Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 09:08:07 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 2 3 [4]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jaro D09 AZJATYCKA STREFA POKOJU I DOBROBYTU  (Przeczytany 13571 razy)
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #45 : Marzec 12, 2020, 11:32:42 »

  The walk on Fiji 

Sprzedaję:
   - nadmiarowe okręty podwodne

Unowocześniam:
   - nic
   
Dokupuję:
   - specjalsów
   - 2 śmigłowce
   - w trakcie trochę artylerii

Raport map:
   - ok

Uwagi:
brak


W pierwszej turze wystawiam tylko okręty podwodne, Partiota, saperów i artylerię na wyspie wspieraną przez specjalsów.
Saperzy budują lotnisko. Okręty podwodne likwidują flotę npla. Artyleria likwiduje to, co jest w polu widzenia.
Atak lotnictwa npla, jak zwykle kończy się masakrą. Dwa patrioty są nie do pobicia. Na nieszczęście pomocniczy śmigłowiec został dostrzeżony i zlikwidowany. Szkoda ale dzięki temu wiem więcej o obronie plot.  Po wystawieniu lotnictwa robię zwiad. Jedna grupa płynie na południe na wyspę a reszta będzie wystawiona po zajęciu SH na wschodniej wyspie. Czasu jest bardzo dużo i można powolutku likwidować jednostki npla. Kończę dużo przed czasem ale gram do końca zbierając kasę na ostatnią bitwę.




OpenGen 0.93.4.27.OGX * 7 Mar 2020  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_gus_peg\  * Efile version: GusOpen ver. 7.2.3c
Campaign: D09 AZJATYCKA STREFA POKOJU I DOBROBYTU,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Bataan stop , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   Japan flag over Luzon , #1 , Brilliant Victory , score:55
 3   Heroic defend of Corregidor , #2 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Special Forces Group
 4   Fortress Manila , #3 , Brilliant Victory , score:62
 5   Desperate cry - Lingayen , #4 , Brilliant Victory , score:63
 6   Battle of Kuching , #5 , Brilliant Victory , score:60
 7   Parachutes over Selangor , #6 , Brilliant Victory , score:55
 8   Pinang. Fall of Malysia , #7 , Brilliant Victory , score:55
 9   Forlorn Singapore , #8 , Brilliant Victory , score:55
10   Downfall of Singapore , #9 , Brilliant Victory , score:54
11   Airbase on Guam , #10 , Brilliant Victory , score:55
12   N.Mariana - Hell's vestibule , #11 , Brilliant Victory , score:55
13   Marshall - Devil's Ring , #12 , Brilliant Victory , score:55
14   Wake - Infernal task , #13 , Brilliant Victory , score:55
15   Instant thunder on Tarawa , #14 , Brilliant Victory , score:55
16   The walk on Fiji , #15 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 899  *  Average: 56

..
Current scenario: The walk on Fiji,  VH prestige is 1440 ,  All map prestige is: 1920
Army cost: 81659 , Current prestige is 3653
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 18
AI stance is Defensive   Using map: 246
if BV: +9000, Decisive clash in Espiritu , cap disabled, 18 turns prestige: 1800
if V : +8000, Decisive clash in Espiritu , cap disabled, 20 turns prestige: 1800
if TV: +7000, Decisive clash in Espiritu , cap disabled, 22 turns prestige: 1800
Ls: Loss , turn prestige: 1800

Piechota
 Special Forces Group ,  , 5 bars , 823 exp , Japonia , 14/10 , Street Fighter  , 25 kill , 2452 pp - U:001  [+15 exp]
 Special Forces Group ,  , 3 bars , 356 exp , Japonia , 13/10 , 4 kill , 2277 pp - U:007  [+23 exp]
 Special Operations Group ,  , 4 bars , 404 exp , Japonia , 11/10 , Determined Defense  , 48 kill , 1874 pp - U:011  [+19 exp]
 Bridging 2010 ,  , 3 bars , 333 exp , Japonia , 10/10 ,     Fast Builder, 0 kill , 444 pp - U:021
 Special Forces Group ,  , 3 bars , 383 exp , Japonia , 12/10 , 11 kill , 2102 pp - U:038  [+32 exp]

Czołg
 Type 90 ,  , 5 bars , 913 exp , Japonia , 15/10 , Superior Maneuver  , 114 kill , 1710 pp - U:005
 Type 90 ,  , 5 bars , 1050 exp , Japonia , 15/10 , First Strike  , 95 kill , 1710 pp - U:006  [+46 exp]
 Type 90 ,  , 4 bars , 453 exp , Japonia , 14/10 , 49 kill , 1596 pp - U:033  [+6 exp]

