Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Luty 23, 2020, 03:49:36 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jaro D09 AZJATYCKA STREFA POKOJU I DOBROBYTU  (Przeczytany 452 razy)
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1378


« : Luty 07, 2020, 07:35:54 »

Zaciekawiła mnie dyskusja na temat tej kampanii ii postanowiłem sprawdzić jak jest trudna. Dodatkowo zachęcił mnie opis Kowdara. Lubię Deltę więc zagram w tą kampanię.

Podejście znane mi z Delty odkładam na bok. Okręt strzelający do celów naziemnych na dużą odległość? brak. Dron? brak. Trzeba będzie znaleźć inne podejście i rozwiązania i wykorzystać zalety jednostek, które są w posiadaniu Japończyków.


Bataan stop

Sprzedaję:
   - nic
   
Unowocześniam:
   - nic
   
Dokupuję:
   - Boening Sentry
   - AH-64
   - Czołg Type 90 x2
   - Artyleria type 99 x2
   - Piechota - Specjalsi
   - Piechota - Air Assault
   - Artyleria rakietowa: Type 96 MPMS
   

Początek jest zaskakujący. Gdzie są moje siły? Mam okazję dobrać je do własnych potrzeb ale wybór jest zawsze dla mnie problemem. Korzystam z możliwości gry i kupuję krok po kroku. Najpierw Boening wczesnego ostrzegania. Jego rozpoznanie pokazuje mi z jakimi problemami będę się mierzył.
Zastanawiałem się, co się może zdarzyć i co mi najbardziej zagraża. Chciałbym pozostać niewidoczny. Jest to możliwe ale rudnie. Problemem jest nie tylko mobilny recon, ale też piechota. Powędrują pewnie w kierunku VH czyli akurat będą widzieli, gdzie dokładnie ląduję.
Postanowiłem zacząć od likwidacji południowej baterii nadbrzeżnej co pozwoli mi się lepiej ukryć, zlikwiduje zagrożenie ostrzałem i włączy do gry specjalsów, którzy wylądują na wyspie nie będąc widzianymi. Atakuję myśliwcem i czekam na obronę plot. Nic. Dokupuję śmigłowiec i dokańczam dzieła. Szkoda, że nie przetrwał ani jeden, bo mógłbym go skończyć w następnej turze specjalsai zyskując ich mobilność turę wcześniej.
W następnej turze zlikwiduję punkt obserwacyjny na lotnisku i w kolejnej lotnisko będzie moje. Poczekam, co zrobi recon i piechota. Mam jeszcze do wyeliminowania wrogą artylerię.  Dzięki śmigłowcowi i specjalsom mam zwiad powietrzny.
Nie zauważyłem, że okręt ma ruch fazowy - przyda się w następnej turze do rozpoznania brzegu.
Druga tura również pod znakiem kto - kogo zobaczy pierwszy. Jednak zostałem zauważony. Tylko przez kogo? Zauważam dwie jednostki artylerii. Będzie ciężko.

Pomysł na cichą inwazję spełzł na niczym . Tracę czas na manewry flotą i poszukiwanie kawałka nieobserwowanej plaży a z każdym ruchem widzę, że wroga jest więcej. Chyba przyjdzie podejść inaczej. Spróbujemy z lokalnym rozpoznaniem.

Podejście nr 2

Dokupuję:
   - Hawkeye - zwiad potrzebny ale ten jest tańszy
   - Czołg Type 90 x2
   - Artyleria type 99 x4 - na lądzie będzie do czego strzelać
   - Piechota - Specjalsi
   - Piechota - Air Assault

Za lokalny zwiad będzie robiła piechota w śmigłowcach.

Likwiduję baterię obrony wybrzeża i płynę tam specjalsami. Jedni będą widoczni ale poza zasięgiem ognia. Wylądują tam aby się przesiąść do śmigłowców. W kolejnej turze muszę uciszyć drugą baterię a w kolejnej wieżę obserwacyjną i zająć lotnisko. W 4 turze lądujemy na brzegu i moja artyleria wreszcie pohasa. Wtedy też muszę mieć specjalsów w powietrzu i rozpoznać ten las.
Brak ostrzału, więc jestem w domu. Likwiduję drugą baterię obrony wybrzeża. Ostrzelała mnie pelotka. Straty niewielkie a jej kończy się amunicja. To dobry znak.
Kolejne ruchy jak w partii szachów. Do przodu ale tak, aby nie zostać zauważonym i nie wejść w zasięg artylerii.
Moja nieuwaga jest rozbrajająca. Przecież ten statek to poduszkowiec. Może poruszać się po lądzie i to ruchem fazowym Smiley
Decyzja o miejscu lądowania wciąż nie jest podjęta. Jednostki płyną w szyku umożliwiającym korektę punktów lądowań.
W 4 turze jestem na lądzie. Udało się wylądować i oczyścić sektor. Ostrzelała mnie artyleria i to, co akurat stało na brzegu. Straty niewielkie. Największy kłopot spowodowały jednostki, które podeszły mnie zaatakować, bo zablokowały mi plaże. Artyleria zmiękczyła a czołgi szarżą skończyły. Teraz podział na dwie grupy i marsz na północ. I od razu utrudnienia. Zniszczona droga i zatrzymanie moich jednostek w miejscu. Już czuję, że nie zdążę. Wroga dużo i obrona całkiem całkiem. W połowie gry już wiem, że muszę iść na całość i ponieść straty. Inaczej nie da się zrobić BV. Przydaje się trochę prestiżu w trakcie bitwy do odnowienia stanów jednostek. Pelotki straszą ale nie robią większej krzywdy. Tyle, że punkt po punkcie j jest 1500 straty w scenariuszu. Ale za to zdobywam doświadczenie. Wroga za dużo, żeby dało się wybić do nogi. Trzeba zaplanować ostatnią turę i wskoczyć w sam środek wroga po BV.
Od razu widać braki exploit success w mojej piechocie śmigłowcowej. Cóż, posłużą do zgarniania punków w niebronionych flagach, o ile takie będą, albo dostaną upgreade. Generalnie odstają też zasięgiem widzenia śmigłowca. Przy dobrej pogodzie to nie problem ale w pochmurny dzień będą wyłączeni.

Co ciekawe i wcale mnie nie cieszy: nie będzie prototypów. No prawie. Przez większość czasu nie ma dostępnych żadnych nowych jednostek. Trzeba to wziąć pod uwagę podczas planowania bitew na BV.

Nagrody ukryte w hexach to bardzo dobra sprawa w takich kampaniach. Takich to znaczy kiedy wszystkie flagi są dobrze bronione a za ich zdobycie płaci się stratami. Mógłbym odpuścić jedną, czy dwie flagi ale nagroda była warta ich zdobywania.


OpenGen 0.93.4.14.OGX * 5 Feb 2020  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_gus_peg\  * Efile version: GusOpen ver. 7.2.3
Campaign: D09 AZJATYCKA STREFA POKOJU I DOBROBYTU,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Bataan stop , #0 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 55  *  Average: 55

..
Current scenario: Bataan stop,  VH prestige is 560 ,  All map prestige is: 720
Army cost: 9803 , Current prestige is 1649
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Defensive   Using map: 191
if BV: +2000, Japan flag over Luzon , cap disabled, 12 turns prestige: 1200
if V : +1500, Japan flag over Luzon , cap disabled, 13 turns prestige: 1200
if TV: +1000, Japan flag over Luzon , cap disabled, 16 turns prestige: 1200
Ls: Loss , turn prestige: 1200

Piechota
 Special Operations Group ,  , 0 bars , 13 exp , Japonia , 9/10 , Overwhelming Attack  , 4 kill , 1090 pp - U:029  [+13 exp]
 Air Assault 2000 ,  , 0 bars , 25 exp , Japonia , 6/10 , 1 kill , 367 pp - U:052  [+25 exp]
 Special Operations Group , Type 73 Light Truck ,  , 0 bars , 41 exp , Japonia , 8/10 , 2 kill , 1065 pp - U:053  [+41 exp]

Czołg
 Type 90 ,  , 0 bars , 27 exp , Japonia , 8/10 , 3 kill , 912 pp - U:046  [+27 exp]
 Type 90 ,  , 0 bars , 97 exp , Japonia , 10/10 , 8 kill , 1140 pp - U:047  [+97 exp]

Artyleria
 Type 99 155mm ,  , 0 bars , 60 exp , Japonia , 10/10 , 2 kill , 984 pp - U:048  [+60 exp]
 Type 99 155mm ,  , 0 bars , 42 exp , Japonia , 10/10 , 1 kill , 984 pp - U:049  [+42 exp]
 Type 99 155mm ,  , 0 bars , 33 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 984 pp - U:050  [+33 exp]
 Type 99 155mm ,  , 0 bars , 30 exp , Japonia , 9/10 , 0 kill , 885 pp - U:051  [+30 exp]

Myśliwiec
*  Mitsubishi F-2 ,  , 1 bars , 126 exp , Japonia , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:043  [+126 exp]
*  Mitsubishi F-2 ,  , 1 bars , 111 exp , Japonia , 9/10 , 3 kill , 0 pp - U:044  [+111 exp]

Bomb. strategiczny
 E-2C Hawkeye ,  , 0 bars , 0 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 1392 pp - U:045

Player 1 : Japonia
Killed: INF:5    RCN:1    AT:1    FORT:6    ATY:10   AD:5      Total: 28
Lost  :   Total: 0

