Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 19, 2024, 05:03:48 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Prośba do grających kampanie morskie !!!  (Przeczytany 5891 razy)
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« : Luty 07, 2016, 10:53:23 »

Zauważyłem, że baterie lądowe, czy to fortyfikacje typu Coastal Artillery, czy zwykłe działa z klasy ART - NIE PODEJMUJĄ ostrzału jednostek morskich. Można im pływać pod nosem - i nic. Nie strzelają nawet do bezbronnych transportów morskich.

Czy ktoś spotkał coś podobnego?

Sporawa jest dość pilna, bo jest kampania na ukończeniu, a tu taki babol.....
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #1 : Luty 07, 2016, 11:48:07 »

Powiem, że baterie artylerii nadbrzeżnej są ok. Tzn. odpowiadają na ostrzał z okrętów, w swojej turze strzelają po wszystkim co mają w zasięgu i to widzą. Zastanawiam się czy ostrzał każdego okrętu wchodzącego w ich zasięg niejako z automatu nie spowoduje szybkiego wyczerpania amunicji i czy tak działające baterie artylerii nadbrzeżnej nie staną się mordercze dla desantu. Wyobraźmy sobie sytuację z dwoma bateriami artylerii nadbrzeżnej (jedna kal.381 druga kal.150) ulokowane tak że mogą ostrzelać cele symultanicznie. Wejście w ich zasięg i pole widzenia to zatopienie każdego transportowca wchodzącego w ich zasięg. Do tego dołożyć ze 2 baterie zwykłej artylerii i nawet jak coś dopłynie do brzegu to nie wyląduje.
« Ostatnia zmiana: Luty 07, 2016, 12:47:32 wysłane przez Rudel » Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #2 : Luty 07, 2016, 02:03:25 »

Teraz gram "Kwitnące wiśnie" i nie zauważyłem tego problemu. Jak się desantuję i moje transportowce lub okręty znajdą się w zasięgu dział morskich, to są atakowane. Kiedyś pamiętam spotkałem się z czymś takim, że faktycznie dziwiłem się czemu artyleria nadmorska nie strzela w moje okręty, ale jak się bliżej przypatrzyłem, to okazało się, że pomiędzy działem a okrętem był ląd (chyba z miastem  albo lasem ) i już nie pamiętam, albo działo okrętu nie widziało, albo nie strzelało ponad tą przeszkodą.
Może u Ciebie jest coś podobnego (na mapie prawie tego nie było widać, to był taki hex pół morza, pół lądu) ?
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #3 : Luty 07, 2016, 02:27:44 »

Cytuj
ale jak się bliżej przypatrzyłem, to okazało się, że pomiędzy działem a okrętem był ląd

No faktycznie - pół heksa lądu, a "Boccage" było....
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #4 : Luty 07, 2016, 04:12:41 »

Być może warto rozważyć przeniesienie wspomnianych dział do klasy artylerii??
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #5 : Luty 07, 2016, 08:00:18 »

Z jednym tylko zastrzeżeniem - artyleria ma karę za walkę "w zwarciu", bombardowanie też jej bardzo "szkodzi" - a to jednak zawsze były dość solidnie ufortyfikowane miejsca. Jako forty bardzo dobrze się bronią...
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #6 : Luty 08, 2016, 12:16:19 »

Z jednym tylko zastrzeżeniem - artyleria ma karę za walkę "w zwarciu", bombardowanie też jej bardzo "szkodzi" - a to jednak zawsze były dość solidnie ufortyfikowane miejsca. Jako forty bardzo dobrze się bronią...
Teoretycznie, kary można zniwelować, są to stałe wartości, w postaci bonusu do obrony przeciwnika,  +3 przy ataku na artylerie i +8 dla okrętów w walce z jednostkami lądowymi (nie dotyczy fortów), czyli po zwiększeniu NA fortu o +8/11 punktów, efektywność powinna się wyrównać...

Kara do inicjatywy nie ma dużego znaczenia, bo w walce fort vs okręt inicjatywa tak czy inaczej się nie wlicza...

W walce z jednostkami naziemnymi taki fort mógłby nawet być odporniejszy, przeciwko czołgom nie przegrywałby inicjatywy w zwarciu, a piechota nie używałaby automatycznie 'close combat'...

Znajdę chwile czasu to przetestuje i dam znać...
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
bobafett2
Generał brygady (Brigadier General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 266



« Odpowiedz #7 : Luty 17, 2016, 09:55:39 »

W moim stylu gry takie fortyfikacje giną z marszu lotnictwo je łyka jak swieże bułeczki.Tak po prawdzie obojętnym jest czy są czy nie urozmaicają widok ogólny ale to tylko mój  punkt widzenia.
Zapisane

Nie wygrywa się wojny ginąc,ginąć ma wróg.
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.061 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.006s, 1q)