Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 06:54:56 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 2 [3]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Test W37 ARMIA WAFFEN SS v.1.5, 100%-Derwiszx  (Przeczytany 29325 razy)
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #30 : Lipiec 27, 2012, 01:24:16 »

24   Antwerpia

Zakupy: brak
Sprzedałem: dwie jednostki niepotrzebnych saperów (tylko kłopot z piechota) i otrzymany prototyp Tigera
Upgrade: samobiezne pelotki SdKfz 6/2  unowocześniłem do majacych wiekszy zasięg i siłę razenia równiez samobieznych 88mm FlaK 41
Poza tym wymaksowałem stany wszystkich jednostek pancernych.


Przed rozgrywka uważnie przeczytałem raport Jutlanda. Napisał w nim, ze nie mógł doczekac się ataków AI i nic dziwnego, po serii scenariuszy w których AI stance było ustawione na offensive tym razem AI miał ustawiony algorytm defensywny.

Przy takim algorytmie można zapomnieć o pokonaniu AI w trzy tury. AI w obronie popepłnia mało błędów a jeżeli ma do dyspozycji dużo artylerii, ppanców i zwiadu i bardzo silnego lotnictwa staje się trudnym przeciwnikiem.

Postanowiłem nie rozdzielać swojej artylerii. Cała artylerie ustawiłem na północy i stamtąd wyprowadziłem pancerne uderzenie w którym brała udział prawie cała moja armia. Na południu stało 6 baterii AUX-owej artylerii która nie posiadała transportu więc zostawiłem tam 3 czołgi, ppanca jedna pelotkę i całą moja piechotę. Plan był taki, ze wojsko na południu bedzie czekało na ewentualny atak AI  a do akcji ofensywnej  wkroczy dopiero wtedy gdy nadciagnie tam armia z północy.

Walki na północy były zacięte i trwały 5 tur. AI bronił sie dzielnie ale niewiele mógł zrobić. Ogień mojej artylerii  był miażdżący.
Po ostrzale artylerii do roboty wkraczały JagdPanthery i Panthery G.
Po trzech kolejkach AI nie miał  tam już reconów, większości swojej artylerii i ppanców . 

Kilka obrazków z tej bitwy.

1. Mapa strategiczna  na początku mojej 2 tury.



W okolicy północnego mostu widać moją armię przygotowana do natarcia. Sily przy południowym moście będą czekały az wyjaśni się sytuacja na północy.

2. Mapa taktyczna rozstawienie armii na początku drugiej tury:



3. Mapa taktyczna sytuacja na początku 4 tury.




4. Mapa taktyczna na początku 6 tury.




OpenGen 0.80.7.7 * (3 Jun 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneral\efile_og_wx\  * Efile version:I.OG_3.02 GusOpen ver. 2.0
Campaign: W37 ARMIA WAFFEN SS v.1.5,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Barcelona , #0 , Brilliant Victory , score:79  +++  Proto: 7.5 FK18
 2   Madryt , #1 , Brilliant Victory , score:79
 3   Łódź , #2 , Brilliant Victory , score:77  +++  Proto: Pz IVD
 4   Warszawa , #3 , Brilliant Victory , score:75
 5   Raate , #4 , Brilliant Victory , score:78
 6   Norwegia , #5 , Brilliant Victory , score:71  +++  Proto: 88mm FlaK 37
 7   Przekroczenie Mozy , #6 , Brilliant Victory , score:79
 8   Arras , #7 , Brilliant Victory , score:79
 9   Kanał La Manche , #8 , Brilliant Victory , score:78  +++  Proto: 250/10
10   Tamapol , #9 , Brilliant Victory , score:77
11   Żytomir , #10 , Brilliant Victory , score:76
12   Kijów , #11 , Brilliant Victory , score:79  +++  Proto: Tiger
13   Wiaźma , #12 , Brilliant Victory , score:79
14   Moskwa , #13 , Brilliant Victory , score:79
15   Stacja Prochorowka , #14 , Brilliant Victory , score:79  +++  Proto: JagdPanther
16   Oboyan , #15 , Brilliant Victory , score:79  +++  Proto: StuG 44
17   Kursk , #16 , Brilliant Victory , score:79
18   Woroneż , #17 , Brilliant Victory , score:79  +++  Proto: JagdPz IV/70
19   Charków , #18 , Brilliant Victory , score:79
20   Obrona Normandii , #19 , Brilliant Victory , score:79  +++  Proto: Werwolf
21   Aachen , #20 , Brilliant Victory , score:79  +++  Proto: Maus A
22   Liege , #21 , Brilliant Victory , score:79
23   Kanał Alberta , #22 , Brilliant Victory , score:79  +++  Proto: Tiger III Ausf L
24   Antwerpia , #23 , Brilliant Victory , score:79
--
Campaign score: 1875  *  Average: 78

