Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 25, 2024, 07:02:09 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Narodowy test kampanii "Znak Orła" (G22 SIGN OF THE EAGLE v.4.1)  (Przeczytany 54727 razy)
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4747


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #105 : Kwiecień 24, 2018, 11:01:37 »

Informacja dla skarżących się na odporność niemieckich samochodów pancernych, zwłaszcza Sd Kfz 231/232.

Początkowo trochę obawiałem się zmniejszania statystyk ze względu na balans w latach późniejszych.
Po dokładniejszym przyjrzeniu się tematowi, stwierdziłem jednak, że obecne statystyki Sd Kfz 231/232 pochodzą z późnych wersji produkcyjnych (4-5 seria).
Pierwsze wersje miały przedni pancerz 14,5 mm (GD=4), od początku 1940 dodawano opcjonalne dodatkową 8mm płytę pancerną 'Pakschutz' (co daje GD=5), dopiero w maju/czerwcu 1941 rozpoczęto produkcje wersji z mocniejszym silnikiem i pancerzem 30mm (GD=7).
Czyli wystarczy rozdzielić samochody  Sd Kfz 231/232 na 2-3 wersje produkcyjne i będzie po kłopocie.

Widziałem zabieg "wymuszenia desantu" polegający na wyznaczeniu DHeksów dla gracza na sztucznie stworzonych heksach "OCEAN" - mimo że na obrazku był to ląd.  Przy jednoczesnym wyzerowaniu transportów morskich, taka sytuacja wymuszała rozstawienie jedynie w samolotach. Ale to było za czasów PG2 - nie wiem czy teraz da sie tak wymusić.
Trick działa, ale da się go zrobić lepiej. Zamiast OCEAN można użyć terenu ESCARPMENT. Wygląda to lepiej na mapie, a dodatkowo DHeksy wyświetlają się wyłącznie dla spadochroniarzy.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 24, 2018, 11:03:18 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4747


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #106 : Kwiecień 25, 2018, 06:28:37 »

9. FALAISE

Prototyp: Sherman IIA;
Ulepszenia: piechota, czołg, ppanc, myśliwce;
Zakupy: 1x Auster; 3x Wellington Mk. X (jeden  trakcie misji);

Porządny scenariusz. Poziom trudności umiarkowany. Ze względu na brak dalekosiężnej artylerii, bardzo istotne jest silne lotnictwo. Przy złej pogodzie może być problem z uzyskaniem BV. Miałem szczęście, bo przytrafiły się tylko 3 deszczowe tury w mało istotnych momentach.


Spotkanie z 101 SS PzAbt "Wittmann" (6 tura)



Raport:

OpenGen 0.90.61.2 * (2 Mar 2018)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.12
Campaign: G22 ZNAK ORŁA v.4.1f,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   MOKRA , #0 , Brilliant Victory , score:51
 2   BOROWA MOUNTAIN , #1 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: H39
 3   MINSK MAZOWIECKI , #2 , Brilliant Victory , score:54
 4   KOCK , #3 , Brilliant Victory , score:64  +++  Proto: Hurricane IIA2
 5   MONTMIRAIL , #17 , Brilliant Victory , score:50
 6   MONTBARD , #18 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Spitfire II
 7   SCOTLAND , #19 , Brilliant Victory , score:76
 8   TRAINING "SNAFFLE" , #20 , Brilliant Victory , (no score)  +++  Proto: Sherman IIA
 9   FALAISE , #21 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 460  *  Average: 57

..
Current scenario: FALAISE,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 440
Army cost: 4548 , Current prestige is 619
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Defensive
if BV: +400, CHAMBOIS , cap 6000, 13 turns prestige: 300
if V : +200, CHAMBOIS , cap 6000, 16 turns prestige: 360
if TV: +100, CHAMBOIS , cap 6000, 19 turns prestige: 420
if Ls: +50, GHENT , cap 7500, 19 turns prestige: 420

