Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 29, 2024, 04:05:02 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Test G 28 Siły Zbrojne III RP  (Przeczytany 34590 razy)
mara
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 434


« Odpowiedz #45 : Październik 06, 2012, 08:17:56 »

Skończyłem.
Najpierw o e-filu. Trochę mi nie pasuje że haubice poruszają się często szybciej i widzą więcej od reconów. Ale generalnie fajnie oddałeś współczesne pole walki.
O kampanii. Fajnie pomyślana, sprytnie wplecione ciekawe współczesne wątki geopolityczne. Mam podobną uwagę do kolegów - jest w jednym scenie w Afganistanie info o limicie rozstawienia, ale go nie ma, a byłaby to wtedy zupełnie inna bajka. Po Białorusi też bym zrobił jakiś limit rozstawienia, bo przy moim stylu gry miałem już grubo powyżej 20 jednostek.
Dawno już mnie tak żadna kampania nie wciągnęła - polecam! 
Zapisane
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #46 : Październik 07, 2012, 11:43:01 »

Pierwszy scenariusz białoruski: dostępny tylko transport lotniczy- dwóch jednostek Gromu używałem jako jednostek desantowych. Najpierw byl desant na lotnisko a po jego zdobyciu kolejny desant na SH Łukaszenki.
Na początku scenariusza kupiłem OPL Krug.  Wyrzutnia walczyła wyłącznie w obronie (nie używałem jej w ataku). Pięknie poradziła sobie z atakami białoruskich helikopterów. Strąciła obydwa i zdobyła aż 120 punktów doświadczenia.

Teraz kolej na Białystok. Tutaj widzę, ze transport helikopterowy jest już dostępny.
Jak do tej pory scenariusze były ciekawe ale chyba troszeczkę zbyt łatwe. No i te trigger heksy z liderami...

W sumie jak do tej pory bardzo ciekawa kampania. Główne atrakcja to oczywiście nowoczesne jednostki i transport helikopterowy które zmuszają do opracowania nowych strategii gry.
Zapisane

Gratia gratiam parti
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #47 : Październik 07, 2012, 12:12:26 »

Mam jedną generalną uwagę.
 W scenariuszach jest  koszmarnie duża (w porównaniu do ogólnej liczby PP)   liczba punktów prestiżu przyznawanych za rozgrywane kolejki.
Prawie każdy scenariusz da się ukończyć na kilka. czasami nawet 8-10 kolejek przed limitem BV . W takich przypadkach najczęściej zostawiam jakiegoś wrogiego niedobitka czekając do ostatniej kolejki, tylko po to żeby nie tracić premii za rozegrane kolejki.

Jeżeli ta kampania ma ambicje być kampanią rankingową, to moim zdaniem punkty za rozgrywane kolejki nie powinny być w ogóle przyznawane a jeżeli już, to w symbolicznej ilości, jednak najlepiej w ogóle. Premiowana powinna być tylko szybkość gry więc punkty, które obecnie są w ramach puli  przyznawanej za przeciąganie czasu gry,  powinny być przeniesione do puli za zwycięstwo, to da graczowi motywację do poniesienia wysiłku związanego z optymalizacją strategii pod kątem szybkich błyskotliwych zwycięstw. PP za rozgrywane kolejki to premia za nieudolność generała.
Zapisane

Gratia gratiam parti
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #48 : Październik 07, 2012, 07:08:23 »

Cytuj
Jeżeli ta kampania ma ambicje być kampanią rankingową, to moim zdaniem punkty za rozgrywane kolejki nie powinny być w ogóle przyznawane a jeżeli już, to w symbolicznej ilości, jednak najlepiej w ogóle. Premiowana powinna być tylko szybkość gry więc punkty, które obecnie są w ramach puli  przyznawanej za przeciąganie czasu gry,  powinny być przeniesione do puli za zwycięstwo, to da graczowi motywację do poniesienia wysiłku związanego z optymalizacją strategii pod kątem szybkich błyskotliwych zwycięstw

Wiesz, to jest pierwsza duża kampania, na tak drogim, współczesnym sprzęcie. Nie wiedziałem, ile punktów będzie potrzeba do zarządzania armią, więc wolałem dać więcej, niż gdyby miało się okazać, że nie da się grać.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #49 : Październik 07, 2012, 08:08:04 »

To że dałes więcej punktów to kwestia trudności kampanii, więc tego nie traktuje jako feler. Każdy moze miec inne upodobania, jeden woli trochę trudniejsze kampanie inny łatwiejsze. Na ilosć punktów gracz ma receptę moze grać na przykład na 50 % albo na 25 %. Bardziej chodziło mi o podział tych punktów. Moim zdaniem, kampania rankingowa powinna mieć walory sportowe, czyli premiować szybką grę.
W chwili obecnej jest tak, ze  im szybciej kończysz  tym więcej  punktów rankingowych dostajesz  za scenariusz i tym bardziej jesteś karany w ilości PP przyznawanych z tytułu ilości rozegranych kolejek. Co jest trochę bez sensu. Bo dzięki słabszej grze dostajesz więcej PP i w rezultacie możesz kupić więcej co daje Ci  łatwiejszą i szybszą grę w dalszej fazie kampanii.

