Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 04:01:24 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 2 [3]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kampania D09 "Azjatycka Strefa Pokoju i Dobrobytu"  (Przeczytany 12648 razy)
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #30 : Styczeń 18, 2020, 03:55:58 »

Na pewno masz rację, że gra "w ciężkich warunkach" wymaga umiejętności.
I wówczas nie widać pewnych problemów.
Ty potrafisz wykorzystać wszelkie niuanse gry, o których inni nawet nie pomyślą.
Mi nigdy nie wpadło do głowy aby komandosami w śmigłowcach wspierać myśliwce czy bombowce,
a jak pokazujesz można Smiley
Ogólnie, mi wykorzystanie cechy czy lidera Combat Support dość słabo wychodzi, albo t=o tym zapominam,
albo nie umiem efektywnie tego mechanizmu użyć ...

Takie twoje wstawki o mechanizmach gry są bardzo ciekawe i pouczające.
Tym bardziej że większości z nas pewnie nie chciało się wczytywać w opis mechanizmów gry na stronach Luisa.
Może zrób osobny watek typu "Taktyczne porady Waldziosa"  Smiley
mnie np. bardzo ucieszyła Twoja wstawka o różnicy w widoczności radarów naziemnych, a samolotów zwiadu czy AWACS.
Wiedziałem, że jakaś różnica jest, ale w szczegóły nie wnikałem, a teraz mam jak na patelni w twojej poradzie Smiley

Cóż, niektóre rzeczy wiemy intuicyjnie (lata grania) ale wiele informacji nam umyka(zmieniające się możliwości gry, lenistwo-nie doczytanie informacji, skleroza Cheesy).
"Taktyczne porady Waldziosa" na pewno by się przydały Smiley
Pierwsza część mogła by mieć tytuł-jak wykorzystać różnych liderów w różnych jednostkach/kombinacjach Smiley
« Ostatnia zmiana: Styczeń 18, 2020, 03:58:02 wysłane przez Mario » Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #31 : Styczeń 18, 2020, 08:38:27 »

Zastanawiałem się nad artyleryjskim niszczycielem (wariantem) dla Japonii.
Kompletny brak możliwości ataku naziemnego ze strony okrętów, na pewno stanowi jakiś problem.

Za podstawę przyjąłem niszczyciel typu Takanami, uzbrojony w armatę Otobreda 127mm/54.

Wersja bazowa okrętu w efilu wygląda tak:


Co do wersji artyleryjskiej (NGFS) rozważam dwa możliwe warianty:
Wariant AWariant B

Wariant A ma ograniczony zasięg, ale zachowuje większość funkcjonalności niszczyciela rakietowego.
Zalety to wysokie ("rakietowe") wartości ataku AA i NA, plus pełna funkcjonalność plot.
Wady to ograniczona ("rakietowa") wartość amunicji, i brak wsparcia artyleryjskiego (bez sensu przy 6 punktach amunicji).

Wariant B ma uzbrojenie całkowicie artyleryjskie.
Zalety to wysoka ("artyleryjska") wartość amunicji (miedzy 25 a 30 punktów) i wsparcie artyleryjskie.
Wady to niskie ("artyleryjskie") wartości AA i NA, i minimalna funkcjonalność plot.

Co o tym myślicie? Jakieś sugestie, pomysły?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 18, 2020, 08:40:31 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #32 : Styczeń 18, 2020, 09:59:07 »

A nie mógł by być w dwóch wersjach Smiley
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #33 : Styczeń 18, 2020, 10:08:36 »

A nie mógł by być w dwóch wersjach Smiley
To by już były 3 wersje (wliczając podstawową), trochę za dużo ...
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Primus71
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 970



« Odpowiedz #34 : Styczeń 18, 2020, 10:19:33 »

Tak po prawdzie to użyteczność obu wariantów będzie w tej kampanii bliska zero. Do walki z okrętami są lepsze a do walki z pelotkami zasięg za mały.
Zapisane

