Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 29, 2024, 02:59:04 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3 ... 12   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: G36 GREATER AMERICA v.4.1 Jaro na 200% - Morskie szkolenie  (Przeczytany 43215 razy)
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« : Czerwiec 26, 2016, 09:47:05 »

Postanowiłem nauczyć się grać kampanie morskie. Wybór padł na GREATER AMERICA. 200% pomoże zniwelować popełniane błędy.

 1   Ethiopia

Plan to wziąć wszystkie punkty. Ale czy wystarczy czasu? Jak podzielić siły.
Kawalerzyści wsparci przez CKM atakują wschodnim krańcem na południe celem zdobycia SH i lotniska
Reszta sił uderza wzdłuż drogi na drugie lotnisko. Co do przejścia w górach pomiędzy dwa VH nie podjąłem jeszcze decyzji. Włoski kontratak paradoksalnie pozwala podjąć decyzję. Likwidując wrogie siły odzywają się włoskie działa w miastach. to w centralnej części mapy na przejściu do VH jest w zasięgu mojego czołgu, który wywiązuje się z zadania. Piechota zajmuje puste miasto i już mam podzielne siły. Reszta podchodzi pod drugie miasto. Dokupuje myśliwca, bo mój nie dał rady strącić makaroniarzy a zależało mi na zejściu z oczy włoskiego działa. Dalej bez zbytniego oporu posuwamy się trzema kolumnami. Dokupiony samolot rozpoznawczy pełni role zwiadu. Środkowa kolumna utknęła. Dodatkowo czołg nadział się na ukrytych bandytów - na szczęście bez poważnych konsekwencji.  Samolotami wspieram środkową kolumnę i powoli przebijam się do SH. Pozostałe siły postępują zgodnie z planem. Arty łapie dowódcę w TH. Zachodni VH jest już mój a piechota i inżynierowie dostają dowódców. Na wschodzie po rozpoznaniu lotniska i braku obrony plot samoloty zmiękczają obronę. Kawaleria obchodzi pozycje piechoty i likwiduje moździerz. CMK dzielnie wspiera i zasłużył na dowódcę. Dokupiono niedawno artyleria jest już blisko. Pomogła odzyskać inicjatywę bojową środkowej grupie i razem zdobywają ostatni VH. Nie zajmuje go jednak bo prestiż to ważna rzecz. Zdobywam lotnisko i SH na południowym wschodzie i wycofuje siły do obrony VH. Boję się zabłąkanego oddziału, który może coś popsuć. Jeszcze tylko cztery tury oczekiwania (jak pisałem kasa ważna rzecz) i czas dostać proto: bombowiec TBD Devastator. Bardzo mile widziany.

Następny scenariusz już z okrętami. I tu poproszę o wskazówki.
- jakie okręty mogą zdobywać porty?
- jaki jest optymalny skład grupy bojowej floty?
- od czego zaczynacie budować swoją flotę?

Ja lubię kupować najlepszą z dostępnych jednostek, aby zaoszczędzić na unowocześnianiu. Planuję zakup pancernika Colorado - największy zasięg i inicjatywa oraz niszczyciela Bagley (zasięg i inicjatywa) (raczej przyjdzie mi go dokupić w trakcie, bo i tak nie będzie gdzie rozstawić). Kasy na nic więcej nie starczy a i tak brakuje mi kilka pp.

Na morzu mam tylko dwa punkty rozstawienia, więc muszę wystawić piechotę i okręt, aby zdobyć bazę na wschodzie (brak transportów lotniczych). Ale muszę też szybko wrócić na zachód, bo w portach mogą być dowódcy dla okrętów.






