Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 29, 2024, 01:43:37 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Blitz Jaro&sympatyk  (Przeczytany 25544 razy)
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Online Online

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #60 : Listopad 08, 2015, 03:40:41 »

Patrzę na ten wątek - 15 wpisów i ŻADNEJ NOWEJ bitwy - za to dwa dni dzielenia włosa na czworo...

To było do wszystkich...
Na swoją obronę  Wink, mogę powiedzieć ze w międzyczasie rozegrałem osiem "dużych" scenariuszy "Szukamy sposobów 1940-44"  Grin, staram się przetestować tą kampanie do końca...

BTW. Jak się załatwia przydzielenie numerka kampanii?
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #61 : Listopad 08, 2015, 03:47:23 »

Cytuj
BTW. Jak się załatwia przydzielenie numerka kampanii?

Generał Kowdar
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #62 : Listopad 08, 2015, 03:58:04 »

Cytuj
Patrzę na ten wątek - 15 wpisów i ŻADNEJ NOWEJ bitwy - za to dwa dni dzielenia włosa na czworo...

Cytuj
Na swoją obronę  Wink

Przepraszam jeśli zabrzmiało to obcesowo - chodzi mi o to, żeby grać, grać i jeszcze raz grać.
Dwadzieścia najmądrzejszych, teoretycznych wpisów nie zastąpi dwóch scenariuszy rozegranych
w rzeczywistości.

Nie można podchodzić do tego tak, że: "nie zagram póki nie poznam wszystkich niuansów", bo te
niuanse poznaje się najlepiej w trakcie gry. Oczywiście, że trzeba z dziesięć razy przegrać....
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2187


« Odpowiedz #63 : Listopad 08, 2015, 05:13:42 »

Cytuj
Obejrzałem jak Gustlik zagrał ten Ciechanów --> Wszak to sam autor gra

W tej sytuacji powinienem chyba wydać jakiś statement.
................
Patrzę na ten wątek - 15 wpisów i ŻADNEJ NOWEJ bitwy - za to dwa dni dzielenia włosa na czworo...

Przepraszam, że Cię uraziłem --> to było na wesoło, jako żart ...
A, co do dzielenia włosa - puki jest łatwo to wygrywam, a później przegrywam ..
Próbowałem z puli kampanii Kowdara --> od razu dostaje wciry

Więc jeśli chcę  w tą grę grać --> to najwyższy czas poznać zasady nią rządzące.
Jak się je zna , to później można je łamać   .. tak myslę.

Cytuj
A teraz do sympatyka: pamiętaj - jeśli wygrałeś, to znaczy że dobrze grałeś. To wszystko. Reszta przyjdzie z
czasem...
Nie --> to oznacza tylko to, że znam tą mapę i sytuację i rozgrywam tak, jakby wszystkie jednostki przeciwnika były widoczne.
Więc tak naprawdę, oszukuję samego siebie i innych  --> wystarczy zmienić kampanię na taką, jakiej nie znam i wtedy okaże się jakim to świetnym graczem jestem  ...
Cytuj
Nie można podchodzić do tego tak, że: "nie zagram póki nie poznam wszystkich niuansów", bo te
niuanse poznaje się najlepiej w trakcie gry. Oczywiście, że trzeba z dziesięć razy przegrać....
Tu , nie o niuanse chodzi  .. a, wątki techniczne są rzadkie na tym forum --> i wybacz szczerość, ale pisałeś, że wszystko musisz robić sam.
Bez ludzi obeznanych z zasadami gry, nikt nie zrobi scenariusza, kampanii ...
A jeśli uważasz, że nie potrzebnie odciąga ten wątek innych od gry --> to zawsze można go zakończyć .. i ewentualnie przenieść na pocztę między zainteresowanych  ..
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #64 : Listopad 08, 2015, 05:20:05 »

Uważałem, że miasta atakuje się piechotą  ... no cóż  .. a rekon ma zapewnić widoczność.
I generalnie masz rację. Mogłem zaatakować czołgiem, potem kawalerią poprawić. Recon ewentualnie dobija. Zagrałem tak, bo prognoza strat dla reconu była mała = 1.
Zastanowiłem się jeszcze raz nad atakiem na Chorzele. Podejście reconem było ok, ale atak powinien rozpocząć czołg a nie recon. Dlaczego? Na wypadek artylerii wspierającej. Czołg zwykle ma grubszy pancerz i mniej ucierpi. OK w tym przypadku, czołg i recon maja podobne pancerze.

Skoro nauka to dla zasady: w sytuacji jak powyżej najpierw atakuje czołg.
Recon, jak będzie artyleria wspierająca, oberwie, ale odjedzie, no chyba że ktoś nie zostawia mu resztek ruchu...

