Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 29, 2024, 08:41:14 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3 ... 11   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Narodowy test kampanii "Znak Orła" (G22 SIGN OF THE EAGLE v.4.1)  (Przeczytany 54089 razy)
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« : Kwiecień 06, 2018, 04:38:14 »

Ponieważ siedzę nieco bezczynnie z powodów opisanych wcześniej, a wygląda na to, że ta bezczynność spowodowana awarią komputera jeszcze mi się przedłuży, z powodów rodzinno-chorobowych - tak sobie myślę i wymyśliłem...

Jakby tak, na 80 rocznicę kampanii wrześniowej wypuścić na świat (szeroki) dopracowaną, tak do perfekcji, kampanię "Znak Orła"?

Tak, wiem, to jeszcze półtora roku ale:

Wakacji nie wliczam bo to różnie z tym bywa, poza tym rzucam ten temat swobodnie i bez szczególnej napinki. Niech każdy gra co chce a jakby miał trochę czasu, to niech spróbuje Znaku Orła. Wnioski poproszę tutaj... Przynajmniej na razie.

Kampania jest przejrzana merytorycznie - całkiem niedawno poprawiał ją Jaro - a ja chciałbym, żeby teraz podnieść samą rozgrywkę na nieco wyższy poziom.  Może przydałoby się zmienić mapy? Może jakieś dodatkowe scenariusze? Może nowe opcje kampanijne?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 06, 2018, 04:42:56 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #1 : Kwiecień 06, 2018, 07:22:43 »

Z tego co pamiętam jak kiedyś grałem-pewnie niektóre scenariusze warto przenieś na większe mapy (tylko jeśli część scenariuszy  będzie na "wypaśnych" dużych mapach kolegi Sympatyka Grin a niektóre na mniej "wypaśnych" mniejszych Grin czy kontrast nie będzie za duży Huh)
Ale wszystko można sprawdzić w boju.
A skoro czasu jest więcej- to na pewno uda nam się przetestować i wspólnie wyciągnąć odpowiednie wnioski Smiley
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #2 : Kwiecień 06, 2018, 09:14:49 »

Brzmi nieźle. Jeśli chcesz aby była to pokazówka-wizytówka to warto by aby wszystkie mapy trzymały ten sam styl, kolorystykę, nasycenie. Trzeba będzie też przetłumaczyć wszystko na angielski. Kolorystyka jednostek (ikon) też będzie wymagała dopracowania. Teksty też wymagały by nadania im czegoś na kształt opowieści.

Dużo pracy a czasu wcale nie za dużo.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #3 : Kwiecień 06, 2018, 09:48:11 »

Jeszcze w to nie grałem, więc w sumie mógłbym Smiley
Pytanie tylko, jakiego rodzaju wnioski gromadzić. Czy ogólnie wszystko, co bym subiektywnie poprawił/ulepszył?
Druga sprawa - czy to jest kampania czysto historyczna? Czyli czy wszystkie jednostki po obu stronach są takie jakie powinny być i nic tutaj nie da się zmienić?
Ze swojej strony na pewno mógłbym sprawdzić, czy nie pojawiają się kosmiczne posiłki i czy gdzieś nie zmienić warunków zwycięstwa (bo samo zdobywanie VHeksów mnie osobiście nudzi).
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #4 : Kwiecień 06, 2018, 10:24:42 »

Na szybko poprawiłbym kawalerie (mogę się tym zająć jeśli trzeba...), po ostatnich zmianach w miejsce kawalerii (INF) pojawiła się kawaleria (RCN). W kampanii mocno polegającej na kawalerii to może być istotny problem.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #5 : Kwiecień 07, 2018, 12:30:31 »

@ Jaro
Cytuj
warto by aby wszystkie mapy trzymały ten sam styl, kolorystykę, nasycenie.

No, to akurat się raczej nie uda, a chcąc przesadzić część na duże mapy (czyli autorstwa sympatyka) paleta barw i stylów będzie jeszcze większa. Ale to jedno akurat, w historii PG i OG, nigdy nie było problemem.... Wink  Mapy zawsze były od sasa do lasa. Te przynajmniej są w 90% historyczne. Chyba tylko ze dwie czy trzy udają inny teren.

Cytuj
Kolorystyka jednostek (ikon) też będzie wymagała dopracowania.

To będzie wychodzić w trakcie gry - takie rzeczy właśnie chciałbym też wyłapać

Cytuj
Teksty też wymagały by nadania im czegoś na kształt opowieści.

To biorę na siebie...

@Ponury
Cytuj
Czy ogólnie wszystko, co bym subiektywnie poprawił/ulepszył?

Dobrze by było, żeby kampania zachowała (chwaloną przez niektórych) grywalność.
Nie jestem i nie będę zwolennikiem teorii "masz tu dwie piechoty przeciwko czterem
Tygrysom i radź sobie".