Artyleria
 M270 MLRS ,  , 3 bars , 391 exp , Japonia , 13/10 ,   Support, 18 kill , 1185 pp - U:008  [+23 exp]
 M270 MLRS ,  , 3 bars , 371 exp , Japonia , 13/10 ,   Support, 12 kill , 1185 pp - U:009  [+21 exp]
 Type 99 155mm (RAP) ,  , 5 bars , 507 exp , Japonia , 14/10 , 12 kill , 1377 pp - U:010  [+47 exp]
 Type 99 155mm (RAP) ,  , 4 bars , 440 exp , Japonia , 13/10 , 13 kill , 1279 pp - U:016  [+62 exp]
 M270A1 (GMLRS) ,  , 5 bars , 509 exp , Japonia , 14/10 , Skilled Reconnaissance  ,   Support, 10 kill , 1344 pp - U:017  [+38 exp]
 M270A1 (GMLRS) ,  , 4 bars , 437 exp , Japonia , 13/10 , Overwhelming Attack  ,   Support, 20 kill , 1248 pp - U:019  [+58 exp]
 Type 99 155mm (RAP) ,  , 4 bars , 425 exp , Japonia , 13/10 , Reconnaissance Movement  , 9 kill , 1279 pp - U:020  [+45 exp]
 M270A1 (GMLRS) ,  , 3 bars , 356 exp , Japonia , 13/10 , Aggressive Maneuver  ,   Support, 11 kill , 1248 pp - U:022  [+45 exp]
 Type 99 155mm (RAP) ,  , 3 bars , 360 exp , Japonia , 10/10 , 2 kill , 984 pp - U:023  [+27 exp]
 M270B1 MLRS ,  , 3 bars , 360 exp , Japonia , 13/10 , Aggressive Attack  ,   Support, 7 kill , 1263 pp - U:025  [+34 exp]
 M270A1 (GMLRS) ,  , 3 bars , 357 exp , Japonia , 10/10 ,   Support, 1 kill , 960 pp - U:042  [+24 exp]
 M270 MLRS ,  , 3 bars , 360 exp , Japonia , 13/10 ,   Support, 3 kill , 1185 pp - U:043  [+18 exp]
 M270A1 (GMLRS) ,  , 3 bars , 350 exp , Japonia , 10/10 ,   Support, 1 kill , 960 pp - U:051  [+17 exp]
 M270A1 (GMLRS) ,  , 3 bars , 358 exp , Japonia , 10/10 ,   Support, 1 kill , 960 pp - U:062  [+25 exp]

Obrona plot.
 MIM-104C Patriot ,  , 5 bars , 636 exp , Japonia , 13/10 ,   Support,   Air Defense, 14 kill , 1809 pp - U:015  [+90 exp]

Myśliwiec
*  Mitsubishi F-2 ,  , 5 bars , 950 exp , Japonia , 15/10 , Shock Tactics  ,   Air Defense, 30 kill , 0 pp - U:002  [+36 exp]
*  Mitsubishi F-2 ,  , 5 bars , 918 exp , Japonia , 15/10 , 42 kill , 0 pp - U:003  [+41 exp]
 Mitsubishi F-2 ,  , 5 bars , 711 exp , Japonia , 15/10 , 34 kill , 2178 pp - U:013  [+39 exp]
 Mitsubishi F-2 ,  , 5 bars , 586 exp , Japonia , 15/10 , 23 kill , 2178 pp - U:029  [+4 exp]
 Mitsubishi F-2 ,  , 5 bars , 752 exp , Japonia , 14/10 , Reconnaissance Movement  ,      Fast Speed,    Recon, 19 kill , 2032 pp - U:035  [+75 exp]
 Harrier GR.9 ,  , 5 bars , 567 exp , Japonia , 15/10 ,      Fast Speed,   Support, 25 kill , 2016 pp - U:037  [+11 exp]
 Mitsubishi F-15J Kai ,  , 5 bars , 530 exp , Japonia , 14/10 , 13 kill , 2217 pp - U:039  [+70 exp]
 Mitsubishi F-15J Kai ,  , 5 bars , 624 exp , Japonia , 15/10 , Reconnaissance Movement  ,      Fast Speed,    Recon, 13 kill , 2376 pp - U:040  [+68 exp]

Bomb. taktyczny
 AH-64DJP ,  , 3 bars , 371 exp , Japonia , 13/10 ,   Support,      Fast Speed, 2 kill , 1653 pp - U:012  [+38 exp]
 AH-64DJP ,  , 3 bars , 393 exp , Japonia , 13/10 ,   Support,      Fast Speed, 2 kill , 1653 pp - U:018  [+60 exp]
 MQ-9 Reaper ,  , 5 bars , 916 exp , Japonia , 15/10 , Devastating Fire  ,      Fast Speed,   Support, 28 kill , 1098 pp - U:024  [+70 exp]
 AH-64DJP ,  , 5 bars , 734 exp , Japonia , 12/10 ,   Support,      Fast Speed, 28 kill , 1526 pp - U:026  [+36 exp]
 AH-64DJP ,  , 5 bars , 716 exp , Japonia , 15/10 , Aggressive Attack  ,   Support,      Fast Speed, 29 kill , 1908 pp - U:032  [+55 exp]

