Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 19, 2024, 08:17:55 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Test - G37 KWITNĄCE WIŚNIE v.4.0  (Przeczytany 15839 razy)
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #15 : Sierpień 02, 2016, 11:23:21 »

"Rabaul'. Intensywny scenariusz. Duża mapa i sporo jednostek przeciwnika.
Popełniłem kilka elementarnych błędów, w efekcie bardzo skomplikowałem sytuacje.

Na początek, w deploy heksach wystawiłem wyłącznie pancerniki i desant ( planując wystawić resztę okrętów w portach). Nie uwzględniłem dystansu i nie przewidziałem, że pancerniki są zbyt wolne by dopłynąć w rejon walk na czas.

Potem, w świeżo-wybudowanym porcie jako pierwszy wystawiłem lotniskowiec, przegapiłem, że port otoczony jest terenem 'shalow water' i żaden ciężki okręt z niego nie wypłynie. W efekcie lotniskowiec utknął na stałe w porcie, a port został zablokowany Wink.
Musiałem budować kolejny port by wystawić lekkie okręty.
Krążowniki wystawiłem dopiero w trzecim wybudowanym porcie z rzędu...(na mapie znalazłem jeden stosowny hex) ;

Przez większość czasu musiałem sobie radzić samym lotnictwem. W efekcie samoloty skończyły wyjątkowo mocno pokiereszowane.


20. Rabaul

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.5 (testowy)
Campaign: G37 KWITNĄCE WIŚNIE v.4.0 ,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Koreator , #0 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: Kawasaki Ki-10-I Perry
 2   Korea-san , #1 , Brilliant Victory , score:52
 3   Ruski-idzie , #2 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Type 97 Chi-Ha
 4   Vladivostok , #3 , Brilliant Victory , score:55
 5   Vladivostok Samurai , #4 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Kongo
 6   Sachalin , #5 , Brilliant Victory , score:55
 7   Hong Kong , #6 , Brilliant Victory , score:55
 8   China - seppuku , #7 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Mitsubishi Ki-21-Ia Sally
 9   Hainan , #8 , Brilliant Victory , score:55
10   Viet-nam-san , #9 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Mitsubishi Ki-15-II Babs
11   Hol-andia , #10 , Brilliant Victory , score:55
12   Burma , #11 , Brilliant Victory , score:53
13   Mad-a-gaskar-ooo , #12 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Engineer 40
14   Sri Lanka , #13 , Brilliant Victory , score:53
15   Kuril Kimono , #14 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Shokaku
16   Malaysia , #15 , Brilliant Victory , score:53
17   Singapore , #16 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Yamato
18   Boungaville , #17 , Brilliant Victory , score:53
19   Kokodaaa!  , #18 , Brilliant Victory , score:53
20   Rabaul , #19 , Brilliant Victory , score:53
--
Campaign score: 1076  *  Average: 53

..
Current scenario: Rabaul,  VH prestige is 400 ,  All map prestige is: 560
Army cost: 57948 , Current prestige is 627
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 22
AI stance is Aggressive
if BV: +4500, Leyte , cap disabled, 22 turns prestige: 525
if V : +2850, Leyte , cap disabled, 25 turns prestige: 525
if TV: +1700, Leyte , cap disabled, 20 turns prestige: 525
if Ls: +0, Leyte , cap disabled, 20 turns prestige: 525

Piechota
 Imperial Guards , Type 1 Ho-Ki , 1st Guards , 5 bars , 802 exp , Japonia , 10/10 , Mountain Training  , 39 kill , 696 pp - U:002
*  SNLF 41 , Isuzu Type 94 , 1st SNLF /I , 5 bars , 584 exp , Japonia , 10/10 , 18 kill , 0 pp - U:003  [+32 exp]
*  Sappers , Type 1 Ho-Ki , 1st Sappers , 5 bars , 523 exp , Japonia , 10/10 , 11 kill , 0 pp - U:004
*  SNLF 41 , Isuzu Type 94 , 1st SNLF /II , 4 bars , 438 exp , Japonia , 10/10 , 13 kill , 0 pp - U:006  [+3 exp]
*  Engineer 40 , Type 1 Ho-Ki , 1st Engineer /I , 5 bars , 668 exp , Japonia , 10/10 , 17 kill , 0 pp - U:009
 Cavalry 42 , Cavalry Horses , 1st Cavalry /I , 2 bars , 266 exp , Japonia , 10/10 , 10 kill , 156 pp - U:026  [+10 exp]
 Cavalry 42 , Cavalry Horses , 1st Cavalry /II , 2 bars , 285 exp , Japonia , 10/10 , 9 kill , 156 pp - U:027
 Cavalry 42 , Cavalry Horses , 1st Cavalry /III , 0 bars , 99 exp , Japonia , 10/10 , 4 kill , 156 pp - U:048
 Navy Paratroopers , 1st Para /I , 2 bars , 235 exp , Japonia , 10/10 , 4 kill , 204 pp - U:053  [+41 exp]
 Navy Paratroopers , 1st Para /II , 2 bars , 252 exp , Japonia , 10/10 , 8 kill , 204 pp - U:054  [+50 exp]
+  Engineer 40 , Type 1 Ho-Ki , 1st Engineer /II , 2 bars , 248 exp , Japonia , 9/10 , 6 kill , 0 pp - U:056  [+17 exp]
 Navy Paratroopers , 1st Para /III , 0 bars , 78 exp , Japonia , 9/10 , 2 kill , 204 pp - U:065  [+38 exp]

Czołg
*  Type 97 Chi-Ha , 1st Tank /I , 5 bars , 908 exp , Japonia , 9/10 , Infiltration Tactics  , 44 kill , 0 pp - U:007  [+21 exp]
+  Type 97 Chi-Ha , 1st Tank /II , 5 bars , 654 exp , Japonia , 10/10 , Aggressive Attack  , 43 kill , 0 pp - U:019
 Type 1 Chi-He , 1st Tank /III , 3 bars , 369 exp , Japonia , 10/10 , 15 kill , 372 pp - U:035

Rozpoznanie
*  Chiyoda  , 1st Recon , 5 bars , 817 exp , Japonia , 9/10 , Battlefield Intelligence  , Recon, 19 kill , 0 pp - U:010  [+4 exp]
 Cavalry Scouts 42 , 1st Cavalry Scouts  , 2 bars , 296 exp , Japonia , 10/10 , 4 kill , 144 pp - U:014

Artyleria
*  150mm Type 96 Gun , Type 92 Ni Ku , 1st Arty /I , 5 bars , 539 exp , Japonia , 10/10 , Aggressive Attack  , 18 kill , 0 pp - U:005  [+12 exp]
*  150mm Type 96 Gun , Type 92 Ni Ku , 2nd Arty /I , 5 bars , 845 exp , Japonia , 10/10 , Overwhelming Attack  , 32 kill , 0 pp - U:008  [+12 exp]
 150mm Type 96 Gun , Type 92 Ni Ku , 1st Arty /II , 5 bars , 613 exp , Japonia , 10/10 , Devastating Fire  , 25 kill , 888 pp - U:015  [+11 exp]
 150mm Type 96 Gun , Type 92 Ni Ku , 2nd Arty /II , 4 bars , 498 exp , Japonia , 10/10 , Combat Support  , 17 kill , 888 pp - U:016
 150mm Type 96 Gun , Type 92 Ni Ku , 2nd Arty /III , 3 bars , 327 exp , Japonia , 10/10 , Fire Discipline  , 14 kill , 888 pp - U:023  [+2 exp]
 105mm Type 91 (mot.) , Type 94 Yo-Ke , 1st Arty /III , 4 bars , 476 exp , Japonia , 10/10 , 13 kill , 420 pp - U:024  [+24 exp]
 105mm Type 91 (mot.) , Type 94 Yo-Ke , 2nd Arty /IV , 3 bars , 379 exp , Japonia , 10/10 , 10 kill , 420 pp - U:025