Cytuj
czy to jest kampania czysto historyczna? Czyli czy wszystkie jednostki po
obu stronach są takie jakie powinny być i nic tutaj nie da się zmienić?

Kampania jest ŚCIŚLE historyczna (z wyjątkiem trzech scenariuszy, a w związku z
tym nie bardzo można szarżować z jednostkami. Oczywiście dodać punkt jednej czy
ująć punkt drugiej, albo kogoś tam rozdzielić na dwa bataliony, to nie problem, ale
generalnie szkielet jest wynikiem żmudnych badań więc nie chciałbym w nim za
bardzo dłubać.

Cytuj
Ze swojej strony na pewno mógłbym sprawdzić, czy nie pojawiają się
kosmiczne posiłki i czy gdzieś nie zmienić warunków zwycięstwa (bo samo zdobywanie
VHeksów mnie osobiście nudzi).

Myślę, że jest tam kilka scenariuszy, które mogą kończyć się inaczej niż teraz, ale zawsze
dobrze jest poczytać trochę o konkretnej bitwie, żeby nie przedobrzyć z pomysłami.

Na pewno można trochę poszaleć przy scenariuszu obrony Szkocji (który jest fikcyjny)
poligonu przed inwazją (też dowolność) i epilogu we Flensburgu (również fikcja).

@Waldzios
Cytuj
Na szybko poprawiłbym kawalerie (mogę się tym zająć jeśli trzeba...)

No i to jest pierwszy konkret.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #6 : Kwiecień 07, 2018, 01:28:08 »

Link do poprawionych scenariuszy: g22.zip.
Wymieniłem wspomnianą kawalerie i poprawiłem/zaktualizowałem transporty w całej kampanii.

Uwaga w kwestii historyczności:
- dodawane trochę "na siłę" km'y mieszają w nazewnictwie jednostek;
o ile jeszcze samą ich obecność można jeszcze wytłumaczyć, to już tworzenie fikcyjnych jednostek ('19 InfDiv/19 FlakAbt', czy '11 InfDiv/11 FlakAbt') to pewne nadużycie;
jeśli naprawdę są potrzebne, to można je "organizacyjnie" podpiąć pod pułki piechoty, albo zostawić tylko nazwę dywizji ;

najciekawszy przypadek powstał w scenariuszu 'MINSK MAZOWIECKI':
2 SS-Fla-MG-Bataillon (2 batalion przeciwlotniczych karabinów maszynowych SS) funkcjonujący w ramach Panzer-Division Kempf, został (sądząc po nazwach) rozbity na: PzDiv "Kempf"/MGBat(MG 34) i PzDiv "Kempf"/SS FlakAbt( 20mm FlaK30)  Dunno;

IMHO jeśli upierać się przy pozostawieniu km'u to sugerowałbym nazewnictwo: PzDiv "Kempf"(dla MG 34) i PzDiv "Kempf"/SS FlaMGBat(dla  20mm FlaK30);

Mała sugestia techniczna:
- w przypadku artylerii i pelotek, które mają pozostać w miejscu (bo scenariusz tego wymaga), sugerowałbym wykorzystanie flagi 'Anchored' (zamiast, lub łącznie z usunięciem transportu);
samo pozbawienie jednostki transportu spełnia swoją rolę, ale w przypadku poprawiania scenariusza nie wiadomo (autor po latach też raczej nie pamięta Wink ) czy brak transportu w danym przypadku był zmierzony (czy może jest niedopatrzeniem);


Tyle na razie ode mnie,  wracam na Falklandy...
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #7 : Kwiecień 07, 2018, 01:53:46 »

Kampania jest ŚCIŚLE historyczna (z wyjątkiem trzech scenariuszy, a w związku z
tym nie bardzo można szarżować z jednostkami. Oczywiście dodać punkt jednej czy
ująć punkt drugiej, albo kogoś tam rozdzielić na dwa bataliony, to nie problem, ale
generalnie szkielet jest wynikiem żmudnych badań więc nie chciałbym w nim za
bardzo dłubać.

Myślę, że jest tam kilka scenariuszy, które mogą kończyć się inaczej niż teraz, ale zawsze
dobrze jest poczytać trochę o konkretnej bitwie, żeby nie przedobrzyć z pomysłami.

Dobra, to chciałbym uściślić bez zagłębiania się już teraz w niuanse historyczne - czy te historyczne scenariusze są tak zaprojektowane, żeby wiernie oddawały tylko początkowe ustawienie jednostek wroga, czy też ich historyczne ruchy?
Innymi słowy - czy scenariusz dokładnie oddaje wszystkie historyczne ruchy i reakcje wroga czy nie, a jeżeli tak, to czy można to zmienić na potrzeby "ulepszenia" rozgrywki? Np. siedzą sobie jakieś jednostki w miejscu, bo tak mają zaprogramowane w suite, ale lepiej by było, żeby się ruszyły do kontrataku - czy takie coś można zmienić?

