Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 26, 2024, 08:31:59 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 [2] 3 4 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: G05 BLITZKRIEG by Gustlik v.5.0 - Jaro na 100%  (Przeczytany 23243 razy)
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #15 : Styczeń 07, 2015, 10:07:26 »

Crete - Operation Mercury

Mogę rozstawić tylko 5 jednostek powietrznodesantowych ponieważ dostępne jest tylko 5 samolotów transportowych. Również tylko 5 okrętów desantowych jest dostępnych, ale tutaj gra sobie jakoś radzi.

Pierwsze podejście spaprałem. Piechota zablokowała możliwość lądowania części moich jednostek. Dodatkowo okręty i lotnictwo zrobiło  miazgę z desantu morskiego. Drugie podejście było lepsze. Udało się wylądować. Walka była ciężka. Mała liczba myśliwców wymagała podejmowania ryzyka. Gdyby nieprzyjaciel miał więcej lotnictwa, to zrobił by mi miazgę.
Desant lotniczy w 3 zespołach w składzie Branderburczycy i 105 spadochronowa wysłane na 2 miasta na południu i na wschodzie poniżej lotniska. Przy desantach spadochronowych zawsze mam dylemat jakie siły wysłać. Jeśli miasto jest bronione, to wsparcie artylerii się przyda, jeśli nie bronione, to marnotrawstwo.
Czy jest gdzieś poradnik operacji desantowych?

Raport po bitwie:
Kod:
OpenGen 0.90.33.0 * (4 Nov 2014)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder:C:\Games\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version:GusOpen Ver:5.1.
Campaign: G05 BLITZKRIEG by Gustlik v.5.0.,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Madrid Offensive , #0 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: Bf-109E-3
 2   Ciechanow , #1 , Brilliant Victory , score:54
 3   Suomussalmi , #2 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: Bf-110C-7
 4   Lillehammer , #3 , Brilliant Victory , score:52
 5   Sedan , #4 , Brilliant Victory , score:55
 6   Race to Dunkirk , #5 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Bf-109E-7Trop
 7   Pursuit To Tobruk , #6 , Brilliant Victory , score:54
 8   Tobruk , #7 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: HS-129B-1
 9   Thermopylae , #8 , Brilliant Victory , score:54
10   Crete - Operation Mercury , #9 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 536  *  Average: 53

Current scenario: Crete - Operation Mercury,  VH prestige is 360 ,  All map prestige is: 720
Army cost: 9749 , Current prestige is 1270
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Defensive
if BV: +1600, Kishinev , cap 13600, 12 turns prestige: 105
if V : +1100, Kishinev , cap 13600, 12 turns prestige: 105
if TV: +500, Klin , cap 16800, 12 turns prestige: 105
if Ls: +200, Klin , cap 16800, 12 turns prestige: 105

[u]Infantry[/u]
*  Brandenburger 40 , I/10 , 4 bars , 411 exp , Germany , 9/10 , Extended Front  , 11 kill , 0 pp - U:001  [+72 exp]
*  Brandenburger 40 , II/30 , 2 bars , 272 exp , Germany , 12/10 , 11 kill , 0 pp - U:002
*  Brandenburger 40 , I/20 , 4 bars , 421 exp , Germany , 14/10 , Extended Front  , 14 kill , 0 pp - U:003
*  Hauptquartier , Opel Blitz 4x4 , I/HQ , 3 bars , 344 exp , Germany , 10/1 , 0 kill , 0 pp - U:007
*  Brandenburger 40 , 251/1 [W] , II/40 , 3 bars , 325 exp , Germany , 9/10 , Influence  , 8 kill , 0 pp - U:008  [+72 exp]
 Sturmpioniere 38 , 251/1 [W] , I/21 , 2 bars , 244 exp , Germany , 8/10 , 4 kill , 288 pp - U:020  [+45 exp]
 Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] , I/11 , 1 bars , 122 exp , Germany , 9/10 , 2 kill , 300 pp - U:038  [+16 exp]