Piechota
*  Dragoni 44 , M3A1 [W] , "Wołyńska" BK/19 PUW , 4 bars , 445 exp , Polska , 4/10 , 5 kill , 0 pp - U:001  [+40 exp]
*  Dragoni 44 , M3A1 [W] , "Wołyńska" BK/21 PUN , 4 bars , 492 exp , Polska , 6/10 , Aggressive Attack  , 16 kill , 0 pp - U:002  [+61 exp]
*  Dragoni 44 , M3A1 [W] , "Wołyńska" BK/12 PUP , 5 bars , 542 exp , Polska , 8/10 , Resilience  , 12 kill , 0 pp - U:004  [+83 exp]
*  Saperzy Szturmowi 1944 , Bren [W] , "Wołyńska" BK/12 PUP , 1 bars , 169 exp , Polska , 4/10 , 6 kill , 0 pp - U:005  [+83 exp]
*  Sztab , PF 508/518 , "Wołyńska" BK/Sztab , 2 bars , 200 exp , Polska , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:007

Czołg
+  Sherman V ,  , 5 bars , 703 exp , Polska , 9/10 , Devastating Fire  , 29 kill , 0 pp - U:010  [+149 exp]
+  Sherman IIA ,  , 2 bars , 250 exp , Polska , 10/10 , Overwatch  , 5 kill , 0 pp - U:018  [+62 exp]

Rozpoznanie
 Staghound 37 ,  , 2 bars , 200 exp , Polska , 10/10 , Superior Maneuver  , Recon, 0 kill , 192 pp - U:152  [+12 exp]

Artyleria ppanc.
*  Achilles , "Wołyńska" BK/12 PUP , 5 bars , 555 exp , Polska , 8/10 , Aggressive Maneuver  , 8 kill , 0 pp - U:006  [+67 exp]

Artyleria uniwersalna
 40mm wz.36 , C2P ,  , 4 bars , 430 exp , Polska , 5/10 , Aggressive Attack  , 5 kill , 276 pp - U:008  [+44 exp]
 40mm wz.36 , C2P ,  , 2 bars , 214 exp , Polska , 10/10 , Resilience  , 0 kill , 276 pp - U:012
 40mm wz.36 , C2P ,  , 3 bars , 312 exp , Polska , 9/10 , 2 kill , 276 pp - U:013  [+32 exp]

Artyleria
*  155mm wz.17 Schneider  , C4P , "Wołyńska" BK/2 DAK , 4 bars , 408 exp , Polska , 10/10 , Fire Discipline  , 12 kill , 0 pp - U:003  [+26 exp]
 155mm wz.17 Schneider  , C4P ,  , 3 bars , 350 exp , Polska , 10/10 , 8 kill , 432 pp - U:009  [+33 exp]
 155mm wz.17 Schneider  , C4P ,  , 4 bars , 491 exp , Polska , 10/10 , Overwhelming Attack  , 8 kill , 432 pp - U:011  [+105 exp]

Myśliwiec
+  Mustang III ,  , 5 bars , 516 exp , Polska , 9/10 , Determined Defense  , 4 kill , 0 pp - U:014  [+125 exp]
 Mustang III ,  , 4 bars , 471 exp , Polska , 6/10 , 6 kill , 588 pp - U:015  [+93 exp]
+  Mustang III ,  , 4 bars , 402 exp , Polska , 3/10 , 1 kill , 0 pp - U:016  [+160 exp]

Bomb. taktyczny
 Auster ,  , 1 bars , 198 exp , Polska , 5/10 , Recon, 0 kill , 240 pp - U:017  [+10 exp]
 Wellington Mk. X ,  , 2 bars , 226 exp , Polska , 9/10 , 0 kill , 612 pp - U:062  [+38 exp]
 Wellington Mk. X ,  , 2 bars , 298 exp , Polska , 9/10 , 2 kill , 612 pp - U:153  [+110 exp]
 Wellington Mk. X ,  , 2 bars , 246 exp , Polska , 10/10 , 1 kill , 612 pp - U:154  [+58 exp]

Player 1 : Polska
Killed: INF:106  TNK:31   RCN:18   AT:30   FLAK:7    FORT:9    ATY:36   AD:3    FTR:11   TB:7      Total: 258
Lost  : INF:20   TNK:1    RCN:1    AT:4    FORT:4    ATY:3    AD:2    FTR:1      Total: 36