Bomb. strategiczny
 E-2C Hawkeye ,  , 4 bars , 407 exp , Japonia , 10/10 , Skilled Reconnaissance  , 5 kill , 1392 pp - U:004

Okręt podwodny
 Soryu (Harpoon) ,  , 5 bars , 515 exp , Japonia , 14/10 ,   Support, 2 kill , 2872 pp - U:030  [+98 exp]
 Soryu (Harpoon) ,  , 4 bars , 415 exp , Japonia , 13/10 ,   Support, 10 kill , 2667 pp - U:031  [+26 exp]
 Soryu (Harpoon) ,  , 4 bars , 401 exp , Japonia , 13/10 ,   Support, 2 kill , 2667 pp - U:044  [+31 exp]
 Soryu (Harpoon) ,  , 3 bars , 371 exp , Japonia , 13/10 ,   Support, 1 kill , 2667 pp - U:045  [+18 exp]

Niszczyciel
 Takanami (NGFS) (Planes:0/1),  , 5 bars , 925 exp , Japonia , 15/10 ,   AntiTank,    Special Munition, 22 kill , 2880 pp - U:014  [+143 exp]
 Takanami (NGFS) (Planes:0/1),  , 5 bars , 705 exp , Japonia , 15/10 ,   AntiTank,    Special Munition, 24 kill , 2880 pp - U:027  [+86 exp]
 Takanami (NGFS) (Planes:0/1),  , 5 bars , 506 exp , Japonia , 13/10 ,   AntiTank,    Special Munition, 2 kill , 2496 pp - U:028  [+111 exp]
 Takanami (NGFS) (Planes:0/1),  , 4 bars , 480 exp , Japonia , 13/10 ,   AntiTank,    Special Munition, 7 kill , 2496 pp - U:034  [+86 exp]
 Takanami (NGFS) (Planes:0/1),  , 5 bars , 521 exp , Japonia , 14/10 ,   AntiTank,    Special Munition, 13 kill , 2688 pp - U:036  [+61 exp]
 Takanami (NGFS) (Planes:0/1),  , 5 bars , 529 exp , Japonia , 14/10 ,   AntiTank,    Special Munition, 12 kill , 2688 pp - U:041  [+97 exp]

Player 1 : Japonia
Killed: INF:217  TNK:28   RCN:86   AT:115  FORT:271  ATY:200  AD:105  FTR:25   TB:42   LB:7    SUB:12   DD:27   BS:1    CV:1    CRs:23     Total: 1160
Lost  : ATY:1    TB:2    SUB:1    CRs:1      Total: 5

BV 16
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   5 Units *  2 Leaders      Total :   2299 exp,     88 kill,   9149 pp    Average:    460 exp,     18 kill,   1830 pp
Czołg          *   3 Units *  2 Leaders      Total :   2416 exp,    258 kill,   5016 pp    Average:    805 exp,     86 kill,   1672 pp
Artyleria      *  14 Units *  5 Leaders      Total :   5581 exp,    120 kill,  16457 pp    Average:    399 exp,      9 kill,   1176 pp
Obrona plot.   *   1 Units *  0 Leaders      Total :    636 exp,     14 kill,   1809 pp    Average:    636 exp,     14 kill,   1809 pp
Myśliwiec      *   8 Units *  3 Leaders      Total :   5638 exp,    199 kill,  12997 pp    Average:    705 exp,     25 kill,   1625 pp
Bomb. taktyczny *   5 Units *  2 Leaders      Total :   3130 exp,     89 kill,   7838 pp    Average:    626 exp,     18 kill,   1568 pp
Bomb. strategiczny *   1 Units *  1 Leaders      Total :    407 exp,      5 kill,   1392 pp    Average:    407 exp,      5 kill,   1392 pp
Okręt podwodny *   4 Units *  0 Leaders      Total :   1702 exp,     15 kill,  10873 pp    Average:    426 exp,      4 kill,   2718 pp
Niszczyciel    *   6 Units *  0 Leaders      Total :   3666 exp,     80 kill,  16128 pp    Average:    611 exp,     13 kill,   2688 pp
* Summary:     *  47 Units * 15 Leaders      Total :  25475 exp,    868 kill,  81659 pp    Average:    542 exp,     18 kill,   1737 pp


Player 1  Japonia   has 57 units total (core+aux):
Piechota :  5
Czołg :  3
Fortyfikacje :  3
Artyleria : 14
Obrona plot. :  2
Myśliwiec : 10
Bomb. taktyczny :  5
Bomb. strategiczny :  1
Okręt podwodny :  5
Niszczyciel :  8
Okręt pomocniczy :  1

Player 2  USA   has 1 units total (core+aux):
Piechota :  1
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #46 : Marzec 15, 2020, 10:32:04 »