 Wygląda tak jakby, słabszy sprinter w ramach wyrównania szans z tym lepszym dostawał kasę na środki dopingowe. 
Zapisane

Gratia gratiam parti
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #50 : Październik 08, 2012, 01:53:12 »

7   Warszawski Klincz

Lotnisko pod Garwolinem  (na poludniu) nie działa (nie zaopatruje mimo ze ma flagę) . Przeoczenie czy jakiś błąd?

Posiłki dla Polaków w trakcie gry zbędne. Posiłki dla Łukaszenki mogłyby pojawiać się ze 2 albo 3 tury wcześniej i w większej sile.  Przydałoby się równiez przynajmniej podwoić liczbę bialoruskich samolotów, Patrioty i Krug tak fajnie rozwalają lotnictwo AI, ze szkoda iż tak mało takich pięknych chwil dane nam przeżywać za ich sprawą.
Zapisane

Gratia gratiam parti
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #51 : Październik 13, 2012, 03:03:02 »

11   Perski Kot

OpenGen 0.90.5 * (4 Oct 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneralNF\ognfgusefile\  * Efile version:GusOpen Ver:3.2
Campaign: G28 Siły Zbrojne III RP,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Afganistan , #0 , Brilliant Victory , score:73  +++  Proto: MaxxPro
 2   Ofensywa , #1 , Brilliant Victory , score:72
 3   Misja "Bravo" , #2 , Brilliant Victory , score:75  +++  Proto: PT-91 Ex
 4   Egipt , #3 , Brilliant Victory , score:75
 5   Na rubieży , #4 , Brilliant Victory , score:75  +++  Proto: PPB "Anders"
 6   Burza ze wschodu , #5 , Brilliant Victory , score:75
 7   Warszawski Klincz , #6 , Brilliant Victory , score:79
 8   Rewanż , #7 , Brilliant Victory , score:77
 9   Suma wszystkich strachów , #8 , Brilliant Victory , score:75
10   Deja Vu , #9 , Brilliant Victory , score:79  +++  Proto: 155mm "Kryl"
11   Perski Kot , #10 , Brilliant Victory , score:79
--
Campaign score: 834  *  Average: 75

Current scenario: Perski Kot,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 160
Army cost: 19297 , Current prestige is 1124
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Aggressive
if BV: +1000, Huh , cap disabled, 16 turns prestige: 835
if V : +700, Huh , cap disabled, 18 turns prestige: 905
if TV: +500, Huh , cap disabled, 20 turns prestige: 975
Ls: Loss , turn prestige: 975

Piechota
*  "Grom" ,  , 5 bars , 761 exp , Poland , 9/10 , Overwatch  , 27 kill , 0 pp (U:001)
*  "Grom" ,  , 3 bars , 373 exp , Poland , 9/10 , Reconnaissance Movement  , 13 kill , 0 pp (U:002)
*  PKW , Humvee ,  , 2 bars , 296 exp , Poland , 10/10 , 13 kill , 0 pp (U:003)
*  "Grom" , Egipt , 4 bars , 448 exp , Poland , 9/10 , Fire Discipline  , 23 kill , 0 pp (U:004)
*  Batalion Inz. 2000 , Star 1466 ,  , 1 bars , 119 exp , Poland , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:006)
 TRS-15 "ODRA" , Star 1466 ,  , 2 bars , 210 exp , Poland , 10/10 , 0 kill , 984 pp (U:020)
*  Delta Force ,  , 5 bars , 562 exp , USA , 8/8 , 0 kill , 0 pp (U:062)
*  M2A3 Bradley ,  , 4 bars , 463 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:063)

Czołg
 M1A2 TUSK ,  , 5 bars , 540 exp , Poland , 11/10 , Overwhelming Attack  , 60 kill , 1452 pp (U:012)
 Leopard 2 ,  , 3 bars , 392 exp , Poland , 10/10 , 16 kill , 1140 pp (U:014)
 Leopard 2 ,  , 4 bars , 483 exp , Poland , 9/10 , 31 kill , 1140 pp (U:017)
 Leopard 2 ,  , 2 bars , 262 exp , Poland , 10/10 , 8 kill , 1140 pp (U:019)

Rozpoznanie
 BWR-1S ,  , 1 bars , 180 exp , Poland , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 8 kill , 336 pp (U:008)

Artyleria
*  2S1 Gozdzik ,  , 4 bars , 425 exp , Poland , 6/10 , Fire Discipline  , 6 kill , 0 pp (U:005)
*  152mm "Dana" ,  , 3 bars , 398 exp , Poland , 12/10 , Skilled Reconnaissance  , 10 kill , 0 pp (U:007)
 2S1 Gozdzik ,  , 3 bars , 369 exp , Poland , 10/10 , 5 kill , 684 pp (U:009)
 155mm "Krab" ,  , 4 bars , 449 exp , Poland , 12/10 , Devastating Fire  , 15 kill , 864 pp (U:011)
 155mm "Krab" ,  , 3 bars , 338 exp , Poland , 12/10 , 5 kill , 864 pp (U:016)
 155mm "Krab" ,  , 2 bars , 280 exp , Poland , 10/10 , 0 kill , 720 pp (U:021)
 155mm "Krab" ,  , 2 bars , 269 exp , Poland , 10/10 , 2 kill , 720 pp (U:022)
 155mm "Krab" ,  , 2 bars , 285 exp , Poland , 10/10 , 0 kill , 720 pp (U:023)
 155mm "Krab" ,  , 3 bars , 332 exp , Poland , 10/10 , 1 kill , 720 pp (U:024)
+  155mm "Kryl" ,  , 1 bars , 165 exp , Poland , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:026)