[u]Tank  [/u]
*  Pz IVE , I/16 , 5 bars , 814 exp , Germany , 12/10 , 72 kill , 0 pp - U:006  [+93 exp]
 Pz IVD , I/17 , 4 bars , 488 exp , Germany , 12/10 , Shock Tactics  , 42 kill , 288 pp - U:017  [+3 exp]
 Pz IVD , I/25 , 3 bars , 382 exp , Germany , 12/10 , Devastating Fire  , 33 kill , 288 pp - U:018
 Pz IVD , I/26 , 3 bars , 349 exp , Germany , 10/10 , Fire Discipline  , 27 kill , 240 pp - U:021
 Pz IVE , II/30 , 0 bars , 80 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 252 pp - U:035

[u]Recon[/u]
*  PSW 232 , I/10 , 2 bars , 285 exp , Germany , 10/10 , Recon, 11 kill , 0 pp - U:005  [+4 exp]
 PSW 222 , I/11 , 0 bars , 55 exp , Germany , 10/10 , Superior Maneuver  , Recon, 3 kill , 120 pp - U:019
 250/1 , I/21 , 1 bars , 145 exp , Germany , 10/10 , Recon, 1 kill , 156 pp - U:026
 PSW 222 , I/22 , 0 bars , 93 exp , Germany , 10/10 , Recon, 1 kill , 120 pp - U:033
 PSW 222 , II/30 , 0 bars , 80 exp , Germany , 10/10 , Recon, 0 kill , 120 pp - U:034

[u]Artillery[/u]
*  15 K18 , SdKfz 8 , I/10 , 4 bars , 480 exp , Germany , 14/10 , Bridging  , 4 kill , 0 pp - U:004
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , I/11 , 3 bars , 317 exp , Germany , 12/10 , 9 kill , 633 pp - U:013  [+49 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , I/12 , 3 bars , 379 exp , Germany , 10/10 , Combat Support  , 8 kill , 528 pp - U:015  [+64 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , I/20 , 1 bars , 193 exp , Germany , 11/10 , 4 kill , 580 pp - U:016
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , I/21 , 1 bars , 148 exp , Germany , 11/10 , 1 kill , 580 pp - U:023
 15 K18 , SdKfz 8 , I/22 , 0 bars , 90 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 636 pp - U:036
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , II/30 , 1 bars , 194 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 528 pp - U:037
 10.5 LG40 , Sdkfz 2 ,  , 1 bars , 136 exp , Germany , 5/10 , 0 kill , 312 pp - U:082  [+56 exp]
 10.5 LG40 , Sdkfz 2 ,  , 0 bars , 80 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 312 pp - U:083
 10.5 LG40 ,  , 0 bars , 80 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 192 pp - U:084

[u]Air Defense[/u]
 SdKfz 6/2 , I/10 , 0 bars , 76 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 228 pp - U:025
 SdKfz 6/2 , I/20 , 0 bars , 76 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 228 pp - U:028
 88mm FlaK 37 , SdKfz 7 , I/11 , 0 bars , 55 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 540 pp - U:030
 88mm FlaK 37 , SdKfz 7 , I/21 , 0 bars , 55 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 540 pp - U:031

[u]Fighter[/u]
 Bf-109F ,  , 5 bars , 870 exp , Germany , 10/10 , Devastating Fire  , Support, 14 kill , 492 pp - U:009  [+73 exp]
+  Bf-109E-3 ,  , 4 bars , 442 exp , Germany , 9/10 , 4 kill , 0 pp - U:011  [+18 exp]
+  Bf-109F ,  , 4 bars , 420 exp , Germany , 8/10 , Reconnaissance Movement  , Recon, 1 kill , 0 pp - U:022  [+31 exp]
 Bf-109E-3 ,  , 1 bars , 199 exp , Germany , 10/10 , 4 kill , 420 pp - U:024  [+13 exp]
+  Bf-109E-3 ,  , 4 bars , 469 exp , Germany , 10/10 , Skilled Ground Attack  , 6 kill , 0 pp - U:027  [+33 exp]
+  Bf-109E-7Trop ,  , 2 bars , 221 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:029  [+30 exp]

[u]Tactical Bomber[/u]
 He-114 , I/15 , 4 bars , 434 exp , Germany , 7/10 , Determined Defense  , Recon, Support, 1 kill , 276 pp - U:010  [+16 exp]
 He-114 , I/25 , 2 bars , 284 exp , Germany , 10/10 , Recon, Support, 3 kill , 276 pp - U:012  [+14 exp]
 He-114 , II/35 , 4 bars , 492 exp , Germany , 10/10 , Skilled Ground Attack  , Recon, Support, 6 kill , 276 pp - U:014  [+36 exp]
+  HS-129B-1 ,  , 2 bars , 253 exp , Germany , 6/10 , 3 kill , 0 pp - U:032  [+45 exp]