Decisive clash in Espiritu 

Sprzedaję:
   - Saperów

Unowocześniam:
   - artylerię
   
Dokupuję:
   - FARP
   - niszczyciele
   
Raport map:
   - ok

Uwagi:
brak

Nie lubię ostatnich scenariuszy. Tracę motywację do gry brz strat. Zaczynam ostrożnie. Wystawiam okręty podwodne, myśliwce zwiadowcze, Patriota wspartego specjalsami - to na małej wysepce. Na dużej wyspie wystawiam 3 niszczyciele, 3 MLRS-y 10 hexowe wsparte dwoma specjalsami, FARP i śmigłowiec. Rozpoznanie pokazuje mi, że nie czas na wystawianie reszty myśliwców i niszczycieli. Powoli likwiduję obsadę wyspy i podsuwam się do przodu przez góry. Idzie to powoli i około 5 tury zaczyna mi się wydawać, ze nie zdążę. Działam bardziej zdecydowanie i popełniam błędy płacąc za to stratami. W pewnym momencie zostawiłem śmigłowce bez opieki (ale w lesie) - akurat wtedy, gdy przybyły posiłki. Skutek widać poniżej. Dalej poszło sprawnie.


OpenGen 0.93.4.27.OGX * 7 Mar 2020  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_gus_peg\  * Efile version: GusOpen ver. 7.2.3c
Campaign: D09 AZJATYCKA STREFA POKOJU I DOBROBYTU,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Bataan stop , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   Japan flag over Luzon , #1 , Brilliant Victory , score:55
 3   Heroic defend of Corregidor , #2 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Special Forces Group
 4   Fortress Manila , #3 , Brilliant Victory , score:62
 5   Desperate cry - Lingayen , #4 , Brilliant Victory , score:63
 6   Battle of Kuching , #5 , Brilliant Victory , score:60
 7   Parachutes over Selangor , #6 , Brilliant Victory , score:55
 8   Pinang. Fall of Malysia , #7 , Brilliant Victory , score:55
 9   Forlorn Singapore , #8 , Brilliant Victory , score:55
10   Downfall of Singapore , #9 , Brilliant Victory , score:54
11   Airbase on Guam , #10 , Brilliant Victory , score:55
12   N.Mariana - Hell's vestibule , #11 , Brilliant Victory , score:55
13   Marshall - Devil's Ring , #12 , Brilliant Victory , score:55
14   Wake - Infernal task , #13 , Brilliant Victory , score:55
15   Instant thunder on Tarawa , #14 , Brilliant Victory , score:55
16   The walk on Fiji , #15 , Brilliant Victory , score:55
17   Decisive clash in Espiritu , #16 , Brilliant Victory , score:64
--
Campaign score: 963  *  Average: 56

..
Current scenario: Decisive clash in Espiritu,  VH prestige is 480 ,  All map prestige is: 1040
Army cost: 84041 , Current prestige is 792
Prestige available on map yet is 80 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Aggressive   Using map: 249
BV: Win , turn prestige: 1200
V : Win , turn prestige: 1200
TV: Win , turn prestige: 1200
Ls: Loss , turn prestige: 1200

Piechota
 Special Forces Group ,  , 5 bars , 1099 exp , Japonia , 13/10 , Street Fighter  , 29 kill , 2277 pp - U:001  [+276 exp]
 Special Forces Group ,  , 3 bars , 372 exp , Japonia , 13/10 , 7 kill , 2277 pp - U:007  [+16 exp]
 Special Operations Group ,  , 4 bars , 436 exp , Japonia , 6/10 , Determined Defense  , 51 kill , 1022 pp - U:011  [+32 exp]
 Special Forces Group ,  , 4 bars , 405 exp , Japonia , 8/10 , 13 kill , 1401 pp - U:038  [+22 exp]
 FARP , Type 73 Heavy Truck (Planes:0/1),  , 3 bars , 333 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 588 pp - U:161

Czołg
 Type 90 ,  , 5 bars , 1000 exp , Japonia , 14/10 , Superior Maneuver  , 123 kill , 1596 pp - U:005  [+87 exp]
 Type 90 ,  , 5 bars , 1109 exp , Japonia , 13/10 , First Strike  , 96 kill , 1482 pp - U:006  [+59 exp]
 Type 90 ,  , 5 bars , 509 exp , Japonia , 13/10 , 57 kill , 1482 pp - U:033  [+56 exp]

