Strona główna
|
Pomoc
|
Szukaj
|
Zaloguj się
|
Rejestracja
Kwiecień 25, 2024, 03:56:03
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
Czy dotarł do Ciebie
email aktywacyjny?
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
English
Polish
Forum OpenGeneral
>
Open General
>
Kampanie - w budowie, gry testowe, konsultacje
(Moderatorzy:
kowdar
,
Waldzios
) >
Test - P10 Stalowa Kurtyna
Strony: [
1
]
2
3
4
Do dołu
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: Test - P10 Stalowa Kurtyna (Przeczytany 33607 razy)
Greg
Generał (General)
Offline
Wiadomości: 536
Test - P10 Stalowa Kurtyna
«
:
Październik 15, 2011, 08:26:10 »
Stalowa Kurtyna - P10
Kampania na motywach książki o tym samym tytule autorstwa Vladimira Wolffa.
Kampania fikcyjna opowiadająca o hipotetycznej inwazji Białorusi na Polskę.
Liniowa, 10 scenariuszy, różne możliwości zakończenia scenariuszy, od typowo obronnych, po ofensywne z udziałem brygad kawalerii pancernych.
Na potrzeby gry dodano fikcyjny związek taktyczny - Samodzielną Grupę Operacyjną.
Taka formacja w książce nie występuje.
Nawiązuje ona historycznie do SGO "Polesie".
0 P10_SK_00.scn Sabotaż Jun 16, 2014 1 1 1 Ls gdynia.MAP *NF (#783) SSI-type
1 P10_SK_01.scn Granica Jun 17, 2014 2 2 2 Ls brest.MAP *NF (#458) SSI-type
2 P10_SK_02.scn Skóry łatwo nie damy Jun 17, 2014 Ls 3 3 Ls grodno.MAP *NF (#738) SSI-type
3 P10_SK_03.scn Przeprawa Jun 18, 2014 4 4 4 Ls P10_SK_03.MAP *NF (#157) SSI-type
4 P10_SK_04.scn Przedpola Warszawy Jun 19, 2014 5 5 5 Ls warseast.MAP *NF (#711) SSI-type
5 P10_SK_05.scn Warszawa Jun 21, 2014 Ls 6 6 Ls warsaw.MAP *NF (#349) SSI-type
6 P10_SK_06.scn Ani skrawka ziemi więcej Jun 25, 2014 7 7 7 Ls lodzn.MAP *NF (#509) SSI-type
7 P10_SK_07.scn Pancerna pięść Jun 26, 2014 8 8 8 Ls piotrkow.MAP *NF (#710) SSI-type
8 P10_SK_08.scn Pościg Jun 29, 2014 9 9 9 Ls bialystk.MAP *NF (#387) Usr-type
9 P10_SK_09.scn Kameleon Jul 10, 2014 Win Win Win Ls minsk.MAP *NF (#504) SSI-type
Zapisane
Nowa strona OG
http://opengeneral.strefa.pl
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6916
Odp: Test - P10 Stalowa Kurtyna
«
Odpowiedz #1 :
Październik 15, 2011, 10:19:49 »
Czyli sprzęt współczesny?
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Greg
Generał (General)
Offline
Wiadomości: 536
Odp: Test - P10 Stalowa Kurtyna
«
Odpowiedz #2 :
Październik 15, 2011, 10:21:30 »
Cytat: Zsamot Październik 15, 2011, 10:19:49
Czyli sprzęt współczesny?
Powiedziałbym "współczesny ++"
Zapisane
Nowa strona OG
http://opengeneral.strefa.pl
connor71
Generał dywizji (General Major)
Offline
Wiadomości: 327
Odp: Test - P10 Stalowa Kurtyna
«
Odpowiedz #3 :
Październik 15, 2011, 11:21:31 »
Na stronie pg2.net.pl jest pusty plik. Chyba coś się źle wgrało na serwer.
Zapisane
Greg
Generał (General)
Offline
Wiadomości: 536
Odp: Test - P10 Stalowa Kurtyna
«
Odpowiedz #4 :
Październik 16, 2011, 10:11:17 »
Cytat: connor71 Październik 15, 2011, 11:21:31
Na stronie pg2.net.pl jest pusty plik. Chyba coś się źle wgrało na serwer.
Nie mam pojęcia co to było, ale już jest dobrze (chyba coś z nazwą).
PS.
Przy instalowaniu kampanii należy nie zapomnieć o zgraniu do katalogu "OPENDAT" trzech plików z nowymi ikonkami autorstwa Gustlika. (Pliki są dołączone do paczki z kampanią).