W każdym razie - pobrałem poprawioną wersję i w wolnej chwili zacznę grać, bo skończyłem inną kampanię. Gdzie pisać ewentualne wnioski?
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #8 : Kwiecień 07, 2018, 03:23:45 »

Dobra, to chciałbym uściślić bez zagłębiania się już teraz w niuanse historyczne - czy te historyczne scenariusze są tak zaprojektowane, żeby wiernie oddawały tylko początkowe ustawienie jednostek wroga, czy też ich historyczne ruchy?

Kiedy gracz wykona pierwszy ruch wszelkie "wierne oddanie" traci sens,, bo każdy ruszy się inaczej i komputer inaczej zareaguje. Oczywiście główne założenia scenariusza - czyli "Agressive" - "Defensive" zostaną zachowane, ale nie ma mowy o jakimś dokładnym sterowaniu jednostkami. Taka szczątkowa możliwość pojawiła się dopiero w OpenGeneral 2.0., ale raczej nie została w tej kampanii zaimplementowana.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #9 : Kwiecień 07, 2018, 03:27:27 »

Cytuj
o ile jeszcze samą ich obecność można jeszcze wytłumaczyć, to już tworzenie fikcyjnych jednostek ('19 InfDiv/19 FlakAbt', czy '11 InfDiv/11 FlakAbt') to pewne nadużycie;

Ale ja to brałem albo z Lexikon der Wehrmacht albo z kolekcji OOB Nafzigera
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #10 : Kwiecień 07, 2018, 05:48:01 »

Ale ja to brałem albo z Lexikon der Wehrmacht albo z kolekcji OOB Nafzigera
Coś musiałeś pomylić...

Cytat: Lexikon der Wehrmacht
11. Infanterie-Division (Oktober 1939):

Infanterie-Regiment 2 (Stab, I.-III.)

Infanterie-Regiment 23 (Stab, I.-III.)

Infanterie-Regiment 44 (Stab, I.-III.)

Feldersatz-Bataillon 11

Artillerie-Regiment 11 (Stab, I.-III.)

Artillerie-Regiment 47 (I.)

Beobachtungs-Abteilung 11

Pionier-Bataillon 11

Aufklärungs-Abteilung 11

Panzerabwehr-Abteilung 11

Infanterie-Divisions-Nachrichten-Abteilung 11

Infanterie-Divisions-Nachschubführer 11

Cytat: Lexikon der Wehrmacht
19. Infanteriedivision (September 1939)

Infanterie-Regiment 59 (Stab, I.-III.)

Infanterie-Regiment 73 (Stab, I.-III.)

Infanterie-Regiment 74 (Stab, I.-III.)

Artillerie-Regiment 19 (Stab, I.-III.)

Artillerie-Regiment 55 (I.)

Beobachtungs-Abteilung 19

Aufklärungs-Abteilung 19

Panzerabwehr-Abteilung 19

Pionier-Bataillon 19

Infanterie-Divisions-Nachrichten-Abteilung 19

Infanterie-Divisions-Nachschubführer 19

A tu z Nafzigera:


Dodatkowo 19 ze szczegółami:



Jeśli już upierać się przy flakach w dywizji piechoty, to docelowo z batalionu przeciwpancernego (Panzer-Abwehr-Abteilungen) można wydzielić kompanie ciężkich karabinów maszynowych (Maschinen-Gewehr- Kompanie (Schwer) (mot Z)), uzbrojoną w flaki 20mm.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #11 : Kwiecień 07, 2018, 09:27:26 »

Wiem skąd wziąłem - Nafziger pomylił mi się z Niehorsterem (Nafzigera wtedy jeszcze nie miałem)

http://www.niehorster.org/011_germany/39_organ_army/39_id-1_welle.html

I tu właśnie, na tym schemacie dywizji piechoty, w  batalionie ppanc, jest 12 dział plot 20mm - niektóre miały nawet 16.
No to sobie ten batalion czasem trochę "naciągałem" Smiley

A u Kempfów, to błąd - symbole mi się pomyliły. Nie mieli dział plot. Symbol dział piechoty wygląda podobnie.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #12 : Kwiecień 08, 2018, 12:13:44 »

Zagrałem na szybko dwa pierwsze scenariusze na 100%. BV do zrobienia w obu.

