Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 29, 2024, 12:26:30 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Test kampanii L13 SADDAM'S GAMBIT v.3.0b  (Przeczytany 3939 razy)
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« : Kwiecień 20, 2014, 01:29:41 »

Ostatnio z ciekawości zacząłem grać w  SADDAM'S GAMBIT na efilu LGCW. Po pierwszych scenariuszach mogę stwierdzić, że kampania ma swój klimat ale pojawia się wiele błędów, które dzięki koledze Kowdarowi jak na razie udaje się poprawić.
Trzeba pamiętać, że w tym efilu nie rozwijanym od jakiegoś czasy są rozbieżność w stosunku do używanego przez nas efila Gustlika (np. lotnictwo ma paliwo, uzupełnianie na rzece jest w 100%, oraz jednostki  mają inne parametry- np. zestawy rakietowe mają większą ilość amunicji itp.)
Kampania dotyczy w pierwszej fazie walki iracko- irańskich.

1   Khorramshahr

W pierwszym scenariuszu naszym zadaniem jest "wyzwolenie" miast miast Chorramszahr i Abadan.
Wróg wg. danych wywiadu ma być słaby.
Początkowo nie posiadamy żadnych jednostek core (nie mamy też funduszy na ich zakup)- dopiero po zdobyciu wrogich  punktów oporu możemy dokonać zakupów.
Scenariusz trudny- grałem go trzy razy, w końcu w ostatniej turze udało mi się uzyskać zwykłe zwycięstwo.
Przeciwnik dużo silniejszy niż donosi wywiad Evil.
Jednostki w miastach mocno okopane (są to nie tylko oddziały paramilitarne lecz również jednostki Gwardii Rewolucyjnej), wzmocnione bunkrami, wsparte artylerią, czołgami i lotnictwem (artyleria liczniejsza  o większym zasięgu/donośności, lotnictwo i czołgi o lepszych parametrach).
trzeba się nieźle nagłówkować aby wygrać scenariusz.
Najważniejsze:
-dobrze podzielić siły
-wybrać dobre miejsca do desantu,
-odeprzeć kontratak jednostek pancernych (trzeba je osłabić ostrzałem artyleryjskim i atakami piechoty),
- wciągnąć w pułapki  wrogie lotnictwo,
-sprytnie używać jednostek specjalnych ( trzeba pamiętać, że wyładowują się z helikopterów w następnej kolejce),
-w odpowiednim momencie dokupić artylerię i z odpowiedniej  strony rzeki  ją wyekspediować.
Możliwość uzyskania BV bardzo niewielka (lub nawet bliska zero), co oczywiście nie jest wielkim problemem.
Jak już kiedyś pisałem, uważam, że nie  każdy scenariusz musimy kończyć BV Smiley.
Ale w tym scenariuszu  trudno jest w ogóle wygrać grając na 100%.
Jeśli ktoś kiedyś będzie konwertował tą kampanię na efila Gustlika to proponuję kilka zmian:
-dodać jednostkę dowódczą jako core,
-dodać  jako posiłki AUX jednostkę/dwie ciężkiej artylerii (lub jako CORE),
-ewentualne zwiększyć ilość tur- na:12/15/17
To da szanse na zwycięstwo grając pierwszy raz (a nie jak  u mnie dopiero za trzecim razem) bez jakiegoś nadzwyczajnego zestawu liderów (u mnie  T-62 EF, Commando 75 Liberator- dzięki niemu mogłem zakupić  ciężką artylerię oraz RG Special Forces DF).
W trakcie dokupiłem  2 samobieżne zestawy artyleryjskie:
-155mm GCT ( najlepszy moim zdaniem stosunek cena/donośność/ilość amunicji,
-122mm 2S1 Gvozdika

Raport przed kolejnym starciem:

OpenGen 0.90.32.1 * (14 Feb 2014) *  Efile folder:D:\OpenGeneral\efile_ogn_lgcw\  * Efile version:Open LGCW v1.67 May.2012
Campaign: L13 SADDAM'S GAMBIT v.3.0b,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Khorramshahr , #0 , Tactical Victory

Current scenario: Basra - Iranian Assault,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 80
Army cost: 1320 , Current prestige is 610
AI stance is Aggressive
if BV: +500, Battle of the Marshes , cap disabled, 11 turns prestige: 132
if V : +425, Battle of the Marshes , cap disabled, 14 turns prestige: 159
if TV: +400, Battle of the Marshes , cap disabled, 17 turns prestige: 186
Ls: Loss , turn prestige: 186

Artillery
 122mm 2S1 Gvozdika ,  , 0 bars , 4 exp , Iraq , 10/10 , 0 kill , 624 pp - U:001
 155mm GCT  ,  , 0 bars , 70 exp , Iraq , 10/10 , 1 kill , 696 pp - U:002

Player 1 : Iraq
Killed: INF:23   TNK:3    RCN:1    AT:1    FORT:7    ATY:5    AD:1    FTR:2      Total: 43
Lost  : INF:5    TB:1      Total: 6