Jon Snow i Daenerys Targaryen zamordowani przez DD w 8 sezonie Gry o Tron. Pamiętamy!
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #35 : Styczeń 18, 2020, 10:45:48 »

Tak po prawdzie to użyteczność obu wariantów będzie w tej kampanii bliska zero. Do walki z okrętami są lepsze a do walki z pelotkami zasięg za mały.
N.Mariana, wystawiam dwa niszczyciele artyleryjskie, płynę w kierunku portu/SH na poz (9,17). W drugiej turze jestem w stanie bombardować port. Przy odrobinie szczęścia niszczę jednostkę broniąca portu (dwa niszczyciele powinny wystarczyć przeciwko LAV AT), i zajmuje port komandosami.
Wystawiam w porcie jednostki lądowe. Samobieżna artyleria (ta z 12-heksowa) niszczy pelotki na drugiej wyspie.
Jeśli dobrze pójdzie całość obrony plot likwiduje bez strat własnych.
 
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #36 : Styczeń 18, 2020, 10:55:35 »

Ja bym wybrał wariant B, wydaje mi się bardziej użyteczny jako jednostka z zadaniem walki z jednostkami naziemnymi.
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #37 : Marzec 17, 2020, 03:31:53 »

Przygotowałem lekko poprawioną wersje kampanii.

Pliki kampanii do pobrania (paczka zawiera tylko zmodyfikowane pliki): D09v40+.zip.

Główne zmiany:
- wymieniłem wszystkie staroświeckie miny (lądowe i morskie ) na wersje OG;
- w pierwszym scenariuszu wymieniłem jeden z myśliwców CORE na wersje SEAD ('Mitsubishi F-2 (SEAD)');
oraz wymieniłem bezużyteczny radziecki poduszkowiec AUX na okręt artyleryjski;
- w trzecim scenariuszu wymieniłem mało użyteczny prototyp 'MH-60L DAP' (miał sens gdy nie było można kupić śmigłowców), na indyjski/rosyjski śmigłowiec pokładowy wczesnego ostrzegania 'Ka-31';
- w czwartym scenariuszu wymieniłem przestarzały prototyp 'AH-1F Cobra' (dostępny jest AH-1S) na 'AH-1W Super Cobra';
- w piątym scenariuszu wymieniłem prototyp 'Harrier GR.9' na 3-heksowy 'Sea Harrier FA2';
- w szóstym i siódmym scenariuszu wymieniłem "pożyczone" okręty (pakistańskie zamienniki) na jednostki Malezji (dodałem nowe jednostki);
- w dziesiątym scenariuszu wymieniłem poduszkowiec AUX typu Bora, na indonezyjską fregatę typu Ahmad Yani (nowa jednostka), o podobnej sile ognia (pociski Jachont);
- w amerykańskiej części kampanii zmiany były raczej kosmetyczne; przede wszystkim wymieniłem moździerze 60mm na 120mm, oraz wyrzutnie nadbrzeżne Exocet na Harpoon (mają większy zasięg, ale przy kulawym rozpoznaniu AI raczej nie powinny wiele zmienić);
- z poziomu efila dodałem dodatkowy niszczyciel w wersji artyleryjskiej (NGFS);  typ Hatakaze jest nieco przestarzały (1986 rok) i nie obsługuje śmigłowców, ale jest uzbrojony w dwie armaty 127mm, co daje dość solidny poziom ataku przeciwko celom naziemnym (HA=9, SA=12);
- obniżyłem poziom doświadczenia nowych jednostek (z poziomów 0/111/222/333 do odpowiednio 0/66/111/222);
- dodałem wpis 'flak_range = 5' do pliku D09_azpp.cfg;

Dodałem i wykorzystałęm kilka nowych jednostek, więc do działania potrzebny jest nowy efil (wersja 'GusOpen ver. 7.2.4a').
Link do efila w stopce.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #38 : Marzec 17, 2020, 04:30:47 »

No i dobrze Smiley

Ja się jeszcze po Twoich i Jaro testach zastanawiałem czy nie zabrać od pewnego momentu trochę kasy, jakieś 30-50% bo patrząc jakie armie zbudowaliście wydaje się, że kampania stała się mało wyzywająca ... ja jak grałem to musiałem mieć kasę aby uzupełniać poniesione straty (śmigłowców to traciłem na pęczki bo często robiły za przynętę), z drugiej strony Primus71 przy tej samej kasie, zrezygnował z jej dogrywania więc któż to wie ...