W pierwszym jednostki niemieckie ruszają przede wszystkim do północnego VHeksa, część do południowego, natomiast centrum jest prawie w ogóle nieatakowane. Nie wiem, czy taki był zamysł. Jednostki core gracza są praktycznie bezrobotne przez cały scenariusz. Przez to przy północnym tworzy się zator. Kolejna rzecz - w pierwszej turze pierwszymi jednostkami niemieckimi są artylerie w transporcie, które dzięki temu łatwo od razu załatwić. To dużo ułatwia graczowi na start - czy taki był zamysł?
Poza tym cekaemy - kiedyś mogły strzelać do samolotów, teraz nie mogą. Jedynie taczanka i 2 pelotki mamy do dyspozycji. Nie wiem, czy to w porządku, czy coś tutaj trzeba/można zmienić.
Zastanawiam się też nad zasadnością dodania doświadczenia polskim jednostkom już na początku gry. W końcu wcześniej nie brały udziału w żadnej walce. Nie powinno być zero? Co do niemieckich, to chyba to też ich pierwsza walka?

W drugim scenariuszu auxowy sztab nie ma transportu - tak ma być? W teorii to chyba właśnie sztaby były najbardziej mobilne.
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #13 : Kwiecień 08, 2018, 01:58:54 »

W pierwszym jednostki niemieckie ruszają przede wszystkim do północnego VHeksa, część do południowego, natomiast centrum jest prawie w ogóle nieatakowane. Nie wiem, czy taki był zamysł. Jednostki core gracza są praktycznie bezrobotne przez cały scenariusz. Przez to przy północnym tworzy się zator.
Nie znam szczegółów algorytmu, ale wydaje mi się to dość uzasadnione, że AI w pierwszej kolejności atakuje dwa najbliższe (względem własnych oddziałów) VHeksy. Centralne heksy są położone dalej, więc dla AI mają mniejszą wagę.
Niczego więcej po AI bym się nie spodziewał...

Kolejna rzecz - w pierwszej turze pierwszymi jednostkami niemieckimi są artylerie w transporcie, które dzięki temu łatwo od razu załatwić. To dużo ułatwia graczowi na start - czy taki był zamysł?
Wątpię. Czemu miałby służyć taki zamysł...

IMHO przyczyna jest dość prosta. Artyleria ma dość "hojnie" przydzielony transport zmechanizowany, który przy okazji jest bardziej mobilny (zwłaszcza w terenie) niż reszta jednostek (piechota na "kołowych" ciężarówkach).
AI rusza o ataku, a artyleria słusznie porusza się razem z innymi jednostkami. Problem w tym, że bardziej mobilna artyleria wysuwa się na czoło formacji.

Czy można coś na to zaradzić? Pewnie tak...
Można artylerie spowolnić (obciążyć dodatkami), można jej dać turę opóźnienia względem innych jednostek (opcja 'Hold position until turn'), można jej rozkazać by podążała za wolniejszą jednostką ('follow unit's pos'),  ostatecznie można po prostu wykorzystać transport konny...
Kilka pomysłów by się znalazło.

Poza tym cekaemy - kiedyś mogły strzelać do samolotów, teraz nie mogą. Jedynie taczanka i 2 pelotki mamy do dyspozycji. Nie wiem, czy to w porządku, czy coś tutaj trzeba/można zmienić.
To już kwestia historyczna. Należałoby zweryfikować obecność jednostek plot w poszczególnych formacjach.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 08, 2018, 02:04:27 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #14 : Kwiecień 09, 2018, 03:39:57 »

Trzeci scenariusz skokowo trudniejszy od poprzednich. Jeszcze go nie ukończyłem, bo za pierwszym razem moje wojska zostały dosłownie zdziesiątkowane  Grin Grupka auxów na wschodzie została dosłownie rozsmarowana przy ataku na VHeksa - to trochę słabo, bo nie ma żadnego rozpoznania, a wróg w tej okolicy ma 2 artylerie i parę czołgów, o których nie da się wcześniej dowiedzieć. Więc to trochę misja samobójcza. Tutaj sugerowałbym 2 rzeczy do wyboru - albo w odprawie napisać, żeby grupka wschodnia trzymała pozycję obronną do momentu nadejścia wojsk z Warszawy; albo szkopów cofnąć na południe, żeby przez jakieś 2-3 tury ich w tych okolicach nie było. Wtedy auxy mogłyby zająć VH, a potem próbować rozpaczliwie go bronić do czasu nadejścia odsieczy  Grin

Inny mój pomysł na ten scenariusz: rezygnujemy ze wschodniego VHeksa, a zadaniem jest po prostu przebicie się tamtej odciętej grupki auxów do Warszawy przez środkowe VHeksy. Uderzamy z dwóch stron, a jednocześnie szkopskie czołgi od wschodu depczą nam po piętach. I np. zrobić ze 3 jednostki MSU, żeby nie było, że z tych auxów robimy mięso armatnie.
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 11   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.054 sekund z 24 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.007s, 1q)