Kod:
OpenGen 0.90.53.4 * (4 May 2016)  *  AI: Default
Efile folder: C:\Games\OpenGeneral-PL\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.3
Campaign: G36 GREATER AMERICA v.4.0,  *  Player prestige modifier 200%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Ethiopia , #0 , Brilliant Victory , score:42  +++  Proto: TBD Devastator
--
Campaign score: 42  *  Average: 42

..
Current scenario: Massawa,  VH prestige is 720 ,  All map prestige is: 1120
Army cost: 1128 , Current prestige is 4119
AI stance is Aggressive
if BV: +2200, African Shuffle , cap disabled, 11 turns prestige: 1090
if V : +1000, African Shuffle , cap disabled, 14 turns prestige: 1090
if TV: +800, African Shuffle , cap disabled, 17 turns prestige: 1090
if Ls: +50, African Shuffle , cap disabled, 17 turns prestige: 1090

[u]Infantry[/u]
*  Infantry 1938 , 6x6 Truck ,  , 1 bars , 129 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:001  [+53 exp]
*  Engineers 1938 , 6x6 Truck ,  , 2 bars , 204 exp , USA , 10/10 , Influence  , 1 kill , 0 pp - U:002  [+128 exp]
*  Cavalry ,  , 1 bars , 114 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:005  [+38 exp]
*  Infantry 1938 , 6x6 Truck ,  , 1 bars , 125 exp , USA , 10/10 , First Strike  , 0 kill , 0 pp - U:006  [+49 exp]

[u]Tank  [/u]
*  M2A2 ,  , 1 bars , 147 exp , USA , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:008  [+71 exp]

[u]Recon[/u]
*  M3 Scout Car ,  , 1 bars , 116 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:007  [+40 exp]

[u]Anti-tank[/u]
*  MG .50 cal. , 6x6 Truck ,  , 1 bars , 114 exp , USA , 10/10 , Aggressive Attack  , 0 kill , 0 pp - U:003  [+38 exp]

[u]Artillery[/u]
*  75mmM1 , 6x6 Truck ,  , 1 bars , 111 exp , USA , 10/10 , Resilience  , 0 kill , 0 pp - U:004  [+35 exp]
 155mm Gun M1918 , 6x6 Truck ,  , 0 bars , 6 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 516 pp - U:011  [+6 exp]

[u]Fighter[/u]
 Seversky P-35 ,  , 1 bars , 134 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 360 pp - U:009  [+134 exp]
*  Seversky P-35 ,  , 2 bars , 220 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:012  [+133 exp]

[u]Tactical Bomber[/u]
 O3U Corsair ,  , 0 bars , 13 exp , USA , 10/10 , Recon, 0 kill , 252 pp - U:010  [+13 exp]
+  TBD Devastator ,  , 0 bars , 0 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:013

Player 1 : USA
Killed: INF:8    TNK:1    AT:1    FORT:1    ATY:4    FTR:1      Total: 16
Lost  :   Total: 0

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   4 Units *  2 Leaders      Total :    572 exp,      7 kill,      0 pp    Average:    143 exp,      2 kill,      0 pp
Tank           *   1 Units *  0 Leaders      Total :    147 exp,      6 kill,      0 pp    Average:    147 exp,      6 kill,      0 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    116 exp,      0 kill,      0 pp    Average:    116 exp,      0 kill,      0 pp
Anti-tank      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    114 exp,      0 kill,      0 pp    Average:    114 exp,      0 kill,      0 pp
Artillery      *   2 Units *  1 Leaders      Total :    117 exp,      2 kill,    516 pp    Average:     59 exp,      1 kill,    258 pp
Fighter        *   2 Units *  0 Leaders      Total :    354 exp,      1 kill,    360 pp    Average:    177 exp,      1 kill,    180 pp
Tactical Bomber *   2 Units *  0 Leaders      Total :     13 exp,      0 kill,    252 pp    Average:      7 exp,      0 kill,    126 pp
* Summary:     *  13 Units *  4 Leaders      Total :   1433 exp,     16 kill,   1128 pp    Average:    110 exp,      1 kill,     87 pp


Player 1  USA   has 14 units total (core+aux):
Infantry :  5
Tank   :  1
Recon :  1
Anti-tank :  1
Artillery :  2
Fighter :  2
Tactical Bomber :  2


Player 2 Italy - estimated force: 15 units
Infantry / Anti-tank : 22%
Recon / Tank   :  7%
Air Defense / FlaK :  0%
Air :  7%
Naval :  0%

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

*SCENARIO OPTIONS*
Use current / basic strength as defined (so no reset current to basic)
Allow to BLOW
Allow to REPAIR
Allow to BUILD
Allow barrage fire
True range 0 (cannot fire to surrounding hexes)
True spotting 0 (cannot spot surrounding hexes)
Mountains,Cities && Forest blocks direct LOF even if range>2
Extended LOS rules (Forest,... blocks LOS, limited Air LOS )
Air units can be intercepted by air defense units
Allow roads on any terrain (even ocean)
Reinforces arrive when player gets active
Core added are free (don't count against cap)
Extended naval rules

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 26, 2016, 11:52:02 wysłane przez Jaro » Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2187


« Odpowiedz #1 : Czerwiec 26, 2016, 10:05:25 »

A dlaczego nie grasz wersji 4.1?  Ta kampania jest umieszczona w rankingu ...
http://www.forum.gildiageneralow.pl/kampanie-prezentacje-i-opisy-autorow/kampania-g36-'greater-america'/msg41416/#msg41416
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #2 : Czerwiec 26, 2016, 10:17:40 »

Cytuj
A dlaczego nie grasz wersji 4.1?  Ta kampania jest umieszczona w rankingu ...

No właśnie. Wersja 4.0 może się okazać niewygrywalna w Islandii... W najnowszej jest już poprawka.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #3 : Czerwiec 26, 2016, 10:25:30 »

Bo nie zaktualizowałem gry Sad. Pobiorę nową wersję i zagram jeszcze raz.
A miałem tylu dowódców...
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #4 : Czerwiec 26, 2016, 10:49:04 »

Cytuj
Następny scenariusz już z okrętami. I tu poproszę o wskazówki.

Cytuj
- jakie okręty mogą zdobywać porty?

Te z funkcją "H" - "Capture hexes" - generalnie krążowniki i pancerniki (chyba lotniskowce też powinny).

Cytuj
- jaki jest optymalny skład grupy bojowej floty?

Każdy Ci napisze co innego

Cytuj
- od czego zaczynacie budować swoją flotę?

Jak wyżej, z tym że oczywiście jest to limitowane możliwościami finansowymi. Jak się przekonasz,
w tej kampanii czasem dobrze mieć więcej słabszych klas niż np: wypasione pancerniki - ale tylko dwa.

Pokrótce:

Lotniskowiec - wprawdzie zawsze możesz desantować saperów, żeby Ci zbudowali lotnisko, ale
samoloty dobrze mieć od początku - poza tym możesz nie zdążyć zbudować.... Banghead

Pancernik - klasa oczywista, ale droga. Tak jak napisałeś - lepiej mieć najnowsze niż płacić za
upgrady - rzecz w tym, że w USN pancerniki wchodzą stopniowo. Na przykład u Japończyków
poza typem Yamato, nowoczesne pancerniki są od już końca lat 30-tych. U amerykanów upgrade
będzie niezbędny. Colorado, to jednak konstrukcja z I wojny.

Krążownik - czasem jedyne wyjście gdy nie stać Cię na pancernik. Byłby idealny - niestety w
konfrontacji z pancernikami przegrywa zasięgiem dział. Chociaż, gdyby opanować walkę
połączonymi siłami krążowników i lotnictwa pokładowego, to kto wie, czy nie dałoby się grać
bez pancerników...?

Krążownik lekki
- pozornie klasa bez sensu - ale pamiętaj jest to najmniejsza i najtańsza klasa
mająca samoloty rozpoznawcze. W przypadku niektórych szczególnych flot (Włochów) krążowniki
lekkie są też pieruńsko szybkie.

Niszczyciel - pod wieloma względami Twój "koń roboczy". Brakuje mu tylko "overruna". Ale jest
jeden warunek - musi się naumieć. Niszczyciel bez doświadczenia, to tarcza strzelecka. Jak się
nauczy będzie: osłaniał desant, zwalczał OP, wspierał oddziały na brzegu - no i wpływał na płytkie
akweny, co oszczędzi Ci płaczu kiedy się okaże że pancernik gdzieś nie wejdzie.

Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #5 : Czerwiec 26, 2016, 10:57:04 »

A zagramy porównawczo? W tym, samym wątku?
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #6 : Czerwiec 26, 2016, 11:55:12 »

Serdeczne dzięki za wskazówki.

Jasne - gramy porównawczo (gram na 200%). Tylko mogę grać powoli, bo nie zawsze mam chwilę.
Biorę się za Etiopię.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #7 : Czerwiec 26, 2016, 11:59:51 »

Z obrazkami strategicznymi - dobra?
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #8 : Czerwiec 26, 2016, 12:16:25 »

OK
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #9 : Czerwiec 26, 2016, 12:25:06 »

No to plan ataku. Znak zapytania - tu podejmę decyzję o podziale wojsk na kierunki.

Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #10 : Czerwiec 26, 2016, 01:15:46 »

Niszczyciel - pod wieloma względami Twój "koń roboczy". Brakuje mu tylko "overruna". Ale jest
jeden warunek - musi się naumieć. Niszczyciel bez doświadczenia, to tarcza strzelecka. Jak się
nauczy będzie: osłaniał desant, zwalczał OP, wspierał oddziały na brzegu - no i wpływał na płytkie
akweny, co oszczędzi Ci płaczu kiedy się okaże że pancernik gdzieś nie wejdzie.

Sory, że się wciskam w dyskusję, ale jak się zwalcza OP? Grałem 2 kampanie morskie i w żadnej nie miałem możliwości oddania strzału niszczycielem do OP. Po prostu nie było takiej możliwości, tak jak nie da się strzelić działem plot w jednostkę naziemną.
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #11 : Czerwiec 26, 2016, 01:22:23 »

Cytuj
ale jak się zwalcza OP? Grałem 2 kampanie morskie i w żadnej nie miałem możliwości oddania strzału niszczycielem do OP. Po prostu nie było takiej możliwości, tak jak nie da się strzelić działem plot w jednostkę naziemną.

Bo OP zwalcza się z jednego heksa, a nie z pełnego zasięgu niszczyciela.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #12 : Czerwiec 26, 2016, 01:31:21 »

1   Ethiopia

W drugiej turze po bohaterskim ataki pojawia się dowódca na myśliwcu. Dokupuję jeszcze samolot rozpoznawczy. Na południe rusza czołg z jedną piechotą. Druga piechota, inżynierowie, recon i działo atakują drogą w kierunku lotniska. Największe siły na kierunku okrążającym a nie głównym...
W trzeciej turze nadziewam się na pułapkę - ukrytą piechotę. Moja piechota dostała lanie, ale żyje. Dokupuję artylerię, bo w tej sytuacji to natarcie środkowej kolumny utknie. Co mogło pójść źle, to poszło. Włoski myśliwiec przeżył atak mimo, że prognozy mówiły inaczej.  Natarcie utknęło na dobre. Artyleria już blisko, więc w następnej turze sprawa się wyjaśni.

Sytuacja się pochrzaniła. Kawaleria na wschodzie dostała baty i musiałem ją wycofać. Piechota z centrum też oberwała i musi być wycofana. Ósma tura i VH opanowane. Gra się jeszcze toczy o prestiż (SH na południowym wschodzie. Turę wcześniej kupiłem bombowiec, ale ma mało amunicji, więc idzie powoli.
W 10 turze brawurową szarżą kawalerii (miała 4 pkt) zdobywam SH a kawaleria dowódcę - Mountain training. Na koniec tury mam już wszystko, ale czekam do końca - punkty się przydadzą.

Na koniec proto bombowiec - Devastator.


Raport po bitwie:

OpenGen 0.90.53.0 * (15 Apr 2016)  *  AI: Default
Efile folder: C:\Games\OpenGeneral-PL\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.3
Campaign: G36 GREATER AMERICA v.4.1,  *  Player prestige modifier 200%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Ethiopia , #0 , Brilliant Victory , score:43
--
Campaign score: 43  *  Average: 43

..
Current scenario: Ethiopia,  VH prestige is 320 ,  All map prestige is: 960
Army cost: 1176 , Current prestige is 871
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Defensive
if BV: +3200, Massawa , cap disabled, 12 turns prestige: 1080
if V : +2100, Massawa , cap disabled, 14 turns prestige: 1080
if TV: +1100, Massawa , cap disabled, 16 turns prestige: 1080
if Ls: +50, Massawa , cap disabled, 16 turns prestige: 1080

Infantry
*  Infantry 1938 , 6x6 Truck ,  , 1 bars , 132 exp , USA , 7/10 , 3 kill , 0 pp - U:001  [+56 exp]
*  Engineers 1938 , 6x6 Truck ,  , 1 bars , 125 exp , USA , 8/10 , 2 kill , 0 pp - U:002  [+49 exp]
*  Cavalry ,  , 1 bars , 104 exp , USA , 2/10 , Mountain Training  , 2 kill , 0 pp - U:005  [+28 exp]
*  Infantry 1938 , 6x6 Truck ,  , 1 bars , 111 exp , USA , 2/10 , 1 kill , 0 pp - U:006  [+35 exp]

Tank 
*  M2A2 ,  , 1 bars , 109 exp , USA , 8/10 , 5 kill , 0 pp - U:008  [+33 exp]

Recon
*  M3 Scout Car ,  , 0 bars , 78 exp , USA , 9/10 , 0 kill , 0 pp - U:007  [+2 exp]

Anti-tank
*  MG .50 cal. , 6x6 Truck ,  , 1 bars , 188 exp , USA , 6/10 , 0 kill , 0 pp - U:003  [+112 exp]

Artillery
*  75mmM1 , 6x6 Truck ,  , 1 bars , 112 exp , USA , 10/10 , Infiltration Tactics  , 0 kill , 0 pp - U:004  [+36 exp]
 155mm Gun M1918 , 6x6 Truck ,  , 0 bars , 18 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 516 pp - U:011  [+18 exp]

Fighter
*  Seversky P-35 ,  , 2 bars , 201 exp , USA , 8/10 , Aggressive Attack  , 4 kill , 0 pp - U:025  [+114 exp]

Tactical Bomber
 O3U Corsair ,  , 0 bars , 64 exp , USA , 7/10 , Recon, 0 kill , 252 pp - U:010  [+64 exp]
 SB2U Vindicator ,  , 0 bars , 32 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 408 pp - U:012  [+32 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:9    TNK:1    AT:1    FORT:1    ATY:4    FTR:1      Total: 17
Lost  :   Total: 0

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   4 Units *  1 Leaders      Total :    472 exp,      8 kill,      0 pp    Average:    118 exp,      2 kill,      0 pp
Tank           *   1 Units *  0 Leaders      Total :    109 exp,      5 kill,      0 pp    Average:    109 exp,      5 kill,      0 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :     78 exp,      0 kill,      0 pp    Average:     78 exp,      0 kill,      0 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    188 exp,      0 kill,      0 pp    Average:    188 exp,      0 kill,      0 pp
Artillery      *   2 Units *  1 Leaders      Total :    130 exp,      0 kill,    516 pp    Average:     65 exp,      0 kill,    258 pp
Fighter        *   1 Units *  1 Leaders      Total :    201 exp,      4 kill,      0 pp    Average:    201 exp,      4 kill,      0 pp
Tactical Bomber *   2 Units *  0 Leaders      Total :     96 exp,      0 kill,    660 pp    Average:     48 exp,      0 kill,    330 pp
* Summary:     *  12 Units *  3 Leaders      Total :   1274 exp,     17 kill,   1176 pp    Average:    106 exp,      1 kill,     98 pp


Player 1  USA   has 13 units total (core+aux):
Infantry :  5
Tank   :  1
Recon :  1
Anti-tank :  1
Artillery :  2
Fighter :  1
Tactical Bomber :  2

Player 2  Italy   has 1 units total (core+aux):
Fortification :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

*SCENARIO OPTIONS*
Use current / basic strength as defined (so no reset current to basic)
Play custom music during Scenario File
Allow to BLOW
Allow to REPAIR
Allow to BUILD
Allow barrage fire
True range 0 (cannot fire to surrounding hexes)
True spotting 0 (cannot spot surrounding hexes)
Mountains,Cities && Forest blocks direct LOF even if range>2
Extended LOS rules (Forest,... blocks LOS, limited Air LOS )
Air units can be intercepted by air defense units
Allow roads on any terrain (even ocean)
Reinforces arrive when player gets active
Core added are free (don't count against cap)
Extended naval rules
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #13 : Czerwiec 26, 2016, 02:21:47 »

Też dołączę, w sumie zbyt gorąco by zająć się czym innym... Wink;

Tej wersji jeszcze nie grałem. Dla uatrakcyjnienia rozgrywki, spróbuje rozegrać bez pancerników...;


1. Ethiopia

OpenGen 0.90.53.0 * (15 Apr 2016)  *  AI: Default
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.3
Campaign: G36 GREATER AMERICA v.4.1,  *  Player prestige modifier 200%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Ethiopia , #0 , Brilliant Victory , score:42
--
Campaign score: 42  *  Average: 42

..
Current scenario: Ethiopia,  VH prestige is 320 ,  All map prestige is: 960
Army cost: 1020 , Current prestige is 1120
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Defensive
if BV: +3200, Massawa , cap disabled, 12 turns prestige: 1080
if V : +2100, Massawa , cap disabled, 14 turns prestige: 1080
if TV: +1100, Massawa , cap disabled, 16 turns prestige: 1080
if Ls: +50, Massawa , cap disabled, 16 turns prestige: 1080

Piechota
*  Infantry 1938 , 6x6 Truck ,  , 1 bars , 100 exp , USA , 9/10 , 1 kill , 0 pp - U:001  [+24 exp]
*  Engineers 1938 , 6x6 Truck ,  , 2 bars , 208 exp , USA , 6/10 , Superior Maneuver  , 2 kill , 0 pp - U:002  [+132 exp]
*  Cavalry ,  , 0 bars , 94 exp , USA , 4/10 , 0 kill , 0 pp - U:005  [+18 exp]
*  Infantry 1938 , 6x6 Truck ,  , 1 bars , 126 exp , USA , 3/10 , 1 kill , 0 pp - U:006  [+50 exp]

Czołg
*  M2A2 ,  , 1 bars , 188 exp , USA , 3/10 , 4 kill , 0 pp - U:008  [+112 exp]

Rozpoznanie
*  M3 Scout Car ,  , 0 bars , 90 exp , USA , 9/10 , 0 kill , 0 pp - U:007  [+14 exp]

Artyleria ppanc.
*  MG .50 cal. , 6x6 Truck ,  , 1 bars , 131 exp , USA , 8/10 , 1 kill , 0 pp - U:003  [+55 exp]

Artyleria
*  75mmM1 , 6x6 Truck ,  , 1 bars , 134 exp , USA , 10/10 , Devastating Fire  , 2 kill , 0 pp - U:004  [+58 exp]
 155mm Gun M1918 , 6x6 Truck ,  , 0 bars , 10 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 516 pp - U:010  [+10 exp]

Myśliwiec
*  Seversky P-35 ,  , 2 bars , 233 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:025  [+146 exp]

Bomb. taktyczny
 PBY-5 Catalina ,  , 0 bars , 24 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 504 pp - U:028  [+24 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:8    TNK:1    AT:1    FORT:1    ATY:3    FTR:1      Total: 15
Lost  :   Total: 0

BV  1
V   0
TV  0
L   0


2.  Massawa

OpenGen 0.90.53.0 * (15 Apr 2016)  *  AI: Default
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.3
Campaign: G36 GREATER AMERICA v.4.1,  *  Player prestige modifier 200%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Ethiopia , #0 , Brilliant Victory , score:42  +++  Proto: F2A-1 Buffalo
 2   Massawa , #1 , Brilliant Victory , score:45
--
Campaign score: 87  *  Average: 43

..
Current scenario: Massawa,  VH prestige is 480 ,  All map prestige is: 880
Army cost: 5136 , Current prestige is 2090
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Aggressive
if BV: +2200, African Shuffle , cap disabled, 11 turns prestige: 1090
if V : +1000, African Shuffle , cap disabled, 14 turns prestige: 1090
if TV: +800, African Shuffle , cap disabled, 17 turns prestige: 1090
if Ls: +50, African Shuffle , cap disabled, 17 turns prestige: 1090

Piechota
*  Infantry 1938 , 6x6 Truck ,  , 1 bars , 104 exp , USA , 8/10 , 1 kill , 0 pp - U:001  [+4 exp]
*  Engineers 1938 , 6x6 Truck ,  , 2 bars , 229 exp , USA , 5/10 , Superior Maneuver  , 3 kill , 0 pp - U:002  [+21 exp]
*  Cavalry ,  , 1 bars , 152 exp , USA , 5/10 , 3 kill , 0 pp - U:005  [+58 exp]
*  Infantry 1938 , 6x6 Truck ,  , 2 bars , 219 exp , USA , 3/10 , Infiltration Tactics  , 1 kill , 0 pp - U:006  [+93 exp]

Czołg
*  M2A2 ,  , 2 bars , 259 exp , USA , 6/10 , 7 kill , 0 pp - U:008  [+71 exp]

Rozpoznanie
*  M3 Scout Car ,  , 1 bars , 119 exp , USA , 8/10 , 1 kill , 0 pp - U:007  [+29 exp]

Artyleria ppanc.
*  MG .50 cal. , 6x6 Truck ,  , 1 bars , 154 exp , USA , 9/10 , 3 kill , 0 pp - U:003  [+23 exp]

Artyleria
*  155mm Gun M1918 , 6x6 Truck ,  , 1 bars , 181 exp , USA , 10/10 , Devastating Fire  , 5 kill , 0 pp - U:004  [+47 exp]
 155mm Gun M1918 , 6x6 Truck ,  , 0 bars , 32 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 516 pp - U:009  [+22 exp]

Myśliwiec
*  Seversky P-35 ,  , 3 bars , 308 exp , USA , 9/10 , 6 kill , 0 pp - U:010  [+75 exp]
+  F2A-1 Buffalo ,  , 0 bars , 57 exp , USA , 8/10 , 2 kill , 0 pp - U:012  [+57 exp]

Bomb. taktyczny
 PBY-5 Catalina ,  , 0 bars , 61 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 504 pp - U:011  [+37 exp]
 O3U Corsair (CV),  , 0 bars , 20 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 252 pp - U:038  [+20 exp]

Niszczyciel
 Porter ,  , 0 bars , 75 exp , USA , 9/10 , 2 kill , 1200 pp - U:037  [+75 exp]

Krążownik
 New Orleans CA (Planes:1/1),  , 0 bars , 40 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 2664 pp - U:036  [+40 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:20   TNK:2    RCN:1    AT:1    FORT:2    ATY:6    FTR:2    TB:1    DD:1    CRs:2      Total: 38
Lost  :   Total: 0

BV  2
V   0
TV  0
L   0
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #14 : Czerwiec 26, 2016, 03:13:44 »

No to... let's rock!

1   Ethiopia

Każdy, kto oglądał horrory kategorii "D" wie, że rzeź zaczyna się w momencie, gdy pada hasło "rozdzielmy się" (a zawsze pada).
Zatem nie chcąc być zaszlachtowanym jak grupa studentów na wycieczce - uderzam wszystkim siłami na małą flagę "1".
Broni jej działo czołg i piechota, potem dociera jeszcze jedna z liderem "CE". Recon skończył z 2 punktami, ale wziął na klatę wroga jak Lewandowski i pozwolił pozostałym pozamiatać. Dopiero teraz dzielę siły na grupy dla kierunków "3" i "4"

Kawaleria "2" jako jedyni "soliści" nie biorą udziału w rzezi - ruszają wschodnią ścieżką w kierunku SHexa, ale rozważnie zatrzymują się w górach. Po co...to się okaże.

Po trzech kolejkach mam kasę na ATY 155mm, która rusza natychmiast czarnym szlakiem i wymiata wszystkie resztki jakie pozostały po poprzednich starciach.

Szlak niebieski "3", to droga dla piechoty i czołgu, którzy, po krótkiej potyczce z dwoma oddziałami w pierwszym miasteczku, nie niepokojeni przez nikogo objeżdżają dwa płatne heksy - w tym lotnisko. Dlaczego czołg tamtędy? BO MUSZĘ MIEĆ NA NIM LIDERA!   Wink

Dokupuję samolot - Vindykatora. Owszem są silniejsze, ale chcę mieć od razu pokładowy.

Kupiona artyleria, idąc nadal czarnym szlakiem, pomaga wybić obrońców środkowego VHeksa i skręca w góry, w stronę czekającej (właśnie dlatego) kawalerii.

Reszta czerwonych i niebieskich posuwa się drogą przez Vheks "4", ale NIE ZAJMUJE GO, bo trzeba jeszcze załatwić
obrońców lotniska i SHexa na wschodzie. Marsz nie musi być szybki - teraz kawaleria, mając osłonę artylerii, może ruszać z
gór i kończyć historię zdobywając jeszcze ekstra doświadczenie.

W sumie - to tyle.



OpenGen 0.90.52.17d * (13 Mar 2016)  *  AI: Default
Efile folder: F:\OpenGen\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.3
Campaign: G36 GREATER AMERICA v.4.1,  *  Player prestige modifier 200%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Ethiopia , #0 , Brilliant Victory , score:42
--
Campaign score: 42  *  Average: 42

..
Current scenario: Ethiopia,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 160
Army cost: 924 , Current prestige is 1216
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Defensive
if BV: +3200, Massawa , cap disabled, 12 turns prestige: 1080
if V : +2100, Massawa , cap disabled, 14 turns prestige: 1080
if TV: +1100, Massawa , cap disabled, 16 turns prestige: 1080
if Ls: +50, Massawa , cap disabled, 16 turns prestige: 1080

Infantry
*  Infantry 1938 , 6x6 Truck ,  , 0 bars , 96 exp , 8/10 , 0 kill ,  0 pp  [+20 exp]
*  Engineers 1938 , 6x6 Truck ,  , 0 bars , 83 exp , 9/10 , 2 kill ,  0 pp  [+7 exp]
*  Cavalry ,  , 1 bars , 172 exp , 3/10 , 1 kill ,  0 pp  [+96 exp]
*  Infantry 1938 , 6x6 Truck ,  , 1 bars , 148 exp , 8/10 , 2 kill ,  0 pp  [+72 exp]

Tank 
*  M2A2 ,  , 1 bars , 118 exp , 8/10 , Influence  , 4 kill ,  0 pp  [+42 exp]

Recon
*  M3 Scout Car ,  , 1 bars , 118 exp , 2/10 , 0 kill ,  0 pp  [+42 exp]

Anti-tank
*  MG .50 cal. , 6x6 Truck ,  , 1 bars , 127 exp , 7/10 , 1 kill ,  0 pp  [+51 exp]

Artillery
*  75mmM1 , 6x6 Truck ,  , 1 bars , 119 exp , 10/10 , 0 kill ,  0 pp  [+43 exp]
 155mm Gun M1918 , 6x6 Truck ,  , 0 bars , 31 exp , 10/10 , 2 kill ,  516 pp  [+31 exp]

Fighter
*  Seversky P-35 ,  , 1 bars , 172 exp , 10/10 , 2 kill ,  0 pp  [+85 exp]

Tactical Bomber
 SB2U Vindicator ,  , 0 bars , 40 exp , 10/10 , 1 kill ,  408 pp  [+40 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:10   TNK:1    AT:1    ATY:2    FTR:1      Total: 15
Lost  :   Total: 0

BV  1
V   0
TV  0
L   0
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 26, 2016, 03:18:44 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Strony: [1] 2 3 ... 12   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.087 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.008s, 1q)