Player 1 : Germany, Waffen SS
Killed: INF:195  TNK:19   RCN:15   AT:9    FLAK:13   FORT:17   ATY:64   AD:12   FTR:19   TB:3    DD:2    CRs:1      Total: 369
Lost  : RCN:2      Total: 2

BV 10
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   7 Units *  3 Leaders      Total :   2139 exp,     50 kill,    588 pp    Average:    306 exp,      7 kill,     84 pp
Tank           *   5 Units *  3 Leaders      Total :   2113 exp,    174 kill,   1068 pp    Average:    423 exp,     35 kill,    214 pp
Recon          *   5 Units *  1 Leaders      Total :    658 exp,     16 kill,    516 pp    Average:    132 exp,      3 kill,    103 pp
Artillery      *  10 Units *  2 Leaders      Total :   2097 exp,     26 kill,   4301 pp    Average:    210 exp,      3 kill,    430 pp
Air Defense    *   4 Units *  0 Leaders      Total :    262 exp,      0 kill,   1536 pp    Average:     66 exp,      0 kill,    384 pp
Fighter        *   6 Units *  3 Leaders      Total :   2621 exp,     30 kill,    912 pp    Average:    437 exp,      5 kill,    152 pp
Tactical Bomber *   4 Units *  2 Leaders      Total :   1463 exp,     13 kill,    828 pp    Average:    366 exp,      3 kill,    207 pp
* Summary:     *  41 Units * 14 Leaders      Total :  11353 exp,    309 kill,   9749 pp    Average:    277 exp,      8 kill,    238 pp


Player 1  Germany, Waffen SS   has 46 units total (core+aux):
Infantry :  7
Tank   :  5
Recon :  5
Artillery : 10
Air Defense :  4
Fighter :  9
Tactical Bomber :  6
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #16 : Styczeń 07, 2015, 10:24:27 »

Kishinev

Informacja po ukończeniu scenariusza dostępna tylko w języku angielskim.

Plan bitwy
1 dpanc atakuje z rejonu Sipoteni w kierunku Kiszyniowa po zachodniej stronie rzeki
3 dpanc atakuje miasto Bravicea a następnie w kierunku Kiszyniowa po wschodniej stronie rzeki
2 dpanc atakuje z Leuseni w kierunku Costesti
Siły rumuńskie atakują miasta po obu stronach rzeki Cogilnic.
Siły rumuńskie atakują również wroga w trójkącie Nisiporeni, Vorniceni, Manoilesti.

R realizacji okazało się, że w trójkącie Nisiporeni, Vorniceni, Manoilesti Rumuni dobijali resztki sił sowieckich, bo lwią część roboty wykona 1 dpanc. Bez niej Rumuni nie dali by rady.

Cojusna, to kolejne miejsce z krzyżami poległych. I tym razem znów recon. Za szybki, za wściekły Smiley upolowany przez ATG i dobity przez czołgi. Znów ten sam błąd. Wcale nie musiałem zajmować tego miasta w tej turze?

Scenariusz zrównoważony. Grę utrudnia teren - spowalnia i brak widoczności. Samoloty rozpoznawcze plus artyleria o dużym zasięgu przyczynia się do eliminacji zagrożeń.

Raport po bitwie:
Kod:
OpenGen 0.90.33.0 * (4 Nov 2014)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder:C:\Games\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version:GusOpen Ver:5.1.
Campaign: G05 BLITZKRIEG by Gustlik v.5.0.,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Madrid Offensive , #0 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: Bf-109E-3
 2   Ciechanow , #1 , Brilliant Victory , score:54
 3   Suomussalmi , #2 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: Bf-110C-7
 4   Lillehammer , #3 , Brilliant Victory , score:52
 5   Sedan , #4 , Brilliant Victory , score:55
 6   Race to Dunkirk , #5 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Bf-109E-7Trop
 7   Pursuit To Tobruk , #6 , Brilliant Victory , score:54
 8   Tobruk , #7 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: HS-129B-1
 9   Thermopylae , #8 , Brilliant Victory , score:54
10   Crete - Operation Mercury , #9 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: StuG IIIF
11   Kishinev , #10 , Brilliant Victory , score:54
--
Campaign score: 590  *  Average: 53