Obrona plot.
 MIM-104C "Patriot" ,  , 3 bars , 328 exp , Poland , 11/10 , 3 kill , 2296 pp (U:013)
 PZR 2K-11 ?Krug? ,  , 2 bars , 240 exp , Poland , 12/10 , 0 kill , 1857 pp (U:018)
 2K12 "Kub" ,  , 2 bars , 275 exp , Poland , 10/10 , 0 kill , 624 pp (U:025)

Myśliwiec
 F-22 Raptor ,  , 4 bars , 444 exp , Poland , 7/10 , Influence  , 9 kill , 2040 pp (U:015)

Bomb. taktyczny
 Mi 24 ,  , 2 bars , 271 exp , Poland , 10/10 , 12 kill , 996 pp (U:010)

Killed: AD 45 ,  AT  4 ,  ATY 45 ,  INF 200 ,  REC 27 ,  TK 16 ,  FTR  8 ,  TB  9 ,  Total: 354
Lost  : AD  2 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  3 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   5

BV 11
V   0
TV  0
L   0

Piechota *  8 Units * 3 Leaders
 Total :   3232 exp,     78 kill,    984 pp
Average:    404 exp,     10 kill,    123 pp
Czołg *  4 Units * 1 Leaders
 Total :   1677 exp,    115 kill,   4872 pp
Average:    419 exp,     29 kill,   1218 pp
Rozpoznanie *  1 Units * 1 Leaders
 Total :    180 exp,      8 kill,    336 pp
Average:    180 exp,      8 kill,    336 pp
Artyleria * 10 Units * 3 Leaders
 Total :   3310 exp,     46 kill,   5292 pp
Average:    331 exp,      5 kill,    529 pp
Obrona plot. *  3 Units * 0 Leaders
 Total :    843 exp,      3 kill,   4777 pp
Average:    281 exp,      1 kill,   1592 pp
Myśliwiec *  1 Units * 1 Leaders
 Total :    444 exp,      9 kill,   2040 pp
Average:    444 exp,      9 kill,   2040 pp
Bomb. taktyczny *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    271 exp,     12 kill,    996 pp
Average:    271 exp,     12 kill,    996 pp
Summary * 28 Units * 9 Leaders
 Total :   9957 exp,    271 kill,  19297 pp
 Average:    356 exp,     10 kill,    689 pp


Player 1  Poland, USA   has 29 units total:
Piechota :  8
Czołg :  4
Rozpoznanie :  1
Artyleria : 10
Obrona plot. :  3
Myśliwiec :  1
Bomb. taktyczny :  2

Player 2  Iran, Terrorists   has 1 units total:
Piechota :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

*SCENARIO OPTIONS*
Can set default experience for new units
Use current / basic strength as defined (so no reset current to basic)
Play custom music during Scenario File
Allow setting default unit's strength for each player (also when getting prototypes)
Allow to BLOW
Allow to REPAIR
Allow to BUILD
Allow barrage fire
True range 0 (cannot fire to surrounding hexes)
True spotting 0 (cannot spot surrounding hexes)
Mountains,Cities && Forest blocks direct LOF even if range>2
Extended LOS rules (Forest,... blocks LOS, limited Air LOS )
Air units can be fired when entering AD range
Allow roads on any terrain (even ocean)
Reinforces arrive when player gets active
Core added are free (don't count against cap)
Weather can change ground condition
Extended naval rules

To jeszcze nie koniec kampanii  ale juz w tej chwili mam kilka generalnych uwag.

1) Moim zdaniem przyznawanie doświadczenia prototypom i jednostkom kupowanym w sklepie dosyć mocno psuje grę.
Jest dużo uroku w osobistym planowaniu składu armii core i w perspektywicznym zakupie jednostek z wzięciem pod uwagę faktu , ze trzeba je wytrenować (doświadczyć). Jeżeli kupuje się gotowe jednostki w sklepie to jest to tak "ekscytujące" w porównaniu do własnoręcznego doświadczenia ich w boju jak kupowanie ryb w markecie w porównaniu z własnoręcznym złowieniem ich na wędkę,
Poza tym jest to zaprzeczenie jednej z reguł, która mówi, ze nalezy dbać o jednostki core gdyż bardziej opłaca się "odnowić" lub upgrade'ować starą jednostkę niż kupić nową. Tutaj ta reguła nie działa.  Często bardziej opłaca się sprzedać starą jednostkę i kupić nową niż robić upgrade starej jednostki.
Dodatkowo takim praktykom sprzyja brak limitu Army Cap. (Wiem, ze określenie AC to dosyć trudna sprawa i jeśli miałoby to być zrobione to w na samym końcu kiedy kampania będzie w 99% dopięta na ostatni guzik.