Artyleria
 M270 MLRS ,  , 4 bars , 419 exp , Japonia , 13/10 ,   Support, 19 kill , 1185 pp - U:008  [+28 exp]
 M270 MLRS ,  , 3 bars , 394 exp , Japonia , 13/10 ,   Support, 14 kill , 1185 pp - U:009  [+23 exp]
 M270A1 (GMLRS) ,  , 5 bars , 535 exp , Japonia , 15/10 ,   Support, 13 kill , 1440 pp - U:010  [+28 exp]
 M270A1 (GMLRS) ,  , 4 bars , 455 exp , Japonia , 14/10 ,   Support, 14 kill , 1344 pp - U:016  [+15 exp]
 M270A1 (GMLRS) ,  , 5 bars , 547 exp , Japonia , 15/10 , Skilled Reconnaissance  ,   Support, 10 kill , 1440 pp - U:017  [+38 exp]
 M270A1 (GMLRS) ,  , 4 bars , 469 exp , Japonia , 14/10 , Overwhelming Attack  ,   Support, 24 kill , 1344 pp - U:019  [+32 exp]
 M270A1 (GMLRS) ,  , 4 bars , 463 exp , Japonia , 14/10 , Reconnaissance Movement  ,   Support, 9 kill , 1344 pp - U:020  [+38 exp]
 M270A1 (GMLRS) ,  , 3 bars , 382 exp , Japonia , 13/10 , Aggressive Maneuver  ,   Support, 11 kill , 1248 pp - U:022  [+26 exp]
 M270A1 (GMLRS) ,  , 3 bars , 339 exp , Japonia , 13/10 ,   Support, 0 kill , 1248 pp - U:023  [+6 exp]
 M270B1 MLRS ,  , 3 bars , 384 exp , Japonia , 13/10 , Aggressive Attack  ,   Support, 7 kill , 1263 pp - U:025  [+24 exp]
 M270A1 (GMLRS) ,  , 3 bars , 370 exp , Japonia , 13/10 ,   Support, 3 kill , 1248 pp - U:042  [+13 exp]
 M270 MLRS ,  , 3 bars , 383 exp , Japonia , 13/10 ,   Support, 5 kill , 1185 pp - U:043  [+23 exp]
 M270A1 (GMLRS) ,  , 3 bars , 361 exp , Japonia , 13/10 ,   Support, 1 kill , 1248 pp - U:046  [+11 exp]
 M270A1 (GMLRS) ,  , 3 bars , 366 exp , Japonia , 13/10 ,   Support, 1 kill , 1248 pp - U:047  [+8 exp]
 Type 99 155mm ,  , 3 bars , 345 exp , Japonia , 10/10 , 0 kill , 984 pp - U:049  [+12 exp]

Obrona plot.
 MIM-104C Patriot ,  , 5 bars , 661 exp , Japonia , 14/10 ,   Support,   Air Defense, 15 kill , 1948 pp - U:015  [+25 exp]

Myśliwiec
*  Mitsubishi F-2 ,  , 5 bars , 1018 exp , Japonia , 14/10 , Shock Tactics  , 33 kill , 0 pp - U:002  [+68 exp]
*  Mitsubishi F-2 ,  , 5 bars , 993 exp , Japonia , 13/10 , 45 kill , 0 pp - U:003  [+75 exp]
 Mitsubishi F-2 ,  , 5 bars , 738 exp , Japonia , 15/10 , 37 kill , 2178 pp - U:013  [+27 exp]
 Mitsubishi F-2 ,  , 5 bars , 612 exp , Japonia , 15/10 , 26 kill , 2178 pp - U:029  [+26 exp]
 Mitsubishi F-2 ,  , 5 bars , 803 exp , Japonia , 14/10 , Reconnaissance Movement  ,      Fast Speed,    Recon, 22 kill , 2032 pp - U:035  [+51 exp]
 Harrier GR.9 ,  , 5 bars , 603 exp , Japonia , 15/10 ,      Fast Speed,    Recon, 29 kill , 2016 pp - U:037  [+36 exp]
 Mitsubishi F-15J Kai ,  , 5 bars , 573 exp , Japonia , 15/10 , 15 kill , 2376 pp - U:039  [+43 exp]
 Mitsubishi F-15J Kai ,  , 5 bars , 743 exp , Japonia , 14/10 , Reconnaissance Movement  ,      Fast Speed,    Recon, 16 kill , 2217 pp - U:040  [+119 exp]

Bomb. taktyczny
 AH-64DJP ,  , 4 bars , 438 exp , Japonia , 8/10 ,   Support, 2 kill , 1017 pp - U:012  [+67 exp]
 AH-64DJP ,  , 4 bars , 472 exp , Japonia , 3/10 ,   Support, 2 kill , 381 pp - U:018  [+79 exp]
 MQ-9 Reaper ,  , 5 bars , 946 exp , Japonia , 15/10 , Devastating Fire  ,      Fast Speed,    Recon, 30 kill , 1098 pp - U:024  [+30 exp]
 AH-64DJP ,  , 5 bars , 823 exp , Japonia , 14/10 ,   Support, 31 kill , 1780 pp - U:026  [+89 exp]
 AH-64DJP ,  , 5 bars , 757 exp , Japonia , 4/10 , Aggressive Attack  ,   Support,      Fast Speed, 29 kill , 508 pp - U:032  [+41 exp]

Bomb. strategiczny
 E-2C Hawkeye ,  , 4 bars , 407 exp , Japonia , 10/10 , Skilled Reconnaissance  ,    Recon, 5 kill , 1392 pp - U:004