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   3 Units *  1 Leaders      Total :     79 exp,      7 kill,   2522 pp    Average:     26 exp,      2 kill,    841 pp
Czołg          *   2 Units *  0 Leaders      Total :    124 exp,     11 kill,   2052 pp    Average:     62 exp,      6 kill,   1026 pp
Artyleria      *   4 Units *  0 Leaders      Total :    165 exp,      3 kill,   3837 pp    Average:     41 exp,      1 kill,    959 pp
Myśliwiec      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    237 exp,      7 kill,      0 pp    Average:    119 exp,      4 kill,      0 pp
Bomb. strategiczny *   1 Units *  0 Leaders      Total :      0 exp,      0 kill,   1392 pp    Average:      0 exp,      0 kill,   1392 pp
* Summary:     *  12 Units *  1 Leaders      Total :    605 exp,     28 kill,   9803 pp    Average:     50 exp,      2 kill,    817 pp


Player 1  Japonia   has 14 units total (core+aux):
Piechota :  3
Czołg :  2
Fortyfikacje :  1
Artyleria :  4
Myśliwiec :  2
Bomb. strategiczny :  1
Okręt pomocniczy :  1

Player 2  Filipiny   has 12 units total (core+aux):
Piechota :  4
Rozpoznanie :  3
Artyleria ppanc. :  1
Fortyfikacje :  4


Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3502


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #1 : Luty 07, 2020, 07:43:52 »

   - Hawkeye - zwiad potrzebny ale ten jest tańszy
Ja bym sugerował na początek P-3 Orion. Wytrenujesz kilka belek, i ulepszysz do AWACSA.
Kiedy pojawią się amerykanie, każda belka 'combat support' będzie bezcenna.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1378


« Odpowiedz #2 : Luty 07, 2020, 09:37:41 »

Powtarzam jeszcze raz pierwszą bitwę wybierając, za sugestią Waldziosa, P-3 Orion.
Zastanawiałem się czy powtarzać ale okazało się, że warto. 60 punktów w scenariuszu piechotą nie chodzi.
Inaczej też dobrałem siły. Kupiłem drugich specjalsów (dopiero po zdobyciu lotniska bo brakowało kasy) zamiast Air Assault. Miałem trochę szczęścia bo południowa bateria nadbrzeżna przetrwała ostrzał z 1 pkt a to dało specjalsom możliwość odblokowania ruchu po lądowaniu na wyspie.

OpenGen 0.93.4.14.OGX * 5 Feb 2020  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_gus_peg\  * Efile version: GusOpen ver. 7.2.3
Campaign: D09 AZJATYCKA STREFA POKOJU I DOBROBYTU,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Bataan stop , #0 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 55  *  Average: 55

..
Current scenario: Bataan stop,  VH prestige is 560 ,  All map prestige is: 720
Army cost: 11208 , Current prestige is 1545
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Defensive   Using map: 191
if BV: +2000, Japan flag over Luzon , cap disabled, 12 turns prestige: 1200
if V : +1500, Japan flag over Luzon , cap disabled, 13 turns prestige: 1200
if TV: +1000, Japan flag over Luzon , cap disabled, 16 turns prestige: 1200
Ls: Loss , turn prestige: 1200

Piechota
 Special Operations Group ,  , 0 bars , 19 exp , Japonia , 10/10 , 3 kill , 1212 pp - U:029  [+19 exp]
 Special Operations Group ,  , 0 bars , 25 exp , Japonia , 10/10 , Determined Defense  , 5 kill , 1212 pp - U:052  [+25 exp]
 Special Operations Group , Type 73 Light Truck ,  , 0 bars , 0 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 1332 pp - U:053

Czołg
 Type 90 ,  , 1 bars , 110 exp , Japonia , 10/10 , 13 kill , 1140 pp - U:046  [+110 exp]
 Type 90 ,  , 0 bars , 66 exp , Japonia , 9/10 , 8 kill , 1026 pp - U:047  [+66 exp]

Artyleria
 Type 99 155mm ,  , 0 bars , 35 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 984 pp - U:048  [+35 exp]
 Type 99 155mm ,  , 0 bars , 29 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 984 pp - U:049  [+29 exp]
 Type 99 155mm ,  , 0 bars , 29 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 984 pp - U:050  [+29 exp]
 Type 99 155mm ,  , 0 bars , 45 exp , Japonia , 10/10 , 1 kill , 984 pp - U:051  [+45 exp]

Myśliwiec
*  Mitsubishi F-2 ,  , 1 bars , 164 exp , Japonia , 9/10 , 0 kill , 0 pp - U:043  [+164 exp]
*  Mitsubishi F-2 ,  , 0 bars , 53 exp , Japonia , 9/10 , 2 kill , 0 pp - U:044  [+53 exp]

Bomb. strategiczny
 P-3 Orion ,  , 0 bars , 60 exp , Japonia , 9/10 , 1 kill , 1350 pp - U:045  [+60 exp]

Player 1 : Japonia
Killed: INF:7    RCN:4    AT:1    FORT:7    ATY:10   AD:4      Total: 33
Lost  :   Total: 0

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   3 Units *  1 Leaders      Total :     44 exp,      8 kill,   3756 pp    Average:     15 exp,      3 kill,   1252 pp
Czołg          *   2 Units *  0 Leaders      Total :    176 exp,     21 kill,   2166 pp    Average:     88 exp,     11 kill,   1083 pp
Artyleria      *   4 Units *  0 Leaders      Total :    138 exp,      1 kill,   3936 pp    Average:     35 exp,      0 kill,    984 pp
Myśliwiec      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    217 exp,      2 kill,      0 pp    Average:    109 exp,      1 kill,      0 pp
Bomb. strategiczny *   1 Units *  0 Leaders      Total :     60 exp,      1 kill,   1350 pp    Average:     60 exp,      1 kill,   1350 pp
* Summary:     *  12 Units *  1 Leaders      Total :    635 exp,     33 kill,  11208 pp    Average:     53 exp,      3 kill,    934 pp


Player 1  Japonia   has 14 units total (core+aux):
Piechota :  3
Czołg :  2
Fortyfikacje :  1
Artyleria :  4
Myśliwiec :  2
Bomb. strategiczny :  1
Okręt pomocniczy :  1

Player 2  Filipiny   has 7 units total (core+aux):
Piechota :  2
Artyleria ppanc. :  1
Fortyfikacje :  3
Obrona plot. :  1
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1378


« Odpowiedz #3 : Luty 08, 2020, 06:56:09 »

Japan flag over Luzon

Sprzedaję:
   - nic
   
Unowocześniam:
   - nic
   
Dokupuję:
   - Artyleria type 99 x2
   - Type 96 MPMS


Samolot wczesnego ostrzegania jest pomocny ale brakuje mi dronów. Za rozpoznanie lokalne robią specjalsi. Type 96 MPMS to cudowna broń przeciwpancerna. Tania, wali z daleka więc może schować się za czołgami. DLOS na razie nie utrudnia działania. Samolot wroga jest pasywny i czeka na zestrzelenie. Okręty są również nastawione defensywnie i wycofują się do VH. Jedno i drugie moim zdaniem do zmiany.
Widząc rozmieszczenie artylerii można planować ataki. Tłumienie artylerią i kończenie szarżą czołgów lub specjalsami.
Bez większych problemów.
Orion punktuje ale powoli.


OpenGen 0.93.3.99.RC * 29 Jan 2020  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_gus_peg\  * Efile version: GusOpen ver. 7.2.3
Campaign: D09 AZJATYCKA STREFA POKOJU I DOBROBYTU,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Bataan stop , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   Japan flag over Luzon , #1 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 110  *  Average: 55

..
Current scenario: Japan flag over Luzon,  VH prestige is 560 ,  All map prestige is: 920
Army cost: 19806 , Current prestige is 515
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Defensive
if BV: +3000, Heroic defend of Corregidor , cap disabled, 9 turns prestige: 900
if V : +2500, Heroic defend of Corregidor , cap disabled, 10 turns prestige: 900
if TV: +2000, Heroic defend of Corregidor , cap disabled, 13 turns prestige: 900
Ls: Loss , turn prestige: 900

Piechota
 Special Operations Group ,  , 0 bars , 32 exp , Japonia , 10/10 , 6 kill , 1212 pp - U:001  [+13 exp]
 Special Operations Group ,  , 0 bars , 54 exp , Japonia , 10/10 , Determined Defense  , 9 kill , 1212 pp - U:011  [+29 exp]
 Special Operations Group , Type 73 Light Truck ,  , 0 bars , 26 exp , Japonia , 10/10 , 4 kill , 1332 pp - U:012  [+26 exp]
 Airborne 2002 , Type 73 Light Truck ,  , 0 bars , 15 exp , Japonia , 10/10 , 1 kill , 792 pp - U:057  [+15 exp]

Czołg
 Type 90 ,  , 1 bars , 161 exp , Japonia , 11/10 , 19 kill , 1254 pp - U:005  [+51 exp]
 Type 90 ,  , 1 bars , 121 exp , Japonia , 10/10 , First Strike  , 15 kill , 1140 pp - U:006  [+55 exp]

Fortyfikacje
 Type 96 MPMS ,  , 0 bars , 26 exp , Japonia , 10/10 ,   Support, 2 kill , 420 pp - U:056  [+26 exp]

Artyleria
 Type 99 155mm ,  , 0 bars , 62 exp , Japonia , 10/10 , 3 kill , 984 pp - U:007  [+27 exp]
 Type 99 155mm ,  , 0 bars , 62 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 984 pp - U:008  [+33 exp]
 Type 99 155mm ,  , 0 bars , 59 exp , Japonia , 10/10 , 1 kill , 984 pp - U:009  [+30 exp]
 Type 99 155mm ,  , 0 bars , 70 exp , Japonia , 10/10 , 1 kill , 984 pp - U:010  [+25 exp]
 Type 99 155mm ,  , 0 bars , 26 exp , Japonia , 10/10 , 2 kill , 984 pp - U:054  [+26 exp]
 Type 99 155mm ,  , 0 bars , 38 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 984 pp - U:055  [+38 exp]