2) Kampania jest zbyt łatwa. Przeciwnik zbyt słaby.  Pod względem jakości rozgrywki najlepsza była pierwsza cześć kampanii (afgansko-afrykańska), do której nie mam większych uwag.  Wojna z Łukaszenką nie sprawia przyjemności głównie ze względu na kolosalna przewagę po stronie gracza. Od scenariuszy białoruskich w sklepie pojawiają się doświadczone jednostki co psuje przyjemność grania, od tej chwili nie ma sensu upgrade, po prostu kupuje się dodatkowe czołgi, artylerie i co tam się zechce bo kasy jest w nadmiarze. Poczynajac od scenariuszy białoruskich przydałoby się zmniejszyć trochę ilość prestiżu dostępnego dla gracza i zwiększyć siłę armii AI.  Dobrze by było wyposażyć AI w liczniejsze lotnictwo to by zmusiło gracza do wydawania dużej gotówki w OPL i we własne mysliwce, w przeciwnym wypadku wyda kasę na artylerię i zmiecie wszystko w zasięgu jej ognia.
Na chwilę obecną większość scenariuszy w drugiej fazie kampanii można zakończyć w takim tempie w jakim uda się dojechać artylerią do ostatniego VH wroga.

3) Pisałem już o tym wcześniej. Zlikwidować przyznawanie PP za rozegrane tury. Większość scenariuszy można ukończyć na 8-10 kolejek przed limitem BV ale nie opłaca się tego robić właśnie ze względu na demoralizujące premie przyznawane za długość rozgrywki.

4) Zrezygnować z nagród w postaci liderów w trigger heksach.  (ta nowinka zabija przyjemność grania i satysfakcję gdy świadomie trenowana jednostka zdobywa lidera w boju)

5) Kampania posiada bardzo ciekawą fabułę. Rzadko spotyka się tak dopracowane fabuły zwłaszcza w kampaniach fikcyjnych.
Duże brawa dla Autora.

6) Zaskoczyła mnie siła MI-24 , który nie ma sobie równych. Nawet śmigłowce amerykańskie nie dorastają mu do pięt. Wink

A teraz znikam bo zaczyna się  "Było, nie minęło" w TVP3. Cheesy
Zapisane

Gratia gratiam parti
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #52 : Październik 13, 2012, 07:29:22 »

Cytuj
Moim zdaniem przyznawanie doświadczenia prototypom i jednostkom kupowanym w sklepie dosyć mocno psuje grę.
Jest dużo uroku w osobistym planowaniu składu armii core i w perspektywicznym zakupie jednostek z wzięciem pod uwagę faktu , ze trzeba je wytrenować (doświadczyć).   Często bardziej opłaca się sprzedać starą jednostkę i kupić nową niż robić upgrade starej jednostki.

To jest po to, żeby W OGÓLE opłacało sie kupować. Jak wszyscy dookoła maja po cztery belki, a nowa jednostka zero, a do końca zostały dwa scenariusze, to taka jednostka nie ma - ani szans wejść do walki, ani zdobyć tego doświadczenia.

Poza tym - jak wszyscy mają po trzy, cztery belki - to nie wiem komu ma się opłacać sprzedaż takiej jednostki i kupienie nowej, mającej jedną czy dwie.

Po trzecie jak nowo kupiona jednostka będzie miała jedną belkę, to jeszcze i tak będzie ją czego uczyć, zanim osiągnie poziom reszty.

Cytuj
Kampania jest zbyt łatwa. Przeciwnik zbyt słaby.  Pod względem jakości rozgrywki najlepsza była pierwsza cześć kampanii (afgansko-afrykańska), do której nie mam większych uwag.  Wojna z Łukaszenką nie sprawia przyjemności głównie ze względu na kolosalna przewagę po stronie gracza.

Zależy dla kogo, dla mnie było akurat - mimo, że jako twórca kampanii wiedziałem kto, czym i skąd mnie zaatakuje.
Choć może rzeczywiście - ilość kolejek w niektórych scenariuszach jest za duża. Ale do tego trzeba jeszcze kilku precyzyjnych testów - z podaną ilością kolejek do ukończenia. Na razie Twój jest jedyny.

Cytuj
Pisałem już o tym wcześniej. Zlikwidować przyznawanie PP za rozegrane tury. Większość scenariuszy można ukończyć na 8-10 kolejek przed limitem BV ale nie opłaca się tego robić właśnie ze względu na demoralizujące premie przyznawane za długość rozgrywki.

Jak się skróci kolejki, to problem zniknie - patrz wyżej.

Cytuj
Zrezygnować z nagród w postaci liderów w trigger heksach.  (ta nowinka zabija przyjemność grania i satysfakcję gdy świadomie trenowana jednostka zdobywa lidera w boju)

A dlaczego? Skoro lidera można dostać za osiągnięcia w walce, to dlaczego za takie osiągnięcie nie uznać zdobycia np: niezaplanowanych heksów?

Cytuj
Zaskoczyła mnie siła MI-24 , który nie ma sobie równych. Nawet śmigłowce amerykańskie nie dorastają mu do pięt

A które? Tylko w jednym przypadku Mi-24 ma większy SA, bo amerykańskie śmigłowce są specjalizowane bardziej przeciowczołgowo. Poza tym, za każdym razem porównanie wypada gorzej, pod względem HA, AA, GD, pola widzenia i inicjatywy...
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #53 : Październik 13, 2012, 09:24:09 »

Cytuj
To jest po to, żeby W OGÓLE opłacało się kupować. Jak wszyscy dookoła maja po cztery belki, a nowa jednostka zero, a do końca zostały dwa scenariusze, to taka jednostka nie ma - ani szans wejść do walki, ani zdobyć tego doświadczenia.