Zapisane
Nowa strona OG
http://opengeneral.strefa.pl
czata
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1097
Odp: Test - P10 Stalowa Kurtyna
«
Odpowiedz #5 :
Październik 16, 2011, 12:40:35 »
Czemu nie da się wygrać BV scenariuszy "Skóry łatwo nie damy" oraz "Warszawa"? Tym bardziej, że L również oznacza porażkę.
Chyba Open daje możliwości eliminacji takich rozwiązań?
Zapisane
Greg
Generał (General)
Offline
Wiadomości: 536
Odp: Test - P10 Stalowa Kurtyna
«
Odpowiedz #6 :
Październik 16, 2011, 01:08:37 »
Cytat: czata Październik 16, 2011, 12:40:35
Czemu nie da się wygrać BV scenariuszy "Skóry łatwo nie damy" oraz "Warszawa"? Tym bardziej, że L również oznacza porażkę.
Chyba Open daje możliwości eliminacji takich rozwiązań?
To było celowe, z pierwszych scenariuszy cztery są typowo defensywne, więc są też różne sposoby zakończenia.
Starałem się wszystko napisać w briefingach ale jak coś jest nie do końca zrozumiałe to piszcie a napiszę bardziej szczegółowo.
Akurat scen "Skóry łatwo nie damy" ma zakończenie typowo z OG tylko wprowadziłem limit czasowy, po którym można wyprowadzić część oddziałów do punktu ewakuacyjnego (między 7 a 12 turą)
Inaczej można było by od razu zakończyć scenariusz bez walki i mieć BV.
Natomiast scenariusz "Warszawa" ma zastosowane rozwiązanie jeszcze rodem z PGII czyli należy po 10 turze zająć flagę białoruską oznaczoną jako "Punkt ewakuacyjny"
«
Ostatnia zmiana: Październik 16, 2011, 01:15:09 wysłane przez Greg
»
Zapisane
Nowa strona OG
http://opengeneral.strefa.pl
czata
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1097
Odp: Test - P10 Stalowa Kurtyna
«
Odpowiedz #7 :
Październik 16, 2011, 06:41:45 »
Miałem przerwę w graniu, więc kilka uwag dotyczących gry.
Bardzo dobrze zrobione pola widoczne, poprzez zastąpienie lornetek (które nieco zasłaniały) na kolorowe pola. Widać także, ile widzą rozpoznane jednostki przeciwnika.
Niestety, nadal jest informacja o ilości jednostek przeciwnika w raporcie.
Kampania, jak na razie, technicznie świetnie dopracowana. Szczegółowe nazwy jednostek i nazwy na mapie robią wrażenie. Intrygująca jest ilość prestiżu, którą można zdobywać co turę.
Jednostka białoruskich inżynierów ma źle dobrany wagowo pojazd, ale to może być celowe.
Z trzech jednostek latających, tylko jedna może walczyć. Czy to zamierzone?
Tyle, że przegrałem pierwszy scenariusz dość szybko, poprzez utratę jednostek wymaganych do uratowania.
Uwagi efilowe.
Większość jednostek typu fortyfikacja ma dostępny aktywny atak, ale jednocześnie range równe 0. Nie da się z nich strzelać. Trochę szkoda. Być może właśnie dlatego przegrałem!
Jeżeli ma to być fikcyjna kampania, to może lepiej dać całkowicie fikcyjne nazwiska w briefingu?
Zapisane
Greg
Generał (General)
Offline
Wiadomości: 536
Odp: Test - P10 Stalowa Kurtyna
«
Odpowiedz #8 :
Październik 16, 2011, 07:06:05 »
Cytat: czata Październik 16, 2011, 06:41:45
Kampania, jak na razie, technicznie świetnie dopracowana. Szczegółowe nazwy jednostek i nazwy na mapie robią wrażenie. Intrygująca jest ilość prestiżu, którą można zdobywać co turę.
3 punkty na turę to jest takie minimum.
Za to i tak nic nie można kupić.
Cytat: czata Październik 16, 2011, 06:41:45
Jednostka białoruskich inżynierów ma źle dobrany wagowo pojazd, ale to może być celowe.
Tak, często celowo zmieniałem transport np. na szybszy albo dodawałem transport lotniczy.
Ale nic na siłę, zawsze można coś jeszcze kosmetycznie zmienić.
Cytat: czata Październik 16, 2011, 06:41:45
Z trzech jednostek latających, tylko jedna może walczyć. Czy to zamierzone?
Jak najbardziej zamierzone.
możliwość ataku ma tylko Mi2 natomiast wilga to jest jednostka policji.
Mi14 dałem tylko tak dla urozmaicenia (jedyny scenariusz na morzem w kampanii), a że nie ma możliwości ataku to musi służyć jako zwiad.
Cytat: czata Październik 16, 2011, 06:41:45
Jeżeli ma to być fikcyjna kampania, to może lepiej dać całkowicie fikcyjne nazwiska w briefingu?
