Strona główna
|
Pomoc
|
Szukaj
|
Zaloguj się
|
Rejestracja
Kwiecień 26, 2024, 05:18:21
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
Czy dotarł do Ciebie
email aktywacyjny?
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
English
Polish
Forum OpenGeneral
>
Open General
>
Kampanie - w budowie, gry testowe, konsultacje
(Moderatorzy:
kowdar
,
Waldzios
) >
Realność a grywalność kampanii
Strony: [
1
]
2
Do dołu
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: Realność a grywalność kampanii (Przeczytany 48418 razy)
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6916
Realność a grywalność kampanii
«
:
Listopad 02, 2010, 08:27:43 »
Pozwolę sobie na mały OT.
Jeżeli używasz argumentów historycznych, odwołując się do faktów=> to proszę bądź konsekwentny. Tylko Amerykanie i Rosjanie mieli w '42 potencjał i mozliwości do tworzenia ofensyw, które zmieniłyby losy wojny. Sam na pewno czytałeś o Kursku- wygrana przez Niemców w powietrzu, sukcesy na froncie- wszystko to nie zostało wykorzystane, bo po prostu nie było środków na kontynuacje. Ergo: skoro zakładasz, ze będziesz toczył udane ofensywy Wehrmachtem, MUSISZ dopuścić element pewnej dowolności. Wszak niemieckie oddziały NIE MIAŁY środków na takie długie akcje.
Zatem argumenty o składzie itp. dla mnie są bezzasadne. Skoro masz siły, środki- pamiętasz chyba, że skoro masz siły w jednym punkcie, to realnie oznacza to osłabienie frontu gdzie indziej???
Co do sprzętu- gdyby losy wojny szły wg Twoich bojów, to inne dywizje miałyby super stany itp. ale realnie tak nie było, więc co to za argument, ze IV była podstawowym czołgiem? Realnie, to powinieneś mieć : resurs, awaryjność, które czasem mocniej oddałyby realnie niż taki detal, co wałczyło. Bo mogło NIC nie dotrzeć...
Sprzęt=> obdarzając dany sprzęt "ceną" właśnie uzyskujesz dostępność.
«
Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2010, 08:31:12 wysłane przez Zsamot
»
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6916
Odp: Realność a grywalność kampanii
«
Odpowiedz #1 :
Listopad 02, 2010, 11:53:29 »
Zresztą jak poczytasz, bądź poczytałeś- to doskonale wiesz, że etaty to jedno a życie całkowicie coś innego. I to zarówno u jednej jak i u drugiej strony. Zawsze przecież możesz utworzyć szkielet drugiej dywizji.
Pomysł na to, czego oczekujesz, trzeba by chyba zacząć od tyłu- czyli składu armii. A to i tak każdy zmieni. Chyba, że byś zrobił sztywny plan, pozwalający na ulepszanie, bez szans na wielkie zakupy. Oczywiście bez prototypu itd.
Wiesz, czytam teraz monografie dywizji SS , m. in. starcia koło Arnhem, był przypadek znalezienia na bocznicy dwunastu haubic, które zostały od razu wcielone... Nie oddasz wszystkiego w grze, a pewne/ rygorystyczne zasady mogą/ powinny być, wtedy gdy oddajesz konkretne działania.
Tylko wtedy jest drugi problem: jak realnie oddać przeciwnika, by nie było za łatwo, za ciężko. Wyobrażasz sobie oddać PEŁNĄ przewagę w lotnictwie Aliantów, wtedy właściwie byś nie mógł się poruszać, musiałyby być tury dzienne/nocne... No i dostępność zaopatrzenia...
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Hansen
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 3608
Bierz co się da,niech się dzieje co chce.
Odp: Realność a grywalność kampanii
«
Odpowiedz #2 :
Listopad 02, 2010, 12:11:27 »
Też prawda
a Pz IV...chodzi mi o to że to najliczniej produkowany czołg niemiecki...używany do końca wojny. Więc powinien być używany a tu ci niespodzianka bo u graczy zazwyczaj same Pantery i Tigery
«
Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2010, 04:44:48 wysłane przez Hansen
»
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6916
Odp: Realność a grywalność kampanii
«
Odpowiedz #3 :
Marzec 06, 2011, 05:47:14 »
http://www.1939.pl/uzbrojenie/niemieckie/pojazdy/opel_blitz/index.html
A zwłaszcza:
Blitz był w okresie II wojny światowej bezkonkurencyjny. Ciężarówka była w stanie poruszać się po terenie, po którym żadna inna ciężarówka z napędem na dwa koła nie zdołałby jeździć.
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Hansen
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 3608
Bierz co się da,niech się dzieje co chce.
Odp: Realność a grywalność kampanii
«
Odpowiedz #4 :
Marzec 06, 2011, 06:01:52 »
Teoria a praktyka to dwie różne rzeczy......Opel ma ruch 9 hexów ale po drodze.....a w terenie powinien mieć 4-5 max.
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6916
Odp: Realność a grywalność kampanii
«
Odpowiedz #5 :
Marzec 06, 2011, 06:45:12 »
W realu miałbyś pewnie połowę trakcji konnej i połowę amunicji.
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Hansen
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 3608
Bierz co się da,niech się dzieje co chce.
Odp: Realność a grywalność kampanii
«
Odpowiedz #6 :
Marzec 06, 2011, 09:58:24 »
Możliwe w zależności od warunków pogodowych.....ale mam bardzo prosty pomysł,wsiądź w auto...pojedź ulicą 80km/h a potem zjedź na jakieś pole i spróbuj pojechać 80km/h......Powodzenia
Co do wojskowości to mam bardzo dużą wiedzę......
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6916
Odp: Realność a grywalność kampanii
«
Odpowiedz #7 :
Marzec 07, 2011, 12:04:29 »
Samochodem- ale nie Oplem Blitz- skoro masz wiedzę- a opierasz ją zapewne na książkach, to poczytaj, jak dobre opinie są o tej ciężarówce.
Ja mam skromną, ale wciąż ją powiększam.
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Hansen
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 3608
Bierz co się da,niech się dzieje co chce.
Odp: Realność a grywalność kampanii
«
Odpowiedz #8 :
Marzec 07, 2011, 06:12:58 »
Nie na książkach a na praktyce....ok źle to ująłem.
To samo tylko wojskowym autem terenowym,jak czasem na płaskim terenie osiągniesz 50km/h to wszystko a pamiętaj że w terenie może być błoto,wzniesienie,bród,kamienie i inne przeszkody a wtedy pojedziesz 10-20km/h.
Dlatego moim zdaniem w terenie max 5 hexsów ruchu dla Opla....lub podwójne zużycie paliwa jeśli istnieje taka możliwość.
W linku który zamieściłeś jest podana prędkość po drodze 85km/h i w TERENIE 35km/h więc moim zdaniem 9 i 5 hexsów...Opel nie może łatwiej pokonywać terenu niż SPW.
P.S. Kolega ma odrestaurowanego Kubelwagena,spytam jaką realną prędkość można osiągnąć w terenie.
«
Ostatnia zmiana: Marzec 07, 2011, 06:40:55 wysłane przez Hansen
»
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Realność a grywalność kampanii
«
Odpowiedz #9 :
Marzec 07, 2011, 05:24:27 »
Cytuj
Dlatego moim zdaniem w terenie max 5 hexsów ruchu dla Opla....lub podwójne zużycie paliwa jeśli istnieje taka możliwość. W linku który zamieściłeś jest podana prędkość po drodze 85km/h i w TERENIE 35km/h więc moim zdaniem 9 i 5 hexsów...Opel nie może łatwiej pokonywać terenu niż SPW.
Wasza dyskusja jest bezprzedmiotowa, bo gra pozwala ustawić tylko ruch po drodze, a ruch terenowy ogranicza już sama.
Nie da sie "ustawić" 9 i 5 heksów. Można ustawić tylko podstawową wartość, reszta wynika z: "przelicznika terenu"
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Hansen
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 3608
Bierz co się da,niech się dzieje co chce.
Odp: Realność a grywalność kampanii
«
Odpowiedz #10 :
Marzec 07, 2011, 06:31:36 »
No to po problemie
Zapisane
majerek
Generał (General)
Offline
Wiadomości: 838
Odp: Realność a grywalność kampanii
«
Odpowiedz #11 :
Marzec 07, 2011, 07:25:35 »
A ja myślę że obecnie Opel Blitz to obecnie wunderwaffe w klasie transportu z uwagi na 9 ruchu All train, często wolę go dać piechocie zamiast Sd.Kfz. 251.
Zapisane
Nie bo nie
Hansen
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 3608
Bierz co się da,niech się dzieje co chce.
Odp: Realność a grywalność kampanii
«
Odpowiedz #12 :
Marzec 07, 2011, 07:50:31 »
No właśnie i to jest kompletna bzdura.
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Realność a grywalność kampanii
«
Odpowiedz #13 :
Marzec 07, 2011, 07:56:00 »
Wyszedłem z założenia, że trzeba jakoś docenić ciężarówki z napędem 4x4 i 6x4, w stosunku do tych z jedną osią napędzaną.
Blitz symbolizuje te 4x4, a Ford - te 4x2. To oczywiście uproszczenie, bo i Blitz miał wersję 4x2 i Ford miał 4x4.
Nad wszystkim można się zastanowić, tylko trzeba pamiętać o tym, że zmieniając warunki ruchu dla danego typu napędu, zmieniamy go dla WSZYTKICH pojazdów, które go uzywają, a nie tylko dla jednego modelu. Jesli zatem zmienimy zdolności poruszanmia się jednostek typu "All Terrain", zmienimy je dla wszystich takich jednostek, a nie tylko dla Opla Blitza.
Ruch konkretnej jednostkę można zmienić tylko na dwa sposoby:
- przypisać jej INNY RODZAJ ruchu Wheeled/Tracked/Halttracked/All Terrain i.t.p.
- zmienić jej długość ruchu bazowego
Jeśli zaczniemy dłubać w przeliczniku terenowym, który jest zapisany w pliku "terrain.txt", to wprowadzimy zmiany globalne, a nie szczegółowe.
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Rozprza
Generał (General)
Offline
Wiadomości: 776
Odp: Realność a grywalność kampanii
«
Odpowiedz #14 :
Marzec 07, 2011, 08:23:11 »
Cytat: majerek Marzec 07, 2011, 07:25:35
A ja myślę że obecnie Opel Blitz to obecnie wunderwaffe w klasie transportu z uwagi na 9 ruchu All train, często wolę go dać piechocie zamiast Sd.Kfz. 251.
A ja wolę lepszą ochronę. Każdy ma swoje priorytety..
Zapisane
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...
Strony: [
1
]
2
Do góry
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Panzer General 2 i inne gry z serii Generals SSI
-----------------------------
=> Panzer General 2
=> Panzer General 2 - kampanie
=> Akademia Wojskowa
-----------------------------
Open General
-----------------------------
=> Edytor Open Suite
=> Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
=> Akademia Wojskowa
=> Kampanie - w budowie, gry testowe, konsultacje
=> Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p.
=> Kampanie gotowe - prezentacje i opisy autorów, uwagi i postulaty zmian
=> Ranking Generałów 2024
=> Ranking Generałów 2023
=> Ranking Generałów 2022
=> Ranking Generałów 2021
=> Ranking Generałów 2020
=> Ranking Generałów 2019
=> Ranking Generałów 2018
=> Ranking Generałów 2017
=> Ranking Generałów 2016
=> Ranking Generałów 2015
=> Archiwum Rankingu Generałów 2011-2014
=> Gry dla frajdy
=> Różne inne zagadnienia
Ładowanie...