BV  0
V   0
TV  1
L   0

Averages:
Artillery      *   2 Units *  0 Leaders      Total :     74 exp,      1 kill,   1320 pp    Average:     37 exp,      1 kill,    660 pp
* Summary:     *   2 Units *  0 Leaders      Total :     74 exp,      1 kill,   1320 pp    Average:     37 exp,      1 kill,    660 pp

Player 1  Iraq   has 68 units total (core+aux):
Infantry : 45
Tank   :  2
Fortification :  7
Artillery : 13
Air Defense :  1

Player 2 Iran - estimated force: 72 units
Infantry / Anti-tank : 71%
Recon / Tank   :  3%
Air Defense / Mobile Air Defense :  0%
Air :  0%
Naval :  0%

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 20, 2014, 11:42:48 wysłane przez Mario » Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #1 : Kwiecień 20, 2014, 12:51:12 »

2.Basra - Iranian Assaul

Ogromne irańskie siły atakują, ich celem jest zdobycie Basry i odcięcie połączenia z Bagdadem.
Kluczowym elementem  obrony są przedmieścia Basry na prawym brzegu Shatt-el-Arabb oraz szybkie (w miarę możliwości) przejście do kontrataku.
Przed scenariuszem sprzedałem zestaw 122mm 2S1 Gvozdika a zakupiłem czołg T-72 oraz 12.7mm NSV (na tyle tylko było mnie stać).

Grałem ten scenariusz dwa razy
. Za pierwszym razem zagrałem za bardzo defensywnie, i nie zdążyłem odbić VH na prawym brzegu rzeki.
Scenariusz  klimatyczny Smiley ogromne fale atakujących oddziałów milicji rewolucyjnej Basij (o stanach do 20/1 często z liderami) torujące drogą dla jednostek Pasdaran wzmocnione czołgami i silną artylerią -niektóre jednostki z liderami (je trzeba w pierwszej kolejności eliminować).
Do tego duża część terenu to pustynie (trudności w zaopatrzeniu).
Prawe skrzydło: jednostki wysunięte na przedpola wycofują się w stronę rzeki, w tym czasie jednostki z lewego brzegu przesuwam nad rzekę.
Następnie połączonymi siłami wzmocnionymi przez auxowy T-62 zwijamy lewe skrzydło Irańczyków i odbijamy utracone VH przesuwając się w kierunku centrum (trzeba uważać żeby nie zrobić tego za wcześnie ale też żeby nie spóźnić ataku).
W centrum: umacniamy przedmieścia  Basry (przesuwając tam jednostkę artylerii oraz oddział dowódczy), po wykrwawieniu jednostek wroga staramy się odbić VH w centrum.
Lewe skrzydło: rozlokowuję tam wszystkie jednostki core oraz przerzucam jeden czołg  i piechotę zmotoryzowaną z centrum (wycofuję też w kierunku rzeki  jednostki znajdujące się na przedpolach na prawym brzegu).
Po zniszczeniu  przeprawiających się jednostek irańskich i artylerii dalekonośnej przerzucam oddziały na lewy brzeg i zajmuje resztę VH.
Jednostki dowódcze z transportem Mi-8 używam niekiedy jako namiastkę helikopterów szturmowych.
Trzeba uważać, żeby artylerią niszczyć całkowicie jednostki, które mogą się odbudować (jednostki  milicji Basij mają wysokie stany ale nie mogą się odbudować, ich wadą jest też mała ilość amunicji 3 jednostki)
Walki bardzo ciężkie, Irańczycy mają masę jednostek  oraz wsparcie upierdliwej dalekonośnej artylerii ciągnionej i samobieżnej.
Do zdobycia  jest tylko 80 pkt prestiżu więc nie ma co liczyć na zakupy i uzupełnienia w trakcie walk.
Nie wiem czy możliwe jet BV, mi za drugim razem udało się odnieść zwykłe zwycięstwo w ostatniej turze.
Dostałem rewelacyjnego Smiley lidera: T-72 Overwatch
Uwagi do ewentualnej przeróbki:
-przed irackimi VH więcej pól minowych (szczególnie na przedpolach Basry- co powinno spowolnić  Irańczyków)
-ewentualne zwiększyć ilość tur- na:13/17/19
-zmienić sposób odniesienie zwycięstwa- na utrzymaj określona ilość VH
-jako posiłki dodać dla Irakijczyków 1-2 jednostki dalekonośnej artylerii (jedna z nich może być jako core) co ze zmianami z pierwszego scenariusza (dowództwo core) może umożliwić V lub BV.
Podobnie jak w pierwszym scenariuszu nie mam uwag co do składu przeciwnika- jest wystarczająco silny Smiley ( przeważnie w  komentarzach  przy innych kampaniach postuluję jego wzmocnienie).

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 20, 2014, 01:06:45 wysłane przez Mario » Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.077 sekund z 22 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.006s, 1q)