BV  9
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   5 Units *  2 Leaders      Total :   1848 exp,     39 kill,      0 pp    Average:    370 exp,      8 kill,      0 pp
Czołg          *   2 Units *  2 Leaders      Total :    953 exp,     34 kill,      0 pp    Average:    477 exp,     17 kill,      0 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  1 Leaders      Total :    200 exp,      0 kill,    192 pp    Average:    200 exp,      0 kill,    192 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  1 Leaders      Total :    555 exp,      8 kill,      0 pp    Average:    555 exp,      8 kill,      0 pp
Artyleria uniwersalna *   3 Units *  2 Leaders      Total :    956 exp,      7 kill,    828 pp    Average:    319 exp,      2 kill,    276 pp
Artyleria      *   3 Units *  2 Leaders      Total :   1249 exp,     28 kill,    864 pp    Average:    416 exp,      9 kill,    288 pp
Myśliwiec      *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1389 exp,     11 kill,    588 pp    Average:    463 exp,      4 kill,    196 pp
Bomb. taktyczny *   4 Units *  0 Leaders      Total :    968 exp,      3 kill,   2076 pp    Average:    242 exp,      1 kill,    519 pp
* Summary:     *  22 Units * 11 Leaders      Total :   8118 exp,    130 kill,   4548 pp    Average:    369 exp,      6 kill,    207 pp


Player 1  Polska   has 62 units total (core+aux):
Piechota : 21
Czołg :  7
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  6
Artyleria uniwersalna :  5
Artyleria : 11
Myśliwiec :  6
Bomb. taktyczny :  4
Bomb. strategiczny :  1

Player 2  Niemcy, Waffen SS   has 2 units total (core+aux):
Piechota :  1
Artyleria uniwersalna :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6916



« Odpowiedz #107 : Kwiecień 29, 2018, 01:40:01 »

7. SCOTLAND

Znając scenariusz sugerowałbym dokupienie (choćby na czas misji) kilku 17-funtówek.

Trochę niejasny wydaje się limit wystawionych samolotów (nie wiadomo czy aux'owy 'Mustang IA' się do niego wlicza).
IMHO Mustang jest tam zupełnie niepotrzebny, nie tylko miesza w założeniach, ale też nie pasuje do koncepcji (gracz w tym momencie powinien być w stanie zapewnić własną obronę plot).
Ty chyba i tak sobie świetnie flakami-artyleria uniwersalną- poradziłeś? Wink
Mustanga bym uznał za wsparcie z dowództwa. Jak ktoś nie załapie, ze plot obrona jest zbędna, to przynajmniej po tym scenie wyczuje chyba tę "aluzję" i coś dokupi? Wink

Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4747


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #108 : Kwiecień 29, 2018, 09:03:56 »

Ty chyba i tak sobie świetnie flakami-artyleria uniwersalną- poradziłeś? Wink
Tak ale miałem imponujący zestaw dodatków: 'Anti-tank' + 'Special Munition' na artylerii,  'Special Munition' na flakach, oraz 'Forward Observer' na piechocie; to w optymalnych warunkach (sąsiedztwo 1-2 jednostek piechoty) dodawało nawet 6-8 punktów ataku.

Mustanga bym uznał za wsparcie z dowództwa. Jak ktoś nie załapie, ze plot obrona jest zbędna, to przynajmniej po tym scenie wyczuje chyba tę "aluzję" i coś dokupi? Wink
Problemem nie jest mustang tylko wprowadzenie:
"UWAGA:
Zgodnie z regulaminem ćwiczeń, obie strony mają prawo wystawić po trzy dywizjony lotnicze.
"

Traktując polecenie dosłownie, gracz może wystawić tylko 2 samoloty (+ mustang).
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #109 : Kwiecień 29, 2018, 07:13:24 »

Zgodnie z obietnicą dokonałem kilku działań "prostujących" i wstępny schemat nowej ścieżki mógłby wyglądać tak - zmiany na czerwono:

Campaign: G22_zn * G22 SIGN OF THE EAGLE v.4.1 [PL]
                        Scenario                                           Date
 0 G22_zn000.xscn       MOKRA                                              Sep  1, 1939
 1 G22_zn001.xscn       BOROWA MOUNTAIN                                    Sep  4, 1939
 2 G22_zn002.xscn       MINSK MAZOWIECKI                                   Sep 13, 1939
 3 G22_zn003.xscn       KOCK                                               Oct  2, 1939
4 G22 ----------       NARVIK                                             May  8, 1940
 5 G22_zn017.xscn       MONTMIRAIL                                         Jun 13, 1940
 6 G22_zn018.xscn       MONTBARD                                           Jun 16, 1940
 8 G22_zn006.xscn       OPERATION "CRUSADER"                               Nov 28, 1941
 9 G22_zn007.xscn       EL GHAZALA                                         Dec 14, 1941
10 G22_zn008.xscn       GHAZALA LINE                                       Feb  3, 1942
11 G22_zn020.xscn       TRAINING "SNAFFLE"(?) / SCOTLAND (?)               Aug  8, 1943

Scenariusz wyboru ścieżki

Ścieżka "włoska"
12 G22_zn009.xscn       MONTE CASSINO                                      May 11, 1944
10 G22_zn010.xscn       PIEDIMONTE                                         May 21, 1944
11 G22_zn011.xscn       PESCARA                                            Jun  7, 1944
12 G22_zn012.xscn       ANCONA                                             Jun 21, 1944
13 G22_zn013.xscn       GOTHIC LINE                                        Aug 19, 1944
14 G22_zn014.xscn       PREDAPPIO                                          Oct 12, 1944
15 G22_zn015.xscn       BOLOGNA                                            Apr  9, 1945
16 G22_zn016.xscn       PADUA                                              Apr 23, 1945

Scieżka "francuska"
21 G22_zn021.xscn       FALAISE                                            Aug  8, 1944
22 G22_zn022.xscn       CHAMBOIS                                           Aug 18, 1944
23 G22_zn023.xscn       GHENT                                              Sep 10, 1944
24 G22_zn024.xscn       TERNEUZEN (MARKET GARDEN?)                         Sep 16, 1944
25 G22_zn025.xscn       BREDA                                              Sep 29, 1944
26 G22_zn026.xscn       KAPELSCHE VEER                                     Dec 31, 1944
27 G22_zn027.xscn       WILHELMSHAVEN                                      May  1, 1945
28 G22_zn028.xscn       FLENSBURG                                          May 23, 1945


"NARVIK" byłby całkiem nowym scenariuszem - następnie gralibyśmy dwa scenariusze ścieżki francuskiej i trzy ścieżki afrykańskiej - jako wspólne dla wszystkich. Część wspólna kończyłaby się... no właśnie - czym? Obroną Szkocji, czy manewrami "Snaffle" - bo chyba obu zostawiać nie ma sensu? Szkocja mogła by być zupełnie nowa - z wykorzystaniem autentycznych map tamtego rejonu, które teraz są już dostępne.

Wybór ścieżki następowałby w 1944 - albo Monte Cassino (i Włochy), albo Falaise (i Normandia)

Problem z Market Garden polega na tym, że w obecnym drzewku nie ma go gdzie wsadzić, chyba żeby pozbyć się scenariusza Terneuzen, który jest i tak naciąganą, drugą częścią, scenariusza "Gent" (żeby się ilość zgadzała. Ale nawet wstawiając Arnhem zamiast Terneuzen robi się tam nieprawdopodobnie ciasno.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #110 : Kwiecień 30, 2018, 07:52:01 »

Ja osobiście widział bym to jako zbiór kampanii  -
- najpierw porządna kampania wrześniowa
- następnie zachodnia lądowa
- ścieżka morska
- ścieżka lotnicza
- oraz ścieżka LWP
- walki partyzanckie
Jak zliczyć to wszystko to trochę wojska był, choć pod różnymi flagami ... i trochę grobów też pod różnym niebem

Ale to inna bajka
Co ten Zachód o nas wie ..?
A my zapłaciliśmy, za każde uzbrojenie, okręty, samoloty złotem i .. broniliśmy ich dup
A do defilady nas nie dopuścili ...
A drugiej stronie zapłaciliśmy później, po ustaleniu stref wpływu ..
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4747


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #111 : Maj 01, 2018, 11:37:25 »

Wybór ścieżki następowałby w 1944 - albo Monte Cassino (i Włochy), albo Falaise (i Normandia)
Brzmi ciekawie.

Rozważyłbym dodatkowo całkowitą rezygnacje z CAP'a. IMHO niepotrzebnie komplikuje przejściowe scenariusze (nawet na 100%). Kampania nie jest typowo "rekreacyjna", wiele osób rozegra ją na 300%-500% i będzie mieć z obecnym CAP'em spore kłopoty.