Current scenario: Antwerpia,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 240
Army cost: 6387 , Current prestige is 229
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Defensive
BV: Win , turn prestige: 0
V : Win , turn prestige: 0
TV: Win , turn prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  SS Leibstandarte , Opel Blitz ,  , 5 bars , 786 exp , Waffen SS , 15/15 , 15 kill , 0 pp (U:014)
*  SS Verfugungstruppe , Opel Blitz ,  , 5 bars , 1058 exp , Waffen SS , 10/15 , 10 kill , 0 pp (U:016)
*  SS Verfugungstruppe , Opel Blitz ,  , 5 bars , 1071 exp , Waffen SS , 9/15 , 9 kill , 0 pp (U:017)
*  SS Sturmpioniere , Opel Blitz ,  , 5 bars , 804 exp , Waffen SS , 4/15 , 14 kill , 0 pp (U:018)
*  Hauptquartier , 251/1 [W] ,  , 4 bars , 454 exp , Waffen SS , 14/2 , 0 kill , 0 pp (U:023)

Czołg
*  Panther G ,  , 5 bars , 2327 exp , Waffen SS , 20/15 , Combat Support  , 213 kill , 0 pp (U:007)
*  Panther G ,  , 5 bars , 2024 exp , Waffen SS , 13/15 , Determined Defense  , 219 kill , 0 pp (U:008)
*  Panther G ,  , 5 bars , 2886 exp , Waffen SS , 18/15 , Overwhelming Attack  , 265 kill , 0 pp (U:021)
*  Panther G ,  , 5 bars , 2061 exp , Waffen SS , 20/15 , Superior Maneuver  , 196 kill , 0 pp (U:022)
+  Panther G ,  , 5 bars , 1107 exp , Waffen SS , 15/10 , 121 kill , 0 pp (U:026)
+  Panther G ,  , 5 bars , 722 exp , Waffen SS , 9/10 , 87 kill , 0 pp (U:034)
+  Maus A ,  , 1 bars , 159 exp , Waffen SS , 9/10 , 21 kill , 0 pp (U:037)

Rozpoznanie
*  PSW 231 ,  , 5 bars , 1591 exp , Waffen SS , 19/15 , Overwhelming Attack  , 19 kill , 0 pp (U:006)
*  PSW 231 ,  , 5 bars , 1140 exp , Waffen SS , 15/15 , 13 kill , 0 pp (U:020)

Artyleria ppanc.
*  JagdPanther ,  , 5 bars , 1595 exp , Waffen SS , 17/15 , First Strike  , 49 kill , 0 pp (U:002)
*  JagdPanther ,  , 5 bars , 1288 exp , Waffen SS , 17/15 , Determined Defense  , 44 kill , 0 pp (U:010)
 JagdPanther ,  , 5 bars , 652 exp , Waffen SS , 13/10 , 14 kill , 748 pp (U:028)
 JagdPanther ,  , 5 bars , 975 exp , Waffen SS , 13/10 , Infiltration Tactics  , 23 kill , 748 pp (U:029)
+  JagdPanther ,  , 3 bars , 359 exp , Waffen SS , 11/10 , 12 kill , 0 pp (U:035)

Artyleria
*  Hummel ,  , 5 bars , 700 exp , Waffen SS , 20/15 , Combat Support  , 17 kill , 0 pp (U:003)
*  12,2 K 390/2(r) , SdKfz 7 ,  , 5 bars , 975 exp , Waffen SS , 20/15 , Influence  , 20 kill , 0 pp (U:004)
*  Hummel ,  , 5 bars , 651 exp , Waffen SS , 20/15 , Shock Tactics  , 20 kill , 0 pp (U:005)
*  12,2 K 390/2(r) , SdKfz 7 ,  , 5 bars , 1533 exp , Waffen SS , 13/15 , Devastating Fire  , 51 kill , 0 pp (U:011)
*  17 K18 , SdKfz 9 ,  , 5 bars , 1372 exp , Waffen SS , 19/15 , Devastating Fire  , 55 kill , 0 pp (U:012)
*  Hummel ,  , 5 bars , 625 exp , Waffen SS , 20/15 , 18 kill , 0 pp (U:013)
+  17 K18 , SdKfz 9 ,  , 5 bars , 709 exp , Waffen SS , 15/10 , 12 kill , 0 pp (U:024)
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 5 bars , 713 exp , Waffen SS , 15/10 , 12 kill , 1152 pp (U:025)
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 4 bars , 469 exp , Waffen SS , 14/10 , 5 kill , 1075 pp (U:031)
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 4 bars , 441 exp , Waffen SS , 5/10 , Combat Support  , 4 kill , 768 pp (U:032)
 Hummel ,  , 1 bars , 150 exp , Waffen SS , 11/10 , 1 kill , 514 pp (U:036)

Obrona plot.
*  88mm FlaK 41 ,  , 5 bars , 867 exp , Germany , 20/15 , Influence  , 21 kill , 0 pp (U:001)
*  88mm FlaK 41 ,  , 5 bars , 580 exp , Germany , 20/15 , 11 kill , 0 pp (U:009)
+  128mm Flak , SdKfz 9 ,  , 2 bars , 208 exp , Waffen SS , 11/10 , 8 kill , 0 pp (U:027)
 88mm FlaK 41 ,  , 4 bars , 466 exp , Germany , 14/10 , 3 kill , 571 pp (U:030)
 88mm FlaK 41 ,  , 4 bars , 456 exp , Germany , 14/10 , 2 kill , 571 pp (U:033)

Bomb. taktyczny
 Fi 156 ,  , 0 bars , 0 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 240 pp (U:038)

Killed: AD 226 ,  AT 120 ,  ATY 340 ,  INF 560 ,  REC 113 ,  TK 277 ,  FTR 102 ,  TB 59 ,  Total: 1797
Lost  : AD  0 ,  AT  1 ,  ATY  0 ,  INF  6 ,  REC  1 ,  TK  0 ,  FTR  3 ,  TB  2 ,  Total:  13

BV 24
V   0
TV  0
L   0

Piechota *  5 Units * 0 Leaders
 Total :   4173 exp,     48 kill,      0 pp
Average:    835 exp,     10 kill,      0 pp
Czołg *  7 Units * 4 Leaders
 Total :  11286 exp,   1122 kill,      0 pp
Average:   1612 exp,    160 kill,      0 pp
Rozpoznanie *  2 Units * 1 Leaders
 Total :   2731 exp,     32 kill,      0 pp
Average:   1366 exp,     16 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *  5 Units * 3 Leaders
 Total :   4869 exp,    142 kill,   1496 pp
Average:    974 exp,     28 kill,    299 pp
Artyleria * 11 Units * 6 Leaders
 Total :   8338 exp,    215 kill,   3509 pp
Average:    758 exp,     20 kill,    319 pp
Obrona plot. *  5 Units * 1 Leaders
 Total :   2577 exp,     45 kill,   1142 pp
Average:    515 exp,      9 kill,    228 pp
Bomb. taktyczny *  1 Units * 0 Leaders
 Total :      0 exp,      0 kill,    240 pp
Average:      0 exp,      0 kill,    240 pp
Summary * 36 Units * 15 Leaders
 Total :  33974 exp,   1604 kill,   6387 pp
 Average:    944 exp,     45 kill,    177 pp


Player 1  Waffen SS, Germany   has 55 units total:
Piechota :  5
Czołg :  7
Rozpoznanie :  2
Artyleria ppanc. :  5
Fortyfikacje :  4
Artyleria : 19
Obrona plot. :  6
Myśliwiec :  3
Bomb. taktyczny :  4

Player 2  USA, United Kingdom   has 1 units total:
Artyleria ppanc. :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


BV  (8/10)
 +++  Proto:
nowi liderzy: brak
straty : brak


UWAGI:
Scenariusz trudniejszy od wszystkich dotychczasowych w tej kampanii.
W tym scenariuszu dobrze dobrany jest stosunek sił w lotnictwie, AI posiada sporą przewagę jakościową i ilościową. Bez silnej obrony plot gra może być dosyć bolesna.

Nawet mając taką wypasioną armię jak moja trzeba grać bardzo uważnie. W tym scenariuszu również przydałoby się wzmocnienie doświadczenia armii AI ale już nie w tak dużym stopniu jak w poprzednich gdzie AI grał algorytmem agresywnym. Tutaj wystarczyłoby podnieść  doświadczenie o 1-2 belki.

Oprócz uwag zgłaszanych po rozegraniu kolejnych scenariuszy,
przyszło mi też do głowy aby AI poczynając od drugiego scenariusza dostawał z urzędu  losowych liderów. W drugim scenariuszu jednego, w trzecim dwóch itd.  W końcowych scenariuszach rozpoczynałby rozgrywkę z kompletem 14 liderów, 
Skoro gracz ma liderów to dlaczego AI miałby ich nie posiadać.

Jeżeli miałbym oceniać tę kampanię całościowo to powiem tak: w stanie w jakim jest ona obecnie jest dosyć niestrawna. Scenariusze są zbyt łatwe i gracz nie potrzebuje wysilać intelektu aby rozbić AI.  Szczególnie w drugiej części kampanii kiedy na składzie pojawiają się pantery a AI zaczyna grać agresywnie gra staje się nieznośnie nużąca a finałowy scenariusz jest jedynie pozytywnym wyjątkiem od nieciekawej reguły.

« Ostatnia zmiana: Lipiec 27, 2012, 01:11:08 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
Strony: 1 2 [3]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.103 sekund z 22 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.005s, 1q)