Okręt podwodny
 Soryu (Harpoon) ,  , 5 bars , 580 exp , Japonia , 15/10 ,   Support, 3 kill , 3078 pp - U:030  [+65 exp]
 Soryu (Harpoon) ,  , 5 bars , 518 exp , Japonia , 14/10 ,   Support, 12 kill , 2872 pp - U:031  [+103 exp]
 Soryu (Harpoon) ,  , 4 bars , 450 exp , Japonia , 14/10 ,   Support, 4 kill , 2872 pp - U:044  [+49 exp]
 Soryu (Harpoon) ,  , 4 bars , 476 exp , Japonia , 13/10 ,   Support, 4 kill , 2667 pp - U:045  [+105 exp]

Niszczyciel
 Takanami (NGFS) (Planes:0/1),  , 5 bars , 996 exp , Japonia , 15/10 ,   AntiTank,    Special Munition, 23 kill , 2880 pp - U:014  [+71 exp]
 Takanami (NGFS) (Planes:0/1),  , 3 bars , 377 exp , Japonia , 13/10 ,   AntiTank,    Special Munition, 5 kill , 2496 pp - U:021  [+44 exp]
 Takanami (NGFS) (Planes:0/1),  , 5 bars , 741 exp , Japonia , 9/10 ,   AntiTank,    Special Munition, 29 kill , 1728 pp - U:027  [+36 exp]
 Takanami (NGFS) (Planes:0/1),  , 5 bars , 580 exp , Japonia , 13/10 ,   AntiTank,    Special Munition, 3 kill , 2496 pp - U:028  [+74 exp]
 Takanami (NGFS) (Planes:0/1),  , 5 bars , 549 exp , Japonia , 14/10 ,   AntiTank,    Special Munition, 9 kill , 2688 pp - U:034  [+69 exp]
 Takanami (NGFS) (Planes:0/1),  , 5 bars , 595 exp , Japonia , 15/10 ,   AntiTank,    Special Munition, 15 kill , 2880 pp - U:036  [+74 exp]
 Takanami (NGFS) (Planes:0/1),  , 5 bars , 597 exp , Japonia , 15/10 ,   AntiTank,    Special Munition, 13 kill , 2880 pp - U:041  [+68 exp]
 Takanami (NGFS) (Planes:0/1),  , 3 bars , 397 exp , Japonia , 12/10 ,   AntiTank,    Special Munition, 1 kill , 2304 pp - U:160  [+64 exp]

Player 1 : Japonia
Killed: INF:224  TNK:33   RCN:95   AT:122  FORT:289  ATY:226  AD:118  FTR:29   TB:44   LB:7    SUB:14   DD:29   BS:1    CV:2    CRs:26     Total: 1259
Lost  : ATY:1    TB:2    SUB:1    CRs:1      Total: 5

BV 17
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   5 Units *  2 Leaders      Total :   2645 exp,    100 kill,   7565 pp    Average:    529 exp,     20 kill,   1513 pp
Czołg          *   3 Units *  2 Leaders      Total :   2618 exp,    276 kill,   4560 pp    Average:    873 exp,     92 kill,   1520 pp
Artyleria      *  15 Units *  5 Leaders      Total :   6212 exp,    131 kill,  18954 pp    Average:    414 exp,      9 kill,   1264 pp
Obrona plot.   *   1 Units *  0 Leaders      Total :    661 exp,     15 kill,   1948 pp    Average:    661 exp,     15 kill,   1948 pp
Myśliwiec      *   8 Units *  3 Leaders      Total :   6083 exp,    223 kill,  12997 pp    Average:    760 exp,     28 kill,   1625 pp
Bomb. taktyczny *   5 Units *  2 Leaders      Total :   3436 exp,     94 kill,   4784 pp    Average:    687 exp,     19 kill,    957 pp
Bomb. strategiczny *   1 Units *  1 Leaders      Total :    407 exp,      5 kill,   1392 pp    Average:    407 exp,      5 kill,   1392 pp
Okręt podwodny *   4 Units *  0 Leaders      Total :   2024 exp,     23 kill,  11489 pp    Average:    506 exp,      6 kill,   2872 pp
Niszczyciel    *   8 Units *  0 Leaders      Total :   4832 exp,     98 kill,  20352 pp    Average:    604 exp,     12 kill,   2544 pp
* Summary:     *  50 Units * 15 Leaders      Total :  28918 exp,    965 kill,  84041 pp    Average:    578 exp,     19 kill,   1681 pp


Player 1  Japonia   has 51 units total (core+aux):
Piechota :  5
Czołg :  3
Fortyfikacje :  1
Artyleria : 15
Obrona plot. :  1
Myśliwiec :  8
Bomb. taktyczny :  5
Bomb. strategiczny :  1
Okręt podwodny :  4
Niszczyciel :  8

Player 2  USA   has 7 units total (core+aux):
Fortyfikacje :  3
Artyleria :  4
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #47 : Marzec 15, 2020, 10:35:47 »

Podsumowanie.

Podpisuję się pod tym, co napisał Waldzios.

