDef=40 (0 rdm) .. U:63 EffAtk=0  EffDef=8 (0 rdm)
.. EvalIni: U:69 Ini: 24 +3 +3(dice) =30 .. U:63 Ini: 5 +0 +2(dice) =7 . Diff: (30-7)= +11
.. FinalOdds: U:69 EffAtk=(20+0)=20  EffDef=(40+0)=40  .. U:63 EffAtk=(0+0)=0  EffDef=(8+0)=8
.. ExpectFire U:69 to U:63 : Diff=+7 . KillFrac: (+7+21-15) = 13 . Kills: Min(10, (5*13* 4 + 50)/100) = 3
.. Combat is:  Range Attack   * Sequence:0 (Simultaneous)


.. U:63 : cannot fire .. no losses U:69
.. Loses on  U:63  EffDef:8  by  U:69  EffStr:4  EffAtk:20
   DiceToKill >= 15  DiceToSuppress >= 11  Diff:+7  4 Dices(1,20)
   Dice   , +14, +13, +8, +1
   Result , +21, +20, +15, +1  | Destroy:3  Supress:1
   * Total: Destroy:3  Supress:1

   Experience:  | U:69=+3  U:63=+6

Result Attacker: U:69   *  Destroyed 2   Suppressed 9   
Result Defender: U:63   *  Destroyed 3   Suppressed 1   
----------------------------------------------------
Straty wyniosły 2sp, oba punkty od krytyków.

W testowym scenariuszu wyczerpanie amunicji z patriotów za pomocą 4 myśliwców kosztowało mnie w sumie 3sp (statystycznie powinienem stracić około 8sp).
Cytuj
Myśliwiec
 Mitsubishi F-2 ,  , 5 bars , 507 exp , Japonia , 13/15 , 0 kill , 2178 pp - U:069  [+7 exp]
 Mitsubishi F-2 ,  , 5 bars , 508 exp , Japonia , 14/15 , 0 kill , 2178 pp - U:070  [+8 exp]
 Mitsubishi F-2 ,  , 5 bars , 503 exp , Japonia , 15/15 , 0 kill , 2178 pp - U:071  [+3 exp]
 Mitsubishi F-2 ,  , 5 bars , 507 exp , Japonia , 15/15 , 1 kill , 2178 pp - U:072  [+7 exp]

Bomb. strategiczny
 E-2C Hawkeye ,  , 5 bars , 500 exp , Japonia , 15/15 , 0 kill , 2088 pp - U:068

A swoją drogą to ciekawe jak Amerykanie eliminują obronę plot npla. Odosobnione stanowiska pewnie za pomocą lotnictwa ale te dobrze umocnione i wzajemnie się wspierające zapewne rakietami dalekiego zasięgu. Huh?
W przypadku pojedynczych stanowisk taktyka jest dość prosta. W sumie podobna do tej w grze. Jeden samolot SEAD prowokuje wyrzutnie do zdradzenia pozycji, drugi "skrada się" i ją niszczy (ta taktyka nazywana jest "Here, kitty kitty") .
Taka taktyka sprawdza się przy typowej dla amerykanów totalnej przewadze lotniczej.
Trudno powiedzieć jak by to wyglądało w realiach wojny symetrycznej, przy pełnym parasolu przeciwlotniczym.
Pewnie sprowadziło by się do brutalnej siły (według różnych źródeł amerykanie mają ponad 19k pocisków HARM).

Pojedyncze systemy SAM są raczej wrażliwe. Jedynym wyzwaniem jest wykrycie radaru, i zniszczenie systemu zanim zmieni pozycje. Możliwości pocisków przeciw-radarowych są coraz większe.
Przykładowo izraelski przeciw-radarowy pocisk manewrujący Delilah potrafi krążyć przez dłuższy czas nad danym obszarem (zwalnia do 0.3 Ma) i czekać na wykrycie radaru.
Dlatego kraje NATO generalnie zrezygnowały z wykorzystania systemów krótkiego zasięgu opartych o namierzanie radarowe.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 18, 2020, 01:01:43 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #28 : Styczeń 18, 2020, 01:29:19 »

Na pewno masz rację, że gra "w ciężkich warunkach" wymaga umiejętności.
I wówczas nie widać pewnych problemów.
Ty potrafisz wykorzystać wszelkie niuanse gry, o których inni nawet nie pomyślą.
Mi nigdy nie wpadło do głowy aby komandosami w śmigłowcach wspierać myśliwce czy bombowce,
a jak pokazujesz można Smiley
Ogólnie, mi wykorzystanie cechy czy lidera Combat Support dość słabo wychodzi, albo t=o tym zapominam,
albo nie umiem efektywnie tego mechanizmu użyć ...

Takie twoje wstawki o mechanizmach gry są bardzo ciekawe i pouczające.
Tym bardziej że większości z nas pewnie nie chciało się wczytywać w opis mechanizmów gry na stronach Luisa.
Może zrób osobny watek typu "Taktyczne porady Waldziosa"  Smiley
mnie np. bardzo ucieszyła Twoja wstawka o różnicy w widoczności radarów naziemnych, a samolotów zwiadu czy AWACS.
Wiedziałem, że jakaś różnica jest, ale w szczegóły nie wnikałem, a teraz mam jak na patelni w twojej poradzie Smiley
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Jaro
Moderator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #29 : Styczeń 18, 2020, 02:31:32 »

Dzięki Waldzios. Przyda się na pewno. Inaczej spojrzę na planowanie walk i to nie tylko w powietrzu.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.145 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.014s, 1q)