Current scenario: Kishinev,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 1040
Army cost: 11246 , Current prestige is 1249
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Defensive
if BV: +1000, Novgorod , cap 14800, 10 turns prestige: 195
if V : +500, Novgorod , cap 14800, 13 turns prestige: 195
if TV: +100, Volokolamsk , cap 15500, 16 turns prestige: 195
Ls: Loss , turn prestige: 195

[u]Infantry[/u]
*  Brandenburger 40 , 251/1 [W] , 1 , 4 bars , 427 exp , Germany , 9/10 , Extended Front  , 12 kill , 0 pp - U:001  [+16 exp]
*  Brandenburger 40 , 251/1 [W] , 2 , 2 bars , 298 exp , Germany , 11/10 , 12 kill , 0 pp - U:002  [+26 exp]
*  Brandenburger 40 , 251/1 [W] , 3 , 4 bars , 495 exp , Germany , 14/10 , Extended Front  , 15 kill , 0 pp - U:003  [+74 exp]
*  Hauptquartier , Opel Blitz 4x4 , I/HQ , 3 bars , 344 exp , Germany , 10/1 , 0 kill , 0 pp - U:007
*  Brandenburger 40 , 251/1 [W] , 1 , 3 bars , 341 exp , Germany , 9/10 , Influence  , 8 kill , 0 pp - U:008  [+16 exp]
 Sturmpioniere 38 , 251/1 [W] , 2 , 2 bars , 244 exp , Germany , 10/10 , 4 kill , 288 pp - U:020
 Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] , 3 , 1 bars , 147 exp , Germany , 5/10 , 2 kill , 300 pp - U:038  [+25 exp]

[u]Tank  [/u]
*  Pz IVE , 1 , 5 bars , 843 exp , Germany , 12/10 , 80 kill , 0 pp - U:006  [+29 exp]
 Pz IVD , 1 , 5 bars , 501 exp , Germany , 10/10 , Shock Tactics  , 48 kill , 240 pp - U:017  [+13 exp]
 Pz IVD , 2 , 4 bars , 417 exp , Germany , 11/10 , Devastating Fire  , 38 kill , 264 pp - U:018  [+35 exp]
 Pz IVD , 2 , 3 bars , 362 exp , Germany , 9/10 , Fire Discipline  , 30 kill , 240 pp - U:021  [+13 exp]
 Pz IVF1 , 3 , 1 bars , 112 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 276 pp - U:035  [+1 exp]

[u]Recon[/u]
*  PSW 232 , 1 , 2 bars , 286 exp , Germany , 10/10 , 12 kill , 0 pp - U:005  [+1 exp]
 PSW 222 , 2 , 0 bars , 61 exp , Germany , 7/10 , Superior Maneuver  , 3 kill , 120 pp - U:019  [+6 exp]
 250/1 , 2 , 1 bars , 131 exp , Germany , 8/10 , Recon, 0 kill , 156 pp - U:034  [+20 exp]
 250/1 , 3 , 1 bars , 111 exp , Germany , 10/10 , Recon, 0 kill , 156 pp - U:036

[u]Anti-tank[/u]
+  StuG IIIF , ATG , 1 bars , 111 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:042

[u]Artillery[/u]
*  15 K18 , SdKfz 8 , 1 , 5 bars , 526 exp , Germany , 14/10 , Bridging  , 6 kill , 0 pp - U:004  [+46 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , 1 , 3 bars , 351 exp , Germany , 13/10 , 9 kill , 686 pp - U:013  [+34 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , 1 , 4 bars , 403 exp , Germany , 13/10 , Combat Support  , 8 kill , 686 pp - U:015  [+24 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , 2 , 2 bars , 214 exp , Germany , 11/10 , Combat Support  , 5 kill , 580 pp - U:016  [+21 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , 2 , 1 bars , 161 exp , Germany , 11/10 , 1 kill , 580 pp - U:023  [+13 exp]
 15 K18 , SdKfz 8 , 2 , 1 bars , 139 exp , Germany , 11/10 , 1 kill , 699 pp - U:025  [+28 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , 3 , 1 bars , 197 exp , Germany , 11/10 , 0 kill , 580 pp - U:037  [+3 exp]
 15 K18 , SdKfz 8 , 3 , 1 bars , 118 exp , Germany , 11/10 , 0 kill , 699 pp - U:039  [+7 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , 3 , 1 bars , 121 exp , Germany , 11/10 , 0 kill , 580 pp - U:040  [+10 exp]