Jeśli chodzi o okręty podwodnie to nie jest tak źle. Ja wymieniałem je na bardziej doświadczone i udało mi się dorobić 5-ciu belek na jednym a czterech na kolejnych dwóch przed ostatnią bitwą. A w szczycie miałem nawet 8 okrętów podwodnych. OP są praktycznie całkowicie bezpieczne. AI nie atakuje ich z powietrza. Aby zrobić im krzywdę AI musiało by skoordynować atak z wody. Jedynym zagrożeniem są wrogie okręty podwodne z rakietami harpoon pod parasolem Patriota. Inne mogę po prostu ignorować. Tyle że musiało by być ich co najmniej tyle ile posiada gracz i to skoncentrowanych w jednym miejscu (plus odpowiednie doświadczenie). Moje op  mogąc atakować kolejno wrogie op w przewadze 4:1 bez problemu i praktycznie bez strat słały je na dno mimo nawet dwóch zanurzeń awaryjnych.

Bitwa 7
 Oyashio (Harpoon) ,  , 1 bars , 155 exp , Japonia , 11/10 , 2 kill , 2217 pp - U:031  [+24 exp]
 Oyashio (Harpoon) ,  , 1 bars , 128 exp , Japonia , 10/10 , 1 kill , 2016 pp - U:032  [+17 exp]

Bitwa 8
 Oyashio (Harpoon) ,  , 1 bars , 175 exp , Japonia , 11/10 ,   Support, 4 kill , 2217 pp - U:031  [+20 exp]
 Oyashio (Harpoon) ,  , 1 bars , 148 exp , Japonia , 11/10 ,   Support, 3 kill , 2217 pp - U:032  [+20 exp]

Bitwa 9
nic

Bitwa 10
 Oyashio (Harpoon) ,  , 1 bars , 181 exp , Japonia , 11/10 ,   Support, 4 kill , 2217 pp - U:031  [+6 exp]
 Oyashio (Harpoon) ,  , 1 bars , 153 exp , Japonia , 11/10 ,   Support, 3 kill , 2217 pp - U:032  [+5 exp]

Bitwa 11
 Oyashio (Harpoon) ,  , 1 bars , 198 exp , Japonia , 11/10 ,   Support, 6 kill , 2217 pp - U:030  [+17 exp]
 Oyashio (Harpoon) ,  , 1 bars , 174 exp , Japonia , 11/10 ,   Support, 3 kill , 2217 pp - U:031  [+21 exp]

Bitwa 12
 Soryu (Harpoon) ,  , 2 bars , 228 exp , Japonia , 12/10 , 1 kill , 2462 pp - U:030  [+6 exp]
 Soryu (Harpoon) ,  , 3 bars , 341 exp , Japonia , 12/10 , 1 kill , 2462 pp - U:031  [+119 exp]

Bitwa 13
 Soryu (Harpoon) ,  , 3 bars , 345 exp , Japonia , 12/10 ,   Support, 1 kill , 2462 pp - U:030  [+117 exp]
 Soryu (Harpoon) ,  , 3 bars , 358 exp , Japonia , 13/10 ,   Support, 3 kill , 2667 pp - U:031  [+17 exp]
 Soryu (Harpoon) ,  , 2 bars , 229 exp , Japonia , 10/10 , 2 kill , 2052 pp - U:038  [+7 exp]
 Soryu (Harpoon) ,  , 2 bars , 231 exp , Japonia , 10/10 , 1 kill , 2052 pp - U:080  [+9 exp]

Bitwa 14
 Soryu (Harpoon) ,  , 3 bars , 392 exp , Japonia , 12/10 ,   Support, 1 kill , 2462 pp - U:030  [+47 exp]
 Soryu (Harpoon) ,  , 3 bars , 365 exp , Japonia , 13/10 ,   Support, 3 kill , 2667 pp - U:031  [+7 exp]
 Soryu (Harpoon) ,  , 2 bars , 234 exp , Japonia , 12/10 ,   Support, 4 kill , 2462 pp - U:038  [+5 exp]
 Soryu (Harpoon) ,  , 2 bars , 286 exp , Japonia , 12/10 ,   Support, 2 kill , 2462 pp - U:046  [+55 exp]

Bitwa 15
 Soryu (Harpoon) ,  , 3 bars , 341 exp , Japonia , 13/10 , 0 kill , 2667 pp - U:012  [+8 exp]
 Soryu (Harpoon) ,  , 3 bars , 335 exp , Japonia , 13/10 , 1 kill , 2667 pp - U:018  [+2 exp]
 Soryu (Harpoon) ,  , 3 bars , 335 exp , Japonia , 13/10 , 1 kill , 2667 pp - U:021  [+2 exp]
 Soryu (Harpoon) ,  , 3 bars , 337 exp , Japonia , 13/10 , 2 kill , 2667 pp - U:023  [+4 exp]
 Soryu (Harpoon) ,  , 4 bars , 417 exp , Japonia , 13/10 , 1 kill , 2667 pp - U:030  [+25 exp]
 Soryu (Harpoon) ,  , 3 bars , 389 exp , Japonia , 13/10 , 6 kill , 2667 pp - U:031  [+24 exp]
 Soryu (Harpoon) ,  , 3 bars , 370 exp , Japonia , 13/10 , 1 kill , 2667 pp - U:144  [+37 exp]
 Soryu (Harpoon) ,  , 3 bars , 353 exp , Japonia , 13/10 , 0 kill , 2667 pp - U:145  [+20 exp]