Jeszcze co do min, te nowe to mi się o tyle nie podobają, że przy dobrym zwiadzie, jedynie opóźniają wpłynięcie na nich jednostek, czyli jak są pojedynczo ich rola jest żadna, stare miny powodują, ze jak się stanie obok nich to można oberwać, więc ograniczają wg mnie bardziej swobodę pływania. Ale może być jak jest, kiedyś zagram ponownie to zobaczę jak jest ...

No i komentarz co do Fearless samolotów, co Jaro źle ocenił ... problem w tym, że ja jak grałem to mój Patriot (jeden bo nie można było go kupić - chyba się nie mylę bo piszę z pamięci), miał amunicję 2, z dodatkiem 4, więc takie samobójcze ataki go wykrwawiały i czasami mocno obrywał (no i to się przenosiło na koszty uzupełnień) - może po tych zmianach amunicji w plot dodać AI jakieś samoloty - aby było to większe wyzwanie niż jak to opisał Jaro, żę AI się wykrwawiał na Patriotach ...
O taka uwaga, nic zobowiązującego i do ew. dyskusji ....
« Ostatnia zmiana: Marzec 17, 2020, 04:34:52 wysłane przez kowdar » Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Jaro
Moderator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #39 : Marzec 17, 2020, 04:52:42 »

Ja bym jeszcze dał osłonę myśliwską samolotom rozpoznawczym. Albo dodatkowy myśliwiec albo przesunąć myśliwca tak, aby stał obok. Bardzo często już w pierwszej turze moje myśliwce z ruchem fazowym likwidowały nieosłonięte drony i inne samoloty rozpoznawcze. Gdyby miały osłonę to musiał bym wybierać. Partiot może zlikwidować jeden cel powietrzny a resztą muszą zająć się myśliwce. Więcej samolotów w pierwszej turze powinno wyjść na plus, bo gracz nie da rady ich zlikwidować, więc one coś zobaczą i gracz oberwie. I trzeba będzie wydać kasę na naprawy... Zbyt często udawało mi się zlikwidować wszystkie cele powietrzne w pierwszej turze i to bez walki myśliwców. A szkoda.

Można też dać lidera z ruchem fazowym myśliwcowi. Wtedy gracz będzie musiał zdecydować, czy Patriot ma strzelać do tego myśliwca, czy do myśliwca eskortującego drona.

I może jeszcze zmienić część okrętów podwodnych na te z rakietami harpoon. Nie da się ich zlikwidować w pierwszej turze tak jak okrętów  nawodnych co zdarzało się u mnie praktycznie zawsze.

A może jest jakaś szansa aby przynajmniej jeden niszczyciel dostał lidera? Dodatkowy hex zasięgu ułatwi grę ale patrząc na powyższe utrudnienia i tak nie będzie łatwo.

Co do min, to ich wymiana też sporo zmieni. Nie da się ich już czołgami rozjechać tylko trzeba będzie rozminować. Będzie też mniej miejsca do wystawienia jednostek w okolicy niektórych zdobywanych SH. Będzie ciekawiej - myślę, że warto będzie pobawić się jeszcze raz.

Jeśli chodzi o poziom trudności to punkt ciężkości, po zmianie w ilości amunicji plot,  przeniósł się na znalezienie "czułego punktu" wroga.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Strony: 1 2 [3]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.098 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.01s, 1q)