Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 20, 2024, 01:48:53 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3 ... 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jaro gra G41 WOJNY ŚLĄSKIE na 100%  (Przeczytany 37632 razy)
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« : Marzec 23, 2017, 12:33:22 »

Gustliki z Rybnika

Nadszedł czas, aby wypróbować duże mapy. No to zobaczmy, jak to działa.

53,58 - brak jednej gałęzi torów kolejowych

Zacząłem się zastanawiać, jak to rozegrać i czy korzystać z kolei. Wybrałem atak lądowy. Siły pomocnicze zebrały się do obrony moich VH a jednostki główne zaatakowały w kierunku niemieckiego VH. Jeden z reconów pojechał zdobywać płatne flagi. Grał z Niemcami w ciucibabkę. Zajął lotnisko koło miasta i się wycofywał. Obrońcy odbili lotnisko a recon zdobył miasto. Ani lotnisko ani miasto nie było mi do niczego potrzebne ale prestiż pozostał.

Zabrakło mi myśliwca ale niemiecki  samolot nie okazał się zbyt groźnym przeciwnikiem. Co prawda ugryzł lekko artylerię, ale bez większych strat. W trakcie dokupiłem myśliwca, aby przegnać gada i się udało. Pokiereszowany Niemiaszek uciekł gdzieś w pole. No i szukaj wiatru w tymże polu... W międzyczasie niemiecki czołg wdarł się na moje tyły i nadgryzł trochę artylerię. W następnej turze już nie miał czym gryźć.


OpenGen 0.90.57.3 * (21 Feb 2017)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: W:\Logic\OpenGeneral-PL\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.8e
Campaign: G41 WOJNY ŚLĄSKIE,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Gustliki z Rybnika , #0 , Brilliant Victory , score:51
--
Campaign score: 51  *  Average: 51

..
Current scenario: Gustliki z Rybnika,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 720
Army cost: 1512 , Current prestige is 608
Prestige available on map yet is 40 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 16
AI stance is Aggressive
if BV: +300, Karlik z Katowic , cap disabled, 16 turns prestige: 240
if V : +180, Karlik z Katowic , cap disabled, 18 turns prestige: 240
if TV: +60, Karlik z Katowic , cap disabled, 20 turns prestige: 240
Ls: Loss , turn prestige: 240

Infantry
*  Piechota 35 , PF 621L , SGO "Rybnik" , 2 bars , 230 exp , Republic of Poland , 11/11 , Combat Support  , 4 kill , 0 pp - U:001  [+19 exp]
 Pionierzy 35 , PF 621L ,  , 1 bars , 107 exp , Republic of Poland , 9/10 , 1 kill , 204 pp - U:037  [+107 exp]

Tank 
 Vickers E ,  , 0 bars , 51 exp , Republic of Poland , 10/10 , 4 kill , 144 pp - U:040  [+51 exp]

Recon
 TK-3 ,  , 0 bars , 22 exp , Republic of Poland , 5/10 , Infiltration Tactics  , 0 kill , 96 pp - U:041  [+22 exp]
 TK-3 ,  , 0 bars , 0 exp , Republic of Poland , 10/10 , 0 kill , 96 pp - U:042

Artillery
 75mm wz.1897 Schneider , PF 621L ,  , 0 bars , 60 exp , Republic of Poland , 10/10 , 1 kill , 204 pp - U:038  [+60 exp]
 75mm wz.1897 Schneider , PF 621L ,  , 0 bars , 27 exp , Republic of Poland , 9/10 , 0 kill , 204 pp - U:039  [+27 exp]

Fighter
 PZL P-11c ,  , 0 bars , 73 exp , Republic of Poland , 10/10 , 1 kill , 336 pp - U:010  [+73 exp]

Tactical Bomber
 PWS-16 ,  , 0 bars , 45 exp , Republic of Poland , 10/10 , 0 kill , 228 pp - U:036  [+45 exp]

Player 1 : Republic of Poland
Killed: INF:8    TNK:1    AT:1    FORT:1    ATY:2      Total: 13
Lost  :   Total: 0