[u]Air Defense[/u]
 SdKfz 6/2 , 1 , 1 bars , 111 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 228 pp - U:028
 88mm FlaK 37 , SdKfz 7 , 1 , 1 bars , 111 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 540 pp - U:030
 SdKfz 6/2 , 2 , 1 bars , 143 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 228 pp - U:031  [+32 exp]
 88mm FlaK 37 , SdKfz 7 , 2 , 1 bars , 111 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 540 pp - U:033
 SdKfz 6/2 , 3 , 1 bars , 111 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 228 pp - U:041
 88mm FlaK 37 , SdKfz 7 , 3 , 1 bars , 111 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 540 pp - U:124

[u]Fighter[/u]
 Bf-109F ,  , 5 bars , 1046 exp , Germany , 10/10 , Devastating Fire  , Support, 18 kill , 492 pp - U:009  [+176 exp]
+  Bf-109F ,  , 4 bars , 481 exp , Germany , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:011  [+39 exp]
+  Bf-109F ,  , 4 bars , 450 exp , Germany , 10/10 , Reconnaissance Movement  , Recon, 1 kill , 0 pp - U:022  [+30 exp]
 Bf-109F ,  , 2 bars , 222 exp , Germany , 10/10 , 5 kill , 492 pp - U:024  [+23 exp]
+  Bf-109F ,  , 5 bars , 566 exp , Germany , 10/10 , Skilled Ground Attack  , 7 kill , 0 pp - U:027  [+97 exp]
+  Bf-109E-7Trop ,  , 2 bars , 279 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:029  [+58 exp]

[u]Tactical Bomber[/u]
 He-114 , 1 , 4 bars , 497 exp , Germany , 10/10 , Determined Defense  , Recon, Support, 2 kill , 276 pp - U:010  [+63 exp]
 He-114 , 2 , 3 bars , 331 exp , Germany , 8/10 , Recon, Support, 3 kill , 276 pp - U:012  [+47 exp]
 He-114 , 3 , 5 bars , 527 exp , Germany , 6/10 , Skilled Ground Attack  , Recon, Support, 7 kill , 276 pp - U:014  [+35 exp]
+  HS-129B-1 ,  , 3 bars , 330 exp , Germany , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:032  [+77 exp]

Player 1 : Germany, Waffen SS
Killed: INF:217  TNK:27   RCN:15   AT:12   FLAK:14   FORT:17   ATY:75   AD:15   FTR:22   TB:4    DD:2    CRs:1      Total: 421
Lost  : INF:1    RCN:3      Total: 4

BV 11
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   7 Units *  3 Leaders      Total :   2296 exp,     53 kill,    588 pp    Average:    328 exp,      8 kill,     84 pp
Tank           *   5 Units *  3 Leaders      Total :   2235 exp,    197 kill,   1020 pp    Average:    447 exp,     39 kill,    204 pp
Recon          *   4 Units *  1 Leaders      Total :    589 exp,     15 kill,    432 pp    Average:    147 exp,      4 kill,    108 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    111 exp,      0 kill,      0 pp    Average:    111 exp,      0 kill,      0 pp
Artillery      *   9 Units *  3 Leaders      Total :   2230 exp,     30 kill,   5090 pp    Average:    248 exp,      3 kill,    566 pp
Air Defense    *   6 Units *  0 Leaders      Total :    698 exp,      0 kill,   2304 pp    Average:    116 exp,      0 kill,    384 pp
Fighter        *   6 Units *  3 Leaders      Total :   3044 exp,     39 kill,    984 pp    Average:    507 exp,      7 kill,    164 pp
Tactical Bomber *   4 Units *  2 Leaders      Total :   1685 exp,     16 kill,    828 pp    Average:    421 exp,      4 kill,    207 pp
* Summary:     *  42 Units * 15 Leaders      Total :  12888 exp,    350 kill,  11246 pp    Average:    307 exp,      8 kill,    268 pp


Player 1  Germany, Waffen SS   has 70 units total (core+aux):
Infantry : 23
Tank   :  6
Recon :  4
Anti-tank :  2
Artillery : 19
Air Defense :  6
Fighter :  6
Tactical Bomber :  4
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #17 : Styczeń 07, 2015, 10:41:56 »