Myśliwiec
+  Mitsubishi A6M3 Zero (CV), 1st Fighter , 5 bars , 810 exp , Japonia , 10/10 , Battlefield Intelligence  , Special Munition, 19 kill , 0 pp - U:012  [+32 exp]
 Mitsubishi A6M3 Zero (CV), 2nd Fighter , 5 bars , 1470 exp , Japonia , 4/10 , All Weather Combat  , Special Munition, 32 kill , 528 pp - U:013  [+47 exp]
 Mitsubishi A6M3 Zero (CV), 3rd Fighter , 5 bars , 1287 exp , Japonia , 5/10 , Determined Defense  , Special Munition, 28 kill , 528 pp - U:018  [+127 exp]
 Mitsubishi A6M3 Zero (CV), 4th Fighter , 5 bars , 671 exp , Japonia , 7/10 , Special Munition, 10 kill , 528 pp - U:022  [+26 exp]
 Mitsubishi A6M3 Zero , 5th Fighter , 5 bars , 875 exp , Japonia , 7/10 , Special Munition, 16 kill , 528 pp - U:028  [+117 exp]
 Mitsubishi A6M3 Zero , 6th Fighter , 5 bars , 788 exp , Japonia , 3/10 , Special Munition, 10 kill , 528 pp - U:034  [+92 exp]
 Mitsubishi A6M3 Zero , 7th Fighter , 4 bars , 459 exp , Japonia , 6/10 , Special Munition, 9 kill , 528 pp - U:058  [+142 exp]
 Mitsubishi A6M3 Zero , 8th Fighter , 2 bars , 275 exp , Japonia , 10/10 , Special Munition, 5 kill , 528 pp - U:059  [+110 exp]
 Mitsubishi A6M3 Zero , 9th Fighter , 4 bars , 405 exp , Japonia , 10/10 , Special Munition, 6 kill , 528 pp - U:060  [+103 exp]

Bomb. taktyczny
 Aichi D3A1 Val , 1st Bomber , 5 bars , 1434 exp , Japonia , 10/10 , Skilled Ground Attack  , Support, Special Munition, 33 kill , 432 pp - U:001  [+107 exp]
 Aichi D3A1 Val , 2nd Bomber , 5 bars , 2352 exp , Japonia , 10/10 , Devastating Fire  , Support, Special Munition, 32 kill , 432 pp - U:017  [+276 exp]
 Aichi D3A1 Val , 3rd Bomber , 5 bars , 1437 exp , Japonia , 4/10 , Reconnaissance Movement  , Support, Special Munition, 13 kill , 432 pp - U:029  [+246 exp]
 Aichi D3A1 Val , 4th Bomber , 5 bars , 1101 exp , Japonia , 9/10 , Support, Special Munition, 12 kill , 432 pp - U:032  [+152 exp]
 Aichi D3A1 Val , 5th Bomber , 5 bars , 912 exp , Japonia , 7/10 , Support, Special Munition, 7 kill , 432 pp - U:033  [+120 exp]
 Aichi D3A1 Val , 6th Bomber , 5 bars , 966 exp , Japonia , 9/10 , Support, Special Munition, 14 kill , 432 pp - U:036  [+118 exp]
 B5N Kate (t) , 1st Torpedo , 5 bars , 994 exp , Japonia , 6/10 , Support, Special Munition, 9 kill , 552 pp - U:037  [+137 exp]
 B5N Kate (t) , 2nd Torpedo , 5 bars , 1010 exp , Japonia , 6/10 , Support, Special Munition, 16 kill , 552 pp - U:039  [+140 exp]
 B5N Kate (t) , 3rd Torpedo , 5 bars , 1011 exp , Japonia , 7/10 , Support, Special Munition, 12 kill , 552 pp - U:040  [+113 exp]
 B5N Kate (t) , 4th Torpedo , 5 bars , 748 exp , Japonia , 5/10 , Support, Special Munition, 12 kill , 552 pp - U:041  [+136 exp]
 B5N Kate (t) , 5th Torpedo , 5 bars , 931 exp , Japonia , 8/10 , Support, Special Munition, 7 kill , 552 pp - U:042  [+156 exp]
 B5N Kate (t) , 6th Torpedo , 5 bars , 721 exp , Japonia , 5/10 , Support, Special Munition, 10 kill , 552 pp - U:043  [+150 exp]
 Kawanishi H8K , 1st Patrol , 3 bars , 392 exp , Japonia , 8/10 , Recon, Support, 3 kill , 480 pp - U:044  [+4 exp]
 Kawanishi H8K , 2nd Patrol , 2 bars , 290 exp , Japonia , 6/10 , Recon, Support, 3 kill , 480 pp - U:045  [+28 exp]
 Kawanishi H8K , 3rd Patrol , 3 bars , 398 exp , Japonia , 6/10 , Recon, Support, 2 kill , 480 pp - U:049  [+8 exp]
 Kawanishi H8K , 4th Patrol , 2 bars , 258 exp , Japonia , 5/10 , Recon, Support, 3 kill , 480 pp - U:050  [+53 exp]

Niszczyciel
*  Fubuki , IJN Fubuki , 5 bars , 687 exp , Japonia , 7/10 , 20 kill , 0 pp - U:011  [+14 exp]
 Asashio , IJN Asashio  , 2 bars , 262 exp , Japonia , 9/10 , 4 kill , 1188 pp - U:047  [+16 exp]
 Asashio , IJN Oshio , 2 bars , 289 exp , Japonia , 10/10 , 7 kill , 1188 pp - U:051  [+14 exp]
 Asashio , IJN Asagumo , 0 bars , 53 exp , Japonia , 10/10 , 3 kill , 1188 pp - U:062  [+7 exp]
 Asashio , IJN Michishio , 0 bars , 76 exp , Japonia , 10/10 , 1 kill , 1188 pp - U:063  [+5 exp]
 Asashio , IJN Arashio , 0 bars , 55 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 1188 pp - U:064  [+11 exp]

Pancernik
+  Kongo (Planes:0/1), IJN Kongo , 5 bars , 585 exp , Japonia , 10/10 , 22 kill , 0 pp - U:030  [+14 exp]
 Kongo (Planes:0/1), IJN Hiei , 2 bars , 249 exp , Japonia , 10/10 , 22 kill , 3000 pp - U:052  [+24 exp]
 Kongo (Planes:0/1), IJN Kirishima , 1 bars , 159 exp , Japonia , 10/10 , 15 kill , 3000 pp - U:057  [+16 exp]
 Kongo (Planes:0/1), IJN Haruna , 0 bars , 95 exp , Japonia , 10/10 , 10 kill , 3000 pp - U:061  [+25 exp]
+  Yamato  (Planes:0/1), IJN Yamato   , 0 bars , 68 exp , Japonia , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:066  [+11 exp]
 Yamato  (Planes:0/1), IJN Musashi , 0 bars , 15 exp , Japonia , 10/10 , 1 kill , 3444 pp - U:148  [+15 exp]