Ja osobiście widział bym to jako zbiór kampanii  -
- najpierw porządna kampania wrześniowa
- następnie zachodnia lądowa
- ścieżka morska
- ścieżka lotnicza
- oraz ścieżka LWP
- walki partyzanckie
Jak zliczyć to wszystko to trochę wojska był, choć pod różnymi flagami ... i trochę grobów też pod różnym niebem
Sympatyk trochę przesadził z ilością ścieżek Wink, ale jest coś na rzeczy.
Kampanie dwuścieżkowe to nawyk z PG2, scenariusze wyboru w OG pozwalają na znacznie większy wybór.
Można rozważyć dodatkowy kierunek, na przykład ścieżkę "LWP".
To by potencjalnie dodało kampanii trochę "nowoczesności".
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #112 : Maj 01, 2018, 02:06:02 »

Raczej nie chodziło mi o mieszanie w tej kampanii, lecz to takie marzenia, aby pokazać cały wysiłek Polski w walce w czasie 2 wojny.
A do lotnictwa, lub marynarki za karę  Evil  Laughing jak się przegra któryś scenariusz ..

Myślałem raczej tak ..
Kampania wrześniowa + ścieżka partyzancka --> tytuł - Polskie Drogi - Kraj
Kampania zachodnia --> zaczynamy we Francji --> Afryka --> wybór -->
Ścieżka "włoska", lub Ścieżka "francuska" --> tytuł - Polskie Drogi - PSZ
Kampania wschodnia --> wraz z niezwyciężoną armią R wracamy do Polski, bierzemy udział w defiladzie w Berlinie --> tytuł - Polskie Drogi - LWP

Taki tryptyk
Można dorzucić jak by było mało  Wink
Polskie Drogi - Marynarka
Polskie Drogi - Lotnictwo
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #113 : Maj 01, 2018, 06:05:36 »

Cytuj
Można rozważyć dodatkowy kierunek, na przykład ścieżkę "LWP".

No to jest ciekawy pomysł, zwłaszcza, że tych znaczących bitew LWP było za mało na sensowną samodzielną kampanię.
Lenino, Studzianki, Wał Pomorski (Gdańsk), Kołobrzeg, Budziszyn - i już.

Cytuj
Myślałem raczej tak ..
Kampania wrześniowa + ścieżka partyzancka --> tytuł - Polskie Drogi - Kraj

No tak, ale zakładając, że gracz z kampanii wrześniowej wyjdzie z jakimś czołgiem i samolotem, to trochę dziwnie potem będzie
ta jego "partyzantka" wyglądała.  Grin
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
connor71
Generał dywizji (General Major)
*
Offline Offline

Wiadomości: 327


« Odpowiedz #114 : Maj 02, 2018, 09:56:23 »


No tak, ale zakładając, że gracz z kampanii wrześniowej wyjdzie z jakimś czołgiem i samolotem, to trochę dziwnie potem będzie
ta jego "partyzantka" wyglądała.  Grin
Może by nie było by tak źle. Po kampanii gracz może mieć TP7 lub tankietkę, to i tak nie unowocześni.

Albo można w tej kampanii ograniczyć zakupy tylko do piechoty, artylerii. A czołgi i samoloty dodawać jako AUX. W ten sposób obojętnie w której ścieżce nikt nie przemyci ciężkiego sprzętu. Z drugiej strony we wrześniu chyba nie było już czasu na powoływanie nowych jednostek, więc powinniśmy walczyć tym co mamy 1 września.
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #115 : Maj 03, 2018, 01:56:36 »

Dużo wpisów  Smiley Postaram się dorzucić kolejne 3 grosze od siebie:

Cytat: Gustlik
"NARVIK" byłby całkiem nowym scenariuszem - następnie gralibyśmy dwa scenariusze ścieżki francuskiej i trzy ścieżki afrykańskiej - jako wspólne dla wszystkich. Część wspólna kończyłaby się... no właśnie - czym? Obroną Szkocji, czy manewrami "Snaffle" - bo chyba obu zostawiać nie ma sensu? Szkocja mogła by być zupełnie nowa - z wykorzystaniem autentycznych map tamtego rejonu, które teraz są już dostępne.