Obrona plot.
 MIM-104C Patriot , Type 73 APC ,  , 2 bars , 210 exp , Japonia , 10/10 , 1 kill , 1596 pp - U:053  [+10 exp]

Myśliwiec
*  Mitsubishi F-2 ,  , 2 bars , 225 exp , Japonia , 11/10 , 1 kill , 0 pp - U:002  [+61 exp]
*  Mitsubishi F-2 ,  , 1 bars , 134 exp , Japonia , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:003  [+81 exp]
 Mitsubishi F-2 ,  , 0 bars , 10 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 1452 pp - U:013  [+10 exp]

Bomb. strategiczny
 P-3 Orion ,  , 0 bars , 77 exp , Japonia , 10/10 , 1 kill , 1500 pp - U:004  [+17 exp]

Niszczyciel
 Kongo (Planes:0/1),  , 2 bars , 219 exp , Japonia , 10/10 ,   Support, 1 kill , 1992 pp - U:052  [+19 exp]

Player 1 : Japonia
Killed: INF:14   RCN:9    AT:6    FORT:13   ATY:17   AD:9    TB:1    CRs:2      Total: 71
Lost  :   Total: 0

BV  2
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  1 Leaders      Total :    127 exp,     20 kill,   4548 pp    Average:     32 exp,      5 kill,   1137 pp
Czołg          *   2 Units *  1 Leaders      Total :    282 exp,     34 kill,   2394 pp    Average:    141 exp,     17 kill,   1197 pp
Fortyfikacje   *   1 Units *  0 Leaders      Total :     26 exp,      2 kill,    420 pp    Average:     26 exp,      2 kill,    420 pp
Artyleria      *   6 Units *  0 Leaders      Total :    317 exp,      7 kill,   5904 pp    Average:     53 exp,      1 kill,    984 pp
Obrona plot.   *   1 Units *  0 Leaders      Total :    210 exp,      1 kill,   1596 pp    Average:    210 exp,      1 kill,   1596 pp
Myśliwiec      *   3 Units *  0 Leaders      Total :    369 exp,      5 kill,   1452 pp    Average:    123 exp,      2 kill,    484 pp
Bomb. strategiczny *   1 Units *  0 Leaders      Total :     77 exp,      1 kill,   1500 pp    Average:     77 exp,      1 kill,   1500 pp
Niszczyciel    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    219 exp,      1 kill,   1992 pp    Average:    219 exp,      1 kill,   1992 pp
* Summary:     *  19 Units *  2 Leaders      Total :   1627 exp,     71 kill,  19806 pp    Average:     86 exp,      4 kill,   1042 pp


Player 1  Japonia   has 19 units total (core+aux):
Piechota :  4
Czołg :  2
Fortyfikacje :  1
Artyleria :  6
Obrona plot. :  1
Myśliwiec :  3
Bomb. strategiczny :  1
Niszczyciel :  1

Player 2  Filipiny   has 1 units total (core+aux):
Fortyfikacje :  1

« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2020, 07:06:51 wysłane przez Jaro » Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3502


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #4 : Luty 08, 2020, 09:11:46 »

Samolot wczesnego ostrzegania jest pomocny ale brakuje mi dronów.
Zapewne musisz wrócić do korzeni i wykorzystać śmigłowce.
 
Drony to mocno amerykański nawyk. We większości nie-amerykańskich kampanii będziesz musiał się bez nich obejść.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1378


« Odpowiedz #5 : Luty 08, 2020, 10:53:50 »

Samolot wczesnego ostrzegania jest pomocny ale brakuje mi dronów.
Zapewne musisz wrócić do korzeni i wykorzystać śmigłowce.
 
Drony to mocno amerykański nawyk. We większości nie-amerykańskich kampanii będziesz musiał się bez nich obejść.

Specjalsi w śmigłowcach robili rozpoznanie. W następnej bitwie dostałem drona a później śmigłowiec. Japończycy mają na szczęście śmigłowce w rozsądnej cenie więc będą pracować jako rozpoznanie jak radzisz.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1378


« Odpowiedz #6 : Luty 08, 2020, 11:11:43 »

  Heroic defend of Corregidor

Sprzedaję:
   - nic
   
Unowocześniam:
   - Artylerię do wersji RAP - potrzebuję zasięgu
   
Dokupuję:
   - Artyleria type 99 x3 - w trakcie
   - Type 96 MPMS - w trakcie
   - śmigłowiec do walki z okrętem podwodnym, który postanowił okupować SH


Hurra - dostałem drona Smiley i MLRS Smiley

Długo zastanawiałem się, jak rozegrać tą bitwę. Jednostki wystawione na pierwszej wyspie pozostaną tam do końca. Na początku nie kupuję nic, tylko wystawiam Oriona aby zrobić zwiad.
Plan jest następujący. Wystawiam partiota, Type 96 MPMS, o trochę artylerii. Ich zadaniem jest zrobić wyłom na drugiej wyspie. Udaje się, choć to bardzo ryzykowne. Jeden pech i port zniszczony i po całej zabawie. Tak naprawdę to powinienem zaatakować lotnictwem SH i mieć pewność że go nie zniszczę. Miałem szczęście i po zajęciu portu wystawiam artylerię i czołg. Czyszczę wyspę. W następnym kroku atakuję wschodni kraniec kolejnej wyspy przejmując lotnisko. Miałem w planie zdobyć SH na największej wyspie ale widzę, że to jest raczej trudna sprawa. Desantuję jednostki na drugiej wyspie i płynę na północ. Dokupuję artylerii.
Cała zabawa nie jest trudna. Wystarczy znaleźć punkt początkowy i kolejno wybijać jednostki.
Artyleria przeciwlotnicza ma mało amunicji i nie jest zbyt groźna dla moich myśliwców. Staram się zdobyć jak najwięcej doświadczenia, więc pozwalam jednostkom walczyć i tracić pojedyncze punkty. Za doświadczenie trzeba płacić.

Kończę 3 tury przed limitem a mógłbym jeszcze z turę albo dwie wcześniej gdyby nie OP w SH.

Zabrakło mi celów dla mojego niszczyciela. Przydało by się coś, do czego mógłby strzelać.

Szkoda, że Japonia nie ma żadnego użytecznego okrętu artyleryjskiego. Takanami z marnym zasięgiem i atakiem raczej się nie przyda.
OP z rakietami Harpoon - drogi i ma mało amunicji. Musze pomyśleć? Kowdar polecał?

Mam wątpliwości co do przydatności spadochroniarzy. Zastanawiam się nad wykorzystaniem ich jako zwiad naziemny (mają cechę never surprise). A Może dopłacić do specjalsów?

Artyleria w dużej ilości jest kluczem do sukcesu.

Na koniec proto - chyba jedyny. Jeszcze będzie dostępny w następnym może dwóch następnych scenariuszach, ale nie sądzę abym miał tyle szczęścia.


OpenGen 0.93.4.14.OGX * 5 Feb 2020  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_gus_peg\  * Efile version: GusOpen ver. 7.2.3
Campaign: D09 AZJATYCKA STREFA POKOJU I DOBROBYTU,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Bataan stop , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   Japan flag over Luzon , #1 , Brilliant Victory , score:55
 3   Heroic defend of Corregidor , #2 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 165  *  Average: 55

..
Current scenario: Heroic defend of Corregidor,  VH prestige is 320 ,  All map prestige is: 560
Army cost: 26112 , Current prestige is 644
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Defensive   Using map: 253
if BV: +6000, Fortress Manila , cap disabled, 12 turns prestige: 1200
if V : +5000, Fortress Manila , cap disabled, 14 turns prestige: 1200
if TV: +4000, Fortress Manila , cap disabled, 18 turns prestige: 1200
Ls: Loss , turn prestige: 1200

Piechota
 Special Operations Group ,  , 0 bars , 70 exp , Japonia , 8/10 , 11 kill , 969 pp - U:001  [+38 exp]
 Special Operations Group ,  , 0 bars , 95 exp , Japonia , 7/10 , Determined Defense  , 13 kill , 848 pp - U:011  [+41 exp]
 Special Operations Group , Type 73 Light Truck ,  , 0 bars , 50 exp , Japonia , 9/10 , 10 kill , 1198 pp - U:012  [+24 exp]
 Airborne 2002 , Type 73 Light Truck ,  , 0 bars , 25 exp , Japonia , 10/10 , 3 kill , 792 pp - U:019  [+10 exp]

Czołg
 Type 90 ,  , 2 bars , 261 exp , Japonia , 10/10 , Superior Maneuver  , 35 kill , 1140 pp - U:005  [+100 exp]
 Type 90 ,  , 1 bars , 161 exp , Japonia , 11/10 , First Strike  , 19 kill , 1254 pp - U:006  [+40 exp]

Fortyfikacje
 Type 96 MPMS ,  , 0 bars , 30 exp , Japonia , 10/10 ,   Support, 2 kill , 420 pp - U:018  [+4 exp]
 Type 96 MPMS ,  , 0 bars , 10 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 420 pp - U:028  [+10 exp]

Artyleria
 Type 99 155mm (RAP) ,  , 0 bars , 81 exp , Japonia , 10/10 , 3 kill , 984 pp - U:007  [+19 exp]
 Type 99 155mm (RAP) ,  , 1 bars , 106 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 984 pp - U:008  [+44 exp]
 Type 99 155mm (RAP) ,  , 0 bars , 79 exp , Japonia , 10/10 , 3 kill , 984 pp - U:009  [+20 exp]
 Type 99 155mm (RAP) ,  , 1 bars , 109 exp , Japonia , 10/10 , 2 kill , 984 pp - U:010  [+39 exp]
 Type 99 155mm (RAP) ,  , 0 bars , 64 exp , Japonia , 10/10 , 2 kill , 984 pp - U:016  [+38 exp]
 Type 99 155mm (RAP) ,  , 0 bars , 96 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 984 pp - U:017  [+58 exp]
 Type 99 155mm ,  , 0 bars , 36 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 984 pp - U:020  [+36 exp]
 Type 99 155mm ,  , 0 bars , 33 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 984 pp - U:023  [+33 exp]
 Type 99 155mm (RAP) ,  , 0 bars , 37 exp , Japonia , 10/10 , 2 kill , 984 pp - U:027  [+37 exp]
 M270B1 MLRS ,  , 0 bars , 30 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 972 pp - U:080  [+30 exp]