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   2 Units *  1 Leaders      Total :    337 exp,      5 kill,    204 pp    Average:    169 exp,      3 kill,    102 pp
Tank           *   1 Units *  0 Leaders      Total :     51 exp,      4 kill,    144 pp    Average:     51 exp,      4 kill,    144 pp
Recon          *   2 Units *  1 Leaders      Total :     22 exp,      0 kill,    192 pp    Average:     11 exp,      0 kill,     96 pp
Artillery      *   2 Units *  0 Leaders      Total :     87 exp,      1 kill,    408 pp    Average:     44 exp,      1 kill,    204 pp
Fighter        *   1 Units *  0 Leaders      Total :     73 exp,      1 kill,    336 pp    Average:     73 exp,      1 kill,    336 pp
Tactical Bomber *   1 Units *  0 Leaders      Total :     45 exp,      0 kill,    228 pp    Average:     45 exp,      0 kill,    228 pp
* Summary:     *   9 Units *  2 Leaders      Total :    615 exp,     11 kill,   1512 pp    Average:     68 exp,      1 kill,    168 pp


Player 1  Republic of Poland   has 24 units total (core+aux):
Infantry :  6
Tank   :  1
Recon :  2
Fortification :  9
Artillery :  4
Fighter :  1
Tactical Bomber :  1

Player 2  Germany   has 8 units total (core+aux):
Recon :  1
Fortification :  6
Fighter :  1
« Ostatnia zmiana: Marzec 23, 2017, 07:56:19 wysłane przez Jaro » Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #1 : Marzec 23, 2017, 07:55:24 »

Karlik z Katowic


Czas na drugi scenariusz. Zaplanowałem atak w 3 grupach.
Jedna spod Kędzierzyna atakuje na wrogie SH Wielkie Strzelce i dalej na Opole
Druga (wzmocniona batalionem czołgów) spod Katowic atakuje celem odblokowania linii kolejowej Bytom - Tarnowskie Góry - Zawadzki. Wyślę tamtędy piechotę w transporcie kolejowym celem zdobycia 80pp
Trzecia atakuje spod Orzesza na Gliwice i Zabrze.

W drugiej turze Bytom został oczyszczony z wroga a w trzeciej jest już mój. Zdobycie VH nie stanowi problemu. Niestety na Opole zabrakło sił. Trochę to wina zbyt małych sił, które przydzieliłem na tym kierunku a trochę stratą które wcześniej niepotrzebnie poniosłem. Szkoda tylko lotniska za 40pp bo było o włos.

Hitem tej bitwy okazał się... budynek, który załadowałem do pociągu i wysłałem celem zdobycia wrogich flag. Ach ta Polska myśl techniczna.

Kolej przydatna ale raczej do wożenia piechoty z wozami. Jak piechota ma ciężarówkę, to raczej przeszkadza.  Miałem okazje do porównania. Puściłem piechotę w pociągu do zdobycia flag wzdłuż linii   Bytom - Tarnowskie Góry - Zawadzki. A za nimi do wsparcia działo na ciężarówce. Piechota parła do przodu torami a flagi zdobywała armatka bo proces podjedź-wyładuj-zdobądź-wróć na tory-załaduj trwał dużo dłużej niż zboczenie z drogi przez wolniejszą ciężarówkę.


OpenGen 0.90.57.21 * (22 Mar 2017)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: W:\Logic\OpenGeneral-PL\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.8e
Campaign: G41 WOJNY ŚLĄSKIE,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Gustliki z Rybnika , #0 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: 40mm wz.36
 2   Karlik z Katowic , #1 , Brilliant Victory , score:51
--
Campaign score: 102  *  Average: 51

..
Current scenario: Karlik z Katowic,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 400
Army cost: 2460 , Current prestige is 261
Prestige available on map yet is 120 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Defensive
if BV: +300, Obrona Cżęstochowy , cap disabled, 11 turns prestige: 165
if V : +180, Obrona Cżęstochowy , cap disabled, 14 turns prestige: 210
if TV: +60, Obrona Cżęstochowy , cap disabled, 18 turns prestige: 240
Ls: Loss , turn prestige: 240