W ostatnich scenariuszach gdy nie ma już szans na doświadczenie jednostki,  gracz nie musi kupować nowych jednostek, prestiż może wydać na upgrade tych jednostek, które już posiada ewentualnie na wzmocnienie ich siły.  Jeżeli po tych operacjach zostanie mu jeszcze kasy to zawsze może kupić artylerię, która bez względu na poziom doświadczenia zawsze przydaje się do wspomagania overrunów.

Cała zabawa polega na tym aby wiedzieć co i kiedy kupić  i później umiejętnie doświadczać i  upgrade'ować taką jednostkę. To jak z wychowywaniem dzieci. Cheesy  Nie znoszę kampanii w których dostaje się gotowe jednostki w prezencie, ale to tylko moje zdanie i jeżeli uważasz inaczej  to masz do tego oczywiste prawo.

Cytuj
Poza tym - jak wszyscy mają po trzy, cztery belki - to nie wiem komu ma się opłacać sprzedaż takiej jednostki i kupienie nowej, mającej jedną czy dwie.

Akurat w tej kampanii rak nie było. Tzn. bardzo rzadko (przynajmniej w scenariuszach białoruskich tak było aby jednostki w sklepie znacząco ustępowały doświadczeniem jednostkom core, a często je przewyższały. Pamiętam, ze nie opłacało się robić upgradeu do Leopardów słabszych czołgów (Anders itp)  które dostawałem jako prototypy. Taniej było je sprzedać i kupić nowego Leoparda. Również wcześniej kupionego Leoparda w pewnym momencie mogłem sprzedać i kupić nowego z większym doświadczeniem.

Cytuj
Zależy dla kogo, dla mnie było akurat - mimo, że jako twórca kampanii wiedziałem kto, czym i skąd mnie zaatakuje.
Choć może rzeczywiście - ilość kolejek w niektórych scenariuszach jest za duża. Ale do tego trzeba jeszcze kilku precyzyjnych testów - z podaną ilością kolejek do ukończenia. Na razie Twój jest jedyny.

Chodziło o łatwość rozgrywki.  Scenariusze białoruskie grałem z marszu. Po prostu zmiatałem wszystko po drodze bez zbędnych ceregieli i postojów. Zero myślenia i dlatego również zero satysfakcji. Przeciwnik okazał się zbyt słaby.  Miałem tak dużą ilość artylerii że nie było nad czym rozmyślać. A mogłem mieć jeszcze większą przewagę, ale z nudów i ciekawości pozwoliłem sobie na zbytki. Zakupiłem drogą stację radarową Odra i  równie drogie wyrzutnie Krug.
Łukaszenka dysponował tak słabym lotnictwem, że w zupełności wystarczyłby mi jeden myśliwiec i jakieś tanie pelotki. A za zaoszczędzoną kasę mogłem kupić jeszcze kilka jednostek artylerii.
Duza liczba kolejek nie przeszkadza. Zawsze można grać na wynik punktowy, który będzie tym lepszy im szybciej się skończy. Problemem jest łatwość rozgrywki.Jeżeli  głowa nie jest zmuszona trochę pokombinować jest po prostu nudno.

Cytuj
Jak się skróci kolejki, to problem zniknie - patrz wyżej.

Nie ma konieczności kombinować z limitami. Można je trochę skrócić, albo zwiększyć siłę AI lub osłabić możliwości gracza (to by było lepsze rozwiązanie).  Jeden gracz lubi pospiech inny woli grać metodycznie i nie cierpi gdy limity ustawione są na styk. Osobiście również tego nie lubię, większy limit wcale nie przeszkadza cieszyć się grą gdyż nadal bodźcem jest lepsza punktacja za szybsze zwycięstwo oczywiście pod warunkiem, ze szybkość gry nie jest karana zmniejszona ilością zdobytych PP.

Problem zniknie jeżeli przeniesiesz kasę z puli za kolejkę do pul Za BV, V, TV i L.  Premiowanie długości gry jest demoralizujące. Gracz który kończy wcześniej i zdobywa wszystkie dostępne w scenariuszu cele nie powinien dostawać mniej PP niż gracz, który ten sam scenariusz gra dłużej.  Obaj gracze za scenariusz powinni dostać taką samą premię w PP (oczywiście jeżeli ukończyli z takim samym rodzajem zwycięstwa np. BV). Gracz który skończył szybciej otrzymuje dodatkową premię w postaci lepszej punktacji za scenariusz.

Cytuj
A dlaczego? Skoro lidera można dostać za osiągnięcia w walce, to dlaczego za takie osiągnięcie nie uznać zdobycia np: niezaplanowanych heksów?