Nazwiska wszystkie są wzorowane na postaciach z książki - dlatego część jest autentycznych (właściwie chyba tylko prezydent Białorusi) a część fikcyjnych.
Zapisane
Nowa strona OG
http://opengeneral.strefa.pl
czata
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1097
Odp: Test - P10 Stalowa Kurtyna
«
Odpowiedz #9 :
Październik 16, 2011, 07:58:06 »
No właśnie, nad zmianą nazwiska prezydenta się zastanawiam.
Inne, ważne zmiany powinny być w jednostkach do uratowania. Zamiast jednej bazy lotniczej, proponuję któregoś śmigłowca.
A zbiornikom paliwowym dodałbym nazwę, np. Lotos.
Zapisane
czata
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1097
Odp: Test - P10 Stalowa Kurtyna
«
Odpowiedz #10 :
Październik 17, 2011, 02:53:14 »
Sabotaż.
Samowolnie zmieniłem MSU z Airbase na Mi-2.
Wbrew pozorom i przewadze liczebnej, scenariusz nie jest wcale łatwy. Tylko 10 naszych jednostek może atakować, a raptem 7 zajmować flagi. Szkoda, że fortyfikacje mają range 0.
W dodatku, siły są rozproszone. Najważniejsze jednostki są daleko i trzeba trafić, w którą stronę je skierować.
Generalnie, scenariusz bardzo udany.
Nie zauważyłem tylko, że za flagi jest prestiż. I bezcenne 40 pp przeszło mi obok nosa.
Dzisiaj miałem pewne problemy natury technicznej (wczoraj ich nie zauważyłem). Wojska białoruskie, po wejściu na flagę, zmieniały ją na jakąś dziwną (a jednostki miały dobrą flagę). No i, czasami stosunek strat był tylko po jednej stronie, a czasami nie było go w ogóle.
Zapisane
czata
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1097
Odp: Test - P10 Stalowa Kurtyna
«
Odpowiedz #11 :
Październik 19, 2011, 09:23:29 »
W moje obliczenia wkradł się błąd, gdyż jedna fortyfikacja może prowadzić ostrzał.
Nie do końca rozumiem zdanie: Brak będzie możliwości wystawienia sprzętu "core" między jednym a drugim scenariuszem. Czy to oznacza, że jak wystawię pułk strzelców konnych w drugim scenariuszu, to nie będę mógł go wystawić w trzecim? Zobaczymy. Tym bardziej, że w drugim scenariuszu jest limit rozstawienia wynoszący 1. A więcej jednostek nie mam...
Gdybym zdobył 40 pp za flagę, to mógłbym przezbroić moją piechotę na BWP-1.
Granica.
Nadal szwankują lornetki. Te wokół flagi białoruskiej rozumiem, ale co robią te na godzinie 13.00 od dolnej flagi polskiej?
Tu uwag mam więcej. Przede wszystkim, jest za duża dysproporcja między zwycięstwem BV, a V. O ile trzy flagi da się utrzymać, to utrzymanie sześciu jest mrzonką! Punkt 43,97 padł już w pierwszej turze, a odbić go nie ma czym. Na BV dałbym 4 VHeksy do utrzymania, na V - 2, a na TV - 1.
Druga sprawa. Koniecznie trzeba dać jakieś zasieki na terenie Białorusi po to, by PSG Siemiatycze nie mógł bezkarnie sobie jeździć i zdobywać małe flagi.
Trzecia sprawa to okopanie budynków, żeby nie padały po pierwszym strzale. Można też część piechoty schować do fortyfikacji, ale wtedy trzeba bezwzględnie tym budynkom dodać takie nazwy, jakie mają schowane w nich jednostki.
Czwarta rzecz. Cześć jednostek białoruskich ma 10/10 (w tym czołg!). A komputer może mieć odłożony prestiż po pierwszym scenariuszu.
W zadaniu przed trzecim scenariuszem jest drobna nieścisłość: "utrzymać minimum 2 VHeks do końca scenariusza". Czy to oznacza, żeby utrzymać dwa VHeksy? A może drugi VHeks?
«
Ostatnia zmiana: Październik 19, 2011, 09:55:11 wysłane przez czata
»
Zapisane
czata
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1097
Odp: Test - P10 Stalowa Kurtyna
«
Odpowiedz #12 :
Październik 19, 2011, 01:09:58 »
W scenariuszu Granica utrzymałem jedynie VHeksy wokół lotniska.
Skóry łatwo nie damy.
W takich scenariuszach zawsze marzę o opcji z Pacific General, która dawała możliwość uczestniczenia więcej, niż dwóm stronom konfliktu.