Infantry
*  Piechota 35 , PF 621L , SGO "Rybnik" , 3 bars , 318 exp , Republic of Poland , 9/11 , Combat Support  , 6 kill , 0 pp - U:001  [+88 exp]
 Pionierzy 35 , PF 621L ,  , 1 bars , 181 exp , Republic of Poland , 5/10 , 2 kill , 204 pp - U:004  [+74 exp]
 Piechota 35 ,  , 0 bars , 32 exp , Republic of Poland , 4/10 , 0 kill , 72 pp - U:011  [+32 exp]
 Pionierzy 35 , PF 621L ,  , 1 bars , 112 exp , Republic of Poland , 5/10 , Fire Discipline  , 1 kill , 204 pp - U:049  [+112 exp]

Tank 
 Vickers E ,  , 1 bars , 113 exp , Republic of Poland , 8/10 , 10 kill , 144 pp - U:007  [+62 exp]
 Vickers E ,  , 0 bars , 0 exp , Republic of Poland , 10/10 , 0 kill , 144 pp - U:013

Recon
 TK-3 ,  , 0 bars , 85 exp , Republic of Poland , 1/10 , Infiltration Tactics  , 2 kill , 96 pp - U:008  [+63 exp]
 TK-3 ,  , 0 bars , 10 exp , Republic of Poland , 8/10 , 1 kill , 96 pp - U:009  [+10 exp]
 TK-3 ,  , 0 bars , 84 exp , Republic of Poland , 6/10 , 0 kill , 96 pp - U:050  [+84 exp]

Artillery
 75mm wz.1897 Schneider , PF 621L ,  , 1 bars , 158 exp , Republic of Poland , 10/10 , 1 kill , 204 pp - U:005  [+98 exp]
 75mm wz.1897 Schneider , PF 621L ,  , 0 bars , 63 exp , Republic of Poland , 10/10 , 0 kill , 204 pp - U:006  [+36 exp]
 75mm wz.1897 Schneider , PF 621L ,  , 0 bars , 84 exp , Republic of Poland , 10/10 , 1 kill , 204 pp - U:010  [+84 exp]

Fighter
 PZL P-11c ,  , 1 bars , 120 exp , Republic of Poland , 8/10 , 2 kill , 336 pp - U:002  [+47 exp]

Tactical Bomber
 PWS-16 ,  , 0 bars , 83 exp , Republic of Poland , 6/10 , Support, Recon, 0 kill , 228 pp - U:003  [+38 exp]
 PWS-16 ,  , 0 bars , 17 exp , Republic of Poland , 7/10 , Support, Recon, 0 kill , 228 pp - U:051  [+17 exp]

Player 1 : Republic of Poland
Killed: INF:15   TNK:1    AT:2    FORT:7    ATY:5    TB:1      Total: 31
Lost  :   Total: 0

BV  2
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   4 Units *  2 Leaders      Total :    643 exp,      9 kill,    480 pp    Average:    161 exp,      2 kill,    120 pp
Tank           *   2 Units *  0 Leaders      Total :    113 exp,     10 kill,    288 pp    Average:     57 exp,      5 kill,    144 pp
Recon          *   3 Units *  1 Leaders      Total :    179 exp,      3 kill,    288 pp    Average:     60 exp,      1 kill,     96 pp
Artillery      *   3 Units *  0 Leaders      Total :    305 exp,      2 kill,    612 pp    Average:    102 exp,      1 kill,    204 pp
Fighter        *   1 Units *  0 Leaders      Total :    120 exp,      2 kill,    336 pp    Average:    120 exp,      2 kill,    336 pp
Tactical Bomber *   2 Units *  0 Leaders      Total :    100 exp,      0 kill,    456 pp    Average:     50 exp,      0 kill,    228 pp
* Summary:     *  15 Units *  3 Leaders      Total :   1460 exp,     26 kill,   2460 pp    Average:     97 exp,      2 kill,    164 pp


Player 1  Republic of Poland   has 31 units total (core+aux):
Infantry :  9
Tank   :  2
Recon :  3
Anti-tank :  1
Fortification :  8
Artillery :  5
Fighter :  1
Tactical Bomber :  2

Player 2  Germany   has 7 units total (core+aux):
Infantry :  4
FlaK :  1
Fortification :  1
Artillery :  1
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
besiu
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 556


« Odpowiedz #2 : Marzec 24, 2017, 11:14:42 »

Sprawdziłem w kampanii prowadzonej też w 2016 roku, tam taki sam jest zapis:
Karlik z Katowic
drugi scenariusz.
if BV: +300, Obrona Cżęstochowy , cap disabled, 11 turns prestige: 165
if V : +180, Obrona Cżęstochowy , cap disabled, 14 turns prestige: 210
if TV: +60, Obrona Cżęstochowy , cap disabled, 18 turns prestige: 240
To jest celowe? jakieś przesłanie? odnośnie żę-stochowy?