Uważam, że im więcej losowości w grze tym dla niej gorzej. Premie w postaci liderów w trigger heksach to losowość najgorsza z możliwych.  Wypacza grę.  Wysyłanie jednostki core bez lidera do zajęcia pustego heksa bo a nuż za friko dostanie lidera zamiast najbliższej jednostki jest niepoważne. Ale jeżeli kampania ma być niepoważna to takie premie są jak znalazł.
 Dla mnie przyjemnością jest dostać lidera w walce. Liderzy otrzymywani w prezencie z trigger heksów nie cieszą. Nawet gdy nie było trigger heksów to i tak zdobywało się wszystkie heksy wroga (zwłaszcza te punktowane premią PP).  Wystarczającą motywacja do zdobycia wszystkich heksów jest możliwość zdobycia w nich dodatkowych PP, ewentualnie doświadczenia. Chociaż z tym doświadczeniem to już nie do końca jestem pewien.  Z moich obserwacji, wynika, że  jeżeli jednostka przekracza próg promocji na lidera zdobywając doświadczenie w trigger heksie, to traci jedną z 5 szans na lidera (lider nie zostanie w takim przypadku przyznany).


Cytuj
A które? Tylko w jednym przypadku Mi-24 ma większy SA, bo amerykańskie śmigłowce są specjalizowane bardziej przeciowczołgowo. Poza tym, za każdym razem porównanie wypada gorzej, pod względem HA, AA, GD, pola widzenia i inicjatywy...

A te najlepsze, jeżeli wziąć pod uwagę stosunek ceny do przydatności.   W żadnym razie nie opłaca się upgrade Mi-24 do śmigłowców amerykańskich. Różnica w sile ognia jest nieznaczna, tak jak napisałeś amerykańskie śmigłowce są nieznacznie lepsze w ataku ppanc ale trochę gorsze w ataku soft, za to są dużo droższe od Mi-24.  Żeby nie było nieporozumień. Nie mówię, że to źle. Wspomniałem o tym bo w moich wyobrażeniach  amerykańskie helikoptery są dużo droższe i znacznie silniejsze od Mi-24.   To były tylko moje wyobrażenia, nie poparte żadnymi faktami.

« Ostatnia zmiana: Październik 13, 2012, 09:29:04 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
Greg
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 536



WWW
« Odpowiedz #54 : Listopad 04, 2012, 09:01:53 »

Właśnie zakończyłem kampanię.
Moja krótka  opinia:
- Kampania bardzo różnorodna, działania na wielu frontach. Szczególnie przypadły mi do gustu ostatnie sceny z Chinami.
- Bardzo dynamiczna gra, wiele ciekawych rozwiązań dotyczących nowego sprzętu
- Kampania dość łatwa szczególnie w swojej środkowej części (z Chinami zaczyna być momentami gorąco, pierwszy scenariusz kiedy pojawiają się Chińczycy, musiałem rozegrać po raz drugi, bo z rozpędu ruszyłem wszystkim do przodu a tu ups Smiley )
- Dodał bym do kampanii sztab
- Dużo scenariuszy wygrywałem po przez atak na tyły jednostkami specjalnymi.- oczywiście jest to na plus kampanii
- Można obniżyć trochę przydzielanego prestiżu, zgodnie z wcześniejszymi sugestiami.
- Ogólnie kampania bardzo ciekawa - jak to u Gustlika Smiley
- wciągające w klimat briefingi

Mam drobne uwagi do efila - brakuje mi możliwości przemieszczania helikopterami moździerzy, rpg, ckm.


Poniżej mój raport na koniec ostatniego scenariusza:

OpenGen 0.90.8 * (20 Oct 2012) *  Efile folder:C:\OpenGeneral\efile_gustlik\  * Efile version:GusOpen Ver:3.3
Campaign: G28 SIŁY ZBROJNE III RP v.1.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Afganistan , #0 , Brilliant Victory , score:72  +++  Proto: MaxxPro Dash
 2   Ofensywa , #1 , Brilliant Victory , score:76
 3   Misja "Bravo" , #2 , Brilliant Victory , score:72
 4   Egipt , #3 , Brilliant Victory , score:71
 5   Na rubieży , #4 , Brilliant Victory , score:73  +++  Proto: PPB "Anders"
 6   Burza ze wschodu , #5 , Brilliant Victory , score:75
 7   Warszawski Klincz , #6 , Brilliant Victory , score:72
 8   Rewanż , #7 , Brilliant Victory , score:75
 9   Suma wszystkich strachów , #8 , Brilliant Victory , score:77
10   Deja Vu , #9 , Brilliant Victory , score:77  +++  Proto: 155mm "Kryl"
11   Perski Kot , #10 , Brilliant Victory , score:79
12   Mehran , #11 , Brilliant Victory , score:79
13   Teheran , #12 , Brilliant Victory , score:78  +++  Proto: "TYTAN"
14   Znowu Afganistan , #13 , Brilliant Victory , score:79
15   Nowi gracze , #14 , Brilliant Victory , score:75
--
Campaign score: 1130  *  Average: 75

Current scenario: Wejście smoka,  VH prestige is 200 ,  All map prestige is: 280
Army cost: 14220 , Current prestige is 928
Prestige available on map yet is 80 pp ( 80 pp in VH to capture) * Turn: 14
AI stance is Aggressive
BV: Win , turn prestige: 1090
V : Win , turn prestige: 1090
TV: Win , turn prestige: 1090
Ls: Loss , turn prestige: 1090