Bitwa 16
 Soryu (Harpoon) ,  , 5 bars , 515 exp , Japonia , 14/10 ,   Support, 2 kill , 2872 pp - U:030  [+98 exp]
 Soryu (Harpoon) ,  , 4 bars , 415 exp , Japonia , 13/10 ,   Support, 10 kill , 2667 pp - U:031  [+26 exp]
 Soryu (Harpoon) ,  , 4 bars , 401 exp , Japonia , 13/10 ,   Support, 2 kill , 2667 pp - U:044  [+31 exp]
 Soryu (Harpoon) ,  , 3 bars , 371 exp , Japonia , 13/10 ,   Support, 1 kill , 2667 pp - U:045  [+18 exp]

Czyli razem zdobyły 814 punktów.
Dwa najbardziej doświadczone to 477 pkt i 205 pkt. Gdybym walczył tylko dwoma to drugi op zyskał by kolejne 132 pkt.
Czyli w grze można wytrenować 2 op od zera do całkiem przyzwoitego poziomu.

Całkiem nieżle sprawdziły się mobilne forty Wink czyli Type 96 MPMS. Zasięg strzału i spory atak ppanc siały popłoch we wszystkich lekko opancerzonych pojazdach. Eliminacja rekonów i pepancek i baterii nadbrzeżnych to było ich podstawowe zadanie.  W drugiej części straciły na znaczeniu ze względu na teren. Ale tam to i czołgi przestały być przydatne.

Niszczyciele artyleryjskie - niesamowita broń i aż szkoda, że nie miały szansy (no prawie) dostać lidera. Szkoda, że nie mogą go również zdobyć w TH (nie zajmują hexów). Bez nich trudno było by mi walczyć z amerykanami. Zasilone dodatkami i odpowiedniej liczbie były kluczem do eliminacji załóg broniących SH oraz radarów i obrony plot wroga. Praktycznie nie było potrzeby atakowania wzajemnie się wspierających systemów opl z powietrza.

Hawkeye i jego rola wspierająca przydała się może raz. Z lotnictwem nie walczyłem, bo samo się eliminowało zwykle w pierwszych dwóch rundach. Pelotki załatwiały niszczyciele i artyleria.

Myślę, że decydujący wpływ na przebieg kampanii (ułatwienie) miało zdobycie lidera z ruchem rozpoznawczym na myśliwcu. Potem dostałem go jeszcze na kolejnym. Mogłem rozpoznać praktycznie całą mapę bez ryzyka.

Śmigłowce sprawdzają się bardzo fajnie ale ze względu na zasięg strzału = 2 ponoszą straty od krytyków i w związku z tym są kosztowne. Z ekonomicznego punktu widzenia lepiej było trenować Mitsubishi F-2. Niech śmigłowiec poniesie 1 pkt straty w każdej bitwie to po 10 bitwach kosztuje nas drugie tyle. Czyli prawie dwa razy tyle co myśliwiec. W tym czasie miałbym wytrenowane dwa myśliwce, które nie potrzebują eskorty. Efekt działania takiej pary jest porównywalny z jednym śmigłowcem a w wielu wypadkach nawet jeden myśliwiec o stanie 15/10 jest w stanie być wystarczająco skuteczny. Rozpoznania niestety nie będę z tego miał, chociaż im więcej myśliwców tym większa szansa na dobrego lidera. Nie wystawię też myśliwca z małego lotniskowca czy FARP więc nie zastąpi on śmigłowców. Ale jako siła uderzeniowa może być wystarczający.

Świetna kampania. Praktycznie każda bitwa wymaga innego planu i stawia przed graczem inne problemy logistyczne. Nie walczymy z hordami wrogich sił, nie przemierzamy kilometrów wielkich map ani nie zajmujemy setek flag. Zaczynamy bitwę i zostajemy zaskoczeni. Raz jest to całkowicie puste lotnisko, innym razem zburzone lotnisko a jeszcze innym razem cała wyspa obsadzona wrogiem, że nie ma gdzie wysadzić desantu.
Zaczynając tą kampanie bałem się Amerykanów. Najbardziej wspierających się Patriotówi  okrętów rakietowych. Następnie myśliwców i 50 hexowych artylerii a na końcu 3 hexowych Abramsów. Niepotrzebnie. Na wszystko jest lekarstwo a zachowanie AI jest bardzo przewidywalne i trzeba się go nauczyć bo znacząco pomaga w grze (w każdej kampanii bo to jest zachowanie wbudowane w silnik gry).

Z całego serca polecam tą kampanię.


I jaka kampania jako następna


#Zostaję_w_domu_i_gram_w_Open_General
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Strony: 1 2 3 [4]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.056 sekund z 24 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.004s, 2q)