A co do transportów kolejowych...
To - od razu uprzedzę: NIE grałem jeszcze tej kampanii - moim zdaniem, jest dosyć wymagający. Jeśli ma się transport kołowy, to mało potrzebny. Pociąg jest słabo chroniony, lub w ogóle. Często mi się zdarzało, w Rosji, że miałem w pociągu jednostki, a "posiłki Vietcongu spod ziemi" pojawiały się wokoło moich jednostek zapakowanych na torach. Bezbronnych. Więc tutaj, linie nawet sprawdzone, są bardzo, bardzo ryzykowne...
Powtórzę - nie wiem, jak jest w tej kampanii, ale dla mnie, ryzyko transportów bez ubezpieczeń wokoło, jest zbyt duże. Jeśli jednak wysyłać powolne jednostki, albo te, które zostały z tyłu, i żeby nadgoniły czołówki=> to jak najbardziej.
p.s.
A czemu ta kampania jest rozgrywana tutaj, jako "w budowie", a nie "rankingowa"?
« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2017, 11:26:01 wysłane przez besiu » Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #3 : Marzec 24, 2017, 06:07:12 »

Kolej przydatna ale raczej do wożenia piechoty z wozami. Jak piechota ma ciężarówkę, to raczej przeszkadza.  Miałem okazje do porównania. Puściłem piechotę w pociągu do zdobycia flag wzdłuż linii   Bytom - Tarnowskie Góry - Zawadzki. A za nimi do wsparcia działo na ciężarówce. Piechota parła do przodu torami a flagi zdobywała armatka bo proces podjedź-wyładuj-zdobądź-wróć na tory-załaduj trwał dużo dłużej niż zboczenie z drogi przez wolniejszą ciężarówkę.
Podstawowym problemem w przypadku kolei jest generalne nadużywanie przez graczy transportów organicznych (zmotoryzowanych i zmechanizowanych).
Historycznie większość piechoty w trakcie WW2 maszerowała "na piechotę".  Jednostki zmotoryzowane były dość rzadkie, a jeszcze rzadsze były jednostki "w pełni" zmotoryzowane (gdzie ciężarówki oprócz ciężkiego sprzętu przewoziły również piechurów).

Kolej w obecnej postaci ma sens wtedy, gdy transport kolejowy porównamy z "realistyczną" piechotą maszerująca "na piechotę" i artylerią holowaną przez zaprzęgi konne.
Tymczasem w OG, gracz dość szybko modernizuje posiadane jednostki do formacji w pełni zmotoryzowanych (lub nawet zmechanizowanych), co efektywnie czyni transport kolejowy istotnie mniej użytecznym.

Oczywiście trudno gracza za to winić, bo wybór lepszego transportu jest zwykle dość logiczny (i często wymuszany przez warunki kampanii).
Niestety efektem ubocznym tego wyboru, jest znaczna utrata znaczenia transportów alternatywnych.
Nie dotyczy to tylko kolei. Znaczenie traci również kawaleria, kolarze, transport barkami, a nawet do pewnego stopnia transport lotniczy (niespadochronowy).

Trudno coś na to poradzić. Mimo wszystko, dość realistyczne jest, że jednostka w pełni zmotoryzowana, dysponująca dobrymi drogami (w OG wszystkie drogi są dobre), ma mobilność porównywalną z transportem kolejowym (na taktycznych dystansach).
Jeśli gracz nie wprowadzi pewnych samoograniczeń (w kwestii transportów), to transport kolejowy w większości przypadków się nie sprawdzi.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #4 : Marzec 24, 2017, 09:57:48 »

Może, gdyby transporty były drogie...
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #5 : Marzec 24, 2017, 11:21:12 »

Może, gdyby transporty były drogie...
To nie takie proste...