Piechota
*  "Grom" ,  , 5 bars , 1419 exp , Poland , 7/10 , Overwatch  , 54 kill , 0 pp (U:001)
*  PKW , BWP "Anders" ,  , 5 bars , 665 exp , Poland , 9/10 , Ferocious Defense  , 16 kill , 0 pp (U:002)
*  PKW , Rosomak S1 [W] ,  , 5 bars , 766 exp , Poland , 9/10 , Extended Front  , 21 kill , 0 pp (U:003)
*  PKW , BWP "Anders" ,  , 5 bars , 774 exp , Poland , 6/10 , Determined Defense  , 20 kill , 0 pp (U:004)
*  Batalion Inz. 2000 , Star 1466 ,  , 4 bars , 404 exp , Poland , 7/10 , Bridging  , 9 kill , 0 pp (U:006)
 Czerwone Berety 94 ,  , 4 bars , 459 exp , Poland , 8/10 , Mountain Training  , 18 kill , 540 pp (U:010)
 Komandosi , AMZ Tur-2 ,  , 5 bars , 525 exp , Poland , 7/10 , 9 kill , 876 pp (U:020)
*  Delta Force ,  , 5 bars , 664 exp , USA , 1/8 , 6 kill , 0 pp (U:025)
*  M2A3 Bradley ,  , 5 bars , 875 exp , USA , 6/10 , 8 kill , 0 pp (U:026)
+  "TYTAN" , BWP "Anders" ,  , 2 bars , 253 exp , Poland , 9/10 , 2 kill , 0 pp (U:030)
 Light Infantry 2000 , Humvee [W] ,  , 2 bars , 201 exp , USA , 4/10 , Fire Discipline  , 0 kill , 624 pp (U:031)

Czołg
 Leopard 2 ,  , 5 bars , 1184 exp , Poland , 12/10 , 61 kill , 1368 pp (U:013)
+  PPB "Anders" ,  , 5 bars , 1403 exp , Poland , 8/10 , Overwhelming Attack  , 30 kill , 0 pp (U:016)
+  PT-91 Ex ,  , 5 bars , 687 exp , Poland , 11/10 , 24 kill , 0 pp (U:019)
 M1A2 Abrams ,  , 5 bars , 595 exp , USA , 9/10 , 15 kill , 1296 pp (U:027)

Rozpoznanie
+  BRDM-2 Szakal Plus ,  , 5 bars , 795 exp , Poland , 9/10 , Resilience  , 15 kill , 0 pp (U:008)
 Rosomak ,  , 3 bars , 304 exp , Poland , 10/10 , 9 kill , 324 pp (U:009)
 LAV 25A1 ,  , 3 bars , 364 exp , USA , 10/10 , 5 kill , 324 pp (U:028)

Artyleria ppanc.
 PPK "Spike" MR , AMZ Tur-2 ,  , 4 bars , 412 exp , Poland , 7/10 , 2 kill , 624 pp (U:017)

FlaK
 ZSU 23-4 2000 "Biała" ,  , 5 bars , 505 exp , Poland , 7/10 , Superior Maneuver  , 13 kill , 492 pp (U:012)

Artyleria
*  2S1 Gozdzik ,  , 5 bars , 788 exp , Poland , 13/10 , Resilience  , 15 kill , 0 pp (U:005)
*  155mm "Krab" ,  , 5 bars , 835 exp , Poland , 11/10 , Resilience  , 23 kill , 0 pp (U:007)
 WR-40 "Langusta" ,  , 5 bars , 590 exp , Poland , 10/10 , Influence  , 6 kill , 612 pp (U:011)
 Mozdzierz 60 mm LM-60K ,  , 3 bars , 367 exp , Poland , 10/10 , 0 kill , 108 pp (U:023)
+  155mm "Kryl" ,  , 2 bars , 297 exp , Poland , 12/10 , 5 kill , 0 pp (U:024)

Obrona plot.
 PZA Loara ,  , 2 bars , 249 exp , Poland , 5/10 , 2 kill , 516 pp (U:014)
 PZR 2K-11 ?Krug? ,  , 2 bars , 256 exp , Poland , 10/10 , 0 kill , 1548 pp (U:103)

Myśliwiec
 F-16 Block52 ,  , 5 bars , 761 exp , Poland , 10/10 , Influence  , 20 kill , 1344 pp (U:021)

Bomb. taktyczny
 Mi 24 ,  , 5 bars , 617 exp , Poland , 8/10 , 28 kill , 996 pp (U:015)
 W-3W Gluszec ,  , 5 bars , 563 exp , Poland , 4/10 , 2 kill , 876 pp (U:018)
 Orbiter ,  , 2 bars , 280 exp , Poland , 10/10 , 0 kill , 468 pp (U:022)
 AH-64D Longbow ,  , 2 bars , 291 exp , USA , 2/10 , 1 kill , 1284 pp (U:029)

Killed: AD 71 ,  AT 10 ,  ATY 80 ,  INF 318 ,  REC 41 ,  TK 34 ,  FTR 16 ,  TB 17 ,  Total: 587
Lost  : AD  4 ,  AT  0 ,  ATY  2 ,  INF 17 ,  REC  2 ,  TK  2 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:  27