Obrona plot.
 MIM-104C Patriot , Type 73 APC ,  , 2 bars , 220 exp , Japonia , 11/10 , 2 kill , 1755 pp - U:015  [+10 exp]

Myśliwiec
*  Mitsubishi F-2 ,  , 2 bars , 277 exp , Japonia , 12/10 , 4 kill , 0 pp - U:002  [+52 exp]
*  Mitsubishi F-2 ,  , 1 bars , 195 exp , Japonia , 9/10 , 9 kill , 0 pp - U:003  [+61 exp]
 Mitsubishi F-2 ,  , 1 bars , 110 exp , Japonia , 10/10 , 3 kill , 1452 pp - U:013  [+100 exp]

Bomb. taktyczny
 UH-1J ,  , 0 bars , 13 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 696 pp - U:021  [+13 exp]
 MQ-9 Reaper ,  , 0 bars , 64 exp , Japonia , 10/10 , 1 kill , 732 pp - U:078  [+64 exp]
 MH-60L DAP ,  , 0 bars , 60 exp , Japonia , 10/10 , 1 kill , 1116 pp - U:081  [+60 exp]

Bomb. strategiczny
 P-3 Orion ,  , 1 bars , 113 exp , Japonia , 10/10 , 2 kill , 1500 pp - U:004  [+36 exp]

Niszczyciel
 Kongo (Planes:0/1),  , 2 bars , 219 exp , Japonia , 10/10 ,   Support, 1 kill , 1992 pp - U:014

Player 1 : Japonia
Killed: INF:28   RCN:15   AT:9    FORT:25   ATY:30   AD:16   TB:2    SUB:1    CRs:2      Total: 128
Lost  :   Total: 0

BV  3
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  1 Leaders      Total :    240 exp,     37 kill,   3807 pp    Average:     60 exp,      9 kill,    952 pp
Czołg          *   2 Units *  2 Leaders      Total :    422 exp,     54 kill,   2394 pp    Average:    211 exp,     27 kill,   1197 pp
Fortyfikacje   *   2 Units *  0 Leaders      Total :     40 exp,      2 kill,    840 pp    Average:     20 exp,      1 kill,    420 pp
Artyleria      *  10 Units *  0 Leaders      Total :    671 exp,     12 kill,   9828 pp    Average:     67 exp,      1 kill,    983 pp
Obrona plot.   *   1 Units *  0 Leaders      Total :    220 exp,      2 kill,   1755 pp    Average:    220 exp,      2 kill,   1755 pp
Myśliwiec      *   3 Units *  0 Leaders      Total :    582 exp,     16 kill,   1452 pp    Average:    194 exp,      5 kill,    484 pp
Bomb. taktyczny *   3 Units *  0 Leaders      Total :    137 exp,      2 kill,   2544 pp    Average:     46 exp,      1 kill,    848 pp
Bomb. strategiczny *   1 Units *  0 Leaders      Total :    113 exp,      2 kill,   1500 pp    Average:    113 exp,      2 kill,   1500 pp
Niszczyciel    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    219 exp,      1 kill,   1992 pp    Average:    219 exp,      1 kill,   1992 pp
* Summary:     *  27 Units *  3 Leaders      Total :   2644 exp,    128 kill,  26112 pp    Average:     98 exp,      5 kill,    967 pp


Player 1  Japonia   has 28 units total (core+aux):
Piechota :  4
Czołg :  2
Fortyfikacje :  3
Artyleria : 10
Obrona plot. :  1
Myśliwiec :  3
Bomb. taktyczny :  3
Bomb. strategiczny :  1
Niszczyciel :  1

Player 2  Filipiny   has 1 units total (core+aux):
Fortyfikacje :  1
« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2020, 11:13:38 wysłane przez Jaro » Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3502


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #7 : Luty 08, 2020, 11:48:47 »

Zabrakło mi celów dla mojego niszczyciela. Przydało by się coś, do czego mógłby strzelać.

Szkoda, że Japonia nie ma żadnego użytecznego okrętu artyleryjskiego. Takanami z marnym zasięgiem i atakiem raczej się nie przyda.
Takanami w wersji artyleryjskiej nie jest potworem, ale zawsze możesz go przezbroić w trakcie misji. W scenariuszach nie brakuje morskich SH. Może zaczynać scenariusz jako niszczyciel rakietowy, a w przypadku braku celów można go przezbroić i wykorzystać jako wsparcie artyleryjskie. W najgorszym przypadku uzbiera trochę xp.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1378


« Odpowiedz #8 : Luty 16, 2020, 10:09:38 »

Tym razem od razu dwa raporty.

  Fortress Manila

Sprzedaję:
   - spadochroniarzy
   - śmigłowiec UH-1J
   - śmigłowiec MH-60L DAP (1 hex zasięgu strzału)
   - prototypowych komandosów
   
Unowocześniam:
   - śmigłowiec MH-60L DAP do AH-64DJP
   
Dokupuję:
   - saperów
   - komandosów

Na początek raport map:
 0 D09_AZPP01.xscn      Bataan stop - ok
 1 D09_AZPP02.xscn      Japan flag over Luzon - ostatnia kolumna cała clear
 2 D09_AZPP03.xscn      Heroic defend of Corregidor - ok
 3 D09_AZPP04.xscn      Fortress Manila - ostatnia kolumna cała clear



Wymieniam śmigłowiec ze względu na zasięg strzału a komandosów ze względu na transport, który nie mieści się w śmigłowcu. Okrętu nie wymieniam -  brak portu,  oznacza brak możliwości uzupełnienia amunicji a Takanami ma jej niewiele. Zresztą ukształtowanie terenu nie pozwoli na jego użycie jako artyleryjskiego - nie spodziewam się nikogo w zasięgu strzału  Nie kupuję drugiego okrętu bo mam tylko jeden punkt rozstawienia na morzu.
Mapa wredna - teren trudny i tylko dwie drogi. Jedna z nich wiedzie na około. Muszę bardzo uważać na artylerię, bo zburzone drogi skutecznie zatrzymają moje siły. Może się okazać, że moja artyleria okaże się moim wrogiem. Przygotowuję się do ataku wzdłuż drogi i równolegle na zajęcie najbliższego SH. Jeśli nadarzy się okazja, to trzeba będzie ją wykorzystać. Nie kupuję więcej jednostek - poczekam, aż zorientuję się w sytuacji.
Pierwsza tura przynosi zaskoczenie. Nie napiszę jakie - warto zagrać i być zaskoczonym.
Dalej mozolna walka z terenem i okopaną piechotą. Czasami potrzeba aż 3 strzałów z artylerii aby czołg mógł szarżować. Muszę pomyśleć, czy kupić więcej artylerii czy piechotę, bo czołgi sobie radzą słabo w ataku na okopaną piechotę (mimo, że już drugi strzał z artylerii całkowicie ją tłumi). W trakcie dokupuję FARP i drugich saperów. Buduj e lotniska, bo na polowych tylko jeden samolot może się zaopatrzyć.
Sporo artylerii i pelotek. Na szczęście Wołochow nie jest groźny dla myśliwców a i amunicji ma mało. Trochę czasu minie, nim je wszystkie uciszę.
Wreszcie jakiś stateczek podchodzi pod lufę mojego okrętu bo nie było do czego strzelać. Dokupuję podwodniaka bo drugi stateczek nie chce podejść bliżej. Niech się szkoli. Tylko, że ma mało amunicji?
Dokupuję też kolejny myśliwiec, aby się szkolił póki można. Jeden z myśliwców dostaje niezłego lidera - trwałe tłumienie.


OpenGen 0.93.3.99.RC3 * 11 Feb 2020  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_gus_peg\  * Efile version: GusOpen ver. 7.2.3
Campaign: D09 AZJATYCKA STREFA POKOJU I DOBROBYTU,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Bataan stop , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   Japan flag over Luzon , #1 , Brilliant Victory , score:55
 3   Heroic defend of Corregidor , #2 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Special Forces Group
 4   Fortress Manila , #3 , Brilliant Victory , score:62
--
Campaign score: 227  *  Average: 56

..
Current scenario: Fortress Manila,  VH prestige is 320 ,  All map prestige is: 480
Army cost: 34398 , Current prestige is 1400
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Defensive   Using map: 251
if BV: +6000, Desperate cry - Lingayen , cap disabled, 14 turns prestige: 1400
if V : +5000, Desperate cry - Lingayen , cap disabled, 15 turns prestige: 1400
if TV: +4000, Desperate cry - Lingayen , cap disabled, 18 turns prestige: 1400
Ls: Loss , turn prestige: 1400

Piechota
 Special Operations Group ,  , 0 bars , 79 exp , Japonia , 10/10 , 14 kill , 1212 pp - U:001  [+9 exp]
 Special Operations Group ,  , 1 bars , 133 exp , Japonia , 10/10 , Determined Defense  , 16 kill , 1212 pp - U:011  [+38 exp]
 Special Operations Group , Type 73 Light Truck ,  , 0 bars , 70 exp , Japonia , 10/10 , 15 kill , 1332 pp - U:012  [+20 exp]
 Bridging 2000 , Type 73 Heavy Truck ,  , 0 bars , 0 exp , Japonia , 10/10 ,     Fast Builder, 1 kill , 564 pp - U:019
 Special Operations Group , Type 73 Light Truck ,  , 0 bars , 31 exp , Japonia , 10/10 , 5 kill , 1332 pp - U:021  [+31 exp]
 FARP , Type 73 Heavy Truck (Planes:0/1),  , 0 bars , 0 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 588 pp - U:028
 Bridging 2000 , Type 73 Heavy Truck ,  , 0 bars , 0 exp , Japonia , 10/10 ,     Fast Builder, 0 kill , 564 pp - U:052
 FARP , Type 73 Heavy Truck (Planes:0/1),  , 0 bars , 0 exp , Japonia , 10/10 , 1 kill , 588 pp - U:084