Po pierwsze, taka zmiana drastycznie wpłynęłaby na balans istniejących kampanii, szczególnie jeśli dotyczyłaby również transportów artylerii.
Po drugie, "drogie" transporty niespecjalnie pasują do filozofii "taniego" efila i do przyzwyczajeń graczy.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #6 : Marzec 25, 2017, 12:54:40 »

A może ruch fazowy i zwiększenie zasięgu koleji o 2 hex. Można by szybciej wyładować wojska.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #7 : Marzec 25, 2017, 02:33:06 »

A może ruch fazowy i zwiększenie zasięgu koleji o 2 hex. Można by szybciej wyładować wojska.
To by było naprawianie na siłę problemu którego niema.

Według mnie transport kolejowy jest stosunkowo realistyczny, problemem są składy armii.

Jeśli gracz (lub autor kampanii) przydziela jednostkom zbyt wiele ciężarówek, to pociągi stają się mało przydatne.
Nie ma tu nieprawidłowości. Z punktu widzenie logistyki transport kolejowy w założeniu powinien być wolniejszy od samochodowego. Podstawowymi zaletami transportu kolejowego są niższy koszt transportu i większa zdolność transportowa.

Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #8 : Marzec 25, 2017, 03:17:05 »

Cytuj
Z punktu widzenie logistyki transport kolejowy w założeniu powinien być wolniejszy od samochodowego.

Tu pytanie - jak prowadzono te doświadczenia, bo:

- jeśli weźmiemy pod uwagę jakąś wzorcową "jedną tonę" transportu - to oczywiście ciężarówka przewiezie ją szybciej, ale:
- jeśli mamy do przewiezienia ładunek 30 wagonów kolejowych - co odpowiada 60-80 ciężarówkom, to już niekoniecznie.

Przede wszystkim pociąg o wiele łatwiej utrzymuje stałą szybkość na długim dystansie. Kolumna samochodów (zwłaszcza w realiach wojennych) nie da rady jechać 80km/h przez pół dnia.

W czasach o których mówimy stan dróg był o wiele gorszy niż stan linii kolejowych, był też o wiele bardziej wrażliwy na pogodę. Nasze mapy są pod tym wzgledem wyjątkowo litościwe.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #9 : Marzec 25, 2017, 03:33:16 »

- jeśli weźmiemy pod uwagę jakąś wzorcową "jedną tonę" transportu - to oczywiście ciężarówka przewiezie ją szybciej, ale:
- jeśli mamy do przewiezienia ładunek 30 wagonów kolejowych - co odpowiada 60-80 ciężarówkom, to już niekoniecznie.
To co opisujesz to jest właśnie różnica między szybkością (czasem przewozu) a zdolnością transportową/przewozową ("największa liczba pasażerów i ładunku, jaką jest w stanie przewieźć ogół taboru danego przewoźnika na ustalonej trasie w określonej jednostce czasu").

Oczywiście jeśli uwzględnimy masę/wielkość ładunku i dystans, to zagadnienie się komplikuje:

BTW. Tabele pochodzą z artykułu "Analiza przydatności gałęzi transportowych do przewozu wojsk na podstawie oceny kryteriów kosztów i czasu "(Zeszyty Naukowe Akademii Marynarki Wojennej), Autor: A. Bursztyński ; link;
« Ostatnia zmiana: Marzec 25, 2017, 03:53:38 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #10 : Marzec 26, 2017, 02:09:27 »

Tak, ale.... Ta analiza pewnie była robiona dla czasów współczesnych gdzie:

- ciężarówki są "odrobinę" lepsze i mocniejsze
- drogi są w lepszym stanie
- mosty mają odpowiednią nośność i jest ich sporo
- większość miast ma obwodnice.
- ...że o wpływie pogody na nawierzchnię już nie wspomnę....

A ja mówiłem o realiach IIWW....

Na załączonym obrazku - mapa drogowa Polski z roku 1936. Linie ciągłe czerwone, to drogi w dobrym stanie. Linie przerywane, to drogi "średnio dobre" (nawet nie chcę myśleć co to mogło oznaczać), a linie drobno kreskowane - to drogi złe. Jak z mapy wynika, między Krakowem a Rzeszowem było może 40 km przyzwoitej drogi. Reszta to drogi średnie. No to teraz sobie wyobraźcie transport kołowy po dwóch dniach deszczu....