Wybór ścieżki następowałby w 1944 - albo Monte Cassino (i Włochy), albo Falaise (i Normandia)

Problem z Market Garden polega na tym, że w obecnym drzewku nie ma go gdzie wsadzić, chyba żeby pozbyć się scenariusza Terneuzen, który jest i tak naciąganą, drugą częścią, scenariusza "Gent" (żeby się ilość zgadzała. Ale nawet wstawiając Arnhem zamiast Terneuzen robi się tam nieprawdopodobnie ciasno.

Jak dla mnie to lepiej manewry, bo obrona Szkocji jest całkowicie fikcyjna, a manewry czemu nie - mogły przecież się odbyć.
Co do Market Garden, to pisałem już wcześniej, że warto dodać, ale musi to być scenariusz "specjalny". Albo kazać graczowi zmienić parę jednostek na spadochronowe, albo zrobić w ogóle bez możliwości wprowadzenia swoich coreów na mapę.

Cytat: Gustlik
No to jest ciekawy pomysł, zwłaszcza, że tych znaczących bitew LWP było za mało na sensowną samodzielną kampanię.
Lenino, Studzianki, Wał Pomorski (Gdańsk), Kołobrzeg, Budziszyn - i już.

Było tego troszkę więcej. Niedawno czytałem książkę wspomnieniową berlingowców - ciekawy materiał. Po Lenino mamy operację brzesko-lubelską, czyli przekroczenie Bugu i wejście do Chełma i Lublina.
Dalej mamy uderzenie na linię Wisły i próba uchwycenia przyczółków między Dęblinem a Puławami, nieudana zresztą. Potem Studzianki, a następnie uderzenie wzdłuż Wisły na północ i zajęcie Pragi. Po upadku powstania nastąpiło uderzenie przez Kanał Żerański na północ celem wyrzucenia szkopów z wideł Wisły i Narwi, czyli zajęcie Jabłonny i Legionowa.
Później wkroczenie do opustoszałej Warszawy. Z punktu widzenia historii ważne wydarzenie, chociaż z punktu widzenia gry może być trudne do wykonania.
Następnie przełamanie Wału Pomorskiego (Jastrowie, Mirosławiec), a potem operacja pomorska (Złocieniec, Borujsko) i okrążenie i zniszczenie 10. Korpusu SS, z ostatnią szarżą polskiej kawalerii w 2 wojnie. Dalej Kołobrzeg i walka ze szkopami próbującymi uciekać na Wolin (Dziwnów). Gdynia i Gdańsk - no to tutaj trudniej, bo polska jednostka pancerna walczyła w ramach armii radzieckiej.
I końcówka - forsowanie Odry, przełamanie pod Wriezen i zamknięcie pierścienia okrążenia Berlina plus wyzwolenie obozu w Sachsenhausen, atak przez grupę Steinera i jego odparcie, dotarcie do Łaby i spotkanie się z Amerykanami. Do tego 1 dywizja zdobyła Berlin  Grin
I na koniec forsowanie Nysy i ten nieszczęsny Budziszyn, ale to już 2 armia, więc niektóre daty mogą się pokrywać. Natomiast sam pomysł kampanii czy ścieżki podoba mi się  Smiley

Podoba mi się też pomysł z partyzantką i wyklętymi, ale im więcej czytam na ten temat, tym mniej widzę to "technicznie". Kręgosłupem OG jest ciągłość wojsk core gracza, a tutaj jest to zupełnie nie do utrzymania. Trzeba by było wytypować jakieś "najgłośniejsze" bitwy czy operacje partyzanckie prowadzone przez zupełnie różne oddziały i poukładać chronologicznie, do tego dodać solidny opis historyczny (kto naprawdę walczył, w jakiej sytuacji, jak się naprawdę skończyło, itp.). Tak naprawdę, żeby bitwy takiej kampanii były jakkolwiek grywalne, trzeba by je nieco podkoloryzować, bo faktycznie oddziałki miały po kilkuset żołnierzy, czasem do tysiąca i w wyjątkowych sytuacjach nieco więcej. Co na szybko przychodzi do głowy: zacząć od pierwszych potyczek na Zamojszczyźnie (Zaboreczno, Róża), a potem jakieś większe bitwy, operacje czy obławy. Zajęcie Końskich przez Ponurego, Piotrowe Pole, Puszcza Solska, Puszcza Kampinoska (Truskaw, Jaktorów), walki o Wilno, uwolnienie obozu w Holiszowie i wspólne uderzenie z Amerykanami na Niemców; później rozbicie więzienia w Kielcach. Jest tego o wiele więcej, ale to trzeba by wrócić do niektórych książek, które przeczytałem jakiś czas temu  Smiley
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4747