Czołg
 Type 90 ,  , 2 bars , 298 exp , Japonia , 12/10 , Superior Maneuver  , 38 kill , 1368 pp - U:005  [+37 exp]
 Type 90 ,  , 2 bars , 263 exp , Japonia , 11/10 , First Strike  , 25 kill , 1254 pp - U:006  [+102 exp]

Fortyfikacje
 Type 96 MPMS ,  , 0 bars , 51 exp , Japonia , 10/10 ,   Support, 3 kill , 420 pp - U:018  [+21 exp]
 Type 96 MPMS ,  , 0 bars , 17 exp , Japonia , 10/10 ,   Support, 0 kill , 420 pp - U:024  [+7 exp]

Artyleria
 Type 99 155mm ,  , 1 bars , 131 exp , Japonia , 10/10 , 4 kill , 984 pp - U:007  [+50 exp]
 Type 99 155mm ,  , 1 bars , 150 exp , Japonia , 11/10 , 4 kill , 1082 pp - U:008  [+44 exp]
 Type 99 155mm ,  , 1 bars , 123 exp , Japonia , 10/10 , 4 kill , 984 pp - U:009  [+44 exp]
 Type 99 155mm ,  , 1 bars , 155 exp , Japonia , 11/10 , 2 kill , 1082 pp - U:010  [+46 exp]
 Type 99 155mm ,  , 1 bars , 112 exp , Japonia , 10/10 , 5 kill , 984 pp - U:016  [+48 exp]
 Type 99 155mm ,  , 1 bars , 143 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 984 pp - U:017  [+47 exp]
 Type 99 155mm ,  , 0 bars , 79 exp , Japonia , 10/10 , 1 kill , 984 pp - U:020  [+43 exp]
 Type 99 155mm ,  , 0 bars , 54 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 984 pp - U:022  [+21 exp]
 Type 99 155mm ,  , 0 bars , 56 exp , Japonia , 10/10 , 3 kill , 984 pp - U:023  [+19 exp]
 M270B1 MLRS ,  , 0 bars , 70 exp , Japonia , 10/10 ,   Support, 0 kill , 972 pp - U:026  [+40 exp]

Obrona plot.
 MIM-104C Patriot , Type 73 APC ,  , 2 bars , 241 exp , Japonia , 12/10 , 3 kill , 1915 pp - U:015  [+21 exp]

Myśliwiec
*  Mitsubishi F-2 ,  , 4 bars , 402 exp , Japonia , 12/10 , Shock Tactics  , 8 kill , 0 pp - U:002  [+125 exp]
*  Mitsubishi F-2 ,  , 3 bars , 326 exp , Japonia , 11/10 , 11 kill , 0 pp - U:003  [+131 exp]
 Mitsubishi F-2 ,  , 2 bars , 230 exp , Japonia , 11/10 , 7 kill , 1597 pp - U:013  [+120 exp]
 Mitsubishi F-2 ,  , 0 bars , 52 exp , Japonia , 10/10 , 1 kill , 1452 pp - U:053  [+52 exp]

Bomb. taktyczny
 MQ-9 Reaper ,  , 0 bars , 84 exp , Japonia , 10/10 , 2 kill , 732 pp - U:025  [+20 exp]
 AH-64DJP ,  , 1 bars , 104 exp , Japonia , 10/10 ,   Support, 2 kill , 1272 pp - U:027  [+44 exp]
 AH-1F Cobra ,  , 0 bars , 75 exp , Japonia , 10/10 , 1 kill , 1044 pp - U:151  [+75 exp]

Bomb. strategiczny
 P-3 Orion ,  , 1 bars , 158 exp , Japonia , 10/10 , 2 kill , 1500 pp - U:004  [+45 exp]

Okręt podwodny
 Oyashio (Harpoon) ,  , 0 bars , 10 exp , Japonia , 10/10 , 1 kill , 2016 pp - U:055  [+10 exp]

Niszczyciel
 Kongo (Planes:0/1),  , 2 bars , 229 exp , Japonia , 10/10 , 3 kill , 1992 pp - U:014  [+10 exp]

Player 1 : Japonia
Killed: INF:70   RCN:25   AT:14   FORT:31   ATY:44   AD:24   FTR:5    TB:9    SUB:1    CRs:4      Total: 227
Lost  :   Total: 0

BV  4
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   8 Units *  1 Leaders      Total :    313 exp,     52 kill,   7392 pp    Average:     39 exp,      7 kill,    924 pp
Czołg          *   2 Units *  2 Leaders      Total :    561 exp,     63 kill,   2622 pp    Average:    281 exp,     32 kill,   1311 pp
Fortyfikacje   *   2 Units *  0 Leaders      Total :     68 exp,      3 kill,    840 pp    Average:     34 exp,      2 kill,    420 pp
Artyleria      *  10 Units *  0 Leaders      Total :   1073 exp,     23 kill,  10024 pp    Average:    107 exp,      2 kill,   1002 pp
Obrona plot.   *   1 Units *  0 Leaders      Total :    241 exp,      3 kill,   1915 pp    Average:    241 exp,      3 kill,   1915 pp
Myśliwiec      *   4 Units *  1 Leaders      Total :   1010 exp,     27 kill,   3049 pp    Average:    253 exp,      7 kill,    762 pp
Bomb. taktyczny *   3 Units *  0 Leaders      Total :    263 exp,      5 kill,   3048 pp    Average:     88 exp,      2 kill,   1016 pp
Bomb. strategiczny *   1 Units *  0 Leaders      Total :    158 exp,      2 kill,   1500 pp    Average:    158 exp,      2 kill,   1500 pp
Okręt podwodny *   1 Units *  0 Leaders      Total :     10 exp,      1 kill,   2016 pp    Average:     10 exp,      1 kill,   2016 pp
Niszczyciel    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    229 exp,      3 kill,   1992 pp    Average:    229 exp,      3 kill,   1992 pp
* Summary:     *  33 Units *  4 Leaders      Total :   3926 exp,    182 kill,  34398 pp    Average:    119 exp,      6 kill,   1042 pp


Player 1  Japonia   has 55 units total (core+aux):
Piechota :  8
Czołg :  6
Rozpoznanie :  3
Artyleria ppanc. :  2
Fortyfikacje :  2
Artyleria : 12
Obrona plot. :  3
Myśliwiec :  9
Bomb. taktyczny :  7
Bomb. strategiczny :  1
Okręt podwodny :  1
Niszczyciel :  1

Player 2  Filipiny   has 1 units total (core+aux):
Piechota :  1

Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1378


« Odpowiedz #9 : Luty 16, 2020, 10:11:09 »

  Desperate cry - Lingayen

Sprzedaję:
   - jednostki kupione tymczasowo
   - saperów
   
   
Unowocześniam:
   - śmigłowiec MH-60L DAP do AH-64DJP
   - niszczyciel Kongo do Takanami
   
Dokupuję:
   - dodaki do lotnictwa
   - niszczyciel Takanami
   - inżynierowie 2x
   - Type 89 x2 (transport dla inżynierów)
   - WAIR - MArines


Raport map:
   - Desperate cry - Lingayen - ok

Uwagi:
   - pole minowe w starym typie (mam wrażenie że były też we wcześniejszych bitwach)
   - AI ma jednostkę będącą transportem bez zawartości AMX-10P


Czy inżynierowie japońscy z cechami inżynierowie i budowniczy to nie przegięcie? Niektóre armie mają te funkcje rozdzielone?

Planowanie? Kluczem będzie zdobycie lub zbudowanie lotniska. Wtedy będę miał rozpoznanie i w miarę bezpieczny sposób na przetestowanie wrogiej opl.
Wystawiam flotę i komandosów na wyspie. Śmigłowce na lotniskowcu. Marines użyję do zdobycia najbliższej flagi lub ataku na lotnisko. Jako wsparcie wyrzucę artylerię na brzegu (ale tylko z pól, a których mogą wylądować i strzelić w pierwszej turze). Ale nie wystawiam ich jeszcze. Okręt podwodny robi za rozpoznanie. Ponieważ kolejny raz  w tej kampanii jestem mile zakończony zajmuję lotnisko i wystawiam lotnictwo. Rozpoznaję okolice najbliższego portu i buduje plan.
Widzę Wołochowa ale nie zamierzam się nim zajmować. Strzelam z myśliwca do celu na lądzie i opl mam na chwilę z głowy. Jeden pkt na myśliwcu mniej ale to nie jest problem - prestiżu jest dosyć. Dalej zajmuję VH (konieczne było wyeliminowanie jednej wspierającej artylerii czym zajął się Orion z myśliwcem. Teraz czas na opracowanie plany wyjścia z przyczółka. Trzeba uciszyć artylerię, zmiękczyć obrońców i poszarżować czołgami. Moje mobilne ATG zajmą się wroga opl. Mam nadzieję, ze będą w stanie ich dosięgnąć. Rozgrywka na tym etapie przypomina trochę grę w bierki. Trzeba dobrze zaplanować co wystawić i w jakiej kolejności aby zyskać miejsce na wystawienie kolejnych jednostek.
Wszystko się udało. Czekamy na ruch przeciwnika i zobaczymy czym mnie zaskoczy.
Nie zaskoczył mnie niczym. Walczę dalej. Dostaję lidera na śmigłowcu - to cudowna wiadomość Smiley
No to mam bonusa - dron dostał lidera Smiley
Dokupuję kolejny czołg - zaczynam odczuwać ich braki.