BV 15
V   0
TV  0
L   0

Piechota * 11 Units * 7 Leaders
 Total :   7005 exp,    163 kill,   2040 pp
Average:    637 exp,     15 kill,    185 pp
Czołg *  4 Units * 1 Leaders
 Total :   3869 exp,    130 kill,   2664 pp
Average:    967 exp,     33 kill,    666 pp
Rozpoznanie *  3 Units * 1 Leaders
 Total :   1463 exp,     29 kill,    648 pp
Average:    488 exp,     10 kill,    216 pp
Artyleria ppanc. *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    412 exp,      2 kill,    624 pp
Average:    412 exp,      2 kill,    624 pp
FlaK *  1 Units * 1 Leaders
 Total :    505 exp,     13 kill,    492 pp
Average:    505 exp,     13 kill,    492 pp
Artyleria *  5 Units * 3 Leaders
 Total :   2877 exp,     49 kill,    720 pp
Average:    575 exp,     10 kill,    144 pp
Obrona plot. *  2 Units * 0 Leaders
 Total :    505 exp,      2 kill,   2064 pp
Average:    253 exp,      1 kill,   1032 pp
Myśliwiec *  1 Units * 1 Leaders
 Total :    761 exp,     20 kill,   1344 pp
Average:    761 exp,     20 kill,   1344 pp
Bomb. taktyczny *  4 Units * 0 Leaders
 Total :   1751 exp,     31 kill,   3624 pp
Average:    438 exp,      8 kill,    906 pp
Summary * 32 Units * 14 Leaders
 Total :  19148 exp,    439 kill,  14220 pp
 Average:    598 exp,     14 kill,    444 pp


Player 1  Poland, USA   has 45 units total:
Piechota : 18
Czołg :  5
Rozpoznanie :  3
Artyleria ppanc. :  1
FlaK :  1
Artyleria :  7
Obrona plot. :  2
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  6


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
« Ostatnia zmiana: Listopad 04, 2012, 09:05:27 wysłane przez Greg » Zapisane

Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #55 : Grudzień 28, 2012, 08:35:12 »

Właśnie zakończyłem kolejną świetną kampanie.
Wielkie podziękowania dla Gustlika.
Moje uwagi:
1.Trochę mniejsza ilość prestiżu.
2.Wprowadzić limity rozstawienia w większości scenariuszy.
3.Białorusinom, Rosjanom i Irańczykom dodać trochę lotnictwa i zestawy pelot dalekiego zasięgu
(np. S-75, S-200, S-300 a w przypływie dobrego humoru autora dla Rosjan  S-400).
4.Irańczyków można by bardziej okopać  i dodać im różnorodnych fortyfikacji ( jednostki można w nich pochować wielopoziomowo).
5.Jak kilku poprzedników dodałbym sztab.
Jeszcze jedno przemyślenie (ale to chyba na osobny wątek)- kwestia rakiet ( klasy w której są umieszczone i sposobów ich ewentualnego zestrzeliwania?
Te zmiany powinny  utrudnić trochę "życie graczowi" i uatrakcyjnić  i tak już świetną kampanię. Grin
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #56 : Grudzień 29, 2012, 07:22:29 »

A propos rakiet - było to już dyskutowane na JP's. Podobnie jak samoloty Kamikadze. Nie da się zaprojektować statku lotniczego, który byłby jednorazowego użytku. Tzn: byłby niszczony po ataku. Można jedynie zasymulować je poprzez artylerię BARDZO DLAEKIEGO ZASIĘGU, ale wówczas jedyną możliwością zniszczenia, byłoby zniszczenia wyrzutni.

Tak samo jak jest to rozwiązane w przypadku V-1 czy V-2.

Trzeba też wziąć pod uwagą skalę działań jaką odzwierciedla gra. W kawadracie o obszarze 60x60 km raczej nie uzywa sie rakiet balistycznych. Już niemieckie V to spore nadużycie realizmu.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #57 : Grudzień 29, 2013, 01:46:18 »

No to ja sobie to zagram, tę współczesna kampanię...
Bo po Blitzkriegu na latin nerwy mi puściły, jak M41 jako recon miał lepsze efekty niż atak czołgiem (Leo2!!!), a potem mi T-72 wpier...ł, nie- tam stanowczo trzeba by dać remanent, bo okazuje się, ze artyleria holowana jest gorsza, bo ma mniej amunicji... W efekcie lepiej mieć samą samobieżna, ta ma 8 i zasięg też takowy...
Do tego elementarny brak pepanc na początku, dlaczego Leo 2 widzi na 3? Dlaczego niemal każda jednostka lotnicza ma recon mov. itd

Zatem proszę o pomoc:
- proszę o namiary na realną kampanię współczesną- tę Gustlikową pogram w pierwszej kolejności!!!

ps. uwagi co do efile'a w jednym wątku, czy współczesny wątek wydzielić i tam dać ew. zapytania???
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #58 : Grudzień 29, 2013, 02:10:12 »

No to weź sobie "Delta Force". Są jeszcze dwie współczesne minikampanie Grega - u niego na stronie.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #59 : Grudzień 29, 2013, 06:03:00 »

Sprawdzę, pewnie, po prostu marzy mi się coś na wzór People General.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.102 sekund z 22 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.012s, 1q)