EDIT - no i nie załączyłem...
« Ostatnia zmiana: Marzec 26, 2017, 08:17:11 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #11 : Marzec 26, 2017, 06:42:24 »

Tak, ale.... Ta analiza pewnie była robiona dla czasów współczesnych gdzie:

- ciężarówki są "odrobinę" lepsze i mocniejsze
- drogi są w lepszym stanie
- mosty mają odpowiednią nośność i jest ich sporo
- większość miast ma obwodnice.
- ...że o wpływie pogody na nawierzchnię już nie wspomnę....

A ja mówiłem o realiach IIWW....
Zgoda, ale zapominasz, że pociągi  też są  "odrobinę" lepsze Wink.

Na załączonym obrazku - mapa drogowa Polski z roku 1936. Linie ciągłe czerwone, to drogi w dobrym stanie. Linie przerywane, to drogi "średnio dobre" (nawet nie chcę myśleć co to mogło oznaczać), a linie drobno kreskowane -
to drogi złe. Jak z mapy wynika, między Krakowem a Rzeszowem było może 40 km przyzwoitej drogi. Reszta to drogi średnie. No to teraz sobie wyobraźcie transport kołowy po dwóch dniach deszczu....
Oczywiście, nie neguje tego.
Problem w tym, że w OG mamy tylko jeden rodzaj dróg i tylko jeden rodzaj linii kolejowych. Więc umowna "droga" może równie dobrze reprezentować "autostradę" w głębi Niemiec.

Załączony przez ciebie obrazek sugeruje raczej, że "drogi" na mapach są nadużywane.
Teoretycznie "droga" reprezentuje teren o maksymalnej prędkości poruszania (dla jednostek kołowych), więc drogi przynajmniej "przyzwoite" .
Moim zdaniem, gdyby w miejsce "złych" dróg umieścić teren CLEAR (też moim zdaniem skrajnie nadużywany), a tam gdzie obecnie jest CLEAR wpakować przykładowo ROUGH (albo SAND), to transport (nie tylko kołowy) stałby się bardziej realistyczny.

W tej chwili wiekszość map pokryte jest siecią dróg o przepustowości autostrad, a spory procent mapy stanowi teren CLEAR (stanowiący odpowiednik autostrady dla jednostek innych niż kołowe). Więc nic dziwnego, że transport kolejowy wydaje się bezużyteczny.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #12 : Marzec 26, 2017, 08:15:50 »

Cytuj
Zgoda, ale zapominasz, że pociągi  też są  "odrobinę" lepsze

Moim zdaniem, akurat w pociągach towarowych, różnica nie jest aż taka wielka jak w ciężarówkach.

W transporcie drogowym zmieniły się i drogi - i pojazdy. W kolejowym raczej tylko pojazdy - ale nie
aż tak bardzo. Tory zostały, jakie były (a nawet czasem gorsze) Te 60-80 km/h dla towarów jak było -
tak jest. Może handlowa prędkość jest o 10 km/h większa - ale to wszystko.

A co do rodzajów dróg to masz świętą rację. Przydałyby się przynajmniej dwa rodzaje:
odporne na zmianę warunków - i gruntowe - działające tylko podczas suchej pogody.   
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #13 : Marzec 26, 2017, 09:22:05 »

W transporcie drogowym zmieniły się i drogi - i pojazdy. W kolejowym raczej tylko pojazdy - ale nie
aż tak bardzo. Tory zostały, jakie były (a nawet czasem gorsze) Te 60-80 km/h dla towarów jak było -
tak jest. Może handlowa prędkość jest o 10 km/h większa - ale to wszystko.
W transporcie drogowym tak, ale w polskim wojsku już niekoniecznie Wink. Obejrzyj choćby ten filmik: "pijane przyczepy na A2" .

Zresztą niepotrzebnie zbaczasz na nasze lokalne warunki. System transportowy w efilu mimo wszystko musi być uniwersalny.
Nawet gdyby "kiedyś" udało się wprowadzić dodatkowe podkategorie dróg/torów, to statystyki ruchu powinny być w miarę uniwersalne.