Dalej bez większych trudności. Kończę z zapasem 3 tur.

OpenGen 0.93.3.99.RC3 * 11 Feb 2020  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_gus_peg\  * Efile version: GusOpen ver. 7.2.3
Campaign: D09 AZJATYCKA STREFA POKOJU I DOBROBYTU,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Bataan stop , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   Japan flag over Luzon , #1 , Brilliant Victory , score:55
 3   Heroic defend of Corregidor , #2 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Special Forces Group
 4   Fortress Manila , #3 , Brilliant Victory , score:62
 5   Desperate cry - Lingayen , #4 , Brilliant Victory , score:63
--
Campaign score: 290  *  Average: 58

..
Current scenario: Desperate cry - Lingayen,  VH prestige is 640 ,  All map prestige is: 1160
Army cost: 43671 , Current prestige is 702
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 6
AI stance is Defensive   Using map: 102
if BV: +6000, Battle of Kuching , cap disabled, 9 turns prestige: 900
if V : +5000, Battle of Kuching , cap disabled, 11 turns prestige: 900
if TV: +4000, Battle of Kuching , cap disabled, 15 turns prestige: 900
Ls: Loss , turn prestige: 900

Piechota
 Special Operations Group ,  , 1 bars , 107 exp , Japonia , 10/10 , 19 kill , 1212 pp - U:001  [+28 exp]
 Special Operations Group ,  , 1 bars , 144 exp , Japonia , 10/10 , Determined Defense  , 19 kill , 1212 pp - U:011  [+11 exp]
 Special Operations Group , Type 73 Light Truck ,  , 0 bars , 88 exp , Japonia , 10/10 , Influence  , 20 kill , 1332 pp - U:012  [+18 exp]
 JSDF Eng. 2000 ,  , 0 bars , 22 exp , Japonia , 9/10 ,     Fast Builder, 0 kill , 507 pp - U:019  [+22 exp]
 Special Operations Group , Type 73 Light Truck ,  , 0 bars , 53 exp , Japonia , 9/10 , 9 kill , 1198 pp - U:021  [+22 exp]
 JSDF Eng. 2000 ,  , 0 bars , 18 exp , Japonia , 9/10 , 0 kill , 507 pp - U:029  [+18 exp]
 WAIR (Marine) 2002 , Type 73 Light Truck ,  , 0 bars , 0 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 780 pp - U:106

Czołg
 Type 90 ,  , 3 bars , 394 exp , Japonia , 12/10 , Superior Maneuver  , 51 kill , 1368 pp - U:005  [+96 exp]
 Type 90 ,  , 3 bars , 390 exp , Japonia , 12/10 , First Strike  , 33 kill , 1368 pp - U:006  [+127 exp]
 Type 89 IFV (Planes:0/1),  , 0 bars , 41 exp , Japonia , 9/10 , 2 kill , 475 pp - U:032  [+41 exp]
 Type 90 ,  , 0 bars , 3 exp , Japonia , 10/10 , 2 kill , 1140 pp - U:034  [+3 exp]
 Type 89 IFV (Planes:0/1),  , 0 bars , 30 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 528 pp - U:105  [+30 exp]

Fortyfikacje
 Type 96 MPMS ,  , 0 bars , 80 exp , Japonia , 10/10 ,   Support, 3 kill , 420 pp - U:018  [+29 exp]
 Type 96 MPMS ,  , 0 bars , 43 exp , Japonia , 10/10 ,   Support, 4 kill , 420 pp - U:024  [+26 exp]

Artyleria
 Type 99 155mm ,  , 1 bars , 139 exp , Japonia , 11/10 , 5 kill , 1082 pp - U:007  [+8 exp]
 Type 99 155mm ,  , 1 bars , 152 exp , Japonia , 11/10 , 4 kill , 1082 pp - U:008  [+2 exp]
 Type 99 155mm ,  , 1 bars , 156 exp , Japonia , 11/10 , 4 kill , 1082 pp - U:009  [+33 exp]
 Type 99 155mm ,  , 1 bars , 177 exp , Japonia , 11/10 , 3 kill , 1082 pp - U:010  [+22 exp]
 Type 99 155mm ,  , 1 bars , 135 exp , Japonia , 11/10 , 6 kill , 1082 pp - U:016  [+23 exp]
 Type 99 155mm ,  , 1 bars , 175 exp , Japonia , 11/10 , 1 kill , 1082 pp - U:017  [+32 exp]
 Type 99 155mm ,  , 1 bars , 106 exp , Japonia , 10/10 , 2 kill , 984 pp - U:020  [+27 exp]
 Type 99 155mm ,  , 0 bars , 69 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 984 pp - U:022  [+15 exp]
 Type 99 155mm ,  , 0 bars , 76 exp , Japonia , 10/10 , 3 kill , 984 pp - U:023  [+20 exp]
 M270B1 MLRS ,  , 0 bars , 91 exp , Japonia , 10/10 ,   Support, 0 kill , 972 pp - U:026  [+21 exp]

Obrona plot.
 MIM-104C Patriot , Type 73 APC ,  , 2 bars , 261 exp , Japonia , 12/10 , 4 kill , 1915 pp - U:015  [+20 exp]

Myśliwiec
*  Mitsubishi F-2 ,  , 4 bars , 456 exp , Japonia , 13/10 , Shock Tactics  , 8 kill , 0 pp - U:002  [+54 exp]
*  Mitsubishi F-2 ,  , 3 bars , 396 exp , Japonia , 13/10 , 14 kill , 0 pp - U:003  [+70 exp]
 Mitsubishi F-2 ,  , 2 bars , 272 exp , Japonia , 12/10 , 10 kill , 1742 pp - U:013  [+42 exp]
 Mitsubishi F-2 ,  , 0 bars , 90 exp , Japonia , 10/10 , 5 kill , 1452 pp - U:030  [+38 exp]
 Harrier GR.9 ,  , 0 bars , 5 exp , Japonia , 10/10 , 1 kill , 1344 pp - U:107  [+5 exp]

Bomb. taktyczny
 MQ-9 Reaper ,  , 1 bars , 112 exp , Japonia , 10/10 , Devastating Fire  ,   Support, 4 kill , 732 pp - U:025  [+28 exp]
 AH-64DJP ,  , 1 bars , 198 exp , Japonia , 11/10 ,   Support,    Recon, 2 kill , 1399 pp - U:027  [+94 exp]
 AH-64DJP ,  , 1 bars , 145 exp , Japonia , 10/10 , Aggressive Attack  ,   Support,    Recon, 3 kill , 1272 pp - U:033  [+70 exp]

Bomb. strategiczny
 P-3 Orion ,  , 1 bars , 187 exp , Japonia , 10/10 , 2 kill , 1500 pp - U:004  [+29 exp]

Okręt podwodny
 Oyashio (Harpoon) ,  , 0 bars , 10 exp , Japonia , 10/10 ,   Support, 1 kill , 2016 pp - U:031

Niszczyciel
 Takanami (NGFS) (Planes:0/1),  , 2 bars , 259 exp , Japonia , 12/10 , 3 kill , 2304 pp - U:014  [+30 exp]
 Takanami (NGFS) (Planes:0/1),  , 0 bars , 17 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 1920 pp - U:028  [+17 exp]

Lotniskowiec
 Hyuga (Planes:0/2),  , 0 bars , 0 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 3192 pp - U:104

Player 1 : Japonia
Killed: INF:94   RCN:34   AT:18   FORT:40   ATY:57   AD:30   FTR:6    TB:10   SUB:1    CRs:4      Total: 294
Lost  :   Total: 0

BV  5
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   7 Units *  2 Leaders      Total :    432 exp,     67 kill,   6748 pp    Average:     62 exp,     10 kill,    964 pp
Czołg          *   5 Units *  2 Leaders      Total :    858 exp,     88 kill,   4879 pp    Average:    172 exp,     18 kill,    976 pp
Fortyfikacje   *   2 Units *  0 Leaders      Total :    123 exp,      7 kill,    840 pp    Average:     62 exp,      4 kill,    420 pp
Artyleria      *  10 Units *  0 Leaders      Total :   1276 exp,     28 kill,  10416 pp    Average:    128 exp,      3 kill,   1042 pp
Obrona plot.   *   1 Units *  0 Leaders      Total :    261 exp,      4 kill,   1915 pp    Average:    261 exp,      4 kill,   1915 pp
Myśliwiec      *   5 Units *  1 Leaders      Total :   1219 exp,     38 kill,   4538 pp    Average:    244 exp,      8 kill,    908 pp
Bomb. taktyczny *   3 Units *  2 Leaders      Total :    455 exp,      9 kill,   3403 pp    Average:    152 exp,      3 kill,   1134 pp
Bomb. strategiczny *   1 Units *  0 Leaders      Total :    187 exp,      2 kill,   1500 pp    Average:    187 exp,      2 kill,   1500 pp
Okręt podwodny *   1 Units *  0 Leaders      Total :     10 exp,      1 kill,   2016 pp    Average:     10 exp,      1 kill,   2016 pp
Niszczyciel    *   2 Units *  0 Leaders      Total :    276 exp,      3 kill,   4224 pp    Average:    138 exp,      2 kill,   2112 pp
Lotniskowiec   *   1 Units *  0 Leaders      Total :      0 exp,      0 kill,   3192 pp    Average:      0 exp,      0 kill,   3192 pp
* Summary:     *  38 Units *  7 Leaders      Total :   5097 exp,    247 kill,  43671 pp    Average:    134 exp,      7 kill,   1149 pp