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #116 : Maj 03, 2018, 03:04:45 »

Podoba mi się też pomysł z partyzantką i wyklętymi, ale im więcej czytam na ten temat, tym mniej widzę to "technicznie". Kręgosłupem OG jest ciągłość wojsk core gracza, a tutaj jest to zupełnie nie do utrzymania. Trzeba by było wytypować jakieś "najgłośniejsze" bitwy czy operacje partyzanckie prowadzone przez zupełnie różne oddziały i poukładać chronologicznie, do tego dodać solidny opis historyczny (kto naprawdę walczył, w jakiej sytuacji, jak się naprawdę skończyło, itp.). Tak naprawdę, żeby bitwy takiej kampanii były jakkolwiek grywalne, trzeba by je nieco podkoloryzować, bo faktycznie oddziałki miały po kilkuset  żołnierzy, czasem do tysiąca i w wyjątkowych sytuacjach nieco więcej. Co na szybko przychodzi do głowy: zacząć od pierwszych potyczek na Zamojszczyźnie (Zaboreczno, Róża), a potem jakieś większe bitwy, operacje czy obławy. Zajęcie Końskich przez Ponurego, Piotrowe Pole, Puszcza Solska, Puszcza Kampinoska (Truskaw, Jaktorów), walki o Wilno, uwolnienie obozu w Holiszowie i wspólne uderzenie z Amerykanami na Niemców; później rozbicie więzienia w Kielcach. Jest tego o wiele więcej, ale to trzeba by wrócić do niektórych książek, które przeczytałem jakiś czas temu  Smiley
Ścieżka "partyzancka" raczej nie wchodzi w grę. Temat zapewne nadaje się na ciekawą, oddzielną kampanię, ale nie specjalnie pasuję do tej konkretnej.
Z kampanii wrześniowej wychodzimy z konkretnymi oddziałami, które trudno potem będzie zagospodarować.
Gracz przełknąłby zapewne 1-2 scenariusze "partyzanckie", ale pełna ścieżka bez możliwości wystawienia jednostek CORE i rozbudowy armii, to już pewna przesada.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #117 : Maj 04, 2018, 01:18:03 »

Tak, myślałem tutaj o osobnej kampanii.
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #118 : Maj 04, 2018, 07:09:49 »

Cytuj
Było tego troszkę więcej. Niedawno czytałem książkę wspomnieniową berlingowców - ciekawy materiał.

Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby z głównych bitew LWP zrobić odnogę kampanii "Znak Orła", a potem trochę ją "dopieścić", rozbudować o detale i wydać jako osobną kampanię. Albo odwrotnie. Najpierw zrobić całość, a potem wybrać kilka najlepszych do zastosowania jako odnogi Znaku Orła.

Jest tylko jeden problem ze ścieżką LWP - ona musiałaby oddzielić się już po kampanii wrześniowej, czyli tak jak stary podział przebiegał. Nowy projekt podziału - przewiduje scenariusz wyboru już po kilku bitwach na zachodzie. Byłoby wielce ahistorycznie kazać graczowi wracać do ZSRR po Francji i Tobruku.

Czyli należałoby: dla ścieżki LWP wprowadzić jeszcze jeden "rozjazd" w kampanii - tuz po wrześniu, ale wtedy to LWP musiałoby być dłuższe. Czyli wariant z The Best Of Berling - raczej odpada. To musiałaby być prawie samodzielna kampania.

Dla pojaśnienia - drzewko obrazkowe.... Smiley
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6916



« Odpowiedz #119 : Maj 05, 2018, 02:32:29 »

LWP osobno, z punktu historycznego i czysto logicznego nie ma sensu tu jej podłączać.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.083 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.01s, 1q)