Ile oni Ci już tych reconów zabili? Smiley

Może po prostu dokup "dodatek" obserwacyjny do dwóch-trzech samolotów, zamiast grzebać kolejne bataliony rozpoznawcze....?
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #18 : Styczeń 07, 2015, 10:50:09 »

Straciłem już 3 recony i wszystkie przez niecierpliwość albo nieuwagę. Mam 3 samoloty rozpoznawcze i jednego myśliwca z ruchem fazowym. Wszystkie mają dodatek obserwacyjny. Samolotów używam do rozpoznania dalekiego zasięgu aby wiedzieć, czego się mogę spodziewać. Dodatkowo samoloty dobrze rozpoznają większe miasta. Naziemne recony (również z dodatkiem) używam, do penetrowania terenu na drodze przemarszu dywizji.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #19 : Styczeń 07, 2015, 10:52:05 »

Plany na przyszłość...

Trzecia dywizja praktycznie sformowana. Przychodzi czas na podjęcie decyzji co dalej. Formować czwartą dywizję pancerną, czy wzmocnić istniejące.

Kluczowe potrzeby
   - wzmocnienie ataku artyleryjskiego dalekiego zasięgu (niszczenie artylerii npla)
   - dodanie osłony artylerii dla oddziałów czołowych (podejście pod linie npla)

Jeśli wzmocnić to:
   - dodanie drugiej korpuśnej 155?
   - dodanie 2 samobieżnych artylerii (plus osłona plot) tak aby dawały osłonę czołowym oddziałom
   
Dotychczasowe obserwacje i wnioski
   - mam wrażenie, że dodatkowe umiejętności nie są liczone do kosztu armii dla wszystkich jednostek, więc można ich użyć, jako magazyn prestiżu
   - bombowce (jak dla mnie) są mało przydatne. Wymagają osłony myśliwców, rozpoznania terenu i eliminacji obrony plot za pomocą artylerii. Bez bombowców artyleria może skupić się na eliminacji wrogiej artylerii i zmiękczaniu obrońców w miastach. Łatwiej też chronić artylerię niż bombowce przed samolotami npla.
   - samoloty rozpoznawcze są niezastąpione. Szczególnie z liderem, bo są odporne na przechwycenie przez AD. Warto było zamienić wczesnego Ju87 z liderem  na samolot rozpoznawczy.
- niemieckie samoloty myśliwsko-bombowe  są zbyt wrażliwe na ataki Spitów
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6916



« Odpowiedz #20 : Styczeń 07, 2015, 11:46:08 »

Me sugestie:
- posiadać 2-3 korpuśne artylerie,
- 2-3 samobieżne pelotki, koniecznie z cechą zwiększającą wartość AA +2;
- myśliwce szturmowe będą biły się świetnie dopiero na wschodzie, warto mieć 1-2 na stanie, koniecznie z dobrymi dodatkami, wtedy możesz go puścić na zaplecze wroga bez obaw, że go zdejmą,
- bombowce są cholernie przydatne, doświadcz je bombardując nieosłoniętą ,nieokopaną pelotkę,
- samobieżne artylerie - 2-3, muszą mieć czas na doświadczenie, więc im prędzej, tym lepiej, poza tym wreszcie zyskasz pełną samodzielność działań: tj dwa pancerniaki na czele, w centrum pepanc, z boku recon i piechota, w środku klina pelotki i samobieżne artylerie w środku nich- sztab.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Fan Blitzkriegu
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 227


« Odpowiedz #21 : Styczeń 07, 2015, 03:18:11 »

 Twoje podejście do kwestii bombowców, uważam za spory błąd. Posiadanie na tym etapie pięciu eskadr stukasów to podstawa, zwłaszcza ze ostatnie scenariusze to skomasowane natarcia ruskich. Największym zagrożeniem są czołgi a ruski i tak kuleją z obroną przeciwlotniczą. Dobry Stukas kosi ją jednym nalotem i otwiera prostą i szybką drogę do likwidacji artylerii.  Do skomasowanego ataku z pięcu heksów starcza jeden dowódca na myśliwcu. Po takim nalocie pięć jednostek nadaje się do szarżowania przez nasze czołgi o ile dojechały  Grin. Mając na każdym stukasie dodatkową amunicję, wygrywamy większość bitew dzięki bombowcom.
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4749


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #22 : Styczeń 07, 2015, 03:43:43 »

W kwestii bombowców bardzo istotne jest długotrwałe tłumienie, wystarczy dobrze dobrać kolejność atakujących jednostek by nawet kiepski bombowiec stał się niezwykle użyteczny.
Samotny nalot bywa mało skuteczny, ale poprzedzenie nalotem konwencjonalnego ataku potrafi czynić cuda, szczególnie w przypadku sprzętu pancernego.

Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #23 : Styczeń 07, 2015, 03:57:27 »

Cytuj
Do skomasowanego ataku z pięciu heksów starcza jeden dowódca na myśliwcu. Po takim nalocie pięć jednostek nadaje się do szarżowania przez nasze czołgi o ile dojechały.
To tak to robicie...  Shocked
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Fan Blitzkriegu
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 227


« Odpowiedz #24 : Styczeń 07, 2015, 04:27:20 »

Cytuj
Do skomasowanego ataku z pięciu heksów starcza jeden dowódca na myśliwcu. Po takim nalocie pięć jednostek nadaje się do szarżowania przez nasze czołgi o ile dojechały.

 Nieprecyzyjnie opisałem, jeden myśliwiec z dowódcą służy jako osłona. Mało prawdopodobne aby ktoś go ruszył. Osłania pięć   nurkujących bombowców, te rzecz jasna sąsiadują z polem jego heksa.
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4749


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #25 : Styczeń 07, 2015, 04:39:33 »

Nieprecyzyjnie opisałem, jeden myśliwiec z dowódcą służy jako osłona. Mało prawdopodobne aby ktoś go ruszył. Osłania pięć   nurkujących bombowców, te rzecz jasna sąsiadują z polem jego heksa.
Dlaczego tylko pięć  Wink, w takiej sytuacji optymalny efekt daje 6 bombowców, myśliwiec otoczony pierścieniem bombowców (wymagany dowódca, ze względu na wielokrotne przechwytywanie) staje się praktycznie nietykalny.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6916



« Odpowiedz #26 : Styczeń 07, 2015, 04:42:47 »

Cytuj
Do skomasowanego ataku z pięciu heksów starcza jeden dowódca na myśliwcu. Po takim nalocie pięć jednostek nadaje się do szarżowania przez nasze czołgi o ile dojechały.

 Nieprecyzyjnie opisałem, jeden myśliwiec z dowódcą służy jako osłona. Mało prawdopodobne aby ktoś go ruszył. Osłania pięć   nurkujących bombowców, te rzecz jasna sąsiadują z polem jego heksa.
Nie jest tak ładnie, jak to się wydaje... Na froncie zachodnim często dochodzi do ostrego ataku, zatem po 2-3 ataku wybrany bombowiec poleci... Na wschodnim często mi się zdarzało, że jakiś lider ostro zawalczył... Ja preferuję obstawę 1-2,3. Chyba że po wygraniu przewagi powietrznej.

Acha, pod koniec 43 polecam Henschle, lepsze są od Stukasów na cele "twarde". Prawdziwe otwieracze do konserw. Wink
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #27 : Styczeń 07, 2015, 04:44:44 »

Jak tak sobie czytam te porównania ile, czego i kto ma, toi mi się przypominają własne początki, kiedy nie ruszałem do ofensywy zanim nie miałem 10 czołgów, 10 bombowców i 10 dział... Teraz już piąty czołg robi mi tłok... Smiley
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #28 : Styczeń 07, 2015, 04:59:34 »

A ja obecnie mam zwyczaj częściowo zapożyczony od Hansen Grin -mniej różnorodnych jednostek (np. czołgi słabsze i silniejsze) z max. (w miarę dostępnych środków) wzmocnieniem artylerii, pelotek i jednostek innych klas z liderami (koniecznie artyleria korpuśna Smiley) i często w zależności od kampanii pionierów do budowania lotnisk polowych.
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6916



« Odpowiedz #29 : Styczeń 07, 2015, 05:21:22 »

A ja lubię mieć te 4-5, bo tak naprawdę to potem nie mam nic na boczne kierunki natarć... No ale kończmy tu OT. Panie Jaro czekamy na kolejny wpis bitewny i chętnie pokomentujemy z Tobą. Wink
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Strony: 1 [2] 3 4 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.067 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.009s, 1q)