Player 1  Japonia   has 38 units total (core+aux):
Piechota :  7
Czołg :  5
Fortyfikacje :  2
Artyleria : 10
Obrona plot. :  1
Myśliwiec :  5
Bomb. taktyczny :  3
Bomb. strategiczny :  1
Okręt podwodny :  1
Niszczyciel :  2
Lotniskowiec :  1

Player 2  Filipiny   has 1 units total (core+aux):
Bomb. taktyczny :  1
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3502


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #10 : Luty 16, 2020, 10:48:18 »

Czy inżynierowie japońscy z cechami inżynierowie i budowniczy to nie przegięcie? Niektóre armie mają te funkcje rozdzielone?
Raczej niedopatrzenie. Do poprawy.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
connor71
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 247


« Odpowiedz #11 : Luty 17, 2020, 09:00:35 »

Czy inżynierowie japońscy z cechami inżynierowie i budowniczy to nie przegięcie? Niektóre armie mają te funkcje rozdzielone?
Raczej niedopatrzenie. Do poprawy.
Wszyscy inżynierowie od 1954 do 2000 mają cechę "Build/Repair", dopiero 2010 i 2015 tracą tą cechę. Też zwróciłem na to uwagę, tylko myślałem, że dopiero w XXI nastąpił rozwód inżynierów i saperów w armii japońskiej ;-)
Zapisane
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1378


« Odpowiedz #12 : Luty 17, 2020, 09:07:01 »

Czy inżynierowie japońscy z cechami inżynierowie i budowniczy to nie przegięcie? Niektóre armie mają te funkcje rozdzielone?
Raczej niedopatrzenie. Do poprawy.
Wszyscy inżynierowie od 1954 do 2000 mają cechę "Build/Repair", dopiero 2010 i 2015 tracą tą cechę. Też zwróciłem na to uwagę, tylko myślałem, że dopiero w XXI nastąpił rozwód inżynierów i saperów w armii japońskiej ;-)
Zdaje mi się że w armii niemieckiej już podczas WWII inżynierowie nie mogą budować.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1378


« Odpowiedz #13 : Luty 19, 2020, 06:33:47 »

Battle of Kuching

Sprzedaję:
   - inżynierów i ich pojazdy
   - marine
   
Unowocześniam:
   - prawie wszystkie jednostki poniżej jednej belki
   - rekonfiguracja dodatków na samolotach i bombowcach
   
Dokupuję:
   - dwa niszczyciele wersja artyleryjska
   - artylerię
   - dwa razy specjalsów

Raport map:
   - ok

Uwagi:


No to ciekawy scenariusz. Intro mówi o rozbudowie sił powietrznych ale nie mogę wystawić ani jednego samolotu. Lotniska też nie zbuduję bo jedyne hexy typu clear są pomiędzy lotniskami USA. To po co ta cała gadka o rozbudowie lotnictwa?
Widzę również, że moje okręty racze nie postrzelają do celów na lądzie. Na lądzie nie da się zbytnio jeżdzić - bardzo ciężki teren.
Plan jest następujący:
   - wystawiam okręty
   - wystawiam Harriera i śmigłowca z liderem
   - rozpoznanie brzegu
   - w razie potrzeby wystawię trochę artylerii
   - atak na najbliższy SH specjalsami
   - wystawienie patriota, artylerii i czołgu
   - wystawienie saperów i budowa lotniska na piasku (dzięki Gustlik)
   - oczyszczenie terenu i atak na lotnisko
   - zachodnie miasto zdobędę albo od razu albo później - zależy jak będzie bronione
   - kiedy będę miał już lotnictwo to zajmę się wschodem w ruszę wgłąb

Do boju
Początek całkiem niezły. Lotniska, co prawda, nie zdobyłem ale wykryłem siły go broniące i trochę je uszczupliłem. Moje własne lotnisko też się buduje.
Niszczyciele natomiast są mało skuteczne. Krótki zasięg w wersji artyleryjskiej, mało amunicji w wersji rakietowej oznacza znikome zdobywanie doświadczenia. Stąd skuteczność ataku jest znikoma.  Cztery niszczyciele i trzy drobne okręty nie dały rady zniszczyć jednego recona.
Natomiast Malezyjskie lotnictwo wzbudziło mój podziw i strach. Jeden miał pecha bo nadział się na patriota. Ale drugi zaatakował go bezpośrednio !!!
To zabolało. A dalej było już tylko gorzej. Nie zorientowałem się, że moje aux myśliwce nie mogą ochraniać bombowców. W rezultacie straciłem śmigłowiec. Dobrze, że aux.

A tak na marginesie to czy na pewno jedyne moje myśliwce, na początku tego scenariusza, mają być pozbawione opcji przechwytywania?
Kowdar pisze, że warto mieć lotniskowiec. Ciekawe skąd go wziąć?

Czyszczę co się da w powietrzu i wreszcie mogę rozpoznać mapę. Okazuje się, że zaparkowałem moim rozpoznawczym P-3 Orion w zasięgu wrogiej wyrzutni rakiet plot. Jestem w lesie za rzeką ale niedaleko są recony i śmigłowce. Może być słabo. Wystawiam na wabia moje aux myśliwce ale nie za darmo: niszczą część wrogich śmigłowców. Jeden z nich praktycznie ginie. To był dobry ruch bo jeden z ocalałych śmigłowców nadział się na moje samoloty i poległ niestety ujawniając Oriona. Drugi śmigłowiec natomiast postanowił atakować mojego drona osłanianego przez myśliwiec - samobójca czy co?
Dojechać to ja nie do jadę do najdalszych VH. Pobić ich wszystkich też nie zdołam. Cóż, pozostaje wybić co się da i wpaść tam specjalsami. Powoli podciągam artylerię i likwiduję najpierw podchodzące recony a później nadgryzam artylerię. Wreszcie sięgam pelotek i wtedy dobieram się do wroga z powietrza. W międzyczasie wykrywam wroga flotę. Jest ich sporo a na małej mapie nie mam za bardzo jak się ustawić aby skorzystać z przewagi zasięgu. Wycofuję pomocnicze niszczyciele do krawędzi mapy, uciekam śmigłowcowcem a moje główne niszczyciele przesuwam na wschód licząc, że się przemkną. Jednego z niszczycieli atakuję z powietrza korzystając z tego, że nie ma osłony pozostałych.  Wrogie niszczyciele nagle zmieniają kierunek i walą prosto na moje główne niszczyciele. No to mam szczęście bo znalazły się na granicy zasięgu moich pomocniczych niszczycieli. Walę ze wszystkich rakiet a to co zostało kończę moimi głównymi niszczycielami. Jeśli pojawią się amerykańskie to utracę przewagę zasięgu. Cała nadzieja w okrętach podwodnych. OP dostają priorytet na liście zakupowej.
Patriot też jest słabym punktem. Wróg nie zawsze powstrzymuje się przed atakiem nawet wiedząc i jego obecności. Co więcej - atakuje go bezpośrednio. Czas dokupić mu dodatki amunicyjny i AD.

Planuję końcówkę aby wskoczyć specjalsami do VH. Zachodni oczyści artyleria a wschodni lotnictwo. Kończę dwie tury przed czasem.

Ciekawe, że nie dostałem żadnej nagrody w hexie z flagą?



OpenGen 0.93.3.99.RC3 * 11 Feb 2020  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_gus_peg\  * Efile version: GusOpen ver. 7.2.3
Campaign: D09 AZJATYCKA STREFA POKOJU I DOBROBYTU,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Bataan stop , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   Japan flag over Luzon , #1 , Brilliant Victory , score:55
 3   Heroic defend of Corregidor , #2 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Special Forces Group
 4   Fortress Manila , #3 , Brilliant Victory , score:62
 5   Desperate cry - Lingayen , #4 , Brilliant Victory , score:63
 6   Battle of Kuching , #5 , Brilliant Victory , score:60
--
Campaign score: 350  *  Average: 58

..
Current scenario: Battle of Kuching,  VH prestige is 640 ,  All map prestige is: 760
Army cost: 48607 , Current prestige is 1098
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Defensive   Using map: 175
if BV: +3000, Parachutes over Selangor , cap disabled, 10 turns prestige: 1000
if V : +2500, Parachutes over Selangor , cap disabled, 13 turns prestige: 1000
if TV: +2000, Parachutes over Selangor , cap disabled, 18 turns prestige: 1000
Ls: Loss , turn prestige: 1000

Piechota
 Special Forces Group ,  , 1 bars , 144 exp , Japonia , 10/10 , 2 kill , 1236 pp - U:001  [+33 exp]
 Special Operations Group ,  , 1 bars , 174 exp , Japonia , 9/10 , Determined Defense  , 21 kill , 1090 pp - U:011  [+30 exp]
 Special Forces Group ,  , 1 bars , 115 exp , Japonia , 10/10 , Superior Maneuver  , 2 kill , 1236 pp - U:012  [+4 exp]
 Special Forces Group ,  , 1 bars , 126 exp , Japonia , 10/10 , 1 kill , 1236 pp - U:021  [+15 exp]
 Special Forces Group ,  , 1 bars , 119 exp , Japonia , 10/10 , 1 kill , 1236 pp - U:029  [+8 exp]
 JSDF Inf. 2000 ,  , 1 bars , 111 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 336 pp - U:032
 Bridging 2000 ,  , 1 bars , 111 exp , Japonia , 10/10 ,     Fast Builder, 0 kill , 432 pp - U:036

Czołg
 Type 90 ,  , 4 bars , 404 exp , Japonia , 13/10 , Superior Maneuver  , 52 kill , 1482 pp - U:005  [+10 exp]
 Type 90 ,  , 4 bars , 401 exp , Japonia , 13/10 , First Strike  , 36 kill , 1482 pp - U:006  [+11 exp]
 Type 90 ,  , 1 bars , 111 exp , Japonia , 11/10 , 0 kill , 1254 pp - U:034