Dyskusja jest super, bo... po TO właśnie mamy forum, by nawet jeden ruch 30x rozważać. Wink
To zabawa, ale z pasją. Wink

Sympatyk - nie przejmuj się, pytaj. Wink
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #65 : Listopad 08, 2015, 07:35:20 »

Kontynuując turę 1:
Siły w centrum napierają na lotnisko. Ponieważ wchodzą pomiędzy dwa polskie miasta, to występuje zagrożenie kontratakiem z prawej lub lewej flanki. Przydało by się rozpoznać boki. Ale to jest las więc reconem będzie to trwało wieki. Przydał by się samolot. Jedyny, który mamy zaledwie podejrzy naszą prawą flankę. Dodatkowo samolot potrzebny jest nad Mławą, bo tam jest VH i spodziewamy się obrony.
Czas na ryzyko - naprzód osłaniając w miarę artylerię.

Zobacz, jak została ustawiona grupa centralna. Obie artylerie mają bunkier w zasięgu. Piechota jest gotowa do rozminowania. Artyleria jest osłonięta.

Piechotę przydzieloną w centrum chowam w lesie, poza zasięgiem wzroku. 105 mogłem zostawić bo "sięgała" bunkier, ale po pierwsze nie spodziewam się kontrataku, po drugie piechota jest ukryta a ten dodatkowy hex do przodu może się przyda.

Atak z Działdowa:
Pozostać niewidzialnym, czy zaryzykować wykrycie przez ewentualną jednostkę stojącą w lesie?
Ryzykuję - będę widoczny, ale w następnej turze mogę atakować.
Po ruchu reconem wciąż jest szansa na bycie niewidzialnym Smiley

Ustawiam 150 tak, aby w następnej turze dołożyć polskiej artylerii.

Piechota rowerowa blokuje drogę a 105 ustawiam do ewentualnego ataku na jednostki stojące ukryte na skraju lasu. Jestem niewidoczny Smiley

Uwagi do Twojej gry:

Kuklin
Recon z 11ID - wjeżdżasz na nierozpoznane pole. To zła praktyka, choć tutaj można ją wytłumaczyć tym, że to jest  nasz teren. Raczej unikał bym tego. Dalej jest gorzej. Recon zostaje pod bunkrem, czekając na ostrzał z bunkra lub ewentualnej artylerii. Recon powinien podjechać na 2 pola (6,9) aby podejrzeć co jest w mieście i się wycofać poza zasięg wzroku.
* aby podjechać bezpiecznie (nie na granicy widoczności) należy wybrać recon , CTRL+SHIFT+click (14,9) a następnie CTRL+SHIFT+click (15,9). To nowe rozwiązanie pozwalające wyznaczać ścieżkę ruchu.

Dodatkowo wprowadzasz piechotę w zasięg widzenia i strzału bunkra. Niepotrzebnie. Warto zatrzymać się tuż poza polem widzenia ale w zasięgu ruchu piechoty. W następnej turze po przygotowaniu artyleryjskim podejdziesz i zaatakujesz. Jak będziesz miał wystarczające siły, to bunkier zostanie zniszczony a jednostki znikną wrogowi z pola widzenia.

Mława
Wehrmacht na rowerach razem wzdłuż drogi a zmotoryzowani na objazd.

Czemu zostawiłeś artylerię, zamiast podciągnąć za wojskiem. 15 czeska w centrum (19,16)  nawet nie chroni własnej dywizji. Trzeba ją było pchnąć do przodu.





[załącznik usunięty przez administratora]
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2187


« Odpowiedz #66 : Listopad 08, 2015, 08:20:59 »

Jaro, dzięki
Możesz podesłać mi ten plik terenu, z tymi malutkimi znaczkami, co go używasz?
Wtedy lepiej może będę widział, gdzie co stawiam  Grin
Zapisane
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #67 : Listopad 08, 2015, 08:27:20 »

A proszę

[załącznik usunięty przez administratora]
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2187


« Odpowiedz #68 : Listopad 08, 2015, 09:14:03 »

Dzięki  Grin
Zapisane
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #69 : Listopad 09, 2015, 09:38:49 »

Tura 2

Nie zajmuję reconem m. Krzynowłoga Mała bo w razie kontrataku mógłby ponieść starty. Ustawiłem arty tak, aby w następnej turze zdobyć miasto, jeśli się tam ktoś pojawi.

t02-osłona.jpg (w załączniku) - Bunkier wspiera ogniem. Aby ograniczyć straty atakującej piechoty zasłaniam czołgiem linię ognia.
Do ataku wybieram piechotę z większym HA i przede wszystkim inicjatywą.
Wszystko poza polem widzenia i zasięgiem artylerii.
Jednostki podciągam, jednak trzymam je poza zasięgiem arty. Gotowość do likwidacji polskiej 75 w następnej turze. I następna tura powinna być ostatnia dla zespołu uderzeniowego, bo pora wybrać się na Ciechanów.

A teraz Twoja gra:

Czemu mijasz Krzynowłogę Małą bokiem?
Pod Mławą masz 2 recony: jeden powinien jechać z grupą mobilną a drugi rozpoznawać dla piechoty rowerowej
Okolice lotniska - zostawiłeś recona na pożarcie - nieładnie

Stan na koniec tury.



Xlog od początku do końca tury 2.

PS
Jedna tura zajmuje mi tyle, co mały scenariusz...