A co do rodzajów dróg to masz świętą rację. Przydałyby się przynajmniej dwa rodzaje:
odporne na zmianę warunków - i gruntowe - działające tylko podczas suchej pogody.   
Nie tylko o zmianę warunków mi chodzi. Stan część dróg nawet przy idealnej pogodzie, nie pozwalał sprawnie przerzucić batalionu wojska, szczególnie ciężarówkami poruszającymi się z maksymalną prędkością.
Ciężarówka drogowa, bez napędu terenowego, nawet dzisiaj niespecjalnie sprawdza się na drogach gruntowych, zwłaszcza gdy przewozi ciężki ładunek.

Owszem, nie przeczę, dodatkowe drogi zdecydowanie by się przydały. Ale tak naprawdę zmiana byłaby głownie kosmetyczna.
Przy obecnym systemie dzielników, droga gruntowa niezbyt różniłaby się od obecnego terenu CLEAR.
Droga ('road') ma dzielniki 1(sucha) i 2(błoto), a teren CLEAR (dla ruchu 'Wheeled') jest o stopień gorszy, dzielniki: 2(suchy) i 3(błoto).

Według mnie  teren CLEAR wystarczająco dobrze reprezentuje drogę gruntową (spowalnia pojazdy 'Wheeled', ale zachowuje się jak droga dla pojazdów z ruchem 'All Terrain').
« Ostatnia zmiana: Marzec 26, 2017, 09:26:44 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #14 : Marzec 26, 2017, 10:16:55 »

Obrona Częstochowy

Postanowiłem rozpocząć od początku, bo nie byłem zadowolony z dotychczasowych wyników i składu armii. Straciłem trochę pp i brakowało by mi ich. Postawiłem tym razem na większe rozpoznanie lądowe a rozpoznanie lotnicze dołączyłem dopiero później.

W Obrona Częstochowy wreszcie przydał się transport kolejowy. Najefektywniejsze użycie związane było z zakupem uzupełnień podczas bitwy. Stacja kolejowa znajdowała się koło SH, więc od razu jednostka mogła zapakować się na kolej. Kolejną zaletą jest brak zużycia paliwa przez jednostkę. Na dłuższych trasach zyskujemy kolejną turę. Szkoda tylko, że tak mało transportów kolejowych jest dostępnych.

OpenGen 0.90.57.21 * (22 Mar 2017)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: W:\Logic\OpenGeneral-PL\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.8e
Campaign: G41 WOJNY ŚLĄSKIE,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Gustliki z Rybnika , #0 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: Piechota Ur
 2   Karlik z Katowic , #1 , Brilliant Victory , score:51
 3   Obrona Cżęstochowy , #2 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 157  *  Average: 52

..
Current scenario: Obrona Cżęstochowy,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 240
Army cost: 3720 , Current prestige is 178
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 14
AI stance is Aggressive
if BV: +300, Opolskie dziouchy , cap disabled, 14 turns prestige: 210
if V : +180, Opolskie dziouchy , cap disabled, 14 turns prestige: 210
if TV: +60, Opolskie dziouchy , cap disabled, 14 turns prestige: 210
Ls: Loss , turn prestige: 210

Infantry
*  Piechota 35 , PF 621L , SGO "Rybnik" , 3 bars , 354 exp , Republic of Poland , 11/11 , Combat Support  , 4 kill , 0 pp - U:001  [+70 exp]
 KOP 35 , PF 621L ,  , 1 bars , 140 exp , Republic of Poland , 9/10 , 1 kill , 132 pp - U:005  [+76 exp]
 Pionierzy 35 , PF 621L ,  , 2 bars , 212 exp , Republic of Poland , 9/10 , 6 kill , 204 pp - U:011  [+39 exp]
 Pionierzy 35 , PF 621L ,  , 0 bars , 51 exp , Republic of Poland , 9/10 , 3 kill , 204 pp - U:012  [+2 exp]
 KOP 35 , PF 621L ,  , 0 bars , 46 exp , Republic of Poland , 4/10 , 2 kill , 132 pp - U:014  [+46 exp]
 KOP 35 , PF 621L ,  , 0 bars , 32 exp , Republic of Poland , 9/10 , 1 kill , 132 pp - U:060  [+32 exp]