1. Niepotrzebni liderzy dla sztabów. Zawsze jest ryzyko, że jednostce, która nie ma aktywnego ataku, trafi się całkowicie nieprzydatny lider. No i, sztab SGO nie posiada jakiekolwiek doświadczenia.
2. Niektóre flagi nie trafiają w punkty: 30,23; 34,15. A lotnisko 08,24-09,23 w ogóle nie ma flagi.
3. Na Litwie można dodać jakieś neutralne zasieki.
4. Czy ustawienie pp za flagi ma jakieś przesłanie, czy jest przypadkowe?
Poza tym, w porządku. Stosunek i zrównoważenie sił odpowiednie.
Muszę się pochwalić:
Właściwy człowiek na właściwym miejscu
.
Zapisane
czata
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1097
Odp: Test - P10 Stalowa Kurtyna
«
Odpowiedz #13 :
Październik 19, 2011, 04:26:25 »
Miasto Druskininkai, mimo flagi litewskiej, należy do Białorusi.
Warto też przesunąć cywili odrobinę na północ, bo można nimi uciec już w pierwszej turze. Gra może być ciekawsza, jeśli będą oni trochę przeszkadzać.
Jedno w tej grze na pewno się nie zmieni. Rzeczywisty wynik starcia jest zawsze na korzyść komputera, w stosunku do prognozy. Miałem trzy razy pod rząd prognozę 0:0 i trzy razy skończyło się 3:0.
Po raz pierwszy wydaje prestiż. Piechota przesiada się na BWP Andres, a rozpoznanie na BWR-1S.
Przeprawa.
Do poprawy. Gwardyjska powietrzno-manewrowa nie wysiada ze śmigłowców, a ci, którzy są już na ziemi, skupiają się głównie wokół lotniska.
Proponuję przesadzić desant na śmigłowce nie mogące strzelać. Spróbowałbym także ustawić Al stance Polaków na defensywne.
«
Ostatnia zmiana: Październik 20, 2011, 08:06:49 wysłane przez czata
»
Zapisane
Greg
Generał (General)
Offline
Wiadomości: 536
Odp: Test - P10 Stalowa Kurtyna
«
Odpowiedz #14 :
Październik 19, 2011, 09:12:05 »
Cytat: czata Październik 20, 2011, 01:32:24
Przeprawa.
Do poprawy. Gwardyjska powietrzno-manewrowa nie wysiada ze śmigłowców, a ci, którzy są już na ziemi, skupiają się głównie wokół lotniska.
Proponuję przesadzić desant na śmigłowce nie mogące strzelać. Spróbowałbym także ustawić Al stance Polaków na defensywne.
To jest scenariusz z którym miałem największe problemy.
Najpierw z dobraniem mapy, chciałem postawić "niczyj" most to zaraz białorusini go niszczyli a miało być odwrotnie mieli go zdobywać. To podmieniłem plik map i zrobiłem w tym miejscu normalną drogę.
Ale wizualnie jest do kitu bo widać, że mostu niema a jest
.
Potem z tym wysiadaniem z helikopterów też kicha.
Może masz rację, trzeba do efila dołożyć im jakiś transport powietrzny bez możliwości strzału i wtedy wysiądą.
Do Twoich pozostałych sugestii odniosę się później, bo dzisiaj już nie mam czasu.
Kilka jest do przeanalizowania. np. mi nie przyszło do głowy że w scenariuszu "Granica" ktoś zapędzi się na stronę białoruską
Pamiętam, że sprawdzałem aby Białoruś nie miała jednostek 10/10 ale musiałem coś widocznie przeoczyć.
«
Ostatnia zmiana: Październik 20, 2011, 07:12:13 wysłane przez Greg
»
Zapisane
Nowa strona OG
http://opengeneral.strefa.pl
Strony: [
1
]
2
3
4
Do góry
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Panzer General 2 i inne gry z serii Generals SSI
-----------------------------
=> Panzer General 2
=> Panzer General 2 - kampanie
=> Akademia Wojskowa
-----------------------------
Open General
-----------------------------
=> Edytor Open Suite
=> Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
=> Akademia Wojskowa
=> Kampanie - w budowie, gry testowe, konsultacje
=> Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p.
=> Kampanie gotowe - prezentacje i opisy autorów, uwagi i postulaty zmian
=> Ranking Generałów 2024
=> Ranking Generałów 2023
=> Ranking Generałów 2022
=> Ranking Generałów 2021
=> Ranking Generałów 2020
=> Ranking Generałów 2019
=> Ranking Generałów 2018
=> Ranking Generałów 2017
=> Ranking Generałów 2016
=> Ranking Generałów 2015
=> Archiwum Rankingu Generałów 2011-2014
=> Gry dla frajdy
=> Różne inne zagadnienia
Ładowanie...