[załącznik usunięty przez administratora]
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2187


« Odpowiedz #70 : Listopad 09, 2015, 10:33:56 »

Ponownie bardzo Ci dziękuję .

Cytuj
PS
Jedna tura zajmuje mi tyle, co mały scenariusz...

Jeśli masz coś innego do roboty ..  to nie musisz się spieszyć  .. to może poczekać
Właśnie patrzyłem na mapę Dukli, pod kątem terenu   .. to inne spojrzenie to zasługa tego, co tu było napisane 
Dzięki Wszystkim, którzy podzielili się tu swymi uwagami
Zapisane
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #71 : Listopad 09, 2015, 10:57:30 »

Ponownie bardzo Ci dziękuję .

Cytuj
PS
Jedna tura zajmuje mi tyle, co mały scenariusz...

Jeśli masz coś innego do roboty ..  to nie musisz się spieszyć  .. to może poczekać

Jest ok. Tylko niektórzy narzekają, że wolno nam to idzie  Evil
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #72 : Listopad 10, 2015, 10:23:34 »

Tura 3
Główne siły - okolice lotniska - przykład overruna. Artyleria napoczyna, recon zmiękcza ale tylko wtedy, gdy nie psuje to rozpoznania a czołg kończy (przy okazji a nie wymuszony)
Pamiętaj, że overrun się nie uda jeśli jednostka jest wspierana artylerią o sile 10. Mam wrażenie, że inne wsparcie  (AT, Flak) jednostką o stanie 10 również blokuje overrun.

Waldzios - podrzucisz coś na ten temat?

Koło Mławy wprowadzam przydzieloną piechotę w zasięg strzału artylerii. Polacy mają 2 strzały a mój czołg i tak jest na widoku. Dodatkowo jeśli AI zaatakuje piechotą moją piechotę, to artyleria udzieli wsparcia. Wiem, jestem wredny i okrutny.

A teraz o Twojej grze.
Mława
Atak od północy mówi mi że jesteś twardziel. Przecież już wiesz, że jest tam artyleria. Atak pod ogniem arty wspierającej to słaby pomysł. Podciągasz siły i dajesz pracować artylerii (niech wybije jednostki z pierwszej linii).
Miałeś farta i uratowały Cię dobre wyniki rzutów kością


Tura 4

Bez żadnych specjalnych zdarzeń.

Twoja gra:
Zdecydowany atak piechoty pod Mławą. Udało się więc jest ok. Ja gram ostrożniej.
Ten pomysł ze spadochroniarzami? Podoba mi się. Szkoda, że sam na to nie wpadłem. Dzięki - znowu się czegoś nauczyłem.
Pod Przasnyszem dobry atak - formacja razem. Tylko artyleria nie kryje recona. Może warto by ją w takim razie podciągnąć. AI uderzy na recona, bo ma jeden z najwyższych priorytetów.

PS
xlogi osobno na każdą turę. Dodatkowo gram na trochę innej wersji gry, bo testuję poprawki obsługi xlogów.

EDIT:
końcówka 4 tury jest spaprana przez błąd gry opisany w wątku, w którym gra Gustlik. Poprawię i zamieszczę drugi xlog.


[załącznik usunięty przez administratora]
« Ostatnia zmiana: Listopad 10, 2015, 10:34:45 wysłane przez Jaro » Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Online Online

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #73 : Listopad 10, 2015, 10:49:32 »

Pamiętaj, że overrun się nie uda jeśli jednostka jest wspierana artylerią o sile 10. Mam wrażenie, że inne wsparcie  (AT, Flak) jednostką o stanie 10 również blokuje overrun.

Waldzios - podrzucisz coś na ten temat?
Nie znam szczegółów. Trzeba by spytać Luisa.
Podejrzewam ze to się sprowadza do przewidywanych wyników.

Z algorytmów PG2 wynika, że jeśli jednostka ma 10sp (lub więcej), to przewidywany wynik (prognoza) zawsze wskazuje co najmniej 1sp po stronie zniszczonych (niezależnie od rzeczywistych szans).
Zakładam ze aby 'overrun' się udał, prognoza ataku musi gwarantować zniszczenie przeciwnika (bez strat własnych), a decyzja o powodzeniu 'overruna' jest podejmowana na podstawie prognozy ataku...
Więc jeśli daną jednostkę wspiera artyleria/ppanc o sile 10, to przewidywany wynik zawsze gwarantuje zniszczenie 1sp jednostki atakującej, czyli w efekcie nieudany 'overrun'.

Z tego samego powodu nie da się zrobić 'overruna' jednostki ze stanami 10sp (i więcej)...
« Ostatnia zmiana: Listopad 10, 2015, 11:03:16 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #74 : Listopad 10, 2015, 11:04:07 »

Dzięki Waldzios.

W załączeniu poprawiony Xlog. Przy okazji zdecydowałem się na zakup Stukasa. Wolał bym artylerie, ale nie zdąży dojechać. Może go sprzedam po bitwie, bo brakuje mi czołgów, artylerii i obrony plot. Zobaczymy.

[załącznik usunięty przez administratora]
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.067 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.008s, 1q)