Tank 
 Vickers E ,  , 1 bars , 134 exp , Republic of Poland , 1/10 , 3 kill , 144 pp - U:003  [+96 exp]
 Vickers E ,  , 1 bars , 175 exp , Republic of Poland , 5/10 , 11 kill , 144 pp - U:004  [+120 exp]

Recon
 TK-3 ,  , 0 bars , 74 exp , Republic of Poland , 4/10 , 1 kill , 96 pp - U:006  [+12 exp]
 TK-3 ,  , 0 bars , 25 exp , Republic of Poland , 10/10 , 1 kill , 96 pp - U:007
 TK-3 ,  , 0 bars , 80 exp , Republic of Poland , 1/10 , 3 kill , 96 pp - U:008  [+33 exp]
 TK-3 ,  , 0 bars , 39 exp , Republic of Poland , 8/10 , 1 kill , 96 pp - U:015  [+24 exp]
 TK-3 ,  , 0 bars , 0 exp , Republic of Poland , 10/10 , 0 kill , 96 pp - U:039

Artillery
 75mm wz.1897 Schneider , PF 621L ,  , 1 bars , 152 exp , Republic of Poland , 10/10 , 1 kill , 204 pp - U:009  [+11 exp]
 75mm wz.1897 Schneider , PF 621L ,  , 1 bars , 125 exp , Republic of Poland , 10/10 , 0 kill , 204 pp - U:010
 75mm wz.1897 Schneider , PF 621L ,  , 1 bars , 175 exp , Republic of Poland , 10/10 , 2 kill , 204 pp - U:016  [+66 exp]
 75mm wz.1897 Schneider , PF 621L ,  , 0 bars , 82 exp , Republic of Poland , 10/10 , 0 kill , 204 pp - U:017  [+52 exp]
 75mm wz.1897 Schneider , PF 621L ,  , 0 bars , 0 exp , Republic of Poland , 10/10 , 0 kill , 204 pp - U:032

Fighter
 PZL P-11c ,  , 1 bars , 133 exp , Republic of Poland , 9/10 , 1 kill , 336 pp - U:002  [+26 exp]
 PZL P-11c ,  , 1 bars , 178 exp , Republic of Poland , 10/10 , 4 kill , 336 pp - U:013  [+117 exp]

Tactical Bomber
 PWS-16 ,  , 0 bars , 48 exp , Republic of Poland , 9/10 , Recon, 0 kill , 228 pp - U:018  [+48 exp]
 PWS-16 ,  , 0 bars , 52 exp , Republic of Poland , 10/10 , Recon, Support, 1 kill , 228 pp - U:059  [+52 exp]

Player 1 : Republic of Poland
Killed: INF:31   TNK:5    RCN:3    AT:2    FLAK:1    FORT:8    ATY:9    FTR:2    TB:3      Total: 64
Lost  : INF:1      Total: 1

BV  3
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   6 Units *  1 Leaders      Total :    835 exp,     17 kill,    804 pp    Average:    139 exp,      3 kill,    134 pp
Tank           *   2 Units *  0 Leaders      Total :    309 exp,     14 kill,    288 pp    Average:    155 exp,      7 kill,    144 pp
Recon          *   5 Units *  0 Leaders      Total :    218 exp,      6 kill,    480 pp    Average:     44 exp,      1 kill,     96 pp
Artillery      *   5 Units *  0 Leaders      Total :    534 exp,      3 kill,   1020 pp    Average:    107 exp,      1 kill,    204 pp
Fighter        *   2 Units *  0 Leaders      Total :    311 exp,      5 kill,    672 pp    Average:    156 exp,      3 kill,    336 pp
Tactical Bomber *   2 Units *  0 Leaders      Total :    100 exp,      1 kill,    456 pp    Average:     50 exp,      1 kill,    228 pp
* Summary:     *  22 Units *  1 Leaders      Total :   2307 exp,     46 kill,   3720 pp    Average:    105 exp,      2 kill,    169 pp


Player 1  Republic of Poland   has 35 units total (core+aux):
Infantry : 16
Tank   :  2
Recon :  5
Artillery :  7
Fighter :  3
Tactical Bomber :  2
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Strony: [1] 2 3 ... 6   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.079 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.01s, 1q)