Fortyfikacje
 Type 96 MPMS ,  , 1 bars , 137 exp , Japonia , 11/10 ,   Support, 0 kill , 462 pp - U:018  [+26 exp]
 Type 96 MPMS ,  , 1 bars , 127 exp , Japonia , 11/10 ,   Support, 1 kill , 462 pp - U:024  [+16 exp]

Artyleria
 Type 99 155mm ,  , 1 bars , 162 exp , Japonia , 11/10 , 5 kill , 1082 pp - U:007  [+23 exp]
 Type 99 155mm ,  , 1 bars , 194 exp , Japonia , 11/10 , 5 kill , 1082 pp - U:008  [+42 exp]
 Type 99 155mm ,  , 1 bars , 180 exp , Japonia , 11/10 , 5 kill , 1082 pp - U:009  [+24 exp]
 Type 99 155mm ,  , 2 bars , 222 exp , Japonia , 11/10 , 6 kill , 1082 pp - U:010  [+45 exp]
 Type 99 155mm ,  , 1 bars , 182 exp , Japonia , 11/10 , 6 kill , 1082 pp - U:016  [+47 exp]
 Type 99 155mm ,  , 2 bars , 218 exp , Japonia , 11/10 , Skilled Reconnaissance  , 3 kill , 1082 pp - U:017  [+43 exp]
 Type 99 155mm ,  , 1 bars , 155 exp , Japonia , 11/10 , 2 kill , 1082 pp - U:019  [+44 exp]
 Type 99 155mm ,  , 1 bars , 159 exp , Japonia , 11/10 , 2 kill , 1082 pp - U:020  [+53 exp]
 Type 99 155mm ,  , 1 bars , 153 exp , Japonia , 11/10 , 0 kill , 1082 pp - U:022  [+42 exp]
 Type 99 155mm ,  , 1 bars , 173 exp , Japonia , 11/10 , 3 kill , 1082 pp - U:023  [+62 exp]
 M270B1 MLRS ,  , 1 bars , 125 exp , Japonia , 10/10 , Aggressive Attack  ,   Support, 0 kill , 972 pp - U:026  [+34 exp]

Obrona plot.
 MIM-104C Patriot , Type 73 APC ,  , 3 bars , 321 exp , Japonia , 9/10 , 5 kill , 1436 pp - U:015  [+60 exp]

Myśliwiec
*  Mitsubishi F-2 ,  , 4 bars , 497 exp , Japonia , 14/10 , Shock Tactics  , 12 kill , 0 pp - U:002  [+41 exp]
*  Mitsubishi F-2 ,  , 4 bars , 441 exp , Japonia , 13/10 , 17 kill , 0 pp - U:003  [+45 exp]
 Mitsubishi F-2 ,  , 3 bars , 304 exp , Japonia , 12/10 , 12 kill , 1742 pp - U:013  [+32 exp]
 Mitsubishi F-2 ,  , 1 bars , 167 exp , Japonia , 11/10 , 2 kill , 1597 pp - U:030  [+56 exp]
 Harrier GR.9 ,  , 0 bars , 63 exp , Japonia , 9/10 ,      Fast Speed,    Recon, 3 kill , 1209 pp - U:038  [+58 exp]

Bomb. taktyczny
 MQ-9 Reaper ,  , 1 bars , 183 exp , Japonia , 10/10 , Devastating Fire  ,   Support,      Fast Speed, 5 kill , 732 pp - U:025  [+71 exp]
 AH-64DJP ,  , 2 bars , 297 exp , Japonia , 11/10 ,   Support, 2 kill , 1399 pp - U:027  [+99 exp]
 AH-64DJP ,  , 2 bars , 200 exp , Japonia , 11/10 , Aggressive Attack  ,    Recon,      Fast Speed, 5 kill , 1399 pp - U:033  [+55 exp]

Bomb. strategiczny
 P-3 Orion ,  , 2 bars , 224 exp , Japonia , 10/10 , 4 kill , 1500 pp - U:004  [+37 exp]

Okręt podwodny
 Oyashio (Harpoon) ,  , 1 bars , 131 exp , Japonia , 11/10 ,   Support, 0 kill , 2217 pp - U:031  [+20 exp]

Niszczyciel
 Takanami (NGFS) (Planes:0/1),  , 2 bars , 276 exp , Japonia , 12/10 , 4 kill , 2304 pp - U:014  [+17 exp]
 Takanami (NGFS) (Planes:0/1),  , 1 bars , 128 exp , Japonia , 11/10 , 2 kill , 2112 pp - U:028  [+17 exp]
 Takanami (NGFS) (Planes:0/1),  , 1 bars , 129 exp , Japonia , 11/10 , 1 kill , 2112 pp - U:037  [+18 exp]
 Takanami (NGFS) (Planes:0/1),  , 1 bars , 119 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 1920 pp - U:151  [+8 exp]

Lotniskowiec
 Hyuga (Planes:0/2),  , 0 bars , 0 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 3192 pp - U:035

Player 1 : Japonia
Killed: INF:100  TNK:3    RCN:43   AT:30   FORT:42   ATY:68   AD:35   FTR:7    TB:16   SUB:1    DD:5    CRs:4      Total: 354
Lost  : TB:1      Total: 1

BV  6
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   7 Units *  2 Leaders      Total :    900 exp,     27 kill,   6802 pp    Average:    129 exp,      4 kill,    972 pp
Czołg          *   3 Units *  2 Leaders      Total :    916 exp,     88 kill,   4218 pp    Average:    305 exp,     29 kill,   1406 pp
Fortyfikacje   *   2 Units *  0 Leaders      Total :    264 exp,      1 kill,    924 pp    Average:    132 exp,      1 kill,    462 pp
Artyleria      *  11 Units *  2 Leaders      Total :   1923 exp,     37 kill,  11792 pp    Average:    175 exp,      3 kill,   1072 pp
Obrona plot.   *   1 Units *  0 Leaders      Total :    321 exp,      5 kill,   1436 pp    Average:    321 exp,      5 kill,   1436 pp
Myśliwiec      *   5 Units *  1 Leaders      Total :   1472 exp,     46 kill,   4548 pp    Average:    294 exp,      9 kill,    910 pp
Bomb. taktyczny *   3 Units *  2 Leaders      Total :    680 exp,     12 kill,   3530 pp    Average:    227 exp,      4 kill,   1177 pp
Bomb. strategiczny *   1 Units *  0 Leaders      Total :    224 exp,      4 kill,   1500 pp    Average:    224 exp,      4 kill,   1500 pp
Okręt podwodny *   1 Units *  0 Leaders      Total :    131 exp,      0 kill,   2217 pp    Average:    131 exp,      0 kill,   2217 pp
Niszczyciel    *   4 Units *  0 Leaders      Total :    652 exp,      7 kill,   8448 pp    Average:    163 exp,      2 kill,   2112 pp
Lotniskowiec   *   1 Units *  0 Leaders      Total :      0 exp,      0 kill,   3192 pp    Average:      0 exp,      0 kill,   3192 pp
* Summary:     *  39 Units *  9 Leaders      Total :   7483 exp,    227 kill,  48607 pp    Average:    192 exp,      6 kill,   1246 pp


Player 1  Japonia   has 50 units total (core+aux):
Piechota :  7
Czołg :  3
Fortyfikacje :  2
Artyleria : 11
Obrona plot. :  1
Myśliwiec :  7
Bomb. taktyczny :  4
Bomb. strategiczny :  1
Okręt podwodny :  1
Niszczyciel :  9
Lotniskowiec :  1
Okręt rzeczny :  3

Player 2  Malezja   has 40 units total (core+aux):
Piechota : 24
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  8
Fortyfikacje :  3
Artyleria :  3
Obrona plot. :  1


Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3502


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #14 : Luty 19, 2020, 07:39:13 »

Kowdar pisze, że warto mieć lotniskowiec. Ciekawe skąd go wziąć?
Kowdar zapewne miał na myśli śmigłowcowce typu Hyuga.
Jeden dostałeś w prezencie, dodatkowe kupisz od 2009-03 (czyli w okolicach 10 scenariusza).
Wystawisz na nich tylko śmigłowce, i podarowanego Harriera , ale lepsze to niż nic.

"Pełnowymiarowy" lotniskowiec raczej by się nie przydał, bo nie masz dostępu pokładowych samolotów.

Niszczyciele natomiast są mało skuteczne. Krótki zasięg w wersji artyleryjskiej, mało amunicji w wersji rakietowej oznacza znikome zdobywanie doświadczenia. Stąd skuteczność ataku jest znikoma.
Trochę przesadziłeś z specjalizacją niszczycieli. Sugerując wykorzystanie typu Takanami miałem na myśli 1-2 jednostki do zadań "specjalnych".
Trzon floty oparłbym bym raczej o niszczyciele AEGIS (Atago, Kongo), ze względu na poziom amunicji i wyższe AA.

Piechota
 Special Forces Group ,  , 1 bars , 144 exp , Japonia , 10/10 , 2 kill , 1236 pp - U:001  [+33 exp]
 Special Operations Group ,  , 1 bars , 174 exp , Japonia , 9/10 , Determined Defense  , 21 kill , 1090 pp - U:011  [+30 exp]
 Special Forces Group ,  , 1 bars , 115 exp , Japonia , 10/10 , Superior Maneuver  , 2 kill , 1236 pp - U:012  [+4 exp]
 Special Forces Group ,  , 1 bars , 126 exp , Japonia , 10/10 , 1 kill , 1236 pp - U:021  [+15 exp]
 Special Forces Group ,  , 1 bars , 119 exp , Japonia , 10/10 , 1 kill , 1236 pp - U:029  [+8 exp]
Rozumiem, że cena jest zbyt niska  Wink.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC