Forum OpenGeneral

Open General => Kampanie - w budowie, gry testowe, konsultacje => Wątek zaczęty przez: Gustlik Marzec 18, 2011, 12:21:16



Tytuł: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Marzec 18, 2011, 12:21:16
Ponieważ mamy oficjalne subforum do raportów z gry, proponuję nieco zredukować szczegółowość reportów testowych tutaj -  i druga sprawa - proponuję przeprowadzać testy kampanii na wyższym poziomie prestiżu - a dlaczego?

A dlatego że:

Po pierwsze - test będzie szedł szybciej.
Po drugie - test nie służy do opracowań typu: "jak wszędzie zrobić BV", tylko do wyłapywania błędów technicznych.
Po trzecie - test na 100% bywa niemiarodajny, bo jeśli na tym poziomie nie da się zwyciężyć - można to zwalić na trudność kampanii, ale jeśli się okaże, że i na 200% się nie da - no to mamy do czynienia z poważnym błędem.
No i po czwarte - nie odbierajmy sobie przyjemności odkrywania kampanii "na nowo", grając na setkę, wybebeszając tutaj jej wszystkie niuanse.


Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Marzec 18, 2011, 07:35:39
To znaczy?
Cytuj
zredukować szczegółowość reportów testowych



Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Marzec 18, 2011, 08:30:58
Wiesz chodzi o to, żeby w testach nie pisać takich rzeczy:

Cytuj
A teraz o bitwie....na północy plan mam taki ...cofam wojska w las a art. za miasto...przyjmuję inną taktykę od Kowdara
A na południu walczę na linii rzeki...przydzielam jednego Mardera i całe lotnictwo bombowe z osłoną myśliwską (2 sztuki)
Na południu po drugiej turze Iwan nie ma już 3 tanków a na północy też nie jest źle bo sowieci są poza osłoną swojej art. i w kilka kolejek roznoszę brygady pancerne(większość w lasach+PzIII i Marder)....niestety ponoszę też jakieś tam straty.

Bo to chyba trochę za dużo zdradza.

No i żeby nie wykłócać się o każde działo, bo jak widzę, test kampanii Blitzkrieg Rozprzy trwa już 5-ty miesiąc....


Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Marzec 18, 2011, 09:03:59
No ale właściwie dlaczego? To kiedy o tym pisać i gdzie? Może i drobiazgowo to idzie, ale to chyba lepiej? A jak pozbawisz te opisy "wątku fabularnego" to pozostanie ... No właśnie... ;) Zdradzanie detali... No to już kwestia podejścia, ja mogę poczytać Rozprzę, Hansena a i tak gram na tyle inaczej, że wiele to nie zmieni.


Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Marzec 18, 2011, 09:19:54
Cytuj
No ale właściwie dlaczego?

Żeby mogła się wreszcie pojawić wersja "1.0"

Cytuj
A jak pozbawisz te opisy "wątku fabularnego" to pozostanie

....test, czyli to - o co chodzi. Tu zła nazwa, tam zły prestiż, ten czołg ma złą flagę, skończyłem w 10 turze - jedziemy dalej.



Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Marzec 18, 2011, 09:43:35
Tyle że- np. ja nigdy już nie sięgnę po kampanię francuską- chyba że efile będzie urozmaicony w tym kraju- więc na część fabularna nie będzie miejsca. ;)
Co do Blitzkriegu- to m. in. moja wina, odkąd mam 2 Skarby czasu mniej i stąd zawalam terminy kolejnych bitew. Teraz jeszcze mam kompa w serwisie i po prostu wściekłość mnie ogarnia, bo nic nie mogę tam ruszyć...


Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: Rozprza Marzec 20, 2011, 08:43:51
Tyle że- np. ja nigdy już nie sięgnę po kampanię francuską- chyba że efile będzie urozmaicony w tym kraju- więc na część fabularna nie będzie miejsca. ;)
Co do Blitzkriegu- to m. in. moja wina, odkąd mam 2 Skarby czasu mniej i stąd zawalam terminy kolejnych bitew. Teraz jeszcze mam kompa w serwisie i po prostu wściekłość mnie ogarnia, bo nic nie mogę tam ruszyć...
Zsamot ma dwa Skarby, ja tylko jeden 4 miesięczny, ale i tak nie mam kiedy nawet zagrać.  ;)
Ta kampania to była najpierw konwersja na Open, potem mnie poniosło i zmieniłem kilka scenów  :P Koledzy testujący, są tak wymagający, że jest dużo zmian, a ja jestem początkujący w te klocki, więc kampania rozwija się, jak łaskawie zauważył Gustlik, już 5 miesięcy. To miała być tylko zabawa dla mnie, ale Zsamot rozpętał całą historię (i dzięki mu za to, bo to jeszcze nie koniec zmian w tej kampanii). Co do opisów naszych zmagań jestem zdania, że trzeba je zamieszczać, bo po pierwsze sprawia nam to przyjemność  ;) (chyba wszystkim?), a po drugie uważam, że nie ma nigdy takich samych możliwości grania w ten sam sposób jednego scena, więc to co piszą testerzy to tylko dane dla tego, który zmienia scenariusz, żeby mógł uniknąć błędów takich jak w scenie Kampinos (gdzie można było wygrać w 3 turze).


Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Marzec 21, 2011, 12:43:42
Przyznam szczerze, że kusi mnie przetestowanie kampanii wg wytycznych, ale chciałbym to zrobić ze zrzutami ekranu, nakreśleniem moich zamysłów, efektów itp. Więc pewnie to poczeka.


Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Marzec 21, 2011, 11:23:20
Mnie tylko chodzi o jedno - popatrzcie ile kampanii jest napoczętych w dziale "testy", a ile jest w dziale "gotowe". Skoro jest ochota do gry, to nie można tego zmarnować testując w nieskończoność. Więc może skupcie się na dokończeniu testów jakiejś jednej kampanii, a potem bierzcie się za kolejną. Właśnie dlatego, że nikt nie ma czasu w nadmiarze - szkoda chyba rozdrabniać się i łapać kilka srok za ogon. Nie lepiej jedną a porządnie?


Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: czata Marzec 21, 2011, 01:14:32
Niech mi tylko ktoś napisze, która kampania jest priorytetowa, to natychmiast się za nią biorę.


Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Marzec 21, 2011, 01:24:24
Cytuj
Niech mi tylko ktoś napisze, która kampania jest priorytetowa, to natychmiast się za nią biorę.

Jejku, przecież nie można wszystkim ręcznie sterować. Mamy tylko dwie kampanie oficjalnie "gotowe", więc każda następna jest ważna.


Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: czata Marzec 21, 2011, 03:50:23
O ile dobrze zrozumiałem, to kilku graczy może równocześnie grać rankingowo tą samą kampanię?


Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Marzec 21, 2011, 04:43:58
Przecież "francuska" jest niemal skończona... Ale warto by to ktoś przetestował? Chociaż z uwagi na efile- nie polecam.


Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Marzec 21, 2011, 10:04:05
Cytuj
O ile dobrze zrozumiałem, to kilku graczy może równocześnie grać rankingowo tą samą kampanię?

No może, ale nie zmienia to faktu, że do grania mamy w tej chwili tylko DWIE.


Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: czata Marzec 22, 2011, 08:31:56
Dobrze by było, gdyby powstał w miarę czytelny podział na graczy rankingowych i testujących. Byłoby wiadomo, jakie są możliwości tych ostatnich.
Jeśli by się okazało, że testujących jest garstka, to wtedy można by było wyodrębnić dla nich osobne podforum, niedostępne dla innych graczy. Po to, by nie wywlekać wszystkich szczegółów na światło dzienne.

Wreszcie, skoro Gustlikowi udało się wydać kampanię bez testów, to może zamknąć ten cały kramik z testowaniem i przenieść całą dotychczasową prace Kowdara do gier rankingowych? Wtedy będzie z czego wybierać.

Pozdrawiam, Czata


Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Marzec 22, 2011, 11:59:04
No tylko pamiętaj, że wtedy zrobisz ukryte podforum i - moim zdaniem- mocno się to odbije na aktywności samego forum, stwarzając wrażenie, że mało się dzieje i mało kto się podłączy- bo niby jak? A potem trzeba będzie rangę nadawać, odbierać itd.


Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: majerek Marzec 22, 2011, 12:15:17
Ale Gustlik zrobił swoją kampanię od nowa, i jak napisał sam ją testował. Natomiast kampanie konwertowane maja sporo błędów, i trzeba je dopasować do e-fila, więc nie są gotowe do gier rankingowych.


Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Marzec 22, 2011, 01:35:55
Cytuj
Ale Gustlik zrobił swoją kampanię od nowa, i jak napisał sam ją testował. Natomiast kampanie konwertowane maja sporo błędów, i trzeba je dopasować do e-fila, więc nie są gotowe do gier rankingowych.

Zgadzam się - Kowdar sam pisał, że konwert robił bez gier testowych i przy tej ilości kampanii trudno mu się dziwić.
Ale można rozważyć takie wyjście - 1 osoba testuje 1 kampanię.

Cytuj
Dobrze by było, gdyby powstał w miarę czytelny podział na graczy rankingowych i testujących.

Za mało nas jest. Owszem - tak jest na JP's Panzers, ale tam jest dwóch ukrytych testerów dopuszczających kampanie do Challengu - za to ze dwudziestu graczy, a nas jest w sumie, w porywach, do ośmiu.


Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Marzec 22, 2011, 03:20:29
Cytuj
1 osoba testuje 1 kampanię.
No i Hansen powybiera sobie niemieckie i co ja będę grał? Poza tym warto spojrzeć, jak mocno się różni sposób gry poszczególnych osób. Warto poczekać, w końcu je pokończymy i będą do testowania.


Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: majerek Marzec 22, 2011, 05:28:40
Warto poczekać, w końcu je pokończymy i będą do testowania.
Chyba do grania  ;D


Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Marzec 22, 2011, 06:19:29
Testowania naszych umiejętności. :D


Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: kowdar Marzec 23, 2011, 12:23:07
Niech mi tylko ktoś napisze, która kampania jest priorytetowa, to natychmiast się za nią biorę.

Czata, jak widzę sprawnie się posługujesz Suite, więc mam propozycję.
Zajmij się którąś kampanią z moich konwersji (np. W04) całkowicie,
wraz z ew. wszystkimi zmianami. A ja będę tylko publikował na stronie
Twoje nowe wersje. Z miłą chęcią dopiszę Twoje autorstwo do tej kampanii :)


Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Marzec 23, 2011, 12:50:04
Racja Kowdar- Czata- Twe testy, uwagi naprawdę mi imponują. ;)


Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: czata Marzec 23, 2011, 08:24:09
Mogę się tym zająć. Tylko ktoś by mi musiał przetłumaczyć pliki tekstowe, czyli briefingi. Sam nie dam rady, a mocno by pomogło.

I proszę zmienić tytuł wątku z Test - W04 Operation Barbarossa na Test - W04 Ostfront.


Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: kowdar Marzec 23, 2011, 09:48:49
Tytuł zmieniony.

Z tłumaczeniami pomogę, ale sądzę, że się nie doceniasz
i dasz sobie radę  ::)

Spróbuj:
http://translate.google.pl/?hl=pl&tab=wT#

Wklejamy po lewej tekst - a po prawej mamy tłumaczenie - oczywiście do poprawienia,
wygładzenia itd. ale bez problemu można sobie poradzić. Ponadto załatwia to sprawę
czasu na pisanie wszystkiego. Ja też nie jestem orłem w angielskim, a daję radę.

Przykład:
Tekst angielski:
General, the Romanians want to take back Moldavia, and have asked for assistance from the Reich. Of course, we will help them. Take back Kishinev, and destroy the southern european Soviet army. If you win, the Ukraine will surely be ours.
Tekst po googlowym tłumaczeniu:
Ogólne, Rumuni chcą odebrać Mołdawii, i zwrócił się o pomoc do Rzeszy. Oczywiście, możemy im pomóc. Weź z powrotem Kiszyniów i zniszczyć Europy Południowej wojska radzieckie. Jeśli wygrasz, na Ukrainie na pewno będzie nasza.
A ja bym to poprawił i napisał tak:
Generale, Rumuni chcą odebrać Mołdawię i zwrócili się o pomoc do Rzeszy. Oczywiście, możemy im pomóc. Zdobądź z powrotem Kiszyniów i zniszcz południową grupę wojsk radzieckich. Jeśli wygrasz, Ukraina na pewno będzie nasza.

Sądzę, że dałbyś radę wyszlifować aby było OK.
Ale jak faktycznie masz problem - to proszę o info - pomogę.
Podobnie gdybyś chciał coś skonsultować w Suite.
Tylko coraz bardzie nam się robi nie na temat  >:(


Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: czata Marzec 23, 2011, 01:04:09
Testowanie 1/1 nosi ze sobą zagrożenie, o którym wspominał Zsamot:
mocno się to odbije na aktywności samego forum, stwarzając wrażenie, że mało się dzieje i mało kto się podłączy- bo niby jak? A potem trzeba będzie rangę nadawać, odbierać itd.

Naprawdę bardzo proszę, przed przeniesieniem kampanii do grona rankingowych, puścić ją przez PW do jakiegoś szczególarza, do sprawdzenia. Okopanie samolotów nie wpływa raczej na gotowość bojową gry, ale niezgodność doświadczenia z ilością belek już może uchodzić za błąd.

Bardzo też proszę, żeby w scenariuszach, które są samodzielnie niegrywalne, odznaczyć opcję Scenario show up in game

Kolejna rzecz. Do następujących map porobiłem, swego czasu, opisy. Takie, do najmniejszego krzaczka. Jak najbardziej, do wykorzystania:
035 LITOVSK
012 CIECHANO
704 GORLICE
700 KRAKOW2
388 KAUNAS
181 KOENIGSB
389 NOVGEORG
121 MOZHAISK
910 HEL2
337 RIGA
349 WARSAW
001 SOUMUSSA
706 ZYWIEC

Pozdrawiam, Czata


Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Marzec 23, 2011, 01:17:01
Tylko ostrożnie dodawajcie te nazwy. Proponuję z automatu stosować tylko do nowych scenariuszy, a istniejące, które juz mają nazwy, zostawić w spokoju, bo jeśli punkty nie będą się IDEALNIE pokrywały - to wyjdzie mix starych i nowych.

PS - to może podłącz tę paczkę z nazwami do postu?


Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: czata Marzec 23, 2011, 01:24:09
Zawsze można usunąć stare nazwy. Poza tym, dlaczego miałyby nie pasować???

PS. Ale to jutro.


Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Marzec 23, 2011, 01:56:38
Cytuj
Zawsze można usunąć stare nazwy. Poza tym, dlaczego miałyby nie pasować???

Nazewnictwo niektórych, zwłaszcza starszych, map to naprawdę była wolna amerykanka....


Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: czata Marzec 25, 2011, 11:37:19
Propozycje moich nazw na mapach.

PS. Czemu, przy próbie przejścia na druga strone tego tematu, wyskakuje Space Empires V?

[załącznik usunięty przez administratora]


Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: czata Kwiecień 08, 2011, 08:38:20
Może lepiej zamykać wątki z grami testowymi, jeżeli jest już wersja oficjalna?


Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Kwiecień 08, 2011, 10:23:19
Ale pytanie- czy i gdzie mam potem pisać o danej kampanii,gdy ja jej NIE gram rankingowo???


Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: czata Kwiecień 08, 2011, 11:35:16
Po co chcesz o niej pisać? Co chcesz o niej pisać? Testy się skończyły, jest już wersja oficjalna!
Dlaczego nie grasz rankingowo?


Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: czata Maj 26, 2011, 01:06:28
Jestem przeciwny poprawianiu gotowych kampanii. Bo, albo są gotowe, albo nie.

Dwa wyjątki:
1. Poprawienie błędu, który uniemożliwia granie (np. źle ustawiony kraj główny);
2. Naniesienie uzupełnień nie mających żadnego wpływu na grywalność (np. dodanie nazw jednostkom albo na mapie).


Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Maj 30, 2011, 09:20:09
Cytuj
Jestem przeciwny poprawianiu gotowych kampanii. Bo, albo są gotowe, albo nie.

A ja nie- dlaczego? Dla mnie jest oczywiste- iż jeżeli gram, to jestem w stanie wychwycić pewne błędy. Nie na siłę, ale skoro pozostały niezauważone- to chyba byłoby bezsensem nie zgłaszanie ich. Zwłaszcza, że każdy z nas ma inną taktykę, ba strategię. :D 
ps.
Cytuj
Dlaczego nie grasz rankingowo?
Hmmm: "wkopałem się " w testy, to i teraz kończę je "sprawdzać, a skoro Kowdar był na tyle uprzejmy, że uwzględnił me sugestie i naniósł je jako poprawki, to potem rozgrywam je od nowa. ;) Ale na pewno zaistnieje, na pewno. Chociaż pytanie, czy z moja asekurancką taktyką będę dobrze oceniony. Ale akurat to nie jest najbardziej istotne. ;) Nikt z moich nie może zginąć. Takie mam podejście. Stąd niechęć do grania w sieci- dla mnie to wybijanka.


Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: czata Maj 30, 2011, 12:45:18
A jak oglądasz film i zauważysz błąd, to też dzwonisz do reżysera, żeby ten błąd poprawił?

Autor (konwerter) kampanii tak długo wymusza na testerach testy (lub testuje sam), aż uzyskuje zadowalający go efekt. I potem gra nie powinna być poprawiana.

Zwłaszcza, że każdy z nas ma inną taktykę, ba strategię. :D  
To tym bardziej nie powinno być poprawek.
Uważasz, że Autor powinien poprawić kampanię, bo komuś nie trafiła w jego taktykę?

Pozdrawiam, Czata


Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Maj 30, 2011, 12:53:35
A masz kontakt z reżyserem??? Analogia - delikatnie mówiąc- chybiona. Zwłaszcza, że film jest rzeczą, tworem finalnym. No chyba , ze reżyserem jest Scott, to jest 5 wersji tego samego filmu.  >:D

Cytuj
Uważasz, że Autor powinien poprawić kampanię, bo komuś nie trafiła w jego taktykę?
Przeinaczasz me słowa.
Kampania powinna- moim zdaniem- nie być obliczona pod jedną - preferowaną- taktykę. Zatem uważam, że mam racje. Inaczej powstaje schemat, iż musisz zakupić np. 2x T-34, 1x ISU-152 itd. inaczej nie ma szans. Wyczuwasz bezsens takich sytuacji? Jaka byłaby rola gracza, poza pójściem jak po sznurku???

Cytuj
Autor (konwerter) kampanii tak długo wymusza na testerach testy (lub testuje sam),
Co to znaczy: tak długo,  wymusza ???
Nawet wielokrotnie testowane kampanie maja błędy- czyli co- 10 kampanii rocznie, aż wyjdzie ideał??? A kto oceni, że ideał??? A jeżeli, np. wg mnie nie będzie ok, to co???

Jeszcze na PG2 wielokrotnie z Gutlikiem poprawialiśmy- tzn,.On poprawiał, ja coś tam dodawałem jako wnioski- i uważam, ze dzięki temu obecnie np. taki Mara zaistniał. ;)Bo może i ma możliwość pomocy, poprawek.


Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: czata Maj 30, 2011, 01:15:39
A masz kontakt z reżyserem??? Analogia - delikatnie mówiąc- chybiona. Zwłaszcza, że film jest rzeczą, tworem finalnym. No chyba , ze reżyserem jest Scott, to jest 5 wersji tego samego filmu.  >:D
Zawsze możesz uzyskać kontakt z reżyserem PRZED premierą filmu. Nikt nie zabrania nikomu próbować zatrudnić się przy produkcji (w dowolnej roli).
Poza tym uważasz, że kampania nie powinna być tworem finalnym???

Kampania powinna- moim zdaniem- nie być obliczona pod jedną - preferowaną- taktykę. Zatem uważam, że mam racje. Inaczej powstaje schemat, iż musisz zakupić np. 2x T-34, 1x ISU-152 itd. inaczej nie ma szans. Wyczuwasz bezsens takich sytuacji? Jaka byłaby rola gracza, poza pójściem jak po sznurku???
Widziałem już kampanie, w których scenariusze miały spory posmak liniowości.

Nawet wielokrotnie testowane kampanie maja błędy- czyli co- 10 kampanii rocznie, aż wyjdzie ideał??? A kto oceni, że ideał??? A jeżeli, np. wg mnie nie będzie ok, to co???
Autor (Konwerter) podejmuje decyzje, że kampania jest gotowa do gry. I po tej decyzji, nie powinno wnosić się poprawek.
A
jak według Ciebie kampania nie będzie idealna, zawsze możesz zrobić sobie własną.

Jeszcze na PG2 wielokrotnie z Gutlikiem poprawialiśmy- tzn,.On poprawiał, ja coś tam dodawałem jako wnioski- i uważam, ze dzięki temu obecnie np. taki Mara zaistniał. ;)Bo może i ma możliwość pomocy, poprawek.
Też brałem w tym udział. Dlatego uważam, że testowanie kampanii powinno się utrzymać. Po to, by potencjalni twórcy kampanii mieli się na czym uczyć. Ale nie może być tak, że jedna kampania jest jednocześnie w dziale testowym oraz w dziale gotowym.
Pewnie się narażę teraz Gustlikowi, ale ile wydał on gotowych kampanii na PG2? Znak Orła?
Myślę, że gotowych kampanii już by nie dał tak poprawiać.



Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Maj 30, 2011, 02:04:09
Reżyser nie jest zainteresowany Twoim głosem: Kowdar, Gustlik i każdy inny tutaj: TAK. To chyba jest różnica, prawda?
Scenariusz, nieważne- jeden czy dwa pewnie ze mogą być liniowe, ale nie żeby cała kampania...
Cytuj
Autor (Konwerter) podejmuje decyzje, że kampania jest gotowa do gry. I po tej decyzji, nie powinno wnosić się poprawek.
A to jest jakiś pewnik?

Cytuj
Pewnie się narażę teraz Gustlikowi, ale ile wydał on gotowych kampanii na PG2? Znak Orła?
Nie rozumiem, co ma jedno do drugiego... Mara zrobił bodajże jedną, ja ZERO i co? Ma to przełożenie na coś??? A jeżeli "tylko" konwertował?
ps. Mara przepraszam, że tak się posiłkuję Twą Osobą, ale to akurat dobry przykład.
ps. 2.Wiem, ze pomagałeś, pomagasz Czata- dlatego się Tobie dziwię...


Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: czata Maj 30, 2011, 03:14:05
Reżyser nie jest zainteresowany Twoim głosem: Kowdar, Gustlik i każdy inny tutaj: TAK. To chyba jest różnica, prawda?
Jeśli będę pracował przy produkcji filmu (jako scenarzysta, aktor, montażysta, kamerzysta, bez znaczenia) reżyser będzie brał pod uwagę moje zdanie. Po premierze również, ale weźmie je po uwagę co najwyżej dopiero podczas kolejnego filmu. Nie będzie poprawiał starego.
Nie rozumiem, dlaczego by tej prostej zasady nie przenieść na kampanie.

Skąd wiesz, że Kowdar i Gustlik są zainteresowani wywlekaniem błędów z ich gotowych kampanii? Ile razy, do tej pory, nastąpiły poprawki dotyczące rankingowych kampanii, nie licząc takich poprawek, bez których gra byłaby niemożliwa?

A to jest jakiś pewnik?
Jeszcze raz powtórzę: kampania jest gotowa, albo nie jest.
Nie może być wiecznie poprawiana gotowa kampania. Może być tylko w fazie testu.

Nie rozumiem, co ma jedno do drugiego... Mara zrobił bodajże jedną, ja ZERO i co? Ma to przełożenie na coś??? A jeżeli "tylko" konwertował?
Chodzi o to, że Gustlik nanosił poprawki, bo nie miał gotowej kampanii. A spróbuj go nakłonić, by wiecznie poprawiał kampanie Komandosi Jego Królewskiej Mości lub Prawdziwi Patrioci.

Mara przepraszam, że tak się posiłkuję Twą Osobą, ale to akurat dobry przykład.
Mara to dobry przykład, że warto testować kampanie przed ich wydaniem. I z tym się zgodzę.
Czegoś jeszcze to dobry przykład?

Wiem, ze pomagałeś, pomagasz Czata- dlatego się Tobie dziwię...
Mnie akurat dziwi, że Autorzy (Konwerterzy) rezygnują z testów zewnętrznych. Co doprowadza do tego, że niektórzy chcieliby te gotowe kampanie ciągle poprawiać.

Pozdrawiam, Czata


Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Maj 30, 2011, 03:44:36
Myślę, że teraz czas, by się inni wypowiedzieli, bo ja zdania nie zmienię.

Gotowa albo nie- a skąd te postrzeganie zero- jedynkowe/ prawda- fałsz?

Z filmami pudło- weź pod uwagę przykład właśnie Scotta. ;D


Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Maj 30, 2011, 04:30:07
Cytuj
Pewnie się narażę teraz Gustlikowi, ale ile wydał on gotowych kampanii na PG2? Znak Orła?
Myślę, że gotowych kampanii już by nie dał tak poprawiać.

1) Nie, nie narazisz się.
2) Masz rację - nie dam.

Uważam, że zrobiłem już tyle kampanii, że nabrałem wprawy. Rzeczywiście kampania powinna być produktem gotowym - a ewentualne poprawki (wersja 2.0, czy 3.0) powinny być wprowadzane tylko od "wielkiego dzwonu" - powiedzmy po roku grania, kiedy i sama gra pozwoli na nowe opcje i możliwości.

Oczywiście nie wyklucza to konieczności poprawek ewidentnych baboli, które każdemu mogą się zdarzyć ale:
po pierwsze można to zrobić samemu po drugie - można "prywatnie" wysłać do kogoś, żeby sprawdził.

Mnie naprawdę nie chce się dłubać pół roku nad problemami typu: "w scenariuszu "Mińsk" dodałbym pelotkę na 13,34"
Pewnie sowiecki dowódca też by dodał - gdyby miał.... Uznajmy więc, że nie miał i żyjmy dalej. Lepiej wziąć się za budowę nowej kampanii niż dostać hemoroidów od siedzenia nad tą samą.

Uwierzcie mi - ja NAPRAWDĘ NIE GRAM W SWOJE WŁASNE KAMPANIE - z tego właśnie powodu. Po prostu po samych testach odechciewa mi się na sam widok....


Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: Janus Listopad 23, 2011, 12:32:46
witam
sorki, że tu piszę ale przeczytałem
początek (2 pierwsze wypowiedzi)
Gustlik nie masz racji test powinien być robiony na 50 pkt prestiżu i jeśli z najwyższym trudem przebrnie się przez kampanię to znaczy nawet czasem zapisując każdy ruch to można to puścić
jeśli się nie da to dodajesz pkt i testujesz ale w tedy dajesz info że ta kampania musi być grana na tej a nie innej liczbie pkt.
jeśli szukasz błędów w scenach to przecierz każdy scen możesz zagrać i sprawdzić po zrobieniu go.


Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Listopad 26, 2011, 07:12:23
Po części masz rację, ale kogo umiejętności , styl gry ma to wyznaczać? Stąd testy. A 100% to wyznacznik normy, 50% to utrudniony poziom.
Twórca nie jest dobrym testerem, zna na wylot scen, pewne rzeczy zrobi na pamięć.
Tyle mego, ja i tak jestem laikiem. ;)


Tytuł: Odp: Zasady testowania kampanii
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Listopad 27, 2011, 03:01:56
Test grany na 200% może być zagrany szybko. Na 50% trzeba się nakombinować, a nie chodzi o to by:
po pierwsze - już na testach ujawnić wszystkie sztuczki i kruczki, a po drugie - żeby grać jeden scenariusz cały dzień.