Ostatnio z ciekawości zacząłem grać w SADDAM'S GAMBIT na efilu LGCW. Po pierwszych scenariuszach mogę stwierdzić, że kampania ma swój klimat ale pojawia się wiele błędów, które dzięki koledze Kowdarowi jak na razie udaje się poprawić.
Trzeba pamiętać, że w tym efilu nie rozwijanym od jakiegoś czasy są rozbieżność w stosunku do używanego przez nas efila Gustlika (np. lotnictwo ma paliwo, uzupełnianie na rzece jest w 100%, oraz jednostki mają inne parametry- np. zestawy rakietowe mają większą ilość amunicji itp.)
Kampania dotyczy w pierwszej fazie walki iracko- irańskich.1 KhorramshahrW pierwszym scenariuszu naszym zadaniem jest "wyzwolenie" miast miast Chorramszahr i Abadan.
Wróg wg. danych wywiadu ma być słaby.
Początkowo
nie posiadamy żadnych jednostek core (nie mamy też funduszy na ich zakup)- dopiero po zdobyciu wrogich punktów oporu możemy dokonać zakupów.
Scenariusz trudny- grałem go trzy razy, w końcu w ostatniej turze udało mi się uzyskać zwykłe zwycięstwo.
Przeciwnik dużo silniejszy niż donosi wywiad
.
Jednostki w miastach mocno okopane (są to nie tylko oddziały paramilitarne lecz również jednostki Gwardii Rewolucyjnej), wzmocnione bunkrami, wsparte artylerią, czołgami i lotnictwem
(artyleria liczniejsza o większym zasięgu/donośności, lotnictwo i czołgi o lepszych parametrach).trzeba się nieźle nagłówkować aby wygrać scenariusz.
Najważniejsze:-dobrze podzielić siły
-wybrać dobre miejsca do desantu,
-odeprzeć kontratak jednostek pancernych (trzeba je osłabić ostrzałem artyleryjskim i atakami piechoty),
- wciągnąć w pułapki wrogie lotnictwo,
-sprytnie używać jednostek specjalnych ( trzeba pamiętać, że wyładowują się z helikopterów w następnej kolejce),
-w odpowiednim momencie dokupić artylerię i z odpowiedniej strony rzeki ją wyekspediować.
Możliwość uzyskania BV bardzo niewielka (lub nawet bliska zero), co oczywiście nie jest wielkim problemem.
Jak już kiedyś pisałem, uważam, że nie każdy scenariusz musimy kończyć BV
.
Ale w tym scenariuszu trudno jest w ogóle wygrać grając na 100%.
Jeśli ktoś kiedyś będzie konwertował tą kampanię na efila Gustlika to proponuję kilka zmian:-dodać jednostkę dowódczą jako core,
-dodać jako posiłki AUX jednostkę/dwie ciężkiej artylerii (lub jako CORE),
-ewentualne zwiększyć ilość tur- na:12/15/17
To da szanse na zwycięstwo grając pierwszy raz (a nie jak u mnie dopiero za trzecim razem) bez jakiegoś nadzwyczajnego zestawu liderów
(u mnie T-62 EF, Commando 75 Liberator- dzięki niemu mogłem zakupić ciężką artylerię oraz RG Special Forces DF).
W trakcie dokupiłem 2 samobieżne zestawy artyleryjskie:-155mm GCT ( najlepszy moim zdaniem stosunek cena/donośność/ilość amunicji,
-122mm 2S1 Gvozdika Raport przed kolejnym starciem:OpenGen 0.90.32.1 * (14 Feb 2014) * Efile folder:D:\OpenGeneral\efile_ogn_lgcw\ * Efile version:Open LGCW v1.67 May.2012
Campaign: L13 SADDAM'S GAMBIT v.3.0b, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Khorramshahr , #0 , Tactical Victory
Current scenario: Basra - Iranian Assault, VH prestige is 80 , All map prestige is: 80
Army cost: 1320 , Current prestige is 610
AI stance is Aggressive
if BV: +500, Battle of the Marshes , cap disabled, 11 turns prestige: 132
if V : +425, Battle of the Marshes , cap disabled, 14 turns prestige: 159
if TV: +400, Battle of the Marshes , cap disabled, 17 turns prestige: 186
Ls: Loss , turn prestige: 186
Artillery 122mm 2S1 Gvozdika , , 0 bars , 4 exp , Iraq , 10/10 , 0 kill , 624 pp - U:001
155mm GCT , , 0 bars , 70 exp , Iraq , 10/10 , 1 kill , 696 pp - U:002
Player 1 : Iraq
Killed: INF:23 TNK:3 RCN:1 AT:1 FORT:7 ATY:5 AD:1 FTR:2 Total: 43
Lost : INF:5 TB:1 Total: 6
BV 0
V 0
TV 1
L 0
Averages:
Artillery * 2 Units * 0 Leaders Total : 74 exp, 1 kill, 1320 pp Average: 37 exp, 1 kill, 660 pp
* Summary: * 2 Units * 0 Leaders Total : 74 exp, 1 kill, 1320 pp Average: 37 exp, 1 kill, 660 pp
Player 1 Iraq has 68 units total (core+aux):
Infantry : 45
Tank : 2
Fortification : 7
Artillery : 13
Air Defense : 1
Player 2 Iran - estimated force: 72 units
Infantry / Anti-tank : 71%
Recon / Tank : 3%
Air Defense / Mobile Air Defense : 0%
Air : 0%
Naval : 0%
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points