Lotniskowiec
 Shokaku (Planes:2/5), IJN Shokaku , 0 bars , 0 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 3276 pp - U:031
 Shokaku (Planes:2/5), IJN Zuikaku , 0 bars , 0 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 3276 pp - U:068

Krążownik
 Myoko CA (Planes:0/1), IJN Myoko , 4 bars , 485 exp , Japonia , 10/10 , 30 kill , 2736 pp - U:020  [+3 exp]
 Kuma CL (Planes:0/1), IJN Kuma , 5 bars , 731 exp , Japonia , 10/10 , 20 kill , 2016 pp - U:021  [+6 exp]
 Tone CA (Planes:0/1), IJN Tone , 2 bars , 288 exp , Japonia , 10/10 , 16 kill , 2772 pp - U:038  [+3 exp]
 Kuma CL (Planes:0/1), IJN Tama , 2 bars , 210 exp , Japonia , 10/10 , 8 kill , 2016 pp - U:055  [+5 exp]
 Tone CA (Planes:0/1), IJN Chikuma , 0 bars , 23 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 2772 pp - U:069  [+10 exp]

Okręt pomocniczy
 Seaplane Tender (Planes:0/2), IJN Akitsushima , 0 bars , 2 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 1428 pp - U:046
 Seaplane Tender (Planes:0/2), IJN Chihaya , 0 bars , 6 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 1428 pp - U:067

Player 1 : Japonia
Killed: INF:365  TNK:42   RCN:47   AT:41   FLAK:13   FORT:68   ATY:105  AD:41   FTR:62   TB:34   LB:1    SUB:5    DD:54   BS:7    CRs:36     Total: 921
Lost  : ATY:1    AD:2    FTR:1      Total: 4

BV 20
V   0
TV  0
L   0
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
besiu
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 556


« Odpowiedz #16 : Sierpień 03, 2016, 11:59:48 »

Przez większość czasu musiałem sobie radzić samym lotnictwem. W efekcie samoloty skończyły wyjątkowo mocno pokiereszowane.
za to są efekty - do rankingu statystyk Cheesy
Mitsubishi A6M3 Zero (CV), 3rd Fighter , 5 bars , 1287 exp , Japonia , 5/10 , Determined Defense  , Special Munition, 28 kill , 528 pp - U:018  [+127 exp]
 Mitsubishi A6M3 Zero , 5th Fighter , 5 bars , 875 exp , Japonia , 7/10 , Special Munition, 16 kill , 528 pp - U:028  [+117 exp]
 Mitsubishi A6M3 Zero , 7th Fighter , 4 bars , 459 exp , Japonia , 6/10 , Special Munition, 9 kill , 528 pp - U:058  [+142 exp]
 Mitsubishi A6M3 Zero , 8th Fighter , 2 bars , 275 exp , Japonia , 10/10 , Special Munition, 5 kill , 528 pp - U:059  [+110 exp]
 Mitsubishi A6M3 Zero , 9th Fighter , 4 bars , 405 exp , Japonia , 10/10 , Special Munition, 6 kill , 528 pp - U:060  [+103 exp]

Bomb. taktyczny
 Aichi D3A1 Val , 2nd Bomber , 5 bars , 2352 exp , Japonia , 10/10 , Devastating Fire  , Support, Special Munition, 32 kill , 432 pp - U:017  [+276 exp]
 Aichi D3A1 Val , 3rd Bomber , 5 bars , 1437 exp , Japonia , 4/10 , Reconnaissance Movement  , Support, Special Munition, 13 kill , 432 pp - U:029  [+246 exp]
 Aichi D3A1 Val , 4th Bomber , 5 bars , 1101 exp , Japonia , 9/10 , Support, Special Munition, 12 kill , 432 pp - U:032  [+152 exp]
 B5N Kate (t) , 5th Torpedo , 5 bars , 931 exp , Japonia , 8/10 , Support, Special Munition, 7 kill , 552 pp - U:042  [+156 exp]
 B5N Kate (t) , 6th Torpedo , 5 bars , 721 exp , Japonia , 5/10 , Support, Special Munition, 10 kill , 552 pp - U:043  [+150 exp]
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #17 : Sierpień 03, 2016, 12:02:34 »

za to są efekty - do rankingu statystyk Cheesy
Rozgrywka nie jest rankingowa, a efil jest nieoficjalny (testowy), więc "efekty" się nie nadają...;
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #18 : Sierpień 05, 2016, 06:59:16 »

'Leyte'. Duża mapa i sporo akcji;
Gromadka niszczycieli i krążowników bardzo mi się tu przydała; dzięki sporej mobilności zdołałem powstrzymać całość desantu przeciwnika jeszcze na morzu; oddziały lądowe (poza spadochroniarzami) nie miały okazji powalczyć...;

Flota przeciwnika jest potężna, ale AI ma w  tym scenariuszu spory problem z jej sterowaniem;
W sytuacji gdy żaden okręt gracza nie jest widoczny, flota AI nie ma celu działania i krąży bezsensownie w okolicach północnego (lądowego) VH...; W międzyczasie można praktycznie bezkarnie zatapiać desant (byle nie dać się wykryć);

Myślę, że przydałby się dodać Port/VH (możliwy do zdobycia dla okrętów), najlepiej po drugiej strony cieśniny, to powinno skłonić okręty AI do agresywnego działania, nawet jeśli jednostki gracza są niewidoczne...;

BTW. Podobnie jak w przypadku G36, mapie przydałaby się aktualizacja. IMHO wersja 'Leyte' z terenem 'shallow water' jest dużo ciekawsza...;


21. Leyte

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.5 (testowy)
Campaign: G37 KWITNĄCE WIŚNIE v.4.0 ,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Koreator , #0 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: Kawasaki Ki-10-I Perry
 2   Korea-san , #1 , Brilliant Victory , score:52
 3   Ruski-idzie , #2 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Type 97 Chi-Ha
 4   Vladivostok , #3 , Brilliant Victory , score:55
 5   Vladivostok Samurai , #4 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Kongo
 6   Sachalin , #5 , Brilliant Victory , score:55
 7   Hong Kong , #6 , Brilliant Victory , score:55
 8   China - seppuku , #7 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Mitsubishi Ki-21-Ia Sally
 9   Hainan , #8 , Brilliant Victory , score:55
10   Viet-nam-san , #9 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Mitsubishi Ki-15-II Babs
11   Hol-andia , #10 , Brilliant Victory , score:55
12   Burma , #11 , Brilliant Victory , score:53
13   Mad-a-gaskar-ooo , #12 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Engineer 40
14   Sri Lanka , #13 , Brilliant Victory , score:53
15   Kuril Kimono , #14 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Shokaku
16   Malaysia , #15 , Brilliant Victory , score:53
17   Singapore , #16 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Yamato
18   Boungaville , #17 , Brilliant Victory , score:53
19   Kokodaaa!  , #18 , Brilliant Victory , score:53
20   Rabaul , #19 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Oyodo CL
21   Leyte , #20 , Brilliant Victory , score:53
--
Campaign score: 1129  *  Average: 53

..
Current scenario: Leyte,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 280
Army cost: 57732 , Current prestige is 5573
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 22
AI stance is Aggressive
if BV: +2500, Banzai Solomon! , cap disabled, 22 turns prestige: 550
if V : +1250, Banzai Solomon! , cap disabled, 25 turns prestige: 625
if TV: +100, Banzai Solomon! , cap disabled, 29 turns prestige: 725
if Ls: +0, Banzai Solomon! , cap disabled, 29 turns prestige: 725

Piechota
 Imperial Guards , Type 1 Ho-Ki , 1st Guards , 5 bars , 802 exp , Japonia , 10/10 , Mountain Training  , 39 kill , 696 pp - U:002
*  SNLF 41 , Isuzu Type 94 , 1st SNLF /I , 5 bars , 584 exp , Japonia , 10/10 , 18 kill , 0 pp - U:003
*  Sappers , Type 1 Ho-Ki , 1st Sappers , 5 bars , 523 exp , Japonia , 10/10 , 11 kill , 0 pp - U:004
*  SNLF 41 , Isuzu Type 94 , 1st SNLF /II , 4 bars , 438 exp , Japonia , 10/10 , 13 kill , 0 pp - U:006
*  Engineer 40 , Type 1 Ho-Ki , 1st Engineer /I , 5 bars , 668 exp , Japonia , 10/10 , 17 kill , 0 pp - U:009
 Cavalry 42 , Cavalry Horses , 1st Cavalry /I , 2 bars , 266 exp , Japonia , 10/10 , 10 kill , 156 pp - U:026
 Cavalry 42 , Cavalry Horses , 1st Cavalry /II , 2 bars , 285 exp , Japonia , 10/10 , 9 kill , 156 pp - U:027
 Cavalry 42 , Cavalry Horses , 1st Cavalry /III , 0 bars , 99 exp , Japonia , 10/10 , 4 kill , 156 pp - U:048
 Navy Paratroopers , 1st Para /I , 2 bars , 246 exp , Japonia , 5/10 , 5 kill , 204 pp - U:053  [+11 exp]
 Navy Paratroopers , 1st Para /II , 2 bars , 252 exp , Japonia , 10/10 , 8 kill , 204 pp - U:054
+  Engineer 40 , Type 1 Ho-Ki , 1st Engineer /II , 2 bars , 248 exp , Japonia , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:056
 Navy Paratroopers , 1st Para /III , 1 bars , 114 exp , Japonia , 9/10 , 2 kill , 204 pp - U:065  [+36 exp]

Czołg
*  Type 97 Chi-Ha , 1st Tank /I , 5 bars , 908 exp , Japonia , 10/10 , Infiltration Tactics  , 44 kill , 0 pp - U:007
+  Type 97 Chi-Ha , 1st Tank /II , 5 bars , 654 exp , Japonia , 10/10 , Aggressive Attack  , 43 kill , 0 pp - U:019
 Type 1 Chi-He , 1st Tank /III , 3 bars , 369 exp , Japonia , 10/10 , 15 kill , 372 pp - U:035

Rozpoznanie
*  Chiyoda  , 1st Recon , 5 bars , 817 exp , Japonia , 10/10 , Battlefield Intelligence  , Recon, 19 kill , 0 pp - U:010
 Cavalry Scouts 42 , 1st Cavalry Scouts  , 2 bars , 296 exp , Japonia , 10/10 , 4 kill , 144 pp - U:014

Artyleria
*  150mm Type 96 Gun , Type 92 Ni Ku , 1st Arty /I , 5 bars , 539 exp , Japonia , 10/10 , Aggressive Attack  , 18 kill , 0 pp - U:005
*  150mm Type 96 Gun , Type 92 Ni Ku , 2nd Arty /I , 5 bars , 845 exp , Japonia , 10/10 , Overwhelming Attack  , 32 kill , 0 pp - U:008
 150mm Type 96 Gun , Type 92 Ni Ku , 1st Arty /II , 5 bars , 613 exp , Japonia , 10/10 , Devastating Fire  , 25 kill , 888 pp - U:015
 150mm Type 96 Gun , Type 92 Ni Ku , 2nd Arty /II , 4 bars , 498 exp , Japonia , 10/10 , Combat Support  , 17 kill , 888 pp - U:016
 150mm Type 96 Gun , Type 92 Ni Ku , 2nd Arty /III , 3 bars , 327 exp , Japonia , 10/10 , Fire Discipline  , 14 kill , 888 pp - U:023
 Ho-Ni II 105 , 1st Arty /III , 4 bars , 476 exp , Japonia , 10/10 , 13 kill , 312 pp - U:024
 Ho-Ni II 105 , 2nd Arty /IV , 3 bars , 379 exp , Japonia , 10/10 , 10 kill , 312 pp - U:025

Myśliwiec
+  Mitsubishi A6M3 Zero , 1st Fighter , 5 bars , 872 exp , Japonia , 5/10 , Battlefield Intelligence  , Special Munition, 20 kill , 0 pp - U:012  [+62 exp]
 Mitsubishi A6M3 Zero , 2nd Fighter , 5 bars , 1492 exp , Japonia , 10/10 , All Weather Combat  , Special Munition, 32 kill , 528 pp - U:013  [+22 exp]
 Mitsubishi A6M3 Zero , 3rd Fighter , 5 bars , 1342 exp , Japonia , 9/10 , Determined Defense  , Special Munition, 30 kill , 528 pp - U:018  [+55 exp]
 Mitsubishi A6M3 Zero , 4th Fighter , 5 bars , 679 exp , Japonia , 10/10 , Special Munition, 11 kill , 528 pp - U:022  [+8 exp]
 Mitsubishi A6M3 Zero , 5th Fighter , 5 bars , 895 exp , Japonia , 10/10 , Special Munition, 17 kill , 528 pp - U:028  [+20 exp]
 Mitsubishi A6M3 Zero , 6th Fighter , 5 bars , 851 exp , Japonia , 8/10 , Special Munition, 11 kill , 528 pp - U:034  [+63 exp]
 Mitsubishi A6M3 Zero , 7th Fighter , 5 bars , 500 exp , Japonia , 8/10 , Special Munition, 11 kill , 528 pp - U:058  [+41 exp]
 Mitsubishi A6M3 Zero , 8th Fighter , 4 bars , 447 exp , Japonia , 7/10 , Special Munition, 5 kill , 528 pp - U:059  [+172 exp]
 Mitsubishi A6M3 Zero , 9th Fighter , 5 bars , 556 exp , Japonia , 8/10 , Special Munition, 10 kill , 528 pp - U:060  [+151 exp]

Bomb. taktyczny
 Aichi D3A1 Val , 1st Bomber , 5 bars , 1585 exp , Japonia , 9/10 , Skilled Ground Attack  , Support, Special Munition, 36 kill , 432 pp - U:001  [+151 exp]
 Aichi D3A1 Val , 2nd Bomber , 5 bars , 2382 exp , Japonia , 10/10 , Devastating Fire  , Support, Special Munition, 34 kill , 432 pp - U:017  [+30 exp]
 Aichi D3A1 Val , 3rd Bomber , 5 bars , 1477 exp , Japonia , 10/10 , Reconnaissance Movement  , Support, Special Munition, 14 kill , 432 pp - U:029  [+40 exp]
 Aichi D3A1 Val , 4th Bomber , 5 bars , 1177 exp , Japonia , 10/10 , Support, Special Munition, 13 kill , 432 pp - U:032  [+76 exp]
 Aichi D3A1 Val (CV), 5th Bomber , 5 bars , 1001 exp , Japonia , 3/10 , Support, Special Munition, 7 kill , 432 pp - U:033  [+89 exp]
 Aichi D3A1 Val (CV), 6th Bomber , 5 bars , 1129 exp , Japonia , 9/10 , Support, Special Munition, 15 kill , 432 pp - U:036  [+163 exp]
 B5N Kate (t) , 1st Torpedo , 5 bars , 1142 exp , Japonia , 7/10 , Support, Special Munition, 10 kill , 552 pp - U:037  [+148 exp]
 B5N Kate (t) , 2nd Torpedo , 5 bars , 1076 exp , Japonia , 10/10 , Support, Special Munition, 21 kill , 552 pp - U:039  [+66 exp]
 B5N Kate (t) , 3rd Torpedo , 5 bars , 1116 exp , Japonia , 9/10 , Support, Special Munition, 13 kill , 552 pp - U:040  [+105 exp]
 B5N Kate (t) (CV), 4th Torpedo , 5 bars , 933 exp , Japonia , 7/10 , Support, Special Munition, 13 kill , 552 pp - U:041  [+185 exp]
 B5N Kate (t) , 5th Torpedo , 5 bars , 966 exp , Japonia , 10/10 , Support, Special Munition, 9 kill , 552 pp - U:042  [+35 exp]
 B5N Kate (t) , 6th Torpedo , 5 bars , 803 exp , Japonia , 9/10 , Support, Special Munition, 14 kill , 552 pp - U:043  [+82 exp]
 Kawanishi H8K , 1st Patrol , 4 bars , 404 exp , Japonia , 10/10 , Recon, Support, 3 kill , 480 pp - U:044  [+12 exp]
 Kawanishi H8K , 2nd Patrol , 3 bars , 317 exp , Japonia , 10/10 , Recon, Support, 4 kill , 480 pp - U:045  [+27 exp]
 Kawanishi H8K , 3rd Patrol , 4 bars , 423 exp , Japonia , 10/10 , Recon, Support, 3 kill , 480 pp - U:049  [+25 exp]
 Kawanishi H8K , 4th Patrol , 2 bars , 258 exp , Japonia , 10/10 , Recon, Support, 3 kill , 480 pp - U:050

Niszczyciel
*  Fubuki , IJN Fubuki , 5 bars , 710 exp , Japonia , 10/10 , 22 kill , 0 pp - U:011  [+23 exp]
 Asashio , IJN Asashio  , 2 bars , 278 exp , Japonia , 10/10 , 5 kill , 1188 pp - U:047  [+16 exp]
 Asashio , IJN Oshio , 3 bars , 301 exp , Japonia , 10/10 , 8 kill , 1188 pp - U:051  [+12 exp]
 Asashio , IJN Asagumo , 0 bars , 66 exp , Japonia , 10/10 , 8 kill , 1188 pp - U:062  [+13 exp]
 Asashio , IJN Michishio , 0 bars , 93 exp , Japonia , 10/10 , 4 kill , 1188 pp - U:063  [+17 exp]
 Asashio , IJN Arashio , 0 bars , 75 exp , Japonia , 10/10 , 2 kill , 1188 pp - U:064  [+20 exp]

Pancernik
+  Kongo (Planes:0/1), IJN Kongo , 5 bars , 629 exp , Japonia , 10/10 , 25 kill , 0 pp - U:030  [+44 exp]
 Kongo (Planes:0/1), IJN Hiei , 2 bars , 284 exp , Japonia , 10/10 , 25 kill , 3000 pp - U:052  [+35 exp]
 Kongo (Planes:0/1), IJN Kirishima , 1 bars , 184 exp , Japonia , 10/10 , 21 kill , 3000 pp - U:057  [+25 exp]
 Kongo (Planes:0/1), IJN Haruna , 1 bars , 124 exp , Japonia , 10/10 , 11 kill , 3000 pp - U:061  [+29 exp]
+  Yamato  (Planes:0/1), IJN Yamato   , 0 bars , 91 exp , Japonia , 10/10 , 7 kill , 0 pp - U:066  [+23 exp]
 Yamato  (Planes:0/1), IJN Musashi , 0 bars , 31 exp , Japonia , 10/10 , 4 kill , 3444 pp - U:070  [+16 exp]

Lotniskowiec
 Shokaku (Planes:1/5), IJN Shokaku , 0 bars , 0 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 3276 pp - U:031
 Shokaku (Planes:2/5), IJN Zuikaku , 0 bars , 0 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 3276 pp - U:068

Krążownik
 Myoko CA (Planes:0/1), IJN Myoko , 5 bars , 525 exp , Japonia , 10/10 , 33 kill , 2736 pp - U:020  [+40 exp]
 Kuma CL (Planes:0/1), IJN Kuma , 5 bars , 759 exp , Japonia , 10/10 , 24 kill , 2016 pp - U:021  [+28 exp]
 Tone CA (Planes:0/1), IJN Tone , 3 bars , 311 exp , Japonia , 10/10 , 19 kill , 2772 pp - U:038  [+23 exp]
 Kuma CL (Planes:0/1), IJN Tama , 2 bars , 252 exp , Japonia , 10/10 , 11 kill , 2016 pp - U:055  [+42 exp]
 Tone CA (Planes:0/1), IJN Chikuma , 0 bars , 67 exp , Japonia , 10/10 , 1 kill , 2772 pp - U:069  [+44 exp]
+  Oyodo CL (Planes:0/1), IJN Oyodo , 0 bars , 53 exp , Japonia , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:071  [+53 exp]

Okręt pomocniczy
 Seaplane Tender (Planes:0/2), IJN Akitsushima , 0 bars , 2 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 1428 pp - U:046
 Seaplane Tender (Planes:0/2), IJN Chihaya , 0 bars , 6 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 1428 pp - U:067

Player 1 : Japonia
Killed: INF:399  TNK:48   RCN:48   AT:41   FLAK:13   FORT:68   ATY:114  AD:46   FTR:66   TB:36   LB:2    SUB:7    DD:63   BS:9    CV:3    CRs:42     Total: 1005
Lost  : AT:1    FLAK:1    ATY:1    AD:2    FTR:1      Total: 6

BV 21
V   0
TV  0
L   0
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #19 : Sierpień 06, 2016, 05:01:00 »

'Banzai Solomon!'. Finałowy scenariusz...;
Pogoda nie dopisała; szybko okazało się, że duża mapa w deszczu to "piękny" chaos...;
przy minimalnej widoczności, skuteczny zwiad na takim obszarze jest prawie niewykonalny;
kilka razy musiałem cofać cała flotę,  by wyjść z zasięgu okrętów podwodnych;


22. Banzai Solomon!

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.5 (testowy)
Campaign: G37 KWITNĄCE WIŚNIE v.4.0 ,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Koreator , #0 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: Kawasaki Ki-10-I Perry
 2   Korea-san , #1 , Brilliant Victory , score:52
 3   Ruski-idzie , #2 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Type 97 Chi-Ha
 4   Vladivostok , #3 , Brilliant Victory , score:55
 5   Vladivostok Samurai , #4 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Kongo
 6   Sachalin , #5 , Brilliant Victory , score:55
 7   Hong Kong , #6 , Brilliant Victory , score:55
 8   China - seppuku , #7 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Mitsubishi Ki-21-Ia Sally
 9   Hainan , #8 , Brilliant Victory , score:55
10   Viet-nam-san , #9 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Mitsubishi Ki-15-II Babs
11   Hol-andia , #10 , Brilliant Victory , score:55
12   Burma , #11 , Brilliant Victory , score:53
13   Mad-a-gaskar-ooo , #12 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Engineer 40
14   Sri Lanka , #13 , Brilliant Victory , score:53
15   Kuril Kimono , #14 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Shokaku
16   Malaysia , #15 , Brilliant Victory , score:53
17   Singapore , #16 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Yamato
18   Boungaville , #17 , Brilliant Victory , score:53
19   Kokodaaa!  , #18 , Brilliant Victory , score:53
20   Rabaul , #19 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Oyodo CL
21   Leyte , #20 , Brilliant Victory , score:53
22   Banzai Solomon! , #21 , Brilliant Victory , score:63
--
Campaign score: 1192  *  Average: 54

..
Current scenario: Banzai Solomon!,  VH prestige is 600 ,  All map prestige is: 760
Army cost: 62721 , Current prestige is 1141
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 16
AI stance is Defensive
BV: Win , turn prestige: 420
V : Win , turn prestige: 500
TV: Win , turn prestige: 580
Ls: Loss , turn prestige: 580

Piechota
 Imperial Guards , Type 1 Ho-Ki , 1st Guards , 5 bars , 808 exp , Japonia , 10/10 , Mountain Training  , 40 kill , 696 pp - U:002  [+6 exp]
*  SNLF 41 , Isuzu Type 94 , 1st SNLF /I , 5 bars , 584 exp , Japonia , 10/10 , 18 kill , 0 pp - U:003
*  Sappers , Type 1 Ho-Ki , 1st Sappers , 5 bars , 523 exp , Japonia , 10/10 , 11 kill , 0 pp - U:004
*  SNLF 41 , Isuzu Type 94 , 1st SNLF /II , 4 bars , 439 exp , Japonia , 10/10 , 14 kill , 0 pp - U:006  [+1 exp]
*  Engineer 40 , Type 1 Ho-Ki , 1st Engineer /I , 5 bars , 668 exp , Japonia , 10/10 , 17 kill , 0 pp - U:009
 Cavalry 42 , Cavalry Horses , 1st Cavalry /I , 2 bars , 266 exp , Japonia , 10/10 , 10 kill , 156 pp - U:026
 Cavalry 42 , Cavalry Horses , 1st Cavalry /II , 2 bars , 285 exp , Japonia , 10/10 , 9 kill , 156 pp - U:027
 Cavalry 42 , Cavalry Horses , 1st Cavalry /III , 0 bars , 99 exp , Japonia , 10/10 , 4 kill , 156 pp - U:048
 Navy Paratroopers , 1st Para /I , 2 bars , 257 exp , Japonia , 5/10 , 6 kill , 204 pp - U:053  [+11 exp]
 Navy Paratroopers , 1st Para /II , 2 bars , 264 exp , Japonia , 8/10 , 9 kill , 204 pp - U:054  [+12 exp]
+  Engineer 40 , Type 1 Ho-Ki , 1st Engineer /II , 2 bars , 248 exp , Japonia , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:056
 Navy Paratroopers , 1st Para /III , 1 bars , 152 exp , Japonia , 6/10 , 2 kill , 204 pp - U:065  [+38 exp]

Czołg
*  Type 97 Chi-Ha , 1st Tank /I , 5 bars , 924 exp , Japonia , 10/10 , Infiltration Tactics  , 47 kill , 0 pp - U:007  [+16 exp]
+  Type 97 Chi-Ha , 1st Tank /II , 5 bars , 654 exp , Japonia , 10/10 , Aggressive Attack  , 43 kill , 0 pp - U:019
 Type 1 Chi-He , 1st Tank /III , 3 bars , 388 exp , Japonia , 8/10 , 18 kill , 372 pp - U:035  [+19 exp]

Rozpoznanie
*  Chiyoda  , 1st Recon , 5 bars , 817 exp , Japonia , 10/10 , Battlefield Intelligence  , Recon, 19 kill , 0 pp - U:010
 Cavalry Scouts 42 , 1st Cavalry Scouts  , 2 bars , 296 exp , Japonia , 10/10 , 4 kill , 144 pp - U:014

Artyleria
*  150mm Type 96 Gun , Type 92 Ni Ku , 1st Arty /I , 5 bars , 544 exp , Japonia , 10/10 , Aggressive Attack  , 18 kill , 0 pp - U:005  [+5 exp]
*  150mm Type 96 Gun , Type 92 Ni Ku , 2nd Arty /I , 5 bars , 845 exp , Japonia , 10/10 , Overwhelming Attack  , 32 kill , 0 pp - U:008
 150mm Type 96 Gun , Type 92 Ni Ku , 1st Arty /II , 5 bars , 628 exp , Japonia , 10/10 , Devastating Fire  , 25 kill , 888 pp - U:015  [+15 exp]
 150mm Type 96 Gun , Type 92 Ni Ku , 2nd Arty /II , 4 bars , 498 exp , Japonia , 10/10 , Combat Support  , 17 kill , 888 pp - U:016
 150mm Type 96 Gun , Type 92 Ni Ku , 2nd Arty /III , 3 bars , 327 exp , Japonia , 10/10 , Fire Discipline  , 14 kill , 888 pp - U:023
 Ho-Ni II 105 , 1st Arty /III , 4 bars , 484 exp , Japonia , 10/10 , 13 kill , 312 pp - U:024  [+8 exp]
 Ho-Ni II 105 , 2nd Arty /IV , 3 bars , 397 exp , Japonia , 10/10 , 11 kill , 312 pp - U:025  [+18 exp]

Myśliwiec
+  Mitsubishi A6M3 Zero , 1st Fighter , 5 bars , 911 exp , Japonia , 15/10 , Battlefield Intelligence  , Special Munition, 21 kill , 0 pp - U:012  [+39 exp]
 Mitsubishi A6M3 Zero , 2nd Fighter , 5 bars , 1536 exp , Japonia , 15/10 , All Weather Combat  , Special Munition, 33 kill , 792 pp - U:013  [+44 exp]
 Mitsubishi A6M3 Zero , 3rd Fighter , 5 bars , 1362 exp , Japonia , 15/10 , Determined Defense  , Special Munition, 31 kill , 792 pp - U:018  [+20 exp]
 Mitsubishi A6M3 Zero , 4th Fighter , 5 bars , 757 exp , Japonia , 13/10 , Special Munition, 12 kill , 686 pp - U:022  [+78 exp]
 Mitsubishi A6M3 Zero , 5th Fighter , 5 bars , 943 exp , Japonia , 12/10 , Special Munition, 20 kill , 633 pp - U:028  [+48 exp]
 Mitsubishi A6M3 Zero , 6th Fighter , 5 bars , 917 exp , Japonia , 15/10 , Special Munition, 11 kill , 792 pp - U:034  [+66 exp]
 Mitsubishi A6M3 Zero , 7th Fighter , 5 bars , 521 exp , Japonia , 15/10 , Special Munition, 11 kill , 792 pp - U:058  [+21 exp]
 Mitsubishi A6M3 Zero , 8th Fighter , 5 bars , 539 exp , Japonia , 13/10 , Special Munition, 9 kill , 686 pp - U:059  [+92 exp]
 Mitsubishi A6M3 Zero , 9th Fighter , 5 bars , 620 exp , Japonia , 13/10 , Special Munition, 11 kill , 686 pp - U:060  [+64 exp]

Bomb. taktyczny
 Aichi D3A2 Val , 1st Bomber , 5 bars , 1706 exp , Japonia , 15/10 , Skilled Ground Attack  , Support, Special Munition, 39 kill , 684 pp - U:001  [+121 exp]
 Aichi D3A2 Val (CV), 2nd Bomber , 5 bars , 2647 exp , Japonia , 15/10 , Devastating Fire  , Support, Special Munition, 37 kill , 684 pp - U:017  [+265 exp]
 Aichi D3A2 Val (CV), 3rd Bomber , 5 bars , 1660 exp , Japonia , 14/10 , Reconnaissance Movement  , Support, Special Munition, 17 kill , 638 pp - U:029  [+183 exp]
 Aichi D3A2 Val , 4th Bomber , 5 bars , 1290 exp , Japonia , 15/10 , Support, Special Munition, 15 kill , 684 pp - U:032  [+113 exp]
 Aichi D3A2 Val , 5th Bomber , 5 bars , 1160 exp , Japonia , 13/10 , Support, Special Munition, 9 kill , 592 pp - U:033  [+159 exp]
 Aichi D3A2 Val , 6th Bomber , 5 bars , 1292 exp , Japonia , 13/10 , Support, Special Munition, 16 kill , 592 pp - U:036  [+163 exp]
 B5N Kate (CV), 1st Torpedo , 5 bars , 1182 exp , Japonia , 15/10 , Support, Special Munition, 12 kill , 828 pp - U:037  [+40 exp]
 B5N Kate , 2nd Torpedo , 5 bars , 1107 exp , Japonia , 14/10 , Support, Special Munition, 21 kill , 772 pp - U:039  [+31 exp]
 B5N Kate (CV), 3rd Torpedo , 5 bars , 1187 exp , Japonia , 14/10 , Support, Special Munition, 13 kill , 772 pp - U:040  [+71 exp]
 B5N Kate (CV), 4th Torpedo , 5 bars , 989 exp , Japonia , 15/10 , Support, Special Munition, 14 kill , 828 pp - U:041  [+56 exp]
 B5N Kate , 5th Torpedo , 5 bars , 1012 exp , Japonia , 15/10 , Support, Special Munition, 11 kill , 828 pp - U:042  [+46 exp]
 B5N Kate (CV), 6th Torpedo , 5 bars , 848 exp , Japonia , 15/10 , Support, Special Munition, 16 kill , 828 pp - U:043  [+45 exp]
 Kawanishi H8K , 1st Patrol , 4 bars , 422 exp , Japonia , 14/10 , Recon, Support, 3 kill , 672 pp - U:044  [+18 exp]
 Kawanishi H8K (CV), 2nd Patrol , 3 bars , 359 exp , Japonia , 11/10 , Recon, Support, 4 kill , 528 pp - U:045  [+42 exp]
 Kawanishi H8K , 3rd Patrol , 4 bars , 450 exp , Japonia , 14/10 , Recon, Support, 3 kill , 672 pp - U:049  [+27 exp]
 Kawanishi H8K , 4th Patrol , 2 bars , 280 exp , Japonia , 12/10 , Recon, Support, 3 kill , 576 pp - U:050  [+22 exp]

Niszczyciel
*  Fubuki , IJN Fubuki , 5 bars , 734 exp , Japonia , 10/10 , 23 kill , 0 pp - U:011  [+24 exp]
 Asashio , IJN Asashio  , 2 bars , 284 exp , Japonia , 10/10 , 7 kill , 1188 pp - U:047  [+6 exp]
 Asashio , IJN Oshio , 3 bars , 320 exp , Japonia , 10/10 , 8 kill , 1188 pp - U:051  [+19 exp]
 Asashio , IJN Asagumo , 0 bars , 81 exp , Japonia , 10/10 , 8 kill , 1188 pp - U:062  [+15 exp]
 Asashio , IJN Michishio , 1 bars , 117 exp , Japonia , 10/10 , 6 kill , 1188 pp - U:063  [+24 exp]
 Asashio , IJN Arashio , 1 bars , 103 exp , Japonia , 10/10 , 2 kill , 1188 pp - U:064  [+28 exp]

Pancernik
+  Kongo (Planes:0/1), IJN Kongo , 5 bars , 683 exp , Japonia , 11/10 , 30 kill , 0 pp - U:030  [+54 exp]
 Kongo (Planes:0/1), IJN Hiei , 3 bars , 327 exp , Japonia , 10/10 , 30 kill , 3000 pp - U:052  [+43 exp]
 Kongo (Planes:0/1), IJN Kirishima , 2 bars , 228 exp , Japonia , 9/10 , 23 kill , 3000 pp - U:057  [+44 exp]
 Kongo (Planes:0/1), IJN Haruna , 1 bars , 185 exp , Japonia , 6/10 , 12 kill , 3000 pp - U:061  [+61 exp]
+  Yamato  (Planes:0/1), IJN Yamato   , 1 bars , 135 exp , Japonia , 10/10 , 11 kill , 0 pp - U:066  [+44 exp]
 Yamato  (Planes:0/1), IJN Musashi , 0 bars , 76 exp , Japonia , 10/10 , 5 kill , 3444 pp - U:070  [+45 exp]

Lotniskowiec
 Shokaku (Planes:1/5), IJN Shokaku , 0 bars , 0 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 3276 pp - U:031
 Shokaku (Planes:5/5), IJN Zuikaku , 0 bars , 0 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 3276 pp - U:068

Krążownik
 Myoko CA (Planes:0/1), IJN Myoko , 5 bars , 560 exp , Japonia , 10/10 , 34 kill , 2736 pp - U:020  [+35 exp]
 Kuma CL (Planes:0/1), IJN Kuma , 5 bars , 786 exp , Japonia , 10/10 , 26 kill , 2016 pp - U:021  [+27 exp]
 Tone CA (Planes:0/1), IJN Tone , 3 bars , 341 exp , Japonia , 10/10 , 23 kill , 2772 pp - U:038  [+30 exp]
 Kuma CL (Planes:0/1), IJN Tama , 3 bars , 303 exp , Japonia , 10/10 , 13 kill , 2016 pp - U:055  [+51 exp]
 Tone CA (Planes:0/1), IJN Chikuma , 1 bars , 119 exp , Japonia , 10/10 , 5 kill , 2772 pp - U:069  [+52 exp]
+  Oyodo CL (Planes:0/1), IJN Oyodo , 0 bars , 93 exp , Japonia , 6/10 , 3 kill , 0 pp - U:071  [+40 exp]

Okręt pomocniczy
 Seaplane Tender (Planes:0/2), IJN Akitsushima , 0 bars , 2 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 1428 pp - U:046
 Seaplane Tender (Planes:1/2), IJN Chihaya , 0 bars , 6 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 1428 pp - U:067

Player 1 : Japonia
Killed: INF:427  TNK:49   RCN:48   AT:44   FLAK:13   FORT:80   ATY:119  AD:49   FTR:72   TB:41   LB:2    SUB:9    DD:73   BS:11   CV:3    CRs:47     Total: 1087
Lost  : AT:1    FLAK:1    ATY:1    AD:2    FTR:1      Total: 6

BV 22
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *  12 Units *  1 Leaders      Total :   4593 exp,    146 kill,   1776 pp    Average:    383 exp,     12 kill,    148 pp
Czołg          *   3 Units *  2 Leaders      Total :   1966 exp,    108 kill,    372 pp    Average:    655 exp,     36 kill,    124 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  1 Leaders      Total :   1113 exp,     23 kill,    144 pp    Average:    557 exp,     12 kill,     72 pp
Artyleria      *   7 Units *  5 Leaders      Total :   3723 exp,    130 kill,   3288 pp    Average:    532 exp,     19 kill,    470 pp
Myśliwiec      *   9 Units *  3 Leaders      Total :   8106 exp,    159 kill,   5859 pp    Average:    901 exp,     18 kill,    651 pp
Bomb. taktyczny *  16 Units *  3 Leaders      Total :  17591 exp,    233 kill,  11178 pp    Average:   1099 exp,     15 kill,    699 pp
Niszczyciel    *   6 Units *  0 Leaders      Total :   1639 exp,     54 kill,   5940 pp    Average:    273 exp,      9 kill,    990 pp
Pancernik      *   6 Units *  0 Leaders      Total :   1634 exp,    111 kill,  12444 pp    Average:    272 exp,     19 kill,   2074 pp
Lotniskowiec   *   2 Units *  0 Leaders      Total :      0 exp,      0 kill,   6552 pp    Average:      0 exp,      0 kill,   3276 pp
Krążownik      *   6 Units *  0 Leaders      Total :   2202 exp,    104 kill,  12312 pp    Average:    367 exp,     17 kill,   2052 pp
Okręt pomocniczy *   2 Units *  0 Leaders      Total :      8 exp,      0 kill,   2856 pp    Average:      4 exp,      0 kill,   1428 pp
* Summary:     *  71 Units * 15 Leaders      Total :  42575 exp,   1068 kill,  62721 pp    Average:    600 exp,     15 kill,    883 pp
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #20 : Sierpień 06, 2016, 05:19:42 »

Podsumowanie kampanii:
Kampania przyjemna i ciekawa, szczególnie scenariusze rozgrywane na dużych mapach.

Poziom trudności jest trudny do jednoznacznego określenia;
Z jednej strony bitwy morskie są dość łatwe, a prestiżu jest na tyle dużo, że można budować naprawdę potężne floty...;
Z drugiej strony walki powietrzne, przynajmniej w pierwszej połowie kampanii (przed pojawieniem myśliwców 'Zero'), są dość trudne i wymagające...;

Jedyne do czego mogę się (tradycyjnie  Wink) przyczepić to ustawienia portów.
Porty (kontrolowane) zachowują się domyślnie jako SH, więc tam gdzie są zastosowane drastycznie obniżają trudność operacji desantowych;
Jednocześnie, tam gdzie nie są stosowane (by nie obniżać trudności) źle wpływają na zachowanie AI, bez potencjalnych celów do zdobycia AI zachowuje się bardzo pasywnie;
Przy zastosowanych ustawieniach, nie ma możliwości stworzenia VH dla okrętów (na terenie Port) , który jednocześnie nie byłby SH;

Podsumowanie testowego efila :
- zasięg widzenia okrętów ograniczony do 2 heksów;
ogólne wrażenia z rozgrywki mam pozytywne, ale nie ma wątpliwości ze zmiana zbyt drastycznie upośledza rozpoznanie AI;
niestety, raczej trzeba pozostawić stare zasięgi widzenia; co najwyżej ujednolicić zasięgi dla wszystkich okrętów (obecne zależą od posiadanych samolotów pokładowych);

- krążowniki CL 'fire support', krążowniki CA 'single fire support';;;
bardzo pozytywnie oceniam tą zmianę, krążowniki nabrały dodatkowej użyteczności, ale nie stały się przesadnie potężne, wybór między pancernikiem a krążownikiem przestał być oczywisty....;

- lekkie krążowniki (CL) dodany ruch 'naval' ;
niestety, ta zmiana nie była do końca przemyślana;  zbyt wiele modeli "lekkich" krążowników nie różniło się gabarytami kadłuba od "ciężkich" krewniaków; najlepszy przykład to japoński typ 'Mogami'; więc hurtowa zmiana (dla całej podklasy) nie była zbyt sensowna;
zmianę można ewentualnie zastosować wybiórczo, tylko dla wybranych typów lekkich krążowników;

- alternatywny sposób oznaczania wariantów uzbrojenia:
wrażenia bardzo pozytywne, szczególnie w przypadku łodzi latających;

- oddziały kawalerii :
mobilność i funkcjonalność zadowalająca; "szarża" ('overrun') ma zastosowanie na tyle rzadko, że w gruncie rzeczy wydaje się zbędna;
« Ostatnia zmiana: Sierpień 06, 2016, 05:51:03 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #21 : Sierpień 06, 2016, 10:19:11 »

Cytuj
Jedyne do czego mogę się (tradycyjnie  Wink) przyczepić to ustawienia portów.
Porty (kontrolowane) zachowują się domyślnie jako SH, więc tam gdzie są zastosowane drastycznie obniżają trudność operacji desantowych;
Jednocześnie, tam gdzie nie są stosowane (by nie obniżać trudności) źle wpływają na zachowanie AI, bez potencjalnych celów do zdobycia AI zachowuje się bardzo pasywnie;
Przy zastosowanych ustawieniach, nie ma możliwości stworzenia VH dla okrętów (na terenie Port) , który jednocześnie nie byłby SH;

Co zatem radzisz? Choć lojalnie uprzedzam, że wezmę się za to dopiero za dwa-trzy tygodnie...
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #22 : Sierpień 06, 2016, 11:45:53 »

Co zatem radzisz? Choć lojalnie uprzedzam, że wezmę się za to dopiero za dwa-trzy tygodnie...
Nie ma pośpiechu...;

Przede wszystkim radzę włączyć opcje 'Ports don't behave as Supply hexes' i 'Ports don't allow deploying naval units'.
BTW. Tą drugą opcje też warto włączyć, bo samodzielnie sprawia problemy (gra ma problem z określeniem co jest jednostka morską); Luis niby załatał dotychczasowe problemy, ale trudno przewidzieć czy nie pojawią się nowe...;

W miejscach gdzie potrzebujesz portu działającego jako SH, możesz po prostu ustawić manualnie SH i uzyskasz identyczną funkcjonalność jak obecnie (plus możliwość określenia strony użytkownika); zupełnie nic nie tracisz...;

Włączenie 'Ports don't behave as Supply hexes' da ci możliwość tworzenia w dowolnym miejscach mapy portów/VH (bez funkcjonalności SH).

Dodatkowe porty/VH powinny pozytywnie wpłynąć na zachowanie AI; nie potrzebujesz wielu, po prostu dobrze gdyby jakieś były (wystarczy 1-2 na mapę);

Sztuczna inteligencja w tej grze opiera się od zawsze na systemie VH; bez osiągalnych dla okrętów "morskich" VH (portów) trudno oczekiwać po AI choćby pozorów racjonalnych zachowań;
AI może reagować tylko na to co "widzi", a jak dobrze wiesz jego rozpoznanie mocno kuleje...;
Z morskimi VH nie zmądrzeje zbytnio, ale przynajmniej będzie atakować VH gracza, lub próbować odbijać utracone własne VH; czyli wykaże przynajmniej pozory inicjatywy...;

Co do rozpoznania AI, sugerowałbym użycie większej ilości drobnych jednostek pomocniczych (wystarczą kilku-punktowe), najlepiej z dodatkiem 'recon'; świetnie powinny się sprawdzić kutry torpedowe ('PT boat'/'Schnellboot') ze względu na duża mobilność i ruch fazowy...;
większa liczba zwiadowczych samolotów pokładowych (z dodatkami) też nie zaszkodzi...;

Dodatkowo, radziłbym części okrętów (zwłaszcza niszczycielom i krążownikom plot) nakazać eskortowanie (połączenie opcji  'obj. from unit' i 'follow unit's pos') ważnych celów, jak pancerniki czy lotniskowce, by ograniczyć rozciąganie linii i w konsekwencji pozostawianie najważniejszych okrętów bezbronnych...; AI działające w grupach bojowych powinno być też bardziej niebezpieczne...;
Testowałem tą opcję (w wątku dotyczącym G36), działa niezależnie od wersji AI i wygląda obiecująco...;
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.143 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.015s, 1q)